Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT ) |
Post Reply | Page <1 2223242526 60> |
Author | ||
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #461 Posted: 29-Oct-2009 at 01:27 | |
Јасно и јас тргам од истите параметри кои ги наброја, но поентата ми е дека доколку културно се испланира оваа траса особено во делот на Јане Сандански каде би идела по средишниот дел (ова е сега невозможно но и онака овдека разглобуваме хипотетички сценарија) брзината би требала да е поголема од 40 бидејќи конфликтните точки малтене би се одбегнале а оние малку кои ги има (на пример раскрсниците со семафори) повторно во некое совршено сценарио преку централен диспечерски центар за сообраќајна контрола би можеле да бидат комплетно во sync со движењето на трамваите за застанувањата да бидат само на станиците и времетраењето на возењето да е сосема предвидливо. Е сега во делот на Партизанска каде трамвајот не би одел во средина сигурно ми делува дека има повеќе субјективни фактори кои би влијаеле на брзината. За мерење на капацитет на линија вака од прва не најдов ништо, ќе побарам пак ама веројатно утре. |
||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #462 Posted: 30-Oct-2009 at 02:35 | |
Вкупната брзина на движење (значи со вклучени сите застанувања и чекања на станици, конфликтни точки и сл.) се вика комерцијална брзина. Се разбира таа зависи од многу фактори, но како што спомнавте, клучен е квалитетот на трасата. Како што може да се претпостави, има голема шареноликост од пример до пример. За Скопје не знам до каде стигнале со анализите и дали имаат барем груби проценки за различни сценарија. Доколку немаат тоа е крајно несериозно. Доколку имаат, а податоците по обичај се третираат како воена тајна тоа е дебилно.
Еве по некој пример од нет за комерцијална брзина и поопшто за темите што ги покренавте (фреквенција, капацитет итн.)
Buffalo - 29,3 km/h Bremen - 28 km/h Denver - 23,2 km/h Essen - 28 km/h Los Angeles - 36 / 57 km/h Edited by Cloverstack - 30-Oct-2009 at 02:41 |
||
dhany
Newbiе Joined: 07-Apr-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #463 Posted: 01-Nov-2009 at 13:51 | |
НОВА ИДЕЈА
Трамвај со гумени тркала Градоначалникот Коце Трајановски планира едношински трамвај за Скопје и најавува дека овој капитален проект сигурно ќе почне во неговиот мандат. Како што вели Трајановски, тој стои зад идејата за трамвај во Скопје, но не сака тоа да биде двошински систем затоа што смета дека тој е посложен за изградба. Поучен од другите европски земји, како Франција и Италија, градоначалникот се залага за изградба на трамвај со гумени тркала и една шина која полесно ќе се постави за разлика од двошинскиот систем во кој треба подлабоко копање и поради тоа не бил соодветен за нашите услови. Извор: http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=4&tabid=1&EditionID=1855&ArticleID=125530ЈАС СУМ ЗА ДВОШИНСКИ!!!!! ПРЕДНОСТИ: Единствена предност на овие системи е што имаат помала бучавост поради гумените тркала. НЕДОСТАТОЦИ: - Имаат нетипичност на возилата, - поголема потрошувачка на енергија, - произведуваат поголема топлина, - големи трошоци на одржување и - условуваат помали димензии на возилата поради гумените тркала. НЕШТО ЗА НИВ: Ги има во Франција, Мексико, Чиле и во Јапонија. Тоа се неконвенционалните системи на шини кои користат возила со гумени тркала, кои се движат по водилка на бетонска или челична конструкција. Главни примери се: 1. метро-систем со гумени тркала; 2. автоматски воден систем на јавниот превоз; 3. моношински (monorail) системи. Повеќе..... http://www.ekosvest.com.mk/publikacii/urban_sinski.pdf |
||
Dhany
|
||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #464 Posted: 01-Nov-2009 at 18:09 | |
И јас сум недвојбено за двошински!!!
За новиов бисер на Коце од каде побргу да почне чоовек? Ај ќе почнам од цитатов:
Исто така, ако сака навистина да биде поучен од другите земји, нека учи од она што е масовно прифатено, наместо од исклучоци кои се бројат на прсти. Стално ли ќе измислуваме топла вода? Инаку пред воопшто да почнат со сериозни анализи и студии, нека се договорат која всушност треба да ни е целта и кои се клучните придобивки што треба да ги имаме од новиот систем кој сакаме да се воведе. За почеток нека направат барем базична споредба на автобуси, тролејбуси, трамвај (лрт), и конечно ова едношинсково чудо, па ваљда ќе сватат што треба да се искомбинира во Скопје. Но мене за жал ми изгледа дека надлежните вооопшто немаат ни знаење ни визија за добро да ги постават целите. Доволна е кратката споредба на предности и недостатоци што ја наведе dhany за да биде јасно како стојат работите. Скопје има потреба од ургентно и ефикасно решавање на јавниот превоз со докажани системи, а не да експериментира. Еве јас ќе направам и малце подетална споредба. Прво, она што го кажува Коце во врска со копањето нема врска. Никаде не сретнав таков податок како меродавен. Но сретнав информации дека поглогата за гумите на оваа „неговава“ направија изискува големо почетно и тековно вложување, поради тоа што гумите цело време многу прецизно вршат оптоварување строго на иста површина. А преносот на тежината преку пруга е сосема поинаков и вакви главоболки нема. Предности на едношински систем + гумени тркала 1. Незначително помала цена за изградба во однос на класичен трам/лрт (разликата е поголема доколку претходно постоела напојна мрежа за тролејбуси, но тоа во Скопје не е случај). 2. Можност за совладување на големи нагиби (тоа е причината за имплементацијата на системот во Нанси на пример, но во Скопје тоа не е случај). 3. Помала бучава. Но ајде повторно да ја разгледаме нашата ситуација. Како прво, во Скопје воопшто не се трудиме да ја намалиме бучавата и таму каде што тоа е логично да се направи (старо железо непречено крстари по улиците, кафичите и клубовите се вон секаква контрола, не сме љубители на дрвореди и звучни бариери, добра звучна изолација на објектите е реткост итн.), па би било чудно цел јавен превоз да го поставиме наопаку само за евентуални ограничени придобивки од ваков тип. Велам евентуални затоа што можеби и поголеми придобивки би имале доколку не забегувавме. На пример доколку се држиме до ГУП-от, голем дел од трасите ќе бидат во тунел или долж коридори каде бучавата нема да е проблем. Исто така досега го немаме спомнато влијанието на „тревнатите“ траси во намалување на бучавата. Па доколку трасите се прават одвоени од остатокот од сообраќајот (како на пример по средина на булеварите наместо жардињери), лесно може да се изведе ваква траса и со тоа покрај намалување на бучавата да се постигнат и дуруги ефекти. Понатаму на располагање стојат акустични бариери кои исто така се многу поприменливи доколку трасите се одвоени. Конечно, новите ЛРТ системи се прилично напреднати на ова поле - квалитетни возила и квалитетни траси, надополнети со цела низа технологии за редукција на бучавата стојат на располагање. Значи доколку не правиме фушерски траси и доколку не купуваме ѓубре од возила, покрај другите придобивки автоматски сме го намалиле и проблемот со бучавата. Значи Скопје нема баш да се офајди од едношински систем. Но ите како ќе ги осети неговите недостатоци: 1. Нетипичност и ограничена понуда, од што произлегуваат редица негативности 2. Понеефикасни се од енергетска гледна точка и превозот е поскап и по километар и по превезен патник. 3. Одржувањето на таков систем е поскапо. 4. Не може да се вклопи во постоечката железничка мрежа, што конкретно за Скопје е од големо значење. 5. Специфични механички проблеми кои не се искоренети. 6. Понеудобна вожња (да, токму така, според сите извори на кои наидов) Ако веќе зборуваме за вакви хибриди, мислам многу подобро би било да се разгледа можност за оптичко или магнетно водење, отколку со шина. Поевтино, пофлексибилно, помалку инвазивно, а не наидов на некои критични слабости на ваквите системи. Лично немам двојби дека одговорот е во класичен ЛРТ, ама ако веќе забегаат со експерименти, ќе биде многу подобро тоа да е поефикасен метод, да се вложат помалку пари, и се разбира да биде полесно реверзибилен, отколку да фрлат огромни суми, да го прекопаат градов, и на крај да заглавиме долгорочно со лош систем. Како и да е, идејава на Коце е класичен пример колку надлежните се изгубени, колку дилетантски пристапуваат кон круцијални прашања, колку се дават во својата неспособност и колку на тој пат го влечат цел град. Edited by Cloverstack - 01-Nov-2009 at 18:16 |
||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #465 Posted: 01-Nov-2009 at 18:29 | |
Кловер супер анализа (која безброј пати ја имаме правено). Единствено нешто што ме теши е дека скоро 100% сум сигурен дека нема да се изгради ништо, а во таа сметка и оваа глупост. Инаку секој следен градоначалник, понекомпетентен од претходникот! Само ме плаши цело Скопје да не го дадат под фушерајко-криминални концесии... Тоа им е хит за добивање пари во моментов и почнаа од катни гаражи, преку градските автопати, ништо чудо јавниот превоз да е следен.
|
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #466 Posted: 01-Nov-2009 at 19:59 | |
а нели е за наши услови најубаво е да имаме тролејбус, помал труд на инфраструктурата, нови „автобуси“ кои не можат да бидат двокатни и т.н.
|
||
my Macedonia
Senior Member Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4085 |
Quote Reply #467 Posted: 01-Nov-2009 at 20:27 | |
tramvaj so gumeni trkala???
ima li nekoj nekoja slika, makar i od net
|
||
The Man
Senior Member Joined: 06-Oct-2009 Online Status: Offline Posts: 135 |
Quote Reply #468 Posted: 01-Nov-2009 at 21:11 | |
http://www.modelkit-builder.com/2009/04/translohr-a-tram-on-rubber-tyres/ http://www.translohr.com/transport-public_gb.htm |
||
VirginAtlantic
Senior Member Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
Quote Reply #469 Posted: 02-Nov-2009 at 15:15 | |
Клермон - Феран
И две мои слики от Клермон Феран /но с лош квалитет/.
Уникатно е кога се види на живо.
Ето и повеке по темата:
Edited by VirginAtlantic - 02-Nov-2009 at 15:16 |
||
ел_ченто
Newbiе Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #470 Posted: 02-Nov-2009 at 15:42 | |
Не ми се верува од каде ли ги копаат ваквите бистри идеи. Покрај сите основни проблеми со инфраструктурата, а богами и со јавниот превоз измислуваат претурање од шупливо во празно. Почнувајќи од дабл декерите, ЛРТ, па дури и за метро имаше најави сега и ова ми го продаваат, додека јас се возам во 45 години стари крнтии по кратери на патиштата. Па побогу, толку ли не размислуваат? 300 нови еднокатни автобуси(макар и кинески), или ајде, ако веќе сакаат поекономичен систем нека стават тролејбуси како што рече забеган. Немаше ли тоа да го реши проблемот без многу врева? Ама од вакви умови како што изгледа уште долго ќе се возиме со крнтиите по дупки низ градов.
|
||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #471 Posted: 08-Nov-2009 at 17:42 | |
Го прочитав документов на м-р Гордан Стојиќ (сооб. инж.), исклучително е информативен. Кого го интересира проблематикава дефинитивно му го препорачувам. Има изобилство податоци кои сигурно ќе ни бидат корисни во понатамошната дискусија. Сепак имам една замерка, а тоа е дека низ целиот документ силно се нагласува потребата за издвоени траси на ЛРТ и што помалку конфликтни точки со остатокот од сообраќајот, а на крај сепак следи препорака за изведба на траса која токму на тоа поле е крајно лоша. |
||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #472 Posted: 06-Dec-2009 at 18:54 | |
Ова е извадок од скоро ревидиран ДУП за Тафталиџе, кај архивот на град Скопје. Не знаеме до каде се стигнати со прецизирање на деталите околу трамвајот, ама еве веќе почнале пругите попрецизно да ги третираат во ДУП-овите. Но овде збунува преодот од старнична на централна поставеност. Крстосницата е оваа: 42° 0'13.52"N 21°23'24.32"E Можеби ова може да се објасни со некакво поевтино премостување на Вардар, но тоа е само претпоставка. Во секој случај, не е добро вака да се прешалтуваат пругите, ако ништо друго, затоа што се оптеретуваат крстосници. Би било добро доколку концептот за комплетно средишно поставување е сеуште во игра. Не знам и дали намерно на едната страна трасата е ставена во зеленило, а на другата страна на простор на кој сега има тротоар, или е тоа грешка. |
||
Supervisor
Senior Member Joined: 28-Jan-2008 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 1220 |
Quote Reply #473 Posted: 06-Dec-2009 at 19:37 | |
Средишно поставување на пруга на Партизански Одреди? Смешно. Катастрофално. Би рекол и очајно само колку да се изведе.
Сите овие проекти се смешни бидејќи крстосниците не се проектирани за трамвајски линии и затоа на Скопје не му е потребен трамвај во 21. век. |
||
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
|
||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #474 Posted: 06-Dec-2009 at 20:54 | |
А таа негативност према „трамвај во 21 век“ мислам беше вештачки и симплистички наметната уште од сам почеток. Од трамвај до трамвај има огромна разлика. Навистина, надлежните изгледа уште не се на чисто дека ни треба современ ЛРТ концепт со сите нишани, но без разлика на тоа, не треба да одиме со клизачи против трамвај/лрт генерално, туку да се трудиме да наметнеме дебата за квалитетот на проектот. Впрочем ако не ни треба трамвај/ЛРТ, тогаш каде го гледаш решението за јавниот превоз? |
||
Vladimir P
Senior Member Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
Quote Reply #475 Posted: 06-Dec-2009 at 21:26 | |
Clov првата реченица е она право,
но зашто да ја враќаме темата наназад и да се објаснуваме дали треба или не,
|
||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||
FoSsiL
Senior Member Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
Quote Reply #476 Posted: 06-Dec-2009 at 22:07 | |
Мене не ми прави проблем да се префрли на средина, само да не биде една траса, а така изгледа а и средишниот дел од тој дел на пртизанска е доста тесен така да не би се согласил за една шина во средина. Другиов дел што е барем во Карпош може и да се биде на страничните зеленила што се помеѓу пешачките и велосипедските патеки, но мислам дека ќе треба да се прават корекции кај автобуските станици. Нај искрено јас сум да се оди на коловозот насекаде во Скопје не комбинации, но и ова е добра идеја, но не е насекаде изводлива.
Edited by FoSsiL - 06-Dec-2009 at 22:11 |
||
Baze
Senior Member Joined: 08-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 409 |
Quote Reply #477 Posted: 21-Jan-2010 at 15:53 | |
Трамвајот заглави во тендери
За сите капитални проекти Градот бара консултанти и приватни инвеститори Сања Наумовска |
||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #478 Posted: 06-May-2010 at 12:26 | |
LRT Toronto:
http://www.youtube.com/watch?v=lgW1WprvOGg&feature=player_embedded И еден пример како НЕУСПЕШНО се воведува ЛРТ. Премалку одвоени траси и премногу вкрстувања со останатиот вид на сообраќај. Имајќи в пред вид дека ова е во Соединетите Држави каде културата на возење е многу висока и од друга страна нашата ориенталска, моежете да претпоставите што не чека, доколку не се вовоеде ЛРТ кај нас на најправилниот можен начин: http://www.youtube.com/watch?v=3FO_Jb35Ynk Edited by Cloverstack - 06-May-2010 at 12:43 |
||
toasumjas
Senior Member Joined: 25-Jun-2010 Location: Skopje/ljubljan Online Status: Offline Posts: 434 |
Quote Reply #479 Posted: 04-Jul-2010 at 02:50 | |
Ме интересира што мислите за идејата за People mover or APM (Cable Car, AGT, PRT, SkyTrain), поставен во доста градови во светот и е многу ефикасно превозно средство.И го произведува фирмата(допелмаер) која работи на жичарата кај нас па може и некој попуст да извлечеме
Ги има у доста градови низ свет:Венеција, Сингапур, Караказ(во изградба), Ванкувер, Низ многу градови во америка, Низ јапан и на доста други места и истотака на многу аеродроми се користа или како транспорт на самиот аеродром од терминали до терминал или како конекција со градот итн. http://www.dcc.at/doppelmayr/references/en/detail.aspx stanica Edited by toasumjas - 04-Jul-2010 at 21:00 |
||
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #480 Posted: 04-Jul-2010 at 11:21 | |
Идејава е одлична, навистина скоро ја имаат истата брзина со трамвајот,не знам дали е поефтино ,би рекол дека не е , али сепак штетата е помала и ако израчунаме ке испадне исто,се надевам некој ке помисли на вакво нешто ,особено како туристичка атракција низ некои локалитети во скопје, како што е примерот во вегас.
|
||
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
||
Post Reply | Page <1 2223242526 60> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |