build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2324252627 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #481 Posted: 04-Jul-2010 at 12:43
Еве тука што вика, интересно е делот Functionality :

Technology

   Print
The fruits of 100 years’ experience – DCC’s People Mover Systems are based on cable propulsion technology and hold several key advantages. DCC's individualized system concept means developing the most efficient solution possible for optimum simplicity and functionality. Utilizing cable technology significantly simplifies maintenance, reduces O&M costs and improves reliability.

Simplicity
intelligent system concepts, each individually tailored to the customer’s needs
few moveable parts ensures fewer defects
the train affords the use of a simplified control system because a grip attaches it to the haul rope at an assigned point
a standardized, modular system allows for rapid installation and testing schedules
stationary drives and an emergency drive backup ensure stalled trains can easily be returned to the station for simple and save evacuation
cable technology's highly efficient propulsion solution affords simple power distribution without high power rates along the guideway

Functionality
low initial system investment costs
environmentally friendly
custom tailored system designed for its unique environment
simple, proven base technology
system safety and design according to International APM codes and standards

Reliability
outstanding performance records
operational in even the harshest climate conditions (snow, ice, wind, etc.)
ropeway equipment proven over decades

http://www.dcc.at/doppelmayr/solutions/en/detail.aspx


Edited by toasumjas - 04-Jul-2010 at 12:44
Back to Top
Jumbo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Mar-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 140
  Quote Jumbo Quote  Post ReplyReply #482 Posted: 04-Jul-2010 at 22:24
toasumjas да се надеваме дека некој ќе го разгледа твојот предлог, идејава ти е одлична.

Edited by Jumbo - 04-Jul-2010 at 22:27
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #483 Posted: 04-Jul-2010 at 22:48
Би сакал да го погледнете и ова што го прави италијанската компанија AnsaldoBreda кое еден вид light metro и се вика AnsaldoBreda Driverless Metro. Го има во неколку градови низ европа и е прилично нов продукт. Многу е ефикасен и се движи автоматски без возач. Доколку се движи над земја секако цената е поефтина(во копенхаген поголемиот дел е над земја) а по потреба може нормално и под земја.
За Скопје според мене е измислено и би можело под земја да се движи само во центарот под плоштад.
За цената мислам дека е поефтино од обично метро
Во Бреша 13.1 километар Driverless Metro целосно под земја(значи како класично метро) кошта 575милиони
А во Софија Линија2 од метрото - 2.8 километри коштаат 247 милиони
Значи негде дупло поефтино Driverless Metro
Значи доколку би се направило во Скопје и при тоа 80-90 проценти да е над земја би било доста поефтино.
http://www.ansaldobreda.it/upload/allegati_prodotti/43_ITA_driverless.pdf
http://www.ansaldobreda.it/schedaProdotto.aspx?idProdotto=38&idCategoria=1&idSottoCategoria=2
http://en.wikipedia.org/wiki/AnsaldoBreda_Driverless_Metro
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #484 Posted: 06-Jul-2010 at 21:56
Всушност морам да те поправам. Грешка во податоците имаш дека во Софија Линјата 2 чини 247 милиони за 2.8 км, туку за истата цена се градат 7 километри и 7 подземни станици, плус на дел од нив ќе има и големи подземни П+Р паркинзи. Станиците се со должина од 105 метри, возовите ќе бидат со максимална должина од околу 100 метри.

Од друга страна пак, во Бреша за лесно метро/ЛРТ се даваат истите пари за линиај на која возовите ќе бидат долги под 40 метри (т.е. колку и класичните трамваи) и станиците ќе бидат многу покуси. Се разбира дека самите трошоци поврзани со градбата на објектот не се еднакви во Италија и Бугарија/Македонија и се согласувам дека на Скопје не му треба тешко метро, но и оваа варијанта не е толку евтина како што е претставена.



Инаку еден интересен податок е дека сето метро што до сега е изградено во Софија (Линија 1 - 18 км со 14 станици) чини 700 милиони евра. Средствата се обезбедени од градскиот и републичкиот буџет (600 милиони евра) и од еден јапонски кредит (104 милиони долари). Делот што сега се гради (Л1 и Л2 со нови 13 станици) се финансира за прв пат од европската унија во најголемиот дел и од републичкиот и општинскиот буџет.

Edited by Andrej_LJ - 06-Jul-2010 at 21:57
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #485 Posted: 06-Jul-2010 at 23:58
Истово лесно метро се прави и во Солун забораив да кажам.А инаку брзината им е тука негде со обичното метро.Ова италјансково е со брзина од 90 км/h.
Инаку за цената за кај нас мислев дека ако би била 80-90% од линијата над земја би било доста доста поефтино отколку онаа цената што е за целосно под земја
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #486 Posted: 07-Jul-2010 at 08:41
Да бидеме реални, овој град-држава нема пари да направи обичен транвај а камоли подземен или надземен транвај, ЛРТ, метро или што и да е.

Ако е "што би било ко би било" тогаш е во ред целава дискусија
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #487 Posted: 07-Jul-2010 at 12:31

можеби трамвај ќе може ако неможе транвај
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #488 Posted: 11-Jul-2010 at 13:31
@ toasumjas:

Малку има мешање на поимите. Ова 90км/час е максимална брзина на возилото на прав отсек без станици. Експлоатациона брзина е нешто сосема груго и директно зависи од фактори меѓу кои е и растојанието помеѓу станиците. Како што може да се претпостави, ова растојание се смалува како што се движиме од тешко метро кон обичен трамвај (преку ЛРТ и лесно метро), така се намалува и експлоатационата брзина на системот. Инаку сум против идејата да се гради некаков систем, кој во главницата би бил надземен, затоа што тоа ја оптоварува околината (естетски, еколошки и практички-се губи некаде драгоцен простор), а сепак цената на вкопан систем (не покриен во некои сегменти), не е многу поголема.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #489 Posted: 11-Jul-2010 at 19:00
@ Andrej_LJ


Се согласувам со многу работи.За брзинава така пишуваше на веб страната таа е максимална и секако зависи од факторите кој ги наброја. Инаку 100% стојам зад тоа дека треба да се направи подземен превоз па макар го граделе и 15-20 години. Кај нас во моментов нема никаков друг превоз освен автобус и како и да е ќе фрлиме пари за комплетна инфраструктура со се хангари и све тоа и се согласувам со тебе дека разликата и не би била кујзнае колкава со оглед на придобивките. Така да мое мислење е каде и да е во светов во 21 век некој град да имаше шанса за првпата да изгради превоз ќе направеше подземен превоз(метро или што и да е).
Таков превоз е измислен за кај нас знаејќи со какви се проблеми ќе се соочи надземниот трамвај(секаков вид сообраќајни прблеми, паркирани коли, ако нема посебен семафор а нема да има ќе има црвен наместо зелен бран што ќе го успори, причините кој ти ги наброја итн). Така да мој заклучок е дека подземниот превоз ќе биде многу побрз и многу пофункционален и дефинитивно треба да се изгради па макар бил и 50% поскап. Придобивките би биле далеку поголеми!

Отсекогаш сум бил за метро но мислејќи дека е избацена опција кај нас пробувам да најдам алтернативни предлози.

Edited by toasumjas - 11-Jul-2010 at 19:01
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #490 Posted: 11-Jul-2010 at 19:09
Уште да додадам дека Скопје е доста долг град 23км. Тоа е уште една причина зашто би бил од многу поголема корист подземниот превоз. Со една линија може да се поврзе сигурно 70% од населението а можда и повеќе а со две скоро цело. Со оглед на должината на градот многу луѓе би можеле многу побрзо да стигнат до саканата дестинација. На другар од средно школо му требаа во најдобар случај 60 минути да стигне во школо од хиподром до ѓорче а со метро би му требале не повеќе од 20.

Со својата должина Скопје е тука негде со многу поголем светски градов кој имаат метро. Колку за инфо Менхетен е долг 13 милји и широк 2 милји (скопје е широк 9км)


Edited by toasumjas - 11-Jul-2010 at 19:21
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #491 Posted: 12-Jul-2010 at 08:06
Ајде малку на земја,
колку ќе нарасне цената на сето тоа копање знаејки дека СК. е трусно подрачје и со подземни води веке на 6 м. без подземен катастар ... за кое овој град - дрзава ни за 20-40 години нема пари да го оствари чак ни на сон. Друго ако некогаш почне да се копа немаоже да се прекине, бидејќи останува само една обична дупка.

Па затоа мојата мислам најреална верзија и моја заложба е LRT која може да се гради етапно километар по километар и веднаш тој дел да биде активен.

НЕМАМЕ ПАРИ за такви SF за нас проекти, чергата ни е толкава.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #492 Posted: 13-Jul-2010 at 21:08

Кога некогаш би имале пари, би сакал нешто вакво да имаме.

Комбинација од метро, ЛРТ, нешто железница плус, и евентуално од оние над земја што се, што ги зборевте.

Нешто како би изгледале трасите, односно мрежата за денешно Скопје и некои непрецизни траси кога би се изградиле населбата на денешна касарна Илинден и онаа над Бардовци- Зајчев рид- Обиколница.

Трасата за метрото би била Лисиче- Ѓорче Петров и е со плаво. За станици се знае, каде што денес има најголема концентрација на патници. 

ЛРТ е обележан со црвено. Над иден Јужен Булевар во паркот, Железничка, Првомајска (изградена) или пак може да се поврзе на железничката мрежа, ако е можно, па се до Драчево. Другата траса би била по Илинденска, тогаш цела изградена, со два крака: од Бардовци и останати населби (ако бидат) и железничка станица Ѓ. Петров, потоа Булевар Гоче Делчев, односно ВМРО и да се дели пак на два крака: еден кон Аеродром- Булевар Авној, Асном до Лисиче, и еден кон Саем, по Булевар А. Македонски, Автокоманда, по Благоја Стефковски, до Хиподром

Со жолто би било исто ЛРТ со тоа што или би имал на некои места подземна или пак надземна траса. Првата е Топанско Поле, Чаир, Центар, со тоа што конфликтна точка е калето. Која може да се реши во склоп со Булевар Климент Охридски (подземно), или пак со надземна траса, која би се издигала од подалеку и би минувала над ридот (Калето) и пак ќе се спушта негде, сега Топаана. Со ова се добива добар поглед на Калето, Чаршијата, Стадионот (добра врска за него)  и Паркот (што би било голема туристичка атракција , дури може и да подзабавува на тој потег, а евентуално може и една станица горе на ридот

Другата е Булевар 8 септември, Александар Палас, Зајчев рид (ист случај како првата) и натаму Илинден, Бардовци, зад Зајчев рид до Обиколница.

Дополнителна железница (темно виолетово), горе кај Визбегово, крак кој би се спојувал со трасата кон Косово, и би служел како транспорт на патници од населбите кои би се граделе таму до Транспортен Центар, и врска за идната индустриска зона по потегот на Обиколницата, нешто како Железара. Што добро би било и за Бунарџик 1,2.

И секако врска со аеродромот, дали ЛРТ или нешто друго, сеедно.


Друга работа што би сакал да ја нагласам е дека со оваа мрежа (плус патната) се одредуваат границите на Скопје, како град. Со што нема да се дозволува идно ширење. Под тоа мислам: До обиколницата на север (населбите кај Илинден и зад Зајчев рид), Топамнско поле, Чаир и Бутел, до Хиподром на исток, со што тука може да се помести и до Автокоманда. Потоа до Лисиче и Кисела Вода на југо-исток, без Драчево, југ - Водно, и запад порта Влае. И понатаму нема ширење (како Скопје).

Има место за градење: Маџар Маало, Ново Маало, Крњево, позади Зајчев рид, Кеј на Вардар, поготово кај Карпош, и некои скришни места

Со ова исто така се регулира и сообраќајот во строгиот центар за моторни возила и тоа временски, на некои места јас би ги ставил и засекогаш.

Под временски мислам, 23:00-04:00 (дозволено), 04:00-06:00 (регулиран број на возила, со камери и семафори, може и некоја патарина, но прилично дозволено), 06:00-09:00 (строго регулирано, со можност на затварање и плаќање на влез), 09:00-13:00 (нешто како 04:00-06:00, само со можност ако се зголеми бројот да се затвори), 13:00-18:00 (строго регулирано) и од 18:00-23:00 (малку поопуштено)

И тоа би било на територија на Голем Ринг, без тунелите под Плоштад и Јужен Булевар, и ако спаѓа некако и оној под Кале.

Кога сме кај тунелите, ако имам можност би ја направил и Илинденска (Влада-Парк).

Но тоа сум само јас и моите фантазии


Извинете за офф-топикот околу моторните возила, не сакав да го делам, ако мислите дека може да се подели префрлете го во замисли и идеи.

Поздрав



Edited by FoSsiL - 16-Jul-2010 at 15:35
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #493 Posted: 13-Jul-2010 at 21:17

пс.

Мислам дека:

- Скопје не смее да надмине 1 милион жители.

- Метрото 24/7

- Да ни остане нешто од скопско поле за ниви.

- Можеби треба да стане затворен град

Back to Top
Plugger View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 15-Sep-2008
Online Status: Offline
Posts: 378
  Quote Plugger Quote  Post ReplyReply #494 Posted: 15-Jul-2010 at 03:03
Originally posted by FoSsiL

пс.

Мислам дека:

- Скопје не смее да надмине 1 милион жители.

- Метрото 24/7

- Да ни остане нешто од скопско поле за ниви.

- Можеби треба да стане затворен град



A kolku ziteli ima momentalno?
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #495 Posted: 15-Jul-2010 at 08:24
600-700k жители кои имаат постојано место на живеење.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #496 Posted: 15-Jul-2010 at 17:47
Вест од денешен Утрински Весник. Сега засега сме во овој стадиум

Седум фирми нудат консултантски услуги

Седум фирми се подготвени да му дадат консултантски услуги на Град Скопје за проектот за трамвај. Генерално, станува збор за странски консултанти чии понуди ќе се разгледуваат наредниот период. Според јавниот повик што беше распишан за избор на консултант, избраниот субјект ќе има обврска да изработи студија за економската и еколошката оправданоста на проектот од сите аспекти, а истовремено да подготви и стратегија за привлекување инвеститори.

„Процедурата за евалуација на пристигнатите понуди ќе трае најмалку два месеца, бидејќи сите фирми доставија огромни документации кои треба да се разгледаат. Откако ќе го одбереме консултантот, тој ќе почне со постапка за барање концесионер кој ќе го гради трамвајот“, велат од Град Скопје од каде што објаснуваат дека изборот на консултант не значи и дека сигурно дел од јавниот превоз во Скопје ќе стане и трамвајот. Имено, градските власти, иако пројавуваат интерес за воведување алтернативен јавен превоз, немаат пари за самофинансирање на проектот. Токму од тие причини трамвајот зависи од евентуалниот концесионер. (Дс.Т.)

Back to Top
Baze View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 409
  Quote Baze Quote  Post ReplyReply #497 Posted: 13-Aug-2010 at 11:38

Прво концесионер, па потоа трамвај

Последниве дваесетина години идејата за воведување трамвај неколкупати им беше предочувана на скопјани како убава идеја со романтичен призвук

Додека светот гради ултрабрзи железници и наскоро ќе почне да ги реализира плановите за железничко поврзување на Европа со Азија, од Пекинг до Лондон, ние не можеме да ги поврземе Аеродром и Центар. И тоа со трамвај. Иако оваа идеја е стара, сепак, времето ја гази и прашање е дали воопшто и вреди да се реализира. Најновите информации велат дека постапката за реализација на овој градски проект повторно почнува од почеток, а до кај ќе стигне никој не знае. Од градот информираат дека советот по предлог на градоначалникот Коце Трајановски донел одлука за избор на консултант, кој ќе ја спроведе постапката за концесија за изградба на трамвајски систем.

- Консултантот, меѓу другото, ќе треба да изработи студија за концесиски проект, да подготви одлука и документација за почнување постапка за доделување концесија, да направи анимација на можните кандидати за концесија и да изработи модел на договор за концесија - е писмениот одговор што го добивме од секторот за информирање на градот.

Оттаму додаваат дека постапката за избор на консултант е во тек, а на меѓународниот јавен повик стасале пријави од седум фирми.

И додека се одбираат консултанти за концесионер на концесионерот, скопјани се сведоци на неколку вакви идеи, во кои трамвајот се споменуваше како јавно превозно средство со романтичен призвук. Сé почна пред дваесетина години кога тогашните градски власти распишаа и референдум за воведување трамвај и тролејбус. Референдумот „Трамвај и троли“ неславно заврши. И покрај медиумската кампања скопјани рекоа „не“ за оваа давачка. Сé уште го исплаќаа само придонесот за спортските објекти, од кои светло на денот виде само рекреативното езеро Треска.

Последен пат трамвајот се спомена пред две-три години, во времето кога градоначалник беше Трифун Костовски. До крајот на мандатот на Костовски проектот на хартија беше донесен докрај, се најдоа и партнери-изведувачи. Но на терен не се ископа ни кубик земја, не се постави ни метар шина. Новиот градоначалник воопшто како да не сакаше да го есапи овој проект, иако за тоа беа потрошени ресурси и време.


КОСТОВСКИ И АНТИКОРУПЦИСКА



Пред крајот на мандатот на Костовски, антикорупциската комисија до градот испрати барање да се запре јавната набавка за изградба на трамвајско депо, пруги и набавка на пет трамваи, објавена во „Службен весник“, затоа што било одбрано погрешно време. Според Законот за спречување на корупцијата, јавни набавки не смеат да се објавуваат во време на предизборие.

- Парите беа обезбедени и се чекаше само да почнат градежните работи. Во првата фаза требаше да се градат пругата и депото. Прво се планираше да се реализира кракот од населбата Ново Лисиче до центарот на градот, некаде до Градската болница. Со поставувањето на прашањето за решавање на јавниот превоз во Скопје се отворија и некои ЕУ-фондови, преку кои ќе се обезбедеа пари, кои требаше да помогнат во решавањето на овој проблем. Се нудеа долгорочни кредити со многу ниски камати, а дел и со субвенции - раскажува Костовски.

Тој објаснува дека имал притисоци за да се откаже од целиот проект.

- Тогаш антикорупциската комисија од петни жили сакаше да ми го одземе правото како актуелен градоначалник да одлучам и да не ги потпишам договорите за трамвајот. Успеаја да ги исплашат и сите потенцијални партнери, во смисла ако сега учествувате после може да се простите од таа работа. Проектот беше готов, изградбата можеше да почне и на терен. Дури е разговарано со одредени деловни партнери и за набавка на возилата. Сé беше подготвено да го добиеме првиот крак од трамвајот, кој ќе одеше од Ново Лисиче до центарот. Вториот крак, пак, ќе одеше од центар до општината Ѓорче Петров и Сарај. Таков проект со кој градот имаше висока референца за задолжување и раздолжување можеше да се реализира многу брзо - појаснува поранешниот градоначалник.


ЈАВНОСТА ПОДЕЛЕНА



И мислењето на скопјани е поделено во однос на ова прашање. Некои сакаат трамвај, некои се против, за други пак тоа е застарена идеја.

- Трамвај во Скопје. Цел свет гради екстра-брзи и луксузни железници, над земја или подземни тунели, ние ќе се враќаме векови наназад. Таа идеја сигурно ќе чини многу, а сега техниката и технологијата сигурно нудат други посовремени решенија. Нашиве градски татковци нека гледаат малку во иднината - вели Срѓан Станоевски од населбата Лисиче.

Јавноста не е согласна ниту околу самиот начин на почнување на водење на проектот, со барање концесионер. На ова, поранешниот градоначалник Костовски вели дека треба да се искористат домашните ресурси, кадар и знаење, а не да се плаќаат огромни суми на странски фирми.

- Имаме впечаток како да сме градоначалници на големи градови како Њујорк, а не на Скопје, па плаќаме големи пари за консултантски услуги на странски фирми, наместо со тие пари да се решаваат сообраќајните проблеми во градот. Во светот постојат структури, кои за мали пари даваат консултантски услуги. Во Германија, на пример, има друштво на активни високи функционери што се нудат како техничка помош, со цел да им се обезбеди некој пристоен стан и минимални средства за работа. Сето ова говори дека се занемарува работата на претходниците, и како светот да почнува точно од новиот човек кој е на раководната функција. Таков е случајот и со подземните сообраќајници и со Луна паркот. За сите нив има веќе проекти, студии, што се занемаруваат. Се прашувам кога ќе дојде време да се извади проектот за трамвајот, кој е некаде во некоја фиока и собира прашина и да се каже, да ова е тоа што ние сега треба да го работиме. Скопјани не смеат да дозволат неконтролирано да се трошат нивните пари. Кога зборуваме со концесионирање, всушност, зборуваме за бизнис. Но треба да се знае дека денес во Македонија не постојат елементарни услови за приватно-јавно партнерство. Нема клима за тоа. Нема ниедно приватно-јавно партнерство што функционира. Градот не ги користи своите внатрешни ресурси, туку надворешните, кои се многу скапи. Со тоа се омаловажува сопствениот кадар - изјави Труфун Костовски.
 
   
Автор: Жарко Василевски




Edited by La Linea - 13-Aug-2010 at 17:03
Back to Top
nikola49 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 28-Jul-2010
Location: Strumica
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote nikola49 Quote  Post ReplyReply #498 Posted: 13-Aug-2010 at 14:15
abe daj ne zafrkavajte gradskite avtobusi se od vtorata svetska vojna sto vrtat vo skopje ne moze da se obnovat pa do tramvaj stignavme makedonska rabota
Струмица најубав град     
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #499 Posted: 21-Sep-2010 at 10:08
ИЗБОРОТ ЗА ФИРМА - КОНСУЛТАНТ СЕ УШТЕ ТРАЕ
Трамвајот во Скопје останува само желба

Даниела Трајковска

Надлежните се уште немаат избрано фирма-консултант која што на хартија ќе ги понуди сообраќајните решенија и трасата за изградба на трамвај во Скопје. Како што велат од Градот, досега на меѓународната постапката за избор на консултант се пријавени седум фирми, од кои надлежните ќе треба да ја изберат онаа која ќе понуди најдобри решенија, но и цени. Решавањето на сообраќајниот хаос во метрополата ќе трае подолго отколку што се надеваа скопјани. Со менувањето на градските власти се менуваат и идеите, а секоја нудеше некој предлог за метежот по скопските улици. Но, речиси сите на граѓаните им ветуваат дека во нивниот мандат ќе добијат трамвај, со кој ќе се олесни движењето по градот, но и дека ќе се намали метежот. Скопјани веќе целосно ги игнорираат ваквите ветувања, па веќе кренаа раце дека низ градот некогаш ќе се провозат со трамвај, а уште помалку дека ќе се најде некакво решение за метежот по сообраќајниците. -Трамвај одамна требаше да се изгради. Сега, доколку, сепак, почне неговата реализација и доколку се гради на една лента од улиците, која што ќе биде изолирана од редовниот тек на сообраќајот, какви улици ќе ни останат? Тие и вака се тесни, проектирани за мал број автомобили, па уште ни треба да се поделат и да се зголеми метежот - изјави Сашо П. постар граѓанин, кој верува дека реализацијата на трамвајот како решение, и покрај тоа што како идеја постои со години, нема никогаш да се случи. Надлежните велат дека фирмата која што ќе се одбере, ќе треба да изработи студија за проект, да подготви одлука за почнување на постапка за доделување концесија, да направи документација за објавување јавен повик, да направи анимација на можни кандидати и да изработи модел на договор за концесија. Според стручњаците за железници, изградба на еден километар трамвајски шини изнесува од еден до три милиони евра во рамничарски делови. Цената ја диктираат раскрсниците, мостовите, како и тоа дали ќе има потреба од подземен дел и слично. Според архитектот Мирослав Грчев, идејата за трамвај е со години стара, постара и од онаа за подземните сообраќајници. - Според моето лично мислење, градската железница треба да ги поврзе сите оддалечени краци на Скопје, од Сарај, Железничка, до сега скоро уништениот Јужен булевар, па се до Драчево, Зелениково и Орешани. Друга траса би била од Волково, левиот брег на Вардар, Бутел, Радишани, односно движење кое би ги обединило источните делови, па се до Автокоманда - изјави Грчев. Според него, сите градски власти до сега се соочиле со стручен, планерски и административен недостаток бидејќи градот нема капацитет да организира вистинска студија која ќе обезбеди сублимација на градските планови. - Глумат дека Скопје почнува со плановите, и секогаш секоја нова власт почнува отпочеток, за различен тип на трамвај кој дава најмали шанси да се реализира - додава Грчев. Како што вели тој, изградбата на градската железница е проект кој трае доста долго време. Од проектот кој се уште се чека, треба да се види колку ќе чини изградбата и колку години се потребни за неговата реализација.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=2123&ArticleID=148579
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #500 Posted: 11-Oct-2010 at 19:59
Не читав се од постовите ама имаше и споманто дека трамвајот ќе сметал на сообраќајот бидејќи во Скопје и сега имало голема гужва на улиците. Па мислам дека и главната поената на трамвајот или на каков и да е јавен превоз е да се намали употребата на возила во Скопје и се повеќе да се користи јавниот превоз.

Доколку јавниот превоз е редовен, брз со претпоставка дека ќе има засебна траса, а не ќе може да се паркира со возила кој каде сака во централното подрачје, мислам дека повеќето од луѓето полека ќе видат дека е и посиплатливо а и попрактично да се корсити јавниот превоз.

Ако си останеме со искомлексиран менталитет дека мора до сегде да идеме сами со кола, тогаш не ни мора да се гради ништо.

Edited by Tuvok - 11-Oct-2010 at 20:00
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2324252627 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.516 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.