build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железници (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 69>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #181 Posted: 27-Oct-2009 at 22:28
... Според податоците на Државниот завод за статистика, во второто тримесечје од 2009 година, во однос на истиот период од 2008 година, во патниот железнички превоз бројот на превезените патници изнесува 407.000,...

Во истиот период количеството на превезената стока во железничкиот превоз е намалено за 41.9%...

http://www.stat.gov.mk/pdf/2009/8.1.9.20.pdf
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #182 Posted: 27-Oct-2009 at 22:54
Страшно е ова со товарниот Unhappy

Каде се причините? Само во глобалната криза или е зачинето уште со нешто?
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #183 Posted: 27-Oct-2009 at 23:15

Според Статистика, наголем пад има кај основните метали и тоа за 52%.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #184 Posted: 05-Nov-2009 at 11:47
Најверојатно дека Македонија ќе се свести за состојбата во железницата само ако ни се случи црногорската Биоча!
И во новата 2010 година не очекувајте позначајни инвестиции во железницатаWallbashMad!
ШТО Е ПРЕДВИДЕНО ВО ДРЖАВНАТА КАСА ЗА 2010 ГОДИНА?
Буџет преполн со проекти

...
За инвестиции во железницата се предвидени 12 милиони евра, а за набавка на двокатни автобуси дури 15 милиони евра...

Извор: Време, http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=4&tabid=1&EditionID=1858&ArticleID=125796
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #185 Posted: 05-Nov-2009 at 14:01
samo 12 milioni evra za zeleznicata?
pa ovie ne se dobri.... najmalku 25 milioni evra
neka se renoviraat stanicite poveke luge da vrabotuvat za cistenje i za grizha ...ncnc
 
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #186 Posted: 21-Nov-2009 at 20:01

ЕБОР ЌЕ ИНВЕСТИРА ВО ЖЕЛЕЗНИЦАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА

СТАВРЕСКИ - ПОЗИТИВНИ ОЦЕНКИ ОД ЕБОР ЗА МАКЕДОНСКАТА ЕКОНОМИЈА

Бордот на директори на Европската банка за обнова и развој е задоволен од подобрувањето на бизис климата во Македонија и постигнатите резултати во услови на економска криза, а за следната година најавува подготвеност за финансирање проекти во државава.

Тоа го изјави вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески по денешната средба со Бордот на директори од ЕБОР.

Според Ставрески, од ЕБОР за следната година изразиле подготвеност за посериозно финансирање проекти во Македонија во износ меѓу 100 и 150 милиони евра. - Разговаравме за повеќе области во кои би можело да се смета на нивна поддршка, пред се во делот на инфраструктурата. Од наша страна беше истакнато барање за поддршка во финансирање проекти како што се гасификацијата и некои други, како и гасната електрана во Скопје, рече министерот Ставрески.

Тој додаде дека било разговарано и за поддршката која ЕБОР биле подготвени да ја дадат во делот на патната и железничката инфраструктура.

- Тие веќе искажаа подготвеност за финансирање од околу 18 милиони евра на ремонтот и реконструкцијата на пругата на Коридот 10, а го отворивме и прашањето на помошта од ЕБОР за Коридорот 8 за железничката пруга кон Бугарија, што е еден од проектите кој би можел во иднина да биде поддржан од Европската банка, изјави Ставрески.

Според него, оценките од ЕБОР се уште една потврда од релевантна меѓународна финансиска институција дека реформите во Македонија се одвиваат добро, а макроекономските политики се солидни.

Одговарајќи на новинарско прашање министерот Ставерски информира дека предлог-буџетот за наредната година е веќе доставен до Собранието, со што се создадени услови да се објави на веб-страницата на Министерството за финансии.

- Имавте можност да слушнете од ММФ и од сите други меѓународни институции што мислат за нивото на буџетскиот дефицит. Тоа од нивна страна беше оценето како соодветно за вакви услови и препораките и на ЕК и на другите релевантни фактори се дека извесна поддршка од буџетските средства треба да се даде на стопанството во овие кризни времиња, а тоа е она што го правиме. На долг рок веројатно е можна една поинаква комбинација на во делот на постепено намалување на буџетскиот дефицит, меѓутоа нагло намалување би било штетно во вакви околности, бидејќи дополително би ја продлабочило рецесијата, потенцираше министерот Ставрески.

Тој најави дека до крајот на годинава, односно во декември ќе има уште една аукција на државни записи.

- Покрај тоа, можна е уште една дополнителна аукција на подолгорочни обврзници трезорски да емитуваме, а има интерес од пензиските фондови за нивно емитување, така да доколку се постигнат услови кои се поволни за државата можно е да одиме на таква аукција, истакна министерот Ставрески.

 
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #187 Posted: 02-Dec-2009 at 21:44
Бројот на превезените патници во патниот патнички превоз во третото тримесечје од 2009 година, во однос на истиот период од 2008 година, зголемен за 10.3 %

Според податоците на Државниот завод за статистика, во третото тримесечје од 2009 година, во однос на истиот период од 2008 година, во патниот железнички превоз бројот на превезените патници изнесува 355 000, во градско-приградскиот превоз 13 441 000, додека бројот на превезените патници во воздухопловниот превоз изнесува 223 638.

Во истиот период количеството на превезената стока во товарниот патен превоз е зголемено за 80.2%, во железничкиот превоз е намалено за 24.5%, додека во воздухопловниот превоз намалувањето изнесува 9.8%.

ИЗВОР: ДРЖАВЕН ЗАВОД ЗА СТАТИСТИКА
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #188 Posted: 19-Feb-2010 at 22:31

Ме интересира... На кој правци се обраќаат "Горбачов" и "Шпанецот" ???

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #189 Posted: 19-Feb-2010 at 22:55
Originally posted by Danielbtmk

Ме интересира... На кој правци се обраќаат "Горбачов" и "Шпанецот" ???


Голем би бил списокот но не идат Скопје-Кичево и Скопје-Битола (т.е. Велес-Битола), рачунај дека на другите се стално
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #190 Posted: 20-Feb-2010 at 00:13


Шпанецот не оди веќе за Кичево??? Па не ги реконструираат ваљда само за линијата до Кочани  Dunno
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #191 Posted: 20-Feb-2010 at 01:00
По возниот ред 2009-2010 во Табеларниот преглед стои дека ДМВ 712 иде на пруга 3 и 3а Скопје - Битола, и на пруга 5 Скопје - Кичево.
Но, проблемот е во недостатокот на ДМВ-а за да ги покријат и тие правци кој се сепак тешки за искачување нарочно за стар возен парк и лесно доваѓа до дефекти, така да се избегнуваат.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #192 Posted: 20-Feb-2010 at 12:47

Еве еден интересен прилог на тетовската телевизија КИСС, која што често ги следи активностите од железничкиот сообраќај на станицата Тетово. Товарниот сообраќај заживува во овој регион.


10.02.2010 - По подолг временски период на индустрискиот колосек на железничката станица во Тетово започнаа повремено да пристигнуваат и товарни вагони и композиции

Железничката станица во состав на јавното претпријатие Македонски железници со децении била една од најфрекфентните во Република Мкедонија, како и на поранешните југословенски простори.

Со развојот и современувањето на патниот сообраќај, како и со згаснувањето на некои од поголемите индустриски и други претпријатија дојде до стагнирање , а повремено и до целосно згаснување на товарниот железнички сообраќај во Тетово.

Од пред извесно време, а со цел да се ублажат последиците од економската криза во светот од која не е заобиколен ниту тетовскиот крај, зголемен е интересот за користење на поекономични услови во транспортот.

Со реализација на нашите увозни зделки заштедуваме големи износи кога наместо шлепери, користиме товарен железнички сообраќај. Неопходно е да штедиме секаде каде што има услови за тоа. Само така стануваме конкурентни на пазарот, изјави Насер Алили, раководител во мешовитата словенечко македонска фирма Доника плус во Тетово.

Тој е задоволен од цените на услугите на јавното претпријатие Македонски железници. Има забелешки од односот на поединци кои го оневозможуваат контактот со корисниците на услугите за да ги изнесат оправданите забелешки. Алили е вчудоневиден од четиридневното мирување на товарниот вагон на индустрискиот колосек во Скопје. Пратката повеќе од итно е потребна на нас и на нашите деловни партнери, изјави Алили.

Услугите на товарниот сообраќај на јавното претпријатие Македонски железници поради најекономичен транспорт ги користат и повеќе други фирми, а најредовно овчарското стопанство Драгоево агро од село Драгоево Извесно е дека интересот за користење на товарните вагони при транспортот на стоки и натаму ќе се зголемува.

За да се забрза овој позитивен процес покрај желбата и интересот на претставниците од фирмите и производителите, неопходно е пројавување и поголема грижа од вработените на Македонски железници за да се одбегне долгото стоење на вагоните со увозни пратки на скопските колосеци.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #193 Posted: 20-Feb-2010 at 16:24
Што мислите за следново...

Според мене можеби е грешка да се инвестираат толку милиони евра во нерентабилна линија (кон Софија) пред да се направи железницата рентабилна. Според мене најнапред би требало да се направи реновирање на колосекот и воведување на современи возови на најрентабилните линии околу Скопје (Тетово-СК-Куманово, со крак кон Петровец; Велес-СК), а потоа да се оди на подобрување на инфраструктурата за далеку порентабилниот правец Приштина-СК-Солун кој може да биде и профитабилен. СЕ разбира за ова треба да има брза железница и удобна, практично СК би станало еден вид на милионски град со добра и брза комуникација со Тетово, Куманово и Велес.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #194 Posted: 20-Feb-2010 at 16:56
На што го темелиш тоа дека линија кон Софија би била нерентабилна???
Ѕирни ја оваа дискусија:
http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=476&PID=12933#12933

И на што го темелиш тоа дека линиите околу Скопје биле рентабилни??? Железницата кај нас профитот го прави од товарниот сообраќај, а железнички товарен транспорт на кратки релации е тотално неисплатлив.

А коридорот 8 ни е ургентно потребен од проста причина што на Солун не можеме да се потпреме. Зарем не си во тек дека секој втор ден железничкиот сообраќај натаму е во прекин? Дел поради грчки штрајкови, а дел поради намерни опструкции и тивка блокада спрема Македонија. На коридор 10 засега ни треба да одржуваме пристојна функционалност на инфраструктурата и ништо повеќе... Сета останата енергија треба да се насочи кон коридор 8!


Edited by Cloverstack - 20-Feb-2010 at 16:59
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #195 Posted: 20-Feb-2010 at 17:12
Фактот дека линијата кон Софија е нерентабилна е дека не е изградена - односно соодносот инвестција-поврат на инвестиција, е многу слаб. Инаку да имаше профитабилност ќе се најдеа компании што одма ќе ја направеа. Друго е стратешкиот интерес, за кој се сложувам, линијата е многу важна.

Што се однесува до констатацијата дека товарниот сообраќај е профитабилниот дел - мислам не треба коментар. Се гледа колку е профитабилен вака ако се продолжи да се потпира железницата само на тоа.

Линиите околу Скопје, и особено линијата Приштина-Солун може да биде многу попрофитабилна бидејќи односот инвестција-поврат е многу подобар, а исто така протокот на луѓе на оваа релација е многу поголем (барем засега).
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #196 Posted: 20-Feb-2010 at 17:26
Мене ми има логика ова што го кажува крале, особено за трасата Приштина-Скопје-Солун но немам претстава колку би чинело такво нешто за да споредам со чинењето на пругата кон Бугарија. 
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #197 Posted: 20-Feb-2010 at 17:46
Многу важен ќе биде исто и правецот Битола-Охрид-Кичево, да го спои овој дел за сите туристи и остнат вид на патување, како и поврзување со Албанија со еден крак преку Струга, и со Грција со друг крак кон Лерин.

Во принцип железниците се рентабилни само кога има голем проток на луѓе на мали дистанци. Во Македонија тоа се уште го нема, освен во метро-областа околу Скопје. Сите други правци веројатно ќе продолжат да бидат нерентабилни уште долго време.

Edited by krale - 20-Feb-2010 at 17:47
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #198 Posted: 20-Feb-2010 at 18:19
Еве еден денешен текст на Deutsche Welle за надоврзување на темава

МАКЕДОНИЈА | 20.02.2010
Патниците им избегаа на возовите

Македонските возови денес најчесто превезуваат стоки. Товарниот сообраќај ги покрива загубите на патничкиот. Цените на билетите се ниски, вагоните се стари и валкани. Со воз патува единствено оној кој нема друг избор.

Со свирчето и кренатата сигнална лопатка отправникот Горан на железничката станица Лисиче му дава дозвола на локалниот воз од Велес кон Скопје да го продолжи патот кон крајната дестинација. Со домаќинот на ова патешествие, Јовица Трајановски од одделот за односи со јавноста во Македонски железници се качуваме во еден од вагоните на композицијата која железничарите и патниците ја нарекуваат Горбачов. „Се возиме во електро моторен воз популарно наречен Горбачов оти е купен во негово време“, вели Трајановски.

Ефтини билети, но патници нема

Пред да влеземе во возот чекавме во празна соба на која пишува чекалница, но во неа нема ниту греење ниту на што да се седне. Патувањето што трае помалку од еден час чини само 70 денари. Повратен билет 120 денари. Цената е премногу ниска но веројатно е прилагодена на услугата. Првата слика за железничкиот транспорт во Македонија не е многу привлечна. Студени и валкани вагони. Полупразни седишта. Основното превозно средство во Европа, во Македонија ги загуби своите патници. Ако во 90-тите години со воз патуваа околу пет милиони луѓе годишно денес таа бројка е значително помала. Во 2009 вкупниот број на патници изнесува милион и петстотини илјади. Денес со воз патува само оној што мора. „Се работи за една социјална категорија на патници или пак студентите“, вели Трајановски.

Возовите имаат големи слабости

Скопје има директна врска со три дестинации во меѓународниот сообраќај: Солун, Белград и Приштина. Во локланиот сообраќај се пуштени 17 возови. Во вагоните нема туристи, тие возот го
Чекалница на Железничката станица во Скопје
заменија со авион. Нема ниту деловни луѓе. Поради брзината и конфорот, тие патуваат со автомобил. Како утеха на патниците кои му останаа верни на возот им останува фактот дека иако не е најбрз, секако е најевтин превоз. Возовите се движат бавно, просечната брзина е 80 километри на час, прилагодена на состојбата на шините. Редовните патници се жалат дека возовите доцнат. Сепак најмногу им пречи нехигиената. „Особено тоалетите се катастрофа. Се навикнамне на нехигиена. На прво место е нехигиената, потоа доцнењето и редовноста“, велат патниците.

Во Македонски железници се свесни за своите слабости. Возовите се стари по неколку децении. Патничкиот сообраќај создава загуби кои се надополнуваат ако профит создаде товарниот сообраќај, а тоа не е лесно во време на криза. Сепак не губат надеж дека патниците ќе се вратат во возовите. Во долгорочните програми е забележано дека македонски железници треба да се адаптираат на ерата не брзите и модерни возови и да бидат дел од глобалниот инфрастуктурен европски транспорт.

Автор: Горан Петрески

Редактор: Александра Трајковска

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5268442,00.html
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Korsis View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
БАНИРАН

Joined: 09-Feb-2010
Location: Бугарија
Online Status: Offline
Posts: 102
  Quote Korsis Quote  Post ReplyReply #199 Posted: 20-Feb-2010 at 18:34
Originally posted by krale

Фактот дека линијата кон Софија е нерентабилна е дека не е изградена - односно соодносот инвестција-поврат на инвестиција, е многу слаб. Инаку да имаше профитабилност ќе се најдеа компании што одма ќе ја направеа. Друго е стратешкиот интерес, за кој се сложувам, линијата е многу важна.


Не се сложувам со ова мислење. Од една страна новата инфраструктура ги зголемува постоjните протоци на луѓе, но од друга може и да креира нови. Еден пример - Бугариjа гради Дунав мост 2 до Видин, дека досега немало голема транспортна активност, но се очекува самиот мост да создаде нови реалности. Причините да не е изградена пруга кон Бугариjа се наjвеќе политички. Причините за немање значаjна трговска размена и патувања во правец Ќустендил и Софиjа се исто така претежно политички - економските контакти и активности се такви, какви се наследени уште от периодот на Jугославиjа, силни по оската север-jуг и слаби по оската исток-запад. Накраj, и причините ни една компаниjа да не сака да гради таа линиjа се главно политички - Македониjа сеуште не е обично место на делување на сериозни компании, бидеjки политичкиот ризик изгледа неприфатлив. Нема логика да се гради европски коридор во држава со влада, коjа има проблеми со евроинтеграциjата и коjа го претпочитува "Скопjе 2014" пред основната инфраструктура. Во едни други услови соработката со Бугариjа како далеку подинамична и поголема земjа од Косово би можела да биде многу попрофитабилна, но затоа мора да има и политички, и инфраструктурни предуслови.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #200 Posted: 20-Feb-2010 at 18:44
Originally posted by Korsis


Не се сложувам со ова мислење. Од една страна новата инфраструктура ги зголемува постоjните протоци на луѓе, но од друга може и да креира нови. Еден пример - Бугариjа гради Дунав мост 2 до Видин, дека досега немало голема транспортна активност, но се очекува самиот мост да создаде нови реалности. Причините да не е изградена пруга кон Бугариjа се наjвеќе политички. Причините за немање значаjна трговска размена и патувања во правец Ќустендил и Софиjа се исто така претежно политички - економските контакти и активности се такви, какви се наследени уште от периодот на Jугославиjа, силни по оската север-jуг и слаби по оската исток-запад. Накраj, и причините ни една компаниjа да не сака да гради таа линиjа се главно политички - Македониjа сеуште не е обично место на делување на сериозни компании, бидеjки политичкиот ризик изгледа неприфатлив. Нема логика да се гради европски коридор во држава со влада, коjа има проблеми со евроинтеграциjата и коjа го претпочитува "Скопjе 2014" пред основната инфраструктура. Во едни други услови соработката со Бугариjа како далеку подинамична и поголема земjа од Косово би можела да биде многу попрофитабилна, но затоа мора да има и политички, и инфраструктурни предуслови.


Корсис, да не забегуваме со политиката, правило за сите.

Во секој случај мислам дека премногу голем дел од вината префрлаш токму на тоа. Јас не сум слушнал еден човек да биде против железницата со Бугарија а Скопје 2014 и сличните феномени се прилично нови за нас (и истовремено не непознати за другите балканци).

Дополнително, Грција, земја со која имаме убедливо најголеми политички проблеми е наш економски соработник во континуитет.

Да те потсетам исто така дека Скопје и Софија сепак ги спојува една пристојна магистрала а не планинска патека за мазги. И постоечката инфраструктура реално може да поддржи многу повеќе соработка но од некои причини тоа едноставно не се случува. Природното постоење на економската оска север-југ после долги години заедничка историја секако не ја исклучува соработката исток-запад која требаше да добие барем основна физиономија во овие 20 години.

Ова е тема која може да ја дискутираме но сметам дека нишкава не е вистинската за тоа.


Edited by pbanks - 20-Feb-2010 at 18:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 69>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.035 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.