
![]() |
![]() |
![]() |
Железнички станици |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1819202122 41> |
Author | |
OCB ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
![]() ![]() |
![]() ![]() Железничката станица во Скопје како паланечка постојка ![]() Железничката станица живее и дење и ноќе, а ентериерот раскажува уникатна приказна за разни социо-општествени струења, но и целосно пропаѓање на модернистичкиот објект на Кензо Танге БОЈАН ШАШЕВСКИ Не треба да си редовен патник во возовите на „Македонски железници“ за да увидиш дека Железничката станица бара итно освежување на сивиот, ’рѓосан и езотеричен ентериер. Ликот Илко на Мето Јовановски од филмот „Тетовирање“ од 1991 година сигурно нема да забележи разлика доколку повторно реши да застане на пероните. Илко нема да има ништо против современи решенија и функционални машинерии. Но, како вечен патник низ сопствената доба најмногу ќе потенцира континуирана негрижа и неодржување на модернистичкиот репрезентативен објект на Кензо Танге. Оттаму, позитивни се сигналите што Министерството за транспорт и врски по повеќе од три децении, конечно, реши да тргне во акција за реконструкција на студенилото на Железничката. Тендерот за изведувач е на пат. Иако, од друга страна, приврзаниците на локомотивите и пругите веќе со години наназад „изгореа“ од слични ветувања. „Утрински весник“ во улога на турист прошета низ содржините на сообраќајниот објект. Не' поттикна и малиот јубилеј, 140 години железнички сообраќај. Првата скопска станица за возови е изградена во 1873 година во Османлиското царство, кога, всушност, почнало и железничкото живеење. Со пруги биле поврзани Скопје и Солун. Наредната е подигната во 1938, а по катастрофалниот земјотрес, на 27 јули 1981 е изграден и Транспортниот центар преку кој лани се превезени над 650.000 граѓани, а во 2011 година околу 950.000. Во осумдесеттите и деведесеттите, пак, дневно циркулирале по 7.000 патници низ 70 воза. ![]() За да се доловат моментите и да се објасни денешниот амбиент во Железничката, потребно е повеќе од суров и мрачен реализам. Уште потешко е да се најде позитивен агол и да се ублажи текстот. При влезот на објектот ќе добиете студен туш. И тоа буквално! Млазеви вода паѓаат од покривот пред аптеката „Зегин“, кај сендвичарницата и продавачот на ѓевречиња. Се гледаат автомати за пари од неколку банки, се слуша и струење од ветер. Некој ја истурил лутината врз стаклото до централниот влез. Ентериерот е поинаква приказна. Како компарација - во надворешниот дел кај булеварот „Кузман Јосифовски-Питу“ реки од луѓе брзаат со своите ранци, патнички торби, скопјани што чекаат автобус на ЈСП... Има и минувачи упатени кон слаткарницата „Шехерезада“. Објектот во голема мера е експлоатиран и со помош на обложувалницата, клубовите, неколку локали со брза храна. Железничката живее и дење и ноќе. Но, внатре е се' потивко. Времето е запрено. Тоа најубаво се чувствува со малите телевизорчиња што ги „заменуваат“ информативните панели. Ги има по две и на приземјето и на првиот кат. „Македонски железници“ како да хибернирале во 1996 година кога со Законот за територијална поделба и одредување на единиците на локалната самоуправа беше сменето името на Титов Велес. Градот низ вековите познат и како Вила Зора и Ќупурли, само ќе ги збуни туристите што не прочитале за бившите регионални претседатели. Пред да се качите на скалите за пероните, или да отидете до билетарницата, може да забележите и продавничка, информативно биро, но и бербер. Спроти него има станична благајна, целосно руинирана, па служи како остава за искршени работи. Ретко кој ѕид е празен без имиња од маркери и спрејови. Подвижните ескалатори не се движат. Железничарите не знаат од кога. Тешко на авантуристите со по 3-4 „накрцани“ торби без тркалца. „Ескалаторите не функционираат којзнае од кога. И не само тие. Тука е потребно реновирање од корен. Зборувам за шалтери, чекалници, тоалети, патеки за слепи, потоа варосување на ѕидовите... Да не зборуваме за трафиките кај пероните. Во нив може да се сретне по некоја змиичка, гуштер, лебарки...“, вели стариот железничар Мите. ![]() Негова колешка е ангажирана да наплаќа по 10 денари за тоалетите на првиот кат. Тука посетителот може да ѕирка кон булеварот од искршениот прозорец. Пукнати се и огледалата, а водоводните и канализациските цевки комплетно мувлосани и ’рѓосани. Со зелено-кафеав колорит. Прва асоцијација се санитарните јазли од култниот филм „Треинспотинг“. Исчкртаните врати од тоалетите се заковани и затворени со клинци, па дури сега сфаќате зошто на наплатната масичка ве прашуваат „По голема или по мала?“. На првиот кат има и дежурна полициска служба, а отспротива нефункционален простор - некогаш угостителски објект. Лани млади ентузијасти се обидуваа да го заживеат овој локал. Направија неколку целовечерни журки. Но, предноста на приземните кафеани е што посетителите не мораат да минуваат низ ентериерот на Железничка за да стигнат до шанк. Часовниците покрај пероните работат и се точни! Но, затоа пак, нема електронска сигнализација, а за да „фатиш“ воз треба да протрчаш покрај испокршени плочки, ’рѓосани разгласи и мувлосани ѕидови. Некои од клупите имаат исчкртани, избледени, но за среќа функционални седишта. „Сликај, да види народот што се случува!“, викаат дел од железничарите. Настрана од ’рѓосаната и изедена околна платформа, возовите чуваат урбан шмек. Секако, ова важи за екстериерот. Бликаат со уметничка креација со радикален политички пулс. Имаат досетливи пораки-графити кои умешно ја интерпретираат уличната култура и социо-политичките моментуми на повеќе генерации активисти и локални момци. Наместо да оставаат парички на самите пруги, на оригинален начин врежале белег на возовите. На железничкиот живот воопшто. „Возот е моето омилено и единствено превозно средство. Низ земјава постојат само 10-ина возови. Ќерка ми живее во Скопје, па доаѓам да ја посетам секоја недела. Со години. Внатре мириса на мочка, нема абер од музика, но има некој посебен шмек, не е како автобус. Додека сум качен на воз се чувствувам најслободен. Можам да станам на цигарче, да направам муабет со разни луѓе... Сите ја знаат состојбата со возовите, а најстрашно е што никому не му е чудно зошто нема зафати, нема подобрување. Видете, меѓу вагоните бодат очи знаци со ’за’ и ’против’ пушење. Ставени се еден до друг. Идеална слика за нашето општество“, вели пензионерот Коста Трајков чекајќи да тргне возот за родниот Велес. http://www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=ECD1D95EF9106842A2A160135AD9AB07 |
|
![]() |
|
mon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
![]() ![]() |
A vazese za najmoderna zeleznicka stanica na Balkanskite prostori!
Pa posle vikaat deka ne unustile "nekoi odnadvor"... |
|
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
|
![]() |
|
MIKI1 ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Jan-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 313 |
![]() ![]() |
![]() |
|
Makedonij ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Apr-2009 Location: Celje - Виница Online Status: Offline Posts: 2190 |
![]() ![]() |
Следната година Скопје ќе има целосно реновирана Железничка станицаСкопје по повеќе од 30 години ќе добие нова реновирана железничка станица која е изградена во 80-тите години по уривањето на старата во катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Реновираната железничка станица, за која Министерството за транспорт и врски веќе распиша тендер за избор на градежна компанија, се очекува да биде готова до крајот на идната година. Реконструкцијата ќе го опфати ентериерното уредување на станицата, со подигнување на нивото на перонската платформа, поставување на нови лифтови, реновирање на чекалните, поставување на нови информативни табли и модерни пристапи за инвалидизираните лица. - Проектот го правевме со здружението Полио плус и им излеговме во пресрет за сите нивни барања. Ќе има пристапни рампи, платформата ќе се крева повисоко, ќе има нови огласни табли, ке се менуваат ескалаторите и ке има нови лифтови. Значи целосно ентериерно уредување, истакнува во изјава за МИА министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.Инвестицијата ќе чини околу 2,5 милиони евра од кои 85 проценти се обезбедени од ИПА фондовите, а 15 проценти од домашно финансирање. Тендерот за избор на градежна компанија трае до 3 септември, а од ресорното Министерство очекуваат изборот на да заврши најдоцна до почетокот на следната година. Постоечката железничка станица во Скопје е вториот објект којшто е конструиран од јапонскиот архитект Кензо Танге по земјотресот во 1963 година. Оваа железничка станица минатата година опслужила 653.868 патници, а во 2011 година 947.119 патници. http://regioni.mk |
|
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Ако не се лажам, ЖС „Рајко Жинзифов“
![]() |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
gorco ![]() Senior Member ![]() Google Maps: Regional Expert Joined: 22-Oct-2009 Online Status: Offline Posts: 642 |
![]() ![]() |
Не се лажеш ![]() |
|
![]() |
|
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
У Скопје, конечно ужасно минимален напредок, али редно беше
|
|
23ka.wordpress.com
|
|
![]() |
|
one1 ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 13-Mar-2013 Online Status: Offline Posts: 416 |
![]() ![]() |
Траснпортен центар срамот за Скопје.
|
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Да е само Транспортниот центар срам за Скопје добро би било. |
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
Teglarot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 15-Nov-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 569 |
![]() ![]() |
Се надевам дека повеќе не пишува ТИТОВ Велес ![]() Edited by Џоле - 27-Dec-2013 at 19:01 |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Срам да им е, ги смениле телевизорите. Не се фер, јас не знам кој друг дел од станицава е покултен од старите телевизори со Титов Велес и Косово Поле на нив. Можеа за нешто друго да се фатат...ТОАЛЕТИТЕ на пример!
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Железничката станица „Бакарно Гумно“
![]() Фотографија на Марио Шаревски |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Демир Капија
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
Темелната реконструкција на Скопската железничка станица ќе почне кон крајот на март или почетокот на април годинава. Ќе се инвестираат 2,6 милиони евра со што ќе се обноват сите нејзини витални делови, најави денеска премиерот Никола Груевски. - Подготовките за нејзино реконструирање се во завршна фаза, се работи на евалуација на доставените понуди која би требало да заврши до крајот на месецов. Кон крајот на март или во април треба да започне темелната реконструкција која е прва откако е направена станица, рече премиерот Груевски во одговор на прашање по пуштањето во употреба на повеќенаменско игралиште во општина Бутел. Тој истакна дека за реконструкција ќе се инвестира 2,6 милиони евра со кои,како што нагласи, ќе се oпфатат билетарниците, тоалетите, ќе се направат пристапни рампи за инвалидизирани лица, чекални… - Со тоа ќе се подобри се она што е потребно за еден патник кој пристигнува или заминува од оваа железничка станица, како и за самите вработени што работат во неа. |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Многу...
|
|
Македонија - Земја на чудата!
|
|
![]() |
|
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
Убеден сум дека 2.6 милиони евра не се доволни средства за реновирање на станицата! Треба комплетно да се реновира, да се модернизира, покривот да се смени итн итн а за тоа би требало најмалку 10милиони евра. Јас пак оптимист сум и се надевам, дека сумата од 2.6 мил. Евра ќе се зголеми. Како театарот, секој ден нови суми! Како и да е, се надевам дека барем малку ќе се подобрува ситуацијата во станицата. Како сериозна инвестиција не личи ова па ќе видиме што ќе излезе....
Edited by my Macedonia - 08-Feb-2014 at 16:17 |
|
![]() |
|
Teglarot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 15-Nov-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 569 |
![]() ![]() |
Ќе ја кречат.
|
|
![]() |
|
Тркало ![]() Senior Member ![]() Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
![]() ![]() |
За секоја најава за реновирање досега да се собираа по 10 евра, ќе изградеа пруга до Водно (чисто како пример, да не ме сфатат Барок господата озбилно
![]() |
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Не може повеќе пари да одделат. Ќе им требаат за споменици.
|
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
1 фасада = 10+ милиони евра
''темелна" реконструкција на ж. станица = 2,6 милиони евра ![]() Edited by Danielbtmk - 08-Feb-2014 at 20:26 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1819202122 41> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |