build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 22>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #281 Posted: 12-Jul-2021 at 22:13

Јавниот превоз мора да биде приоритет. Не можеме да тераме како амерички град каде автомобилот има тотален превласт, на сметка на се друго.

Нека профункционира квалитетен, брз и предвидлив јавен превоз во Скопје, па нема никаква дилема дали ќе се намали бројот на автомобилите во секојдневен сообраќај. Зарем Скопје е толку поразлично од било кој друг град во Европа?
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1124
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #282 Posted: 12-Jul-2021 at 23:38
Тешко дека ќе се намали бројот на автомобили. Континуирано има пораст на секојдневни гужви во градов без оглед на пандемија, летни одмори, remote work, добро време за точаци/тротинети итн. Едноставно се зголемува бројот на возила и извозени релации и тоа е видливо.

Да, БРТ ќе влијае со некој процент, но тоа брзо ќе биде поништено со нов прилив на возила. Ќе привлече одредена популација што живее на 300м од трасата со дестинации повторно блиску до трасата и тоа е тоа. Скопје никогаш нема да биде град со мал број на коли, но треба да биде град со одличен јавен сообраќај и одлична вело мрежа.

Затоа индиректната добра страна на проектов е што колапсот на Партизанска и Јане Сандански ќе придонесе за развој на другите планирани коридори исток-запад.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19993
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #283 Posted: 13-Jul-2021 at 07:11
Интервју со Петре Шилегов на тема БРТ

https://www.facebook.com/Kanal5Televizija/videos/124763743068687
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19993
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #284 Posted: 13-Jul-2021 at 13:52
СКОПЈЕ ВОВЕДУВА БРТ – СИСТЕМ ЗА БРЗ АВТОБУСКИ ПРЕВОЗ




Брз автобуски превоз во Скопје (BRT 3D PRESENTATION)



Edited by stef4o - 13-Jul-2021 at 13:54
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19993
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #285 Posted: 13-Jul-2021 at 13:53
СКОПЈЕ Е ПРВИОТ ГРАД НА БАЛКАНОТ КОЈ ГО ВОВЕДУВА БРТ-СИСТЕМОТ

Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #286 Posted: 13-Jul-2021 at 14:04
Uste da kazat kolku cini proektot i kako ke gi odrzuvaat stanicite?
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #287 Posted: 13-Jul-2021 at 16:58
Originally posted by <Fresno>

Тешко дека ќе се намали бројот на автомобили. Континуирано има пораст на секојдневни гужви во градов без оглед на пандемија, летни одмори, remote work, добро време за точаци/тротинети итн. Едноставно се зголемува бројот на возила и извозени релации и тоа е видливо.

Да, БРТ ќе влијае со некој процент, но тоа брзо ќе биде поништено со нов прилив на возила. Ќе привлече одредена популација што живее на 300м од трасата со дестинации повторно блиску до трасата и тоа е тоа. Скопје никогаш нема да биде град со мал број на коли, но треба да биде град со одличен јавен сообраќај и одлична вело мрежа.

Затоа индиректната добра страна на проектов е што колапсот на Партизанска и Јане Сандански ќе придонесе за развој на другите планирани коридори исток-запад.


Скептицизмот кон она што го кажуваат политичарите и инволвираните странки е разбирлив (особено во нашето општество), но сепак тврдењата дека нема да функционира се паушални. И во Амстердам во 70-тите велеле дека блокирањето на улици за сметка на пешачки и велосипедски патеки нема да успее, па ете... Муабетот ми е, штом сообраќајни студии тврдат дека ќе има бенефит, веројатно знаат што зборуваат.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1124
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #288 Posted: 13-Jul-2021 at 18:37
Напротив, БРТ ќе функционира одлично и е потребно на градот. Но колите ќе останат доминантни на долг рок во Скопје, не сум видел некоја студија да го негира тоа. Затоа и кажав дека на „заглавувањето“ на Партизанска и Сандански може да се гледа како на мотив за докомплетирање на многу проекти од примарната сообраќајна мрежа.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2650
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #289 Posted: 13-Jul-2021 at 21:42
Што е работава до толку да се лажело?

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/skopje-e-prv-grad-na-balkanot-shto-voveduva-brz-avtobuski-prevoz-reche-shilegov-na-potpishuvaneto-na-zaemot-od-evropskata-banka/

Ама го заборавил истамбулскиот Метробус:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Istanbul_Rapid_Transit_Map.png

Edited by phenomenon - 13-Jul-2021 at 21:43
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #290 Posted: 14-Jul-2021 at 08:24
Originally posted by stef4o

Интервју со Петре Шилегов на тема БРТ

https://www.facebook.com/Kanal5Televizija/videos/124763743068687


Мислам дека двете страни се толку завлезени во своите ровови што освен напад и одбрана нема никаква суштинска дискусија. Јас мислам дека Шилегов треба да спомне дека трасата е така испланирана што во иднина доколку има потреба може да прерасне во шински превоз - како одгоор на тоа дека не чинел превозот со автобуси и дека никаде на друго место немало таков проект.


Originally posted by <Fresno>

Напротив, БРТ ќе функционира одлично и е потребно на градот. Но колите ќе останат доминантни на долг рок во Скопје, не сум видел некоја студија да го негира тоа. Затоа и кажав дека на „заглавувањето“ на Партизанска и Сандански може да се гледа како на мотив за докомплетирање на многу проекти од примарната сообраќајна мрежа.


Не сум разбрал во целост изгледа. Се сложувам со тебе.

Originally posted by phenomenon

Што е работава до толку да се лажело?

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/skopje-e-prv-grad-na-balkanot-shto-voveduva-brz-avtobuski-prevoz-reche-shilegov-na-potpishuvaneto-na-zaemot-od-evropskata-banka/

Ама го заборавил истамбулскиот Метробус:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Istanbul_Rapid_Transit_Map.png


Е Истанбул не е баш и град на Балканот сега, да не се лажeме. Под Балкан се знае на што се мисли. Јас дури ни Атина не би ја сместил на Балканот. Балкан е име на регион на источна Европа, не само име на полуостров.

Edited by гитардемон - 14-Jul-2021 at 08:29
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Теовел Еме View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 11-Jul-2021
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Теовел Еме Quote  Post ReplyReply #291 Posted: 14-Jul-2021 at 08:54
Originally posted by phenomenon

Што е работава до толку да се лажело?

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/skopje-e-prv-grad-na-balkanot-shto-voveduva-brz-avtobuski-prevoz-reche-shilegov-na-potpishuvaneto-na-zaemot-od-evropskata-banka/

Ама го заборавил истамбулскиот Метробус:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Istanbul_Rapid_Transit_Map.png


Дури и да е вистина не е нешто на кое ќе подзавиди некој од Софија,Атина,Белград,Загреб....никој нема да рече батали метро,или трмвај автобуси ќе трупаме.
Посебно во Скопје каде автобусите се рак рана на јавниот превоз и главен стимул за фактот што и шуто и рогато се качи во кола,ти како го решаваш тој проблем со уште повеќе автобуси и губење на една лента,и и тоа малку зеленило што го има во градов. Нормално пресреќни ќе бидат господава што му даваат кредит,70.00000 евра задолжување за сам себе да си пукаш во нога и да го заебеш секое идно подобро решение,што после ова нема ни да има ни простор,ни нерви кај граѓаните ни пари да се случи. Чист популизам и краткорочно размислување и планирање,несериозен човек и ужасен градоначалник,барем да се скрие да не прави циркуз со спинови "метро на тркала"...за грев.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #292 Posted: 14-Jul-2021 at 09:00

Супер анализата, Шилегов не чини, краткорочно гледа, ајде сега кажи ни кое е твоето долгорочно решение?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
MKDSTRUGA View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Jun-2018
Online Status: Offline
Posts: 456
  Quote MKDSTRUGA Quote  Post ReplyReply #293 Posted: 14-Jul-2021 at 11:00
Se nadevam deka zeleniloto kje se presadi. So BRT se predvideni dva drvoreda vo sredisniot del namesto postojniot eden. Masina za presaduvanje ima od vremeto na Koce ama od inat dosega ne se koristi. Se nadevam sega ke ja iskoristat i oformenite sadnici ke gi presadat od ednata strana a novi ke sadat od drugata.

P.S. so proektov osekam asalni prekopi po renoviranata Partizanska
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #294 Posted: 14-Jul-2021 at 12:24
Toa sto kako nacija nemame cuvstvo za red, organizacija i postavuvanje pravila i standardi si go pravi svoeto i go dava krajniot rezultat koj poveketo ne go bendisuvaat. Ednostavno takvi-nikakvi sme kako narod, a Silegov e samo eden od nas. Koga ke se setam kakov bese Koce i sto se napravi, odnosno unisti, Silegov mi doaga kako osvezuvanje, no... Ocigledno pari za metro nema, bi rekol duri i tramvajot e skapa investicija. 70 milioni za BRT se OK, vo ramkite na realnite moznosti bidejki metro za ovie dve linii bi cinelo 10 pati poskapo a tramvajot sigurno 3-4. Paralelno so toa treba da se sozdava navika za koristenje velosiped i sekako soobrakajna kultura i red vo parkiranjeto. Skopje e ramen grad i idealen za razvoj na velosipedski soobrakaj. Potrebna e samo soobrakajna kultura koja nekoj (vlasta) treba da ja sozdade. Kolku kako narod sme spremni za toa, procenete sami.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #295 Posted: 14-Jul-2021 at 12:40
Инаку една малку пореална дискусија. Судејќи по сентиментот искажан на социјалните мрежи, постои веројатност Шилегов да не победи на изборите. Е тек тогаш ќе имаме статус кво во наредните 4-8 години. Нормално идејниот проект ќе биде фрлен во фиока, па новите ќе сакаат свои проектанти и свои луѓе за местење на тендери (за да не биде во средишното зеленило туку крајната трета лента) итн. Што мислите, постои таква опасност?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1124
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #296 Posted: 14-Jul-2021 at 15:15
Тоа може само ако ВМРО има многу прифатлив кандидат и/или поддршка од Алијанса. Big if. Бидејќи е готов проект, а уште нема да имаат помош од централна власт, веројатно ќе го реализираат со мали модификации. Но, во исто време може ќе притискаат за пари за подземна сообраќајница за да го ребрендираат во проект за идно „метро“ + ЛРТ.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #297 Posted: 14-Jul-2021 at 21:01
На проект од 70 милиони евра, мислам дека стварно не е многу да се додаде и мостот на последна 5ка и, ако ништо друго, изградба на привремен терминал од другата страна на реката, иако најдобро би било да се изгради цела траса до ЖС Маџари. Со тоа линија 1 ќе биде комплетна, нема да има потреба од преправки во иднина а Скопје ќе добие инфрастуктурура која е многу битна без оглед на БРТ.

Залудно би било откажување од БРТ поради некаква можност за метро во иднина. Метро би чинело најмалку 30 пати повеќе и би требале децении да се реализира, а до тогаш којзнае какви нови технологии ќе се појават (вклучително и такви кои би ја поевтиниле изградбата на метро). За метро треба плански развој на градот, силна економија, раст на населението и најмалку милијарда евра (за линија 1).
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #298 Posted: 21-Jul-2021 at 17:04

Гледајќи го видеото од презентацијата, уште повеќе ми се цементира мислењето дека е неопходна изведба на што поголем број подземни и надземни пешачки премини.

За да се стигне до БРТ станица преку семафоризиран пешачки премин, патниците ќе губат време чекајќи на пешачки семафор. Со оглед на локациите на станиците (на прометни сообраќајници и на прометни крстосници) тоа време поминато во чекање на пешачки семафор нема да биде баш занемарливо.

Така се губи значаен дел од придобивките што доаѓаат со големата зачестеност на возилата - мислам се најавуваше стандардно 5 минути, а во шпицовите 3 минути. Тоа значи просечно чекање на станица од 90 до 150 секунди - номинално тоа се фантастични перформанси. Но испаѓа дека на многу локации, на пешачки премин би се чекало повеќе отколку на самата станица (особено ако треба да се направат 2 преминувања на станиците што се лоцирани на крстосници).

Стварно е глупо редовно да го пропушташ превозот додека чмаеш на пешачки, или да се создаваат опасни ситуации кога луѓе ќе претрчуваат на црвено за да не им кидне пред нос.

Подземни и надземни премини нема да вршат работа само за БРТ станиците, туку на многу локации се повеќе од потребни дури и без БРТ.

Овие мислам дека се неспорни на линијата 1, ама сепак се премалку:

Originally posted by Cloverstack


- Бисер (малку позападно, прилагодено на БРТ станицата, а сегашниот премин Бисер-Капитол да се укине)
- Југодрво (евентуално надземен)
- Зелен пазар
- Буњаковец



Со оглед на измената на трасата на БРТ линијата 1, на оваа листа на неспорни локации би ја додал и станицата кај Соборната црква.


Неопходно е на уште неколку локации Град Скопје да направи проекции за патници, анализа на пешачките движења, и анализа на семафорските циклуси, па да избере каде е најцелисходно да се насочи енергијата и финансиите, за во старт да имаме вкупно барем 7-8 подземни/надземни пешачки премини на најкритичните точки на линијата 1, и секако дополнителни на линијата 2.

Со оглед на развлечениот рок за реализација на БРТ проектот, и со оглед дека е најдобро ваквите градежни работи да се завршат во еден градежен налет и координирано со изведбата на инфраструктурата за БРТ, мислам дека ќе биде голема пропуштена можност ако оваа работа биде одложена за понатака.




Edited by Cloverstack - 21-Jul-2021 at 17:37
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1124
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #299 Posted: 21-Jul-2021 at 18:54
Подземни или надземни премини би ја зголемиле должината за пешаците да стигнат до станиците. Проблематични се за одржување, а 7-8 значат секако и значителни средства. Треба и рампи за инвалиди и точаци, а за постарите се непрактични освен ако нема ескалатор/лифт. Тешко да се продадат како проект иако имаат и бенефити.

Ако нема проблем со подземни инсталации, повеќе би сакал да ги видам тие пари пренаменети за денивелација на лентите за обичните возила на кратки сегменти кај Бисер и Универзална, за над нив да има пешачки зони и пристап до БРТ. Ова особено добро ќе дојде да го растерети просторот кај Универзална за подобра комуникација со Дебар маало.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #300 Posted: 21-Jul-2021 at 19:03
Originally posted by <Fresno>

Подземни или надземни премини би ја зголемиле должината за пешаците да стигнат до станиците. Проблематични се за одржување, а 7-8 значат секако и значителни средства. Треба и рампи за инвалиди и точаци, а за постарите се непрактични освен ако нема ескалатор/лифт. Тешко да се продадат како проект иако имаат и бенефити.

Ако нема проблем со подземни инсталации, повеќе би сакал да ги видам тие пари пренаменети за денивелација на лентите за обичните возила на кратки сегменти кај Бисер и Универзална, за над нив да има пешачки зони и пристап до БРТ. Ова особено добро ќе дојде да го растерети просторот кај Универзална за подобра комуникација со Дебар маало.
Eskalatori i liftovi se sostaven del od vakvite proekti zatoa prasav kako ke se odrzuvaat stanicite, znaejki go mentalniot kod na nasiot covek. PS: Nisto ne e problematicni ako napravis plan i finansii za odrzuvanje.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.258 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.