![]() |
![]() |
![]() |
Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 5051525354 90> |
Author | |||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
мене вака од надвор гледано не ме воодушеви автобусот, дајте бидете сите озбилни да не се однесуваме како никогаш во живот да немаме видено двокатен автобус, извинете за директноста, ама се однесуваме ко некое африканско племе кое прв пат гледа некаква технологија...
и се разбира дека треба да се внимава на удобноста, но не заборавајте дека автобусот не е лична лимузина, во него треба да се возат многу најразни луѓе, а треба да исполнува милион критериуми кои се на форумов наведени и се навистина важни за јавниот превоз на било кој град Edited by zabegan - 18-Apr-2011 at 17:37 |
|||
![]() |
|||
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
||
Bidejki se imam vozeno vo dvokatnite avtobusi vo Berlin, od slikite od vnatreshnosta na dolniot kat na avtobusot mozham vednash da zabelezham deka vo berlinskite dvokatni ima barem 10 mesta povekje za stoenje. I nema tolku mnogu sedishta kako vo ovie od jutong.
Edited by mirakuliks - 18-Apr-2011 at 21:40 |
|||
![]() |
|||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||
Може и во Скопските да се намали бројот на седишта, ако тоа се увиди дека е проблем. Сепак квалитетот на услугата јавен транспорт е ПРЕМНОГУ битна, да се решава со решенија „бутни повеќе патници на метар квадратен“ како што гледам сугерираат доста од форумашиве.
|
|||
![]() |
|||
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
||
Krale efikasnost na transporten sistem ne znachi i komfor, so ogled deka dolzhinata na pativawe e relativno kratka, mozhe da se namali na komforot. Na primer vo podzemnata i brzata gradska zheleznica vo berlin povekje od 50 % od sluchaevite ti kje treba da stoish. za shto vo osnova i e namerno ostaveno povekje prostor. Osven toa patnicite koga stojat se mnogu poefikasni vo procesot na istovaruvawe i utovaruvanje.....so toa shto vo berlin ima nepishano pravilo koe generalno se pochituva prvo se ostava maksimalno prostor da izlezat patnicite pa koga kje izlezat site vleguvaat drugite koi sakaat da se kachat na odredenoto sredstvo za transport.
|
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
![]() Е па тогаш значи, ова е некаков експеримент на државата, што е подобро, капацитет или удобност ? Капацитет си имаме колку ни душа сака во старите канти, и речиси ич удобност. Сега во овие новиве двокатни градски автобуси од кинески Југонг очигледно повеќе има удобност отколку капацитет. Што е подобро, ќе оставиме да покажат времето и скопјани. |
|||
![]() |
|||
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
||
Капацитет си имаме колку ни душа сака во старите канти, и речиси ич удобност.
Сега во овие новиве двокатни градски автобуси од кинески Југонг очигледно повеќе има удобност отколку капацитет. Што е подобро, ќе оставиме да покажат времето и скопјани ------------------------------------------------------------------------------------ Ostanuvam bez komentar!!
|
|||
![]() |
|||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||
Маса на празното возило 12.500kg 80 патници x 70kg = 5.600kg ![]() Тоа е вкупно 18.100kg, а максимално дозволена тежина на возилото е 18.000kg. Претпоставувам дека просечен патник се рачуна ~69kg со што двокатниов Јутонг би бил во рамки на регулативата, но не остава простор за никакво зголемување на капацитетот. А за квалитетот на јавниот превоз, бројот на седишта во едно возило е прилично занемарлив фактор во однос на редица други, многу побитни параметри. Впрочем ти посочив во една друга нишка, апсолутно доминантни модели на градски автобуси во Европа се: - 12-метарски едноделни со ~30 седишта и ~100 вкупен капацитет - 18-метарски зглобни со ~45 седишта и ~170 вкупен капацитет а во никој случај не се: - 10-метарски ретро двокатни со 60 седишта и вкупен капацитет за 80 патници Така да не ми е јасно по кој основ токму ние чив јавен превоз толку лошо функционира и толку лошо ги обавува најелементарните функции, наместо да ги средиме основните работи, сега требало да измислуваме нови полуксузни стандарди.
Околу „удобноста“, мислам дека било кој современ автобус (со нив треба да споредуваме, не со старите канти) обезбедува доволно удобност. А зголемената „удобност“ на двокатниве (на штета на многу побитни фактори) е само случаен нусефект на други мотиви и идеи... ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Вчера се повозив со двокатниов и тоа два пати. Да ви кажам право, како и на повеќето други овде и мене ми беше мерак, АМА меракот ќе помине за 2-3 недели, а потоа долги години ќе си останеме да си ја чукаме главата со овој неекономичен и непрактичен модел на автобус. Така да не ги разбирам оние коментари „супер е“ „топ е“, капацитетот не бил битен, битно слатки биле... Прашањето е како да гледаме на овие автобуси. Како на играчки? Или како на есенцијална потреба за функционирање на градот и економијата. Искрено сум разочаран од бројноста на површните коментари. Овој модел на автобус за скопскиот градски превоз е очигледно мега-промашување. Наназад во нишкава е изнапишано многу на таа тема и нема да се повторувам, туку ќе ги споделам моите денешни впечатоци кои (минливиот мерак на страна) ме прават уште пореволтиран од оваа зделка. Бев решен да го проверам каков е автобусов во акција, па на сајтот на ЈСП го проверив возниот ред за линијата 15а и отидов да го чекам двокатниов. Линијата ја опслужуваат две возила кои во еден правец ја комплетираат трасата за 45 минути, па во најлош случај бев спремен да изгубам 45-50 минути доколку прво ми наиде другиот, односно „обичниот“ автобус. За среќа не наиде прво обичниот автобус, ама за несреќа сепак изгубив над 20 минути, бидејќи двокатниот толку доцнеше. Не знам дали двокатниот едноставно не може да се држи до постојниот возен ред, или пак возниот ред бил корегиран, ама ретро-кинезов сепак не можел да го оствари ниту него. Како и да е, се потврдува она што можеше лесно да се претпостави. Двокатниов Јутонг има помала комерцијална брзина, што ќе донесе големи последици. А разликата во брзина при движење во кривини се гледа и со голо око. Во некои кривини има и бонус чуден звук како гребење, чија генеза не ја знам, но ми побудува дополнителни сомнежи за моделов. За воља на вистината не е постојано, го слушнав само во 3-4 наврати, а како што кажав се извозев два пати. Не забележав некое правило, понекогаш и во пооштри кривини со поголема брзина немаше гребење, а понекогаш и при благо свртување или влечкање како полжав сепак се слушаше гребењето. Еве чујте го и сами (на 0:05 и на 0:30) http://www.build.mk/docs/users/cloverstack/JAVEN%20PREVOZ/MVI_8728.AVI Го почуствував и „спуштениот плафон“. За каква поголема „удобност“ зборуваме, кога висината на плафонот не само што на горниот кат е 170cm туку и на долниот е мизерни 190cm? Што треба да прават повисоките од 190 (а не се баш толку ретки), да стојат и да се движат искривени? За горниот спрат ајде некако поминува условно, ама за долниот е катастрофа. Претпоставувам дека ова е последица на нашата инфраструктура која никогаш не била планирана за превисоки возила, па нашиов ретро-кинез со своите 4,2m висина е во групата најниски современи двокатни автобуси. Ама ете некој сакаше да ги купиме по секоја цена. И патем, на горниот кат 170 е максимална висина, а странично и напред плафонот се спушта, па мој совет е дополнително да си внимавате на главите бидејќи многу луѓе си ги исчукаа. Единствен позитивен впечаток: иако се далеку од Мерцедеси, внатре делуваат прилично поквалитетно сработени од ЛАЗ-овите. Но останува времето да покаже дали зад формата има и суштина. Со оглед на конфигурацијата на предниот дел на автобусот, додека не се воведе смарт тикет, купувањето и понишувањето на билетите ќе биде уште еден проблем, но ајде тоа е минливо, да се надеваме дека конечно ќе ги придвижат работите со смарт тикетот бидејќи тоа веќе почна да личи на neverending story. И конечно, внатрешноста е дури и „потесна“ отколку што мислев. Ги издвоив овие три слики кои го прикажуваат целиот патнички простор на долниот спрат. Што е ова побогу, комбе? И патем, од 20-те седишта долу, се испостави дека нормални се 16, додека 3 се на преклоп, а едно е со сила напикано под чудно поставениот клима уред. Очигледна импровизација - и клима уредот и седиштето. Но така ни е, кога по секоја цена мораше да имаме двокатни автобуси, па уште и со ретро „хауба“. ![]() ![]() ![]() И на крај сакам да искоментирам за безобразлукот на властите околу капацитетот на двокатниве, кој го демонстрираа минатата недела при промоцијата. Јасно им е колку слаба точка е тоа со капацитетот, ама ете мора да го фалат автобсов како да е чудо невидено. Прво смешниот говор на Миле Јанакиески, кој го спомна дури и возачкото седиште кога го правеше збирот на седишта. А потоа не знам кој беше што мртов ладен го фалсификуваше капацитетот на ЛАЗ-от (спомна некоја смешна цифра за стоење 20-30), пред да го каже капацитетот на двокатниве. Очигледно се игра на картата на игнорантност на народот, чие мнозинство логично мисли дека двокатниот има поголем капацитет од обичните автобуси и тоа значително поголем капацитет. ![]() Edited by Cloverstack - 20-Apr-2011 at 06:30 |
|||
![]() |
|||
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
||
Го видов автобусот во живо. Мислев да се качам, но кога видов колку е теснои и колку беа збуртани луѓето внатре, се предомислив. Многу поголема удобност има во КОМБЕ Volkswagen Crafter. Ако некој се возел во него, ќе знае дека не се шегувам.
Однадвор, автобусот ми делуваше каko карикатура. А замислете го следниов текст: Originally posted by Ma: Граѓаните што го пиеја пладневното кафе по кафулињата занемеа. Што ќе беше, ако го видеа ова: Neoplan Megaliner
Веројатно ќе добиеја срцев удар! Оние со појако срце ќе врескаа во оргазмички транс.
Се чудам на некои колеги - форумаши, кои се прашуваат зошто е направена ваква зделка. Не треба да си гение, за да дојдеш до одговорот, кој се гледа од авион.
Туку, еве го мојот предлог. Овие автобуси, што не ги бива за градски транспорт, не ги бива.
Но, би биле фантастично превозно средство на МЕЃУГРАДСКИТЕ автобуски линии Скопје - Куманово и Скопје - Тетово. Ве молам, сериозно да размислите за овој предлог.
|
|||
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|||
![]() |
|||
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
||
phenomenon
Го видов автобусот во живо. Мислев да се качам, но кога видов колку е теснои и колку беа збуртани луѓето внатре, се предомислив. Многу поголема удобност има во КОМБЕ Volkswagen Crafter. Ако некој се возел во него, ќе знае дека не се шегувам.
Однадвор, автобусот ми делуваше каko карикатура. А замислете го следниов текст: Originally posted by Ma: Граѓаните што го пиеја пладневното кафе по кафулињата занемеа. ----------------------------------------------------------------------------
Текстот е на новинарка од Нова Македонија, која го искажа своето видување. Незнам дали таа е форумаш , мегутоа, вреди да се пренесе напишаното кое сепак е јавно гласило и не е потпишан од скриен автор а се однесува на темата.
|
|||
![]() |
|||
Supervisor ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Jan-2008 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 1220 |
![]() ![]() |
||
Па кај нас е нормално и по 100 луѓе во еден автобус. Овие автобуси се помодерни, и истите се направени за помалку луѓе. Не знам како тоа очекувате да биле "исти со капацитет" како крниите? Каква ви е таа споредба, кога е нормално и самиот патник да се осеќа поудобно се работи за нова генерација на автобуси.
|
|||
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
|
|||
![]() |
|||
Tuvok ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 173 |
![]() ![]() |
||
Можеби не е нормално преголеми гужви ама кога веќе земаме нови автобуси во најмала рака треба да имаат капацитет како претходните. А и навистина ми изгледа дека е премногу тесно во долниот дел. Јас сеуште не сум се возел но ми личи како да не можат да се разминат двајца. Некој што се возел да каже може ли ? ![]() Инаку анализа како таа на Кловер е потребна низ Македонските весници и други медиуми па може тогаш ќе им текне да ја преправата нарачката со нормални автобус. Треба некој медиум да направи ваква убава анализа па да му текне на народот дека вакви автобуси и не ни се баш потребни. Можеби и тие што го нарачаа полека ја увидеа грешката ама немаат храброст да признаат. Edited by Tuvok - 20-Apr-2011 at 16:39 |
|||
![]() |
|||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
||
Проблемот кај нас е тоа што Скопје има само автобуски превоз кој не е доволен. Проблемот е многу поопширен. Кога би се изградила ЛРТ мрежа, ситуацијата би била многу поинаква.
Сакам да кажам дека ние можеме да имаме и автобуси од по 20 метри кои ќе собираат и по 200-250 патници и да имаме 500 од нив. Нема да се реши проблемот. Напротив би се создала поголема гужва, ако не во самите автобуси, тогаш на сообраќајниците. Ова со бројкиве така ги лупнав, фигуративно. Значи проблемот е многу голем. И се однесува на организарањето на целупкупниот јавен превоз во Скопје, сегашен и иден. Двокатните автобуси како такви не се лоши, но сепак се несоодветни и недоволни за јавниот превоз во Скопје. Но верувајте и да се набавеа 200 дупли автобуси дали од ЛАЗ, дали од некој друг производител, проблемот ќе останеше и немаше да се реши. И по мое мислење, капацитетот не е толку важен, колку што е брзината на патувањето од едно до друго место. А од друга па се е поврзано, капацитетот ќе зависи дали ќе се качам во некој автобус или ќе го чекам следниот. Исто така, гужвата во сообраќајот, менувањето на автобуси, чекање на истите и чекање на станици додека собира патници, итн. итн.... Но пак кога ќе се земе во предвид комфорот на двокатните, тогаш може да се рече дека вредат, но тоа би идело заедно со претходно добро организиран јавен превоз. |
|||
Македонија - Земја на чудата!
|
|||
![]() |
|||
Tuvok ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 173 |
![]() ![]() |
||
![]() Да проблемот и тоа како е поопширен. Еве за почеток нели би било добро ан булеварите со 3 ленти третата да биде за автобуси. Така многу побрзо ќе се движат автобусите и транспортот ќе биде поефикасен. Но за да функционира тоа треба третата ленат навистина да биде чиста а тоа подразбира и да се забрани паркирање на тротоарите како не би се се случувало колите да пречат во третата лента. Навистина се е поврзано и ваквите работи се решаваат со подолгорочна стратегија која за жал кај нас порано кога требало да ја има ја немало а ја нема ни сега. |
|||
![]() |
|||
OCB ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
![]() ![]() |
||
Очигледно во оваа анализа не се земени в предвид украинските автобуси кои се со капацитет од 8,704 патници (80 единечни х 100 + 4 зглобни х 176). Исто така се претпоставувало дека ќе бидат нарачани 300 кинески а не 200 како што е сегашната ситуација. Значи капацитетот на кинеските ќе биде 16,000 (200 х 80). Конечниот капацитет на сите нови автгобуси заедно ќе изнесува 24,704. Доколку капацитетот на старите единечни е навистина 100 а оној на зглобните 200, се доаѓа до заклучок дека со новите автобуси вкупниот капацитет на ЈСП ќе се намали за 45%. Сепак мора да се напомене дека за оваа анализа да биде прецизна мора да се земе в предвид колку од вкупниот број на автобуси сообраќаат на дневна основа како и вкупен број на патници дневно. Како и да е со 45% (или над 20,000 седишта) помал капацитет ЈСП не може да тврди дека ќе го замени целиот возен парк. Станува повеќе од јасно дека старите автобуси ќе ги гледаме и по 2013. |
|||
![]() |
|||
Тркало ![]() Senior Member ![]() Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
![]() ![]() |
||
Да не користам потежок збор за возилово,само ќе речам еден куп железо.По сликите од Кловер ,внатре на изглед делуват и потесно од меѓуградски автобус (можам да замислам како е во најголемите гужви сабајле и попладне).Комбинирано со пензионерите кои оделе на втор спрат(WTF?) ,а порано нели не можеа да се качат и на обичен автобус - прав циркус.
*Капацитетот е мизерен ,со оглед дека е двоспратен,ама па неговата чудна должина е најверојатно одговор на тој феномен.(Стандарден автобус е со 12.00 метри должина,2.50/2.55 метри ширина и се надвор од овие граници е друга категорија). *Моторот е еден од најнеекономичните,најголем дел од американските фирми ги користат овие мотори и дел од тие кои не се главни во автоиндустријата. *Исто чудно е немањето официјални податоци од ЈСП(не е ни чудно од нив),ама па и на интернет е страшно тешко да се најдат податоци на оваа 'компанија' која произведувала не знам колку возила годишно ![]() ![]() Во секој случај,како последен логичен обид за спасување на ситуацијата,би требало нашава Влада да побараат промена на договорот во смисла зглобни автобуси на местото на овие чуда.Доволно се 10-тина,чисто онака ради заљубениците во тој ретро стил. |
|||
![]() |
|||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
||
Мислам дека ова е тендерот за 15-те панорамски двокатни автобуси.
http://euroalert.net/en/contracts.aspx?idl=1104340
Edited by FoSsiL - 20-Apr-2011 at 20:15 |
|||
Македонија - Земја на чудата!
|
|||
![]() |
|||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||
И никој овде не се обидува да прави споредба на квалитет на двокатните со крнтиите, туку споредбата многу логично треба да биде другите современи автобуси, пред се оние кои се стандард во Европа. А за квалитетот на јавниот превоз, бројот на седишта во едно возило е прилично занемарлив фактор во однос на редица други, многу побитни параметри. Како што спомнав претходно (а не знам зошто толку лесно си го изигнорирал, не се работи за субјективно гледиште, туку за неоспорни факти), апсолутно доминантни модели на градски автобуси во Европа се и остануваат да бидат: - 12-метарски едноделни со ~30 седишта и ~100 вкупен капацитет - 18-метарски зглобни со ~45 седишта и ~170 вкупен капацитет а во никој случај не се: - 10-метарски ретро двокатни со 60 седишта и вкупен капацитет за 80 патници И сега токму ние со толку елементарни проблеми во јавниот превоз и со толку ограничени финансии, се најдовме најпаметни да воведуваме нови стандарди на удобност?!? Мислам стварно... да бидеме малку посериозни. Ах барем да беше капацитетот единствен проблем на двокатниве ретро кинези... Ама ја немаме ни таа утеха.
![]() @ Fossil Искрено ти се восхитувам на позитивноста и како можеш на речиси секоја глупост на токмаците кои ги трошат народните пари, да одговориш со добра воља и оптимизам. Сепак, таквиот пристап не води никаде, само го потхранува штетното однесување. Еве комплетно сум на иста линија со тебе дека јавниот превоз треба да се развива и во нов правец. Апсолутен поборник сум на ЛРТ мрежа. Но што во меѓувреме (а и потоа)? Зарем не е битно дали сме купиле 200 нормални, пред се максимално економични и практични автобуси или 200 ретро-двокатни автобуси за правење шоу? Капацитетот не бил толку важен?!? Немам коментар... За важноста на брзината апсолутно ќе се сложам, ама како стојат на тоа поле двокатните? За наводниот совршен комфор на двокатните (со неадекватен капацитет, со ниски плафони, незгодни скали... или пак совршено комфорно ќе им биде на оне што ќе седат на седиштата на преклоп или тоа напиканото седиште под клима уредот...), нема да коментирам, само ќе потсетам (по 1000-ти пат) дека по обичај кај нас се мешаат приоритетите. Трагикомично е една сиромашна држава, со главен град во кој не се решени најосновните потреби на јавниот превоз, одеднаш да ги прескокне очигледните проблеми и да инвестира во наводен висок комфор, за кој барем на хартија можат да ни позавидат и далеку побогати од нас... ама ете тие побогатите се изгледа „глупави“ па малку потешко се впуштаат во измислување на топла вода. За такви изуми редовни пронаоѓачи станавме ние. Епа за таквиот ум ќе платиме висока цена и нема да се развиваме ни приближно на начин и со темпо какви што ни се потребни ![]() Edited by Cloverstack - 20-Apr-2011 at 22:27 |
|||
![]() |
|||
Supervisor ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Jan-2008 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 1220 |
![]() ![]() |
||
"Од ЈСП велат дека старите автобуси барем во наредните три години нема да се исфрлат од употреба бидејќи двокатните возила нема да можат да ги опслужат постојаните корисници на јавниот автобуски превоз."
Чекај овие од ЈСП дали се нормални??? Па кога се купуваше требаше да си прават рачуници колки има треба почнувајќи од автобуси+број на седишта. Стварно не се нормални друга работа е што лажеа дека истите веднаш по пристигањето на новите ќе одеа во продажба на старо железо. Срамота е ова!!! |
|||
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
|
|||
![]() |
|||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
||
Колку што ме држи памтењето, од ЈСП уште пред нарачката рекоа дека ќе останат на улиците оние поновите саноси, од 97/98, така да постарите крнтии скоро со сигурност ќе се ичистат. Наравно, не е охрабрувачко тоа што постарите автобуси нема да ги гледаме, затоа што и понатаму дел од возниот парк ќе останат и 13-годишните автобуси. Моментот секако е нарачката на само 4 зглобни автобуси и ако се знае дека има само уште еден зглобен од поновите саноси, ондак со 5 зглобни не верувам дека нормално ќе функционира превозот. Единствен спас од овој хаос е да се пуштаа два автобуси напоредно еден позади друг од истата линија и да качуваат патници на секоја втора станица, што би било смешно, ама само така би се избегнале неподносливите гужви.
|
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 5051525354 90> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |