![]() |
![]() |
![]() |
Железници (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3334353637 69> |
Author | |
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
ОЦБ, стрпи се, имам еден поголем текст за приватни железнички оператори, додека истражував за текстот што ќе излезе на Билд, утврдив дека дефинитивно не е приватизирана националната железница во ниту една балканска држава или во држава од средна европа, а истото со сигурност можам да го тврдат и за голем дел од западноевропските држави, иако се прават обиди во некои земји.
Инаку не е чудна цената од 100 денари за легитимацијата, бидејќи меѓународна картичка како ISIC чини околу 300 денари, а покрај попустот од 30% за патување со воз во МКД, имаш и стотици попусти на други локации во земјава и огромен број во странство. |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Edited by Cloverstack - 05-Jun-2011 at 13:35 |
|
![]() |
|
build.mk ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-May-2010 Online Status: Offline Posts: 216 |
![]() ![]() |
http://www.build.mk/?p=7751 |
|
![]() |
|
Goran ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
![]() ![]() |
Bravo Bojan dobar osvrt od koga jas ova go spomnav odamna.
Zeleznicata najdobro bi bilo da se podeli na tri dela Железничка Инфраструктура , Железнички превоз кој го опфаќа патничкиот сообраќај и Makedonskiкарго trasport која стопанисува со товарниот сообраќај. Zeleznicka infakstratura da bidi dadena na koncisioner ili drzavno privatno partnerstvo sto ima zadaca da go izgradi koridirot 8 i da ja mondernizira prugata niz cela Makedonija. Patnickiot da se dade na privantnici sto drzavata ke gi subsidira po km na linja a parite od kartite ke odat vo drzavna kasa samo na ovaj nacin moze da se postigne dobar servis>na ovaj nacin raboti zelzninckiot patnicki sobrakaj vo Melbourne.Pazaren model ne dobar za patnicki sobrakaj vo glavnina ne profitabilen skore sekade nosi zagubi ako sakas da ima redoven i dobar servis. Makedonskiot kargo Javno prepriatie da se prodade so uslov da mozat da se izdadat licenca i za poveke operatori na kargo transport.
|
|
![]() |
|
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
Горан се согласувам делумно со тебе, но не и за патничкиот. Да дојдат приватници, ќе купат нови возови, со тоа автоматски ќе ги поскапат цените, па народот ќе го избегнува железничкиот сообраќај, особено и поради неговата временска пречка. Се додека не се реновира целата железничка инфраструктура, неам логика од приватен инвеститор во патничкиот сообраќај. Кога ќе се достигне до минимум 120 км/час, тогаш би се исплатело да влезе приватен капитал, затоа што со брзи возови на брзи пруги, граѓаните би се решавале повеќе да го користат овој тип на превоз.
|
|
![]() |
|
Goran ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
![]() ![]() |
@N23
Ne me imas dobro razbrano za delot na patnickiot. Ke probam da objasnam podetalno. Privatnik ke gi opsluzuva linite po fiksna cena po km opsluzen dogovorena so drzavata za izvesno vreme da receme 10 god a dogovor e sto mora da zadovoli standardi na voziniot park tocnost i bezbednost ako nastant problemi okolu toa mozi da ima sankcii kazni a vo najloso scenario raskinuvajne na dogovor . Drzavata e vo soptstvenost na kartite tie ke gi prodavaat kontroliraat cenite a isto kontrolata na patnici.Taka sto vo formirajne na cena se vzema vo predvid se a isto da bide konkuretna na alternativen nacin na prevoz.Ovaj model se koristi vo Victoria Avstralija i fukcinira dosta dobro. Sevo e zasnovano od konceptot javno prepriatie vo najpoveke slucaevi ne produktivno i mnogu tesko za kontrolirajne>sto nosi zagubi a tie se kompezirrat od budget. Privatnik ke ja maxsimizira produktivnosta a profitot e delot na nefikasnosta na javni prepriatia. Na ovaj nacin Drzavata ne investira vo nabavki nema sumlivi tenderi i ne se zaborcuva za ne profitabinost. Si plaka fiksna cena za trasport sto lesno se procenuva kolku kosta vozen park kapital zatvoren kolkavi se rashodite palti delovi struja plus kolku treba da plati na Zelznicka infrakstratura za koristejne. Posle ovie matematiki se sozdava cena po km servisiran so minimalna kilometreaza zagarantirana. Se stremi privatnikot posle seto ova da ima za rabotka od 10 do 15% na zatvoren kapital sto e sosema normalno so toa e normalno ne postooi rizik na investicija lesno toj da zemi povolen kredit sto mozi da go vrati navreme i da zaraboti edistveni rizik ima ako menigirajneto ne sposobno i mu go raskinat dogovorot vozniot park ostanuva negov ima dva slucaii da si go povleci vo celost ili da se dogovori na prodazba so noviot opsluzuvac sto bi bilo ekstremen slucaj sto ne bi trebalo da se sluci ako si ja vrsi rabotata. Kartite se vo kontrola na drzavata taka tie sto ne se rentabilni linii se odrzavaat a se kompenziraat so tie linie sto se profitabilni ako se sluci deficit se pokriva od budget da se kompezira za koncesii za penzineri, studenti, socialci i drugi vidovi na koncesii. Kraj kraeva vo interest na drzavata e protokot na luge da bide dobar sto lugeto pomalce ke se zavisni od avtomobili i derivati sto go namaluva uvozniot deficit. Sega mozis da me svatis kako ova raboti za sto ima model razraboten veke i fukcinira relativno dobro. Sekoj drug model se desava linija sto e rentabilana da ima zaenterisirani privatnlici a ne retabilnite ili trebat da se ukinat ili drzavata treba da gi uplsuzuva so zaguba posto se raboti za zeleznicki sobrkaj kade bezbednosta mora da bide na visoko nivo ne mozis da imas privatnici so dve lokomotivi i 20 vagoni ne izvodlivo. Sega mozes da savatis deka modelot e super i fukcinira dobro vo korist e na patnicite imaat relativno dobar servis a drzavata si ima fiksen rashod a i privatnikot si zarabotuva mnogu pomalku ama profitabilno, nego ako otvori biznis kade sto ima rizici konkurencija plasman marketing nepogodi varirajne na cena. Ama toa se kompenzira sto rizikot e sveden skoro na nula. Detali za Zeleznicka infrakstratura Koncisiner za primer 30 God mu se dava cela segasna pruga i stanici Detalna tehnicka dokumentacija sto treba da izgrdi Primer Koridor 8 ,modernizacija na postojnata izgraba na Pruga Bitola Ohrid. Sevo ova so detalna tehnicka dokumentacija i vreme traejne na gradejne vo etapi. Konciserot mora da ja odrzuva i opsluzuva od komaden centar po odnapred dogovoreno. Ako se sluci zloupoterba kazni duri i raskinuvajne na dogovor. Za vozvrat zagarantiran return na investicija. Ke se presmeta kolku kosta da se izgradi kolku ke bide odrzavjne taka sto ke se napravi fer cena na km patarina prifatliva za dvete strani Miinmalno zakupeni km patarina od drzavata zagaratirani sto ke gi koristi za patnickiot a ke gi prodava na tovarniot. A na koncesierot mu e vo koris da stvra poveke koristejne na prugite sto ke znaci poveke vozovi i linii i pogolemi profiti sto znaci podobri konekcii i podobra Makedonsaka ekonomija. Posle zavrsuvajne na koncesija isplata na nekoja suma na pari na koncisinerot (mora da bide taka zatoa sto zeleznicka investicja e dolgorocna ne za 30 god mora da se zemi najmace 100 god vo predvid) za pomal period na vreme nemoze zatoa sto ke bidi mnogu skapo i ne konkuretno. A nemora da se isplati mozi da se napravi drug dogovor za pod koncesija so istoit operator ili drug proodolzuvjne na koncesija. So ova se stvar biznis model sto lesno moze da se finasira od banka so povolen kredit. Sto zanci ke se izgradi na vreme i na budget.Drzavata ne se zaborcuva si ima fiksen rashod a efikasna zeleznicka infrakstrutura. Taka sto koncisierot ke zarabotuva ama pomalku od investicuja vo marketen biznis kade sto profitite variraat a ima opcija i na zagubi. Ova e slicno kako aerodomite malku pokomplikovano. Zaminuvam od topic od ovde se izvinuvam ama sakam da ja naslika posiroka slika. No ova ima poveke dlabina nego sto gleda na ovaj nacin mu se odzemaa na Vladata i politicarite od race centralizacijata i veteni partiski vrabotuvjna pa kolku vladi da se smenat toa ostanuva isto sto nosi na ekonomska stabilnost. Taka i da se smeni vlada luge nema da gubat rabota ili da se prevrabotuvaat sektori so ova vladata ke si prestane da bide rabotodavac i davac na servisi. Ova mozi da se primeni vo seokoja granka Primer Vo opstinite odzuvjane i cistejne po parkovi ulici tenderski. Javen gradski sobrkaj ist pricip kako gore navedeniot Sobirajne na smet tender Kocesii za deponii i taka nataka Odrzuvajne Ulicno osvtluvajne tendersko. Toa znaci se ke bide privatno i pofikasno i poftino polesno da se smeni poflesibilno. Da se svedi na miumum na javni preprijatija sto ke znaci Vladata ke stani oplsuzuvac na narodot a ne obratno kako sto e vo momentov i porano Vladata i opstinite da se skoncetrira na nosejne zakoni ,regulativi i sproveduvajne na tie zakoni.Ke se svede na min korupcija tederstvoto ke bidi potrasparetno. Edinstveno sto ne mozi da se privatizira e skolstvo,zdrastvo, policija, odbrana i sudstvo no mozi da se privatiziraat uslugi sto gi opsluzuvaat ovie departmeni. Toa e mnogu kompleksno i opasno ako se stavi vo privatni race. No i za toa ima delumni resenija Privatni skoli mozi da dobivaat drzavinii finasii fiksno po broj na deca sto ucat vo skoloto sto moze da se presmeta budget za osnovni skoli podeli kolku deca ima pa tolku da mu se ispalti na privatno skolo da ima regulativa za niv i kontrola isto i za sredni a roditelite da doplakaat . Ima uste mnogu primeri ama ne sakam da ja gnavam niskava so offtopic .
Edited by Goran - 10-Jun-2011 at 06:55 |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Но каде е тука мотивацијата на приватникот да превезе што повеќе патници? И каде е мотивацијата на приватникот да обезбеди што поквалитетна услуга, работа која треба да биде оставена да ја ценат патниците, а не државата (на крајот на краиштата доколку проценката на сите критериуми биде оставена само на државата, тоа остава простор за огромни злоупотреби). |
|
![]() |
|
Goran ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
![]() ![]() |
Kako se ocenuva usluga na javen prevoz Da bidi frekfenten. Na vreme Intierot i ekstierot da bidi na nivo. Bezbeden Cenite da bidat poevtini nego alternativa da se vozis sam vo avtomobil ili na sekoja druga alternativa.Patnicite imaat pravo do podnesat zalba do ispektorot ako ne se zadovolat standardite. Clover ima samo tri opcii nikoja ne e optimalna treba dase opredelis za najdobrata e koja po tvoe bi bilo. Prva opcija nema drzaven kapital drzavata e vo uloga na ispektor i korisnik na usluga i preprodavac Nema javni nabavki a kartite se prodavat preku agenti koji zemaat provizija i avtomati. A vladata se ocenuva na izbori ako lugeto ne se zadovolni ke ja smenat. Privatnikot ima zadaca da ja odrzuva linijata i da bide na vreme a isto vagonite da bidat na nivo i higiena.Drzavata e vo sopstvenost na kartite i kontorla na patnici , i na operatorot.Motivacijata za privanikot da ne bidi paricno kaznet i da mu se prodolzi dogovorot Inspektrorite ke kontroliriat i ako se sluci vo prosek vozovite kasnat poveke od dogovorenoto poradi defekti predopreduvajne pa kazni, isto ako higienata ne e na nivo, isto ako ne se obrni vimanie na bezbednost togas kazni no i personalna odgovornost na menigmentot i vrabotenite za nesovesnost. Se vodi evidencija za hgiena na vozovite i na redovno servisirajne i na tocnost da ne kasnat. A kolku patnici ke se vozat vo nego toa e na drzavata da promovira lugeto da gi koristat vozovite. Vtora opcija najlosa opcija Marketen prevoz na patnici mozi ama togas privatnik samo bi opsluzuval ekonomski isplatliva relacija.No sto so drugite da se ukinat i da se opsluzuvaat so zaguba.Isto bezbednosta mozi da se narusi ako nema kontrola. Sto ke zanci ne ramnomerno raspodelen nivo na servis postojani zagubi na odredeni linii Javno prepriatie treata opcija sto znaeme ne cini dokazano. Nisko nivo na griza za tocnost odrzavajne higiena postojani marvelzacii i naverovatno ke raboti so zagubi. Aj sega od trite odberigo podolgoto.
Edited by Goran - 15-Jun-2011 at 03:17 |
|
![]() |
|
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
Извор: Утрински Можам да кажам дека овие од Утрински често се интересираат и пишуваат за железницата, но треба малку и да обрнат внимание и на пишувањето. Слична ваква статија со идентичен наслов ја имаше и пред некое време... ![]() |
|
![]() |
|
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
Извор: Алфа |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Јас да бев премиер во државава на прво место би ја ставил железнцата, притоа и нејзино промовирање и кампања за нејзнино употребување од страна на граѓаните. Но и без тоа мислам дека ако се создаде квалитет и ефикасност во железницата, вклучувајќи одлични услови комфор и брзина, како и достапност, мислам дека самите граѓани би се ориентирале кон овој вид на превоз. Македонија е мала држава и тоа и дава голема предност. Како еден поголем град низ светот. Треба да се стремиме железницата да стане како градска железница но на државно ниво, освен за товарниот сообраќај.
Мислам дека ќе се добие многу, и ќе се отворат многу други нови можности во развојот и поврзување на регионалните економии, но притоа и голем придонес кон рамномерниот регионален економски развој. Но и од социолошки, културолошки и многу други видови на аспекти. |
|
Македонија - Земја на чудата!
|
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Добра рекапитулација на Алфа ТВ, инвестициите ги одложуваме од година во година, а се сеќавам на еден наслов од весникот Нова Македонија од пред 2 години кој говореше дека во балетот се вложува повеќе од железницата во Македонија.
|
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
а ако се поднови железницата, нема да има потреба од било каква кампања, луѓе ќе ја користат во секој случај, главната причина што железницата не се користи е што во голема мера е скапана, дискомфортна и назадена |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
за железницата треба да се гледа и социјалниот ефект.Колку луѓе и фирми купиле шлепери и камиони,и колку од нив ќе останат без леб,а и ние немаме некоја железничка инфраструктура па да се вложуваат големи пари.Пругата кон Кичево воглавном е направена за рудникот Тајмиште за железна руда кој сега нема повеќе руда,за Сопотница преку Прилеп исто така,за Кочани сообраќа еден воз на пет дена,и остабува коридорот 10 кој го користат други(транзит).Е посебна приказна е ако се изгради коридорот 8 па да носиме големи стоки од турција,па транзит према Албанија.Иначе дури се организира една композиција од Солун за Скопје ќе поминат 2-3 недели(секоја фирма своја агенда),а фирмите за 5 минути по телефон ќе се договорат за шлепери,многу побрзо и поедноставно.Железница на кратки растојанија не носи пари.За џабе Европа не се договара за линија до Кина
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
До кога со тие бејбиситерски методи. Купиле шлепери, па нека ги продадат нека почнат друг бизнис, ќе треба ли да работи некои за тие возови. Како така паушални работи се тресат.дефицитот ќе гобилдаме зашто некој купил шлепер, дајте малку подолгорочно да се гледа одколку така на некој краток рок медикритет и импровизација на секој ќош.
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
на нашиве кратки релации железница не се исплати,единствено се исплати железницата Албанија-Бугарија за инвестиција.Е сега пак да прашам lslcrew,коклку време треба да се договори управителот на транспортна единица што располага со композиција воз,со сите фирми да им угоди термин,услови и сл,па од Солун да им донесе една композиција.Еден ќе сака денес попладне да тргни затоа што ќе му се расипи робата,друг ќе сака задутре затоа што нема обезбедено некои папири,друг ќе бара незнам што,а во меѓувреме со телефон за 5 минути секој од фирмите ќе се договори со газдите на шлеперите и ете ја робата одма дома.Пак ќе кажам,друга работа ако се изгради коридорот 8,тогаш ќе правиме муабет за носење роба од Турција,а не од Солун кој е на два чекора од Скопје.на кратки релации воз не бива
|
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Мислам дека мешаме работи, МЖ има редовен возен ред како кај патничките, така и кај товарните возови и точно се знае кога поаѓа/пристигнува одреден товарен воз. За помалите стопанственици, си постои товарна станица каде се товари стоката од камион на воз и обратно, додека големите комбинати како Југохром, Фени, Макстил... имаат изградено железничка пруга до самата фабрика каде се товарат композициите. Да не ја заборавиме и ранжирната станица во Трубарево. Товарниот железнички сообраќај си е добро организиран, она што недостига се доволен број на товарни вагони што доведува до изнајмување од странски железници и штрајковите на Грчките железници и пристаништа кои доведуваат до прекин во превозот на стока. Edited by BOJAN - 20-Jun-2011 at 12:32 |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
комплетно се согласувам со Бојан,моите размислувања се околу големи инвестиции во железници,за постоечкиве е скоро Ок,треба нови вагони и некоја локомотива,но севкупно тоа е мала инвестиција(збориме за ред величина од стотици милиони евра).За Кичево возот е полупразен а автобусите се полни иако поскапи,но тоа е тоа
|
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Но ако се постигне брзина од 100-120км/ч тогаш ќе има повеќе што би го користеле. Треба и да се стремиме и на 160км/ч иако тука можеби ќе треба и посебни траси, тунели и слично.
Ама мислам дека ќе се исплати. Ако можеме да успееме да направиме од секој град во Мк до секој друг да се стига за најмногу 1,5 до 2 часа, мислам дека ќе имаме голем успех. Ако некогаш постигнеме 1 час. Пф кој не би користел железница. Секако и да има поголем број на возови и линии. И прифатлива цена. Тогаш воопшто не би било проблем некој да живее во Велес, Куманово, Тетово и да работи во Скопје или обратно. Или Охрид, Битола, Кичево тој регион... Или Струмица, Штип, Кочани, Гевгелија. |
|
Македонија - Земја на чудата!
|
|
![]() |
|
Goran ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
![]() ![]() |
Smesno koga luge sesekiraat sto ke stani so vozacite na avtobusi i na kamioni toa ti e razmisluvajne do pred nosot.
Kazi edna od top od 50 ekonomi na svet koja svojata mikro ekonomska politika ja bazira okolu transport so kamioni i avtobusi sto go zema vo predivid socialniot efekt od toa. Da imas uspesna ekonomija treba da uspolnis cetri uslovi evtina energija evtin trasport i stabilna ekonomska politika i dobar protok na luge i idei. Od ovie cetri Makedonija delumno ispolnuva samo edno stabilna ekonomska politika . |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3334353637 69> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |