build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Воздухопловство
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Аеродроми

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 5960616263 124>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
vladegf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Dec-2009
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 638
  Quote vladegf Quote  Post ReplyReply #1201 Posted: 20-May-2011 at 13:44
Na kraju kraeva ne e bitno dali se raboti za sletuvanje ili poletuvanje, pistata za sletuvanje e otvorena vo dvete nasoki (16/34) i glupo bi bilo na krajot na pistata da nema taxiway, zasto avionot treba da rula po sletno-poletna pista nekoi si 500 metri (vo slucaj na poletuvanje eve neka bide)koga vednas po kocenjeto  moze da se prikluci na taxiway kako sto nacrtav preeska poefektivno e i ne se zafaka pistata za ostanatiot soobrakaj. A oni cim pravat vakvo prosiruvanje na vrtenje na avionite za 180 stepeni definitivni nema da ima

Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #1202 Posted: 20-May-2011 at 14:10
На другата страна на пистата има исто такво, а сепак има и taxiway. Така да не мора да значи, дури десно од пистава со рамнењето како да направиле баш еден лак што ќе води кон паркингот.
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #1203 Posted: 20-May-2011 at 14:37
На авионите секогаш им треба поголема должина на пистата за слетување одколку за полетување и тоа значително поголема. 90% од авионите кои слетуваат на скопскиот аеродром слетуваат од јужната страна (каде што е проделжениево). Значи и да им е потребна целата должина на пистата (3000 метри) ќе го фатат последниот taxiway на северната страна на пистата.

Полетувањето е во истиот правец, односно 90% од авионите полетуваат од југ кон север. Значи ова вртење од 180 степени ќе се користи само за полетување на многу големи авиони, бидејќи другите авиони ќе се местат кај последниот taxiway. Авиони како A380, Boeing 767, Antonov и полни гоелми карго авиони реално нема да ги има повеќе од 1% од вкупниот број на авиони кои полетуваат/слетуваат на аеродромов.
Да, тоа значи дека тогаш ќе биде потребно повеќе време "празна" писта за да се наместат овие авиони, но тоа е и незначително време (не повеќе од 2-3 минути), а поготово незначително за аеродром како скопскиот каде што и нема толку голема фреквенција на полетувања/слетувања.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1204 Posted: 20-May-2011 at 14:53
Или да скратиме, во Скопје во 1999 имаше слетано карго 747-ка без проблеми, само проблемот е што после полета со резервоари полни скоро до пола, бидејќи со целосно полни немаше теорија да полета од толку кратка писта. Значи за авиони што летаат од Рејкјавик до Мелбурн, Скопје не може да биде попатна станица за полнење на гориво, бидејќи не може да се наполни доволно за да стигне до Австралија, ама за летови на средни должини, нема проблем. Имаме авијатичари што можат подобро да ни објаснат, но тоа е праксата. Инаку од Скопје оперира(ше) Star Airlines ова турското карго исто со 747-ка, па си полетуваа без проблем. Не дека често е птицата во Скопје, но сепак... Со новата писта ќе има место и за полни авиони. А taxiway-от ќе биде продолжен, се гледа од сликата.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1205 Posted: 21-May-2011 at 14:22
Еве една слика за во архива. Ова чудо 15 години никој го нема сликано или видено да се движи, а сите го знаат дека постои

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #1206 Posted: 21-May-2011 at 14:50
747 масовно се исфрла од употреба авионот не е рентабилен троши премногу гориво влегува веќе во историја. Го заменија Аирбас 777 и А340 посебно првиот кој е со два мотори и има ист број на седишта како 747. Ова со пистата нема никаква логика пистата се проширува само ради безбедност и ништо повеќе ги има стандардите за полетување и слетување.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1207 Posted: 21-May-2011 at 14:56
Не знам дали си пилот или инженер, ама полн џамбо не може да полета од писта долга 2800 метри, не знам зошто викаш дека немало логика. Пресметај и сам ако не ти е мака, ќе видиш дека не. А тоа што 747 полека излегува од употреба не значи дека нема уште 20-30 години да лета по светот. Инаку џабе споредуваш капацитет кога зависи и од конфигурацијата - бројот на седишта по класа, и џабе бегаш оф-топик! Продолжувањето на пистата дозволува полетување на прекуокеански авиони со полн резервоар, покрај другите бенефити.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #1208 Posted: 21-May-2011 at 14:59
Па да, од безбедносен аспект е подобро за пилотот да не мора да ДОПРЕ на почеток на пистата, туку има повеќе простор за некој ненамерен пропуст, што може да се случи при слетување.

Но, точно е и дека натоварени авиони (некои од најголемите) во моментов не можат да полетаат од Скопје.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #1209 Posted: 21-May-2011 at 18:15
Originally posted by гитардемон

Еве една слика за во архива. Ова чудо 15 години никој го нема сликано или видено да се движи, а сите го знаат дека постои



Санос С-217 ,еден од малкуте произведени.Значи вооппшто не го користеле ако 15 години е така,овие Санос ги почна со производство крај на 96-та/почеток на 97-ма.После кратко производство прекинаа ,претпоставувам поради стечајот.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1210 Posted: 21-May-2011 at 18:22
Па не дека можам да гарантирам дека 15 години е неискористен, но знам дека откако знам за себе сите се нервираат што никој не ги превезува со автобус туку мораат да одат пеш по асфалтот те лето на 50 степени, те зима на -20. И многу други членови на форумот имаат дискутирано за овој мистериозен автобус така што заклучок е дека ретко го возат.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #1211 Posted: 21-May-2011 at 18:39
Originally posted by гитардемон

Еве една слика за во архива. Ова чудо 15 години никој го нема сликано или видено да се движи, а сите го знаат дека постои



Zar ne e ovaj avtobus



Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #1212 Posted: 21-May-2011 at 22:27
Моделот е тој.А мислам дека и автобусот е еден на Александар Велики,најверојатно е истиот.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #1213 Posted: 21-May-2011 at 22:35
Znaci sepak ima nekoj sto go slikal avtobusot sto ne bese vekje 15 god. slikanBow
Back to Top
Bobi View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 31-Mar-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Bobi Quote  Post ReplyReply #1214 Posted: 22-May-2011 at 23:08
Само едно ќе кажама дека на сите тие "големи" авиони кои вие мислите дека се големи им треба многу мала писта за слетување 1-1,5км.Но за полетување им треба многу повеќе.А за тоа колкава писта им треба за полетување зависи од многу фактори како што се висината на која се наоѓа аеродромот,температурата и ветерот кој дува(правец и брзина)... Google it!!!
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #1215 Posted: 22-May-2011 at 23:20
Originally posted by Bobi

Само едно ќе кажама дека на сите тие "големи" авиони кои вие мислите дека се големи им треба многу мала писта за слетување 1-1,5км.Но за полетување им треба многу повеќе.А за тоа колкава писта им треба за полетување зависи од многу фактори како што се висината на која се наоѓа аеродромот,температурата и ветерот кој дува(правец и брзина)... Google it!!!


Точно е дека за полетување треба повеќе место, но тоа е така само „теоретски“ бидејќи за слетување треба во пракса подолга писта, бидејќи не се знае моментот на допир - може да биде на 100м од почетокот на пистата, но некогаш може и на 500м.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #1216 Posted: 23-May-2011 at 00:02
Originally posted by krale

Originally posted by Bobi

Само едно ќе кажама дека на сите тие "големи" авиони кои вие мислите дека се големи им треба многу мала писта за слетување 1-1,5км.Но за полетување им треба многу повеќе.А за тоа колкава писта им треба за полетување зависи од многу фактори како што се висината на која се наоѓа аеродромот,температурата и ветерот кој дува(правец и брзина)... Google it!!!


Точно е дека за полетување треба повеќе место, но тоа е така само „теоретски“ бидејќи за слетување треба во пракса подолга писта, бидејќи не се знае моментот на допир - може да биде на 100м од почетокот на пистата, но некогаш може и на 500м.


Во секој случај,значи колку подолга писта - толку подобро.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1217 Posted: 23-May-2011 at 08:01
Originally posted by krale

Точно е дека за полетување треба повеќе место, но тоа е така само „теоретски“ бидејќи за слетување треба во пракса подолга писта, бидејќи не се знае моментот на допир - може да биде на 100м од почетокот на пистата, но некогаш може и на 500м.
Си има процедури според кои „моментот на допир“ не е баш така случаен, како ќе му се стрефело на пилотот. А доколку има поголемо отстапување следи "go around" процедура, односно слетувањето се откажува, се врти цел круг и се прави нов обид. Така да сигурно не се прават долги писти за во случај пилотот да слета на пола писта.

Подолга писта сепак е добредојдена и за слетување, на пример лизгава површина, или пак во вонредни случаи.




Edited by Cloverstack - 23-May-2011 at 08:08
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #1218 Posted: 23-May-2011 at 08:56
Добро луѓе, со продолжувањето на пистата таа ќе биде долга точно 3 километри.
А пази ова:
Софија - 4км
Белград - 3.5км
Загреб - 3.3км
Љубљана - 3.3км
Додека сите поголеми аеродроми имаат писти од 4км. СЕПАК ова ме изненади
Кемал Ататурк во Истанбул кој е еден од најпрометните во тој регион има писта од "само" 3км...а на него нема што нема слетано.

Што значи:
ДА неопходно ни е ова проширување на 3км, зошто ретко која посериозна писта е пократка, а штом сите го прават така има зошто.

Еве за што се работи:
Писта со должина од 1.800 метри е адекватна за летало под 90.000kg (737 кој е еден од најчесто користените, а и сите во таа класа со максимум товар не достигнуваат повеќе од 85.000kg)

Писта со должина од 2.400 метри е адекватна за сите видови на авиони (747 макс 412.000kg односно А380 мак 590.000 kg) МЕЃУТОА ПОД УСЛОВ да летаат континентално т.е. резервоарите не се наполнети колку што можат да соберат!!!

Писта со должина од 3.000 метри се смета дека е адекватна за било каков лет или летало.

Од безбедносни причини многу од поголемите аеродроми имаат писти подолги од 3.000 односно 4.000 метри.

За овие неколку реченици изгубив едно 30 мин но се надевам многу работи се разјаснети
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #1219 Posted: 23-May-2011 at 09:52
Originally posted by Cloverstack


Originally posted by krale

Точно е дека за полетување треба повеќе место, но тоа е така само „теоретски“ бидејќи за слетување треба во пракса подолга писта, бидејќи не се знае моментот на допир - може да биде на 100м од почетокот на пистата, но некогаш може и на 500м.
Си има процедури според кои „моментот на допир“ не е баш така случаен, како ќе му се стрефело на пилотот. А доколку има поголемо отстапување следи "go around" процедура, односно слетувањето се откажува, се врти цел круг и се прави нов обид. Така да сигурно не се прават долги писти за во случај пилотот да слета на пола писта.Подолга писта сепак е добредојдена и за слетување, на пример лизгава површина, или пак во вонредни случаи.


Токму така, подолгата писта е поставена за вонредни ситуации/услови. При слетување тие се почеста појава, додека при полетување факторите се попредвидливи и затоа во принцип доволно безбедна е и пократка писта.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1220 Posted: 24-May-2011 at 17:17
пистава е доволна за на неа да слета и полета A380 (со додатокот од 500м) со слободен простор од 200 метри, што е задоволително, но како што кажаа многу членови досегаима безброј други фактори кај авионите на кои трреба да се обрне многу внимание
инаку зошто збориме за огромни авиони, кога аеродромот не е во можност да ги опслужува сите видови на авиони и барем засега, на аеродромов ќе сообраќаат авиони многу помали и полесни од B747 и А380
што се однесува до должина на писта, нашата е прилично кратка во споредба со други писти, но сепак, аеродромот е многу поразличен од другите, во софија на пример, пистата е за 1000 метри подолга од нашата, ама затоа таму сообраќаат авиони од рангот на Antonov An 225
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5960616263 124>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.508 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.