Author |
Topic Search Topic Options
|
BOJAN
Senior Member
Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
|
Quote Reply
#321 Posted: 13-Feb-2009 at 19:55 |
Голема била ранжирната, а сеуште не можам да сфатам кај точно во Скопје се наоѓа, дали некој има сателитски приказ можеби?
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#322 Posted: 13-Feb-2009 at 19:57 |
 41°58'36.64"N 21°31'43.97"E
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#323 Posted: 17-Feb-2009 at 21:29 |
Češka spremna da investira i gradi Koridor 10 Utorak, 17. Februar 2009.
-
Češka država i privreda zainteresovani su da učestvuju u izgradnji
železničkog Koridora 10 kroz Srbiju. Češki partneri spremni su da
srpskim železnicama omoguće kredit od oko 300 miliona evra za
modernizaciju Koridora 10. Ukoliko bi do realizacije kredita došlo,
srpske železnice modernizovale bi zahvaljujući tim sredstvima tri
deonice na Koridoru 10, i to: Beograd-Kovačevac-(Mladenovac),
Rakovica-Jajinci-Mala Krsna-Velika Plana i
Niš-Ristovac-Preševo-makedonska granica. Svoju poslovnu opredeljenost
obe strane potvrdite su i potpisivanjem odgovarajućeg Protokola. ... http://www.zeleznicesrbije.com/system/s ... 20436.html
|
Добро би било за сите да Србија ја подобри својата мрежа така да и ние ќе видиме аир, само да не е некоја политика ...
|
|
 |
polval
Senior Member
Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
|
Quote Reply
#324 Posted: 18-Feb-2009 at 16:36 |
Најпрво поздрав до сите на форумов.
Во многу градови во светот железничките пруги поминуваат низ самото нивно срце. Мислам дека и во Скопје тоа не би било проблем како што не е ниту во Париз, Берлин, Виена, итн.
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#325 Posted: 18-Feb-2009 at 16:42 |
Полвал добредојде! Сметам дека дали железницат апроаќала или не низ центарот и не е толку битно прашање, побитно е да се обезбеди желензичка во центар и таа да има излез од градот, аколку ќе врти низ Скопје тоа е маргинално! Ваквата поставеност на пругите низ Скопје не создава дополнителни гужви и чекања, во секој случај е добро поставена.
Edited by lslcrew - 18-Feb-2009 at 16:44
|
 |
polval
Senior Member
Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
|
Quote Reply
#326 Posted: 18-Feb-2009 at 17:27 |
Се согласувам со тебе. Меѓутоа ако пругата оди низ градот може да се користи и како градски и приградски сообраќај па да се растерети сообраќајот во градот  Сеедно, конкретно за Скопје веќе сигурно нема да има никакви промени на трасите, мојот коментар беше само „академски“
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#327 Posted: 18-Feb-2009 at 19:31 |
Морам да кажам за пругата во Солун  (пак јас). Значи таа баш на самиот излез од градот, но не пречи да се користи како приградска пруга. Возот προαστειακός е уствари siemens desiro, и врши улога на intercity, но и на приградска железница. Сообраќа од Солун до Лариса (има и околу Атина но тоа е друга тема, ама спомнав бидејќи се предвидува да ги поврзат Солун со Атина со IC) а во меѓувреме прави седум застанувања, во 6 населби/предградија на Солун низ кои поминува пругата (а пругата е на излезот од градот). Билетите се 1 EUR за секоја станица. Значи ако си за 2-рата после Солун = 2EUR, 8-мата после Солун (тоа е Лариса) 8 EUR. Не е баш ефтино, но возот знаеме дека е како авион  И добра им е идејата. Некој одбира да се вози со обичен воз, некој со овој (овој повеќе како автобус им доаѓа, бидејќи нормално си купуваш билет од автомат, си го поништуваш, и си застанува како автобус/метро)
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#328 Posted: 19-Feb-2009 at 09:33 |
Железнички мост и тунел БУКОВИК на пругата Гостивар - КИЧЕВО од Коридор 8
а порано железничка станица на теснолинејката (60cm) СКОПЈЕ - ОХРИД
Edited by MAPJAH - 24-Feb-2009 at 13:22
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#329 Posted: 19-Feb-2009 at 09:40 |
Железнички мост и тунел СРБИНОВО на пругата Гостивар - КИЧЕВО од Коридор 8
Edited by MAPJAH - 24-Feb-2009 at 13:34
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#330 Posted: 19-Feb-2009 at 09:44 |
Подготвителни работи за пругата Кичево - СТРУГА - Албанија од Коридор 8
Edited by MAPJAH - 24-Feb-2009 at 13:38
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#331 Posted: 19-Feb-2009 at 09:49 |
Градежни објекти за пругата Куманово - КРИВА ПАЛАНКА - Бугарија од Коридор 8
Edited by MAPJAH - 24-Feb-2009 at 13:43
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#332 Posted: 19-Feb-2009 at 10:01 |
МАКЕДОНСКИ ЖЕЛЕЗНИЦИ
699 km пруги нормален колосек, 232 km пруги електрифицирани со 25kV 50Hz Шина: 30, 49 и 50 kg/m Минимален радиус на кривина: 250m Максимална нагорнина: 2,60% Максимално осно оптоварување: 22,5t
MACEDONIAN RAILWAYS
699 km standard gauge, 232 km electrified at 25kV 50Hz Rail: 30, 49 and 50 kg/m Minimum curve radius: 250m Maximum gradient: 2,60% Maximum axleload: 22,5t
Edited by MAPJAH - 24-Feb-2009 at 13:52
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#333 Posted: 19-Feb-2009 at 17:25 |
Марјан, нели е тоа Буковик, а не Буковиќ? На сите карти каде што сум видел (Македонски / Српскохрватски / Англиски) се води како Буковик, исто така и по најголем дел од пишаните извори на нет.
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#334 Posted: 20-Feb-2009 at 01:41 |
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#335 Posted: 20-Feb-2009 at 09:43 |
Originally posted by Cloverstack
Марјан, нели е тоа Буковик, а не Буковиќ? На сите карти каде што сум видел (Македонски / Српскохрватски / Англиски) се води како Буковик, исто така и по најголем дел од пишаните извори на нет. |
За да дојдеме до одговорот за оваа дилема,
ќе се обидам да го објаснам именувањето БУКОВИК и БУКОВИЌ.
Значи БУКА, БУКОВ, БУКОВО, БУКОВА и следи дилемата БУКОВИК или БУКОВИЌ.
БУКОВИЌЧКИ или БУКОВИЧКИ тунел, мост, пат и т.н.
БУКОВИЌЧКИ значи дека е кај БУКОВИЌ, а не кај БУКОВИК!
БУКОВИЧКИ значи дека е кај БУКОВО.
Па каде е тогаш БУКОВИК?
|
 |
polval
Senior Member
Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
|
Quote Reply
#336 Posted: 20-Feb-2009 at 12:36 |
Буковик е планината што ја гледам од мојот прозорец додека го пишувам ова  Местото се вика Буковик а не Буковиќ.
|
 |
MAPJAH
Senior Member
Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
|
Quote Reply
#337 Posted: 20-Feb-2009 at 14:53 |
Originally posted by polval
Буковик е планината што ја гледам од мојот прозорец додека го пишувам ова Местото се вика Буковик а не Буковиќ. |
БЛАГОДАРАМ ЗА ВНИМАНИЕТО 
ПРОМЕНЕТО 
СЕГА ВИДЕО КЛИПОТ ИМА НАСЛОВ БУКОВИК 
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#338 Posted: 20-Feb-2009 at 15:11 |
па има вистина она што го велиш Марјан ако на српски е Буковиќ ова Буковик е македонски идиом, а литературно би било буквално Буковина односно Буково, Букова, Буковско...
во сите институции се води како Буковиќ, пр. во катастар, во суд, а и на википедија е заведено местото како Буковиќ јасно како што си останало од српско mk.wikipedia.org/wiki/ОУ_%22Емин_Дураку%22_-_Буковиќ исто и во избирачкиот список е регистрирано како Буковиќ
|
 |
polval
Senior Member
Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
|
Quote Reply
#339 Posted: 20-Feb-2009 at 15:27 |
Овој Буковик за кој разговараме е јужно од Гостивар, не се работи за населено место со тоа име. Теснолинејката поминувала преку него а денес под него поминува најдолгиот тунел во Македонија со должина од околу 7 км.
Edited by polval - 20-Feb-2009 at 15:33
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#340 Posted: 06-Mar-2009 at 02:31 |
Возот за Бугарија ги чека милијардите
Пропаднатите гигантски бетонски столбови од недоизградените мостови сведочат за неуспехот да се заврши пругата кон источниот сосед иако се потрошени повеќе од сто милиони евра и неповратно се загубени 15 години

Дотраениот мост на реката Пчиња кај кумановското село Клечовце со
шини поставени на изгниени дрвени греди е крајната делница од
железничката пруга што треба да ја поврзе Македонија со Бугарија. Во
продолжение се издадени две метални прачки, по кои се издолжува земјен
пат. Оваа пруга и трасираниот пат се дел од Коридорот 8, кој се протега
од бугарското пристаниште Бургас преку Скопје до Валона во Албанија.
Делот од Коридорот низ земјава, македонските власти повеќе од 15 години
не успеваат да го завршат.
Градежните активности на теренот без
подетаљно објаснување беа прекинати пред неколку години. По
долгогодишно градење и потрошени повеќе од сто милиони евра, државата
успеа да направи само десетици гигантски бетонски столбови за
предвидените железнички мостови и да трасира земјен пат до пред Крива
Паланка. Железничката пруга кон Бугарија стои недовршена, градежната
механизација е повлечена, а почнатите објекти на трасата пропаѓаат.
Македонија е единствената земја која не го завршила својот дел од
работите, со оглед на тоа дека Бугарија одамна е подготвена за
железничкото поврзување со нашата земја, а Албанија ја изгради пругата
до Поградец.Екипата на „Дневник“ ја следеше трасата на идната железница
за да откриеме што се случува со веќе изградените делови. Мештаните од
Клечовце се сомневаат дека пругата некогаш ќе биде комплетирана.
-
И да ги постават шините над новата траса, пругата што веќе постои не е
употреблива. Најголем дел од металните прачки се украдени и продадени
како старо железо. А овој мост не може да издржи човек да помине, а не
воз - велат селаните што работеа на нивите крај Пчиња. Следејќи ја
трасата, се наидува на неколку големи моста за кои се изградени
носечките столбови. Некои од нив се целосно покриени, но најголемиот
дел не се. Најголем е мостот кај кратовското село Кетеново. Високите
бетонски столбови се покриени до половина со големи блокови, додека
останатите се донесени до мостот, но се' уште не се поставени. Според
бројките на нив се забележува дека на локацијата се донесени во 2003 и
2004 година, од кога не се поместени. Делови од трасата веќе се
обраснати со трева и грмушки, поради што е непрепознатлива.
Според
процените, неистрасиран останува делот од Крива Паланка до граничниот
премин Деве Баир во должина од околу 20 километри.Уште додека траеја
градежните активности на теренот, трасата на пругата постојано се
менуваше. Мештаните низ чии населени места треба да минува железницата
коментираат дека трасата се менувала како што се менувала и власта, при
што разни експерти сметале дека решенијата на нивните претходници се
лоши. Крива Паланка се' уште има проблеми поради постојано менување на
трасата. Цели 15 години Општината не може да донесе детаљни
урбанистички планови, кои зависат токму од тоа каде ќе се движи
пругата.
- Околу 15 години чекам одобрени за надградба и
реконструкција на семејната куќа, но не можам да го добијам. Одговорот
со години е ист - поради нерешените прашања со пругата и немање
соодветна планска документација не можам да градам. Со години не можам
да го решам станбеното прашање на моето семејство. Многу граѓани го
имаат истиот проблем, некои ризикуваат и градат на диво зашто повеќе
немаат трпение - вели Блаже Николовски од Крива Паланка, кој живее во
близина на трасата на новата пруга.Општинските власти од Крива Паланка
немоќно креваат раменици, бидејќи за железницата одлучува Владата.
Велат дека и тие трпат штета заради урбанистичкиот хаос.
-
Општината не може да гради инфраструктура, да планира индустриски зони,
локации за мало стопанство. Трпиме огромни загуби во буџетот бидејќи не
можеме да собереме пари од комуналните такси, кои се главниот извор на
приходи - вели Драги Трајчевски, градоначалникот на Крива Паланка.Пред
повеќе години беше донесено решение за таканаречената вистинска траса,
врз основа на која беа изработени нови урбанистички планови за градот.
Но, во последен момент повторно се смени трасата, а плановите за кои
Општината потроши околу 50.000 евра станаа неупотребливи. Лани проектот
конечно беше ревидиран, но општинските власти немаат пари за нова
урбанистичка документација.
Од Министерството за транспорт и
врски не успеавме да добиеме одговор за тоа колку чини изградбата на
железницата и кога таа ќе продолжи. Премиерот Никола Груевски и
министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески пред една година при
посетата на Крива Паланка посочија дека за довршување на железничката
пругата се потребни околу 400 милиони евра. Во оваа сума влегуваат
пругите кон Бугарија и кон Албанија. Според нив, парите ќе треба да се
обезбедат од меѓународните финансиски институции, со оглед на тоа дека
досега во пругата се вложуваа пари само од државниот буџет.
Довршувањето
на големата инвестиција во железницата не е спомнато ниту во
политичката програма на владејачката ВМРО-ДПМНЕ која се однесува на
периодот од 2008 до 2012 година. Во делот на планираните инвестиции за
Коридорот 8 се споменува само изградбата на патишта кои се дел од овој
проект. Приоритет е даден на автопатиштата Куманово-Крива Паланка и
Кичево-Ќафасан, а железницата никаде не се спомнува. Експропријацијата
на имотите низ кои треба да минуваат автопатиштата веќе е во тек, а
нивната изградба се очекува да почне во текот на годинава или најдоцна
следната година. Од пругата купил два стана во Скопје
Дел од граѓаните ќарија од честото менување на трасата за
железничката пруга. На еден универзитетски професор државата два пати
му експроприрала две ниви во различни села низ кои требало да минува
пругата. Уште на самиот почеток од изградбата, државата му платила
тогашни 30.000 германски марки за нива во кумановското село Дељадровце.
По две години, добил уште 60.000 германски марки за нива во
кумановското Клечовце.
- Откако видов дека и по неколку години
ништо не се гради на нивите, почнав да ги издавам на луѓе што ги
работеа. До денеска нивите стојат така, ништо не се гради таму, а нема
ни изгледи дека набрзо ќе почне некаква активност. Со парите што ги
заработив од нивите, на двете ќерки им купив по еден стан во Скопје -
вели професорот.
Трошоците постојано растат
На почетокот на изградбата на пругата, пред петнаесетина години,
тогашниот премиер Бранко Црвенковски најави дека таа ќе биде готова за
една година. Оттогаш работите неколкупати беа прекинувани, а трошоците
неколкупати се зголемија. Од почетните 120 милиони долари, цената на
пругата достигнаа 336 милиони долари. Пред неколку години изградбата
целосно беше прекината и одложена на неодредено време, иако дотогаш во
железницата беа вложени 125 милиони долари и изградени беа околу 45
отсто од трасата. Градежната фирма „Бетон“ ја тужеше државата и бараше
околу 2,4 милиона евра поради разлика во цените и изгубен профит.
Раководството на компанијата тогаш предупреди дека запрената изградба
ќе биде погубна и оти повеќекратно ќе ја зголеми цената на целиот
проект. http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=B3ED3FC0D38EAB4DAEBACB2B6C395698 |
|
 |