build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3940414243 90>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #801 Posted: 04-Mar-2011 at 09:35
Londonskiot proekt na novi dvokatni avtobusi i skopskiot se so razlicen koncept.Londonecot nema cel da go zadrzi stariot lik.Toa e vozilo na hibriden pogon koj e osnova za razvoj na nekoj iden alternativen prevoz.Pred se', toj e istrazuvacki proekt / dva milioni evra cini edno vozilo /. Dizajnot na ovie proekti e limitiracki, psebno na skopskiot i toj sekogas e vo korelacija so domasnite ECE regulativi.Dizajnot vo smisol na proektna zadaca e edno, dodeka ocenka za ubavo e drugo. Toa sto velam 'drugo' - predstavuva promenliva kategorija i prostorot za toa e limitiran kaj vakvi proekti.   
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #802 Posted: 04-Mar-2011 at 18:31
Abe nemoj janza da te jade aj da ja opraime! sto te janzosue?
Pisimi samo po red za sekoj del od tvojata janza!!
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #803 Posted: 04-Mar-2011 at 21:12
@Ma
Ако се однесуваше твојот коментар/реплика на мене би било најпрактично да ја користеше quote опцијата за реплика.

За мојата јанза мислам дека во предходните мои лични и не стручни излагања го соопштив мојот став во врска со овие автобуси и би било само оптоварување на нишкава да се повторувам. Мислам дека бев јасен што ми беше целта. А ако конкретно овај стил, дизајн, концепт како и да сакате лично ве исполнува, сигурно нема да ве обвинувам, впрочем во еден од коментарите и напоменав дека навлегувам и во прашањето на вкус на поединци.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #804 Posted: 05-Mar-2011 at 12:55
Ем автобус ем на два ката

Првите двокатни англиски автобуси "лејланди" во Скопје пристигнале 1956 година

Пишува: Данило Коцевски

Деновиве, појавувањето на првиот двокатен автобус во Скопје предизвика сензација. Особено кај младите скопјани, но и кај постарите генерации, кои се потсетија на детството и на младоста од пред земјотресот, кога токму ваквите автобуси му даваа особена убавина на градот.
Првите двокатни автобуси кои крстосуваа низ градот беа набавени во 1953 година. Тие беа од марката АЕЦ, со капацитет од 60 седишта. Малку е познато, а тоа е вистински куриозитет, дека тие автобуси беа - со дрвена конструкција. Дури во 1956 год. беа набавени првите метални англиски "лејланди".
Меѓутоа, тоа не беа првите автобуси во градот. По војната, ситуацијата со јавниот превоз била многу тешка. Според сведоштвата, се започнало со само пет-шест автобуси, меѓу кои биле марките "џемс" и "шкода", возила кои биле запленети во Втората светска војна. Подоцна биле добиени и десет нови автобуси од француската марка "рено", преку воена репарација. Во 1957 год., поради униформирањето на возниот парк, беа укинати двокатните автобуси и во сообраќајот беа воведени нови ФАП-ови еднокатни возила, кои го преживеаја земјотресот и беа во употреба сe до 1964 год. Интересно е кои сe марки на автобуси се споменуваат во Скопје. Тоа се: "клокнер", "шкода", "рено", "штојфер", "берљет", "круп" и "фиат". Градското претпријатие за автотранспорт беше формирано уште во 1947 год., со решение донесено од Градскиот народен одбор.
Сепак, најголема атракција во Скопје беа двокатните англиски "лејланди" во педесеттите години. Најславна беше "двојката" на релација Автокоманда, Плоштад, Парк, Техничко училиште. Во документацијата постои дека таа тогаш била единствена и сообраќала на релација во должина од шест километри. Од Автокоманда минуваше низ улиците Брегалничка, Кеј 13 Ноември, Димитар Влахов, Илинденска, сe до Градскиот парк. Постоеше и линија со бројот 3, од Автокоманда до Водно. Подоцна беа воведени и нови линии на двокатните автобуси, за општо задоволство на граѓаните. Во 1956 год. беа воведени девет нови релации, а вкупно сообраќаа околу педесет возила.
Многу интересни нешта се поврзани со функционирањето на двокатните автобуси.
Постарите возачи и механичари се сеќаваат дека на почетокот немаше обука за нив или дека таа беше многу тешка. Немаше ниту доволно возачи. Дури и трактористите беа оспособувани за управување со автобусите. Освен возач, постоеше и кондуктер за наплата на билети од два до пет динари. Секој возач си носеше торба со алатки со себе. Ако се расипеше автобусот, сам да го поправи. Поради големината, тие не можеа да се репарираат во гаража, туку надвор, на отворено.
Еден од постарите возачи кој од почетокот беше во ЈСП, Бојан Спасовски, вака се сеќава на тие времиња: "Возачите мораа да бидат во униформа, чисти, средени, избричени. Поради специфичните услови во кои работевме, имаше многу необични и интересни случки. Една од нив беше кога поради невнимание на возачот, двокатниот автобус закачи во подвозник. За среќа, немаше патници на горниот кат. И покрај напорната работа, проблемите или несогласувањата, секој ден го завршувавме со чаша пиво во кафеаната што се наоѓаше во близина. Тоа навистина беа убави времиња".
И уште еден податок, кој денес изгледа како куриозитет. Имено, тој зборува за културата која тогаш владеела при возењето и однесувањето во овие автобуси. Еве дел од сеќавањата на Перо Цветковски, механичар: "Она по што тогашната работа се разликуваше од сегашната е тоа што возачите и кондуктерите беа униформирани. Кондуктерите мораа да ја најавуваат секоја станица. На тој начин тие ширеа една култура меѓу патниците, што, од друга страна, предизвикуваше особена почит кон тие професии".
Постоеја толку големи љубов и заинтересираност на граѓаните за овие двокатни автобуси, така што до денешен ден се зачувани повеќе анегдоти. Еве некои од нив.
Една анегдота - Скопјанец го гледа големиот двокатен автобус и го прашува возачот: "Каде оди овој автобус?" - "За Автокоманда", одговара возачот. - "А овој вториот?"
Друга анегдота - "Не знам што е ова што се случува во градот", му вели еден граѓанин на својот пријател. "Што им е на луѓево? Качиле еден автобус врз друг, па така се возат низ градот!"
За пробното возење на кинескиот автобус, се потсекуваа гранките од некои дрвореди на булеварите. Тоа нe потсети на двокатниот автобус од педесеттите години, кој нe носеше кон Паркот и Зоолошката градина. Гранките од дрворедите на Илинденска удираа во горниот кат создавајќи една необична, весела музика, која до ден-денес ни е останата во сеќавање.
Така, се случи еден необичен ден во Скопје - едни се возбудуваа од новата глетка, а други од спомените кои неочекувано оживеаја во нив.

Текстот е прочитан 304 пати.

http://www.time.mk/read/NONE/7b87a2b525/index.html
Back to Top
Dave Gahan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
  Quote Dave Gahan Quote  Post ReplyReply #805 Posted: 05-Mar-2011 at 15:29
....Една
анегдота - Скопјанец го гледа големиот двокатен автобус и го прашува
возачот: "Каде оди овој автобус?" - "За Автокоманда", одговара возачот.
- "А овој вториот?"Друга анегдота - "Не знам што е ова што се
случува во градот", му вели еден граѓанин на својот пријател. "Што им е
на луѓево? Качиле еден автобус врз друг, па така се возат низ градот!"За
пробното возење на кинескиот автобус, се потсекуваа гранките од некои
дрвореди на булеварите. Тоа нe потсети на двокатниот автобус од
педесеттите години, кој нe носеше кон Паркот и Зоолошката градина.
Гранките од дрворедите на Илинденска удираа во горниот кат создавајќи
една необична, весела музика, која до ден-денес ни е останата во
сеќавање...


Посебно овој дел ме восхити...може и сега да не ги сечат гранките па да ги гребат автобусиве - да биде исто како тогаш...
Може некогаш претерувам, ама стварно, што ни направија неколку „стари“ Скопјани со нивната носталгија за све непрактично и селско што го имало Скопје пред 63та - еве им оддаваме почит со 200 look-alike кинези за да ги поминат интересно пензионерските денови трчајќи се по нивните скали...
MAKE CAPITALISM HISTORY
Back to Top
Sykes View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 23-Feb-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Sykes Quote  Post ReplyReply #806 Posted: 05-Mar-2011 at 16:01
Морам да забележам дека таблите со линијата на стариве двокатни изгледаат далеку подобро од картончињата што се моментално во употреба
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #807 Posted: 05-Mar-2011 at 16:08
Зарем овие од ЈСП не чуваат ниеден ваков автобус за реконструкција? навистина тоа ке беше атракција......се велеше дека ги однеле во босна сараево, ваљда не биле сите исправни за таму ?? или можеби таму се наога некој па да го земем од таму  за реконструкција колку да го поседуваме во нашата Скопска историја =)
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #808 Posted: 05-Mar-2011 at 16:25
Originally posted by Dave Gahan


Може некогаш претерувам, ама стварно, што ни направија неколку „стари“ Скопјани со нивната носталгија за све непрактично и селско што го имало Скопје пред 63та - еве им оддаваме почит со 200 look-alike кинези за да ги поминат интересно пензионерските денови трчајќи се по нивните скали...


И ти некад ќе бидеш стар па ќе го сакаш тоа скопје во кое ти поминала младоста. Секој си копнее за младоста и нормално дека ова им враќа многу спомени. И ти тоа што го викаш селско Скопје, било многу посредено и почисто него денешново калливо Скопје. Изгледа не ти раскажувале многу приказни за старо Скопје. Гледај ја некад култната серија Досие Скопје.
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #809 Posted: 05-Mar-2011 at 16:33
Ne mi e jasno ushte neshto vo odnos na dostavata na avtobusite, pri krajot na godinata site 60-tina kje dojdat kako eden kontingent ili pak na dva tri pati po 20-30 avtobusi.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #810 Posted: 05-Mar-2011 at 18:57
Previous
 
Во неодамнешно интервју на премиерот Груевски во дневната емисија на една македонска национална и сателитска телевизија (намерно не ги спомнувам за да не им правам бесплатно рекламирање), Груевски спомна дека за колку автобуси ќе плати владата, толку автобуси и ќе пристигнат.
 
Кинески Јутонг може да ги достави сите останати 200 двокатни градски автобуси уште сега во 2011, но владата не може да си дозволи да потроши толку многу пари истовремено, па затоа, после првиве 2 двокатни градски автобуси кои што пристигнаа, треба да пристигнат уште 65 до крајот на годинава, Груевски спомна најверојатно октомври или ноември, други 67 до крајот на 2012, и последните 68 до крајот на 2013.
 
Во која пратка ќе пристигнат тие двата двокатни градски автобуси со отворен покрив за туристички обиколки, едниот за Скопје, а другиот за Охрид, не знам.
 
Исто така не знам дали сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка ќе пристигнат истовремено или во повеќе помали пратки со по неколку автобуси во секоја помала пратка.
 
Моја претпоставка е дека сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка за 2011, а најверојатно и за 2012 и за 2013, ќе пристигнат истовремено, бидејќи треба преку брод да бидат транспортирани, а тоа чини и пари и време.


Edited by Dexter26 - 05-Mar-2011 at 18:59
Back to Top
Dave Gahan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
  Quote Dave Gahan Quote  Post ReplyReply #811 Posted: 05-Mar-2011 at 19:41
Originally posted by N23


И ти некад ќе бидеш стар па ќе го сакаш тоа скопје во кое ти поминала младоста. Секој си копнее за младоста и нормално дека ова им враќа многу спомени. И ти тоа што го викаш селско Скопје, било многу посредено и почисто него денешново калливо Скопје. Изгледа не ти раскажувале многу приказни за старо Скопје. Гледај ја некад култната серија Досие Скопје.


Мене дечко веќе ме пука носталгија по Скопје од пред 15-20 години...пред да израсне селото над Скопје...не е никаков изговор тоа да се однесувам како мало дете и барам детаљи од Скопје од 80's што е неразумно да се возобновуваат од милијарда други причини...кон општото добро во светот никој се однесува како кон „бунар жеље“, па да си враќа некакви младалачки загуби преку некаков црвен метал....животот тече понатаму - ако ги прашувале претходно оние што се возеле во кочии за носталгијата, кај ќе ни беше крајот!?

Edited by Dave Gahan - 05-Mar-2011 at 19:42
MAKE CAPITALISM HISTORY
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #812 Posted: 05-Mar-2011 at 20:43
Originally posted by mitatos

Зарем овие од ЈСП не чуваат ниеден ваков автобус за реконструкција? навистина тоа ке беше атракција......се велеше дека ги однеле во босна сараево, ваљда не биле сите исправни за таму ?? или можеби таму се наога некој па да го земем од таму  за реконструкција колку да го поседуваме во нашата Скопска историја =)
според мене најприфатлива идеа доколку некој сакал да врати некаков дух
навистина
најдобро ќе беше да се реконструираат два - три лејланди и тие да вртат низ центарот на градот како музејски експонати, а не вака да ни го касапат превозот
и впрочем, што се однесува на сите оние со ставот „па сепак добро ќе си функционираат и двокатниве автобуси, а и подобри се од постарите“, не е работата на градот да му дадеш само нешто што не му штети, туку нешто што најмногу му е потребно и му одговара, за што кај нас воопшто не се размислува, туку се трга од непотребни носталгии и фантазии во нечиј ум

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #813 Posted: 05-Mar-2011 at 23:24
Originally posted by Ma

Londonskiot proekt na novi dvokatni avtobusi i skopskiot se so razlicen koncept.Londonecot nema cel da go zadrzi stariot lik.Toa e vozilo na hibriden pogon koj e osnova za razvoj na nekoj iden alternativen prevoz.Pred se', toj e istrazuvacki proekt / dva milioni evra cini edno vozilo /.
Токму така. Споредбите помеѓу кинескиве и новите лондонски автобуси базирани само на дизајнот се плитки и неумесни, а мене всушност не ми е јасно ни од каде потекнаа, бидејќи е очигледно дека и на тоа поле разликата е како ден и ноќ. Кај лондонските и на поле на дизајнот на прво место е ставена функционалноста и иновацијата, а „ретро“ елементите се обичен декор за шмек. Кај нас функционалноста изгледа била на последно место, токму за сметка на несфатливото инсистирање врз дизајн кој во самата суштина е „ретро“, односно застарен и надминат. Тоа скапо ќе го платиме.



Originally posted by Tuvok

Во кратки црти, потребата за нови автобуси е преголема па од тој аспект треба да сме презадоволни. Дека можевеме да поминеме подобро кога веќе сакавме да правиме custom дизајн, можевеме. Дека можеше да бидат пофункционални можеа.
Се слагам, со потребата за нови автобуси веќе беше дојден нож до коска, не можеше веќе да се одложува. Но токму таа ситуација заслепува голем дел од народот, да се радуваат и да не можат да видат каков камен си обесивме околу врат со нашиве двокатни. Поскапи за набавка и за операција во споредба со алтернативите, а далеку понепрактични и понеефикасни во функција на јавниот превоз. Ако се соберат ефекти како инфериорниот капацитет, комерцијалната брзина, потрошувачката на гориво за превезен патник и ред други минуси, па тие работи ги помножиме со 200, па сето тоа го помножиме со она што не очекува - многу години функционирање на овие автобуси како столб на јавниот превоз во градот, сигурно ќе дојдеме до вртоглави цифри. Така да поголемите еднократни трошоци дури ќе бидат и ситна боранија во споредба со долгорочниот ефект. Можам само резигнирано да констатирам дека е направена ужасна грешка и сега останува да го сркаме тоа што е надробено. Во сиромашна држава како нашата, којзнае кога ќе можеме да си дозволиме ново масовно обновување на возниот парк на ЈСП. Затоа не можам да се помирам со едноставно „можевме да поминеме подобро“ и „можеа да бидат пофункционални“. Не се работи за нијанси, туку за фрапантен јаз. Моравме да поминеме подобро и мораа да бидат пофункционални!


Edited by Cloverstack - 05-Mar-2011 at 23:29
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #814 Posted: 06-Mar-2011 at 00:55
Originally posted by Dave Gahan


Мене дечко веќе ме пука носталгија по Скопје од пред 15-20 години...пред да израсне селото над Скопје...не е никаков изговор тоа да се однесувам како мало дете и барам детаљи од Скопје од 80's што е неразумно да се возобновуваат од милијарда други причини...кон општото добро во светот никој се однесува како кон „бунар жеље“, па да си враќа некакви младалачки загуби преку некаков црвен метал....животот тече понатаму - ако ги прашувале претходно оние што се возеле во кочии за носталгијата, кај ќе ни беше крајот!?


Епа те пука, за 20 години, да имаш власт, сигурен сум дека ќе направиш ретро 80-ти во некое ново Скопје. Тука е моментот. Да не забегуваме со офтопик, ама ако мода, музика и сл враќаат трендови од минатото, а еве и најбанален пример многу фудбалски дресови се враќаат со изглед од 50-тите години, ондак фактот дека само ние забегаваме со враќање на некои успомени не држи. Наравно, не треба да бараме оправдување кај другите. Ама ние не сме сами на овој свет па да дејствуваме поинаку од другите. За 20 години ако имам моќ да го вратам духот на 90-тите со места како Маракана, старото Хард Рок и сл, веднаш би го сторил тоа. Крај на офтопикот. И без гајле, после првата тура од 60 ако се десат неколку тумбања, гребења и сл, можда и ќе направат паметен потег да се откажат од останатите. 60 мислам се доволни за некоја "атракција".
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #815 Posted: 06-Mar-2011 at 04:29
Previous
 
А исто така, бидејќи се нови, доколку се случат тие тумбања, гребења и слично, ќе може да бидат продадени, не како старо железо, туку самите делови ќе си имаат вредност бидејќи се нови. Освен ако некој потенцијален купувач би ги сакал комплет ретро какви што се, па тогаш уште подобра зделка би направиле.
 
Ова не се недвижнини, па ако не го бива земи руши и нема враќање пари назад.
Можеме да ги продадеме кога ни душа сака.
Се разбира, ќе мораме претходно да надоместиме за дупката која ќе се создаде поради недостигот на возила во ЈСП Скопје со продажбата на двокатните градски автобуси, но сепак останува фактот дека не е крај на светот и дека ништо не ни гарантира дека и после 10 години ќе ги гледаме низ скопските улици.
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #816 Posted: 06-Mar-2011 at 14:06

Кај лондонските и на поле на дизајнот на прво место е ставена функционалноста и иновацијата, а „ретро“ елементите се обичен декор за шмек. Кај нас функционалноста изгледа била на последно место, токму за сметка на несфатливото инсистирање врз дизајн кој во самата суштина е „ретро“, односно застарен и надминат. Тоа скапо ќе го платиме.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Funkcionalnosta proizleguva od ergonomijata i bezbednosta i toa kako rezultat na primena na zakonodavnosta odnosno, ECE regulativi/ Zakoni na UN /. Megunarodnite regulativi se ednoznacni vo utvrduvanje na funkcionalnost na vozilata i vo toa postoi zakonska  ednakvost.Toa znaci, deka site vozila koi pretendiraat da se pojavat na svetskiot pazar / pa i nasiot / vo svojata kategorija i klasa mora da gi ispolnat funkcionalnite baranja. Koga se raboti za proekt koj vo svoite baranj sodrzel odreden "smek", " duh " ili stil taka narecen  kako " dizajn - retro " koj za ime na vistinata ne e nepoznat vo avtoindustrijata,  toa vo nikoj slucaj ne predstavuva "zastaren i nadminat" dizajn, vo slucaj koga se primenuva posleden stepen na tehnologija i znaenja koi proizleguvaat tokmu od tie regulativi!.Voziloto e vo "top klasa" po svojata namena.


Back to Top
BullDoG View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 14-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 86
  Quote BullDoG Quote  Post ReplyReply #817 Posted: 06-Mar-2011 at 19:56
Yutong
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #818 Posted: 06-Mar-2011 at 21:31
Previous
 
Ама неќе да е од нашите, бидејќи влезовите му се од лева страна Big%20smile


Edited by Dexter26 - 06-Mar-2011 at 21:32
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #819 Posted: 06-Mar-2011 at 21:41
Еј навистина. ААААААА, значи не е прототип, не лажеле, или некоја грешка направиле,

Нели овојсамо за нас беше, ние ги правевме побарувањата, услови, спецификаци, изглед (добро барем поставивме контури за изгледот)

Абе, што ми е.... Да не e едноставно (само, и ај пак ааааа) сликата свртена "наопаку"

Најмногу логика ми прави...


Edited by FoSsiL - 06-Mar-2011 at 23:46
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
zokidac View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Aug-2009
Location: MKD
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote zokidac Quote  Post ReplyReply #820 Posted: 06-Mar-2011 at 23:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3940414243 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.000 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.