![]() |
![]() |
![]() |
Автопат Кичево - Охрид |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 7891011 45> |
Author | |
Svarog ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 21-Mar-2015 Online Status: Offline Posts: 92 |
![]() ![]() |
И тоа како е преплатен... На форумов имаше споредба за изградба на автоппатот што го гради Актор и автопатот што се гради во БИХ каде што теренот е целосно планински. Споредете ја цената по километар и ќе видите дека е преплатен.
Цената беше дискутабилна дури и на тендер. Кој може да објасни зошто е прифатена понуда која е 40 млн/е поголема од најдобрата понуда. Алооо не се 5-6 милиони, 40 милиони евра се... Друг настан што дава сомнителност на сето ова е и Актор и парите кои беа вадени од банките во Македонија. Сето ова го потврдува и истрагата што е преземена од страна на Грција. И да постоеа снимките на СДСМ и да не постоеа, и да се вистинити и да се монтирани, постојат други цврски факти што кажува дека нешто е сомнително. @Kultuzin воопшто не ми е јасно како Македонија доби автопати по крајно поволни услови? Звучи како коментар изваден од ракав, а ако не, пиши зошто. |
|
![]() |
|
Vasilij ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jun-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 339 |
![]() ![]() |
Епа тоа е тоа. Тоа е и суштината на проблемот, КОЛКУ ЧИНИ АВТОПАТОТ?! Уште пред почеткот на изградбата многу експерти алармираа за цената правејќи споредба со цените во регино...На крај ако и се погледне на реалноста и вистината во очи испаѓа дека трите автопатски делници се поскапи одколку реалната сума.Конкретно за Кичево-Охрид проценките беа дека би чинел 275-290 милиони евра, што е значително под 374.Јас би се водел според светските стандарди и цена на чинење на 1км конкретно за рамничарски терен се движи од 2,5 до 3 милиони евра.Бидејќи Миладиновци - Штип во 80% од трасата е целосно рамничарски испаѓа дека реалната цена на чинење е некаде околу 170-175 милиони евра, исто така значително под 204те колку што се плаќа сега.
|
|
![]() |
|
shrink ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 23-Oct-2014 Online Status: Offline Posts: 24 |
![]() ![]() |
Без да навлагам во проценки дали е преплатен или не автопатов и да влагам во политички дискусии, тезата дека автопатот е неисплатлив ми е страшно погрешна. Па зар само проток на сообраќај е параметар по кој се одредува дали автопатот е исплатлив ? А времето да се стигне од една до друга точка што ќе биде скратено тоа не е ли вредност ? Можните инвестиции во градовите кои ќе се поврзат со автопатот, кои можеби не се случиле до сега баш поради тоа што не биле добро поврзани тие градови. Мислам дајте со вакви смешни тези. Македонија е мала земја која би рекол дека мора да има добра инфраструктура. Па дури и без патарини а да се намалат глупи небитни трошоци во буџетот мислам дека може да се одржуваат автопатите.
|
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
Охооо, та зарем на своја врата ќе тропа. Хинт: БИЛД(ерберг). ![]() |
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
Точно. Треба да гледаме според онаа, "If you build it, he will come" (Field of dreams 1989 ![]() Единствено, можеби, попаметно решение ми се чини е да се направи современа железница до Охрид. Сигурно и поевтино ќе чинеше, а и тој транспорт е поекономичен, и поеколошки. |
|
![]() |
|
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
За жал твоето тврдење е застарено, изградбата на автопат (значи се фокусирам на автопат, не на друг вид пат - експресен, регионален и сл) не носи секогаш економски бенефит. Тоа најдобро се виде во Шпанија каде се изградија стотици км автопатишта и пруги за брзи возови, но не се разви економска активност на тие подрачја. Исто со Хрватска, не сметај ан тоа дека се отворило некое гранапче и бенз пумпа. Пак ќе кажам, главен елемент кога се гледа дали е исплатливо или не изградба на автопатско решение е густината на сообраќај. Барем така е во капитализмот, но ако сакаат да се задоволат потребите на општеството без разлика колку чини тоа, тогаш пеќи, нека се гради. Но се подигаат кредити кои некој ќе треба да ги враќа, а не ќе можат да се вратат од самото постоење на автопат, ќе ги враќа државата. Тоа веќе не е мојата „смешна“ теза, туку факт. Убаво е да се вози по автопат, но некој треба да палти за тоа. А дали ќе дојде индустрија во Охрид и Струга самоз атоа што има автопат, ќе покаже времето |
|
![]() |
|
Navigator ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-May-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 678 |
![]() ![]() |
Воопшто не е застарено тврдењето автопат = економски развој. Напротив, во вакви еконосмки услови како нашите е многу актуелно и применливо. Земјите што си ги зел за споредба, Шпанија и Хрватска, не се најсоодветните од неколку причини. Шпанската економија е премногу концентрирана во неколку сектори (финансиски услуги, туризам, метална индустрија, земјоделие и енергија од обновливи извори) и директно зависи од глобалните текови. Шпанија не успеа да ја диверзифицира економијата и извозот, а во такви услови новата инфраструктура може да ги зголеми транспортот и евентуално транзитот, а не да генерира еконосмки раст. Од друга страна, Хрватска и нејзините политичари се толку status-driven, наместо results-driven, што резултира со комплетен економски колапс. За нив е важно да имаат убави плажи и фенси хотели, да имаат туристи што ќе потрошат доволно за да го наполнат буџетот и да не мора да мислат на производното стопанство што им пропаѓа се повеќе. Еве провери податок, дали во последните 3-4 години во Хрватска се има реализирано страснки индустриски гринфилд проект со, да кажеме, 1000 вработувања.
Твојот став дека автопат треба да се гради според податоците за густина на сообраќај е точно, ама од аспект на концесионер. Државата не е концесионер, не е компанија што ја интересира единствено профит. Државата, по дефиниција, освен економскиот, треба сериозно да го разгледа и социјалниот аспект. Кај нас пак, најчесто и политичкиот, што вклучува и етнички аспект. Така да, според мене, тема на која може и треба(ше) да се фокусираме е дали цената по километар на делниците е реална (притоа без паушалини коментари), а не дали автопатите треба да се градат. Не паѓајте на плитиките манипулации за оргомни кредити, празни буџети, провизии, историски задолжувања... Единственото историско во цел овој муабет со ефтините пари од Кина е историската шанса, ние, државите од ЈИЕ да имаме пристап до кинескиот суфицит и тоа да го искористиме за подобрување на основната инфраструктура, затоа што држави како нашите, очигледно никогаш самостојно нема да можат да финансираат вакви проекти. |
|
![]() |
|
Тркало ![]() Senior Member ![]() Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
![]() ![]() |
Тууу бе ако веќе плаќаме за глупи градби против своја волја, за автопатот и ќе преплатиме!Има се, може се!
![]() Ако толку се гледаше кај нас на строго економски показатели, главниот град немаше да е со сменет (осакатен) лик во 3-4 години.А и економијата ни е јасен показател колку ни (им) се битни стриктно економски параметри. |
|
![]() |
|
enigma ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 24-Feb-2015 Online Status: Offline Posts: 14 |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
jyvation ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 11-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 4191 |
![]() ![]() |
Значи и Гранит се активирале
![]() |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
Granit ja ima delnicata od Kičevo do s. Lavčani-8.5 km, a Transmet id tuka do tunelot pid Preseka . Posle Preseka se drugj firmi od Oh i Struga
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Фала за фотките, enigma, и добредојде на форумов!
|
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
![]() |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
Denes e vtoroto miniranje vo tunelot. Se zabrza rabotata
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Ќе биде голема штета ако Струга и Охрид не се поврзат со автопат, или барем со ексресен пат, односно ако Струга не добие крак кон автопатот Кичево-Охрид.
|
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 7891011 45> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |