build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2122232425 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #441 Posted: 14-Apr-2009 at 13:13
абе лесна работа, да го ставиш логото на нато на автобус кај нас LOL
а инаку тоа што се средени и чисти мислам дека се должи на тоа што се нови, старите се малце понесредени, но сепак нивото на хигиена на јавниот транспорт во другите земји е повисоко од кај нас
Инаку, не е е овој вториот од оние новите од Кончар?
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #442 Posted: 14-Apr-2009 at 20:03
Originally posted by zabegan

... Инаку, не е е овој вториот од оние новите од Кончар?

Баш тој вториот е од новите TMK 2200


Фото: STIB

http://www.koncar-kev.hr/hrv/prikaz.asp?txt_id=1255
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #443 Posted: 18-Apr-2009 at 15:35

Eve edna slika od krstonicata vo binningen (SELO) I kade  ojt tramvajot(trasata), TRAMVAJSKA STANICA, trotuari itn....

ako ne razberete nesto prasajte.....
 

Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #444 Posted: 18-Apr-2009 at 15:56
so 7.5 milioni evra e nisto za tramvajot
ako sakate da imate ubav grad i sigurno so tramvajot vi trebaat nekolku tocki:
 

 
1. trasa
2.semafor za tramvaji
3.extra trotuar za patnicite sto sakaat da se kacat vo tramvajot
4.elektronska tabla(kazuvat koga doagat tramvajot
5.tramvajska stanica
6.mestoLOL
 
imat uste no vio slikata ne se gledat site
uste:.....
elektronska masina za bileti(ubav e, tamu treba samo so prstot da ja cepkas)
moderski klupi
sjalici.......
e taka da znaat gradacalnicite kolku ima rabota, e ne samo sinite i trasata.......
Back to Top
Dragan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
  Quote Dragan Quote  Post ReplyReply #445 Posted: 18-Apr-2009 at 18:29
gledam nogu zborite za tranvajov pa da prasam del se gradi nesto vo Skopje ili uste e na hartija t.e noviot gradonacalnik da go resi to??
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #446 Posted: 18-Apr-2009 at 19:20
@ ММ заборави нешто ПАРИ

@ Драгане, пуста хартија трпи се, зачинети со многу ветувања
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #447 Posted: 25-Apr-2009 at 18:54
Осиек на големо ја доградува мрежата

Jedan od rijetkih gradova na ovim našim prostorima koji širi mrežu tramvajskih pruga je Osijek.
Uskoro, a ustvari zbog predstojećih lokalnih izbora, dobijamo nove kilomtre tramvajske pruge.
Radi se o jednokolosječnoj pruzi od robne kuće Mercator pa duž Divaltove ulice do Bikare.

Evo i nekoliko slika sa izgradnje pruge....











Фото и текст: Драгомир, Осиек

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #448 Posted: 20-May-2009 at 16:06
eve nesto interesno od basel (shvajcarija)
dolu e vozot,  gore tramvajot
 

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #449 Posted: 21-May-2009 at 22:57


ОК, ова е дел од проектот што  го правам цела вечност (Bash за мене) но сега повторно налетувам на проблем/незнаење! Може ли некој да ми каже колку точно и кои станици се наоѓаат на потегот ог Главната Железничка Станица кон:
А) Ѓорче Петров.
Б) Илинден.
В) Драчево/Зелениково.

Плус некакви идеи за нови потребни станици на веќе постоечките 3 траси? Идеата  ми е да се вкрсти главната ЛРТ линија (црвена на картата, Влае-Н. Лисиче) со трите евентуални С-Бан линии кај Транспортен Центар.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #450 Posted: 23-May-2009 at 13:35


А) Главна станица Скопје - Железарница - Скопје Север - Ѓорче Петров
Б) Главна станица Скопје - Маџари - Илинден
В) Главна станица Скопје - Лисиче - Драчево - Јане Сандански - Орешани - Зелениково Ново - Зелениково
Back to Top
micko_v View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Jun-2009
Location: Firenze, Italia
Online Status: Offline
Posts: 123
  Quote micko_v Quote  Post ReplyReply #451 Posted: 19-Jun-2009 at 14:44
Читајки ги постовите на Андреј и Кловерстак сакав да се надоврзам со моето размислување.

Јасно е дека во догледен рок нема да се инвестира во трамвај или ЛРТ линија; зошто никој од градските власти или железница не се концентрира на искористување на веќе постоечкиот железнички прстен.Имено, како што предлагаат и некои од членовите, рехабилитација на веке постоечките станици.
Ке се обидам да дадам  еден конкретен пример.
Граѓани кои живеат во Г.Петров или гравитираат, земаат воз за до одат до центар/аеродром/железничка место да одат со автобус или автомобил.
Се разбира дека за да функционира сето тоа потребна е добра поврзаност на постојката  со самата околина (пристапен пат, паркинг, чекална итн).
Како финанска конструкција е изводливо, а во едно и начин  да се едуцира населението да користи таков вид на превоз, кој би бил основа за понатамошен развој на нови краци.
Значи да резимирам во кратки црти:
Воведување и промоција на веке постечките линии (краци) од железницата во рамките на Скопје како урбана железница со веке постоечки гарнитури (евентуална адаптација), минимизарајќи ја почетната инвестиција.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #452 Posted: 19-Jun-2009 at 17:38
Мицко, сосема си во право, како еден меѓучекор (во очекување на поголеми проекти за шински јавен превоз) релативно брзо и ефтино може да се почне со таков превоз. Зошто тоа не се направило до сега... не го знам одговорот, ама сигурно е оној истиот зошто не е изграден железничкиот крак до аеродромот, зошто немаме железничко поврзување со Бугарија, зошто не се пробива улицата Народен Фронт кај последна 23-ка итн итн.
Нам ни останува да дебатираме на форумов, да ги лоцираме проблемите, да ги предлагаме дури и очигледните решенија, па со време да се надеваме дека ќе расне свеста и информираноста по овие теми, за конечно да се смени нешто во нашиот колективен менталитет.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #453 Posted: 19-Jun-2009 at 19:16
Originally posted by Cloverstack

Мицко, сосема си во право, како еден меѓучекор (во очекување на поголеми проекти за шински јавен превоз) релативно брзо и ефтино може да се почне со таков превоз. Зошто тоа не се направило до сега... не го знам одговорот, ама сигурно е оној истиот зошто не е изграден железничкиот крак до аеродромот, зошто немаме железничко поврзување со Бугарија, зошто не се пробива улицата Народен Фронт кај последна 23-ка итн итн.
Нам ни останува да дебатираме на форумов, да ги лоцираме проблемите, да ги предлагаме дури и очигледните решенија, па со време да се надеваме дека ќе расне свеста и информираноста по овие теми, за конечно да се смени нешто во нашиот колективен менталитет.


Обиди се со нешто поедноставно. Зошто нема автобуска врска до аеродромот Crazy
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #454 Posted: 14-Aug-2009 at 23:12
Интересна објава иако мал офтопик во нишкава.

Ренесанса на трамвајот во Франција


Трамвајот во Гренобл, инаугуриран во 1988 година, носи нова голема иновација, целиот негов под се наоѓа само на 350 мм од шините

Модата и свеста се менуваат. Французите ги враќаат протераните трамваи од улиците на големите градови

Од нашиот дописник
Тони Гламчевски

Нанси - Првиот нафтен шок од 1973 година и проблемите со зголемениот сообраќаен хаос во урбаните средини ја принудија Франција да ја преориентира својата политика кон масовен транспорт во градовите и постепено да го исфрли автомобилот од строгиот градски центар.

Фамозната реченица што му се припишува на тогашниот француски претседател Жорж Помпиду: „Потребно е да се приспособи градот на автомобилот“ повеќе не е во мода.

На сите што биле во Париз добро им е познато дека најбрз начин да се стигне до посакуваното место е користењето на метрото. Примерот на Париз го следеа Лион и Марсеј, чија прва метролинија беше инаугурирана во 1977 година. Реновирањето на трамвајските мрежи во Франција официјално започна со конкурсот распишан во 1975 година за време на владата на Жак Ширак. Целта на овој државен конкурс беше да се утврдат стандардите на идните француски трамваи, кои требаше да ги опремат осумте француски града: Бордо, Гренобл, Нанси, Ница, Руан, Стразбур, Тулон и Тулуза. Француската индустрија не се покажа многу заинтересирана за изградбата на трамваи, освен „Алстхом“ (денешен „Алстом“), сите други сметаа дека трамвајскиот транспорт е „застарен“.

Треба да се знае дека Франција во 50-тите и 60-тите години на 20 век со чиста совест ги уништи речиси сите свои трамвајски мрежи, освен во Марсеј, Лил и Сант Етјен. Никој не може да си замисли, посебно помладите, колку трамвајски линии имаше во Лион или во Париз веднаш по војната.

Во Стразбур, кој денес е лидер во Франција во трамвајскиот превоз, во 60-тите години, кога беше укинат трамвајот, градските власти организираа голема прослава, горејќи еден од трамваите пред општинската зграда за да му отстапат место на автомобилот. Триесет години подоцна, се организира нова прослава за инаугурација на нов трамвај. Тоа, според Жан-Мари Гидез, специјалист за мобилноста на Французите, е потврда дека модата се менува.

Но, постои и еволуција во главите на луѓето и политичарите. „Од моето искуство, гледам дека заштитата на природната средина, иако се' уште е повеќе присутна во дискусиите, денес е реална придобивка. Пред дваесет години не зборувавме за екологија, за ефектот на стаклена градина започнавме да зборуваме пред десетина години. За среќа, тоа што е во главите на луѓето почна да еволуира“, вели Гидез.

Нант не беше дел од министерскиот избор во 1975 година, но неговите градски власти спонтано се понудија да бидат кандидати. Проектот се спроведува, процесот не е без тешкотии, потребно е да се убеди населението, но исто така и политичките елити кога се менува власта во општините. Нант беше првиот француски град што се стекна со модерен трамвај во 1985 година, при што негова карактеристика е тоа што не се движи заедно со автомобилите, туку има своја сопствена патека со нормално растојание меѓу шините (1.435 мм) и напојување со електрична енергија со пантограф и споена контактна линија. Четврт век подоцна, новиот трамвај во Бордо инаугурира нов вид напојување со електрична енергија, преносната линија е „удавена“ на ниво на земјата, односно невидлива и таа не го нагрдува архитектонскиот изглед на градот. Овој начин на напојување со струја предизвика сериозни проблеми во почетокот на користењето, но сега изгледа дека се' функционира нормално.

Трамвајот во Гренобл, инаугуриран во 1988 година, носи нова голема иновација, целиот неговиот под се наоѓа само на 350 мм од шините, што го прави достапен за лицата со намалена мобилност на сите негови врати. Во Нант тоа беше само во централниот дел на композицијата, што ја прави непотребна изградбата на високи кејови. Овие француски стандарди на трамвај се преземени и во Руан во 1994 година, а потоа и во париските предградија.


Во Бордо линијата за струја е вкопана

Стразбур, кој долго време се двоумеше и ја проучуваше можноста за воведување лесни коли на гуми – односно метро на гуми, конечно, се определува за класичен трамвај, чија прва линија е инаугурирана во 1994 година. Европската престолнина е прва која воведувањето на современиот трамвај го прави заедно со нова урбана редефиниција на местото на автомобилот во градот. Стразбуршкиот трамвај е со карактеристичен дизајн, со широки прозорци кои дозволуваат да се гледа градот, вози врз тепих од трева и најбрзо стана амблем на ренесансата на трамвајот во Франција и пошироко. Во Стразбур е првиот трамвај што не е француски материјал, со што му се става крај на уникатниот и единствен дизајн на сите трамваи во земјата.

Стразбуршкото искуство се покажува како пресврт во концепцијата на градскиот колективен превоз, но и како средство за урбанизација на градот. Многу други градови во Франција го следат примерот на Стразбур, како Монтпелје или Бордо, некои, пак, како што се Нанси и Кан во Нормандија, иновираат и воведуваат нешто помеѓу трамвај и тролејбус на гуми. Односно, трамвајот се движи на гуми, но воланот е раководен од шината врз која се движи тој. Овој систем не се покажа како најефикасен во Нанси и трасата на трамвајот бара редовно и скапо одржување, додека во зимските периоди при мрзнења на коловозот неговото движење е ризично. Предноста на овој вид трамвај на гуми е тоа што може да работи и на струја и на течно гориво и лесно да ги спушти пантографите и да се вклучи во сообраќајот како кој било друг автобус.

Со воведувањето на трамвајот во строгиот центар на градот и неговата брза поврзаност со периферијата автомобилите станаа непожелни во градот. Скапите и малобројни паркинзи, отежнатиот пристап и еднонасочните улици си го прават своето. Актуелната економска криза и будењето на еколошката свест разви друг начин на движење во француските градови. Иако бројките зборуваат дека автомобилите се' уште царуваат.

Пораката што постојано се испраќа се сведува на слоганот: „Да се движиме поинаку“ , значи да се оди пеш, на велосипед, со колективниот јавен транспорт, да се направи се' за помалку да се користи автомобилот.

Бројните манифестации и проекти за промовирање на велосипедот во градот, колективниот транспорт, педагошките акции во училиштата и рекламните пораки на радио и телевизија се со цел секој да стане свесен дека ако живееме и се движиме поинаку, ја заштитуваме природната средина, а со тоа и иднината. Навистина менталитетот треба да се менува. „Речиси во сите француски градови, меѓу 80 и 90 отсто од механизираното движење на населението е со автомобили, оваа бројка е огромна и, освен во Гренобл, бројката постојано се зголемува“, објаснува Жан-Мари Гидез.

Во Лондон, на 16 септември, Нант ја доби наградата за „најмобилен“ европски град. Навистина политиката на градот е амбициозна, за 2010 година е зацртано само една половина од вработените да одат до своите работни места со автомобил. Отворени се нови трамвајски линии, превоз со бродови, финансиска помош... Навиките почнуваат да се менуваат.

Нова мода е и одењето на работа заедно, повеќемина со еден ист автомобил, најмногу поради немање слободни паркинг-места. Во Финистер само за една недела за ваков начин на транспорт се пријавија 600 лица.

Се' повеќе на улиците во француските градови се развива превозот со најмени велосипеди - Лион е лидер во таа област. Нивните корисници веќе се наречени веловисти. Не заостануваат ниту Париз, Бордо, Нанси, Стразбур...



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=DD18BD95109B024A82F0427D702448F5
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #455 Posted: 15-Aug-2009 at 20:52
Не верувам дека во блиска иднина ќе се најде некој „МАЖ“ да почне чесно со овој проект
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #456 Posted: 28-Oct-2009 at 20:26
Да ја актуализираме малку темава. Да речеме дека некоја ЛРТ (Преметро, Штадбан-подразбира делумно подземна,безконфликтна траса и дел надземна, што помалку комфликтна траса) би била долга 10 км и станици има на секои 500м (вкупно 20 станици на линијата). Да претпоставиме дека самото возило би се движело со средна брзина од 40км/ч, значи дека линијата би се поминала во рок од 15 мин.  Ако кажеме дека на секоја станица би се задржувало во просек по 1 минута (вклучително и процесот на забрзување и забавување), селдува дека 20 минути се потребни за оваа намена. Значи линијата би се минувала за 15+20=35 минути приближно. Ова е растојанието од Ѓорче до Н. Лисиче, преку Партизанска, пл Македонија и Јане Сандански. Точни ли се моте претпоставки и доколку не, имате ли вие информација за брзина и капацитет на линија од тој калибар. Ве молам за одговор.

Smile
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #457 Posted: 29-Oct-2009 at 00:55
Интересна тема за размислување и од прееска се токмам да одговорам ама никако да најдам некакви просечни брзини на модерни трамваи за да пресметувам Bash

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #458 Posted: 29-Oct-2009 at 01:00
Name Floor Direction Top speed Width Length
Flexity 2 100% low-floor Bidirectional
2.65m 32.5m
Flexity Classic 65–74% low-floor Bidirectional
or unidirectional
70–80 km/h
21–45 m
Flexity Outlook 100% low-floor Bidirectional
or unidirectional
65–80 km/h
27–43.4 m
Flexity Swift 70–76% low-floor
or 100% high-floor
Bidirectional 70–100 km/h
25–42 m
Flexity Link 50% low-floor Bidirectional 100 km/h
37 m
Flexity Berlin 100% low-floor Bidirectional
or unidirectional
70 km/h
30.8 m–40 m
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #459 Posted: 29-Oct-2009 at 01:03
Да ама ова е најголема брзина, јас се обидов да побарам со какви просечни брзини крстосуваат по градовите, дали оваа твоја 40ка на саат е реална или не. Мислам дека доколку добро се изведе трасата во одделени траки во средината по булеварите брзината би требало да е и појака од таа што си ја усвоил, ама немам со што да го поткрепам овој мој 'hunch'.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #460 Posted: 29-Oct-2009 at 01:07
Јас тргнав од тоа дека генерално, најголемата брзина што можат да ја достигнат некои од трамваите е 80км/час. Секако просечната брзина зависи од многу фактори како честота на конфликтните зони со останатиот сообраќај, растојанието меѓу станиците, оптовареноста на линијата, состојбата на самата инфраструктура... И реков дека би се движело самото возило со средна брзина - 40 км/час. На пример брзината на една метро линија е кон 60-70 км/час (вклучително со застанувања и другите фактори кои влиајат на брзината).
Уште поинтересно би било, да го дознаеме начинот на пресметување на капацитетот на патници на некоја линија во дадено време (?0000 патници на час).
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2122232425 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.559 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.