build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Проекти > Верски
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Црква на Плоштад Македонија

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1920212223 41>
Poll Question: Црква на плоштад?
Poll Choice Votes Poll Statistics
42 [56.00%]
9 [12.00%]
24 [32.00%]
You can not vote in this poll

Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #401 Posted: 14-Feb-2009 at 14:51
Приметете на сликата што ја нашол lslcrew колку искривено делува црквата, веројатно 3Д „експертот“ се обидел да ни ја претстави грандиозна, пропорционално поширока во основата отколку горе, како се извишува кон небесата Roll%20eyes

Но тоа само потврдува дека визуелизацијата не е ни малку прецизно направена. Имено околу црквата очигледно има оставено повеќе слободен простор отколку што беше најавено дека во реалност ќе остане (9 метри спрема city gallery)

Ама не знам дали сериозно мислат дека ако малку ја намалат на рендерите (особено очигледно во горниот дел), ќе изгледа помалку монструозно и и помалку невклопливо.
Suicide


Edited by Cloverstack - 14-Feb-2009 at 14:58
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #402 Posted: 14-Feb-2009 at 14:55
Мене друга ми е мислата сега! На оваа сликата што ја постирав прв пат приметувам дека треба да име некакви pettern-и, некакви мозаици, некакви шкртаници по фасадата. Ја мислев дека ќе биде клод бела, ама не било така. Ова дополнително ме загрижува пошто уште некако јасно не ни е кажано што ќе биде, а па од друга страна делумна слика дбиваме која не е ни задоволително прецизна!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #403 Posted: 14-Feb-2009 at 14:58
Абе тоа лесно се менува во плановите, ако ја изградат којзнае колку пати до тогаш ќе се предомислат што да нашкрабаат однадвор. Сигурен сум дека Вангел е полн со идеи Wallbash
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #404 Posted: 14-Feb-2009 at 15:15
можеби некако ќе успеев да ја прифатам ако беше многу многу помала од ова, но сепак... Crazy
Back to Top
ArchiTechTone View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
  Quote ArchiTechTone Quote  Post ReplyReply #405 Posted: 14-Feb-2009 at 15:34
До мене е, или pattern-от на фасадата е ист со оној на Лумикс?
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #406 Posted: 15-Feb-2009 at 08:04
@Архитектоне во право си истиот pattern е употребен!

Инаку се работи со веќе стандардизирани pattern-и! Овој што е искористен тука и на лумикс е овој....

Нормално, повторувачки по x и y, и се добива ефектот!

Изгледа ова ќе ни се пласира како аргумент плус дека црквата е вклоплива во околниот простор.....

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #407 Posted: 26-Feb-2009 at 00:36

Уставниот даде амин за црква на плоштад

Градоначалникот на Скопје Трифун Костовски ја изгуби битката за Малиот ринг, што пред Уставниот суд ја поведе против Општина Центар

Изградбата на црквата на скопскиот централен плоштад може да почне, по вчерашната одлука на Уставниот суд да не поведе постапка за иницијативата на градоначалникот Трифун Костовски за оценка на законитоста на измените на ДУП за „Мал ринг“. Од Град Скопје не сакаат да ја коментираат одлуката на Уставниот суд додека не ја добијат написмено.

- Постапката за донесување на измените на детаљниот урбанистички план за „Мал ринг“ е законита. Одлуката на Советот на Општина Центар е во правна сила и може да се спроведува, односно изградбата на предвидените објекти може да почне - објаснуваат во Уставниот суд.Сепак, Судот се оградува:

- При носење на одлуката, Судот се задржа само на законитоста на постапката за носење на измените на ДУП. Судот не навлегуваше во содржината на измените, во објектите чија изградба се планира, бидејќи тоа не е негова надлежност. Градоначалникот Костовски иницираше постапка пред Уставниот суд за оценка на одлуката на општинскиот совет на Центар за измена на ДУП за централното градско подрачје „Мал ринг“, бидејќи при негово носење не било земено предвид негативното мислење на Градот. Во иницијативата тој навел дека градските власти констатирале дека измената на ДУП не е усогласена со Генералниот урбанистички план од 2002 година.

Уставните судии не мислат така.

- Во фаза на нацрт на измените, Општината Центар побарала мислење од Градот, што е законска обврска. Градот дал негативно мислење, но мислењето на Градот е сепак само мислење. Конечната одлука ја носи Советот на Општината. Освен тоа, мислењето било дадено само од претставници на градоначалникот на Скопје надлежни за урбанизам, а не и сите органи во Градот. Пред донесување на измените, Советот на Општината Центар обезбедил и согласност од надлежното Министерство за транспорт и врски - велат во Уставниот суд.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=66CA673F26E8AC40A2AB19F633C18128



Edited by lslcrew - 26-Feb-2009 at 00:40
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #408 Posted: 26-Feb-2009 at 01:12
Нека ни е наздравје, и уставниот суд се покажа во вистинско светло  Puke

Како што ни беше пренесено, во еден закон мислењето на градот било толкувано како советодавно, а во друг како обврзувачко. Не сум правник, ама ваквиот конфликт ми личи дека се сведува на тоа каде улогата на градот е попрецизно дефинирана. Уште поважно, првиот закон не го дерогира баш вториот закон, ама вториот дефинитивно го дерогира првиот. Па што е тука нејасно господа судии? Прво објаснете го ова, а толкувања за тоа кои органи на градот учествувале во какви одлуки можат следуваат дури после!

Можеби треба да се покрене иницијатива за тоа како финансирањето на црквава го нарушува секуларниот принцип и мултиконфесионалниот карактер на државава (и двете работи се уставни категории). Тоа е така повеќе политичка тема, а политички теми очигледно многу подобро му лежат на судов отколку урбанистички Roll%20eyes
Само повторно не сум убеден дека може нешто да се направи низ институциите на државата. Колку пати до сега беше практично најавено каква ќе биде одлуката на уставниот суд? Од каде разноразни новинари ја знаеја таа одлука пред да биде објавена? Од каде ја знаеја во министерството за култура кога го најавија камен темелникот? И зошто никој не реагираше на таквото прејудицирање!?

Ќе мора под итно да се разбудат луѓево и да реагираат, пред еден ден да се разбудат со ваков урбанистички чир на плоштад. Знам дека во таков случај отпосле многумина ќе кукаат, ама отпосле не вреди! Ако не се реагира сега да се спречи, отпосле кукање е чиста патетика и трагикомедија, ништо повеќе!


Edited by Cloverstack - 26-Feb-2009 at 01:16
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #409 Posted: 26-Feb-2009 at 01:28
Previous Toчно, и сите треба да го имаат истиов став - и верници, и атеисти. Особено се важни верниците во случајов, бидејќи црквава е наменета за нив, или за нивните гласови - како сакате. Треба да биде јасно дека не е ништо неверски да се критикува ваквото градење на црква кое е криминално, неуставно и популистичко. Големата грешка во православната традиција е тоа што верата ја мериме квантитативно односно, што повеќе и поголеми цркви претставува мерило за религиозноста на еден народ. Од друга страна, квалитетот на христијанското живеење се сведува на палење свеќи пред испити, протнување, јајца за Велгиден, а во останатиот дел од годината има само промаја. Генерализирам

Поентата е дека многу од верниците поради погрешните сфаќања на религијата не ни помислуваат да се бунат кога изградбата на верските храмови е се само не верска, и поради тоа голем дел од вината што ќе имаме црква на плоштад за неколку години им припаѓа токму на верниците кои сум сигурен дека ќе зажалат за својата одлука (кога ќе биде веќе касно).

Се надевам никој не се најде навреден во постот. За ова ќе се дискутира на митингот во сабота.
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #410 Posted: 26-Feb-2009 at 01:31
Незнам за кои два закони збориш, единствен закон кои ги регулира односите меќу градот и општините е законот за град Скопје. Треба да се провери тамо. Вотра иницијатива до уставен е мање више губење време, но ида се поставува наново иницијатива, според тебе со секуларност и мултиконфенсионалност, тогаш сосема погрешен ѕид би уривал. Секуларност воопшто не се однесува на начините на финансирање верски заедници, ај ќе споменам и веронаука, на целиот процес околу изградба на верски објекти. секуларноста е сосема друга работа којашто воопшто не треба да се меша во случајот со црквата на плоштад. Ај ако има некој достапно при рака некоја литература правна ќе го замолам да постира извадок околу секуларност и како се дефинира секуларност.

Ако под "упад во секуларизмот" мислиш на финансирањето тогаш мојот стам е сосема дијаметрален. Верските објекти се... специфичен тип на инфраструктурни објекти, или специфичен тип институции и нивното финансирање треба да биде исто така "специфично". Подлабоко ова може у друга нишка да го разглобиме, да не мешам сега тука. На кратко: Финансирање верски објекти со буџетски средства не е нити противустано, нити противзаконсо, туку добредојдено, додека е во граници на потребите и можностите.

Мултиконфенсионалност воопшто не е ни малку поврзана со случајов, уште помалку од секуларноста. Ако од овој објект на некого му се дига притисок поради религиозна нетрпеливост, тогаш значи и од било кој друг верски објект што припаќа на оваа религија ќе му се дигне притисокот. Ова важи за сите припадници на вакви радикални групи од сите религии. Значи што тогаш, Македонија ќе треба да се откаже од изградба на верски објекти?! Сигурно дека не!

Уште еднаш, еве и во контекст на иницијативата која планираме да ја превземеме. Овој случај не коректно доколку се поврзува ниту со секуларност, ниту со финансирање, ниту со мултиконфенсионалност. Овој случај е класичен упад во концептот по кој овој град се гради. Ова е класичен упад во урбанизмот на Скопје и како таков и само таков треба да го гледаме. Од еден аспект, и најбитен, го затвора плоштадот и го руши неговиот концепт, друг аспект е што значително ја зголемува цената на идните сообраќајни решениа во централното градско подрачје, трет аспект е што ќе ја обезвредни соборна како моментален централен храм.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #411 Posted: 26-Feb-2009 at 01:37
Originally posted by La Linea

Previous Toчно, и сите треба да го имаат истиов став - и верници, и атеисти. Особено се важни верниците во случајов, бидејќи црквава е наменета за нив, или за нивните гласови - како сакате. Треба да биде јасно дека не е ништо неверски да се критикува ваквото градење на црква кое е криминално, неуставно и популистичко. Големата грешка во православната традиција е тоа што верата ја мериме квантитативно односно, што повеќе и поголеми цркви претставува мерило за религиозноста на еден народ. Од друга страна, квалитетот на христијанското живеење се сведува на палење свеќи пред испити, протнување, јајца за Велгиден, а во останатиот дел од годината има само промаја. Генерализирам

Поентата е дека многу од верниците поради погрешните сфаќања на религијата не ни помислуваат да се бунат кога изградбата на верските храмови е се само не верска, и поради тоа голем дел од вината што ќе имаме црква на плоштад за неколку години им припаѓа токму на верниците кои сум сигурен дека ќе зажалат за својата одлука (кога ќе биде веќе касно).

Се надевам никој не се најде навреден во постот. За ова ќе се дискутира на митингот во сабота.


Линеа за жал некои од твоите перцепции се точни. Мегаломанијата е против православана, а за жал имаме случаи на мегаломанија како конкретниов. Тачно и добро што ме потсети, изградба на верски објекти е цивилно прашање, граќанско, односно прашање кое се решава граќански, а не канонски. Канонски се решава ентериер и позиционираност на правецот, а локација е граѓанско и воопшто не е против вера да се дискутира околу изградба на верските објекти. Сум сретнал луѓе кај кои се приметува дека длабоко во себе се против, но секајќи да не прават "грев" или поради доза на стравопочит кон верата (поради неупатеност) го избегнуваат ова прашање.

Линеа тачно јас сум верник и воопшто не сум навреден, мило ми е што и вакви прашања допре па да ги отвориме во конетекст на критика на локацијата.


Edited by lslcrew - 26-Feb-2009 at 01:38
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #412 Posted: 26-Feb-2009 at 02:00
Originally posted by lslcrew

Незнам за кои два закони збориш, единствен закон кои ги регулира односите меќу градот и општините е законот за град Скопје. Треба да се провери тамо.
Еве за овие два закони зборам:
Според Југослав Миленковиќ, постапката за деталниот урбанистички план за Малиот ринг е во фаза на доутврдување на фактичката и правната состојба, поради дилемите кои произлегле меѓу законот за градот Скопје и законот за локална самоуправа. Според првиот закон, мислењето на градот е обврзувачко, а вториот вели дека тоа е само советодавно.


Originally posted by lslcrew

Ако под "упад во секуларизмот" мислиш на финансирањето тогаш мојот стам е сосема дијаметрален. Верските објекти се... специфичен тип на инфраструктурни објекти, или специфичен тип институции и нивното финансирање треба да биде исто така "специфично". Подлабоко ова може у друга нишка да го разглобиме, да не мешам сега тука. На кратко: Финансирање верски објекти со буџетски средства не е нити противустано, нити противзаконсо, туку добредојдено, додека е во граници на потребите и можностите.
Да LSL, на финансирањето мислам дека задира во секуларноста на државата. Не знам од кај излезе со теоријава за тоа дека верските објекти биле инфраструктурни објекти, ваква работа прв пат слушам и не верувам дека ќе ми „легне“ макар колку пати и да ја слушнам... Мене државно финансирање на верски објекти не ми изгледа ниту уставнио ниту законско, ниту пожелно. На крајот на краиштата сведоци сме колку многу големи „верници“ имаме што постојано се чукаат во гради, па нека повелат нека ја покажат својата посветеност на дело и нека исфинансираат еден верски објект со донации како што тоа се прави насекаде во нормален секуларен свет. А не само празни типчиња ко „докторот на науки“ од пред неколку страни постојано да попуваат и да наметнуваат.


Originally posted by lslcrew

Мултиконфенсионалност воопшто не е ни малку поврзана со случајов, уште помалку од секуларноста.
И те како е поврзана, само не по логиката која ти ја конструираше за самиот да ја побиеш. Мултиконфесионалноста е нарушена бидејќи овде се гради православен храм со државни пари, а како трампа во Тетово ќе градат џамија со државни пари. Што станува со останатите? Во државава не се само МПЦ и ИВЗ. Или се се сведува на тоа дека пари ќе добијат само оние што можат да ги „избоксуваат“. Или пак ќе подржиш влегување во бескраен циклус на државно финансирање на верски објекти од сите видови која пандорина кутија тешко дека набрзо би ја затвориле ако ништо друго затоа што ептен ќе им се уарни на верските заедници, а и плус тоа секогаш некој ќе мисли дека неговиот дел не бил доволно голем, па стално нови средства ќе требаат и никогаш нема да се порамни работата. А нас ќе ни останат само делби и препукувања... и многу пари отидени непродуктивно... и по обичај на крај пак ќе кукаме колку сиромашна држава сме!


Originally posted by lslcrew

Овој случај е класичен упад во концептот по кој овој град се гради. Ова е класичен упад во урбанизмот на Скопје и како таков и само таков треба да го гледаме. Од еден аспект, и најбитен, го затвора плоштадот и го руши неговиот концепт, друг аспект е што значително ја зголемува цената на идните сообраќајни решениа во централното градско подрачје, трет аспект е што ќе ја обезвредни соборна како моментален централен храм.
Тоа дека е класичен упад во урбанизмот се подразбира и дури ќе се сложам дека тоа е работата од која што треба да тргнеме. Но еве гледаш до каде стигна таа работа во иституциите! Сега останува на граѓаните.


Edited by Cloverstack - 26-Feb-2009 at 02:02
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #413 Posted: 26-Feb-2009 at 07:36
sudot se krijt od vistinata, deka ako e zabraneto da se gradi srkvata togas ce bide zabraneto i za zgradata na sudot...sepak vistinata e vistina ... ...sudot e drzaven i drzavata moze da najdi tolku zemjisto sto saakat
idejata od gruevski= toj e politicar, i nesto so ekonomija mislam, kakva idea e taa, trebaat da mislaat kako ce izgledat, pa ja sakaat site gragani ili ne....
ovie od centarot=> a toj e golem politicar ,aj da mu ja polnam zelbata.........
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #414 Posted: 26-Feb-2009 at 10:11
Еве ќе го цитирам член 4 став 2 од законот за локална самоуправа
......Одредбите од овој закон се однесуваат и на Градот Скопје, како посебна единица на локалната самоуправа, доколку со Законот за Градот Скопје поинаку не е уредено.......


Значи овој закон му дава слобода на законот за Град Скопје поинаку да ја уреди политиката што се однесува на институцијата "Град Скопје". Значи доаѓаме до заклучок дека мислењето не било обврзувачко, што ни укажува (ако бидеме објективни) дека судот право досудил. Ова е единствено место во законот каде што кратко и јасно топката се префрла на законот за град Скопје кој по својата важност е над овој закон.

Да LSL, на финансирањето мислам дека задира во секуларноста на државата. Не знам од кај излезе со теоријава за тоа дека верските објекти биле инфраструктурни објекти, ваква работа прв пат слушам и не верувам дека ќе ми „легне“ макар колку пати и да ја слушнам... Мене државно финансирање на верски објекти не ми изгледа ниту уставнио ниту законско, ниту пожелно. На крајот на краиштата сведоци сме колку многу големи „верници“ имаме што постојано се чукаат во гради, па нека повелат нека ја покажат својата посветеност на дело и нека исфинансираат еден верски објект со донации како што тоа се прави насекаде во нормален секуларен свет. А не само празни типчиња ко „докторот на науки“ од пред неколку страни постојано да попуваат и да наметнуваат.

И те како е поврзана, само не по логиката која ти ја конструираше за самиот да ја побиеш. Мултиконфесионалноста е нарушена бидејќи овде се гради православен храм со државни пари, а како трампа во Тетово ќе градат џамија со државни пари. Што станува со останатите? Во државава не се само МПЦ и ИВЗ. Или се се сведува на тоа дека пари ќе добијат само оние што можат да ги „избоксуваат“. Или пак ќе подржиш влегување во бескраен циклус на државно финансирање на верски објекти од сите видови која пандорина кутија тешко дека набрзо би ја затвориле ако ништо друго затоа што ептен ќе им се уарни на верските заедници, а и плус тоа секогаш некој ќе мисли дека неговиот дел не бил доволно голем, па стално нови средства ќе требаат и никогаш нема да се порамни работата. А нас ќе ни останат само делби и препукувања... и многу пари отидени непродуктивно... и по обичај на крај пак ќе кукаме колку сиромашна држава сме!


Реков дека верските објекти се специфичен тип на инфраструктурни објекти бидејќи задоволуваат специфична потреба на дел од граѓаните. Исто како што во парк не идат сите, исто како што не вози секој човек секој ден по автопат, исто како што не иде секој човек секој ден на лекар, така и не мора секој да иде во црква секој ден, или па немора воопшто да иде. Но јас незнам зашто одма го вртиме муабетот накај неекаква еднаквост во лончињата кога таа еднаквост никогаш ниту може да се постигне поради самите разлики во канонските барања на поедини верски заедници и типот на различните објекти, а ниту па некој ќе се труди да ја постигне таа еднаквост. Тука може повеќе да се свртиме кон финансиската децентрализација кајшто овие финансирања ќе се префрлат на локално ниво. Е сега и на локално ниво може да има ситни разлики, ама тие не се до толку големи да неможат да бидат изтолерирани. Додека парите доаѓаат директно од централно ниво секогаш како аргумент ќе виси на глава некаква си нерамномерна распределба. Ја се надевам дека таа финансиска децентрализација ќе се деси побрзо и ќе бидат многу подобри состојбите на локалните власти па нема ова да биде државен проблем, и не само ова него уште иљада други прашања. Може би треба во вакви осетливи констелации ваквото прашање дополнително да се уреди и со закон каде прецизно дополнително ќе се дефинираат ваквите случаеви и на централно и на локално ниво. Пред некоја година имаше некој обид, ама се заташка и ништо не бидна.

А тоа дали верниците финансирале или не тоа не е нивна ниту морална ниту законска обврска да донираат средства. Посветеноста е интимен момент кој воопшто не е позврзан со изградбата на објектите ниту пак посветеноста се докажува со изградба на верски објекти. Типчето од пред некоја недела беше срам за себе и несакам него воопшто да го коментирам. Имаше измешано и баби и жаби. Јас повеќе пати потенцирав во нишкава и ве замолив интимни моменти од верата да не разгледуваме. Ве молам да правиме јасна дистинкција помеѓу теолошкото и урбанистичкото. Американците имаат една поговрка, "Ако сакаш да си ги зачуваш пријателите, тогаш не дискутирај религија и политика..." Затоа ве молам уште еднаш да се задржиме на цивилните проблеми како изградба, финансирање, локации, децентрализација и слично. Ова е тука офтопик.
Тоа дека е класичен упад во урбанизмот се подразбира и дури ќе се сложам дека тоа е работата од која што треба да тргнеме. Но еве гледаш до каде стигна таа работа во иституциите! Сега останува на граѓаните.

Сега тачно, останува на граѓаните! Кога веќе еве судот констатираше дека правото не е накршено, што реално е така. Сега повеќе правото е заебано одколку што е прекршено. Сега како последна инстанца го гледам референдумот на граѓаните на Скопје. Тоа би бил најдобар приказ на мислењето и оправданоста на ваков објект. Само ме плаши дека и таа евентуална референдумска дебата од месец дена нема да биде дебата на архитекти и урбанисти, него ќе биде дневна политика и ќе се иде на просто надгласување и потценување на јавното мислење.


Edited by lslcrew - 26-Feb-2009 at 10:20
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #415 Posted: 26-Feb-2009 at 13:44
OhnoWallbashNutszosto cerkvataConfusedPukeOuchThumbs%20Down   sepak....
 
Црквата на плоштадот пројде и кај Уставниот суд
Скопје
Долгооспоруваната црква на плоштадот „Македонија“ ќе може да почне да се гради бидејќи Уставниот суд реши да не поведе постапка по поднесената пријава од градоначалникот Трифун Костовски.

Уставниот суд одлучил дека планот е законски откако разгледувајќи го случајот не биле најдени повреди на правото во оспорената одлука, која била пропишана со Законот за просторно и урбанистичко планирање и Законот за градот Скопје.

Пред да се усвои планот, администрацијата на градоначалникот Трифун Костовски даде негативно мислење за него, бидејќи сметаше оти е спротивен на генералниот урбанистички план. Но, и покрај тоа, планот беше изгласан од општината Центар иако во Законот за градот Скопје се предвидува дека мислењето од градската управа мора да биде позитивно за да се продолжи со реализација на каква било инфраструктурна промена. Токму негативното мислење беше главниот аргумент на Костовски дека планот треба да се поништи. Градскиот совет минатиот месец, спротивно на ставот на градоначалникот, донесе позитивно мислење за изградбата на црквата, кое потоа беше доставено до Уставниот суд.

Градоначалникот Костовски во јули минатата година ја достави пријавата до Уставниот суд. Два месеца подоцна, во септември, пријавата беше ставена на дневен ред на седница на Уставниот суд. Во последните пет месеци судот ја разгледуваше нејзината фактичка и правна природа. Во овој период Судот еднаш го одложи одлучувањето за законитоста на планот, бидејќи го збуниле спротивните одредби и не можел да утврди според која да се води.

Со деталниот урбанистички план за Малиот ринг се предвидува изградба на црква, архив до брегот на Вардар, археолошки музеј, како и многу други објекти и споменици.
 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #416 Posted: 26-Feb-2009 at 17:20
Originally posted by lslcrew

Еве ќе го цитирам член 4 став 2 од законот за локална самоуправа
......Одредбите од овој закон се однесуваат и на Градот Скопје, како посебна единица на локалната самоуправа, доколку со Законот за Градот Скопје поинаку не е уредено.......


Значи овој закон му дава слобода на законот за Град Скопје поинаку да ја уреди политиката што се однесува на институцијата "Град Скопје". Значи доаѓаме до заклучок дека мислењето не било обврзувачко, што ни укажува (ако бидеме објективни) дека судот право досудил. Ова е единствено место во законот каде што кратко и јасно топката се префрла на законот за град Скопје кој по својата важност е над овој закон.
Па токму законот за град скопје е тој каде што мислењето на градот е дефинирано како обврзувачко. Всушност ти даваш уште еден аргумент дека уставниот суд се поиграл со толкувањето и образложението.


Што се однесува до карактерот на верските објекти, навистина ми е чудно како ја туркаш тезата дека тие биле инфраструктурни или барем „специфична инфраструктура“... Паралелата со автопати и со паркови е тотално неиздржлива. А верските објекти за своја „инфраструктура“ може евентуално да ги сметаат единствено верските заедници, но од кога тоа државата е должна па и воопшто подобна да ја финансира „инфраструктурата“ на верските заедници и каде би се повлекло линија за финансирање на верските заедници, особено во едно секуларно општество.

А не е за потценување ни другото прашање за финансирање (зошто покрај толку многу извикани подржувачи, со донации веројатно никогаш не би се изградила). Се слагам дека тоа дали некој е вистински верник или квази верник е негово лично прашање. Но не можам да останам рамнодушен кога никнаа толку многу од овие вторите и тие се главните подржувачи на проектов и воопшто го насочуваат општеството во погрешен правец. Ваљда тоа прашање не е табу и нормално како и секоја лоша појава треба да подлежи на општествена критика како би можела да се корегира.
Но во право си дека во конкретниов случај веројатно е подобро таа тема да не се експонира и да се држиме што повеќе за што поегзактни работи. Само за жал политиката ја игнорира и погазува дури и најегзактната логика.

Во контекст на претходното, а друго за што ќе се сложам со тебе дека ова во корен требаше да се сосече како урбанистички проблем, затоа што таму било каков објект ќе биде урбанистички чир. Но политиката вмеша прсти и на ниво на институции очигледно дека веќе одамна не се третира како такво.

Сепак ни останува како реална можност проблемов на таков начин да го третираме преку неодобрувањето и незадоволството кај тивкото мнозинство!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #417 Posted: 26-Feb-2009 at 18:16
Кловер еве ќе го линкам законот за град Скопје. Обрни внимание на Член 10 Став 1 Алинеа 3. Јасно стои "давање мислење за деталните урбанистички планови", само никаде нема дополнето дали ова мислење е обврзувачко или советодавно. Исто така во Член 15 Став 1 Алинеа 3 уште еднаш јасно е потенцирано дека ДУП-овите во надлежност на општините. Сега и ја се избагирав во некое пат двоумење. Очигледно ваквите закони доведуваат до оставање прстор за субјективна одлука на уставниот суд за која незнаеме дали била политичка. Да сакаше да пресече уставниот суд, ќе пресечеше но не се случи тоа.

За финансирањево само ќе се дополнам од предходниот пост. Верските објекти се колективни објекти исто како и сите други колективни објекти. Ниту се приватни институции, ниту се невладини организации. Верските заедници се специфична форма на јавни претпријатија кои ги стопанисуваат верските објекти. Никаде во законот нема јасно забрането кое правно лице смее да гради верски објект, а кое не. Инаку финансирање верски објекти во Македонија е масовна појава, ако веќе има интерес за темава. Само што не се прави тоа толку јавно како што беше тоа случај со Св. Богородица, или со црквата во Аеродром или слични случаеви. Официјално уште нема никаква кампања или како да ја наречам... акција за средства за црквата на плоштад, но ова ќе биде најмал проблем. Ајде да поставиме уште едно реторичко прашање. Да претпоставиме дека утре се појави некој бизнисмен со куфер пара и изрази желба да го финансира комплетно објектов. Тогаш автоматски било каков аргумент околу финансирањево паѓа во вода. Но ајде да го оставиме ова на страна.

Сите аргументи кои се наведуваат од страна се практично безначајни во споредба со упадот во урбанизмот. Урбанизмот како наука е многу поегзактен одколку што изгледа од страна. Да го преведам ова на математички јазик, владава донела одлука дека 2+2=5 зашто инаку ќе си го загрозиме идентитетот. Bash Ете со такви ситници денеска нас како народ не перат во паметот и највеќе ми е жал што проаѓа кај грото.
Затоа кога сите други аргументи се релативни и можат д падат, единствен аргумент кој ќе остане е невклопливоста во околината.

Инаку ова со референдумов го разгледував како е уредено законски. Прво треба креирање масовна критична маса, бидејќи за распишување референдум на ниво на општина или град треба да се соберат потписи од 20% од жителите. После тоа се спроведува референдумот и советот на општината или градот само ја констатира одлуката од референдумот. Дваесет посто е премногу за Скопје. Референдум по ова прашање ќе биде премногу, премногу политички осетливо дури од самото собирање потписи до гласње и контатирање. Премногу други работи ќе загрозиме за да добиеме непополнување на празен простор во строг центар, што практчно ни укажува дека сме доведени во апсурдна ситуација. Поголеми се шансите владата да се премисли одколку да се оддржи референдум, а шансите да се премисли владата знаеме какви се.

Инаку еве ќе остврнам и на уште една работа поврзана околу црквава. Неколку пати кога имам дебатирно со луѓе околу црквава сум добил реторичко прашање "Ако ако не се прави црква, тогаш што треба да се направи.....?!" што практично ми укажува дека на граќаните им е врежано во мозокот дека тамо нешто мора да има, дури и тоа да не биде црквата. Проблем ми е понекогаш да објаснам дека треба да да се изгради едно големо "НИШТО". Проблем ми е понекогаш да објаснам дека таа локација треба да е плочник.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #418 Posted: 26-Feb-2009 at 19:09
Originally posted by lslcrew

Исто така во Член 15 Став 1 Алинеа 3 уште еднаш јасно е потенцирано дека ДУП-овите во надлежност на општините.
Ама општините не се оставени да носат било какви разуздани ДУП-ови без никакви контролни механизми. Еве на страна прашањето за надлежност на градот, но како може овој ДУП да е легален кога не е во согласност со ГУП-от?


Originally posted by lslcrew


За финансирањево само ќе се дополнам од предходниот пост. Верските објекти се колективни објекти исто како и сите други колективни објекти. Ниту се приватни институции, ниту се невладини организации. Верските заедници се специфична форма на јавни претпријатија кои ги стопанисуваат верските објекти. Никаде во законот нема јасно забрането кое правно лице смее да гради верски објект, а кое не.
ЛСЛ, те молам...
Верските објекти биле инфраструктира... сега испаднаа и јавни претпријатија... ептен забега човече.

Тоа дека владата не смее да финансира верски објекти (освен во сосема друг контекст, како реставрација на културно-историски споменик на пример) мислам дека е сосема јасно и без да постои некој член во некој закон некаде.
А тоа што кај нас веќе се востановува таа лоша пракса на финансирање не е никаков аргумент за продолжување, туку уште еден аргумент повеќе дека мора да престане додека последиците се сеуште ограничени.


Originally posted by lslcrew

Ајде да поставиме уште едно реторичко прашање. Да претпоставиме дека утре се појави некој бизнисмен со куфер пара и изрази желба да го финансира комплетно објектов. Тогаш автоматски било каков аргумент околу финансирањево паѓа во вода. Но ајде да го оставиме ова на страна.
Тоа не е реторичко прашање туку хипотетичко.

Да, во таков случај (кој е во рамките на научна фантастика) аргументот за финансирањето ќе отпадне, но ќе останат другите аргументи. Така да без грижи, аргументацијата против овој објект на ова место си останува силна. Проблемот е што работата не се сведува на аргументација, туку за жал се сведува на политичко самоволие!


Originally posted by lslcrew


Инаку еве ќе остврнам и на уште една работа поврзана околу црквава. Неколку пати кога имам дебатирно со луѓе околу црквава сум добил реторичко прашање "Ако ако не се прави црква, тогаш што треба да се направи.....?!" што практично ми укажува дека на граќаните им е врежано во мозокот дека тамо нешто мора да има, дури и тоа да не биде црквата. Проблем ми е понекогаш да објаснам дека треба да да се изгради едно големо "НИШТО". Проблем ми е понекогаш да објаснам дека таа локација треба да е плочник.
Ќе си земам за право да заклучам дека во такви случаи се работи за пристрасни луѓе кои ја подржуваат градбата затоа што е црква (од било какви мотиви), бидејќи кај нас воопшто не постои таква позитивна клима кон градба на нови објекти кои рефлексно се коментираат со
-ќе ни го земат плоштадот
-ќе немаме воздух
-ќе нема кај да играат децата
-нема сонце да видиме
-ќе немаме кај да шетаме
-ќе немаме кај да седнеме да се одмориме

Да се работеше за некој друг објект, макар и на сосема прикладна локација, многу од подржувачите на црквава ќе размислуваа токму по горната шема. Но тука иако се работи за апсолутно неприкладна локација за било каков објект, сепак пред тоа се замижува поради верски заснована пристрасност!



Edited by Cloverstack - 26-Feb-2009 at 19:13
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #419 Posted: 26-Feb-2009 at 19:26
Тоа дали некој ДУП е согласен со ГУП  е видливо и со голо око, арно ама правно мора да се констатира од страна на соевтот. Е сега имаме фигури кои сами се самоослепеле и гласале.

Верските објекти не се се некои туѓи потреби него се колективни потреби на овие граѓани кои живеат на ова тло. И затоа треба во некоја нормална мера на потребите да се финансира нивна изградба од страна на буџетот (локален, републички).

Edited by lslcrew - 26-Feb-2009 at 19:27
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #420 Posted: 27-Feb-2009 at 12:26
Црква ќе се гради на плоштадот ама не се знае кога
Автор:  Радмила Заревска
Скопје
Министерството за култура што го реализира проектот за изградба на црквата на плоштадот „Македонија“ нема информации кога ќе биде поставен камен-темелникот за почеток на градежните работи, иако Уставниот суд завчера даде зелено светло и оцени дека предметот за деталниот урбанистички план за Малиот ринг е донесен законски.

Со тоа се затвори случајот што во јули минатата година беше поведен од страна на градоначалникот Трифун Костовски, кој сметаше дека тој е спротивен на генералниот урбанистички план.

- Не можеме да дадеме конкретни информации за изградбата на црквата. Се надеваме дека во наредниот период ќе излеземе со повеќе податоци - велат од Министерството за култура.

Од градската управа, пак, велат дека нема да ги коментираат судските одлуки, но додаваат оти пред извесно време Министерството за култура извршило уплата на дел од комуналиите за изградба на црквата.

Од секторот за урбанизам во општината Центар вчера не беа достапни за да кажат дали е издадена дозволата за градба, со која ќе се означи почетокот на реализацијата на овој објект.

Уставниот суд одлучил да не поведе постапка по предметот, бидејќи при разгледување на случајот било заклучено дека постапката со која се направиле промени и дополнувања на планот е спроведена во согласност со законите.

- Иако деталниот план за Мал ринг беше предмет на постапка на Уставниот суд, можеа да се спроведуваат дејства за почеток на изградбата на црквата. Но доколку се утврдеше дека планот е незаконски, ќе се преземаше акција за рушење - објасни Југослав Миленковиќ, портпаролот на Уставниот суд.

Со одлуката на Уставниот суд се овозможува да се реализираат и другите планирани објекти, како зградата на Архивот, Археолошкиот музеј на левиот брег на реката Вардар, педесетина споменици и фонтаните во реката.

Пред две години Владата по иницијатива премиерот Никола Груевски ја обелодени идејата да се гради црква на плоштадот, на просторот меѓу стоковната куќа „Сити галери“ и ресторанот „Дал мет фу“.

Тоа предизвика остри реакции, кои се темелеа на фактот што просторот е претесен и дека планот е спротивен на урбанистичките норми, но функционерите се правдаа дека цркви има на плоштадите низ цела Европа и дека до 1964 година постоел и православен храм на местото каде што сега се наоѓа трговскиот центар.

Министерството за култура во март минатата година распиша конкурс за идејно решение и го избрало проектот на архитектите Искра Атанасова и Владо Лековски според кој храмот треба да биде висок 29 метри, а камбанаријата до 50 метри.

http://www.novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=328&ArticleID=19098
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1920212223 41>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.637 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.