build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Битолски сообраќај (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 15161718>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #321 Posted: 23-Jun-2020 at 11:07
Милиони евра за реконструкција на сообраќајници

Битола
Во моментот кога поради пандемијата на коронавирусот буквално замре животот во Битола, во градот под Пелистер оживеа градежната оператива, која во последно време по „принудниот одмор“ мошне интензивно работи на реконструкција и асфалтирање на неколку главни сообраќајници во градот. Битолчани одамна не паметат таква интензивна градежна офанзива за изградба и реконструкција на улиците во градот. Додека многумина сметаат дека ваквата градежна офанзива е пред сѐ резултат на претстојните предвремени парламентарни избори, од локалната самоуправа во Битола уверуваат дека реконструкцијата, која моментално забрзано се изведува на неколку главни сообраќајници во градот, е реализација на програмата што е усвоена од Советот на Општината и за неа се обезбедени буџетски пари. Според некои пресметки, за реконструкција на улиците во Битола, на кои моментално се работи, локалната самоуправа на градот под Пелистер и Министерството за транспорт и врски ќе издвојат околу три милиони евра.

Меѓу многубројните инфраструктурни зафати, кои Општина Битола ги прави во последно време, деновиве почнаа градежните работи за целосна реконструкција на улицата Партизанска. Станува збор за улица во должина од 730 метри, која од кај кружниот тек, кај супермаркетот „Веро“ ќе се поврзе со крстосницата на улицата Методија Андонов-Ченто, кај Нова Битола. Вкупната инвестиција за реконструкција на Партизанска изнесува 581.000 евра, средства што се обезбедени од Министерството за транспорт и врски. Покрај овие пари, Општина Битола за оваа реконструкција издвои и сопствени во износ од 350.000 евра, кои ќе бидат искористени за изградба на канализациската и водоводна мрежа. Паралелно со реконструкцијата на Партизанска интензивно се работи и на комплетна реконструкција на улицата Илинденска. Вкупната инвестиција на реконструкцијата на Илинденска изнесува околу еден милион евра, од кои 530.000 евра се општински средства.


Илинденска, која претставува една од сообраќајните крвотоци во градот, комплетно се реновира со средства и од централната и од локалната власт. Оваа сообраќајница, која се протега од Црн мост па до излезот на Битола, кај Еврејските гробишта, е во должина од 2.131 метар. На оваа улица со мошне големи зафати се ангажирани двете битолски комунални претпријатија, ЈКП „Водовод“, кое ги изведува водоводните приклучоци во висина од 3,6 милиони денари и КЈП „Нискоградба“, кое е ангажирано на целосна реконструкција на канализациската мрежа и поставување нови приклучоци. За тој зафат ќе бидат потрошени 6,9 милиони денари. Преостанатите средства од 22 милиони денари ќе бидат наменети за асфалтирање на коловозот.
Деновиве во Битола интензивно се работи и на реконструкција на улицата Бранко Радичевиќ. Реконструкцијата на оваа улица опфаќа поставување нова мешана канализациска мрежа, а екипите на ЈКП „Водовод“ ја менуваат главната водоводна цевка и поставуваат соодветни приклучоци. Последната фаза од комплетната реконструкција на улицата Бранко Радичевиќ опфаќа асфалтирање и партерно уредување на улицата. Вкупната сума, која Општина Битола ја издвои за комплетната реконструкција на улицата Бранко Радичевиќ, изнесува над 4.600.000 денари или околу 75 илјади евра.

Паралелно со реконстрyкцијата и асфалтирањето на улиците во Битола мошне интензивно се работи и на приградските улици. Така, градежната оператива деновиве интензивно работи на изградба на две улици (9-та и 17-та) во Долно Оризари, во должина од 335 метра. По многу години очекување овие две улици конечно ќе добијат асфалт. Во Долно Оризари, Општина Битола инвестира околу 6,5 милиони денари во изградба и асфалтирање на улиците, и по многу години конечно го реши проблемот жителите од ова битолско село да не газат повеќе по кал.

Тоа што особено ги радува битолчани е што со тие зафати се менуваат и азбестните водоводни цевки, кои се штетни по здравјето на граѓаните. Според процената на стручните служби на ЈКП „Водовод“, во Битола имаше околу 25 километри азбестна водоводна мрежа. Сега таа, според нивните сознанија, изнесува околу 11 километри, и се менува по секоја интервенција на водоводната мрежа. Од „Водовод“ нагласуваат дека со реконструкцијата на улиците, а особено по интервенцијата на улицата Стив Наумов, ќе се сменат дури неколку километри азбестни цевки.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/republika/милиони-евра-за-реконструкција-на-соо/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #322 Posted: 23-Jun-2020 at 11:10
СЕ РЕКОНСТРУИРА ЕДНА ОД НАЈОШТЕТЕНИТЕ ДЕЛНИЦИ НА УЛИЦА „ПАРТИЗАНСКА“
Започна реконструкцијата на ул. „Партизанска“ во Битола, на потегот од кружниот тек во Нова Битола, до раскрсницата со ул. „Методија Андонов Ченто“, во должина од 730 метри. Увид во градежните активности изврши градоначалничката Наташа Петровска, заедно со директорите на јавните претпријатија „Водовод“ и „Нискоградба“ Горан Козаров и Методи Силјановски.

„Инвестицијата има вредност од 581.000 евра, од кои 355.000 евра се директно од буџетот на Општина Битола. Главниот канализационен систем на улицата се прави со средства од Министерството за транспорт и врски, останатите водоводни и канализациони приклучоци ги изведуваат јавните претријатија „Водовод“ и „Нискоградба“, а коловозот го има Општина Битола. Станува збор за потег од „Партизанска“ кој беше во исклучително очајна состојба, особено во делот на коловозот кој што граѓаните го поминуваат секојдневно и нивните реакции се потврдија. Санацијата на коловозот ќе даде поинаква слика заедно со целата инфраструктура која што ќе ја обезбедиме. Ова е потврда на она што го најавив кон крајот на ноември и почетокот на декември дека сите проекти кои што сме ги изготвиле со целосна комплетна документација, денес го гледаат светлото на денот. Во Битола се случуваат низа градежни активности кои покажуваат една сериозна градежна сезона која што е искористена максимално, дури и до овој период. Но, следуваат и други проекти до крајот на градежната сезона“, рече градоначалничката на Општина Битола, Наташа Петровска.

Градоначалничката се осврна и на состојбата со општинскиот буџет, кој е стабилен и покрај обештетувањата кои општината ги врши како наследени долгови од минатиот период.

„Тоа исклучително ме радува особено во состојба на пандемија, која носи и свои последици. Проекцијата за следниот период во делот на финансиите потврдува дека можеме да се движиме со оваа динамика. Се надевам дека изведувачите ќе го почитуваат рокот за изведба и ќе нема потреба од дополнителна интервенција“, посочи Наташа Петровска.

Пред отпочнувањето на градежните работи, изработен е основен проект за времена измена на сообраќајот на оваа улица, со што истиот ќе се одвива по нов сообраќаен режим.



http://www.bitola.gov.mk
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #323 Posted: 23-Jun-2020 at 11:12
ПАВЛЕСКИ НА УВИД ВО ГРАДЕЖНАТА ПАТНА ИНФРАСТРУКТУРА ВО БИТОЛА
Заменик министерот за локална самоуправа Дејан Павлески и градоначалничката на Општина Битола Наташа Петровска, извршија увид во градежните работи кои што се во тек, на неколку позначални улици во градот.

На ул. „Партизанска“, чија реконструкција започна пред само неколку дена, Павлески од страна на градоначалничката и изведувачот на терен, беше информиран за зафатот, кој во должина од 730 метри, ќе се одвива на потегот од кружниот тек до раскрсницата со ул. „Методија Андонов Ченто“. Градоначалничката Петровска посочи дека инвестицијата е во вредност од 581.000 евра, од кои 355.000 евра се директно од буџетот на Општина Битола. Главниот канализационен систем на улицата се прави со средства од Министерството за транспорт и врски, а останатите водоводни и канализациони приклучоци ги изведуваат јавните претријатија „Водовод“ и „Нискоградба“.

Во населбата Долно Оризари, Павлески и Петровска разговараа со локалното население, во улиците кои се веќе асфалтирани. Жителите изразија голема благодарност што за прв пат откако ги изградиле куќите во оваа населба, не газат повеќе на кал, за да стигнат во своите домови. Градоначалничката го информираше заменик министерот дека следува дополнително асфалтирање на нови улици во оваа населба, а досега, со асфалт се покриени околу 3000 метри квадратни.

На ул. „Илинденска“, улица со должина од над 2 километри, градоначалничката Петровска го информираше заменик министерот Павлески за етапното работење по делници на оваа улица, која претставува една од најважните делници за слободен проток на сообраќај во Битола. И на оваа улица свој удел во поставување на канализационата и водоводната мрежа има Министерството за транспорт и врски во вредност од над 25 милиони денари, додека општината со над 33 милиони денари ги изведува приклучоците и целосното реновирање на коловозот.

Петровска посочи дека во тек е целосната реконструкција на ул. „Бранко Радичевиќ“, која што е во финална фаза. Претходно тука беше променета водоводната и канализационата мрежа, а деновиве ќе започне и асфалтирањето. Во повеќе наврати, помали делови од улиците, каде е потешко да се изведе асфалтирањето, поставени се бехатон плочки, се со цел населението да има безбеден и чист пристап до своите домови.

Заменик министерот Павлески истакна дека во моментов во Битола има градежна експанзија, која во секој облик ќе овозможи подобри услови за локалното население.





http://www.bitola.gov.mk
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #324 Posted: 24-Oct-2020 at 13:58
Наводно многу се развлекла работата при реконструкција на Партизанска







https://www.facebook.com/burevesnik.news

Edited by stef4o - 24-Oct-2020 at 13:58
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #325 Posted: 24-Oct-2020 at 15:15


Наводно се копало на 7 метри длабочина, бидејќи канализацијата била и под покриената река Курделес, и под пелистерскиот канал кој течи тука, така што морало сето тоа да се заобиколи пред да се чепне канализацијата.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 874
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #326 Posted: 26-Oct-2020 at 22:04
Баталете тие бедни оправдувања, само за тоа ги бива. Со 300 метри улица сакаат за 5 избори да се сликаат, тоа е. Започнаа одамна, највеорватно ќе завршат пред локалните избори. Скопје не е на друга планета па реконструкција на десетици километри да се изведува за месец-два. Ако се сака - се можи, ама Битола веќе одамна е управувана од бедно сервилно малограѓанство и не гледам дека набрзо ќе се смени нешто за жал.

П.С. Сите сте чуле за проблемте со аерозагадувањето во Битола, слично на тоа во Скопје и Тетово. Градоначалничката дури и на предизборен спот на точак се возеше и ветуваше чуда. Еден единствен е**ен сантиметар велосипдска патека не е изведен во Битола, ниту од оваа администрација, ниту од претходната. Колку што следам јас барем, секој помал град во Македонија има до сега барем по некојси симболичен минимум метри велосипедка патека.

Edited by hcitrS - 26-Oct-2020 at 22:05
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #327 Posted: 08-Dec-2020 at 18:04
Центарот на Битола ќе биде пешачка зона

Со новата студија, што треба да ја усвои Советот на Општина в петок, треба да се регулира сообраќајот во наредните 20 години. Со неа ќе има повеќе еднонасочни улици и повеќе простор за пешаците и велосипедистите



Анета Блажевска

БИТОЛА – Центарот на Битола да биде пешачка зона со еднонасочни улици и да има повеќе простор за пешаци и велосипедисти, предвидува новата сообраќајна студија која Советот на Општина Битола треба да ја донесе овој петок.

Сообраќајната студија за Битола заедно со идеен проект предвидува две варијанти како да се организира режимот на сообраќај во центарот на градот.

Во првата варијанта се предвидува ако сега приоритет имаат возила, да се даде предност на пешаците и велосипедистите. Паркингот пред Центарот за култура што граничи со Широк Сокак да биде плоштад. Улицата пред хотелот „Епинал“ да се затвори за сообраќај сѐ до зградата позната како Јат. Значи пешачењето по Широк Сокак во овој дел да не го попречуваат возила. И не само тоа – дел од улиците во центарот да прераснат во еднонасочни и да се ограничи движењето на возилата на 30 км на час.

Во вториот предлог стои да се задржат предлозите од првата варијанта и плус во еднонасочните улици да се направат по три ленти, за возила, за пешаци и за велосипедисти, со тоа што велосипедистите да се движат во спротивна насока од возилата. Широк Сокак да биде пешачка зона до раскрсниците над Саат кулата, а на улиците „Цар Самоил“ и „Борка Левата“ да нема зонско паркирање.

„Се работи за сообраќајна студија која дава насоки за регулирање на сообраќајот во централното градско подрачје во наредните 20 години. Според оваа студија главниот акцент во наредниот период наместо на автомобилите треба да се стави врз пешаците и велосипедистите. Реализацијата на целата студија ќе зависи од брзината на општинските служби. И она што можеби е најприоритетно е претворањето на плоштадот ‘Гоце Делчев’ во пешачка зона“, изјави претседателот на Совет, Валентин Груевски.

Експертите од сообраќајот имаат позитивен став за новата сообраќајна студија за Битола.

„Новата сообраќајна студија е одлично идејно решение. Воведувањето на еднонасочни улици во центарот на градот стратешки значи помалку сообраќаен метеж, помалку возила, намалено загадување и бучава, повисок квалитет на живот и поголема безбедност за учесниците во сообраќајот“, ни изјави професорката на Техничкиот факултет во Битола Јасмина Буневска-Талевска, која е стручна во делот на сообраќајот.

Познавачите на состојбите велат дека уличната инфраструктура во центарот на градот е со недоволен капацитет, мала ширина без тротоари и велосипедски патеки. Улици кои не се соодветно означени со хоризонтална и вертикална сигнализација, па стануваат небезбедни за движење на пешаци и нефункционални за движење на возила и транспорт на товар.

Во исто време во Битола има голем пораст на бројот на возила (25.000) застарен возен парк кој влијае на загадувањето на воздухот, мал број места за паркирање, непрописно паркирање, неатрактивен јавен превоз, такси возила кои не ја исполнуваат потребната техничка исправност и ниско ниво на култура на однесување во сообраќајот, и кај возачите, и кај пешаците, и кај велосипедистите.

Работите одат бавно на терен и нема некој посебен напредок и динамика. Од досегашните чекори во позитивна смисла е подобрено јавно осветлување, ЛЕД светилки на главните сообраќајници, подобрена хоризонтална сигнализација и парцијални решенија за подобрен пристап на пешаци на одредени места и неколку пристапни рампи на тротоари.

„Сепак ова е далеку од реалните потреби и потребни се храбри и брзи решенија во следниот период ако сакаме да видиме ефекти на среден рок“, вели Виктор Илиев од граѓанската иницијатива „Битола на точак“.

Имајќи ја предвид сериозноста на проблемите, децениската запоставеност и актуелната здравствена и економска криза потребни се не само долгорочни, туку и краткорочни решенија и подобрувања по примерот на многу европски градови, смета Илиев.

Она што Општина Битола треба да го направи е да ги изгради ветените велосипедски патеки.

„Изработени се две сообраќајки студии, едната за ул. ‘Довлеџик’ и другата за централно градско подрачје, која ќе се разгледува на следната седница на Советот. Во рамките на тие студии, влезени се и предвидените велосипедски патеки“, велат од Општина Битола.

Во Битола нема функционери кои одат на работа со велосипед, па Илиев смета дека треба да се поттикнат вработените во јавните претпријатија да бидат пример во градов и да одат на работа со јавен превоз и на велосипед наместо со автомобил, а за оние што ќе се решат да возат автомобил да се воведи платен паркинг пред институциите.

https://nezavisen.mk/centarot-na-bitola-kje-bide-peshachka-zona/
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #328 Posted: 08-Dec-2020 at 19:23
Ова е прекрасна вест! Сигурен сум дека просечниот битолчанец ќе биде и тоа како против, но со малку политичка волја конечно ќе се истурка едно долгорочно решение.

Има многу што да се дискутира, но морам да скренам внимание на делот кој вика „Со новата студија, што треба да ја усвои Советот на Општина в петок...“ - кажува многу за нашата демократија. Скраја да е да напишеле „треба да се дискутира и стави на гласање“ - решено е дека ќе се изгласа. Ебати државата.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #329 Posted: 08-Dec-2020 at 21:59
Лошо е тоа што се многу инертни во спроведувањето на изгласаното во пракса,ќе поминат години додека навистина се почувствува некаква промена во сообраќајот плус и во самиот текст се посочува лошата состојба со градскиот превоз и такси возилата. Сите проекти и измени кои се добар потег за жал само на хартија остануваат и со по нешто ситно на терен.
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 754
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #330 Posted: 09-Dec-2020 at 14:58
Добра вест, но ова е само студија, далеку од некква реализација, така што не би се залетувал.

Плоштадот "Гоце Делчев", да се направи целосно пешачка зона е стара и убава идеја, но неговата реализација треба да оди во насока на подземна улица и подземен паркинг, нешто налик на центарот на Струмица. Паралелно со та мора да се најде локација во непосредна близина на овој плоштад за изведување на катна гаража, бидејќи проблемот со паркирање е моментално еден од најголемите во Битола па и во сите останоати градови во Мк, што недоволно се третира. Исто така мислам дека имаше слична иницијатива пред 10-тин години.

Делот на отстранување на зонско паркирање и секакво движење на возила околу Саат Кулата исто така е потребен. Со што целиот тој дел кај плоштадот Магнолија и паркот околу саат кулата и галеријата ќе стане една целина. Тука има потеба и на отстранување на неколку времени објекти "трафики" се до коритото на река Драгор.

Околу едносмерните улици. За тесните улици во битолското старо Јадро (сокаци) мора да има добро разработен план. Не само која улица е еднонасочна, во кој правец туку и точно да се означи кој дел е за автомобили, кој за пешаци, велосипедисти или паркирање. Бидејќи се работи за старо јадро и рушењето не е посакувано и можно, смеам дека возилата и велосипедистите мора да го делат коловозот со некакво ограничување од 30км/ч. Да има задолжително на едната страна лента за паралелно паркирање, а на другата мал тротоар за пешаци. Овие улици се широки 5-6м, не гледам како е возможно да се изведи тука и велосипедска и колона за возила (камо пак и дво-смерна), а да не се наруши паркингот. Воопшто не сакам, лента обележна за велосипеди а да се користи за паркинг. Во овие улици најголем проблем е паркингот, а потоа потребите на пешаците, велосипедистите и на крај автомобилите што се дивжат. Зборуваме за голем број на куќи кои се лепенки и немаат свој двор или паркинг, па станарите се приморани да паркираат на улица. Дефинитивно, една лента паркинг, со тоа што тој што не е станар ќе плаќа скапо зонско. Во овој дел би одел и чекор потаму, дека не мора сите овие улици да се асвалтирни, туку дека е возможна и комбинација со павер елементи кај некои со што би добиле поголема "амбиенталност", бидејќи Битола не е само Широк Сокак, и овие улички имаат доста атрактивни стари куќи. Патем многу европски стари јадра на градови со големина како Битола се така решени, треба само волја а не некакви којзнае какви студии.




Edited by stratus - 09-Dec-2020 at 14:59
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 754
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #331 Posted: 09-Dec-2020 at 15:05
Еден пример како изгледаат Битолските сокаци денес. А имаат многу потенцијал
https://www.google.mk/maps/@41.0279141,21.3333674,3a,75y,26.86h,97.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-78iTNEJmT32M-9VmWSQ6A!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Edited by stratus - 09-Dec-2020 at 15:06
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #332 Posted: 12-Dec-2020 at 08:55
Originally posted by BITOLANEWS

Усвоена сообраќајната студија за зголемување на површините за пешаци и велосипедисти во центарот

ДЕКЕМВРИ 11, 2020

Советот на Општина Битола на денешната седница донесе одлука, со која се усвојува сообраќајната студија и идеjниот сообраќаен проект со динамичка микроскопска симулација и организирање на режим на сообраќај во централно градско подрачје на град Битола, со граници на опфат (на север Булевар 1 ви Мај, на запад улица Кузман Јосифовски,на југ улица Солунска и исток улица 4 ти Ноември).

Со оваа студија се предвидува зголемување на површините за пешаци и велосипедисти, што ќе се реализира со изготвување на проектна документација, согласно законската регулатива.

Во Централното градско јадро на град Битола, како заштитено културно наследство, приоритет треба да имаат пешаците и велосипедистите. Студијата дава генерални насоки на понатамошниот режим на сообраќајот во иднина.

Како основа за нејзина изработка, земени се, претходни плански документации: сообраќајна студија од 2011, ГУП, детални урбанистички планови и законските прописи.

Студијата е конципирана врз основа на извршена споредба на предвидените плански решенија и моменталната состојба на сообраќајот и содржи мерливи податоци за сегашното одвивање на сообраќајот во градот, сега и во иднина. Податоците треба континуирано да се ажурираат и да се постапува со конкретни мерки.

Во процесот на изработка на студијата извршена е виртуелна симулација со софтверот VISSIM, при што идејните решенија, се проверени во виртуелниот модел.

https://bitolanews.mk/2020/12/11/усвоена-сообраќајната-студија-за-зго



ПРИСТАП ДО СТУДИЈАТА (СТР. 124 ПА НАТАМУ): ТУКА
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #333 Posted: 12-Dec-2020 at 13:38
За Битола единствена сообраќајна стратегија што се признава, е некаква форма на страегијата за Париз од 18ти век кога се вцртуваат нови булевари и се руши околу бескомпромисно да се пробијат коридори и да се оформат нови градежни линии. затоа денес Париз е Париз. Она "село во град" меѓу центарот и верото мора да биде конечно заменето со нов урбанизам и архитектура и без да слушаме душегрижнички коментари за "духот и традицијата на градот". Има широк сокак, има чаршија има кејот на Драгор и доста е.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19862
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #334 Posted: 12-Dec-2020 at 14:12
БИТОЛА НАПРАВИ СТУДИЈА ДА МУ СТАВИ КРАЈ НА КАБАДАЈЛУКОТ ПРИ ПРЕМИНУВАЊЕТО НА ШИРОК СОКАК КАЈ „ЕПИНАЛ“

Една од најфреквентните сообраќајници во Битола која го кочи сообраќајот, делот од улицата Димитар Илиевски-Мурато што минува кај хотел „Епинал“, односно го сече Широк Сокак, ќе стане пешачка зона и во иднина нема да минуваат возила. Ова се предлага со сообраќајната студија и идејниот сообраќаен проект што денес ги усвои Советот на Општина Битола, а се однесуваат на централното градско јадро.

Токму оваа делница е показател на кабадајлукот во Битола. Семафор не е поставен, а возилата чекаат да поминат пешаците кои се шетаат низ Широк Сокак и ги пропуштаат еден по еден, па се создава долга колона возила и сообраќајот се одвива тргни-застани. Воедно, и голем дел од битолчани со возилата секојдневно минуваат од таму, дел поради потреба, но и оние кои се шетаат или одат на кафе, па бараат паркинг што е можно поблиску до кафулето. Теренската анализа покажа дека дури 50 проценти од дневниот проток се автомобили кои транзитираат.

„Помалку од 50 проценти од возилата се на резидентни жители на централното подрачје и ја користат таа улична мрежа за да пристапат до дома. Во оние 50 проценти покрај резидентното население спаѓаат и оние кои одат со автомобили на Широк Сокак за изведување на одредени работни задачи, прошетки и слично. Останатите 50 проценти се транзит кои поминуваат низ градот, а целта на патување не им е центарот на градот“, рече Дарко Спасеновски од експертскиот тим на студијата.

Студијата чиј инвеститор е Општина Битола преку проекти ќе треба да се спроведе во следните десет до 20 години. Таа содржи две варијанти. Во првата предвидени се трансформација на паркиралиштето пред Центарот за култура во плоштад, сообраќај на улица Виенска само за жителите и посетители со сместувачки капацитети, затворање за сообраќај на моторни возила на дел од улицата Пеце Матичевски и Димитар Илиевски-Мурато на потег од влез за хотел Епинал до зграда на поранешна ЈАТ и трансформација во пешачка зона и други измени.

Во втората заријанта е запазена првата само со дополнувања. Таа содржи и воведување на еднонасочен сообраќај на улици во делот кај Митрополијата и Пиварата, контра велосипедски ленти на улици со еднонасочен сообраќај, затворање за сообраќај на потег од улица Јорго Османо до булевар Први Мај и трансформација во пешачка зона, односно спојување со Широк Сокак. Отстранување на уличното зонско паркирање на улиците Цар Самуил и Борка Левата. Ќе има и трансформација во пешачка зона на кракот кај училиштето Кирил и Методиј до крстосница со улица Никола Тесла.

„Заложбата во сообраќајната студија ни беше да обезбедиме најголем простор за пешаците, па за велосипедистите, јавниот превоз, па потоа сè останато. Се потрудивме да добиеме еден урбан град кој ќе го подобри квалитетот на живот, ќе го намали загадувањето во централното градско подрачје и ќе биде основа за понатамошен развој на градот“, рече Спасеновски.

Славчо Димовски, исто така експерт вклучен во проектот рече дека деталните и генералните урбанистички планови во Битола се стари, а и плус има промени во законската регулатива со староградско јадро па имаат потешкотии при планирањето и реализирањето на било кои идеи.

„Со сообраќајната студија се даваат насоки , тие не се решенија кои се спроведуваат утре, туку се насоки кои треба да се разработат со законски предвидени проекти“, рече Димовски.

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/bitola-napravi-studija-da-mu-stavi-kraj-na-kabadajlukot-pri-preminuvaneto-na-shirok-sokak-kaj-epinal/
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 874
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #335 Posted: 12-Dec-2020 at 14:45
Originally posted by user8642

За Битола единствена сообраќајна стратегија што се признава, е некаква форма на страегијата за Париз од 18ти век кога се вцртуваат нови булевари и се руши околу бескомпромисно да се пробијат коридори и да се оформат нови градежни линии. затоа денес Париз е Париз. Она "село во град" меѓу центарот и верото мора да биде конечно заменето со нов урбанизам и архитектура и без да слушаме душегрижнички коментари за "духот и традицијата на градот". Има широк сокак, има чаршија има кејот на Драгор и доста е.


Да бе, нема поуба идеја, Париз на 21-от век ќе биди Битола. Ко ќе се наредат надалеку познатите интелектуални грамади, со естетски рафинирани вкусови, како Стентони, Цилевци, Чифлигановци и слично, ќе добиеме град-бонбона, нема да ти се верува колку е убав, урбанистички оптимум. Руши си кај тебе пред куќа, вакви слаби трамповски идеи не давај во јавност уште ќе те прочита некој советник па ни исчезна градо.
Среќа има барем Закон за заштита на старото јадро, не дека се почитува нешто ептен, ама се надевам дека претставува некаков браник против дебармализација на градското јадро.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #336 Posted: 12-Dec-2020 at 17:20
Боље да се изнаредат стентони и чифлиганевци отколку да си остане како резерват на отоманска империја со примеси на нео-феудално урбано дивјаштво.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #337 Posted: 12-Dec-2020 at 17:44
Јас баш си ја сакам Битола, токму поради сокаците и тоа е еден од ретките градови каде што да можам да работам, веднаш би прифатил, не би се мислел воопшто.

Споредбава со Париз и Битола е една голема утка и нема врска едното со другото, бидејќи по таа аналогија, 90% од италијанските градови треба да се срушат за да има булевари.
Back to Top
JovanOdGjorche View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 514
  Quote JovanOdGjorche Quote  Post ReplyReply #338 Posted: 12-Dec-2020 at 23:10
Треба да се заштитат старите градби а не да се рушат! Сите градови во Македонија имале одлични мали, живи, компактни маала и улички кои за време на СФРЈ се уништиле! Пример е Куманово каде центарот е уништен со подигање на „коцки“ кои денес се распаѓаат! Битола е редок пример за Македонија каде она што вреди, сѐ уште е на своето место!
And something, somewhere was lost in 1938...
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 874
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #339 Posted: 13-Dec-2020 at 01:35
Ами и Битола имаше доста лоши идеи (коишто останаа недовршени и на крајо на ништо не личат, ко "булеварот" кај Симпо на пр., или Стара Болница зградитр) ама самата големина на стариот град едноставно придонесе да остани доста од органскиот развој (највероватно базиран на средновековен модрл со некои мали изблици во 19 век, како широк сокак и кејот).
Според мене најголрма трагедија му се има случено на Штип во повоениот период, едно многу симпатично старо јадро како Велес/Охрид е срушено за израдба на онаа несрќна идеа Ванчо Прке со бедни згради и една шитрока улица која иди од и води кон никаде. Илјадакратно порадо би живеел во "отоманска паланка" отколку бездушна тага како Аеродром, Мичурин..
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #340 Posted: 14-Dec-2020 at 22:31


Во оваа видео снимка од седница на советот на Општина Битола (точно на timestamp-от кој го линкував) еден од членовите на тимот кој ја изработи новата сообраќјна студија за град Битола, објаснува зошто и како, и одговара на прашања.

Мислам дека многу ретко досега имаме јавно излагање и анализа зошто и како е избрано одредено сообраќајно решение не само во Битола, туку во цела држава. Кој сака да гледа 1.5-2.0х брзина, нема да погреши.

Edited by гитардемон - 14-Dec-2020 at 22:32
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 15161718>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.156 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.