![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот - Белград |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 45678 11> |
Author | ||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
ТролЗа је руски произвођач тролејбуса, иначе скраћеница од ”Тролејбусни Завод”. Некада се фабрика звала «Завод имени Урицкого» или «ЗиУ» и налази се у Саратовској области у граду Енгелс. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B8%D0%A3
Иначе, Тролза тј. ЗиУ је један од највећих произвођача тролејбуса на свету. Најмногобројнији модел им је ЗиУ-9 који је до пре пар година био масовно присутан и у Београду. http://en.wikipedia.org/wiki/ZiU-9 Преко 40.000 само овог типа је направљено у фабрици. До 2010. године у Београду је било близу 100 тролејбуса типа ЗиУ-9, а најстарији гаражни број 1 је био из 1979. године. Прилично робусна возила, не баш удобна и јако тешка (око 18 тона). Руси уопште нису мењали дизајн возилу, тако да последња тура које стигла 2000. године била готово идентична као и она из 1979. године и по техничким карактеристикама. ![]() Оно што је тачно јесте да су возила послата на сечење скоро потпуно исправна и жал је што рецимо нису поклоњена неким градовима у Молдавији или Украјини којима су заиста потребна и који су и тражили те троле. Ево слика, ГБ 14 је из 1980. године, ово сам усликао летос у Депоу када су их секли ![]() ![]() ![]() У Београду је остао само један примерак који се појави понекад као замена, а то је ГБ 147. Остали су повучени ![]() |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Што се тролејбусног система тиче. Тролејбус је најјефикаснији на брдовитом терену. Покушаћу да дам неку практично упоређивање тролејбуског и аутобуског система.
Тролејбус има својих предности, али и мана. Основна предност тролејбуса што је то економичнији вид превоза, а и еколошки, бар до неке мере. Друга предност јесте његова брзина, тј. убрзавање које је неколико реда величина веће у односу на аутобусе који су погоњени дизел алгрегатима. Као бржи вид транспорта је и нешто капацитативнији од аутобуса. Следећа предност јесте чињеница да су то јако тиха возила, јер нема детонација, већ се чује карактеристично зујање електромотора. Основна мана овог система јесте то што је везан за контактну мрежу, чиме се смањује могућност манипулације. Данас се то решава тако што тролејбуси имају аутономни ход на батерије или дизел агрегат, тако да могу возити и ван конктатне мреже, прелазити преко покиданих делова или неке деонице приликом измене трансе и у осталим ванредним ситуацијама. Да ли треба уводити тролејбуски систем, ја бих рекао ДА, ако нема услова да се уведе трамвај и као замена за аутобуски систем. Да тролејбуски системи имају будућност говори и чињеница да у неким градовима Западне Европе разматрају враћање тролејбуса. Шпанија, нова тролејбуска мрежа и линија: ![]() Тестирање тролејбуса за Италију (Шкода-БМБ) ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
U sklopu ove prognoze se mogu videti vozovi koji se koriste za gradsku železnicu:
|
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Stigli gasni autobusi:
Edited by Александар - 28-Dec-2011 at 01:25 |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Polovni autobusi iz Beograda su prodati prevoznicima u Poljskoj
![]() ![]() http://www.phototrans.eu/14,529303,0,_______103_747.html http://www.phototrans.eu/14,529302,0,_______103_746.html http://www.phototrans.eu/14,529301,0,_______103_745.html http://www.phototrans.eu/14,529195,0,_______103_80.html http://www.phototrans.eu/14,528999,0,_______103_82.html http://www.phototrans.eu/14,528998,0,_______103_69.html http://www.phototrans.eu/14,529168,0,_______103_68.html Edited by Александар - 04-Jan-2012 at 01:41 |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Невообичаена е оваа работа. Во Скопје најчесто се увезуваат половни автобуси од Европа, а извозот на вакви дотраени транспортни средства никогаш не се случил. Се надевам и нам ќе ни се случи белградскиот пример. Да речеме, кога ќе се повлекуваат Санос-Ман автобусите на ЈСП - Скопје произведени 1997 год., тогаш треба да пробаме да ги продадеме некаде во странство. |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
И ја сам се изненадио да нека земља из ЕУ купује половне аутобусе из Београда. Вероватно су били јако повљни, а уједно су сви са Евро3 моторима и нископодни или не знам који је разлог. Обично се из других земаља довлачи старудија код нас, али ево и обрнутог примера.
|
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
Невообичаено, но нема ништо страшно. Автобусиве се едвај 5 години стари и веќе ги исфрлуваат заради нелогичниот закон кој владее во Белград, иако овие возила се сосема исправни. Да не забораваме дека Полска, па и секоја друга Источна држава би била среќна со вакви автобуси, особено за градовите во провинцијата каде сеуште во голема мера возат стари возила, пред се Икаруси280. Што се однесува до возилата на ЈСП од серијата 1997, мислам дека нема никаква шанса да се продадат било каде (освен во Азија или Африка) затоа што веќе се 15 години стари и се слабо одржувани. Мислам дека нема ни потреба да се продаваат, затоа што со мали корекции можат на Скопје да му служат уште 5-8 години, а потоа да се дадат на некој помал град во Македонија (кои плачат за градски превоз), се разбира ако ситуацијата остане таква каква шо е - крајно очајна. |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
http://autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=9&postdays=0&postorder=asc&start=1050 |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Зна ли неко ко је произвођач ових дисплеја који су дошли са Саносима? Очигледно немају ”ћ”.
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Ах тие дисплеи, и во Скопје пола приватни превозници не успеаја барем да ги сменат дисплеите од германски, шпански, холандски и секаков друг јазик и да вградат на македонски јазик. Александар, мое мислење е дека се работи за некој производител што ги изработил дисплеите за македонскиот пазар. Кој е точно, навистина не сум запознаен. |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Хвала, у Београду приватни превозници морају да имају кодиране дисплеје или роло траке, то је прописано одлуком града, па због тога су код свих исправни, но тачно је да неки од њих нису прописно кодирана. Нпр, приказивање оба терминуса на дисплеју није прописно, ако није указан смер кретања возила, због чега је против многих поднета пријава, па је то исправљено.
Непрописно обележено ![]() После интервенције ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Почев од 1. фебруара се укида стари систем наплате и прелази се на нови систем. Транзиција ће вероватно бити бола у почетку.
Папирне карте се више неће продавати, а цео града постаје једна зона, с тим да је онима у 2. појефтинила карта, јер сада плаћају као да су у 1. У Интегрисани Тарифни Систем (ИТС) је сада укључена и Ласта и Ластра, тако да ће се исте карте користити и за приградске општине као нпр. за Лазаревац или Младеновац. Истодобно, у оквиру истог система се тестира и систем гласовне најаве станица. Тренутно је систем активиран у 70% возила ЈГП-а, а очекује се да ће бити у свима активан. Данас сам забележио најаву у једном трамвају старијег типа Edited by Александар - 27-Jan-2012 at 00:58 |
||
![]() |
||
oTeget ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 09-Nov-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Belkommunaši pri složenim uslovima eksploatacije™
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
![]() www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2&p=353 |
||
![]() |
||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 45678 11> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |