![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот - Белград |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 11> |
Author | |
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() Posted: 21-Jun-2011 at 00:25 |
Решио сам да отворим посебну тему како бих поставио детаље градског превоза у Београду. Надам се да није проблем уколико будем писао на српском, јер македонски разумем, али не и пишем /причам/
![]() Јави градски превоз у Београду чине више подсистема: Аутобуски (нажалост најобимнији), тролејбуски, трамвајски и градска железница - БГ:Воз (однедавно). Аутобуски превоз обавља ГСП (Градско Саобраћајно Предузеће), Саобраћајно предузеће ЛАСТА и приватни превозници. Тролејбуски и трамвајски је у склопу ГСП-а, док је БГ:Воз под управом града (не предузећа Железнице србије). Предност свега је што скоро све функционише у Интегрисаном Тарифном Систему (ИТС), што значи да исте карте важе у свим подсистемима невезано да ли је приватни превозник или државни. Рад и функционисање целог система контролише Дирекција за јавни превоз. Приватни превозници добијају на тендеру линије, обично парцијално да не би имали монопол. Услов је да возило буде ново, такође је дефинисано да превозници после 5 година морају свој возни парк потпуно обновити, што је тренутно у току. Тренутни услови су Евро 5 и климатизован путнички салон. Остале обавезе превозника су дефинисане документом: http://www.bgsaobracaj.rs/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=6%3A&download=9%3A&Itemid=31&lang=sr Аутобуски саобраћај као што већ написах одржава:
и приватни превозници:
Мапа линија прве зоне ![]() http://www.belgrademaps.com Мапа линија друге зоне ![]() Линије друге зоне обично су троцифрене. Напомена, када путујете у оквиру једне зоне користите карту за једну зону. Када сам написао горе да скоро све функкционише у ИТС мислио сам на следеће. У Београду постоје такозване конфорне експрес линије на којима саобраћају приватни превозници са климатизованим минибусевима. Те линије нису у ИТС и посебно се наплаћују од 99динара до 120 динара. Мапа експрес линија: ![]() Ноћне линије (00:00-4:00). У том периоду постоји посебна тарфина зона, а карте се купују у возилима. Ноћне линије нису у ИТС систему. ![]() www.belgrademaps.com Поред појединачних карата путницима су доступне и месечне и полумесечне ИТС карте. Напомена: До краја године цео ИТС ће бити реорганизован увођењем нове електронске наплате. Напомена2: Мапе су мало застареле, сада БГ:Воз саобраћа до Батајнице. Edited by Александар - 21-Jun-2011 at 00:27 |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Tramvajski podsistem
Prvi tramvaj u Beogradu je počeo sa radom 1892. godine, radi se o tramvaju sa konjskom vučom. Slike: ![]() Električni tramvaj od 1894. godine. Proizvođač Thomson-Houston ![]() Negde s početka novog veka ![]() Nova kola 1923, MAN Siemens-Schuckert ![]() ![]() Istodobno i AEG tramvaji ![]() 1927. Ringhoferi ![]() 1927-1930 Brown, Boveri und Cie (BBC) ![]() 1936. Jasenica (domaći proizvod Goša/ĐuroĐaković) ![]() 1940. Breda I ![]() 1949/50 Breda II ![]() 1952. PCC I (PCC 7000) /Belgijanci/ ![]() 1960. PCC II ![]() Prvi proizveden PCC u Evropi je vozio u Beogradu, kada su hteli naši da ga iseku vraćen je nazad i sada je u muzeju. ![]() 1960/61. Breda 5300 ![]() 1964/66. Đuro Đaković 101 ![]() 1970-1974. ĐĐ Bikovi ![]() 1972. dolaze debeli Čekadejci (Česi) ![]() Katice - kockasti Čekadejci nabavljani 1980., 1981., 1983., 1986., 1987., 1988., 1990. i 1997. ![]() ![]() Tada, osamdesetih godina nabavkom "Katica" svi stari tramvaji su posečeni iako su bili potpuno ispravni. Cilj je bio uniformisati tramvajski sistem. Početkom devedesetih Beogradom su vozile samo Katice. Švajcarci 2001-2009. (donacija Bazela) ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Више о историјату можете прочитати на:
Слике су са тог форума и преузете. Данас Београдом возе Катице и Швајцарци, а ускоро и КАФ ![]() ![]() ![]() ![]() Прва фотографија КАФ-а на улицама Београда ![]() слике са промоције ![]() ![]() ![]() http://www.tanjug.rs/ |
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Изврсна тема. Лепе слике и мапе са београдског транспорта. Хтео бих да те упитам, јер нигде ниси поменуо, јел' постоји речни саобраќај у Београду?
|
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Постоји неки вид, посебно сезонске линије које превозе Београђане до излетишта на ”Ади”. Нажалост, ништа организовано што може попримити епитет ”градског превоза”. Прошли или претпрошле годие су биле уведене речне линије, али је одзив био јако мали, па су убрзо укинуте.
Ускоро ћу поставити и кратку повест тролејбуса у Београду. |
|
![]() |
|
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
![]() Карта за јавен превоз во Белград. Оваа е со можност за возење во една зона, 1 или 2 и кошта 30 денари (50 динари). Ваква карта купена во возило кошта 60 денари (100 динари). Интересно е тоа што во сите трамваи има повеќе поништувачи на карти, така што секој со себе си носи билет, али никој не го откуцува. Тек коа ќе дојде кондуктер тие што имаат карти ги поништуваат. |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Дали истите карти за автобуси важат и за трамвајот и тролејбусот, или има други карти? И дали ако има други карти цената е иста или различна?
А ова... што вика Н23, ако не помине кондуктер (кој уствари треба да провери дали картите се поништени и да ги казни ако не се, а не тој да ги поништува) тогаш имаат зачувано карта која можат пак да ја искористат ... Што и не е баш фер, ако е така? Edited by FoSsiL - 28-Jun-2011 at 18:54 |
|
Македонија - Земја на чудата!
|
|
![]() |
|
Bulldozer ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-Jul-2010 Online Status: Offline Posts: 149 |
![]() ![]() |
![]() Во Белград јавниот превоз е субвенциониран од градот и реално има многу кои или се возат без да платат карта или идат на варијанта да ја поништат картата само ако влезе контрола, најчесто кога во трамвајот / тролејбусот има многу патници. Јас имав ситуација кога трамвајот беше празан и ми беше незгодно да се шверцам и кога отидов кај возачот да купам карта, човекот ми се изнасмеа па после ми рече дека ретко кој плаќа карта поготово ако се возат за неколку станици |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Свуда важи иста карта, у трамвају, тролејбусу, аутобусу и градској железници. То је карта за ”1 или 2” зону, а ако користиш обе одједном (мада се врло ретко та користи) купује се карта ”1 и 2”. Ја никада такву карту нисам видео. Но, поред ових многи имају месечне карте, ја рецимо имам студентску која је субвенционриана од државе и никад не бринем о томе колико аутобуса променим, тролејбуса итд. Иначе, нема кондуктера, већ само контролора. Али они нису у цивилу како се очекује, већ су јасно означени, да их видите да ће ући у аутобус. ![]() Зашто се карта за пар станица не купује и зашто је овако блага политика ГСП-а не знам. Можда је то заоставштина социјализма, где та наплата је више као формална. Други разлог због чега се не купује карта за неколико станица је лош систем наплате, јер не можете са истом картом да преседнете као у другим градовима, па се то помало толерише. Иначе, једном откуцана карта у важи заувек у том возилу. Ако сутрадан налетите на исти аутобус којим сте се јуче возили у њему ће важити иста карта ![]() Edited by Александар - 28-Jun-2011 at 22:32 |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Jedan od privatnih prevoznika u Beogradu "Ćurdić" je rešio da svoj vozni park obnovi novim kragujevačkim BIKovima. Međutim, jedino ovaj prevoznik je dolučio da kupi stariji model. Ovaj autobus je u osnovi Neoplan N4016, a prema njegovim tvrdnjama najjaftiniji autobus koji se može kupiti u Evropi.
Evo autobusa ![]() Autobus poseduje 6.7 litarski Cummins Euro 5 motor sa 285konjskih snaga ![]() Kokpit, hmm, za danjašnje poimanje zastareo, ali kažu funkcionalan. Allison autmatski menjač. ![]() Salon nije nešto naročito, dosta prostora i mesta za stajanje. Inače, klimatizovan. ![]() Zadnji deo ![]() Zaključak, za novac solidan autobus, niskopodan je i zadovoljava poslednje ekološke standarde, a potrajaće narednih 5 godina ![]() |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
Ех камо и нашиве приватњаци макар вакви да имаа.
|
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Тачну цену не желе да кажу, али се тако рекламирају као најповољнији, што је вероватно тачно јер их приватници масовно купују. С друге стране, неки страни превозници као што је Веолиа Транспорт се одлучила за квалитетнија Волво возила.
http://www.autobusi.net/content/ Edited by Александар - 03-Jul-2011 at 18:06 |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Čičica
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Прошао је први период прилагођавања шина новом трамваји и возило је пре недељу дана виђено у старом делу града:
![]() ![]() http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2&p=226 У току је процес увођења система праћења возила који незванично треба почети следећи месец. Тренутно је у току обука возача и особља, а касније ће почети и нови систем наплате: Терминали у аутобусима: ![]() ![]() http://gspbeograd.net/viewtopic.php?f=13&t=74&start=430 А од браћа руса нам стижу као испомоћ 60 ЛиАЗ-а за приватног превозника Беобус. ![]() ![]() ![]() forum autobusi.net Edited by Александар - 29-Jul-2011 at 20:49 |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Neobus nastavlja sukcesivnu isporuku Volvo Neobusa prevozniku Veolia Transport
![]() Istog dana i Lasti zglobnu verziju ![]() Izvor piše na fotografijama. |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Јас мислам дека новите трамваи за Белград се полн погодок. И малку сум искрено љубоморен
![]() ![]() Ме интересира Александар. На нормална пруга (шини) вози, така? Ширина стандард 1,435мм? А и Необус Цолво автобусите изгледаат одлично. |
|
Македонија - Земја на чудата!
|
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
Не, у Београду је метарски колосек (1000мм). Разлог метарског колосека јесу кривине, јер такве шине захтевају мањи радиус скретања, што је битно за неке уске улице где нема довољно простора.
Тренутно се и убрзано ради на санацији шина неких критичних деоница. Долазак нови трамваја их је мало натерао да се побрину о стању шуна, што је позитивно ![]() ![]() После постављања шина, довозе се трамвајски вагони и тако стоје неко време да би шине лепо слегле ![]() ![]() Извор: http://gspbeograd.net/viewtopic.php?f=23&t=67&start=370 Edited by Александар - 30-Jul-2011 at 12:46 |
|
![]() |
|
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
CAF na probnoj vožnji
Linija tri (Trojka) |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 11> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |