build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3334353637 90>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #681 Posted: 25-Oct-2010 at 01:02

Не бе па и ти.... Важно се возеле, е сега колку биле не е важно.... 

Шала на страна.... прво во Скопје тогаш немало толку автобуси воопшто како денес, второ сигурни не биле единствени, зашто на слики од старо Скопје има и други автобуси, а поретки се двокатните.... добро зависи и од која година се сликите... а ништо чудно да се сведе бројот приближно до тој ти што го кажуваш.....

Но да забележиме една многу важна работа, можеби и нај нормалната досега што сме ја слушнале.... можеби веќе ја имало на форумот, но сега ќе ја постирам...

сите го знаеме волан.... и еве штонајдов во еден негов текст....

Со новиот тендер за набавка на автобуси (помош од Владата на РМ ...) ке се набават и четири половни двоспратни автобуси стари неколку години за да се врати малку шмекот на двоспратните во Скопје ... еден од нив ке биде панорамски ... со тендерот ке се набават и 45 нови автобуси ... од типот какви сега ги имаме во Скопје ... Владата лани во декемви веќе му префрли на ЈСП 4.4 милиони евра за набавка на нови автобуси ... сеуште ги чекаме ...

Тектот е пишан на 16 Јуни 2008

http://volanskopje.blogspot.com/2008/06/blog-post_231.html

Па видете каква идеја се вртела тогаш... Јас мислам дека ако се останеше на ова... ќе беше можеби и повеќе од успешен проект.... и што е најкруцијално е што никаде не се наведува дека новите ќе бидат ретро.....

Ама за жал не испадна така..... 

а да беше така.... 

ќе имавме 50 двоспратни, 84 ЛАЗ-ови, и плус нешто комбинирано МАН, Мерцедес, Икарбус, па дури и друга нарачка од ЛАЗ, некаде од 100 обични, можеби триосовински, и 50 дупли..... барем за кратка иднина ќе имавме 284 нови автобуси кои мислам дека ќе ја задоволуваа потребата во идните 5 години.... за потоа да може редовно, но постепено, ЈСП да се снабдува по 10-15 нови автобуси годишно....

Е тогаш ќе имавме респектибилен автобуски превоз..... но тоа е што е....

Зборувам само за авотбуси, да не излезе дека автобуси и толку... завршивме работа.... има трамвај, тролејбус, и што уште не што треба да се вози во овој град, ама никако да провози.... 

Барем, еве ако некој чита од надлежните..... нека не грешат тука.... и да гледаат што побрзо да се реализираат овие круцијални проекти од транспортот но и од инфраструктурата..... дали сами, дали јавно-приватно партнерство, дали концесионери.... само нека почнат или потикнат и подржат еден добар, квалитетен проект, студија, но и инвестиција, барем почетна во прво време во овии елементи кои ги набројав.... 

Нека не брзаат... не мора да се брза, нека биде квалитетно, ама нека биде... нека се почне веќе еднаш.....

едит: моја грешка, во текстот пишува 45 обични, јас ги прочитав како двокатни.... па и во тој случај и во овој како и да е.... 50 со се старите двокатни автобуси е многу подобро од 201....




Edited by FoSsiL - 25-Oct-2010 at 01:06
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #682 Posted: 25-Oct-2010 at 16:25
Originally posted by OKA

Од досега дебатираното, се наметнува дека подоброто „автобуско” решение vs. големкиве, решение за опфат на повеќе патници, нивен побрз проток и побрзо сообрајќање се вика бас армоника. За нивно воведување исто така би биле неопходни инвестиции за корекции и преместување на многу автобуски стојалишта, адаптирање на депоата, обука на возачите...
Мое мислење е дека армониките нема да можат во целост да ги реализираат своите „побрзи” перформанси на ова ниво на сообрајќајни решенија и сообрајќајна култура во МКД. Чинам, ќе „настрадаат” како диносаурус во ледено доба, поради непостоењето на сопствена лента, учеството во „римските борби со кочии”, т.е. престигнувањето со приватните автобуси и слични секојдневии.

Не сугерирав дека подобрата алтернатива на двокатниве се зглобните, туку оптимален сооднос на едноделни и зглобни, утврден со темелна стручна анализа на сите релевантни фактори (фактори кои се во врска со бројот на патници и нивната временска дистрибуција на поединечните линии, моменталната состојба и можноста за измени во сообраќајната мрежа, цената на набавка и оперирање на возилата итн... и сето ова како дел од една долгорочна стратегија за јавниот превоз каква што спомна пбанкс, би осигурало сегашните потези да се максимално усогласени со долгорочните планови).

Поконкретно за зглобните, никако не можам да се согласам со констатациите во твојот пост. Пред се, зглобните автобуси се веќе долго време присутни кај нас, така да било какви инвестиции за дополнително адаптирање кон нив би биле неспоредливо помали и би биле надградба на тоа што веќе функционира, во споредба со далеку поскапите базични инвестиции кои се однесуваат на двокатните.

Што се однесува до жолтата лента, римските борби на кочии и слично, двокатните воопшто не се имуни на таквиот комплекс проблеми, но не е ни битно, бидејќи овие работи секако дека треба да се решаваат на сосема поинаков начин. Всушност не треба, туку мора да се решат, доколку сме макар минимално сериозни околу јавниот превоз.



Originally posted by OKA

Кога веќе прашањето е поставено, компаративни, светли моменти на големкиве се:
- ергономично, удобно и тивко патување, особено на, „од Аеродром до Карпош” релации,
- превоз на поголем број патници, по единица плоштина користена сообрајќајница,
- утилитарност во секторот туризам,
- нови можности за индустријата за outdoor рекламирање,
- рационална финансиска конструкција за нивна набавка, која овозможи обнова на поголем процент од возниот парк.

- Останува да видиме колку вториот кат ќе ги обезбеди оние (сепак релативно минорни) поволности. Доколку не се работи посветено на воведување на ред во автобусите, ќе се доведеме токму во спротивна ситуација - вториот кат да стане омилено место на оние кои прават проблеми. Тоа пак врзува еден уште посериозен проблем, односно избегнување на вториот кат од остатокот на популацијата, со што реалниот капацитет на овие возила дополнително ќе се редуцира.

- Превоз на поголем број патници по единица плоштина користена сообрајќајница (под претпоставка дека ќе го избегнеме проблемот со одбегнување на вториот кат), само навидум е така. Пред се, доколку имаме навистина масовно користен јавен превоз, нема да имаме изразен недостаток на сообраќајна површина. Андреј веќе објасни - возилата за јавен превоз не трошат, туку штедат простор. А за да биде јавниот превоз навистина масовно користен, тој треба да биде што поефикасен и во неговото планирање да се тргне од сосема други критериуми, а не „духот на старо Скопје“. Понатака, Скопје е град испланиран со обемна и моќна сообраќајна мрежа и доколку се посветиме на нејзино заокружување (а дефинитивно има услови и тоа треба да биде врвен приоритет поради редица причини), „заштедата“ на сообраќајна површина преку двокатни автобуси е тотален промашај.

- Утилитарноста во туристичкиот сектор, односно ефектот кој што двокатните ќе го имаат, сметам дека има тенденција нереално да се преувеличува. Но дури и таков преувеличен, тој избледува во однос на она што би требало да бидат примарни критериуми во креирањето на јавниот превоз. ЈСП имаше слоган што добро ја опишува улогата на јавниот превоз - крвоток на градот. Туристичката утилитарност во град како Скопје е се само не е круцијален фактор, а нели резимираме за круцијални работи. Како и да е, практично ист туристички ефект (реален или преувеличен) ќе имаа 20 (добро распоредени) наместо 200 двокатни автобуси. Од друга страна, разликата во функционирањето на јавниот превоз со 20 или 200 двокатни е огромна.

- Нови можности за индустријата за outdoor рекламирање не знам воопшто како би се нашле во било каква математика, а камо ли во математика на круцијални фактори. Пред се не разбирам кои се тие нови можности што би ги немале со зглобни автобуси или со помал број на двокатни. Но небитно... многу поважно е тоа што вон памет е на таа индустрија да и обезбедуваме наводни нови можности, преку изместување на концептот на јавен превоз.

- Можеше да се обезбеди и многу порационална финансиска конструкција. Доколку возниот парк го обновевме со проверени сериски модели на еднокатни единечни и зглобни автобуси (не мора ни да одиме подалеку од Јутонг или од ЛАЗ), не само што финансиската конструкција за набавка ќе беше поповолна, туку и ефикасноста на јавниот превоз ќе беше многу поголема, што повлекува цел куп други крупни финансиски аспекти.




Edited by Cloverstack - 25-Oct-2010 at 16:46
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #683 Posted: 25-Oct-2010 at 22:19
Originally posted by Cloverstack

...Поконкретно за зглобните, никако не можам да се согласам со констатациите во твојот пост. Пред се, зглобните автобуси се веќе долго време присутни кај нас...
И двокатните биле долго присутни во Скопје, па што!? Одамна речиси нема ниту зглобни, ниту големки. Квантитетот на сообрајќајот во Скопје и самото Скопје веќе не се тоа што биле пред 10, 20, 50 години. И за едните и за другите ќе треба „привикнување”.
Originally posted by Cloverstack

...така да било какви инвестиции за дополнително адаптирање кон нив би биле неспоредливо помали и би биле надградба на тоа што веќе функционира, во споредба со далеку поскапите базични инвестиции кои се однесуваат на двокатните.
Оваа констатација е 100% одокотивно фундирана. Убаво е да видиме попрецизни бројки зошто прилагодувањето на големките би било прескапо, или поскапо од зглобните!
Originally posted by Cloverstack

...Што се однесува до жолтата лента, римските борби на кочии и слично, двокатните воопшто не се имуни на таквиот комплекс проблеми, но не е ни битно, бидејќи овие работи секако дека треба да се решаваат на сосема поинаков начин. Всушност не треба, туку мора да се решат, доколку сме макар минимално сериозни околу јавниот превоз.
Кловер, почитуван, единствено нешто што се мора е да се умре! Дај господе да се решат, ама што да се прави додека не се решат феномените ала „римска кочија”? Да продолжиме да се возиме со старите басови!?
Originally posted by Cloverstack

...Останува да видиме колку вториот кат ќе ги обезбеди оние (сепак релативно минорни) поволности.
Па не би рекол оти ергономично, удобно и тивко патување во јавен превоз е минорна работа. Тогаш што е примарно за јавен превоз!? Шоферот да има топло столче, пепељара, мобилен со hands free и fast download интернет до некоја скопска кладилница!? А патниците..., патниците „компири”!?
Originally posted by Cloverstack

...Доколку не се работи посветено на воведување на ред во автобусите, ќе се доведеме токму во спротивна ситуација - вториот кат да стане омилено место на оние кои прават проблеми. Тоа пак врзува еден уште посериозен проблем, односно избегнување на вториот кат од остатокот на популацијата, со што реалниот капацитет на овие возила дополнително ќе се редуцира.
А можеби Скопје ќе биде погодено од метеорит и нема воопшто да има потреба од нови басови!
Клов, почитуван, ич не сум за розови, ама натакнување „мрачни” очила, и ширење на темни прејудицирања од типот - „Бандите на Њујорк”, не е резонирање, ами резигнирање.
Originally posted by Cloverstack

...Понатака, Скопје е град испланиран со обемна и моќна сообраќајна мрежа и доколку се посветиме на нејзино заокружување (а дефинитивно има услови и тоа треба да биде врвен приоритет поради редица причини), „заштедата“ на сообраќајна површина преку двокатни автобуси е тотален промашај.
Хмммм, „...ако се посветиме на заокружување на обемна и моќна сообраќајна мрежа”, еми тогаш, чуму ќе ни се зглобни, нискоивисокоподни, големки..., чуму ќе ни се басови воопшто!? Тогаш да ја заокружиме „сообрјќајнава сага” директно на метро. Ако имаме толку моќ!?
А, сега, без сарказам, колку камен и време ќе ни треба „обемно и моќно испланираната сообрајќајна мрежа” да ја доведеме до ниво опашките од зглобните басови да не завршуваат курбан во битката до истребување за сопствена територија (лента)?
Originally posted by Cloverstack

...Утилитарноста во туристичкиот сектор, односно ефектот кој што двокатните ќе го имаат, сметам дека има тенденција нереално да се преувеличува. Но дури и таков преувеличен, тој избледува во однос на она што би требало да бидат примарни критериуми во креирањето на јавниот превоз. ЈСП имаше слоган што добро ја опишува улогата на јавниот превоз - крвоток на градот. Туристичката утилитарност во град како Скопје е се само не е круцијален фактор, а нели резимираме за круцијални работи. Како и да е, практично ист туристички ефект (реален или преувеличен) ќе имаа 20 (добро распоредени) наместо 200 двокатни автобуси. Од друга страна, разликата во функционирањето на јавниот превоз со 20 или 200 двокатни е огромна.
Кој вели дека двокатните се набавуваат исклучиво поради некаков занес за процвет на туристичко Скопје!? Јас, сигурно не сум рекол. Ако некој фанатичен рокобароко тоа го изјавил, негов проблем. Погрешно ја разбрал или му дале лоша директива. Big%20smile
Компаративно гледано двокатните автобуси се комплементарни во сегментот туризам. Зглобните и обичните не! Што има тука нејасно!?
Двеста, па двеста, па двеста. Двеста автобуси ќе има до крајот на 2015, а не до 20:15 часот, утре на пладне. Кој вели дека дотогаш 200 нема да се тамам!?
Originally posted by Cloverstack

...Нови можности за индустријата за outdoor рекламирање не знам воопшто како би се нашле во било каква математика, а камо ли во математика на круцијални фактори. Пред се не разбирам кои се тие нови можности што би ги немале со зглобни автобуси или со помал број на двокатни. Но небитно... многу поважно е тоа што вон памет е на таа индустрија да и обезбедуваме наводни нови можности, преку изместување на концептот на јавен превоз.
Кој вели дека двокатните се набавуваат исклучиво поради лобирањето на голема странска маркетинг компанија, управувана од Руперт Мардок, лично тој!?
А, сега, без сарказам, компаративно гледано двокатните автобуси овозможуваат наплата на поскапи концесии во сегментот outdoor marketing, отколку зглобните и обичните! По петнаесет години работа во рекламна агенција, знам колку сме плаќале за апликација на busboard на „двојка”, а колку за банер на такси компанија од триесетина возила! Што има тука нејасно!?
Ако е уште нејасно околу маркетингов, препорачувам да се погледнат сцени од „Сексот и градот”, епизода четириесетишеста!
Или, можеби, малку повеќе анализа и „читање меѓу редови” на, во моментов, „тивката војна” околу концесиите за автобуските стојалишта во Скопје. Чие добивање е своевидно антре за рекламните концесии врз автобусите. Вклучително и големките. Голем бизнис е во прашање!
Originally posted by Cloverstack

...Можеше да се обезбеди и многу порационална финансиска конструкција. Доколку возниот парк го обновевме со проверени сериски модели на еднокатни единечни и зглобни автобуси (не мора ни да одиме подалеку од Јутонг или од ЛАЗ), не само што финансиската конструкција за набавка ќе беше поповолна, туку и ефикасноста на јавниот превоз ќе беше многу поголема, што повлекува цел куп други крупни финансиски аспекти.
Ако не се лажам горниве тричетири реда се теорема, така!?


Edited by OKA - 26-Oct-2010 at 00:54
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #684 Posted: 25-Oct-2010 at 22:42
Затоа што не гледам поента во одговарањето на секоја од овие тези поединечно, во овој момент, би ти навел само еден многу лесен за добивање податок, директно од официалната страна на ЈСП, кој вели дека 25% од флотата е составена од зглобни автобуси! 25% е ОГРОМНА бројка и ите како не сме заборавиле како изгледа функционирање на долг автобус во Скопје. Потреба по (пре)адаптација на опкружувањката инфраструктура пак никаква. Апсурди!


Единечни     
266
18,95 год.
Минибуси     
14
9,51 год.
Двојни     
91
20,25 год.

http://jsp.com.mk/jspinside.aspx?page=2
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #685 Posted: 25-Oct-2010 at 22:46
Originally posted by Andrej_LJ

Затоа што не гледам поента во одговарањето на секоја од овие тези поединечно, во овој момент, би ти навел само еден многу лесен за добивање податок, директно од официалната страна на ЈСП, кој вели дека 25% од флотата е составена од зглобни автобуси! 25% е ОГРОМНА бројка и ите како не сме заборавиле како изгледа функционирање на долг автобус во Скопје. Потреба по (пре)адаптација на опкружувањката инфраструктура пак никаква. Апсурди!


Единечни     
266
18,95 год.
Минибуси     
14
9,51 год.
Двојни     
91
20,25 год.

http://jsp.com.mk/jspinside.aspx?page=2

А каде возат тие!? Брник - Крањ, можеби!? Во Скопје не ги гледам!?
Апсурди!
П.С. Мислев дискутираме за автобуси, а не за музејски експонати!?
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #686 Posted: 25-Oct-2010 at 23:00
Тие скоро исклучиво возат на најоптоварените градски и некои приградски линии и тоа:

2 Автокоманда-Сарај
5 Дексион-Н. Лисиче
15 Карпош 4-Н. Лисиче
41 Транспортен-Драчево
50 Клинички центар-Хиподром
57 Козле-Радишани

Така што престани со дрскиот тон и 1)отвори ги очите-Скопје е полно со зглобни автобуси, 2) смисли аргументи кои навистина држат, не рекламни агенции како фактор при избор на тип јавен транспорт.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #687 Posted: 25-Oct-2010 at 23:33
Originally posted by Andrej_LJ

Тие скоро исклучиво возат на најоптоварените градски и некои приградски линии и тоа:
2 Автокоманда-Сарај
5 Дексион-Н. Лисиче
15 Карпош 4-Н. Лисиче
41 Транспортен-Драчево
50 Клинички центар-Хиподром
57 Козле-Радишани
Така што престани со дрскиот тон и 1)отвори ги очите-Скопје е полно со зглобни автобуси, 2) смисли аргументи кои навистина држат, не рекламни агенции како фактор при избор на тип јавен транспорт.
ОК, се предавам! Немам повеќе аргументи. Ова со рекламниве агенции ми беше единствената и последна муниција.
Двокатниве се промашување, признавам! И, Андреј, најмногу се извинувам ако сум бил дрзок! Моето почитување!
Thumbs%20Up



Edited by OKA - 25-Oct-2010 at 23:55
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #688 Posted: 26-Oct-2010 at 04:20


Е нема да се извлечеш толку лесно, повторно со иронизирање 


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Поконкретно за зглобните, никако не можам да се согласам со констатациите во твојот пост. Пред се, зглобните автобуси се веќе долго време присутни кај нас...
И двокатните биле долго присутни во Скопје, па што!? Одамна речиси нема ниту зглобни, ниту големки. Квантитетот на сообрајќајот во Скопје и самото Скопје веќе не се тоа што биле пред 10, 20, 50 години. И за едните и за другите ќе треба „привикнување”.
Колку долго биле присутни двокатните, колку примероци, и најважно кога бил тој период (односно каква врска има со денешната ситуација)? Еве ги одговорите: биле присутни неколку години, возилата се броеле на прсти, а периодот е пред половина век (па и да имале тогаш направено  некакви прилагодувања, денеска сето тоа нема ефект)

Од друга страна зглобните се над 30 години масовно присутни, до ден денес. Тоа е така, без разлика колку жестоко спориш со тоа. Така да, НЕ, во никој случај нема да ни треба привикнување и кон едните и кон другите. За зглобните ни требаат минимални прилагодувања за да подобро се носиме со нив во поголем број и на повеќе линии, а за двокатните ќе ни треба опсежно и скапо прилагодување за воопшто да можат да функционираат.


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...така да било какви инвестиции за дополнително адаптирање кон нив би биле неспоредливо помали и би биле надградба на тоа што веќе функционира, во споредба со далеку поскапите базични инвестиции кои се однесуваат на двокатните.
Оваа констатација е 100% одокотивно фундирана. Убаво е да видиме попрецизни бројки зошто прилагодувањето на големките би било прескапо, или поскапо од зглобните!
Се слагам, убаво е да видиме попрецизни бројки за се! Каде се?
Навистина чудно... Толку лесно поминуваш преку тотаната паушалност на властите, а од мене бараш прецизни бројки, за да го докажувам очигледното. Всушност, какво прилагодување према зглобните имаш на ум?


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Што се однесува до жолтата лента, римските борби на кочии и слично, двокатните воопшто не се имуни на таквиот комплекс проблеми, но не е ни битно, бидејќи овие работи секако дека треба да се решаваат на сосема поинаков начин. Всушност не треба, туку мора да се решат, доколку сме макар минимално сериозни околу јавниот превоз.
Кловер, почитуван, единствено нешто што се мора е да се умре! Дај господе да се решат, ама што да се прави додека не се решат феномените ала „римска кочија”? Да продолжиме да се возиме со старите басови!?
Всушност, изгледа дека има две работи кои се мораат - мора да се умре и мора да се купат двокатни автобуси  Roll%20eyes

Нели го примети она „мора да се решат доколку сме макар минимално сериозни околу јавниот превоз“? Ако не сме тогаш океј, да тераме како што сме тргнале... Но дури ни така не те разбирам. Двокатните Јутонзи се поотпорни на феноменот римска кочија отколку „приземните“ ЛАЗ-ови на пример? Јас би рекол двокатните може само полесно да се превртат  Stern%20Smile
Исто така не разбирам зошто велиш дека алтернатива на двокатните е да сме продолжеле да се возиме со стари автобуси... ваљда нема да бараш „прецизни бројки“ за да утврдиме дека има цел куп производители и модели на нови автобуси од кои можеме да бираме?


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Останува да видиме колку вториот кат ќе ги обезбеди оние (сепак релативно минорни) поволности.
Па не би рекол оти ергономично, удобно и тивко патување во јавен превоз е минорна работа. Тогаш што е примарно за јавен превоз!? Шоферот да има топло столче, пепељара, мобилен со hands free и fast download интернет до некоја скопска кладилница!? А патниците..., патниците „компири”!?
Минорни се затоа што квалитетното патување во современ автобус не е ексклузивитет на горниот кат туку се работи за нијанси. Дополнително се релативизирани од фактот дека станува збор само за подолги релации, а за пократки горниот кат е токму понепрактичен.


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Доколку не се работи посветено на воведување на ред во автобусите, ќе се доведеме токму во спротивна ситуација - вториот кат да стане омилено место на оние кои прават проблеми. Тоа пак врзува еден уште посериозен проблем, односно избегнување на вториот кат од остатокот на популацијата, со што реалниот капацитет на овие возила дополнително ќе се редуцира.
А можеби Скопје ќе биде погодено од метеорит и нема воопшто да има потреба од нови басови!
Клов, почитуван, ич не сум за розови, ама натакнување „мрачни” очила, и ширење на темни прејудицирања од типот - „Бандите на Њујорк”, не е резонирање, ами резигнирање.
Вандализмот, но и разноразни посериозни инциденти се секојдневие во скопските автобуси. Не знам дали пратеше вести, баш некни падна крв. Сепак не реков дека сигурно ќе се соочиме со сценариото кое го опишав, туку дека тоа ќе се случи доколку не се работи посветено на воведување на ред. А најлошо што може да направиме е да ја пикаме главата во песок. Останува да видиме, но ите како има простор за стравување.


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Понатака, Скопје е град испланиран со обемна и моќна сообраќајна мрежа и доколку се посветиме на нејзино заокружување (а дефинитивно има услови и тоа треба да биде врвен приоритет поради редица причини), „заштедата“ на сообраќајна површина преку двокатни автобуси е тотален промашај.
Хмммм, „...ако се посветиме на заокружување на обемна и моќна сообраќајна мрежа”, еми тогаш, чуму ќе ни се зглобни, нискоивисокоподни, големки..., чуму ќе ни се басови воопшто!? Тогаш да ја заокружиме „сообрјќајнава сага” директно на метро. Ако имаме толку моќ!?
Јавен автобуски превоз секако ќе биде потребен и со најмоќната сообраќајна мрежа. А имаме и моќ да ја градиме со разумно темпо (кое ќе кореспондира со потребите и можностите на градот), само што приоритетите ни се скроз побркани.

Во секој случај, ова беше надоврзано на поентата дека возилата за јавен превоз, било какви, не трошат, туку штедат простор... значи главната заштеда би дошла со што поефикасен јавен превоз, а перформансите на двокатниве не се баш идеален избор за таа работа.


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Утилитарноста во туристичкиот сектор, односно ефектот кој што двокатните ќе го имаат, сметам дека има тенденција нереално да се преувеличува. Но дури и таков преувеличен, тој избледува во однос на она што би требало да бидат примарни критериуми во креирањето на јавниот превоз. ЈСП имаше слоган што добро ја опишува улогата на јавниот превоз - крвоток на градот. Туристичката утилитарност во град како Скопје е се само не е круцијален фактор, а нели резимираме за круцијални работи. Како и да е, практично ист туристички ефект (реален или преувеличен) ќе имаа 20 (добро распоредени) наместо 200 двокатни автобуси. Од друга страна, разликата во функционирањето на јавниот превоз со 20 или 200 двокатни е огромна.
Кој вели дека двокатните се набавуваат исклучиво поради некаков занес за процвет на туристичко Скопје!? Јас, сигурно не сум рекол. Ако некој фанатичен рокобароко тоа го изјавил, негов проблем. Погрешно ја разбрал или му дале лоша директива. Big%20smile
Компаративно гледано двокатните автобуси се комплементарни во сегментот туризам. Зглобните и обичните не! Што има тука нејасно!?
Двеста, па двеста, па двеста. Двеста автобуси ќе има до крајот на 2015, а не до 20:15 часот, утре на пладне. Кој вели дека дотогаш 200 нема да се тамам!?
А каде имплицирав дека си рекол дека двокатните се набавуваат исклучиво ради туристички занес? Па всушност нели цело време збориме за утилитарност? Те молам прочитај повторно.

Е сега како замислуваш дека во туристички контекст до 2015 ќе биле таман 200 двокатни автобуси навистина не ми е јасно. Инаку чисто ради прецизност 200 ќе има до крајот на 2013, не до крајот на 2015. Но во ред, ајде еве ги чекаме сите тие силни туристи.


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Нови можности за индустријата за outdoor рекламирање не знам воопшто како би се нашле во било каква математика, а камо ли во математика на круцијални фактори. Пред се не разбирам кои се тие нови можности што би ги немале со зглобни автобуси или со помал број на двокатни. Но небитно... многу поважно е тоа што вон памет е на таа индустрија да и обезбедуваме наводни нови можности, преку изместување на концептот на јавен превоз.
Кој вели дека двокатните се набавуваат исклучиво поради лобирањето на голема странска маркетинг компанија, управувана од Руперт Мардок, лично тој!?
А, сега, без сарказам, компаративно гледано двокатните автобуси овозможуваат наплата на поскапи коцесии во сегментот outdoor marketing, отколку зглобните и обичните! По петнаесет години работа во рекламна агенција, знам колку сме плаќале за апликација на busboard на „двојка”, а колку за банер на такси компанија од триесетина возила! Што има тука нејасно!?
Ако е уште нејасно околу маркетингов, препорачувам да се погледнат сцени од „Сексот и градот”, епизода четириесетишеста!
Или, можеби, малку повеќе анализа и „читање меѓу редови” на, во моментов, „тивката војна” околу концесиите за автобуските стојалишта во Скопје. Чие добивање е своевидно антре за рекламните концесии врз автобусите. Вклучително и големките. Голем бизнис е во прашање!
И повторно, каде имплицирав дека си рекол дека двокатните се набавуваат исклучиво ради рекламирање? И повторно, те молам прочитај уште еднаш.

Но ниту целото твое искуство (со сета почит кон него) во рекламниот бизнис, ниту 46-тата епизода на Сексот и градот не се доволни овој фактор да го трансформираат во круцијален, а нели ти самиот инсистираше на круцијални работи. Значи, да потсетам, зборуваме за јавен превоз.


Originally posted by OKA

Originally posted by Cloverstack

...Можеше да се обезбеди и многу порационална финансиска конструкција. Доколку возниот парк го обновевме со проверени сериски модели на еднокатни единечни и зглобни автобуси (не мора ни да одиме подалеку од Јутонг или од ЛАЗ), не само што финансиската конструкција за набавка ќе беше поповолна, туку и ефикасноста на јавниот превоз ќе беше многу поголема, што повлекува цел куп други крупни финансиски аспекти.
Ако не се лажам горниве тричетири реда се теорема, така!?
Ова треба некако да ги побие тие тричетири реда?




Edited by Cloverstack - 26-Oct-2010 at 04:21
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #689 Posted: 26-Oct-2010 at 04:40
Thumbs%20Up Така е тоа кога во една држава одлуките се носат од страна на поединци кои не се компетентни да одлучуваат за јавен превоз. Па наместо современи решенија ќе имаме ретро автобуси!
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #690 Posted: 26-Oct-2010 at 06:43
Само една работа не ми е јасна. Дали некој од вас го има видено брановидниот асфалт на улиците кај семафорите во Автокоманда и кај поранешната стара автобуска? Дали двокатните автобуси ќе останат стабилни на таков асфалт? Дали улиците во Скопје ќе ја издржат тежината на полн двокатен автобус без да се издеформираат сосема. Друго h на двокатен автобус e 420cm, а h на надвозниците е 430cm. Што мислите, во зима кога ќе фатат мраз и мразулци, некој дека ќе ги чисти?
Back to Top
sanos_a View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 149
  Quote sanos_a Quote  Post ReplyReply #691 Posted: 26-Oct-2010 at 09:42
затоа се со соодветна висина како што кажа министерот со што нема превртување во такви ситуации.
а за на зима кога ке бидат оштетени неколку автобуси тогаш ке почнат да ги чистат надвозниците.
инаку едвај чекам да дојдат тие двокатни автобуси за да се провозам со нив. јас сум од кочани ама специјално за нив ке дојдам еден ден во скопје да се провозам
најдобриот форум за автобуси
www.autobusi.net/forum
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #692 Posted: 26-Oct-2010 at 11:21
 
Originally posted by sanos_a

едвај чекам да дојдат тие двокатни автобуси за да се провозам со нив. јас сум од кочани ама специјално за нив ке дојдам еден ден во скопје да се провозам 

Ете го и првиот турист!


Back to Top
ebivetre View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 183
  Quote ebivetre Quote  Post ReplyReply #693 Posted: 26-Oct-2010 at 12:54
Vidi, i ja mozam da si kupam sovremeni ADIDAS patiki so vozdusni pernicinja, specijalen nekoj drecliv saren sovremen "diseci" materijal, i guma od 5 santimi odozdola.
Ama ja zaeban, se' nekako mi se svigjaat poise onie retro patikite, so 3 strafti u edna boja i starovremski materijal - koza. Se' zavisi za sto mi trebaat vidis- za trcanje ovie modernive pasujat, ama za po ulici peski odenje retrovo mi se poubavi. Najvise merak imam da igram fudbal so retroto. Bolji se od sarenite, neli.. Merak mi e i da trcam so niv, mada ovie drugive, za zal, mi se poudobni.

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #694 Posted: 26-Oct-2010 at 13:12
Point being? Да сум на твое место, под итно би го избришал овој пост пред сите да го видат. За Бога, зборуваме за ЈАВЕН ТРАНСПОРТ не за удобност на патики! Тука има јасни параметри и критериуми!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
ebivetre View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 183
  Quote ebivetre Quote  Post ReplyReply #695 Posted: 26-Oct-2010 at 13:22
Andrej aj olabavi malku
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #696 Posted: 26-Oct-2010 at 13:44
Ама не разбирам каква е таа потреба да се каже нешто, само за да пројде редот. Ако имаш нешто паметно да споделиш, тогаш сум прв да те ислушам. Ама да правиш споредби на автобуси и патики, при што за едните испоставуваш дека важат само субјективни критериуми, додека за другите досегашното искуство произвело валидни објективни такви. Па дајте навистина да дискутираме сериозно, никој не е должен да чита вакви нешта!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
ebivetre View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 183
  Quote ebivetre Quote  Post ReplyReply #697 Posted: 26-Oct-2010 at 14:51
Ajde togas, specijalno za tebe:
Koga nekoj se soocuva so nekakov izbor, togas toj ima subjektiven pogled na nestata, taka! A toj subjektiven pogled e baziran na subjektivni i objekivni kriteriumi. I e validen za toj sto si bira. Normalno neli, si go zemam ona sto mene mi se svigja od x pricini.
Ako go rascistivme toa togas citaj natamu:

Jas koga go pravam subjektivniot izbor na retro patiki, imam predvid deka objektivno, tie imaat poslabi performansi od modernive. Ovie novive, em se poudobni, em pomalku me potat. Znaci kako i dvodelnite ednospratni koi em kje bidat poudobni, em koga koga kje izlezam od niv nema da bidam zguzvan i polusvaren. Znaci go imam predvid toa koga si go pravam svojot subjektiven izbor.
Ama ete, sto da pravis, sepak go zemam ona sto povekje go zadovoluva mojot estetski kriterium i poradi nekoi pricini koi tebe moze ti se jasni no i ne, pravam neracionalen izbor.

No, ne za se'! Ako sakam da odam po neramen pat togas verojatno bi pretpocital da odam so patiki so podobri performansi, koi se em postabilni i za uste puno drugi raboti bolji. Taka gi gledam i avtobusite.
Zatoa sakam da imam i od ednite so mi se dopagjaat na oko i me potsekjaat na nekoi "stari ubavi vreminja", ama sakam da imam i od ovie drugive, poprakticnive da svrsat rabota kaj sto ovie prvive ne kje mozat.

"The point being" e deka mozeme uste godina dena da diskutirame za opravdanosta da se zemat vekvi ili onakvi avtobusi. I povekjeto kje se soglasime deka OBJEKTIVNO (bazirano na nekoe dosegasno iskustvo kako sto velis), ednospratnite imaat podobri performansi od dvospratnite. Ama se nadevam i deka uviduvas deka ne e sekoj izbor samo racionalen, tuku e i emotiven. Znaci ima nesto za sto ne si siguren potpolno zosto ti e milo, no sepak ti e milo i go pretpocitas vo odnos na nesto sto objektivno e 5 pati bolje.

Ja sfakjas sea poentata so patikite?
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #698 Posted: 26-Oct-2010 at 15:23
Да разбирам и се согласувам (иако силно не се согласувам со тезата дека при избор на основната инфраструктура треба да преовлада емотивното пред рационалното-нешто кое фактички нас ни се случи). Таа емотивност (со која јас исто така не се согласувам, но почитувам туѓи погледи на нештата), можеше да се застапи со далеку помал број на двоспратни автобуси колку за декор, сензација и срце, а останатото да беше едноспратни единечни и зглобни автобуси.

*** Инаку морам да ја демантирам тезата дадена неколку поста погоре во која се тврди дека некоја реномирана европска компанија (Мерцедес, МАН итн.) не дале своја понуда заради состојбата на улиците во градот. Па зарем во Софија имаат помалку дупки, па сепак сообраќаат најскапите и модерни возила кои во моментот се на пазарот и тоа во големи бројки.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
sanos_a View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 149
  Quote sanos_a Quote  Post ReplyReply #699 Posted: 26-Oct-2010 at 19:57
немаше понуди од ман, мерцедес итн затоа што се знаеше дека ке биде изберена најефтината понуда, а нивните автобуси се малку поскапи од овие лаз
најдобриот форум за автобуси
www.autobusi.net/forum
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #700 Posted: 26-Oct-2010 at 23:04
@ebivetre
 
Сепак во твоето сликовито објаснување (кое што патем ми се допаѓа) пропушташ неколку битни моменти.
1. Доколку се купуваа двокатните автобуси/старите патиките заради емотивни причини ќе се купеа 10 (автобуси)/1(пар). Поради тоа што сепак секојдневно треба да се превезуваат огромен број патници, брзо ефикасно, безбедно, удобно, сепак би требало да се купат 90 (современи никоподни автобуси)/5 (пара модерни, ултра удобни патики). Во нашиов случај за жал е обратно, па нема да знаеме што да правиме со 202 пара топ-тенки Адидас.
 
2. И да речеме дека сум нерационален тип кој навистина е вљубен во Топ-тенки Адидас од 1985та, и доволно луд да набавам 202 пара, тоа би било сосема во ред доколку парите со кои ги набавувам се само мои, и ги носам само јас. Но доколку треба да се купат 202 пара патики за цело маало, со заедничките пари кои сме ги собрале, сигурно дека прво би направил детална анализа исплатливост/квалитет/удобност и на последно место емотивност и на крај би се одлучил.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3334353637 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.570 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.