build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 5051525354 90>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1021 Posted: 18-Apr-2011 at 17:35
мене вака од надвор гледано не ме воодушеви автобусот, дајте бидете сите озбилни да не се однесуваме како никогаш во живот да немаме видено двокатен автобус, извинете за директноста, ама се однесуваме ко некое африканско племе кое прв пат гледа некаква технологија...

и се разбира дека треба да се внимава на удобноста, но не заборавајте дека автобусот не е лична лимузина, во него треба да се возат многу најразни луѓе, а треба да исполнува милион критериуми кои се на форумов наведени и се навистина важни за јавниот превоз на било кој град


Edited by zabegan - 18-Apr-2011 at 17:37
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #1022 Posted: 18-Apr-2011 at 21:40
Bidejki se imam vozeno vo dvokatnite avtobusi vo Berlin, od slikite od vnatreshnosta na dolniot kat na avtobusot mozham vednash da zabelezham deka vo berlinskite dvokatni ima barem 10 mesta povekje za stoenje. I nema tolku mnogu sedishta kako vo ovie od jutong.


Edited by mirakuliks - 18-Apr-2011 at 21:40
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #1023 Posted: 19-Apr-2011 at 00:44
Originally posted by mirakuliks

Bidejki se imam vozeno vo dvokatnite avtobusi vo Berlin, od slikite od vnatreshnosta na dolniot kat na avtobusot mozham vednash da zabelezham deka vo berlinskite dvokatni ima barem 10 mesta povekje za stoenje. I nema tolku mnogu sedishta kako vo ovie od jutong.
Sekako deka ima poveke mesto koga se raboti za djinovski avtobus. Berlinskite se mnogu pogolemi od skopskite...
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #1024 Posted: 19-Apr-2011 at 08:03
Може и во Скопските да се намали бројот на седишта, ако тоа се увиди дека е проблем. Сепак квалитетот на услугата јавен транспорт е ПРЕМНОГУ битна, да се решава со решенија „бутни повеќе патници на метар квадратен“ како што гледам сугерираат доста од форумашиве.
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #1025 Posted: 19-Apr-2011 at 12:48
Krale efikasnost na transporten sistem ne znachi  i komfor, so ogled deka dolzhinata na pativawe e relativno kratka, mozhe da se namali na komforot. Na primer vo podzemnata i brzata gradska zheleznica vo berlin povekje od 50 % od sluchaevite ti kje treba da stoish. za shto vo osnova i e namerno ostaveno povekje prostor. Osven toa patnicite koga stojat se mnogu poefikasni vo procesot na istovaruvawe i utovaruvanje.....so toa shto vo berlin ima nepishano pravilo koe generalno se pochituva prvo se ostava maksimalno prostor da izlezat patnicite pa koga kje izlezat site vleguvaat drugite koi sakaat da se kachat na odredenoto sredstvo za transport. 
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #1026 Posted: 19-Apr-2011 at 17:08
Previous
 
Е па тогаш значи, ова е некаков експеримент на државата, што е подобро, капацитет или удобност ?
 
Капацитет си имаме колку ни душа сака во старите канти, и речиси ич удобност.
 
Сега во овие новиве двокатни градски автобуси од кинески Југонг очигледно повеќе има удобност отколку капацитет.
 
Што е подобро, ќе оставиме да покажат времето и скопјани.
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #1027 Posted: 19-Apr-2011 at 17:58
Капацитет си имаме колку ни душа сака во старите канти, и речиси ич удобност.
 
Сега во овие новиве двокатни градски автобуси од кинески Југонг очигледно повеќе има удобност отколку капацитет.
 
Што е подобро, ќе оставиме да покажат времето и скопјани
------------------------------------------------------------------------------------
Ostanuvam bez komentar!!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1028 Posted: 20-Apr-2011 at 05:27
Originally posted by krale

Во горниот дел е предвидено само седење. НО дали во долниот дел можеби е подобро да се намали бројот на седиштата, на сметка на повеќе места за стоење?
Originally posted by krale

Може и во Скопските да се намали бројот на седишта, ако тоа се увиди дека е проблем. Сепак квалитетот на услугата јавен транспорт е ПРЕМНОГУ битна, да се решава со решенија „бутни повеќе патници на метар квадратен“ како што гледам сугерираат доста од форумашиве.
И јас се прашував дали нема да е попаметно барем на долната платформа да има помалку седишта за да вкупниот капацитет му се зголеми. Ама очигледно двокатниов е на ивица на регулативата која ја ограничува масата на возилото па конфигурацијата со мал капацитет е изнудена. Еве ја математиката:

Маса на празното возило 12.500kg
80 патници x 70kg = 5.600kg

Тоа е вкупно 18.100kg, а максимално дозволена тежина на возилото е 18.000kg.
Претпоставувам дека просечен патник се рачуна ~69kg со што двокатниов Јутонг би бил во рамки на регулативата, но не остава простор за никакво зголемување на капацитетот.


А за квалитетот на јавниот превоз, бројот на седишта во едно возило е прилично занемарлив фактор во однос на редица други, многу побитни параметри. Впрочем ти посочив во една друга нишка, апсолутно доминантни модели на градски автобуси во Европа се:
- 12-метарски едноделни со ~30 седишта и ~100 вкупен капацитет
- 18-метарски зглобни со ~45 седишта и ~170 вкупен капацитет

а во никој случај не се:
- 10-метарски ретро двокатни со 60 седишта и вкупен капацитет за 80 патници
Така да не ми е јасно по кој основ токму ние чив јавен превоз толку лошо функционира и толку лошо ги обавува најелементарните функции, наместо да ги средиме основните работи, сега требало да измислуваме нови полуксузни стандарди.


Originally posted by Dexter26

Капацитет си имаме колку ни душа сака во старите канти, и речиси ич удобност.
Па ниту со старите канти не би рекол дека имаме капацитет колку што ни сака душа. А со новиве за жал многу помалку...
Околу „удобноста“, мислам дека било кој современ автобус (со нив треба да споредуваме, не со старите канти) обезбедува доволно удобност. А зголемената „удобност“ на двокатниве (на штета на многу побитни фактори) е само случаен нусефект на други мотиви и идеи...



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Вчера се повозив со двокатниов и тоа два пати. Да ви кажам право, како и на повеќето други овде и мене ми беше мерак, АМА меракот ќе помине за 2-3 недели, а потоа долги години ќе си останеме да си ја чукаме главата со овој неекономичен и непрактичен модел на автобус. Така да не ги разбирам оние коментари „супер е“ „топ е“, капацитетот не бил битен, битно слатки биле... Прашањето е како да гледаме на овие автобуси. Како на играчки? Или како на есенцијална потреба за функционирање на градот и економијата. Искрено сум разочаран од бројноста на површните коментари. Овој модел на автобус за скопскиот градски превоз е очигледно мега-промашување. Наназад во нишкава е изнапишано многу на таа тема и нема да се повторувам, туку ќе ги споделам моите денешни впечатоци кои (минливиот мерак на страна) ме прават уште пореволтиран од оваа зделка.

Бев решен да го проверам каков е автобусов во акција, па на сајтот на ЈСП го проверив возниот ред за линијата 15а и отидов да го чекам двокатниов. Линијата ја опслужуваат две возила кои во еден правец ја комплетираат трасата за 45 минути, па во најлош случај бев спремен да изгубам 45-50 минути доколку прво ми наиде другиот, односно „обичниот“ автобус. За среќа не наиде прво обичниот автобус, ама за несреќа сепак изгубив над 20 минути, бидејќи двокатниот толку доцнеше. Не знам дали двокатниот едноставно не може да се држи до постојниот возен ред, или пак возниот ред бил корегиран, ама ретро-кинезов сепак не можел да го оствари ниту него. Како и да е, се потврдува она што можеше лесно да се претпостави. Двокатниов Јутонг има помала комерцијална брзина, што ќе донесе големи последици. А разликата во брзина при движење во кривини се гледа и со голо око. Во некои кривини има и бонус чуден звук како гребење, чија генеза не ја знам, но ми побудува дополнителни сомнежи за моделов. За воља на вистината не е постојано, го слушнав само во 3-4 наврати, а како што кажав се извозев два пати. Не забележав некое правило, понекогаш и во пооштри кривини со поголема брзина немаше гребење, а понекогаш и при благо свртување или влечкање како полжав сепак се слушаше гребењето. Еве чујте го и сами (на 0:05 и на 0:30)
http://www.build.mk/docs/users/cloverstack/JAVEN%20PREVOZ/MVI_8728.AVI

Го почуствував и „спуштениот плафон“. За каква поголема „удобност“ зборуваме, кога висината на плафонот не само што на горниот кат е 170cm туку и на долниот е мизерни 190cm? Што треба да прават повисоките од 190 (а не се баш толку ретки), да стојат и да се движат искривени? За горниот спрат ајде некако поминува условно, ама за долниот е катастрофа. Претпоставувам дека ова е последица на нашата инфраструктура која никогаш не била планирана за превисоки возила, па нашиов ретро-кинез со своите 4,2m висина е во групата најниски современи двокатни автобуси. Ама ете некој сакаше да ги купиме по секоја цена. И патем, на горниот кат 170 е максимална висина, а странично и напред плафонот се спушта, па мој совет е дополнително да си внимавате на главите бидејќи многу луѓе си ги исчукаа.

Единствен позитивен впечаток: иако се далеку од Мерцедеси, внатре делуваат прилично поквалитетно сработени од ЛАЗ-овите. Но останува времето да покаже дали зад формата има и суштина.

Со оглед на конфигурацијата на предниот дел на автобусот, додека не се воведе смарт тикет, купувањето и понишувањето на билетите ќе биде уште еден проблем, но ајде тоа е минливо, да се надеваме дека конечно ќе ги придвижат работите со смарт тикетот бидејќи тоа веќе почна да личи на neverending story.

И конечно, внатрешноста е дури и „потесна“ отколку што мислев. Ги издвоив овие три слики кои го прикажуваат целиот патнички простор на долниот спрат. Што е ова побогу, комбе? И патем, од 20-те седишта долу, се испостави дека нормални се 16, додека 3 се на преклоп, а едно е со сила напикано под чудно поставениот клима уред. Очигледна импровизација - и клима уредот и седиштето. Но така ни е, кога по секоја цена мораше да имаме двокатни автобуси, па уште и со ретро „хауба“.











И на крај сакам да искоментирам за безобразлукот на властите околу капацитетот на двокатниве, кој го демонстрираа минатата недела при промоцијата. Јасно им е колку слаба точка е тоа со капацитетот, ама ете мора да го фалат автобсов како да е чудо невидено. Прво смешниот говор на Миле Јанакиески, кој го спомна дури и возачкото седиште кога го правеше збирот на седишта. А потоа не знам кој беше што мртов ладен го фалсификуваше капацитетот на ЛАЗ-от (спомна некоја смешна цифра за стоење 20-30), пред да го каже капацитетот на двокатниве. Очигледно се игра на картата на игнорантност на народот, чие мнозинство логично мисли дека двокатниот има поголем капацитет од обичните автобуси и тоа значително поголем капацитет.

Bash


Edited by Cloverstack - 20-Apr-2011 at 06:30
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1029 Posted: 20-Apr-2011 at 07:56
   Го видов автобусот во живо. Мислев да се качам, но кога видов колку е теснои и колку беа збуртани луѓето внатре, се предомислив. Многу поголема удобност има во КОМБЕ Volkswagen Crafter. Ако некој се возел во него, ќе знае дека не се шегувам.
   Однадвор, автобусот ми делуваше каko карикатура. А замислете го следниов текст:
   Originally posted by Ma:
Граѓаните што го пиеја пладневното кафе по кафулињата занемеа.
   Што ќе беше, ако го видеа ова:
Neoplan Megaliner
 
 
 
    Веројатно ќе добиеја срцев удар! Оние со појако срце ќе врескаа во оргазмички транс.
    Се чудам на некои колеги - форумаши, кои се прашуваат зошто е направена ваква зделка. Не треба да си гение, за да дојдеш до одговорот, кој се гледа од авион.
    Туку, еве го мојот предлог. Овие автобуси, што не ги бива за градски транспорт, не ги бива.
    Но, би биле фантастично превозно средство на МЕЃУГРАДСКИТЕ автобуски линии Скопје - Куманово и Скопје - Тетово. Ве молам, сериозно да размислите за овој предлог.
 
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #1030 Posted: 20-Apr-2011 at 11:01
 phenomenon
Го видов автобусот во живо. Мислев да се качам, но кога видов колку е теснои и колку беа збуртани луѓето внатре, се предомислив. Многу поголема удобност има во КОМБЕ Volkswagen Crafter. Ако некој се возел во него, ќе знае дека не се шегувам.
   Однадвор, автобусот ми делуваше каko карикатура. А замислете го следниов текст:
   Originally posted by Ma:
Граѓаните што го пиеја пладневното кафе по кафулињата занемеа.
----------------------------------------------------------------------------
Текстот е на новинарка од Нова Македонија, која го искажа своето видување. Незнам дали таа е форумаш , мегутоа, вреди да се пренесе напишаното кое сепак е јавно гласило и не е потпишан од скриен автор а се однесува на темата.
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #1031 Posted: 20-Apr-2011 at 11:52
Па кај нас е нормално и по 100 луѓе во еден автобус. Овие автобуси се помодерни, и истите се направени за помалку луѓе. Не знам како тоа очекувате да биле "исти со капацитет" како крниите? Каква ви е таа споредба, кога е нормално и самиот патник да се осеќа поудобно се работи за нова генерација на автобуси.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #1032 Posted: 20-Apr-2011 at 16:30
Originally posted by Supervisor

Па кај нас е нормално и по 100 луѓе во еден автобус. Овие автобуси се помодерни, и истите се направени за помалку луѓе. Не знам како тоа очекувате да биле "исти со капацитет" како крниите? Каква ви е таа споредба, кога е нормално и самиот патник да се осеќа поудобно се работи за нова генерација на автобуси.


Можеби не е нормално преголеми гужви ама кога веќе земаме нови автобуси во најмала рака треба да имаат капацитет како претходните. А и навистина ми изгледа дека е премногу тесно во долниот дел. Јас сеуште не сум се возел но ми личи како да не можат да се разминат двајца. Некој што се возел да каже може ли ?

Инаку анализа како таа на Кловер е потребна низ Македонските весници и други медиуми па може тогаш ќе им текне да ја преправата нарачката со нормални автобус. Треба некој медиум да направи ваква убава анализа па да му текне на народот дека вакви автобуси и не ни се баш потребни. Можеби и тие што го нарачаа полека ја увидеа грешката ама немаат храброст да признаат.

Edited by Tuvok - 20-Apr-2011 at 16:39
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #1033 Posted: 20-Apr-2011 at 17:03
Проблемот кај нас е тоа што Скопје има само автобуски превоз кој не е доволен. Проблемот е многу поопширен. Кога би се изградила ЛРТ мрежа, ситуацијата би била многу поинаква.

Сакам да кажам дека ние можеме да имаме и автобуси од по 20 метри кои ќе собираат и по 200-250 патници и да имаме 500 од нив. Нема да се реши проблемот. Напротив би се создала поголема гужва, ако не во самите автобуси, тогаш на сообраќајниците. Ова со бројкиве така ги лупнав, фигуративно.

Значи проблемот е многу голем. И се однесува на организарањето на целупкупниот јавен превоз во Скопје, сегашен и иден.

Двокатните автобуси како такви не се лоши, но сепак се несоодветни и недоволни за јавниот превоз во Скопје. Но верувајте и да се набавеа 200 дупли автобуси дали од ЛАЗ, дали од некој друг производител, проблемот ќе останеше и немаше да се реши.

И по мое мислење, капацитетот не е толку важен, колку што е брзината на патувањето од едно до друго место. А од друга па се е поврзано, капацитетот ќе зависи дали ќе се качам во некој автобус или ќе го чекам следниот. Исто така, гужвата во сообраќајот, менувањето на автобуси, чекање на истите и чекање на станици додека собира патници, итн. итн.... Но пак кога ќе се земе во предвид комфорот на двокатните, тогаш може да се рече дека вредат, но тоа би идело заедно со претходно добро организиран јавен превоз.
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #1034 Posted: 20-Apr-2011 at 18:26
^
Да проблемот и тоа како е поопширен. Еве за почеток нели би било добро ан булеварите со 3 ленти третата да биде за автобуси. Така многу побрзо ќе се движат автобусите и транспортот ќе биде поефикасен. Но за да функционира тоа треба третата ленат навистина да биде чиста а тоа подразбира и да се забрани паркирање на тротоарите како не би се се случувало колите да пречат во третата лента. Навистина се е поврзано и ваквите работи се решаваат со подолгорочна стратегија која за жал кај нас порано кога требало да ја има ја немало а ја нема ни сега.
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #1035 Posted: 20-Apr-2011 at 19:14
Originally posted by Tuvok


Инаку анализа како таа на Кловер е потребна низ Македонските весници и други медиуми па може тогаш ќе им текне да ја преправата нарачката со нормални автобус. Треба некој медиум да направи ваква убава анализа па да му текне на народот дека вакви автобуси и не ни се баш потребни. Можеби и тие што го нарачаа полека ја увидеа грешката ама немаат храброст да признаат.

Нова Македонија 1.7.2009

Двокатните автобуси ќе го намалат капацитетот на ЈСП за 40 отсто

Новите 302 „даблдекери“ сепак ќе послужат само за надополнување на возниот парк на претпријатието, а не за целосна замена на старите крнтии, кои ќе продолжат да возат низ приградските населби и низ градот ако има потреба



Наместо 45.200 патници, колку што вкупно собира сегашниот возен парк на јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“, кога тој ќе се замени со 300 нови двокатни автобуси, ќе има капацитет од 24.764 патници, односно намален за околу 40 отсто. Од ЈСП велат дека крнтиите со кои сега располагаат, со просечна старост од 17 години, нема да може целосно да се исфрлат од употреба и ќе возат заедно со новите „даблдекери“.

Според техничките карактеристики на автобусите што треба да ги изработува кинеската компанија „Џенгџоу Јутонг“, тие ќе може да собираат по најмногу 82 патника. На горниот кат ќе имаат 39 седишта, а на долниот 18 места за седење, 21 место за стоење и три преклопни седишта. Наспроти тоа, 266-те единечни автобуси на ЈСП собираат по 100 патници, а во 93-те зглобни може да се превезуваат и до 200 лица. Тоа значи дека новите автобуси не само што нема да нé спасат од секојдневните турканици во јавниот превоз, туку уште повеќе ќе го зголемат тој проблем поради нивниот мал капацитет. Со тоа се доведува во прашање и можноста тие да ги задоволат сегашните потреби за автобуски транспорт во градот.

Од ЈСП велат дека старите автобуси барем во наредните три години нема да се исфрлат од употреба бидејќи двокатните возила нема да можат да ги опслужат постојаните корисници на јавниот автобуски превоз.


Очигледно во оваа анализа не се земени в предвид украинските автобуси кои се со капацитет од 8,704 патници (80 единечни х 100 + 4 зглобни х 176). Исто така се претпоставувало дека ќе бидат нарачани 300 кинески а не 200 како што е сегашната ситуација. Значи капацитетот на кинеските ќе биде 16,000 (200 х 80). Конечниот капацитет на сите нови автгобуси заедно ќе изнесува 24,704.

Доколку капацитетот на старите единечни е навистина 100 а оној на зглобните 200, се доаѓа до заклучок дека со новите автобуси вкупниот капацитет на ЈСП ќе се намали за 45%. Сепак мора да се напомене дека за оваа анализа да биде прецизна мора да се земе в предвид колку од вкупниот број на автобуси сообраќаат на дневна основа како и вкупен број на патници дневно. Како и да е со 45% (или над 20,000 седишта) помал капацитет ЈСП не може да тврди дека ќе го замени целиот возен парк. Станува повеќе од јасно дека старите автобуси ќе ги гледаме и по 2013.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #1036 Posted: 20-Apr-2011 at 19:31
Да не користам потежок збор за возилово,само ќе речам еден куп железо.По сликите од Кловер ,внатре на изглед делуват и потесно од меѓуградски автобус (можам да замислам како е во најголемите гужви сабајле и попладне).Комбинирано со пензионерите кои оделе на втор спрат(WTF?) ,а порано нели не можеа да се качат и на обичен автобус - прав циркус.
*Капацитетот е мизерен ,со оглед дека е двоспратен,ама па неговата чудна должина е најверојатно одговор на тој феномен.(Стандарден автобус е со 12.00 метри должина,2.50/2.55 метри ширина и се надвор од овие граници е друга категорија).
*Моторот е еден од најнеекономичните,најголем дел од американските фирми ги користат овие мотори и дел од тие кои не се главни во автоиндустријата.
*Исто чудно е немањето официјални податоци од ЈСП(не е ни чудно од нив),ама па и на интернет е страшно тешко да се најдат податоци на оваа 'компанија' која произведувала не знам колку возила годишно    .Додуша можат да се најдат Јутонг со копиран дизајн од МАН,Неоплан,Ирисбус итн.

Во секој случај,како последен логичен обид за спасување на ситуацијата,би требало нашава Влада да побараат промена на договорот во смисла зглобни автобуси на местото на овие чуда.Доволно се 10-тина,чисто онака ради заљубениците во тој ретро стил.
    
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #1037 Posted: 20-Apr-2011 at 20:11
Мислам дека ова е тендерот за 15-те панорамски двокатни автобуси.

http://euroalert.net/en/contracts.aspx?idl=1104340




IV.2.1) Award criteria

Lowest price



Edited by FoSsiL - 20-Apr-2011 at 20:15
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1038 Posted: 20-Apr-2011 at 22:25
Originally posted by Supervisor

Па кај нас е нормално и по 100 луѓе во еден автобус. Овие автобуси се помодерни, и истите се направени за помалку луѓе. Не знам како тоа очекувате да биле "исти со капацитет" како крниите? Каква ви е таа споредба, кога е нормално и самиот патник да се осеќа поудобно се работи за нова генерација на автобуси.
100 луѓе во автобус всушност е нормално за секој 12-метарски класичен градски автобус, а кај нас можеби е „нормално“ 150 луѓе, ама тоа ќе биде случај и за двокатните, само не знам како физички ќе се изведе... истите оние патници кои сега во шпицовите се како сардини напикани во постоечките автобуси, ќе треба да бидат превезени во автобуси со значително помал капацитет. И затоа повеќето седишта (што е изнудено решение заради тежината на возилото, а е на сметка на вкупниот капацитет), нема да придонесат во толкава мерка ни за таа наводна удобност (која не е зависна само од бројот на седиштата, туку и од многу други работи), бидејќи гужвите ќе ескалираат можеби и до мерка на комплетен колапс на системот, па ќе мора да се крпи некое чаре на грбот на сите нас.

И никој овде не се обидува да прави споредба на квалитет на двокатните со крнтиите, туку споредбата многу логично треба да биде другите современи автобуси, пред се оние кои се стандард во Европа. А за квалитетот на јавниот превоз, бројот на седишта во едно возило е прилично занемарлив фактор во однос на редица други, многу побитни параметри. Како што спомнав претходно (а не знам зошто толку лесно си го изигнорирал, не се работи за субјективно гледиште, туку за неоспорни факти), апсолутно доминантни модели на градски автобуси во Европа се и остануваат да бидат:
- 12-метарски едноделни со ~30 седишта и ~100 вкупен капацитет
- 18-метарски зглобни со ~45 седишта и ~170 вкупен капацитет

а во никој случај не се:
- 10-метарски ретро двокатни со 60 седишта и вкупен капацитет за 80 патници
И сега токму ние со толку елементарни проблеми во јавниот превоз и со толку ограничени финансии, се најдовме најпаметни да воведуваме нови стандарди на удобност?!? Мислам стварно... да бидеме малку посериозни.

Ах барем да беше капацитетот единствен проблем на двокатниве ретро кинези... Ама ја немаме ни таа утеха.


Originally posted by Тркало

Во секој случај,како последен логичен обид за спасување на ситуацијата,би требало нашава Влада да побараат промена на договорот во смисла зглобни автобуси на местото на овие чуда.Доволно се 10-тина,чисто онака ради заљубениците во тој ретро стил.
Би ме радувал таков исход, но... Замена на автобусите дури и да имаше воља, не знам како би можела да се изведе. Тендерот си имаше услови, не може сега отпосле да се менуваат. За жал мислам дека секако ќе мора да го исркаме надробеното



@ Fossil
Искрено ти се восхитувам на позитивноста и како можеш на речиси секоја глупост на токмаците кои ги трошат народните пари, да одговориш со добра воља и оптимизам. Сепак, таквиот пристап не води никаде, само го потхранува штетното однесување.

Еве комплетно сум на иста линија со тебе дека јавниот превоз треба да се развива и во нов правец. Апсолутен поборник сум на ЛРТ мрежа. Но што во меѓувреме (а и потоа)? Зарем не е битно дали сме купиле 200 нормални, пред се максимално економични и практични автобуси или 200 ретро-двокатни автобуси за правење шоу?

Капацитетот не бил толку важен?!? Немам коментар...
За важноста на брзината апсолутно ќе се сложам, ама како стојат на тоа поле двокатните?
За наводниот совршен комфор на двокатните (со неадекватен капацитет, со ниски плафони, незгодни скали... или пак совршено комфорно ќе им биде на оне што ќе седат на седиштата на преклоп или тоа напиканото седиште под клима уредот...), нема да коментирам, само ќе потсетам (по 1000-ти пат) дека по обичај кај нас се мешаат приоритетите. Трагикомично е една сиромашна држава, со главен град во кој не се решени најосновните потреби на јавниот превоз, одеднаш да ги прескокне очигледните проблеми и да инвестира во наводен висок комфор, за кој барем на хартија можат да ни позавидат и далеку побогати од нас... ама ете тие побогатите се изгледа „глупави“ па малку потешко се впуштаат во измислување на топла вода. За такви изуми редовни пронаоѓачи станавме ние. Епа за таквиот ум ќе платиме висока цена и нема да се развиваме ни приближно на начин и со темпо какви што ни се потребни


Edited by Cloverstack - 20-Apr-2011 at 22:27
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #1039 Posted: 20-Apr-2011 at 23:28
"Од ЈСП велат дека старите автобуси барем во наредните три години нема да се исфрлат од употреба бидејќи двокатните возила нема да можат да ги опслужат постојаните корисници на јавниот автобуски превоз."

Чекај овие од ЈСП дали се нормални??? Па кога се купуваше требаше да си прават рачуници колки има треба почнувајќи од автобуси+број на седишта. Стварно не се нормални друга работа е што лажеа дека истите веднаш по пристигањето на новите ќе одеа во продажба на старо железо. Срамота е ова!!!
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #1040 Posted: 20-Apr-2011 at 23:29
Колку што ме држи памтењето, од ЈСП уште пред нарачката рекоа дека ќе останат на улиците оние поновите саноси, од 97/98, така да постарите крнтии скоро со сигурност ќе се ичистат. Наравно, не е охрабрувачко тоа што постарите автобуси нема да ги гледаме, затоа што и понатаму дел од возниот парк ќе останат и 13-годишните автобуси. Моментот секако е нарачката на само 4 зглобни автобуси и ако се знае дека има само уште еден зглобен од поновите саноси, ондак со 5 зглобни не верувам дека нормално ќе функционира превозот. Единствен спас од овој хаос е да се пуштаа два автобуси напоредно еден позади друг од истата линија и да качуваат патници на секоја втора станица, што би било смешно, ама само така би се избегнале неподносливите гужви.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5051525354 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.547 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.