build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Проекти > Културни
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Реставрациja / Реконструкциja

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 24>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 25-Feb-2009 at 14:14
Скопје ги губи калдрмите зашто се тешки за одржување

Автор:  Бојана Стојчевска
Скопје
Улиците покриени со калдрми, карактеристични за 50-тите и 60-тите години на минатиот век, денес ги има сè помалку. Пред катастрофалниот земјотрес во 1963 година, поголемиот дел скопски улици биле со коцка, а само 38 од нив се останати досега. Иван Ставрев, техничкиот директор на јавното претпријатие „Улици и патишта“, истакна дека овие улици сè помалку се сретнуваат во нашиот град бидејќи нивното одржување е посложено, потешко, но и поскапо. Најголема улица од ваков тип е плоштадот „Македонија“, со површина од 15 илјади квадратни метри, а најмлада е Македонска војска со 840 квадрати. Постарите скопјани, но и тие што сега се во своите средни години, велат дека во нивната младост поголемиот дел, односно околу 90 отсто, улици биле во коцка, како што некогаш биле улиците Водњанска, 11 Октомври, Кузман Јосифовски Питу, Мито Хаџивасилев Јасмин, Гоце Делчев и многу други.

САМО 38 УЛИЦИ ИМААТ КАЛДРМИ

Коловозите во градот зафаќаат 1,3 милион квадратни метри, а од нив 184.590 им припаѓаат на улици со површина од коцка, калдрма и травертин. За улиците што се наоѓаат во надлежност на градските власти, како асфалтираните така и оние од коцка, калдрма и травертин, се грижи јавното претпријатие „Улици и патишта“ и тие зафаќаат должина од 73.900 квадратни метри. Нивното одржување е малку потешко од она на асфалтираните улици.


Иван Ставрев објасни дека од вкупно 38 вакви улици на подрачјето на Скопје во нивна надлежност спаѓаат 12, од кои три во општината Гази Баба, по една во Карпош, Чаир и Кисела Вода и шест во Центар. Тој додава дека нивното одржување е различно отколку кај обичните улици.


- Разликата е во тоа што овие улици се санираат на различен начин, односно за нивната долготрајна употреба е потребно често да се набљудуваат. Санацијата се врши по налог, најпрво се вади коцката, а потоа се тампонира делот, се става ситен песок за на крајот таа повторно да се нареди. Нивното одржување е многу поскапо од тоа за асфалтираните улици. Наш приоритет се улиците во градското подрачје, а за оние што се под надлежност на општините тие самите треба да се грижат за нив - објасни Ставрев.

Од општините, Центар е таа што на своето подрачје има најмногу калдрма, односно 26 улици, а во Бутел и во Аеродром воопшто ги нема.

Момо Николовски, портпаролот на општината Ѓорче Петров, истакна дека кај нив имало само три коловози со калдрми, кои претставувале историски дел на општината.

- Не планираме да ги асфалтираме бидејќи тие за нас претставуваат историски дел, односно некогаш на овие улици било корзото каде што се забавувале младите. Не сакаме да го уништиме овој дел и затоа планираме тој да остане таков каков што е и нашите жители да можат во секој момент да се потсетуваат на нивната младост и деновите што ги имаат поминато низ овие улици - изјави Николовски.

КАЛДРМАТА БУДИ СПОМЕНИ КАЈ СТАРИТЕ СКОПЈАНИ

Повозрасните скопјани се сеќаваат дека градот изгледал многу поинаку во нивната младост. Калдрмите биле дел од нивниот живот, корзото што тогаш било главното собиралиште и муабетите водени на него го претставувале ноќниот живот што тогаш постоел.

- Речиси 90 отсто од улиците тогаш беа калдрми. Сите се среќававме на корзото, кое и сè уште е калдрма, каде во попладневните часови им немаше крај на муабетите и на убавите глетки на градот. Улиците со коцка ги имаше насекаде, покрај Собранието, кејот, кај Арапската куќа. Тие беа на некој начин заштитен знак на нашиот град. Многу од нив повеќе ги нема, како оние на улиците Водњанска, 11 Октомври, Гоце Делчев, Мито Хаџивасилев Јасмин, Кузман Јосифовски Питу и многу други - изјави Александар Стојановски, жител на центарот.

Меѓу ретките улици во централното подрачје каде што сè уште има калдрма се третиот дел од улицата Македонија кај Старата железничка станица, Црвена скопска општина пред црквата „Свети Димитрија“ и дел од Самоилова кај Калето.

http://www.novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=326&ArticleID=18931
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 25-Feb-2009 at 17:46
Јас искрено ни најмалку не сум фан на калдрмите! Ајде на пешачки зони би го сфатил некако, но на коловоз калдрма е најидиотското нешто. Ако сакам да се осеќам како во 30-тите нека воведат такси такво, или кочии. Навистина без врска.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 25-Feb-2009 at 19:46
Originally posted by гитардемон

Јас искрено ни најмалку не сум фан на калдрмите! Ајде на пешачки зони би го сфатил некако, но на коловоз калдрма е најидиотското нешто. Ако сакам да се осеќам како во 30-тите нека воведат такси такво, или кочии. Навистина без врска.
јас сум фан на калдрмите, ама на пешачки улици на соодветни локации, а за другото се согласувам
но еве ако некогаш прават некоја пешачка зона, би ми се допаѓало да е во вид на калдрма, дури и во модерните делови на градот

Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 25-Feb-2009 at 21:11
Реков дека и мене донекаде ми се допаѓа, но не оди сегде, мене искрено ме болат нозете на калдрма, а можам да замислам како им е на жените. А за тие на штикли не се ни разговара. Сепак пешачка зона може да води до некое место каде што се оди на штикли, а калдрма не е паметно решение. Тоа во стари делови од градот го поддржувам, за амбиент. А што бидна со ул. Македонија, нели ќе ја вадеја коцката, ќе ја враќаа? За инфо, во Битола беше отстранета голема површина на коцка на патот Битола-Трново (патот што води кон Молика, и скијачките терени), а беше и во еден зафрлен дел од градот, на ул. Индустриска. Што бидна со таа коцка не можам да кажам, но многу се крадеше, се вадеше буквално од патот за да си ја користи некој за домот, а сум чул дека е многу скапа. Подобро вака што ја заменаа, сепак камиони одеа по тој пат, а овие запнале за коцка.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 28-Feb-2009 at 15:19
Хавзипашините конаци ќе се обновуваат од април

Скопје
Во април ќе започне реконструкцијата на конаците на Хавзи Паша во селото Бардовци, односно на 11 километри североисточно од центарот на Скопје. Сашо Димиќ, в.д. градоначалникот на општината Карпош, истакна дека конаците ќе бидат изградени во автентичен стил, а и дека на истата локација ќе била сместена и Кинотеката на Македонија, а овие објекти се прогласени за културно наследство.

- Овој проект е на Владата и на Министерството за култура, а наша обврска беше само да се усвои одлука на советот за прогласување на споменичката целина за значајно културно наследство. Изградбата на конаците ќе започне во април и тие ќе се градат во автентичен стил какви што биле порано. Ги имаме скиците за тоа како изгледале конаците порано. Со овој проект се ќе овозможи и развој на туризмот - изјави Димиќ.

Конаците на Хавзи Паша биле подигнати во првата половина на 19 век и го одразувале совршенството во османлиската профана архитектура. Во нивната изградба употребени биле дрвото и мермерот како материјал во формирањето на декоративните елементи во ентериерот на објектите. Конаците биле изградени на околу пет илјади квадратни метри, а целосната површина со зеленилото на дворното место зафаќала 1.7 хектари.

http://www.novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=329&ArticleID=19191
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 06-Mar-2009 at 02:21

Битола ќе го обновува киното на „Браќа Манаки“

Битолската општина ќе покрене иницијатива за обновување на старото кино на браќата Манаки, едно од првите на Балканот во почетокот на минатиот век. Планирано е киното да се подигне на старата локација на Широк сокак. Ова е заштитена зона, но општинските власти се надеваат дека ќе ја извадат потребната документација зашто киното ќе претставува културно добро.

- Собираме скици, материјали, ги проверуваме димензиите, локацијата. Не знам колку време ќе ни треба да го подигнеме, но нема да се откажеме. Ќе направиме музеј со спомен-соба на браќата Манаки и кино што би го користеле за време на фестивалот - изјави градоначалникот Владимир Талески. Слична идеја беше покренат пред шест години од страна на Кинотека, но се' остана на хартија зашто не доби поддршка од државата.

- Кај нас во некои периоди има обичај да се почне со нешто, а потоа да се заборави. Не сакам да користам лоши зборови како што е перење пари, но мислам дека конкретно за тој проект беше само да се соопшти таа идеја, која потоа запре - изјави Илинденка Петрушевска вработена во Кинотека на Македонија. Старото кино кон крајот на 30-тите години од минатиот век изгоре и од него не остана ни трага до денес. Иницијативата за обнова доаѓа на 30-годишнината од фестивалот „Браќа Манаки“, 45 години од смртта на Милтон Манаки и 55 години смртта на Јанаки Манаки.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=88E892BA7EE8184EA244F74C443E2CFE
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 06-Mar-2009 at 02:27
Незнам дали воопшто идејава заслужува трошка внимание, но должни сме барем да ја евидентираме и да и оставиме простор како и сите други идеи....

Трајановски ќе рестартирал споменик

Секој час би се означувал со песна од македонскиот мелос, вели кандидатот за градоначалник, кој со тоа сака да покаже дека „времето во Скопје сепак се движи и не застанало“


Трајановски планира и да ги осветли стрелките на часовникот

Коце Трајановски, кандидат на владејачката ВМРО-ДПМНЕ за градоначалник на град Скопје, во својата Изборна програма, меѓу другото, ветува дека ќе го рестартира големиот часовник на Старата железничка станица. Симболот на скопскиот земјотрес повеќе од 45 години покажува 5 часот и 17 минути, моментот кога се случи катастрофата на 26 јули 1963 година.

„Се работи за маркантен часовник, поставен над влезот на Старата железничка станица, кој е познат од времето на скопскиот земјотрес од 1963 година, како симбол на сеќавање за катастрофалниот настан. Неговата обнова е клучна поради неговата локација со поглед на улицата „Македонија“ и на Градскиот плоштад. Препознатлив детаљ од градот, кој секој час би го означувал со песна од македонскиот народен мелос и би се овозможило осветление на стрелките на часовникот. И со тоа завршува оваа засега само идеја“, стои во делот на активностите од областа на културата што Трајановски би ги реализирал ако стане иден татко на градот.

Трајановски за „Дневник“ вчера ја образложи својата идеја. Според актуелниот градоначалник на скопската општина Гази Баба и поранешен пратеник на ВМРО-ДПМНЕ, проектот има цел да покаже дека времето во Скопје сепак се движи и не застанало.

- Целта и идејата е да покажеме дека Градот Скопје се развива. Нема да бидат избришани ниту историјата ниту сеќавањето за случувањата во Скопје. Можеби не е соодветно изразувањето, но сакам да покажам дека градот, и покрај се', се развива - изјави Трајановски.Тој ни објасни дека за формата на повторното активариње на овој часовник допрва треба да се расправа.

- Сигурно дека за тоа ќе бидат консултирани граѓаните и надлежни институции. Ќе се почитува Законот. Пред се', ќе го респектираме она што е зачувано со години. Јас сум љубител на она што значи историја. Од друга страна, не значи дека ќе се реализира буквално се' од она што е моја замисла за овој проект - истакна Трајановски.

Директорот на Управата за заштита на културното наследство, Паско Кузман, смета дека часовникот би требало да остане во времето меѓу 5:16 и 5:17 часот, време што е историски, но и истовремено трагичен момент за Скопје.

- Јас навистина не сум запознат со програмата на кандидатот за иден градоначалник на Скопје, Коце Трајановски. Не знам воопшто која му е идејата и целта. Треба да седнам да поразговарам со него за да можам да оформам некакво мислење. Сепак, сметам дека треба да се зачува еден историски момент со кој би требало да бидат запознати и идните генерации. Генерално, треба да се конзервира и да се реставрира објектот на Старата железничка станица - потенцира Кузман.Јован Шурбановски, директорот на Музејот на град Скопје, кој е сместен во полуразурнатата зграда на Старата железничка станица, се огради од коментирање на ваквата програмска определба на Трајановски.

- Не можам да заземам став за некои туѓи програми. Луѓето може да кажат што сакаат. Тие ќе бидат тие што потоа ќе сносат одговорност за сето тоа. Навистина и не сакам да размислувам на таа тема, особено кога станува збор за политичка програма на кандидат за иден градоначалник на Скопје - заклучи Шурбановски.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=83F2DBC2B061264EAEAB51C37692245B

Back to Top
damjanh View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 15-Jun-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote damjanh Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 08-Mar-2009 at 05:52
Еве да поставам неколку слики од еден објект кој е од поодамна реставриран. Се работи за објектот на улица Максим Горки бр.19, сегашна Швајцарска Амбасада. Проектот е на Ателје АЈВАР а изведбата на Компанија Х.Р.Р.М.







Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 08-Mar-2009 at 05:54
Барем од надвор одлично завршена работа Cheers
Back to Top
damjanh View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 15-Jun-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote damjanh Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 08-Mar-2009 at 05:58

Жалам но поради функцијата на објектот несмеам да прикажам и внатрешни фотографии.

Back to Top
damjanh View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 15-Jun-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote damjanh Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 08-Mar-2009 at 06:14
Еве повторно неколку слики од постара реставрација и пренамена на објектот на улица Железничка, Мултимедијалниот центар ,,Мала Станица,,. Проектот е на Ателје АЈВАР.









  1. Сликите се постари и од тогаш има неколку промени во ентериерот.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 09-Mar-2009 at 01:12
Интересни слики Дамјан Thumbs%20Up, сосема ја имам заборавено состојбата на овие згради пред реновирањето иако не беше воопшто одавна.

И двете реконструкции се одлични спрема мене
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 09-Mar-2009 at 20:13
spored mene svajcarska ambasada e primer za restavriranje na stari objekti!
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4077
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 09-Mar-2009 at 20:17
 koga se renoviral toa starata zgrada (seka svajcarska ambasada)??
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 09-Mar-2009 at 20:21
Previous
pa ima edno 7-8 godini mislam....ne me drzi za zbor

Edited by kire85 - 09-Mar-2009 at 20:21
Back to Top
damjanh View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 15-Jun-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote damjanh Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 10-Mar-2009 at 15:36
Еве да приложам и слики од реконструкција и надградба на објект на улица Максим Горки бр.3а


Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 10-Mar-2009 at 15:44
Oваа реконструкција помалку ми се допаѓа од претходните. Нешто околу огромното поткровје и лимовите ми го руши впечатокот а и ја нарушува таа некоја висинска линија. Исто кај фасадата не ми се допаѓа колоритноста, но е прашање на вкус.

Ентериерот е веќе друга приказна Thumbs%20Up
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 10-Mar-2009 at 15:46
ПРЕКРАСНА фасада,
освен плехот на поткровјето
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 10-Mar-2009 at 20:10
поткровјето и настрешницата Shifty
исто така не ми се допаѓа како има две бои, мислам дека подобро ќе беше со една
инаку не ми се допаѓа што воопшто го доградувале, некако ја има изгубено смислата, ама се на се е ок
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 10-Mar-2009 at 20:37
За доградбата не би се сложил, сега „има“ иста висина со соседните објекти и се во еден потег.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.179 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.