![]() |
![]() |
![]() |
Железници (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 69> |
Author | ||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||
![]() Не забравај и огромна количина пари, кој во овој момент стратешки и политички не е исплатлив. Мојата размисла е ако веќе се собере некој динар и воља да се почне со кракот кон Охрид - Албанија, прво земјата ја зголемува својата инфраструктура прави резервен прстен, туристички се подобрува, и излага на море преку Драч. Иначе парите се исти, а добивката е далеку поголема и постабилна |
||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||
![]() |
||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||
Да те поправам пбанкс. Македонија со бугарија има не е една туку три природни врски. Нормално како последователна околност на тоа што географските региони се природно поврзани целини кои и затоа настанале како региони, а регионот Македонија опфаќа воглавном три држави па од тамо се безброј природни врски со Бугарија и Грција. За со Бугарија и со Грција Македонија слободно може да има по две активни железнички врски долгорочно, без разлика дали се дел или не од е-коридорите. Нормално прво е но зборам во иднина како проток на луѓе и стока со роднински и бизнис релации, јазик малтене ист и слично.
|
||||||
![]() |
||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||
@ krale
Ако стопанството нема железничка врска со поуздано пристаниште, џабе се сите други математики. |
||||||
![]() |
||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
|||||
Поентата со пристаниште стои - се разбира кога би имале што да увезуваме и извезуваме. Солунското пристаниште дури и при градење на коридор исток-запад ќе остане и природно, географски и според тоа економски најисплатливо пристаниште за Македонија. А ако некој мисли дека Бургас или Драч се посигурни од Солун, тогаш мислам дека паднал од марс - па прво треба да го спореди степенот на развој на тие земји и на функционирање на економиите.
Јас друга причина имав за предлогот - не сум против пруга исток-запад - туку едноставно логично економски железницата мора најнапред да се направи профитабилна, за да може да продолжи да инвестира. Ако потрошиме огромна сума на пари за „политичко“ поврзување со Софија, а не реално акономско, бидејќи тоа економијата не го бара, тоа е јасно, ќе остане железницата непрофитна. Џабе е железница и до Њу Јорк, ако останат истите вагони, доцнења, железнички станици, нехигиена итн. Од друга страна, ако систематски се работи на тоа железницата да се направи прво профитабилна, преку брза железница во Скопје-метро областа, тогаш таа економско исплатлива инвестција се враќа многукратно, овозможувајќи не само (во иднина) поврзување исток-запад, туку и профитабилност и на тие линии, бидејќи предусловите за тоа ќе бидат веќе поставени (нови возови, подобрена услуба, организација, навики на грагѓаните да патуваат) итн. Се надевам сега бев појасен. |
||||||
![]() |
||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||
Не воопшто
![]()
А делот со развиеноста на земјите и нивното функционирање е ирелевантен, особено кога станува збор за Бугарија, каде што со ваков „аргумент“ немаш ни индиректна поента.
А нехигиената не знам како успеа да ја сврстиш како финансиско прашање ![]()
Edited by Cloverstack - 21-Feb-2010 at 03:09 |
||||||
![]() |
||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
|||||
OК кловер... тука нема да се сложиме најверојатно.
Јас не гледам како коридорот 8 ќе стане профитабилен, кога железничката структура во основа ќе остане иста. Блокадите на Солунското пристаниште се ретки, тие реално не влијаат многу врз железничкиот сообраќај (односно негово намалување). Повеќето компании што работат со пристаништето, ќе продолжат да работат со Солун и кога би се изградел коридорот 8. Економски едвај е исплатлив товарниот сообраќај до Солун, а треба да веруваме во небулозни студии дека ќе бидат исплатливи сите три и до Драч и Варна, и тоа послер МИЛИЈАРДИ евра инвестиции?! Прочитај си ја студијата убаво... јас не знам кога тие силни милијарди ќе се вратат во профит. Ние и сега имаме алтернатива - впрочем возот и ден денес сообраќа до Бар, Црна Гора и до Бургас- преку Ниш. Со нова делница само би се скратила малце маршутата - но не доволно за да ја направи исплатлива, од проста причина што Бургас е мн подалеку од Солун, со понеквалитетни услуги, а Драч не е пристаниште него залив - потребни се огромни инвестции за да се направи да биде пристојно. Мојот предлог е дека железницата мора да прави профит. Други, како тебе, ја сметаат за политичко оружје. Ок, мислам дека тука нема да се сложиме, бидејќи според мене само профитабилна железница воопшто може да се користи како политичко-стратешко средство. Железница која прави профит на линиите околу Скопје (и оската Приштина-СК-Солун), може да си дозволи да гради нерентабилни линии кон Бугарија, Драч итн. Во спротивно, само ќе ја дотепаме уште повеќе. |
||||||
![]() |
||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||
Текстов од пред некој ден ќе гоиспуштевме...
|
||||||
![]() |
||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
|||||
Не знам што да кажам за одлукава... од една страна добро е што ќе има приватен бизнис и конкуренција. од друга страна ова е потпишана посмртница за МЖ бидејќи тие нема да можат да се носат со конкуренцијата која ќе ги лапне профитабилните линии, и за МЖ ќе останат само загубите.
|
||||||
![]() |
||||||
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
|||||
Доколку има инвеститори и закупници тогаш сигурно се знае дека има профит. Епа тогаш зошто МЖ упорно се обидува да се уништи и ликвидира? Која им е целта? Сигурно некој го имаат платено (мито и корупција) за тоа нешто да се оствари и некој крупен бизнисмен да си ги наполни сметките. Што може повеќе да направи некој друг одколку МЖ? Зошто МЖ не направи такви чекори или некои слични планови за бизнис соработка и таа да остварува поголеми профити а истовремено и подобрувајќи ги условите во железницата и инфрастуктурата? |
||||||
![]() |
||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
|||||
![]() Може да си во право за корупцијата, но можеби и ова е единствен начин да се мрдне напред. МЖ е заглавена во огромни долгови - едноставно не може ни да сонува да прави инвестиции, бидејќи доверителите ќе си ги бараат прво парите назад, наместо да се купуваат нови вагони итн. Приватниот транспортер пак, почнува од нула, и лесно може да инвестира, доколку процени дека ќе има исплатливост. Веројатно ова е варијанта во која ќе се оди на тотално уништување на МЖ, која ќе ги „одгледува“ непрофитните линии. Поинаку не можам ова да го протолкувам. Но доброто е што барем на одредени линии ќе имаме квалитетен превоз во блиска иднина. |
||||||
![]() |
||||||
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
|||||
И тој приватниот ќе си става цени какви што си сака и сигурно ќе бидат многу поскапи...(Приватно Монополско работење) |
||||||
![]() |
||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||
Едно не земате во предвид, приватникот ќе инвестира во товарен сообраќај, а не во патнички кој секаде во светот е на граница на рентабилнор, односно скоро секаде под „надзор на државата“.
Така да дека ќе се возиме во нови вагони, мислам дека ќе почекаме. |
||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||
![]() |
||||||
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
|||||
Избегавме малце од темата... Ама зато мене нешто чудно ми е, си велам како можи државата да бара концесионер кога истовремено вложува за изградба на пругата кон Албанија. Барем нека почни нешто нека се гради а за товарниот сообраќај МЖ си го бриши профитот... |
||||||
![]() |
||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||
Да разјасниме, МЖ се состои од:
· МЖ - Инфраструктура, во државна сопственост · МЖ - Транспорт АД-Скопје, кој сега засега е под државна капа. Така да државата мора да свори инфрастуктура, па да се појават „превозници“ |
||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||
![]() |
||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||
За почеток да разјасниме дека 20 години сме во капитализам, да не заспал некј сеуште. Понекогаш сум збунет што некои луќе во државава замислуваат кога викаат дека државата треба да отвара фабрики, кога слушаме дека требало да се спасува мж-транспорт, а не железницата воопшто во Македонија и слично. Да не набројувам задни обиди на држвни власти да го држат во запуштена ситуација езеро треска, луна парк, зоолшока и ред други државни домени што треба по логика на слободен пазар да бидат пазарно ориентирани, односно приватни, нормално секој со својот степен на коннтрола колку то е потребен, но битно е менаџирањето да биде приватно. Па следствено на тоа ако и посакуваме спас на железницата воопшто, тогаш веќе е ред да дозволиме влез на странски превозници.
А во однос на патничкиот, не гледам проблем воопшто. Државата може да субвенционира исто како што го субвенционира и мж транспорт. Не гледам зашто ова претпријатие би требало да биде форсирано, а всушност и не би влегла друга компанија во патнички траснтпорт ако е една само субвенционирана. така да со вакви методи може да се донесе и некои приватен патнички превозник. |
||||||
![]() |
||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||
И од еден болен да направиме два ![]() МЖ-Транспорт може да стане право АД откако ке застане на пристојни нозе, без возен парк кој со децении е искористуван а не обновуван, никогаш ма каков и да е менаџментот немоше да ја застане на нозе. Додека не се обнови возниот парк нема да имаме квалитететна железница Додека не се изградат коридорите нема да имаме проток. И како да свртиш, прво пари па невеста |
||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||
![]() |
||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
|||||
Се сложувам со лсл нема што ние да жалиме што ќе се упропасти МЖ. Нас треба само да не интересира да има подобра инфраструктура и подобра услуга.
Интересно е што некој спомна дека речиси секаде патничкиот сообраќај на железниците е на граница на профитабилност. Точно е тоа, до некаде. Еве на пример и една линија како Лондон-Париз, едвај функционира со големи загуби. Но од друга страна пократките линии, пример во Холандија или Белгија, или пак во В. Британија се и те како рентабилни и профитабилни. Железницата речиси во цела Европа е профитабилна само на релативно кратки релации, додека долгите релации се секаде под удар на лоу-кост авиокомпаниите. Ова е уште аргумент да се оди на развој на кратките-линии околу Скопје, со квалитетен и брз железнички сообраќај, наместо да се гради (за наши услови еквивалентот на) Евростар тунел до Бугарија, кој никогаш нема да биде исплатлив. |
||||||
![]() |
||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||
А зашто два?! Па сегаде се субвенционира патнички. Да оставиме либерална можност секој што е заинтересиран макар и со еден шинобус да вози линија, нормално одкога ќе си инајмипруга од МЖ-инфраструктура. А за тоа ќе добива динамична субвенција утвредна по закон со формула за пресметување. Многу бистра ситуација.
Основата дилема што нашево општество ја има, а што еве сега има обиди да се разбие, е што неможе макар еден степен да го прошири погледот и да види дека немора МЖ-транспорт да биде таа што ќе биде единствениот возен парк. Немора прво МЖ-транспорт да го застануваме на нозе за да го продадеме. |
||||||
![]() |
||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||
Ајде прво ова погледајте па потоа да продолжиме
Регулаторна агенција за железнички услиги |
||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||
![]() |
||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||
Владимир освен тоа што викаш дека треба прво да се изгради инфрструктура па после да се бараат превозници не гледам нешто друго што било контрадикторно со мојот пост. Секако дека треба во инфраструктура нои тоа не значи дека не ни треба можност за доколку некој сака да влезе на пазарот, зашто да не?! Колку што знам Шенкер неколку пати правеше обиди да влез. Фершпед има свои товарни вагони, зашто овие шпедиции да не го развијат товарниот? Сепак не мислам дека нема да биде до толку неатрактивно. Барем паметиме времиња кога на оваа инфраструктура железницата била разбарботена.
|
||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 69> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |