build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1415161718 86>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #301 Posted: 24-Jan-2010 at 16:38
Не се тоа тоталитарни методи, тоа се методи за кои и јас се залагам.

Тоталитарна метода е осудувањето од пред некој пост кон тој некојси во грција што возел автомобил и покрај толку организираниопт јавен превоз. Барање да сите 100% користиме јавен превоз е тоталитарна метода.

Градот нека спроведува методи и јас ќе ги подржам, а не насила да не тера да мора да користиме. Значи нека ме привлече, а не да ме натера!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #302 Posted: 24-Jan-2010 at 16:49
Originally posted by lslcrew

Не се тоа тоталитарни методи, тоа се методи за кои и јас се залагам.

Тоталитарна метода е осудувањето од пред некој пост кон тој некојси во грција што возел автомобил и покрај толку организираниопт јавен превоз. Барање да сите 100% користиме јавен превоз е тоталитарна метода.

Градот нека спроведува методи и јас ќе ги подржам, а не насила да не тера да мора да користиме. Значи нека ме привлече, а не да ме натера!


ОК, тука веќе наоѓаме заедничка точка. Сепак неможе да кажеме дека во Лондон ги привлекуваат да користат јавен превоз туку јасно и гласно е забрането некој да парадира низ центар на градот. Во други градови пак има парни и непарни денови за возење или милион други начини преку кои едноставно се забранува да се вози кола.

Тоа е едната страна на медалот но друга страна на медалот е и менталитетот. Факт е во високоразвиени општества како скандинавските голем мотив за користење на јавниот превоз наспроти личен автомобил е и чувството за лична одговорност кон животната средина. Дали може да кажеме дека ние имаме такво развиено чувство? Секако не.

Би можеле на долго и широко за ова, но мислам дека ненад убаво предложи да ги скратиме филозофиите.

Факт е дека топката е кај градот и ЈСП а не кај граѓаните и нивниот менталитет кога се работи за ова прашање.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #303 Posted: 24-Jan-2010 at 17:05
Originally posted by lslcrew

Не се тоа тоталитарни методи, тоа се методи за кои и јас се залагам.Тоталитарна метода е осудувањето од пред некој пост кон тој некојси во грција што возел автомобил и покрај толку организираниопт јавен превоз. Барање да сите 100% користиме јавен превоз е тоталитарна метода.Градот нека спроведува методи и јас ќе ги подржам, а не насила да не тера да мора да користиме. Значи нека ме привлече, а не да ме натера!


Тоталитарен метод е барање од сите да штедат струја? Дај не заебавај никој не рече да не се возат коли, ама друго е масовно да се возат, и тоа толку упорно без никаква индикација за намалување на тој тренд, а друго е во краен случај (што е скандинавско секојдневие, а не балканско). Не сте во право и двајцата. Возење кола = сообраќаен метеж = изгубено време и нерви = полош воздух за дишење. Ако е тоталитаристички апелот колку што е можно повеќе да се користи јавен превоз тогаш што повеќе да ви кажам ајде?

Кој сака нека штеди струја и вода, кој не, нека си троши бе негово право. Е затоа сме заостанати.

Edited by гитардемон - 24-Jan-2010 at 17:08
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #304 Posted: 24-Jan-2010 at 17:08
Нема ништо од менталитет у приказнава. Колку и страни на медаљи да свртиме ниедна нема даја резервирам за менталитет.

Еве јас ќе предложам практичен пример како како да зголемиме користеност на јавен превоз, авоедно и да те уверам дека нема многу во менталитетот. Еве вака пошто од кога Скопје има јавен превоз ниеден не се сети јас ќе пишам. Зашто градоначалникот на Скопје не го користи секој дневно јавниот превоз за свои потреби. Еве сега Коце е градоначалник, зашто не иде секој ден со 2-ка па на битпазар да мења 8-ца за до градско собрание?! Не пред камери како трифун што се возеше и што купи "дај пет карти" како у кафана да е па части. Не на празници, не за медиуми, туку за себе секој ден. И информацијата јас не да ја добијам на вести, туку преку муабети од луѓето што секој ден се возат со него на релацијата. Значи за себе може кола, ама за граѓаните неможе они мораат у јавен превоз. Таква теорија у нормален свет е избацена у француска револуција. И како после бараме користеност кога и оние кои се директно одговорни за јавен превоз не го користат. Не приметуваат ама со децении се гаи оваа лицемерна ситуација во Скопје. еве нека почнат од градскат аадминистрација. Нека бидат првите господа што ќе корситат јавен превоз, и нека бидат пример за другите господа да се осудат на користење јавен превоз. После втор степен општинските администрации од 10-те општини. 100 апели може да ги заменат само со еден потег!


Edited by lslcrew - 24-Jan-2010 at 17:14
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #305 Posted: 24-Jan-2010 at 17:10
Трошење струја и вода од слободен ресурс преминува во дефицитарен. затоа цени како ангажирана можност се повеќе од потребни. А повик за штедење е само повик, никој не те ограничил со гасење после одредена потрошена лколичина како што у рани деведесетти се ограничуваше безнин и зејтин. Тоа е тоталитарна метода, а повик за штедење е само повик!
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #306 Posted: 24-Jan-2010 at 17:13

Е затоа ќе нема, и после државата ќе биде крива. Зошто? Бидејќи не ги ограничила количините. Каде? На Балканот. На друго место ќе си преземе народот одговорност на свои рамена, ама тука државата крива ако ограничи, а крива и ако не ограничи.

А во Австралија има ограничување на водата, и тоа какво само да знаеш. Ако си го прскаш тревникот плаќаш од 5.000 - 15.000 долари казна. А Австралија не беше под тоталитаристички режим кога проверив последно.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #307 Posted: 24-Jan-2010 at 17:21
Originally posted by lslcrew

Нема ништо од менталитет у приказнава. Колку и страни на медаљи да свртиме ниедна нема даја резервирам за менталитет.

Еве јас ќе предложам практичен пример како како да зголемиме користеност на јавен превоз, авоедно и да те уверам дека нема многу во менталитетот. Еве вака пошто од кога Скопје има јавен превоз ниеден не се сети јас ќе пишам. Зашто градоначалникот на Скопје не го користи секој дневно јавниот превоз за свои потреби. Еве цега Кове е градоначалник, зашто не иде секој ден со 2-ка па на битпазар да мења 8-ца за до градско собрание?! Не пред камери како трифун што се возеше и што купи "дај пет карти" како у кафана да е па части. Не на празници, не за медиуми, туку за себе секој ден. И информацијата јас не да ја добијам на вести, туку преку муабети од луѓето што секој ден се возат со него на релацијата. Значи за себе може кола, ама за граѓаните неможе они мораат у јавен превоз. Таква теорија у нормален свет е избацена у француска револуција. И како после бараме користеност кога и оние кои се директно одговорни за јавен превоз не го користат. Не приметуваат ама со децении се гаи оваа лицемерна ситуација во Скопје. еве нека почнат од градскат аадминистрација. Нека бидат првите господа што ќе корситат јавен превоз, и нека бидат пример за другите господа да се осудат на користење јавен превоз. После втор степен општинските администрации од 10-те општини.

mi se dopaga idejava. Treba da se izrvsi pritisok vrz vlastite poveke da razmisluvaat za javnot prevoz. I uste ednas, vo gradot ima premnogu vozila, soobrakajot ke se dovede vo kolaps. Site golemi gradovi imaat problem so guzvite, no Skopje ne e tolku golemo za tie da bidat vo tolkav obem. Treba na graganite da im se dade opcija da koristat normalen javen prevoz. A ke bide normalen ako od edna strana se investira vo nego, a od druga se ogranici upotrebata na leki vozila.Nikoj ne e za totaliratizam, no javniot prevoz mora da bide zastiten vo odnos na privatnite avtomobili.  Toa e nuzna potreba vo zivotot vo golem grad

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #308 Posted: 24-Jan-2010 at 20:23
Апсолутно сметам дека медалот има две страни. Но, мислам дека доколку имаме ефикасен, удобен и брз јавен транспорт чиј потпорен столб би бил шински јавен превоз (С-Бан и ЛРТ) , граѓаните би го користеле масивно и просторот во Скопје би добил сосема нов лик. Попаднав сега на едно многу интересно интервју со началникот на службата за мобилност (целосен јавен превоз и ппаркинзи) на Париз. Иако е на бугарски, сериозно вреди да се прочита.

Андре-Мари Бурлон: София няма проблем с трафика


Т var banarr = new Array(5,6,7); vbaneritxtcapital(banarr,'

Спонсорирани връзки

    ','
','
  • ','
  • '); vbaneri2(42,'

    Фокус Еврофинансиране

      ','
    ','
  • ','
  • ');
    Визитка

    Андре-Мари Бурлон e роден във Валансиен, Франция. През 1978 г. се дипломира, като строителен инженер и по-късно специализира в изграждането на пътища. Има десетки специализации в областта на развитието и планирането на градска среда.
    Негово дело е сега действащият план за организация на движението на Париж, като в това число влиза политиката по паркиране, системата от велоалеи и пътищата, като и организацията на градския транспорт. Работил е и по проекта за засилване ролята на Сена в градската среда, както и за реконструкцията на площада Place De La Concorde в града.
    Последният му проект извън Франция е изготвянето на цялостен градоустройствен план на Пномпен в Камбоджа. Преди това е работил по обновяването на централната част на Мексико сити и разработването на трамвайна мрежа в града. Взел е участие и в преструктурирането на транспортната мрежа и реновирането на историческия център (Sao Cristovao) на Рио де Жанейро. Пак там е работил и по проект за изнасяне на едно от гетата в града от централната част в периферията му. Помагал е и при основаването на център по урбанистика в Иран, както и по облагородяване на предградията на столицата на Саудитска Арабия Рияд. Работил е и по различни проекти в областта на транспорта и организацията на обществени пространства в Алжир, Италия и Унгария.

    "Трябва да се отбележи, че автомобилът също е изобретен от пешеходци. Но автомобилистите някак си веднага забравиха за това. Започнаха да газят кротките и умни пешеходци. Улиците, създадени от пешеходците, преминаха във властта на автомобилистите."

    Осемдесет години след като Илия Илф и Евгений Петров започват романа си "Златният телец" с тези изречения, отдавна вече и тротоарите в столицата са превзети от автомобилите, а предвижването по тях напомня по-скоро на екстремен слалом. Факт е и че за сметка на колите практикуващите този опасен спорт из софийските улици видимо намаляват.

    До деня, в който срещнах Андре-Мари Бурлон, бях сигурна, че проблемът е в липсата на паркинги. След няколко часа с него и кратка обмяна на опита ни от немоторизираното придвижване из София знам, че не съм съвсем права. Трябва да уточним, че за г-н Бурлон ходенето, както и привидно безцелното ползване на градски транспорт, са нещо като служебно задължение и задължителна част от сериозна изследователска дейност. Той е посветил живота си на организацията на градския живот и мобилност. В момента е начело на Агенцията по градоустройство на Париж (APUR), която освен във френската столица работи и по урбанистични проекти из цял свят. Последната точка в иначе дългия списък на градовете, за които Бурлон е работил, е София. Той е тук по покана на Столична община, за да даде експертиза, която да помогне в изготвянето на концепцията за развитие на града в бъдеще. 

    Първите впечатления на френския урбанист от София са за град, имащ всички предпоставки да даде на обитателите си комфорт на живот, а по думите му за да стане това не са нужни много усилия и средства. Стига, разбира се, да има правилната визия и политическата воля това да стане.

    И да ги построиш пак ще се задръстят

    Според него най-голямата грешка, която се допуска, е да се търсят временни решения на проблемите. "Глупаво е например да мислиш, че ще решиш проблема с трафика в града, като строиш нови пътища. За кратък момент от време това наистина е решение. Съвсем скоро проблемът става още по-голям", обяснява Бурлон. После дава пример с изграждането на нов булевард, свързващ периферията на града с центъра. Това ще стимулира строежа на нови жилища, предприятия и магазини в близост и в краищата на булеварда, предизвиквайки допълнителен трафик. Само за няколко години движението по новия булевард ще бъде напълно парализирано, но междувременно ще се е случило нещо ново - градът ще се е разраснал, а гъстотата на населението му ще е намаляла. В същото време в слабонаселените предградия е невъзможно да има редовен, оправдаващ разходите, публичен транспорт и това автоматично значи живеещите там да използват колите си и още повече да натоварват и другите пътища.

    По същия начин той гледа и на решаването на проблема с липсващите места за паркиране в централните части на града със строежа на нови паркинги. Отговорът според него е в другата крайност. Паркирането трябва да е ограничено и много скъпо. Само така хората могат да бъдат накарани да не използват личните си автомобили. Той дава пример с Париж, където този модел от десетилетия работи успешно.

    "Въпросът за паркирането в момента се обсъжда само под формата на предоставяна услуга за гражданите, а на него трябва да се гледa по съвсем различен начин - като нещо, което отнема на хората публичното пространство и им нанася вреди", обяснява французинът. За него колите по тротоарите или паркингите, организирани там, където би трябвало да има пешеходни алеи, демонстрира незачитане на по-слабите и са признак на зле работеща демокрация. Причината е, че така общото пространство се отнема от старите хора, децата, инвалидите и бедните, които се движат пеша много повече от по-заможните.

    "Проблемът с трафика на София не е толкова голям, колкото си мислите. Истинският проблем е в ограничената мобилност заради изядените обществени пространства. Това, което се очаква от мен, е да дам по-мащабен поглед и решения за организиране на движението. Разликата между движението в града и трафика в него е, че в трафика участват само автомобили, а в движението са и пешеходците, колелата, метрото и т.н. Не бях особено затруднен да се придвижвам с кола тук, но изпитах сериозна трудност да се провирам между паркираните автомобили, вървейки", споделя наблюденията си Бурлон.

    Преди да се въведат ограниченията и по-високите такси за паркиране обаче трябва да е осигурена алтернатива за придвижване. Редовен, комфортен и добре организиран градски транспорт. Свободни от коли и равни тротоари и не на последно място - да се дублират с велоалеи основните улици и булеварди.

    Няма невъзможни неща

    Според Бурлон всичко това може да се случи в сравнително кратки срокове в София. Като се започне с вдигане на цената за паркиране в центъра, сериозно разширение на синята зона и в краткосрочен план включването в нея на централните квартали, като например "Лозенец". 

    По думите му градът има всички предпоставки да даде на обитателите си максимален комфорт на живот. Като едно от най-големите предимства на София той вижда нейната компактност. Това за него е добра основа за ефективен градски транспорт и евтин достъп на всички социални слоеве на населението до театри, музеи и галерии, които са в центъра. От друга страна сравнително кратките разстояния са предпоставка повече хора да използват велосипеди. Той не вижда проблем колелото да е предпочитано средство за придвижване дори през зимата. Като такъв пример той даде Холандия и Дания, където въпреки студения климат повече от 30% от населението се движи с велосипед. Това обаче е резултат от поддържането на дългогодишна политика в тази посока и изградените велосипедни алеи дори и на междуселищните пътища.

    Място за колоездачите лесно може да бъде намерено и в София. Според Бурлон нормата за ширина на платното на трилентовите булеварди в България е по-голяма от тази в централна Европа и тя може да бъде скъсена, като спестеното място се отдели за велосипедисти. Въпросът е само да има приоритет това да се направи.

    Освен компактността, като друг плюс на София урбанистът вижда смесената функция на кварталите. Тоест там, където са работните места, се намират и жилищата и магазините и местата за почивка. Именно постигането на такъв микс е целта на съвременното градоустройство.

    За редовно използващите градския транспорт в София може да звучи странно, но Бурлон смята, че той има много добра структура. Според него обаче той може да бъде значително оптимизиран и да работи по-добре. Проблемът за него по-скоро е в старите транспортни средства, които се използват. Инвестицията за подновяването им е наложителна, ако искаме повече хора да го използват, смята той. За краткия си престой в столицата французинът е забелязал и няколко структурни проблема, които пречат на по-доброто му функциониране.

    "За мен е наистина странно, че компанията, която управлява трамваите, автобусите и тролеите, не управлява и метрото", споделя Бурлон. Според него, за да се постигне максимална ефективност на градския транспорт, общинската компания "Метрополитен" (метрото) трябва да стане част от  "Центъра за градска мобилност" (автобуси, тролеи, трамваи, паркинги).

    По думите му София има и едно ключово предимство, което не използва - жп линия, минаваща през самия град и необяснимо за него точно гарите в централните части на града са отрязани и затворени.

    "Малко градове могат да си позволят да интегрират влаковете като част от градския си транспорт. Освен че инвестицията е голяма, рядко има и свободни терени за полагането на релсите. Вие имате инфраструктурата и не я използвате, а това в комбинация със скъпи паркинги може да стимулира хората, живеещи в околностите, да не идват с автомобилите си", обяснява французинът.

    София не е Рио де Жанейро

    Според Бурлон една от големите пречки пред правилното развитие на градовете е неспособността на управляващите да виждат истинските проблеми. За сметка на това обаче са склонни да преувеличават незначителните, по простата причина, че техните избиратели ги преувеличават. Той разказва, че навсякъде по света се е сблъсквал с това явление. София също не прави изключение. Например при първите му срещи с общинския съвет на столицата, като един от най-големите проблеми на града е бил посечен слабо интегрираното и многобройно ромско малцинство.

    За да разбере истинските мащаби на проблема, се среща със специалисти, изучаващи етноса, и те му посочват, че броят на ромите в София не надвишава 50 хиляди. Същия ден от общински съветник чува, че те са двойно повече. На въпроса на каква база е изчислена тази сума не получава ясен отговор.

    "Ако искаме ефективно да решим един проблем, трябва да го погледнем съвсем обективно и да не преувеличаваме размера му. На второ място, не трябва да се преувеличава естеството му. Например хората са склонни да мислят, че всички роми са еднакви, и то еднакви на най-лошите сред тях, а това съвсем не е така", коментира урбанистът. Той допълни, че ако изобщо може да се говори за проблем от такова естество в София, то той не е толкова голям , колкото го представят.
    За да илюстрира какво значи истински проблем от подобно естество, той даде опита си от работата за Рио де Жанейро.

    "От градоустройствена гледна точка Рио е един много интересен град. За разлика от всички места, където съм бил, там най-бедните са заели най-хубавите места за живеене - хълмовете в града, откъдето се разкрива прекрасна гледка към океана и заливите", обяснява Бурлон. На хълмовете обаче няма електричество, канализация и най-лошото - няма и улици, а това автоматично отрязва достъпа на полицейски коли до тях. Така хълмовете са се превърнали в инкубатор за престъпност и разпространение на наркотици. Всеки хълм се контролира от различна банда, а в подножията им често можеш да видиш деца, препасани с автомати и гранати, които контролират достъпа до него.  

    "За да се прекара електричество и канализация, са нужни много средства, но това е задължително условие, ако се търси интеграцията на живеещите там. Другото задължително нещо е да се направят улици, за да могат да минават пожарни, линейки и най-вече полицейски коли."

    Той разказва, че идеята е да се облагороди районът, като в дългосрочен план се построят жилища за военните там. За да се разбият бандите, трябва и да се преселят семействата на членовете им на различни места и паралелно с тези процеси да се работи много с неправителствените организации на живеещите в тези райони, които искат мирен живот.

    "Проблемът с достъпа на полицейски коли и пожарни го има и столичният квартал Факултета, но пак казвам, че е много малък. Като начало там има улици. Върху тях на места са се появили паразитни постройки, които ги блокират, но пък лесно могат да бъдат преместени", обяснява френският урбанист.  

    Сгради с часовников механизъм 

    Според Бурлон основната роля на агенцията, която представлява, е да постави акцента на проблемите, за които хората не се замислят, а решаването им трябва да започне веднага, преди да са придобили катастрофален мащаб. За него такъв проблем на София са големите панелни квартали.

    "Тези сгради са бомба със закъснител. От една страна ,собствениците на жилища не притежават парцела, върху който са построени сградите. От друга, не е ясна и собствеността над общите части, а оттам и отговорността за поддръжката им. В допълнение това са конструкции със сравнително кратък живот и остаряват лошо. Моето мнение е, че в близките 10-20 години те или ще трябва да се разрушат или да се рехабилитират на доста висока цена", обяснява урбанистът. Той допълва, че въпреки сериозността на проблема има усещането, че политиката по решаването му напомня на поведението на щраусите, когато усетят опасност.

    ИЗВОР капитал.бг

    Е, сега јас вадам неолку изводи;

    -Најважниот е зошто градот Скопје не ангажира вакви врвни лица по проекти кај нас? Зарем е срамота некој да им ги посочи проблемите, понуди решенија и ги определи по приоритет? Или ние сме си сами-себе доволни и се знаат во ИНПУМА?
    -Проблемите во Софија се слични на оние во Скопје (иако ние сме многу подлабоко загазени во смисла на јавен транспорт). Надлежните не ги решаваат ВИСТИНСКИТЕ ПРОБЛЕМИ НА ВИСТИНСКИ НАЧИН!
    -И кај нас не се ползваме од пругите низ градот, кои се изградени и не се користат за внатрешната комуникација на Скопје.
    ....

    "Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
    Back to Top
    Cloverstack View Drop Down
    Admin Group
    Admin Group
    Avatar

    Joined: 01-Sep-2007
    Location: Скопје
    Online Status: Offline
    Posts: 12453
      Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #309 Posted: 25-Jan-2010 at 05:02
    Originally posted by nenad

    Poveke mislev na lugeto od drzavnata i gradskata vlast koi nisto ne pravat za da se forsira gradsiot prevoz. Nekoj koj nikogas ne se vozi so nego, ne moze nisto ni da stori za da se podobri sostojbata.
    Мислам дека погоди во сржта на проблемот  Applause
    Back to Top
    Sale SK View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member

    БАНИРАН

    Joined: 16-Aug-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 258
      Quote Sale SK Quote  Post ReplyReply #310 Posted: 25-Jan-2010 at 06:31
    Никогаш нема ни да се возат,да бидеме на чисто...Дури и да имаме совршен јавен превоз.
    За автобусите ми се чини дека е се кажано.Работата може да се среди за месец дена,ако се има воља(пари очигледно имаат,чим се расфрлаат со нив).Прво и основно,слободна трета лента(со помош на полицијата која ионака нема попаметна работа),нови и конфорни автобуси и редовност на истите.
    Нема потреба за воведување рестрикции за возење автомобил во Центар,зашто да не се лажеме,Скопје не е никаква метропола,туку обично,мало балканско гратче.За зголемување на давачки за автомобили не може воопшто да се дискутира,зашто ионака се ненормално високи.
    Во Париз не се возат со метро ради некаков менталитет,туку од проста причина што се стигнува многу побрзо.Нека им го овозможат тоа на граѓаните(брзина,точност и конфор) и бројот на автомобили ќе се преполови.Поготово што возењето низ Скопје не претставува никакво задоволство,туку нервози и малтретирање.Кога последен пат сте возеле низ Скопје со мерак?
    Не е толку до народот,колку до оние другите.
    Back to Top
    lslcrew View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 14-Jan-2008
    Location: Skopje
    Online Status: Offline
    Posts: 10988
      Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #311 Posted: 26-Jan-2010 at 12:50

    Светна првиот дисплеј на ЈСП, но за кратко

    Светна првиот од десетте електронски табли поставен на автобуската станица кај трговскиот центар „СП Панел“, кој првпат вчера се тестираше дали ќе покаже за колку време ќе пристигне некој градски автобус, но веднаш биле констатирани пропусти во системот, соопштуваат од јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“




    Оттаму велат дека панелот бил тестиран во утринските часови и на неколку пати покажал дека за 10 или 15 минути ќе пристигнат автобусите со броевите 2 и 5.

    - Тестирањето на електронската табла покажало дека дисплеите функционираат, но потоа била увидена некоја грешка во системот. Сега на дисплејот се покажува само датумот и часот и температурата. Се работи на тоа да се отклони грешката и се надеваме дека од среда тој ќе работи нормално, а се подготвува тестирањето на другите панели - велат надлежните од ЈСП.

    Дел граѓани што вчера чекаа автобус на станицата каде се тестираше таблата не знаеја за што ќе служи таа. Тие што биле информирани, пак, го поздравија нивното поставување.

    - Добро е, ќе знаеме дали имаме време да запалиме цигара. Но има патници што ги користат само приватните автобуси, па можеби би требало да се покажува и нивното време на пристигнување - рекоа тие.

    http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=126101043368&id=14&prilog=0&setIzdanie=21893
    Back to Top
    lslcrew View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 14-Jan-2008
    Location: Skopje
    Online Status: Offline
    Posts: 10988
      Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #312 Posted: 27-Jan-2010 at 12:52

    Возиме кон европското дно по користењето јавен превоз

    Се очекуваат големи инвестиции за подобрување на градскиот транспорт, но останува отворено прашањето дали корист од тоа ќе имаат само оние петнаесетина отсто граѓани што го користат, процент според кој Скопје е меѓу градовите со најмала искористеност на овој вид превоз

    По долги години запоставување, во кои јавниот превоз во градот беше доведен на работ на пропаст, конечно дојде период на големи вложувања за тој да се спаси и да се подобри. Деновиве се очекува да се потпише договор за набавка на 84 градски автобуси со украинската фирма „ЛАЗ“, кои, според сите најави, треба да стигнат до крајот на годинава и тоа ќе биде најголема инвестиција во возниот парк на јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“ досега. Вчера и завчера, пак, ЈСП тестираше електронски панели на автобуските станици, кои користејќи „џи-пи-ес“ даваат информации за колку минути пристигнуваат автобусите. Со тоа се очекува да се подобри редовноста и да се намали времето на чекање и да се зголеми квалитетот на услугите.


    ВО ДРУШТВО НА СЕВИЛЈА, МАЛМЕ И НА БАРИ


    Но за кого се прават сите овие вложувања, односно за колкав дел од населението на градот? Во отсуство на прецизни статистики за модалната поделба во урбаниот транспорт, односно за тоа колкав процент од граѓаните пешачат, возат велосипед, користат јавен превоз или сопствени автомобили за да стигнат од едно до друго место во градот, може да се направат само груби процени според податоците што ги има ЈСП за бројот на патниците. Оттаму велат дека во просек дневно регистрирале околу 130 илјади патувања. Ако таа бројка се подели со два, претпоставувајќи дека патниците одат и се враќаат, се добиваат 65 илјади граѓани или само 11 отсто од поламилионското Скопје. Приватните превозници, пак, немаат никакви, ниту приближни податоци за нивниот број на патници, но дури и ако се вклучат и тие, процентот не би надминал 15 отсто.

    Со овој процент Скопје е сличен на градовите како Севилја, Малме и Бари, а далеку зад Цирих, Варшава, Стокхолм, Мадрид и Берлин, каде што над 40 отсто граѓани користат јавен превоз, покажуваат податоците за модална поделба во урбаниот транспорт од слободната интернет-енциклопедија „Википедија“. Според нив, рекордер во Европа е словачката метропола Братислава, слична по големина со Скопје, каде што овој процент изнесува дури 70. Нашиот град е нешто подобар од Ајндховен со осум и од Торино со пет отсто, но мора да се нагласи дека во холандскиот град една четвртина жители користат велосипед за своите секојдневни потреби, со што се далеку пред Скопје. Тоа важи и за студениот шведски град Малме. Во Торино доминираат автомобилите со 80 отсто, веројатно слично како и овде.


    ПРОБЛЕМ СЕ АВТОБУСИТЕ, НО И МЕНТАЛИТЕТОТ


    Многу причини се набројуваат за овие податоци, според кои кај одвај десетина града во цела Европа доволно големи за да имаат јавен превоз се забележува негова помала искористеност отколку во Скопје. И самото ЈСП на својата интернет-страница направило анкета со прашање „зошто користите сопствено возило наместо автобус, и покрај сé повисоката цена на бензинот“. На неа одговориле речиси шест илјади луѓе, од кои за три четвртини главни проблеми се или нечистотијата и турканиците или долгото време за чекање.

    Мишко Николов, новиот директор на ЈСП, уште еднаш повтори дека само со нови возила и со подобрена редовност може да се мотивираат граѓаните да ги остават своите автомобили дома и да се возат со автобуси. Со тоа се согласува и Ленин Јовановски, директорот на здружението на приватни превозници „Слобода превоз“.

    - Неефикасноста на јавниот превоз доведе до континуирано намалување на бројот на патници, но клучна улога имаше и нелојалната конкуренција од дивите таксисти и од превозниците со комби возила што превезуваат патници до приградските населби. И лошата состојба на автобусите има свое влијание, повеќето од нив се постари од 15 години - смета Јовановски.

    Двајцата директори, како и повеќето функционери со надлежности за јавниот превоз, се надеваат дека позитивните технолошки промени во овој сектор ќе доведат до брзо зголемување на бројот на патниците. Но голем број скопјани не се согласуваат со тоа. Многумина велат дека им е срам да се возат со автобус, а автомобилот да им стои дома, односно се плашат од зајадливи коментари, а има и такви што сметаат дека новините нема да донесат толку големи промени во квалитетот на урбаниот транспорт, за да вратат добар дел од загубените патници.

    - Нов или стар, чист или валкан, ако автобусот доцни, тогаш не е добар. А ќе доцни бидејќи неговата патека на движење постојано е блокирана од сообраќаен метеж или од непрописно паркирање. Исто така, автомобилот во нашето општество е повеќе статусен симбол, отколку превозно средство. Поради тоа се плашам дека обновата на возниот парк ќе има главно естетска функција - смета скопјанката Верица Михајловска.


     Модална поделба на транспортот во некои европски градови (во проценти)
     град  пешачење  велосипед  јавен превоз  сопствено возило
             
     Торино  12  3  5  79
     Ајндховен  3  24  8  65
     Бари  13  1  14  72
     Севилја  13  1  15  71
     Скопје  /  /  15  /
     Малме  6  24  18  51
     Берлин  8  7  40  45
     Мадрид  9  0  43  48
     Стокхолм  15  7  43  33
     Варшава  21  1  54  24
     Цирих  8  5  63  25
     Братислава  4  0  70  26

     Зошто не се користат автобуси, според анкета на ЈСП
     Нечистотија и метеж  2.389 гласа
     Долго чекање  2.057 гласа
     Висока цена на билетите    705 гласа
     Неприспособеност на линиите кон потребите    439 гласа
     Подолго време на патување    285 гласа


    http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=127101055426&id=14&prilog=0&setIzdanie=21894
    Back to Top
    pbanks View Drop Down
    Admin Group
    Admin Group
    Avatar

    Joined: 01-Sep-2007
    Location: Skopje
    Online Status: Offline
    Posts: 9141
      Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #313 Posted: 27-Jan-2010 at 12:55
    Originally posted by lslcrew

    ПРОБЛЕМ СЕ АВТОБУСИТЕ, НО И МЕНТАЛИТЕТОТ


    Poke
    LOL

    Back to Top
    lslcrew View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 14-Jan-2008
    Location: Skopje
    Online Status: Offline
    Posts: 10988
      Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #314 Posted: 27-Jan-2010 at 13:03
    Како прво остро нема да се согласам со некои работи со текстов. Остро се против на барања на проблемот во металитетот, се работи лошо стопанисуван јавен превоз со децении и сега кој е крив не тие што го стопанисувале лошо туку менталитетот им е крив зарада нивните грешки на лошо менаџирање. Мене ме разочарува повцеќе кога ќе слушнам дек таквите приказни "упалиле" кај мои сограѓани па уште си надиваат комплекс према себе дека нивниот менталитет е погубен и по градот и по државата и по цело општество. А зашто?! Заради некоја будала што го осакатил јавниот превоз, па уште малку му, па менталитетот му е крив на опљачканите зашто не ги опљачкал повеќе.

    Значи да скратам менталитеот не е крив, а и новинарката сама се побива во два наврата веднаш под наловот каде што го напоменува менталитетот како проблем.

    1.
    ........На неа одговориле речиси шест илјади луѓе, од кои за три четвртини главни проблеми се или нечистотијата и турканиците или долгото време за чекање........
    Каде е тука менталитетот?!

    2. Со втората табела! Колку што гледам го нема како приина менталитеот. Добро, сега никој кога ќе го прашаат зашто не корстиш јавен превоз, не одговара "менталитетот тоа не ми го дозволува", но сепак ако со голем удел проблемов сосема различно ќе изгледала анкетата и ќе беа таксативно наброени причини, а не одговори.

    А во врска со проблемот што сме дозволиле сопственото возило да стане статусен симбол, тоа е така поради сосема трети причини произлезени од политика но тотално надвор од доменот на јавниот превоз и Скопје. Ќе треба да навлезам во политика за да го објаснам, па затоа нема ни да го објаснувам, туку само можам да кажам дека скоро драстично ќе се намали. Од друга страна вака редовно поедини новинари масовно знаат да го навредат цел народ, притоа воопшто без да приметат. Еве и да речеме дека постои некој мала група на луѓе што е до толку болна по својот автомобил, меѓутоа генерализирање за цел народ дека статусен симбол му е автомобилот, а притоа пред некој ден дознаваме дека 20% од граѓанинте не ни имаат пристап до автомобил, е едно колосално големо лицемерие према значителен дел од сопствениот народ.

    И за крај, модална распределба е сврзани садови, не се тоа од небо паднати бројки што никогаш нема да се сменат. Во текстоив тоа некако и не е земено во предвид. Некако е напишан од аспект како овие бројки да не се менливи, таков впечаток ми остава.


    Edited by lslcrew - 27-Jan-2010 at 13:10
    Back to Top
    гитардемон View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 19-Feb-2008
    Online Status: Offline
    Posts: 5424
      Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #315 Posted: 29-Jan-2010 at 16:39
    За ова не сум знаел, вие скопјани да не сте го виделе низ град? Како и да е, да го регистрираме дека сепак постои подолго време.


    . Превоз за лица со посебни потреби



    Јсп Скопје располага со нископоден автобус и минибус за превоз на лица со посебни потреби. Нивното користење се регулира со посебен договор со градот Скопје и Здружението на студенти и младинци Скопје, а се користи за превоз на студентите и учениците со посебни потреби од дома до училиште и обратно


    http://jsp.com.mk/uslugi.php

    Еве и една вест поврзана со него:


    ЛАГАТА ИМА КРАТКИ НОЗЕ
    Автобусот за инвалидите не бил нов,туку стар две години



    Автобусот не е купен нов, туку е од пред две години, бил користен за превоз на армијата до аеродромот Петровец, пренаменет е на барање на градските власти непосредно пред изборите


    Автобусот за лица со посебни потреби бил набавен пред две години, иако градските валсти и надлежните во ЈСП"Скопје" тврдеа дека тој е нов, односно дека Градот го купил за 100.000 евра од фирмата "Неокар".
    Нископодниот автобус за лица со посебни потреби, беше пуштен пред дваесетина дена, во екот на изборната кампања, при што актуелниот градоначалник Ристо Пенов и помошникот за сообраќај на претседателот на Градскиот комитет Мице Славковски, на неколку пати рекоа дека тој е нов. Уште веднаш можеше да се забележи дека рампите за влез на инвалиди во нископодниот автобус се стари, 'рѓосани и излижани, а видлива беше и пукнатина на шофершајбната. На прашањето зошто рампите за влез се стари и 'рѓосани, Илија Чакарев, техничкиот директор во ЈСП, тогаш изјави дека тоа не е точно, и дека таков впечаток сме добиле затоа што сме се потпирале само на фотографиите од автобусот.
    "Рампите се нови, односно тие се набавени заедно со автобусот. Тие ниту се 'рѓосани, ниту се излижани и не може да дојде до лизгање на количките на лицата со посебни потреби. На фотографиите можеби рапмата изгледа стара, но фотографиите лажат, односно на нив не може убаво да се види дали се нови или стари", тврдеше Чакарев.
    Крсто Велјановски, директор на ЈСП"Скопје", на прашањето дали ги замениле дотраените рампи со нови, рече дека нема потреба од нивно менување, бидејќи автобусот веќе дваесетина дена врши превоз на лицата со посебни потреби од нивните домови до факултетите и назад, и дека тоа функционира совршено.
    "Досега немало никакви поплаки од корисниците на нашиот превоз. Нормално е дека рампите ќе бидат 'рѓосани, кога две години стоеле под автобусот. Овој автобус не е купен пред изборите, туку пред две години и служеше за превоз на армијата до аеродромот Петровец. На барање од градските власти го пренаменивме", додаде Велјановски.
    Мице Славковски на прашањето зошто ја дезинформираат јавноста со изјавите дека автобусот е нов, тој одговори:
    "Што подразбирате под нов? Дали за вас е нов автобусот, само ако е купен вчера. Што е битно дали бил купен пред една или две години? Дали е нов или не, ние цениме според времето на неговата експолоатација, а две години стар автобус според ова правило е нов". (Е.А.)


    http://star.vest.com.mk/default.asp?id=94385&idg=5&idb=1426&rubrika=Skopje

    Edited by гитардемон - 29-Jan-2010 at 16:40
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
    Back to Top
    lslcrew View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 14-Jan-2008
    Location: Skopje
    Online Status: Offline
    Posts: 10988
      Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #316 Posted: 29-Jan-2010 at 16:51
    ЈСП има сервис за превоз на инвалидизирани лица. Превозот се врши со три пренаменети комбиња купени како такви и превозот се врши од домот на лицето до точно до каде што му треба. Се врши со закажување на бесплатен телефонски број еден или неколку дена порано. Имаше за ова збореа скоро на некоја емисија на тв и имаше јавувања од луѓе што го користат ваквиот превоз и некои што се јавија рекоа дека се задоволни.
    Back to Top
    гитардемон View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 19-Feb-2008
    Online Status: Offline
    Posts: 5424
      Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #317 Posted: 29-Jan-2010 at 17:05
    Да да, но ова е цел нископоден автобус. Само не можам да видам која марка и каков модел. Ама ете имало нископоден автобус во ЈСП.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
    Back to Top
    nenad View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member


    Joined: 19-Dec-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 741
      Quote nenad Quote  Post ReplyReply #318 Posted: 31-Jan-2010 at 16:02

    vo vrska so novinarskiot tekst deka se stremime kon evropskoto dno vo koristenje na javniot prevoz nekolkuz abeleski. KOlku sto znam vo severnite evropskiz emji javniot prevoz se koristi isklucitelno mnogu. Tamu drzavite imaat strategija javnoit prevoz stane dominanten zaradi ekoloski pricini kako i zasteda na gorivo eve eden poucen primer i od japonija http://www.newsweek.com/id/112735

    no kaj nas forsiranjeto na javniot prevoz e od druga pricina, pritisokot vrz soobrakajnicite e ogromen igradskite avtobusi se sredstvo toj so ,malku vlozuvanja da se rastereti, dodeka ne se pojavat pogolemi investicii vo soobrakajnicite. Toa teba da odi od dve strani, investicii vo GSP, davanje na prvenstvo so zoltite lenti, i od dr strana oteznuvanje na koristenje na lekite vozila, barem vo centarot.

     

    Back to Top
    nenad View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member


    Joined: 19-Dec-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 741
      Quote nenad Quote  Post ReplyReply #319 Posted: 31-Jan-2010 at 16:04

    Uste edna slucka vrzana so nasiot mentalitet.

    Imam drag prijatel i kolega koj zivee kaj transportniot centar a raboti vo gradski zid.  na prasanjeto zosto di sekoj den so kola na rabota i gubi vreme i nervi za da najde parking, toj odgovori deka ako odi pes ke si go izvalka odeloto. Dali e toa mentalitet ili ednostavno ulicite ne se cisti?


    Back to Top
    lslcrew View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 14-Jan-2008
    Location: Skopje
    Online Status: Offline
    Posts: 10988
      Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #320 Posted: 31-Jan-2010 at 16:09
    Па всушност може и вака еве филозофски да и пристапиме на темата. Природата нема да дозволи човекот да стане масовен загадувач и сама по себе ќе наметне еколошки видови енергија. Резервите на нафта факт е дека се "пијат" масовно. Човекот природно ќе биде принуден да преминува кон возила на електричен погон, а таков погон засега е во рамки на некаков алтернативне погон. Сепак да беше ефтин ќе се наметнеше досега, а негова инсталиција е поефтина за масовни видови транспорт, како трамвај метро тролејбус, железница.

    *Малку офтопик, ама незнам долгорочно како ќе изгледа товарниот транспорт. Железницата ќе го заземе своето место многу повеќе за разлика од бродскиот со оглед на тоа што скоро слушнавме објава дека е направен прв брод на електричен погон и тоа е ултра скапо за разлика од железницата што веќе оддамна е еколошка со ектрификацијата. Што правиме со меѓуконтиненталниот транспорт?!
    Back to Top
     Post Reply Post Reply Page  <1 1415161718 86>

    Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



    This page was generated in 0.840 seconds.

    Copyright ©2007 - 2025  build.mk

    Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.