build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железници (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 69>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #201 Posted: 20-Feb-2010 at 18:48

Не забравај и огромна количина пари, кој во овој момент стратешки и политички не е исплатлив.

Мојата размисла е ако веќе се собере некој динар и воља да се почне со кракот кон Охрид - Албанија, прво земјата ја зголемува својата инфраструктура прави резервен прстен, туристички се подобрува, и излага на море преку Драч.

Иначе парите се исти, а добивката е далеку поголема и постабилна
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #202 Posted: 20-Feb-2010 at 20:04
Да те поправам пбанкс. Македонија со бугарија има не е една туку три природни врски. Нормално како последователна околност на тоа што географските региони се природно поврзани целини кои и затоа настанале како региони, а регионот Македонија опфаќа воглавном три држави па од тамо се безброј природни врски со Бугарија и Грција. За со Бугарија и со Грција Македонија слободно може да има по две активни железнички врски долгорочно, без разлика дали се дел или не од е-коридорите. Нормално прво е но зборам во иднина како проток на луѓе и стока со роднински и бизнис релации, јазик малтене ист и слично.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #203 Posted: 20-Feb-2010 at 23:45
@ krale

Ако стопанството нема железничка врска со поуздано пристаниште, џабе се сите други математики.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #204 Posted: 21-Feb-2010 at 01:21
Поентата со пристаниште стои - се разбира кога би имале што да увезуваме и извезуваме. Солунското пристаниште дури и при градење на коридор исток-запад ќе остане и природно, географски и според тоа економски најисплатливо пристаниште за Македонија. А ако некој мисли дека Бургас или Драч се посигурни од Солун, тогаш мислам дека паднал од марс - па прво треба да го спореди степенот на развој на тие земји и на функционирање на економиите.

Јас друга причина имав за предлогот - не сум против пруга исток-запад - туку едноставно логично економски железницата мора најнапред да се направи профитабилна, за да може да продолжи да инвестира. Ако потрошиме огромна сума на пари за „политичко“ поврзување со Софија, а не реално акономско, бидејќи тоа економијата не го бара, тоа е јасно, ќе остане железницата непрофитна. Џабе е железница и до Њу Јорк, ако останат истите вагони, доцнења, железнички станици, нехигиена итн.

Од друга страна, ако систематски се работи на тоа железницата да се направи прво профитабилна, преку брза железница во Скопје-метро областа, тогаш таа економско исплатлива инвестција се враќа многукратно, овозможувајќи не само (во иднина) поврзување исток-запад, туку и профитабилност и на тие линии, бидејќи предусловите за тоа ќе бидат веќе поставени (нови возови, подобрена услуба, организација, навики на грагѓаните да патуваат) итн.

Се надевам сега бев појасен.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #205 Posted: 21-Feb-2010 at 03:00
Не воопшто


Originally posted by krale

Поентата со пристаниште стои - се разбира кога би имале што да увезуваме и извезуваме.
Што треба да значи ова Question



Originally posted by krale

Солунското пристаниште дури и при градење на коридор исток-запад ќе остане и природно, географски и според тоа економски најисплатливо пристаниште за Македонија.
Солунското пристаниште е со скапи услуги. Но и да беше најприродно и плус бесплатно, што фајде ако е блокирано? А нашето стопанство го користи солунското пристаниште не затоа што сме толку задоволни од таа опција, туку затоа што сме приморани. А приморани сме затоа што засега немаме алтернатива. Таа алтернатива во иднина е коридор 8.



Originally posted by krale

А ако некој мисли дека Бургас или Драч се посигурни од Солун, тогаш мислам дека паднал од марс - па прво треба да го спореди степенот на развој на тие земји и на функционирање на економиите.
Можеби сами по себе не се посигурни опции, но ако имаш пристап до сите три (за разлика од сега кога имаме птристап само до едно), многу тешко ќе биде некој да ти ја блокира трговијата. Мислам разумно е да се очекува дека наше железничко поверзување со Драч или Бургас прилично ќе им ги разбистри главите и на грците... не само што блокадите ќе им станат тотално контрапродуктивни, туку можеби и услугите ќе станат поконкурентни доколку Солун мора да се бори за еден добар дел од својот пазар, кој сега го зема здраво за готово и на секој чекор се злоупотребува таа наша максимално подредена позиција. Обиди се да разбереш дека и за вистински да се поврземе со Солун, прво мораме да се поврземе со Драч или Бургас.

А делот со развиеноста на земјите и нивното функционирање е ирелевантен, особено кога станува збор за Бугарија, каде што со ваков „аргумент“ немаш ни индиректна поента.



Originally posted by krale

Ако потрошиме огромна сума на пари за „политичко“ поврзување со Софија, а не реално акономско, бидејќи тоа економијата не го бара, тоа е јасно, ќе остане железницата непрофитна.
Прочитај ја студијата што ти ја посочив, наместо да си правиш свои „студии“ на лице место. Железничкиот коридор 8 е ите како реална економска потреба... многу насушна... и не само за Македонија, туку за регионот.



Originally posted by krale

Џабе е железница и до Њу Јорк, ако останат истите вагони, доцнења, железнички станици, нехигиена итн.
Прво, повторно ја правиш истата грешка - се ограничуваш на патничкиот сообраќај. Второ, џабе најголема точност и најубави вагони и станици, ако железницата ти е практично отсечена од светот, а со самото тоа не ни може да функционира и да биде профитабилна и корисна за целото стопанство и општество. Конечно, никој не рече дека сите пари треба да одат во коридор 8... Но да бевме паметни, коридорот веќе ќе го градевме, а со парите за триумфалната капија во Скопје ќе купевме многу нови вагони. Со парите пак за куполи на собранието ќе купевме неколку најмодерни патнички гарнитури или локомотиви. Да не редам што се ќе можевме да купиме доколку вложувавме паметно и одговорно, наместо во цела редица непродуктивни глупости.

А нехигиената не знам како успеа да ја сврстиш како финансиско прашање  Ohno



Originally posted by krale

Од друга страна, ако систематски се работи на тоа железницата да се направи прво профитабилна, преку брза железница во Скопје-метро областа, тогаш таа економско исплатлива инвестција се враќа многукратно, овозможувајќи не само (во иднина) поврзување исток-запад, туку и профитабилност и на тие линии, бидејќи предусловите за тоа ќе бидат веќе поставени (нови возови, подобрена услуба, организација, навики на грагѓаните да патуваат) итн.
И повторно ги мешаш работите и си вадиш факти од ракав. Ти всушност мешаш два концепти - едниот е јавен превоз за потребите на град Скопје, а другиот е стратешко поврзување на државата. Треба да се најдат сили да се туркаат двете работи. Секако дека треба да се вложува и во многу други сегменти од железницата. Ама бидејќи поентата ти беше околу тоа што требало да има статус на главен приоритет (така го почна муабетот во иницијалниот пост), мислам премногу е очигледно дека тоа е изградба и заживување на коридорот 8. Џабе ти е и TGV низ Македонија и до Приштина, ако сето тоа е отсечено и изолирано. И не заборавај дека со реализација на коридорот 8, Македонија навистина станува значајна крстосница, а не само во флоскули како досега.


Edited by Cloverstack - 21-Feb-2010 at 03:09
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #206 Posted: 21-Feb-2010 at 10:14
OК кловер... тука нема да се сложиме најверојатно.

Јас не гледам како коридорот 8 ќе стане профитабилен, кога железничката структура во основа ќе остане иста. Блокадите на Солунското пристаниште се ретки, тие реално не влијаат многу врз железничкиот сообраќај (односно негово намалување). Повеќето компании што работат со пристаништето, ќе продолжат да работат со Солун и кога би се изградел коридорот 8. Економски едвај е исплатлив товарниот сообраќај до Солун, а треба да веруваме во небулозни студии дека ќе бидат исплатливи сите три и до Драч и Варна, и тоа послер МИЛИЈАРДИ евра инвестиции?! Прочитај си ја студијата убаво... јас не знам кога тие силни милијарди ќе се вратат во профит.

Ние и сега имаме алтернатива - впрочем возот и ден денес сообраќа до Бар, Црна Гора и до Бургас- преку Ниш. Со нова делница само би се скратила малце маршутата - но не доволно за да ја направи исплатлива, од проста причина што Бургас е мн подалеку од Солун, со понеквалитетни услуги, а Драч не е пристаниште него залив - потребни се огромни инвестции за да се направи да биде пристојно.

Мојот предлог е дека железницата мора да прави профит. Други, како тебе, ја сметаат за политичко оружје. Ок, мислам дека тука нема да се сложиме, бидејќи според мене само профитабилна железница воопшто може да се користи како политичко-стратешко средство. Железница која прави профит на линиите околу Скопје (и оската Приштина-СК-Солун), може да си дозволи да гради нерентабилни линии кон Бугарија, Драч итн. Во спротивно, само ќе ја дотепаме уште повеќе.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #207 Posted: 21-Feb-2010 at 21:14
Текстов од пред некој ден ќе гоиспуштевме...

Приватни возови ќе возат профит

Владата ќе го либерализира железничкиот сообраќај и ќе овозможи приватни превозници да закупат линии и со свои возови да превезуваат стока и патници

Приватни возови ќе возат по железничките пруги во земјава. За тоа ќе му плаќаат надоместок на државното претпријатие „МЖ- Инфраструктура“. Со предлог- законот за железнички систем, кој влезе во собраниска процедура, се отвора можност и за давање долгогодишна концесија на постоечките пруги како и концесија за изградба на нови. На овој начин, преку воведување конкуренција, државата ќе се спасува од огромните долгови што со години наназад ги таложи железницата поради лошото менаџирање и неинвестирањето во инфраструктурата и во новиот возен парк. Намерата на Владата е да го либерализира железничкиот сообраќај во земјава и да се воведе конкуренција на државното претпријатие за железнички превоз на патници и на стока „МЖ- Транспорт“.

Најголем интерес и конкуренција за вложување се очекува во товарниот железнички транспорт. Процените се дека во овој профитабилен бизнис најпрво ќе се вклучат компаниите во металската индустрија, кои одамна изразуваа интерес самите да си ја превезуваат стоката наместо да и' плаќаат на државата. Патничкиот транспорт, како нерентабилен, и понатаму ќе го субвенционира државата.

- Ова е само продолжување на големата трансформација на железницата, со која таа се подели на две претпријатија, за инфраструктура и за транспорт. Со законот се либерализира пазарот и се нуди можност повеќе фирми да возат по пругите.

Оставена е можноста и инфраструктурата да се даде под концесија. Првично ако некој сака да изгради нови пруги или да концесионира со постојните, но тоа засега не се планира бидејќи нема позитивен странски примери. Може понатаму да има концесии на помали делници ако државата оцени дека тоа и' е од интерес - вели Никола Димитровски, директор на новоформираната Агенција за регулирање на пазарот на железнички услуги.

Агенцијата ќе им издава дозволи на приватните превозници што се заинтересирани да вршат превоз на македонските пруги со сопствени возови, а тие за тоа ќе му плаќаат надоместок на државното претпријатие кое ја стопанисува железничката инфраструктура. Според Димитровски, државното транспортно претпријатие сега ќе добие конкуренција и ќе мора да се бори за да не го изгуби пазарот.

- Секоја година во јануари приватните превозници ќе закупуваат траси. Ова првично се однесува за товарниот транспорт, бидејќи тој е профитабилен. Но, ако некој приватен превозник изрази интерес за патнички сообраќај и ако понуди подобри услови од сегашните, тогаш ќе може да добие дозвола. Добро е тоа што сега државата нема да плаќа за товарниот сообраќај, товарните компании да си тераат бизнис, а претпријатието да им дава бенефицирана цена. Пазарот ќе си ги одреди цените, а и ќе ги подобри услугите. Очекуваме дека во товарниот сообраќај брзо ќе влезе конкуренцијата - вели Димитровски.

Според него, државата ќе продолжи да го субвенционира патничкиот транспорт, кој е од јавен интерес. Искуството покажало дека по либерализацијата на железничкиот сообраќај во сите земји веднаш се појавувале фирми заинтересирани за тој бизнис.

- Досега кај нас официјално никој не изразил интерес. Ги очекуваме првите понуди по март, кога ќе се донесе законот - вели Димитровски.

Со законот се предлага од државниот буџет до 2012 година да се обезбедат средства за спроведување на овој закон. Така се предлага почнувајќи од годинава до 2012 година да се издвојат околу 4,7 милиони евра за компензација на услуги од јавен интерес во железничкиот превоз на патници, како и 11,8 милиони евра за реконструкција, ремонт, одржување и заштита на железничката инфраструктура.

Според образложението на законот, со него ќе се обезбеди целосно вградување на директивите на Европската Унија што се однесуваат на развој на железниците. Пред се', од аспект на поседување дозволи за вршење јавен железнички превоз и за управување со железничка инфраструктура, сертификат за сигурност и одобрение за сигурност, одредување на право на пристап до железничка инфраструктура во меѓународниот и внатрешниот превоз.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=D7E0FF44B9B391458CEA86B8BD94F7C4

Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #208 Posted: 21-Feb-2010 at 22:11
Не знам што да кажам за одлукава... од една страна добро е што ќе има приватен бизнис и конкуренција. од друга страна ова е потпишана посмртница за МЖ бидејќи тие нема да можат да се носат со конкуренцијата која ќе ги лапне профитабилните линии, и за МЖ ќе останат само загубите.
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #209 Posted: 22-Feb-2010 at 00:08

Доколку има инвеститори и закупници тогаш сигурно се знае дека има профит. Епа тогаш зошто МЖ упорно се обидува да се уништи и ликвидира? Која им е целта? Сигурно некој го имаат платено (мито и корупција) за тоа нешто да се оствари и некој крупен бизнисмен да си ги наполни сметките. Што може повеќе да направи некој друг одколку МЖ? Зошто МЖ не направи такви чекори или некои слични планови за бизнис соработка и таа да остварува поголеми профити а истовремено и подобрувајќи ги условите во железницата и инфрастуктурата?

Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #210 Posted: 22-Feb-2010 at 16:17


Може да си во право за корупцијата, но можеби и ова е единствен начин да се мрдне напред. МЖ е заглавена во огромни долгови - едноставно не може ни да сонува да прави инвестиции, бидејќи доверителите ќе си ги бараат прво парите назад, наместо да се купуваат нови вагони итн.

Приватниот транспортер пак, почнува од нула, и лесно може да инвестира, доколку процени дека ќе има исплатливост. Веројатно ова е варијанта во која ќе се оди на тотално уништување на МЖ, која ќе ги „одгледува“ непрофитните линии. Поинаку не можам ова да го протолкувам. Но доброто е што барем на одредени линии ќе имаме квалитетен превоз во блиска иднина.
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #211 Posted: 22-Feb-2010 at 20:11

И тој приватниот ќе си става цени какви што си сака и сигурно ќе бидат многу поскапи...(Приватно Монополско работење)

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #212 Posted: 22-Feb-2010 at 21:00
Едно не земате во предвид, приватникот ќе инвестира во товарен сообраќај, а не во патнички кој секаде во светот е на граница на рентабилнор, односно скоро секаде под „надзор на државата“.

Така да дека ќе се возиме во нови вагони, мислам дека ќе почекаме.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #213 Posted: 22-Feb-2010 at 21:18

Избегавме малце од темата... Ама зато мене нешто чудно ми е, си велам како можи државата да бара концесионер кога истовремено вложува за изградба на пругата кон Албанија. Барем нека почни нешто нека се гради а за товарниот сообраќај МЖ си го бриши профитот...

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #214 Posted: 22-Feb-2010 at 21:25
Да разјасниме, МЖ се состои од:
· МЖ - Инфраструктура, во државна сопственост
· МЖ - Транспорт АД-Скопје, кој сега засега е под државна капа.

Така да државата мора да свори инфрастуктура, па да се појават „превозници“                                                                                           
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #215 Posted: 22-Feb-2010 at 23:56
За почеток да разјасниме дека 20 години сме во капитализам, да не заспал некј сеуште. Понекогаш сум збунет што некои луќе во државава замислуваат кога викаат дека државата треба да отвара фабрики, кога слушаме дека требало да се спасува мж-транспорт, а не железницата воопшто во Македонија и слично. Да не набројувам задни обиди на држвни власти да го држат во запуштена ситуација езеро треска, луна парк, зоолшока и ред други државни домени што треба по  логика на слободен пазар да бидат пазарно ориентирани, односно приватни, нормално секој со својот степен на коннтрола колку то е потребен, но битно е менаџирањето да биде приватно. Па следствено на тоа ако и посакуваме спас на железницата воопшто, тогаш веќе е ред да дозволиме влез на странски превозници.

А во однос на патничкиот, не гледам проблем воопшто. Државата може да субвенционира исто како што го субвенционира и мж транспорт. Не гледам зашто ова претпријатие би требало да биде форсирано, а всушност и не би влегла друга компанија во патнички траснтпорт ако е една само субвенционирана. така да со вакви методи може да се донесе и некои приватен патнички превозник.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #216 Posted: 23-Feb-2010 at 00:12
Originally posted by lslcrew

... а всушност и не би влегла друга компанија во патнички траснтпорт ако е една само субвенционирана. така да со вакви методи може да се донесе и некои приватен патнички превозник.

И од еден болен да направиме два   

МЖ-Транспорт може да стане право АД откако ке застане на пристојни нозе, без возен парк кој со децении е искористуван а не обновуван, никогаш ма каков и да е менаџментот немоше да ја застане на нозе.

Додека не се обнови возниот парк нема да имаме квалитететна железница
Додека не се изградат коридорите нема да имаме проток.

И како да свртиш, прво пари па невеста
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #217 Posted: 23-Feb-2010 at 00:17
Се сложувам со лсл нема што ние да жалиме што ќе се упропасти МЖ. Нас треба само да не интересира да има подобра инфраструктура и подобра услуга.

Интересно е што некој спомна дека речиси секаде патничкиот сообраќај на железниците е на граница на профитабилност. Точно е тоа, до некаде. Еве на пример и една линија како Лондон-Париз, едвај функционира со големи загуби. Но од друга страна пократките линии, пример во Холандија или Белгија, или пак во В. Британија се и те како рентабилни и профитабилни. Железницата речиси во цела Европа е профитабилна само на релативно кратки релации, додека долгите релации се секаде под удар на лоу-кост авиокомпаниите.

Ова е уште аргумент да се оди на развој на кратките-линии околу Скопје, со квалитетен и брз железнички сообраќај, наместо да се гради (за наши услови еквивалентот на) Евростар тунел до Бугарија, кој никогаш нема да биде исплатлив.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #218 Posted: 23-Feb-2010 at 00:18
А зашто два?! Па сегаде се субвенционира патнички. Да оставиме либерална можност секој што е заинтересиран макар и со еден шинобус да вози линија, нормално одкога ќе си инајмипруга од МЖ-инфраструктура. А за тоа ќе добива динамична субвенција утвредна по закон со формула за пресметување. Многу бистра ситуација.

Основата дилема што нашево општество ја има, а што еве сега има обиди да се разбие, е што неможе макар еден степен да го прошири погледот и да види дека немора МЖ-транспорт да биде таа што ќе биде единствениот возен парк. Немора прво МЖ-транспорт да го застануваме на нозе за да го продадеме.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #219 Posted: 23-Feb-2010 at 00:36
Ајде прво ова погледајте па потоа да продолжиме

Регулаторна агенција за железнички услиги

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #220 Posted: 23-Feb-2010 at 00:58
Владимир освен тоа што викаш дека треба прво да се изгради инфрструктура па после да се бараат превозници не гледам нешто друго што било контрадикторно со мојот пост. Секако дека треба во инфраструктура нои тоа не значи дека не ни треба можност за доколку некој сака да влезе на пазарот, зашто да не?! Колку што знам Шенкер неколку пати правеше обиди да влез. Фершпед има свои товарни вагони, зашто овие шпедиции да не го развијат товарниот? Сепак не мислам дека нема да биде до толку неатрактивно. Барем паметиме времиња кога на оваа инфраструктура железницата била разбарботена.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 69>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.391 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.