![]() |
![]() |
![]() |
Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3940414243 90> |
Author | ||
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
Londonskiot proekt na novi dvokatni avtobusi i skopskiot se so razlicen koncept.Londonecot nema cel da go zadrzi stariot lik.Toa e vozilo na hibriden pogon koj e osnova za razvoj na nekoj iden alternativen prevoz.Pred se', toj e istrazuvacki proekt / dva milioni evra cini edno vozilo /. Dizajnot na ovie proekti e limitiracki, psebno na skopskiot i toj sekogas e vo korelacija so domasnite ECE regulativi.Dizajnot vo smisol na proektna zadaca e edno, dodeka ocenka za ubavo e drugo. Toa sto velam 'drugo' - predstavuva promenliva kategorija i prostorot za toa e limitiran kaj vakvi proekti.
|
||
![]() |
||
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
Abe nemoj janza da te jade aj da ja opraime! sto te janzosue?
Pisimi samo po red za sekoj del od tvojata janza!!
|
||
![]() |
||
Buliwyf ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 473 |
![]() ![]() |
|
@Ma
Ако се однесуваше твојот коментар/реплика на мене би било најпрактично да ја користеше quote опцијата за реплика. За мојата јанза мислам дека во предходните мои лични и не стручни излагања го соопштив мојот став во врска со овие автобуси и би било само оптоварување на нишкава да се повторувам. Мислам дека бев јасен што ми беше целта. А ако конкретно овај стил, дизајн, концепт како и да сакате лично ве исполнува, сигурно нема да ве обвинувам, впрочем во еден од коментарите и напоменав дека навлегувам и во прашањето на вкус на поединци. |
||
![]() |
||
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
|
Ем автобус ем на два ката
Првите двокатни англиски автобуси "лејланди" во Скопје пристигнале 1956 година ![]() Деновиве, појавувањето на првиот двокатен автобус во Скопје предизвика сензација. Особено кај младите скопјани, но и кај постарите генерации, кои се потсетија на детството и на младоста од пред земјотресот, кога токму ваквите автобуси му даваа особена убавина на градот. Првите двокатни автобуси кои крстосуваа низ градот беа набавени во 1953 година. Тие беа од марката АЕЦ, со капацитет од 60 седишта. Малку е познато, а тоа е вистински куриозитет, дека тие автобуси беа - со дрвена конструкција. Дури во 1956 год. беа набавени првите метални англиски "лејланди". Меѓутоа, тоа не беа првите автобуси во градот. По војната, ситуацијата со јавниот превоз била многу тешка. Според сведоштвата, се започнало со само пет-шест автобуси, меѓу кои биле марките "џемс" и "шкода", возила кои биле запленети во Втората светска војна. Подоцна биле добиени и десет нови автобуси од француската марка "рено", преку воена репарација. Во 1957 год., поради униформирањето на возниот парк, беа укинати двокатните автобуси и во сообраќајот беа воведени нови ФАП-ови еднокатни возила, кои го преживеаја земјотресот и беа во употреба сe до 1964 год. Интересно е кои сe марки на автобуси се споменуваат во Скопје. Тоа се: "клокнер", "шкода", "рено", ![]() Сепак, најголема атракција во Скопје беа двокатните англиски "лејланди" во педесеттите години. Најславна беше "двојката" на релација Автокоманда, Плоштад, Парк, Техничко училиште. Во документацијата постои дека таа тогаш била единствена и сообраќала на релација во должина од шест километри. Од Автокоманда минуваше низ улиците Брегалничка, Кеј 13 Ноември, Димитар Влахов, Илинденска, сe до Градскиот парк. Постоеше и линија со бројот 3, од Автокоманда до Водно. Подоцна беа воведени и нови линии на двокатните автобуси, за општо задоволство на граѓаните. Во 1956 год. беа воведени девет нови релации, а вкупно сообраќаа околу педесет возила. Многу интересни нешта се поврзани со функционирањето на двокатните автобуси. Постарите возачи и механичари се сеќаваат дека на почетокот немаше обука за нив или дека таа беше многу тешка. Немаше ниту доволно возачи. Дури и трактористите беа оспособувани за ![]() Еден од постарите возачи кој од почетокот беше во ЈСП, Бојан Спасовски, вака се сеќава на тие времиња: "Возачите мораа да бидат во униформа, чисти, средени, избричени. Поради специфичните услови во кои работевме, имаше многу необични и интересни случки. Една од нив беше кога поради невнимание на возачот, двокатниот автобус закачи во подвозник. За среќа, немаше патници на горниот кат. И покрај напорната работа, проблемите или несогласувањата, секој ден го завршувавме со чаша пиво во кафеаната што се наоѓаше во близина. Тоа навистина беа убави времиња". И уште еден податок, кој денес изгледа како куриозитет. Имено, тој зборува за културата која тогаш владеела при возењето и однесувањето во овие автобуси. Еве дел од сеќавањата на Перо Цветковски, механичар: "Она по што тогашната работа се разликуваше ![]() Постоеја толку големи љубов и заинтересираност на граѓаните за овие двокатни автобуси, така што до денешен ден се зачувани повеќе анегдоти. Еве некои од нив. Една анегдота - Скопјанец го гледа големиот двокатен автобус и го прашува возачот: "Каде оди овој автобус?" - "За Автокоманда", одговара возачот. - "А овој вториот?" Друга анегдота - "Не знам што е ова што се случува во градот", му вели еден граѓанин на својот пријател. "Што им е на луѓево? Качиле еден автобус врз друг, па така се возат низ градот!" За пробното возење на кинескиот автобус, се потсекуваа гранките од некои дрвореди на булеварите. Тоа нe потсети на двокатниот автобус од педесеттите години, кој нe носеше кон Паркот и Зоолошката градина. Гранките од дрворедите на Илинденска удираа во горниот кат создавајќи една необична, весела музика, која до ден-денес ни е останата во сеќавање. Така, се случи еден необичен ден во Скопје - едни се возбудуваа од новата глетка, а други од спомените кои неочекувано оживеаја во нив. Текстот е прочитан 304 пати. http://www.time.mk/read/NONE/7b87a2b525/index.html |
||
![]() |
||
Dave Gahan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
![]() ![]() |
|
Посебно овој дел ме восхити...може и сега да не ги сечат гранките па да ги гребат автобусиве - да биде исто како тогаш... Може некогаш претерувам, ама стварно, што ни направија неколку „стари“ Скопјани со нивната носталгија за све непрактично и селско што го имало Скопје пред 63та - еве им оддаваме почит со 200 look-alike кинези за да ги поминат интересно пензионерските денови трчајќи се по нивните скали... |
||
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
||
![]() |
||
Sykes ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 23-Feb-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
Морам да забележам дека таблите со линијата на стариве двокатни изгледаат далеку подобро од картончињата што се моментално во употреба
![]() |
||
![]() |
||
mitatos ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
![]() ![]() |
|
Зарем овие од ЈСП не чуваат ниеден ваков автобус за реконструкција? навистина тоа ке беше атракција......се велеше дека ги однеле во босна сараево, ваљда не биле сите исправни за таму ?? или можеби таму се наога некој па да го земем од таму за реконструкција колку да го поседуваме во нашата Скопска историја =)
|
||
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
||
![]() |
||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
|
И ти некад ќе бидеш стар па ќе го сакаш тоа скопје во кое ти поминала младоста. Секој си копнее за младоста и нормално дека ова им враќа многу спомени. И ти тоа што го викаш селско Скопје, било многу посредено и почисто него денешново калливо Скопје. Изгледа не ти раскажувале многу приказни за старо Скопје. Гледај ја некад култната серија Досие Скопје. |
||
![]() |
||
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
|
Ne mi e jasno ushte neshto vo odnos na dostavata na avtobusite, pri krajot na godinata site 60-tina kje dojdat kako eden kontingent ili pak na dva tri pati po 20-30 avtobusi.
|
||
![]() |
||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|
![]() Во неодамнешно интервју на премиерот Груевски во дневната емисија на една македонска национална и сателитска телевизија (намерно не ги спомнувам за да не им правам бесплатно рекламирање), Груевски спомна дека за колку автобуси ќе плати владата, толку автобуси и ќе пристигнат. Кинески Јутонг може да ги достави сите останати 200 двокатни градски автобуси уште сега во 2011, но владата не може да си дозволи да потроши толку многу пари истовремено, па затоа, после првиве 2 двокатни градски автобуси кои што пристигнаа, треба да пристигнат уште 65 до крајот на годинава, Груевски спомна најверојатно октомври или ноември, други 67 до крајот на 2012, и последните 68 до крајот на 2013. Во која пратка ќе пристигнат тие двата двокатни градски автобуси со отворен покрив за туристички обиколки, едниот за Скопје, а другиот за Охрид, не знам. Исто така не знам дали сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка ќе пристигнат истовремено или во повеќе помали пратки со по неколку автобуси во секоја помала пратка. Моја претпоставка е дека сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка за 2011, а најверојатно и за 2012 и за 2013, ќе пристигнат истовремено, бидејќи треба преку брод да бидат транспортирани, а тоа чини и пари и време. Edited by Dexter26 - 05-Mar-2011 at 18:59 |
||
![]() |
||
Dave Gahan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
![]() ![]() |
|
Мене дечко веќе ме пука носталгија по Скопје од пред 15-20 години...пред да израсне селото над Скопје...не е никаков изговор тоа да се однесувам како мало дете и барам детаљи од Скопје од 80's што е неразумно да се возобновуваат од милијарда други причини...кон општото добро во светот никој се однесува како кон „бунар жеље“, па да си враќа некакви младалачки загуби преку некаков црвен метал....животот тече понатаму - ако ги прашувале претходно оние што се возеле во кочии за носталгијата, кај ќе ни беше крајот!? Edited by Dave Gahan - 05-Mar-2011 at 19:42 |
||
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
навистина најдобро ќе беше да се реконструираат два - три лејланди и тие да вртат низ центарот на градот како музејски експонати, а не вака да ни го касапат превозот и впрочем, што се однесува на сите оние со ставот „па сепак добро ќе си функционираат и двокатниве автобуси, а и подобри се од постарите“, не е работата на градот да му дадеш само нешто што не му штети, туку нешто што најмногу му е потребно и му одговара, за што кај нас воопшто не се размислува, туку се трга од непотребни носталгии и фантазии во нечиј ум |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Edited by Cloverstack - 05-Mar-2011 at 23:29 |
||
![]() |
||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
|
Епа те пука, за 20 години, да имаш власт, сигурен сум дека ќе направиш ретро 80-ти во некое ново Скопје. Тука е моментот. Да не забегуваме со офтопик, ама ако мода, музика и сл враќаат трендови од минатото, а еве и најбанален пример многу фудбалски дресови се враќаат со изглед од 50-тите години, ондак фактот дека само ние забегаваме со враќање на некои успомени не држи. Наравно, не треба да бараме оправдување кај другите. Ама ние не сме сами на овој свет па да дејствуваме поинаку од другите. За 20 години ако имам моќ да го вратам духот на 90-тите со места како Маракана, старото Хард Рок и сл, веднаш би го сторил тоа. Крај на офтопикот. И без гајле, после првата тура од 60 ако се десат неколку тумбања, гребења и сл, можда и ќе направат паметен потег да се откажат од останатите. 60 мислам се доволни за некоја "атракција". |
||
![]() |
||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|
![]() А исто така, бидејќи се нови, доколку се случат тие тумбања, гребења и слично, ќе може да бидат продадени, не како старо железо, туку самите делови ќе си имаат вредност бидејќи се нови. Освен ако некој потенцијален купувач би ги сакал комплет ретро какви што се, па тогаш уште подобра зделка би направиле. Ова не се недвижнини, па ако не го бива земи руши и нема враќање пари назад. Можеме да ги продадеме кога ни душа сака. Се разбира, ќе мораме претходно да надоместиме за дупката која ќе се создаде поради недостигот на возила во ЈСП Скопје со продажбата на двокатните градски автобуси, но сепак останува фактот дека не е крај на светот и дека ништо не ни гарантира дека и после 10 години ќе ги гледаме низ скопските улици. |
||
![]() |
||
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
Кај лондонските и на поле на дизајнот на прво место е ставена функционалноста и иновацијата, а „ретро“ елементите се обичен декор за шмек. Кај нас функционалноста изгледа била на последно место, токму за сметка на несфатливото инсистирање врз дизајн кој во самата суштина е „ретро“, односно застарен и надминат. Тоа скапо ќе го платиме. Funkcionalnosta proizleguva od ergonomijata i bezbednosta i toa kako rezultat na primena na zakonodavnosta odnosno, ECE regulativi/ Zakoni na UN /. Megunarodnite regulativi se ednoznacni vo utvrduvanje na funkcionalnost na vozilata i vo toa postoi zakonska ednakvost.Toa znaci, deka site vozila koi pretendiraat da se pojavat na svetskiot pazar / pa i nasiot / vo svojata kategorija i klasa mora da gi ispolnat funkcionalnite baranja. Koga se raboti za proekt koj vo svoite baranj sodrzel odreden "smek", " duh " ili stil taka narecen kako " dizajn - retro " koj za ime na vistinata ne e nepoznat vo avtoindustrijata, toa vo nikoj slucaj ne predstavuva "zastaren i nadminat" dizajn, vo slucaj koga se primenuva posleden stepen na tehnologija i znaenja koi proizleguvaat tokmu od tie regulativi!.Voziloto e vo "top klasa" po svojata namena. |
||
![]() |
||
BullDoG ![]() Groupie ![]() Joined: 14-Oct-2010 Online Status: Offline Posts: 86 |
![]() ![]() |
|
Yutong
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|
![]() Ама неќе да е од нашите, бидејќи влезовите му се од лева страна ![]() Edited by Dexter26 - 06-Mar-2011 at 21:32 |
||
![]() |
||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
|
Еј навистина. ААААААА, значи не е прототип, не лажеле, или некоја грешка направиле,
Нели овојсамо за нас беше, ние ги правевме побарувањата, услови, спецификаци, изглед (добро барем поставивме контури за изгледот) Абе, што ми е.... Да не e едноставно (само, и ај пак ааааа) сликата свртена "наопаку" Најмногу логика ми прави... Edited by FoSsiL - 06-Mar-2011 at 23:46 |
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
![]() |
||
zokidac ![]() Newbiе ![]() Joined: 24-Aug-2009 Location: MKD Online Status: Offline Posts: 13 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3940414243 90> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |