build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #421 Posted: 26-Mar-2009 at 18:59
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #422 Posted: 26-Mar-2009 at 19:30
Незнам колку се знае дека оваја година е точно

СТО ГОДИНИ од воведување на првиот транвај во Скопје,

 
така да не сме запнале сега туку еден век трае инатење и сплеткарење околу тоа да една престолнина добие брз превоз.

Редно е овој вековен почеток еднаш да почне
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #423 Posted: 26-Mar-2009 at 19:35
абе првиот трамвај колку што знам била запреѓна кола,а друго е LRT
камо тогаш да се вовело трамвај и новоизградените улици после земјотресот да беа адаптирани за него

Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #424 Posted: 26-Mar-2009 at 20:02

Кос­тов­ски пре­ку пре­го­во­ри ќе ба­ра из­ве­ду­вач за трам­ва­јот

Гра­до­на­чал­ни­кот раз­мис­лу­ва да обез­бе­ди из­ве­ду­вач на про­ек­тот пре­ку ди­рек­тни пре­го­во­ри со за­ин­те­ре­си­ра­ни­те фир­ми, мож­ност ко­ја му е да­де­на со За­ко­нот за јав­ни­те на­бав­ки

Скоп­ски­от гра­до­на­чал­ник Три­фун Кос­тов­ски раз­мис­лу­ва, пре­ку ди­рек­тни пре­го­во­ри со за­ин­те­ре­си­ра­ни­те фир­ми, да од­бе­ре из­ве­ду­вач за из­град­ба на трам­ва­јот во Скоп­је. Град­ски­те влас­ти вче­ра со­оп­шти­ја де­ка гра­до­на­чал­ни­кот Кос­тов­ски не се от­ка­жу­ва од про­ек­тот за из­град­ба на трам­вај и оти раз­мис­лу­ва да обез­бе­ди из­ве­ду­вач на гра­деж­ни­те ра­бо­ти пре­ку ди­рек­тни пре­го­во­ри со за­ин­те­ре­си­ра­ни­те фир­ми.
"По не­ус­пеш­ни­от ја­вен тен­дер за ре­а­ли­за­ци­ја на пр­ва­та фа­за од про­ек­тот за из­град­ба на трам­вај, гра­до­на­чал­ни­кот раз­мис­лу­ва да поч­не пре­го­во­ри со фир­ми­те, што е во сог­лас­ност со член 99 од За­ко­нот за јав­ни­те на­бав­ки. Со овој член е доз­во­ле­но, пре­ку пре­го­во­ри со за­ин­те­ре­си­ра­ни­те фир­ми, да се обез­бе­ди из­ве­ду­вач, а пос­тап­ка­та е ис­та со до­де­лу­ва­ње на јав­на­та на­бав­ка пре­ку ја­вен по­вик, од­нос­но пре­го­во­ри­те ќе ги во­ди ко­ми­си­ја­та за јав­ни на­бав­ки", ве­лат од од­де­ле­ни­е­то за од­но­си со јав­ност на Гра­дот.
Град­ски­те влас­ти об­јас­ну­ва­ат де­ка раз­мис­лу­ва­ат да поч­нат вак­ва пос­тап­ка за да не ги из­не­ве­рат ба­ра­ња­та и оче­ку­ва­ња­та на скоп­ја­ни де­ка нив­ни­от гла­вен град ко­неч­но ќе до­бие ал­тер­на­ти­вен пре­воз.
"Од вче­ра на веб стра­ни­ца­та на Гра­дот њњњ.скоп­је.гов.мк поч­нав­ме јав­на ан­ке­та, ко­ја ќе трае ед­на не­де­ла, и пре­ку ко­ја скоп­ја­ни ќе мо­жат да се из­јас­нат да­ли се за или про­тив трам­ва­јот", ве­лат од од­де­ле­ни­е­то за од­но­си со јав­ност на Гра­дот, наг­ла­су­вај­ќи де­ка ре­зул­та­тот од ан­ке­та­та тре­ба да ги от­сли­ка жел­би­те на скоп­ја­ни.
Гра­до­на­чал­ни­кот Кос­тов­ски об­ви­ни де­ка тен­де­рот за трам­ва­јот про­пад­нал под при­ти­сок на Ан­ти­ко­руп­цис­ка­та ко­ми­си­ја ко­ја, пре­ку до­пи­си, пре­дуп­ре­ду­ва­ше де­ка тен­де­рот е рас­пи­шан спро­тив­но на За­ко­нот за спре­чу­ва­ње на ко­руп­ци­ја и нај­а­ву­ва­ше оти евен­ту­а­лен до­го­вор со не­ко­ја фир­ма би мо­жел да се по­ниш­ти. На тен­де­рот не се ја­ви ни­ту ед­на од 17-те фир­ми кои од Гра­дот по­диг­на­ле тен­дер­ска до­ку­мен­та­ци­ја.
Пла­нот на гра­до­на­чал­ни­кот Кос­тов­ски бе­ше го­ди­на­ва да поч­нат со пр­ва­та дел­ни­ца од трам­вај­ска­та пру­га, од Но­во Ли­си­че до Ком­плекс бан­ки, од­нос­но таа да ми­ну­ва по бу­ле­ва­рот Ја­не Сан­дан­ски. (Е.А.)

Ле­ген­да: Скоп­ја­ни ќе се из­на­че­ка­ат да ви­дат трам­вај по бу­ле­ва­рот Ја­не Сан­дан­ски

 
 
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #425 Posted: 26-Mar-2009 at 20:04
Костовски размислува да потпише непосредна спогодба за трамвајот
Скопје
Без нов тендер, туку со непосреден договор градоначалникот Трифун Костовски размислува да го спроведе проектот за изградба на трамвајот, соопштија од неговиот кабинет. Јавната набавка што се отвори вчера за изградба на 12 километарска пруга и депо кај Ново Лисиче, како и за набавка на пет шински возила заврши неуспешно, бидејќи ниту една компанија не достави своја понуда.

Токму тоа, според градските власти, му дава право на Костовски, според членот 99 од Законот за јавни набавки, да склучи непосредна спогодба без тендерска постапка. Овој член предвидува можност за договори без јавна набавка ако на претходно распишан тендер нема понудувачи, ако тоа е неопходно од технички или од уметнички причини, ако станува збор за заштита на ексклузивни права или ако нешто треба итно да се набави, а од различни причини не може да се испочитуваат тендерските рокови.

- Целата работа околу потпишувањето на договорот за трамвајот би се спроведувала комисиски. За понатамошните чекори на градоначалникот Костовски ќе бидете навреме информирани - велат од градската управа.

Оттаму додаваат дека на интернет-страницата на градот њњњ.скопје.гов.мк ќе биде поставена анкета на која граѓаните ќе можат да се изјаснат дали се за или против трамвајот, како и дека тоа е со цел да не се изневерат очекувањата и барањата на скопјани да добијат алтернативен градски превоз.

Иако од градот соопштуваа дека 17 странски фирми покажале интерес да се пријават и зеле тендерска документација, сепак на отворањето на тендерот за трамвајот беше објавено дека не пристигнала ниту една понуда. Од комисијата што го спроведуваше овој тендер објаснија дека ако се појавела барем една компанија што ќе ги исполнела условите, таа ќе била избрана. Градските власти велат дека биле заинтересирани сериозни и познати европски компании од Чешка, Италија, Шпанија, Австрија, Хрватска и од Бугарија, кои имале децениско искуство во изградбата на шински системи и возила во речиси сите светски метрополи.
Костовски завчера изјави дека неуспехот на овој тендер го смета како пораз на правото, на демократијата и на здравиот разум.

Градот во изминатите три години правеше студии за процени на скопскиот трамвај, проектни решенија, а лобираше и за пари од европските фондови. За да почне реализацијата на првата фаза од проектот за трамвајот во градскиот буџет се обезбедени 430 милиони денари.

Р.З.
 
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #426 Posted: 26-Mar-2009 at 22:42
Originally posted by zabegan

абе првиот трамвај колку што знам била запреѓна кола,а друго е LRT
...

Замислете и во Лондон во тоа време не биле електрични - LRT него со коњска влеча !!!


Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #427 Posted: 28-Mar-2009 at 16:44
germania _shvajcarija
ne znam, tie rekoa deka tramvaj ce se dvizi, pravo da vi kazuvam , ova ne uzgleda na vakvo nesto
malku fotki deka vremeto bese katastrofa
 
1.
 
 
 
Back to Top
evolutionary View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 198
  Quote evolutionary Quote  Post ReplyReply #428 Posted: 29-Mar-2009 at 08:53
Скопје
Градот се откажа од трамвајот
Скопје
Сите активности за изградба на трамвај во Скопје престануваат, а веќе распишаната јавна набавка се прогласува за неважечка. Ова вчера го соопшти градоначалникот Трифун Костовски. По пропаднатиот тендер, на кој до крајниот рок што истече во вторникот не се пријави ниту една фирма, Костовски се повика на членот 99 од Законот за јавни набавки и најави дека може да потпише и непосредна спогодба за трамвајот. Но вчера тој се откажа од тоа и истакна дека со ова решение не потклекнува под притисокот на силите на неморалот и на политичката злоупотреба, туку дека на овој начин ја олеснува процедурата за реализација на трамвајот. Градоначалникот истакна дека времето ќе покаже оти бил во право.

- Се сметам за морален победник за проектот трамвај, но за жал скопјани се апсолутни губитници. Не сакам да разговарам за клеветите за можна корупција, бидејќи тоа е монструозна конструкција на државната комисија за покривање, наместо за откривање на криминалот. Уште во текот на денот ќе поднесам кривична пријава за клеветата на нејзината претседателка Мирјана Димовска. Од подготовката, па с? до финализацијата на проектот за трамвајот, тврдам дека не е направена ниту една законска повреда на процедурите - рече Костовски.

Тој додаде дека сите кандидати за градоначалник на овие локални избори во својата програма се определиле за трамвајот како најдобро решение за градскиот превоз во градот.

Според Костовски, градот добил најдобра оценка за кредитен рејтинг, што е доказ дека е доверлив партнер за странски инвестиции и дека тоа било причина странски фирми да подигаат документација за трамвајот и да го најават своето учество. Подготовките за доставување понуда на ваков тендер компаниите ги чини најмалку 200 илјади евра, но како што вели Костовски, тие биле ставени под недозволен притисок од антикорупциската комисија да не учествуваат на набавката. Тој повтори дека таквиот полициско-партиски притисок кој се спроведува преку комисијата е пораз на разумот, законот и на редот во државата, како и дека антикорупционерите се глуви и слепи на сите пријави и забелешки за повреди на закони, за конфликти на интереси и за злоупотреба на службени позиции.

Р.З.
 
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #429 Posted: 29-Mar-2009 at 22:00
Само ко инфо.

Направена студија за трошоци на транспорт од страна на FTA NTD *

Во Бостон каде е: LRT за 32% поевтн од BUS; od RRT **, 55% поевтин; и од RR *** 70%
Во Л.Ангелес каде е: LRT за 24% поевтн од BUS; od RRT **, 22% поевтин; и од RR *** 22%

* The Federal Transit Administration's (FTA's) & the National Transit Database (NTD)
** RRT (Rail Rapid Transit) кај нас познато Метро
*** RR железница која застанува на секаде, отприлике кај нас Локален воз - Регионален воз


http://www.ntdprogram.gov/ntdprogram/


Edited by Vladimir P - 29-Mar-2009 at 22:01
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #430 Posted: 29-Mar-2009 at 22:06


Претпоставувам се работи за трошоци на функционирање на системите
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #431 Posted: 29-Mar-2009 at 22:06
Ова е поефтин е споредбено во однос на цена на билет или па за оддржавање и трошоци на јавно претпријатие?! Што све е усмета, дали и новите возила се усметани?!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #432 Posted: 29-Mar-2009 at 22:20
Previous Искористеност - трошоци


Во Бостон


Edited by Vladimir P - 29-Mar-2009 at 22:21
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #433 Posted: 01-Apr-2009 at 23:53
http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=348&PID=35402#35402
Originally posted by Vladimir P

Originally posted by Cloverstack

Originally posted by Vladimir P


А за место за транвајот веќе разговаравме во соодветната нишка, ни еден простор нема доволна ширина

На некои места има сосема доволно простор за трамвајска траса, а на други сепак би бил добредојден тој простор за вкупното решение.

Да не ја отвараме темава и тука но траси и стојалишта - нема шанси - израчунај

Малце каснам со реплика, ама важно стигна Big%20smile

Ѕирнав во ДУП како е планиран Јужен Булевар и гледам во средишниот простор за ЛРТ се оставени 8m. Ваљда се воделе од некои стандарди дека тие 8 метри се таман за да се изведе такво решение.

А еве како стоиме ние:
На Јане Сандански има повеќе од доволно. На Александар Македонски има ~8m, На Партизанска, Цветан Димов, Х.Т. Карпош, К.Ј.Питу по ~6m. Каде што на средината недостасува малку, би можело да се одземе од коловозната лента, а тоа би можело да се надокнади со поширување на булеварот странично, за што вообичаено имаме сосема доволно простор, или со стеснување на лентите (3,25m е сосема доволно според било какви стандарди, а ние често имаме повеќе од тоа)

Со Партизанска би имало проблем кај мостот Обединети Нации, но не е нерешлив (има повеќе комбинации). Во крајна линија, иако мислам дека не би било нужно,  на Партизанска може да оди странично, а во Аеродром средишно (рокадата би била под земја, во планираниот/неопходниот тунел, со што не би имало компликации во сообраќајот)
Друг проблем би бил во Ѓорче Петров. Но таа улица (2х2) ионака според ГУП-от треба да го изгуби најголемиот дел од своето значење, па во иднина со дооформувањето на примарната сообраќајна мрежа не би имале проблем. Кога веќе го спомнав овој факт, треба да се нагласи дека и другите решенија според ГУП-от јасно налагаат дека трамвајот треба да го планираме по средина (Јужен Булевар, Крушевска Република...), каде што и е најефикасен.

Мислам дека ќе биде голема грешка доколку не се оди на вакво средишно решение, исто како што би било грешка доколку не одиме на опсежна денивелација. Треба да гледаме со децении нанапред! Доколку овој проект се истурка како што треба (макар и споро), со долгорочни стратешки определби на ум, Скопје генерално ќе го реши и проблемот на јавниот превоз и сообраќајните проблеми воопшто. Доколку правиме импровизации и компромиси за да заштедиме пари и време, долгорочно сепак ќе бидеме губитници.


Edited by Cloverstack - 01-Apr-2009 at 23:55
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #434 Posted: 11-Apr-2009 at 20:49
Еве некој норми

Висини на контактен вод



Минимална ширина на LRT колосек поставен во средина на сообраќаница со столб во средина



Минимална ширина на LRT колосек поставен во средина на сообраќаница со странично закачена контактна мрежа




Edited by Vladimir P - 11-Apr-2009 at 21:20
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
tasko View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 11-Apr-2009
Location: London
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote tasko Quote  Post ReplyReply #435 Posted: 11-Apr-2009 at 22:31

ако градаат трамвај нема ли да смета на сообраќај низ скопје или нема безе.

По моје мислење добро би бил да се гради тунелен систем како во лондон што имаме. Јас жиувам во лондон и цекад ја користуам „Лондон андерграунд„ и сервисот е супер и многу често доагаат возовите (кога идам јас цекој 6 до 10 минути има воз).
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #436 Posted: 12-Apr-2009 at 00:13
Originally posted by tasko

ако градаат трамвај нема ли да смета на сообраќај низ скопје или нема безе.

По моје мислење добро би бил да се гради тунелен систем како во лондон што имаме. Јас жиувам во лондон и цекад ја користуам „Лондон андерграунд„ и сервисот е супер и многу често доагаат возовите (кога идам јас цекој 6 до 10 минути има воз).

Добро дојде на форумот tasko   Thumbs%20Up

Сигурно ќе смета, но со денешнава гужва од сообраќај далеко побз ќе е превозот со него, неголи без,
А за метро, мислам дека сме далику за тоа - финансиски
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #437 Posted: 12-Apr-2009 at 00:45
Таско добредојде и од мене. Еве и јас да одговорам од мое гледиште.

Дали и колку би сметал лрт/трам, во голема мерка зависи од тоа како ќе го изведеме. Доколку се направи разумна денивелација, меѓудругото и тунел под центарот и слични зафати, сигурно дека нема многу да смета, туку дека баш ќе придонесе за растеретување.

За класична подземна железница имаме дискутирано и во оваа нишка, а и во посбна нишка:
http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=170
Ако имаш време разлистај, сигурно ќе наидеш на дискусии и информации кои ќе ти бидат од интерес.

Од финансиска гледна точка апсолутно се слагам со Владимир дека ни е вон дофат класична подземна железница. Ние за жал ќе имаме големи проблеми да исфинансираме квалитетна ЛРТ мрежа, а што останува за друго. Но тоа не го сваќам толку трагично, затоа што за потребите на Скопје ефикасна ЛРТ мрежа мислам дека е одлично решение, а плус тоа класично подземно метро и не е само со предности, има и по некој недостаток во споредба со ЛРТ. Така да може да се каже дека ЛРТ во најголема мерка е оптималното решение.


Edited by Cloverstack - 12-Apr-2009 at 00:48
Back to Top
tasko View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 11-Apr-2009
Location: London
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote tasko Quote  Post ReplyReply #438 Posted: 12-Apr-2009 at 18:51

Applause

да во право сте
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #439 Posted: 14-Apr-2009 at 08:12
Од соседството

Хрватите - Загреб си има и свој НАТО транвај


фото: tomek

И својот 100-ти нископоден транвај од серијата ZET 2200


фото:
Portos

Сето тоа изгеда тие можат да си го дозволат Ohno а ...

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #440 Posted: 14-Apr-2009 at 11:05
nie ni nato ni tramvajConfused
tramvajot e super, ko ce gledas tramvajot e poubav od tramvajot vo svajcarija (noviot tramvaj)
i vidi kolku cisti se, da bese vo skopje prvo ce bese nesto skerseno pa posle so gjubre, kal itn.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.313 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.