![]() |
![]() |
![]() |
Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT ) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1112131415 60> |
Author | |
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Добро би било доколку за почеток трамвајот да поминува низ плоштадот, наместо по Рекорд, бидејќи така нема да го закочува сообраќајот. Во светот има многу плоштади по кои поминуваат или автомобили или трамваи, всушност доколку се изгради набрзо фонтаната или доколку се направи прекрасен споменик, трамвајот ќе дојде како добро пополнување на сегашната празнина на плоштадот
![]() |
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
Плоштад не доаќа у обзир, единствено у тунелот под плоштад. Инаку плоштадот не треба никако да се дополнува, заштоа е и плоштад.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Бојан ај нацртај точно како би одела таа траса
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Па како привремено решение и јас се согласувам дека би било симпатично и ефтино да поминува низ Пл. Македонија. Тое е пред да се изгради тунелот, кој што нема да биде во следниве 5 години. Иначе сум стриктно против привремените решенија но толку ни се парите и умот. Еве 2 варијанти за премостување на строгиот центар:
1) Од НБМ да продолжува право по кејот се до Пл. Македонија и потоа преку улицата кај Прва Инвестициона Банка, Арапска куќа да избива на Партизански Одреди. 2) Или да вози до пред Собрание, потоа кај Блу Кафе да влегува на Пл. Македонија и повторно преку Арапска куќа да ја достигнува Партизанска. Со тоа го избегнуваме Рекорд (кој ионака има БУС лента + само една за возила). Лично јас сум за 2 варианта. Иначе има убави примери на уклопеност на трамвај со главен плоштад, Трг Бана Јелачича во Загреб. Одлично се вклопува во просторот. |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
![]() Проблемот со двете варијанти е што уличката покрај Арапска Куќа не излегува директно на Партизанска, туку таму ќе треба дополнително импровизирање. Проблем за втората варијанта би била и крстосницата кај плоштадчето Пела, каде би требало крстосницата да се регулира така да овозможува ексклузивен премин на трамваите во правец накај собрание, чие движење би ги сечело сите останати правци. Со модерна технологија ова би можело да се реши (да ги регистрира трамваите кога ќе пристигнат и да го прилагоди циклусот и на останатиот сообраќај) без премногу да чека трамвајот или премногу да ја оптеретува крстосницата, но сепак е компликација. Исто така трасата кај Магос или Македонска Банка би била ептен прикрпена и не би оставила баш многу простор за пешаци. Истиот проблем само за првата варијанта е кај т.н. обнова на банката која е во тек. |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Мислам дека оваа варијанта е полесна и поелегантна од копање и уништување на кејот. Раскрсницата кај Пела е лесно изводлива а и засега проодна (гужвата не се создава на неа туку доле кај Палома Бјанка). Жалам што незнам како се вика таа уличка кај Арапска куќа па импровизирано ќе ти објаснам. Од кај статуата Музиканти не по Максим Горки туку накај Арапска куќа, покрај руглото на Македонска Банка. Грешиш, токму таа улица излегува кај Тифани директно на Партизанска. Доколку се направи таа улица пешачка зона (како Илица во Загреб, а доволно е широка колку што памтам) би можеле да добиеме права урбана улица. Никаде во светот во центар не е одвоен трамвајот од пешачките зони (има мали исклучоци). На таква варианта мислев.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Сега гледам во право си за уличката покрај Арапска Куќа, погрешно сум видел.
Но мислам другите проблеми остануваат. Инаку дефинитивно е пожелно по пешачките зони да нема ниту трамвај, а особено не вистински ЛРТ. Се разбира дека има такви примери по светот, но тоа не значи дека е добро решение. Сигурно е многу подобро да имаме станица под плоштад, отколку над плоштад. |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
АПСОЛУТНО! Станица под Пл. Македонија би било идеално, строгит центар ке се транзитира бесконфликтно и за 2 минути. А што станува со подземниот паркинг под ГТЦ? Не ли може дел од него да се одземе и да се направи трамвајна станица И таму. Би било супер функционално. И на 2те станици би имало огромен проток на луѓе. Иначе каков формат треба да биде тунелот под Пл? 2+2 и трамвај во средина или од страна. Како и да е копањето ке трае најмалку 3 години во наши услови според мене.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Би сакал да имам одговор на овие прашања. Но во атмосфера на сплетки, нетранспарентни институции и неспособни новинари, не може да се дојде до одговорите. Мислам за станица секако би требало да има место и без да се одзема од паркингот (кој исто не е сигурен изгледа), а со каков профил ќе биде тунелот за тоа има пласирано триста шпекулации, но дефинитивно се добива впечаток дека некои си поигруваат со тој коридор. |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Мое мислење е преку улицата кај Блу кафе со кружно вртење на плоштадот и продолжување по улицата кај Еуростандард банка со директно излегување на Партизански одреди би било најдобро решение за почеток. Улиците кај Еуростандард банка би ги направил пешачка зона, така што автомобилите нема да прават проблеми на трамвајот. Подоцна, би се изградила и подземната станица низ строгиот центар.
|
|
![]() |
|
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
lele ovie diskuzi
![]() |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Секако не се работи, и нема ![]() |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Еве како јас го замислувам трамвајот во Скопје. Шини стриктно одделени од останатиот дел од улиците на големите булевари. Најубаво решение е на средината на булеварот, каде што според мене има доволно место. Комфликт смее да има само на раскрсници или вртења. И важно е НЕКАКО (веројатно дивјачко решение на високи огради) или пак висока жива ограда да го попречат преминувањето на шините од страна на луѓе, точаци, кучиња па дури и возила, за да постигнеме брзина од 50-70 км на саат каде што има можности-а има затоа што и двата булевара се прави авении. На пример на Партизанска и Јане Сандански се урива жардињерата и се одзима крајниот десен дел на улицата, односно стазата за точаци. Т.е. 3те ленти за возила се поместуваат кон десно за да добиеме нешто вакво:
![]() ![]() Со обезбедување на паркинг места кај Буњаковец, Лептокарија, НБМ, Транспортен Центар и Бисер, би се ослободила третата лента како и тротоари+патеки за точаци, кои сега и покрај својата ширина се нефункционални поради препреки (паркирани возила, реклами, распостелени трафики итн). Ова е значаен проект за градот и мислам дека треба темелно да се испланира и изведе, за да биде проточен и функционален. |
|
![]() |
|
blejdsk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 05-Feb-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 320 |
![]() ![]() |
Kaj da e ke pocnat da go pravat , stom Trifka naumil da ja sprovede prvata faza toa i ke go stori.
A poslem toa drugata garnitura ili ke go prodolzi proektot, ili ke imame tramvaj od Novo lisice do Jugo drvo Edited by blejdsk - 03-Nov-2008 at 23:04 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Од Трифка ако добиеме само проект ќе е „добро“
не рачунајте на ништо повеќе, крај |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Би го сакал предлогот на Андреј да може да се реализира, но мислам е неизводлив
Една проста математика Просторот за трасата е по сликава отприлика ~ 9 м. + стојалиштето од ~ 2 м. значи ќе ни требаат ~ 11 м. Мислам на ни еден булевар тоа го немаме ![]() Можда може средишниот дел да го намалиме со тоа што контактната мрежа да е растегната низ цел булевар и да добиеме некој 2-2,5 м ? |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
beTon ![]() Senior Member ![]() Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3893 |
![]() ![]() |
се се прави доколку се сака, на овој клип може да се види комбинација која функционира во хонг конг каде ама баш на смешно мал простор успеале да најдат место и за двоспратни трамови и за двоспратни автобуси а и за коли, колку ќе можеме ние вакво нешто да изведеме незнам но друго решение е далеку од изводливо ако сакаме да одат трамовите по среде... .
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Видете, доколку ова биде главен столб на транспортот во Скопје (ако им е цел да биде брз и со голем капацитет) не е ни голем грев да се земе една цела лента од коловозите во деловите на булеварите каде што стварно нема место. Секаде се дава апсолутна предност на градскиот транспорт. Дури во Холандија (каде што имам живеено) стеснуваат булевари ако на пример од 2+2 на ТРАМ+1 || 1+ТРАМ. Во примерот на Партизанска (но само во деловите каде што навистина нема место) би можело да биде 2 || ТРАМ + TРАМ || 2 . Тоа е масовна практика. Мене ми е желба ова да биде навистина функционално и корисно.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
@ Vladimir
Мислам дека просторот може многу поефикасно да се распореди и искористи (стојалишта, столбови, луфта... евентуално пругите можат да одат и одвоено, а стојалиштата да бидат заеднички во средина) за ~9m да бидат повеќе од доволни. За разминување на два најшироки стандардни трамваи се потребни 5,2m на правец (на кривина повеќе, но стојалишта на кривина ионака не би требало да има, па би имало место да се поодалечат пругите и повторно да нема проблеми). Инаку не стоиме така лошо со ширината на коридорите. Средишниот простор на постоечките булевари веќе обезбедува прилично добар дел од потребната ширина. На Јане Сандански има повеќе од доволно, На Александар Македонски има ~8m, На Партизанска, Кочо Рацин, Цветан Димов, Х.Т. Карпош, К.Ј.Питу по ~6m. Каде што на средината недостасува малку, би можело да се одземе од коловозната лента, а тоа би можело да се надокнади со поширување на булеварот странично, за што вообичаено имаме сосема доволно простор. Единствен вистински проблем би бил во Ѓорче Петров, но таа улица (2х2) ионака според ГУП-от треба да го изгуби најголемиот дел од своето значење, па во иднина со дооформувањето на примарната сообраќајна мрежа не би имале проблем. Кога веќе го спомнав овој факт, треба да се нагласи дека и другите решенија според ГУП-от јасно налагаат дека трамвајот треба да го планираме по средина (Јужен Булевар, Крушевска Република...), каде што и е најефикасен. Edited by Cloverstack - 04-Nov-2008 at 15:56 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1112131415 60> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |