![]() |
![]() |
![]() |
Концесија на автопатишта |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 56789 14> |
Author | |||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||||||||||
![]() Се потврди она што го предвидуваа најголем број форумаши. Новиве редуцирани пакети на делници се веќе во реални рамки. За мене лично останува крајно чудно отпаѓањето на Отовица-Штип наспроти продолженото форсирање на Миладиновци-Штип, за кое се уште немаме никакво издржано објаснување. Исто така неразјаснето останува вметнувањето на скопската обиколница во концесииве. Доколку тоа значи дека концесионерот ќе биде должен да ја одржува, без да се менува воспоставениот режим без патарина, тогаш во ред. Но доколку намислиле на обиколницата да се наплаќа патарина, тоа и од авион се гледа дека е тотален промашај. Останува да чекаме прецизно да бидеме информирани за овие работи. А еве од денешен Дневник текст посветен на математиката со вложувањата и профитите:
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=0201EDCF88D7B143BBAAD579C8B975C6 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
||||||||||
Експертската анализа на проектот
покажала дека, заради краткиот рок за градба Владата во првите години
ќе треба да им исплаќа субвенции на идните концесионери.
Мене 8 години не ми изгледаат така кратко, да ви кажам чесно. Според мене Владата ако веќе решила да ги дава во само 2 пакета патиштата, треба да даде приоритети. Од Западната група, да речеме Гостивар-Охрид да биде готов за 4 години и од Источната, Куманово-ГП Деве Баир и Миладиновци-Штип. И би вклучил пенали за ден закаснување! А ова со доплаќањето од страна на владата ми е сосема контраверзно и не вреди за коментар. Сигурно ќе се обрзат за просечен дневен сообраќај на делница и ќе доплаќаат за вредности под оваа бројка. |
|||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
||||||||||
pbanks, ете заради сево ова го имам ставот кон целокупната ситуација во Македонија и искрено се гадам и ми се повраќа. Јас сега ќе се воздржам од коментари, сакам да чујам што мислите вие, како би можел да се спречи криминалот на векот??? Телеком, ОКТА, ЕСМ, Автопати...што е следното, НИЕ? ![]() ![]() Edited by Cloverstack - 12-Nov-2009 at 20:55 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||||||||||
![]() Во контекст на дискусијата од претходно, повторно ќе тргнам од себе... Јас секогаш плаќам патарина иако и редовно (особено до пред некоја година) знаеле да ме прашаат службениците кои наплаќаат "дали сум сакал за цела или пола сум (демек со или без фискална)". Секогаш сум инсистирал на фискална и на цела сума и не еднаш сум ги фатил за гуша како се дрзнале така да ми се обратат. Ако го пресликаш овој пример на мнозинството (повторно во контекст на таа дискусија од претходно), ако не друго, парите ќе се слеваат во Македонија пат (или каде точно одат) а дрските инкасатори нема да заработуваат како извршни директори на фирми. Можеби криминалот нема да се спречи а парите ќе се вадат на други начини но ќе биде чекор напред. Во таков случај можеби и нема да биде потребно од давање на државата под концесија, бидејќи јас сум убеден дека меѓу главните мотиви за ваков чекор со концесиите (освен неизбежната провизија) е неспособноста да се пресметаат со "патаринската мафија" која очигледно си има свое лоби. Покрај сите бисери што ги има во статијата погоре, мора да се истакне идејата за ставање патарини на скопската обиколница со што комплетно би се изгубила нејзината примарна функција а тоа е растеретување на Скопје од транзитниот сообраќај. Јас барем немам видено обиколница во друг град да се наплаќа и ова ми е рамно на тоа да постават патарини и на Партизанска. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||||||||||
Јас се разбира не сум стручњак за концесии, но и од око математикава изгледа прилично чудна. Капак на се е потврдата дека скопската обиколница влегува во шема за на нејзе концесионерот да може да наплатува патарина. Тоа е малоумно и во контекст на транзитниот сообраќај кој така се дестимулира да го заобиколува градот, но и во контекст на употребливоста на обиколницата за користење од страна на локалниот сообраќај.
Уште почудно изгледа работава кога ќе се спореди со првичните бомбастични пакети за концесија. Верувам дека не сум единствен кој има чуство дека работава ја водат ко муви без глави. Edited by Cloverstack - 12-Nov-2009 at 22:49 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
gorco ![]() Senior Member ![]() Google Maps: Regional Expert Joined: 22-Oct-2009 Online Status: Offline Posts: 642 |
![]() ![]() |
||||||||||
За жал апсолутни си во право и не тврдиш грешно.
Во тоа Македонија Пат лично сум се увидел дека работат партиски војничиња кои прават онака како што им е кажано - ништо повеќе од тоа. Да не зборам дека од 08:00 до 10:30 се пие кафе, после се лакираат нокти и т н... А шефовите се во Густо ![]() Инаку ја поздравувам идејата за изградба на патишта во Источна Македонија, како и изградбата на Гостивар - Ќафасан ![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
UrbanGuerrilla ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 15-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
||||||||||
Обиколницата веќе нема да биде бесплатна, тешките товарни возила (па и оние обичните) за кои патарината е скапа ќе транзитираат преку градот за да избегнат патарина. Додека со изградбата на новите автопати ќе порасне и транзитот Скопјани се повеќе ќе се дават во метеж и смог.
Чудна работа - само што ја изградија обиколницата, тие веднаш најавија дека ќе ја подарат на некоја голема фирма која ќе заработува на истата. Тешко е дека ова го прават несвесно. Се плашам дека се работи за корупција во најшироки размери.
|
|||||||||||
By striving to do the impossible we have always achieved what is possible.
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||||||||||
А зошто барем не ја одбијат сумата за проектот од „субвенциите“ што ќе му ги исплаќаат на концесионерот?
![]() Бодат очи уште многу работи, ама мислам дека се веќе апсолвирани на форумов.
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=799B01E2D4B26B4BA6955492BD8C3C5D |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||||||||||
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||||||||||
Прво требаше да се прошара цела Македонија со автопатишта... Беа подготвени крајно нереални пакети за концесии и ни се трубеше дека владеел огромен интерес. Преку ноќ делниците се преполовија, а и тие што останаа, сега одеднаш испаднаа „неатрактивни“. До толку неатрактивни, што за да се привлече внимание патиштата се даваат на концесија од 35 години, со предвидени мрсни профити, со дополнителни сочни субвенции, а згора на се, спротивно на целата сообраќајна логика и здрав разум, како подарок на 35 години се дава и скопската обиколница, за на нејзе концесионерот да наплаќа патарина.
После се, со кој кредибилитет мислат дека настапуваат овие од министерство за транспорт и од агенцијата за патишта?!? Не дека доколку имаа повеќе кредибилитет, некој ќе им поверуваше за оправданоста од патарина на обиколницата и ред други дубиози... Ама навистина ме интересира како може после колосалното промашување со првата проценка, сега да ни сервираат нови прикаски, како ништо да не се случило... прикаски кои повторно немаат допир со реалноста. А не станува збор за нешто маргинално, туку во прашање се главните патишта во земјава и суми кои се изразуваат во милјарди евра. И ние сето тоа треба едноставно да го проголтаме ко ретардирани? Ако остане вака како што е, не ми останува ништо друго освен да се надевам дека проектов ќе пропадне. Подобро да се изгуби година-две, отколку да се заглавиме во каша за наредните 35 години. На крајот на краиштата пругите долж коридор 8 се со многу поголемо стратешко значење, па не гледам баш дека од министерството се претргнаа со брзање. Edited by Cloverstack - 08-Dec-2009 at 01:19 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
||||||||||
реално имаме две опции: 1. или да се презадолжиме, како што стори пример хрватска (но таа бар имаше зошто) 2. или да распродадеме она што може да се распродаде и со тоа да извлечеме некоја подобра позиција првото е надвор од памет, бар засега кога сеуште економијата ни е на колена, не со кризава, туку воопшто како економски раст, но и да се задолжуваме попрво и пологично е железничките коридори да ги испегламе и трасираме, него на патните да фрламе милијарди, во секој случај за некои приоритети како заокружување на К10 може и вреди да се размисли за заем!? додека второто од повеќе аспекти може да биде плодоносно, особено геополитички (теоретски влетувањето на странски инвеститори е политичко-безбедносен момент), но и како појава ние ќе се решиме од презадолжувања и обврски, а сепак ќе извлечеме индиректен бенефит, единствено што е спорно е зошто расцепкано се рентаат и расфрлаат правците, ова треба да е по можност средено во еден или два пакета, но не и ѓутуре, кој што сака каде сака, во вакв случај ова е неисплатливо за самите нас... |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||||||||||
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||||||||||
Мислам дека се лицитира со секакви цифри носновано и од нашите политичари и од нашите новинари. Па ајде по нивна логика да разгледаме малку. 200М евра субвенции кои владата би ги дала на иднипт концесионер ѕ да иѕгради 300км автопат, се отприлика 25% од целокупниот износ на финалната сума. Одам по логиката дека еден км автопат чини во просек 3 милиони евра. Значи целата вредностр би била 900 М а трошокот на концесионерот би бил 700 М. Тие пари концесионерот би требало да ги врати за некои си 15 години за останатите 20 години да прави профит, и малку да троши на одржување. Ако поделиме 700М со 15 се добива дека концесионерот треба годишно да заработува околу 50М евра ѕа поврат на инвестицијата или ако тоа го подлеиме на 365 дена околу 137.000 евра на ден. Ако апроксимираме уште малку и земеме во предвид некој просек кој можеби и не е толку реален дека на тие 300 км би имал 5000 возила дневно а дека 300км вкупно би требале да наплатат некои 15 евра по возило (просек бидејќи ке има и камиони и шлпери) се добива бројка од 75.000 Евра на ден, што значи ни одблизу не би се покриле трошоците од 137.000. Ова се груби математики, секако дека инвеститорот би се надевал на зголемен сообраќај, изнајмување на локации за бензинск пумпи, мотели, ресотрани покрај патот, но од друга страна треба да се стават и трошоците за одржување. Сума сумарум, со груби бројки но многу поточни отколку на нашиве политичари и новинари се гледа дека дури ни со вакви обилни поклони од државата нема да имаме квалитетен инвеститор, бидејќи нма исплатливост со ова ниво на сообраќај да се изградат 300км нов автопат. Затоа мислам дека е многу попаметно тие 200М евра кои вадата ги планира како субвенции да ги искористи за доправање на најурегнтните автоппатишта (завршување на Демиркапија-Смоквица), солидно оджување и крпење на тековните автопатишта, реформа во системот на наплата на патарина и воведување на вињети како и реконструкција на магистралните патни правци. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
||||||||||
Урбан не мала пара ќе се влева кај стопанот и од изнајмување простор за реклами ако може така да се каже, тука би требало да падне исто одреден дел од таа бројка, колку незнам но и тоа не е исклучок! друга ставка од која можат да молзаат тоа е она годишна или полугодишна вињета јал нејал триипол! и дополнително сигурно можат да есапат од како што и самиот кажа овозможување дополнително сервисирање на патниците по патиштата преку мотели, бензински пумпи, сервисни служби, и сл. математика има само истата не е кујнај колку исплатлива, освен ако оној што инвестира не ти е пријател, сигурно тука ќе има и клаузулу која со одредени субвенции од државата би субвенционирала одреден минус во одржувањето на квотите пример како би се одржала поефтина патарината владата да интервенира со субвенции итн. во секој случај доколку се средат патиштата и се ослободат некои ставки како либерализиран автопазар и за нови и за стари возила, тоа би ја преплавило државава потенцијално, исто битен фактор е и економскиот раст, односно доколку се крене економијата и капак турците го разработат аеродромот по патиштава ќе биде врвулица... но сети овие фактори се релативни и не можат да се земат здраво за готово, па пред се се' тргнува од моментот пријател вложува кај помалиот брат заради некој трет интерес... во случајов во моментов како стратешки партнер ги маме австријците и се надеваме дека нив ќе ги заменат турците, всушност секоја влада досега влече своја врвка, љубчо ги бркаше грците кои иако се полакомија се повлекоа, бранко ги бркаше австријците и не ги добрка, а никола сега ги брка турците и засега е на полпат во таа мисија... сепак никој не фрла пари бадијала и мора да му се обезбеди квалитетна понуда, дали колку тоа ќе го направиме, особено за работа која не е златна кокошка туку доправа и треба да се разработува тоа ќе видиме! Edited by Max - 09-Dec-2009 at 11:08 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||||||||||
Абе и шибицарење да воведат на трета лента пак рачуницата не испаѓа и фали промет да биде оддржил концептот. Ова со давање под концесија ми еден од така како да лкажам...еден драстично кусоглед потег за разлика од многу потези кои ги планираа да бидат долгорочни и децениски како на пример во врска со демографијата, освен доколку не се планира да се узурпираат патиштава пред државава да има пари да ги прави лесно, односно ако земеме дека за максимум пет години ќе се отворат и фондови и кредити и донации како што тоа е да речеме сега случај со Бугарија или па со Хрватска.
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||||||||||
@Max
ЈАс во мојата анализа, колку и да е апроксимативна дадов доста бројки кои реално покажуваат дека ќе треба многу многу повеќе за да привлечеме инвеститор. Според моите оптимистички сценарија (дека 1км ќе чини 3М евра, дека ќе има 5000 возила на ден и 15 евра просечна наплата на сите 300км) испаѓа дека наместо 15 на инвеститорот ќе му бдат потребни 27 години да го врати вложеното, и тоа со минимални трошоци за одржување. Па извини ама во било која банка да ги стави тие пари со најмала можна камата од 3% годишно повеќе ќе заработи за 35 години без речиси никаков ризик. Рекламирањето покрај пат кое ти го споменуваш е ситна боранија во целата приказна, а вињетите годишни/полугодишни се научна фантастика ако се работи за приватни автопатишта, нема таква опција воопшто државата да не задолжува морално да ја плаќаме а парите да одат кај приватен инвеститор.
Проблемот е што и државата а и ти не даваш конкретни бројки. Сите големи странски инвеститори се одлучуваат за големи инвестиции откако ќе нарават доволно анализи и проекции и ризикот ќе го сведат на минимум, затоа и ги нема кај нас. Изјави од типот, ќе се поттикне развој, ќе имало реклами без конкретнен инпут во бројки не значат ништо и се политчки и популистички не економски.
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||||||||||
Лсл, токму тоа е и поентата. Патиштата и инфраструктурата треба да бидата ставени во функција на потребите на индустријата и дневната миграција на населението не обратно. Кај нас сакаме да направиме на некои луди правци автопат, за да ја поттикнеме индустријата. Тоа е тотално погрешно. Еве за пример да го земеме автопатот Куманово - Деве Баир кој е и дел од европски коридор. Тој нема никогаш да биде исплатлив од повеќе причини. Прво тој дел на Македонија е доста ретко населен, со скромни услови за развој на земјоделието без позначајни идустриски или туристички капацитети. Второ и тој дел на Бугарија кој гравитира кон нас (Ќустендил-Радомир-ПЕрник) е еден од посиромашните во Бугарија. Трето и сегашниот пат е сосем доволен и добар за моменталната количина на сообраќај. Што ќе добиеме на подолг рок со тој авотпат? Побрзо ќе се стига до Крива Паланка или до Софија. Колкав процент од сообраќајот и индустријата ќе го осетат тоа на државно ниво? Можеби 1-5%. Значи ќе се направи само предимензионирање во комунистички стил а исплатливоста нема никогаш да дојде.
Значи поентата ми е, дај прво да ги искористиме тековните магистрални патишта, кои се повеќето празни, па кога ќе почнеме да се приближуваме кон некои загушувачки бројки да почнеме да размислуваме да ги апгрејдуваме во автопатишта. Сега за сега тоа нема логика. Подобро да се пренасочат тие средства во модернизација на железницата, па наместо со автомобил или камион, транспортот да се одвива преку железница. Нас не треба пример да ни биде Хрватска. Тие секоја година треба 10тина милиони туристи од централна и западна Европа треба да ги преесат на јадранскиот брег и секако дека им е од витален итерес брза и ефикасна патна мрежа.
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
||||||||||
не е спорно дека ова не е златна кокошка веќе тоа го потенцирав, но не е и до толку отепан муабетот, инвеститорот ќе си најде есап како тоа допрва ќе видиме, но битно е ние од тоа да се офајдиме и евентуалните заемите што потенцијално би ги правеле за патниот сообраќај да ги пренасочиме во железничкиот, но тоа исто толку е фантастично како опција колку што е и ова дека некој заради геостратешки интерес ќе влета и ќе истури милијарди (денари) од ќеиф, се си мислам дека на крај од немукает власта може да се случи и да се презаборџи како србите или хрватите што ја тераат и самата да распали, но тоа за оваа економија ќе значи преоптеретување, може најдобро е за сега да се причека па и така чекавме досега што ќе не доотепа доколку почекаме уште една декада, белки до тогаш работите ќе се оправат!? но како што реков турците ќе влезат според сите овие муабети и посети не е далеку од паметот да се влее голем турски капитал, но колку тоа ќе биде од љубов а колку од интерес тоа допрва че треба да видиме! |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||||||||||
Ама можеби пограничниот регион МК-БГ е сиромашен од двете страни, ама немора тоа да биде така со години. Имало примери на држави низ свет што биле батал до немај-каде па сега се страва. Автопатско поврзување Софија-Скопје треба да го има и срамота е да го нема, нормално како и железница. А и со БГ мислам дека треба да имаме три оски на развој, преку Делчево-Горна Џумаја и Струмица-Перник што и се три логични и природни примарен и два секундарни коридори. Долгорочно тука гледам автопат, и два брзи патишта со по четири ленти. Взнемни инвестиции, средна инсустрија и претставништва можат за многу вбрзо да го поплнат просторот.
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||||||||||
lsl, Кога ќе дојде време да пркнат тие региони тогаш ќе правиме тамо автоапат. До тогаш имаат патишта кои само треба да се одржуваат, освежуваат со нов асфалт, поставуваат нови и добри знаци. Па ние сме една од најсиромашните држави во Европа, па уште ќе се расфрламе со нерационални трошоци во проекти кои што можеби некогаш во иднина би биле профитабилни. И те молам, зошто по секоја цена МОРА да има автопат Скопје-Софија? Тој пат често го возам во изминатиот период поради работа. Па ќе ти кажам дека воопшто не мора. Соораќајот е минимален поготово делот Куманово-Крива Паланка. Што ќе смени автопатот? Ќе донесе инвестиции во тој регион? Се лажеш. Па во Полска која има највеќе странски инвестиции од новите членки на ЕУ до пред некоја година речиси да немаше нити еден автопат. Значи ако некоја странска или домашна компанија реши да гради индустриски капацитет во Крива Паланка, тековниот пат и е повеќе од доволен. Многу поважно е дали ќе има земјиште соодветно со регулирани имотно правни односи, дали ќе има квалификувани работници, дали ќе има квалитетно снабдување со струја, квалитетни телекомуникациски линкови, железница. Инаку за тие 50-60 км до автопатот кои преостануваат дали ги возел шлеперот 45 минути или 1 час, веувај нема воопшто да му смени математика. Edited by UrbanFreak - 09-Dec-2009 at 11:45 |
|||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 56789 14> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |