![]() |
![]() |
![]() |
Изградба на оџак |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
Nikola ![]() Newbiе ![]() Joined: 11-Dec-2012 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() Posted: 11-Dec-2012 at 18:15 |
Сакам да изградам надворешен оџак од полна цигла ( тула). Ме интересира дали има некои стандарди во градењето, односно пропишани димензии за ширина и колку треба да биде високо над кровот од куќата како подноцна не би имал проблеми со враќање на чад.
![]() |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
најдобар оџак можиш да добиеш ако го направиш од готовите оџаци,каде централниот дел е направен од цилиндри-хилзни изработени од огноотпорен материјал-шамот,па се става надворешен бетонски оклоп,а просторот помеѓу се полни со ленти од тервол.
најважна каракеристика на оџакот е температурната изолација.што значи тоа?доколку ѕидовите на оџакот лесно ја проведуваат топлината,внатрешните ѕидови на оџакот во тој случај ќе бидат ладни,и ќе настапи ефект на кондензација,при што на ѕидовите ќе се нафаќа слој на ѕифт-катран.дихтувањето и излоцаијата се најважни елементи. ширината на оџакот зависи од температурата на чадот и висината на оџакот.доколку се употребуваат печки како италијанските камини каде искористувањето е скоро 70%,фабриката препорачува вметнување на цевка од ф80 мм,поради изразито ладниот чад.доволно за една куќа е ширина од две цели и тули а длабина од две цели тули. никако да неправиш два соседни оџаци поради можноста да се појави процеп помеѓу нио и да се добие ефект на `расипан карбуратор`.принципот на оџак и карбуратор е скоро ист. висината на оџакот се одредува така да биди највисока точка од страната од каде дува ветерот.доколку ветерот е со променлив правец,тогаш оџакот треба да бидо највисока точка на куќата(да имам молив и лист ќе ти го објаснам тоа од аеродинамички принцип) |
|
![]() |
|
Dragan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2009 Location: Tetovo Online Status: Offline Posts: 1172 |
![]() ![]() |
Иако навидум лесно е да се изгради оџак но пред се треба да се запазат некој главни функции за изградбата. Најчесто се изработуваат од посебни префабрикувани елементи кои ќе служат за одведување на гасовите, секој оџак мора да има сој почеток или дно за собирање и за чистење на каналот преку специјални вратички и исто така секој оџак треба да има добар завршеток односно да биде обработен со капа кој ќе го штити од надворешни влијанија.
Е сега ако оџакот се преоктира од надворешен ѕид потребно е да се обезбеди доволна дебелина на зидот од надворешната рамниа до каналот да биде минимун 25ц!. Во средните ѕидов заштитна дебелин треба да изнесува 12 цм. Минималниот пресек на каналот да изнесува од 80-100цм2 ( доволно само за една грејна печка). Најважно е завршетокот на каналот, ако се работи за рамен покрив оџакот треба да се изгради со висина од 150-200 цм над покривот, а додека се работи за таванска конструкција тие треба да излагаат ба покривот од 40-150 цм . |
|
![]() |
|
Nikola ![]() Newbiе ![]() Joined: 11-Dec-2012 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
Би благодарам на советите. Сигурен сум дека ќе ми бидат од корист
|
|
![]() |
|
Гизмо ![]() Newbiе ![]() Joined: 21-Dec-2012 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
sakam da prasam nesto vo vrska so temava sto ja razglobuvate... Pravev odzak ama kako i izrekata siromaviot plakja 2 pati, taka i jas. Go napraviv celosno no do keramidite ne go izmacav nitu pak mu staviv nekakva izolacija, i sega pocna da tece od tavanot.. gore nema nisto no nekade formira kondenzacija i protekuva dolu vo sobata. Prasanjeto mi e dali dokolku sega stavam izolacija tervol + giter okolu samiot odzak, ke ima nekakvo podobruvanje na situacijava ? go cistev odzakot no ne e do toa. mislev i deka e od toa sto nemase kapa nad nego no ne e ni toa. pomos ako nekoj imal slicna situacija i nekako ja resil.
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
кондензацијата е она што го пишував погоре.внатрешниот ѕид на оџакот(каде што поминува чадот) е ладен ,чадот е топол и доаѓа до кондензација.треба да се изолира оџакот.не е добро дирекно да се стави тервол,бидејќи на споевите на тулите каде е малтерот со тек на време ќе се јави пукнатина,па оџакот нема да заптива добро.пожелно е прво темелно да се малтериса,па да се стави или тервол или да се опшие со полна тула како што направив јас.5-6 години го користам оџакот и засега не е ни близу за чистење,нема што да се чисти.а користам се си сешто за загревање-јаглен,дрва,брикети,најлони полнети со пилевина помешана со шишарки,т.е.све што ќе ми падне во рака
|
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
еве и посовремено решение за истиот проблем |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
имам оџак кој баш и не е најдобро направен,е сега настрана потенфцијални проблеми што би можеле да се јават од заеднички оџак ил повеќенаменски оџак,ко што е опишано на линков http://www.forum.hr/showthread.php?t=412819&page=2 знам може ко што е наведено во пост 39 од линкот,но ме интересира дали би било проблем да се стави обичен аспиратор или свртен вентилатор во самата цевка на печката наместо во ил над оџакот, и дали вакво нешто е применливо и кај заѕидани камини!? |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
аспираторот можи да им прави проблеми на тие на тебе,ќе им внесува чад и миризба создавајќи натпритисок во самиот оџак
|
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
не не, се работи за самостоен оџак,само ми треба начин како да го убрзам протокот со оглед дека во моментов не е идеална опција да го преправам истиот,инаку оџакот е предвиден за ќумбе а печката е трајножареча ем се полни од горе,па кога ќе ја посложам сакал нејќел ми се враќа чад а особено ако е ветровито,но воглавном ова е случај додека пројде првото полнење потоа нема зијан,затоа и ми треба некоја лесна закрпа до напролет!
инаку барајќи соодветно решение налетав на интересна иновација,а како таква посвојствена за камини но во секој случај економична опција за регулација на испусноста на чадот http://www.eurocowls.com/chimneycontrol.html иако основно е правилно изолирање и димензионирање на оџакот,всушност за чадот многу што зависи од тоа како и на што се грее чоек,минатата година падна една сува топола па тоа беше парна локомотива ова печкава,ајде бар добро за потпала! |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
трајножаречите се доста незгодни,сум ги имал цел живот.за да влечат подобро потребно е ложиштето што се втерува средина да е добро заптиено,т.е. да не нема никакви процепи.кога ќе го извадиш нагоре,има жлеб на дното од печката,тука треба добро да заптива за да не оди пламенот и чадот на разни страни туку да се канализира.добро е на сите места да се стави од негорливине траки(азбестни).
друг начин да се подобри влечноста на оџакот е да се надгради,со секоја тула нагоре ќе влечи подобро. она со хартијата не го разбрав најдобро.јас ја спалувам без проблеми нема проблеми никакви. пошто имам многу добар и широк оџак(4 слојен ѕид) јас го потпалувам со десетина шишарки,и за брзо време се постигнува голема влечност. шеста година го користам овој оџак и поради добрата температурна изолација нема никакви наслаги на ѕидовите.тотално е чист од внатре,нема потреба од никакво чистење |
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
е сега и ти ептен математика му удри,а ќе нема процепи кога ќе ја затнам цела со огноотпорен силиконски лепак кој колку толку е поздрава (еколошки) варијанта него тоа азбестната трака,сепак кај мене гајретот е од оџакот пошто да е ко што треба цугот нема да ми враќа чад воопшто,затоа и велам може е паметно привремено да импровизирам со контра-вентилаторче т.е. аспираторче додека го решам оџакот потака инаку ако го продолжам а и така е тесен мислам уште толку ќе ја утнам работата,нејсе може најлезет решение ќе биде потпалатада оди со брикети наместо дрва а така би куртулил од екстра чад со оглед дека брикетите брзо прават голем жар што е за хартијата,претпоставувам мислиш на советот од видеото,каде потенцираат да не се палат весници а најверојатно заради оловните бои кои се користат при штампањето |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
ние сме толку затрупани со олово,да ова малку не ни влијае баш многу.а и кога ги листаме весниците нели прстот прво го налигуваме
![]() пробај да го изолираш топлотно оџакот со процврстување на тервол од дтраните таму каде можи(на таван).кога оџакот е потопол помалку има саѓи на ѕидовите и повеќе ќе влечи. тоа со брикетите е добра идеа,сум користел и задоволен сум.сега има едни струмички како хилзни долги 40-50 см,со отвор во средината и поминати на пламен со голема температура одозгора,што знатно допринесува за побрзо горење(ова е добро објаснето во една од емисиите на Дискавери-дуал сарвајвер каде ќе запалат памучна крпа и ќе ја стават во конзерва и ќе ја покријат да нема воздух.кога ќе се јагленизира,многу брзо се пали) |
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
еј Ѓоре ова што зборевме лани ето га пак на дневен ред и дефинитивно морам да одам со нов оџак наместо закрпа на стариот иако вреди и тоа да се проба ако математиката ептен ми скубне од ракав! сепак бидејќи размислувам трајножаречата да ја заменам со бугарски камен та посекако ќе ми треба и нов оџак! јас би одел со тоа двослојната цевка та дури и околу неа би ставил тервол освен што и самата е изолирана,само незнам дали и од тоа ротирачките капи да ставам ил да го оставам отворен, плус бидејќи кај Шиедел ова изолиранава цевка е 50 евра метар [1] најверојатно за да заштедам (иако незнам колку е паметно) би одел со оџакот директно од висината на штуцната т.е. каналот помеѓу ќункот внтаре и цевката од оџакот надвор, јасно со сите пропратни елементи, но место оџакот да биде исцело изѕидан да би летечки т.е. заѕидан високо!
|
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
Колку е ова паметно,да не одам по цел ѕид со оџакот навистина незнам,со оглед дека прв пат ќе ѕидам нов оџак!? најдов абер само за висината над кровот http://www.diminox.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=16 но неможам да најдам соодветно инфо за подпритисокот и должината иако има од каде да барам (ајде не сум седнал да исчитам ова скриптава http://www.vusb.hr/~mcobovic/encert/Fizika_zgrade_Buzov.pdf Патем дали чул ил користел некој спреј за подмачкување печки и оџаци [1][2][3] колку да не фрлам на слепо камен а да ги попрска уште однапред печката и ќункот иако може и баш не е паметно нови елементи да дооправам |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
Од големо искуство што имам со оџаци,најбитно е внатрешноста на оџакот да е добро термички изолиран од надворешноста,т.е. оџакот да не се лади лесно.втора работа е да има добар провев,т.е. оџакот да ствара промаја.ако е оџакот со поголем Ф тогаш потребно е да има и поголема висина за до би се постигнало добар `ѕуг`.
а дали оџакот ќе почнува од подрум или од прв плоча е прашање на хигиена при чистењето на таложникот. кај чистачот никако не смее да влегува воздух,треба да е добро задихтовано ,бидејќи колку влегува воздух,толку помалку ќе влечи оџакот. најдобро е внатрешниот дел од оџакот,тој што е дирекно подложен на чадот да биди изработен од шамот или сличен материјал ис о метод на составување на севка во цевка а не со малтер.малтерот со тек на време се деградира од влијанието на топлината и влагата |
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
Благодарам за думите! - најбитно ми беше да ја расчистам оваа што велиш хигиенскава,со оглед дека вака и побајаги ќе заштедам т.е. поисплатливо ако ги прескокнам тие 3м.цевка+3м.ѕидарија кои сега и баш не ми менуваат ништо! - инаку ќе одам со ова инокс цевкиве кои имаат во себе изолација,а може и околу неа да ставам уште кога ќе ја соѕидувам! - се надевам дека фи-200 ќе ми биде доволна за тоа 17 киловатното ќумбе! |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
повеќе и од доволно е тоа,но сепак отпрлика треба и најмалку 6 метри должина на оџакот за да се постигне промаја
|
|
![]() |
|
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
Е сега ме утеши! тука брат имам простор макс 3-3,5 метри да пуштам цевка од штуцна до над кровната венчаница! ајде 4м нека биде ко што вели во скриптава ама 6м хм тоа вака летечки нема шанси! инаку ќе ставам цевката без ѕидање само ќе прицврстам па ќе видам што ќе испадне, а одоколу откако се уверам дека чади ко што треба мислам да ја соѕидам со итонг!?
еве нешто дополнително инфо
|
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
јас целото парно го правев сам,и шемата на врзување,и бројот на ребра по соби,и врзување на котелот,пумпи,бољерот,сигурносните елементи- каде,што колку....и многу сум задоволен.пошто одев со бакарни цевки на балконските врати наместо како мајсторите да ги вртам над врата,јас ги положив во иберцокот под паркетот
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |