build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Концесија на автопатишта

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 14>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #121 Posted: 10-Nov-2009 at 15:05


Се потврди она што го предвидуваа најголем број форумаши. Новиве редуцирани пакети на делници се веќе во реални рамки.

За мене лично останува крајно чудно отпаѓањето на Отовица-Штип наспроти продолженото форсирање на Миладиновци-Штип, за кое се уште немаме никакво издржано објаснување.

Исто така неразјаснето останува вметнувањето на скопската обиколница во концесииве. Доколку тоа значи дека концесионерот ќе биде должен да ја одржува, без да се менува воспоставениот режим без патарина, тогаш во ред. Но доколку намислиле на обиколницата да се наплаќа патарина, тоа и од авион се гледа дека е тотален промашај. Останува да чекаме прецизно да бидеме информирани за овие работи.

А еве од денешен Дневник текст посветен на математиката со вложувањата и профитите:


Патиштата ќе си ги преплатиме

Владата ќе им плати речиси 200 милиони евра за субвенции на идните концесионери на патишта од Коридорот 8, кои во два пакета ќе ги понуди под концесија на 35 години

Владата ќе плати речиси 200 милиони евра наредните неколку години како субвенции за идните концесионери, кои ќе управуваат со македонските патишта долж Коридорот 8 наредните 35 години. Концесионерите, според пресметките што ги објави една национална телевизија, покрај државните субвенции, за грижата за нашите патишта ќе наплатат најмалку двојно повеќе од вложените пари.

Владата одлучи патиштата долж Коридорот 8 да ги даде под концесија на 35 години со обврска идните концесионери да ги доизградат патиштата во наредните 8 години.

Првиот пакет или Источна концесија во должина од 177,5 км ги опфаќа патните правци Крива Паланка - Романовце, Кочани - Штип, Миладиновци - Штип, постојната обиколница Скопје, постојната делница Миладиновци - Скопје.

Вториот пакет или Западна концесија е во должина од 196 км и ги опфаќа патните правци Стенковец - Блаце, Гостивар - Ќафасан, Требеништа - Охрид и Подмоле - Струга.

Тендерот на кој ќе се бара концесионер ќе биде распишан овој месец. Рокот во кој концесионерите ќе треба да ги изградат патиштата изнесува 8 години, а концесијата ќе трае 35 години. Експертската анализа на проектот покажала дека, заради краткиот рок за градба Владата во првите години ќе треба да им исплаќа субвенции на идните концесионери. Вкупната патна површина изнесува околу 370 километри, од кои околу 90 километри се веќе изградени. Концесионерите треба да изградат околу 280 километри пат и да ги одржуваат реконструираат патиштата за кои ќе можат да наплатуваат патарина. За првиот пакет вкупните трошоци на инвеститорот се очекува да изнесуваат 434 милиони евра. Според објавените неофицијални податоци, концесионерот би имал нето приходи од 844 милиони евра. Приходите на Владата за целиот период би изнесувале 76 милиони евра, а во текот на првите години таа ќе исплати субвенции во висина од 121 милион евра.

Вториот пакет има вредност од 558 милиони евра, а нето приходот на концесионерот ќе изнесува 1,5 милијарди евра. Од овој колач, Владата ќе добие само 183 милиони евра, а како помош на концесионерот во првите години ќе му исплати 72 милиони евра.

Во Министерството за транспорт, кое го водеше проектот за концесија на патиштата, ниту ги потврдуваат ниту ги демантираат економските анализи, кои ги објави националната телевизија. Од таму за одговори на прашањата упатуваат кај Агенцијата за патишта. Од Агенцијата топката ја префрлаат назад во Министерството транспорт како единствени носители на проектот за концесија на патиштата. Министерството не сакаше да одговори дали концесионерот ќе може да гради нови наплатни пунктови за патна такса долж Коридорот 8 и според кои критериуми.

Со концесијата за патиштата, државата ги изнајмува и патарините долж Коридорот 8, кои годишно носат приходи од околу 10 милиони евра. За 35 години, државата се откажува од најмалку 350 милиони евра. Приближно иста е сумата (10 милиони евра), која годишно ја носат и петте патарини долж Коридорот 10, кои ќе се даваат под концесија без обврска идниот концесионер да ги одржува патиштата. Вкупните приходи од постојните патарини во наредните 35 години би требало да изнесуваат речиси 700 милиони евра.

Според пресметките, концесионерите за двата пакета патишта што ќе се нудат под концесија за 35 години треба да вложат околу 1 милијарда евра и да остварат нето-приходи од 2,3 милијарди евра.

Според владината одлука, објавена во „Службен весник“ државата може да му плаќа надомест на концесионерот и заради постигнување социјално прифатлива цена на услугите при вршење на концесијата. Односно за да ја задржи постојната цена на патната такса низ земјава.

Според одлуката објавена во Службен весник, концесионерот ќе остварува и други приходи: „од наплата на патарина, од надомест за прекумерно користење на пат, од вонреден превоз и за штетата сторена на патот и објекти на патот“.

Економската оправданост од проектот владата го гледа во попрофесионална услуга, изедначувањето на економскиот развој и во бенефициите кои ќе ги добијат граѓаните.

„Економските и социјални придобивки ќе се состојат и од директни придобивки за граѓаните, кои ќе произлезат од намалување на времето на патување, зголемување на безбедноста во сообраќајот и намалување на трошоците за одржување на возилата“, е посочено во образложението на Владата.

Александра Филиповска



http://dnevnik.com.mk/?ItemID=0201EDCF88D7B143BBAAD579C8B975C6
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #122 Posted: 10-Nov-2009 at 16:15
Експертската анализа на проектот покажала дека, заради краткиот рок за градба Владата во првите години ќе треба да им исплаќа субвенции на идните концесионери.

Мене 8 години не ми изгледаат така кратко, да ви кажам чесно. Според мене Владата ако веќе решила да ги дава во само 2 пакета патиштата, треба да даде приоритети. Од Западната група, да речеме Гостивар-Охрид да биде готов за 4 години и од Источната, Куманово-ГП Деве Баир и Миладиновци-Штип. И би вклучил пенали за ден закаснување! А ова со доплаќањето од страна на владата ми е сосема контраверзно и не вреди за коментар. Сигурно ќе се обрзат за просечен дневен сообраќај на делница и ќе доплаќаат за вредности под оваа бројка.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #123 Posted: 12-Nov-2009 at 20:45

Обиколницата и автопатот Гостивар - Скопје под концесија


Коментари (0)   
12.11.2009 17:00
 

 

Скопската обиколница чија изградба чинеше стотина милиони евра и постоечкиот автопат Гостивар - Тетово - Скопје одат под концесија на 35 години.

Власта во обид да најде концесионер за изградба на нови 280 километри автопат под концесија ги нуди и веќе изградените патишта.

„Има еден куп сценарија, но сите економски анализи покажаа, неколку пати ова го дискутиравме како финансиски тим, повеќе ресорни министерства, дека овие два пакети се најисплатливи економски, зошто ние мора да размислуваме и што би било интерес и за идните концесионери, и покрај тоа што и сега самата концесија да не успее, како и секоја друга“, изјави Миле Јанакиески, министер за транспорт.

Освен што ќе ги препушти изградените автопати, Владата ги нуди следниве поволности:

Државни субвенции од околу 200 милиони евра, патарина оди кај концесионерите, кои само од автопатот Гостивар - Тетово - Скопје за 35 години ќе инкасираат 196 милиони евра, ќе имаат право да постават патарина и на обиколницата.

Од друга страна, инвеститорите за период од 8 години ќе треба да изградат патишта во вредност од една милијарда евра.

Експертската јавност ја отвора дилемата дали со овој концепт Владата на идните концесионери однапред им финансира значаен дел од инвестицијата.

„Тие треба исто така и да ги одржуваат патиштата што ќе ги земат под концесија, вклучително и оние што се изградени“, рече Јанакиески.

Според првичните проценки, инвеститорите за период од 35 години ќе остварат приход од чисти 2,3 милијарди евра, или по 66 милиони евра годишно од новите автопати, но и од веќе постоечките што ги изгради државата.

Од сето ова, во државата каса за 35 години ќе се слеат 260 милиони евра.

http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=116198

pbanks, ете заради сево ова го имам ставот кон целокупната ситуација во Македонија и искрено се гадам и ми се повраќа. Јас сега ќе се воздржам од коментари, сакам да чујам што мислите вие, како би можел да се спречи криминалот на векот??? Телеком, ОКТА, ЕСМ, Автопати...што е следното, НИЕ?
Thumbs%20Down Crazy


Edited by Cloverstack - 12-Nov-2009 at 20:55
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #124 Posted: 12-Nov-2009 at 21:05


Во контекст на дискусијата од претходно, повторно ќе тргнам од себе... Јас секогаш плаќам патарина иако и редовно (особено до пред некоја година) знаеле да ме прашаат службениците кои наплаќаат "дали сум сакал за цела или пола сум (демек со или без фискална)". Секогаш сум инсистирал на фискална и на цела сума и не еднаш сум ги фатил за гуша како се дрзнале така да ми се обратат. Ако го пресликаш овој пример на мнозинството (повторно во контекст на таа дискусија од претходно), ако не друго, парите ќе се слеваат во Македонија пат (или каде точно одат) а дрските инкасатори нема да заработуваат како извршни директори на фирми. Можеби криминалот нема да се спречи а парите ќе се вадат на други начини но ќе биде чекор напред. Во таков случај можеби и нема да биде потребно од давање на државата под концесија, бидејќи јас сум убеден дека меѓу главните мотиви за ваков чекор со концесиите (освен неизбежната провизија) е неспособноста да се пресметаат со "патаринската мафија" која очигледно си има свое лоби.

Покрај сите бисери што ги има во статијата погоре, мора да се истакне идејата за ставање патарини на скопската обиколница со што комплетно би се изгубила нејзината примарна функција а тоа е растеретување на Скопје од транзитниот сообраќај. Јас барем немам видено обиколница во друг град да се наплаќа и ова ми е рамно на тоа да постават патарини и на Партизанска.


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #125 Posted: 12-Nov-2009 at 22:47
Јас се разбира не сум стручњак за концесии, но и од око математикава изгледа прилично чудна. Капак на се е потврдата дека скопската обиколница влегува во шема за на нејзе концесионерот да може да наплатува патарина. Тоа е малоумно и во контекст на транзитниот сообраќај кој така се дестимулира да го заобиколува градот, но и во контекст на употребливоста на обиколницата за користење од страна на локалниот сообраќај.

Уште почудно изгледа работава кога ќе се спореди со првичните бомбастични пакети за концесија. Верувам дека не сум единствен кој има чуство дека работава ја водат ко муви без глави.


Edited by Cloverstack - 12-Nov-2009 at 22:49
Back to Top
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #126 Posted: 13-Nov-2009 at 12:11
За жал апсолутни си во право и не тврдиш грешно.
Во тоа Македонија Пат лично сум се увидел дека работат партиски војничиња кои прават онака како што им е кажано - ништо повеќе од тоа.

Да не зборам дека од 08:00 до 10:30 се пие кафе, после се лакираат нокти и т н...

А шефовите се во Густо Bash

Инаку ја поздравувам идејата за изградба на патишта во Источна Македонија, како и изградбата на Гостивар - Ќафасан
Back to Top
UrbanGuerrilla View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 15-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote UrbanGuerrilla Quote  Post ReplyReply #127 Posted: 13-Nov-2009 at 14:47
Обиколницата веќе нема да биде бесплатна, тешките товарни возила (па и оние обичните) за кои патарината е скапа ќе транзитираат преку градот за да избегнат патарина. Додека со изградбата на новите автопати ќе порасне и транзитот Скопјани се повеќе ќе се дават во метеж и смог.
Чудна работа - само што ја изградија обиколницата, тие веднаш најавија дека ќе ја подарат на некоја голема фирма која ќе заработува на истата. Тешко е дека ова го прават несвесно. Се плашам дека се работи за корупција во најшироки размери.
By striving to do the impossible we have always achieved what is possible.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #128 Posted: 24-Nov-2009 at 21:12
А зошто барем не ја одбијат сумата за проектот од „субвенциите“ што ќе му ги исплаќаат на концесионерот?  Roll%20eyes

Бодат очи уште многу работи, ама мислам дека се веќе апсолвирани на форумов.

За концесионерите и проекти и патишта

Агенцијата за патишта ќе плати 4,3 милиони евра за проект за изградба на автопатот Миладиновци - Свети Николе - Штип, што ќе му го подари на идниот концесионер, кој веќе се бара

Градежен проект вреден 4,3 милиони евра на подарок од државата ќе добие идниот концесионер на автопатот Миладиновци - Свети Николе - Штип, бидејќи Агенцијата за патишта не знаела дека и тоа делница ќе оди под концесија. Проектантската фирма „Простор“ од Куманово треба да изработи идеен и основен проект за изградба на таа делница, која со одлуката на Владата за давање под концесија на патиштата по должина на Коридор 8 влезе во пакетот на источната концесија.

Од Агенцијата за патишта се правдаат дека не знаеле дека и оваа делница ќе влезе во пакетот за давање на патиштата под концесија. Оттаму велат дека се изработени проекти и за сите патишта од Коридор 8 кои Владата одлучи да ги дава под концесија. Нема информации колку пари досега вкупно се платени за градежни проекти.

- Проектот Миладиновци - Штип претходно е објавен. Ние не знаевме дека и таа делница ќе оди под концесија. За сите патишта од Коридор 8 имаме готови проекти. И секаде каде што имаме готов проект ќе му го понудиме на идниот концесионер и ќе му кажеме дека ќе треба да работи по тој проект - изјави Наташа Валкановска, директор на Агенцијата за државни патишта.

Таа не прецизира колку пари досега се потрошени само за проекти за патиштата што ќе одат под концесија.

- За Коридор 8 се работени проекти од 1999 година и треба повеќе време да се извадат сумите колку пари се потрошени - вели таа.

Владата одлучи патиштата по должина на Коридорот 8 да ги даде под концесија на 35 години, со обврска идните концесионери да ги доизградат патиштата во наредните 8 години. Меѓународниот оглас со кој се бараат идните концесионери веќе тече.

Првиот пакет, т.е. источна концесија, во должина од 177,5 км, ги опфаќа патните правци Крива Паланка - Романовце, Кочани - Штип, Миладиновци - Штип, постојната обиколница Скопје, постојната делница Миладиновци - Скопје.

Вториот пакет, т.е. западна концесија, е во должина од 196 км и ги опфаќа патните правци Стенковец - Блаце, Гостивар - Ќафасан, Требеништа - Охрид и Подмолје - Струга.

Експертската анализа на проектот што го правеше француската консултантска куќа „Луј Берже“ покажала дека Владата ќе треба да им плати околу 200 милиони евра субвенции во првите години на идните концесионери, а според пресметките, идните концесионери ќе вложат околу 1 милијарда евра. Тие за 35 години ќе остварат нето-заработка од 2,3 милијарди евра.

Концесионерите ќе треба да изградат околу 280 километри пат, да ги одржуваат и да ги реконструираат патиштата за кои ќе наплатуваат патарина. Покрај автопатот Скопје - Тетово - Гостивар, идните концесионери ќе ја добијат и скопската обиколница и право да наплатуваат патарина таму. Државата плати над 130 милиони евра за изградба на обиколницата.

Според пресметките на консултантот, за првиот пакет вкупните трошоци на инвеститорот се очекува да изнесуваат 434 милиони евра. Според објавените неофицијални податоци, концесионерот би имал нето-приходи од 844 милиони евра. Приходите на Владата за целиот период би изнесувале 76 милиони евра, а во текот на првите години таа ќе исплати субвенции во висина од 121 милион евра.

Вториот пакет има вредност од 558 милиони евра, а нето-приходот на концесионерот ќе изнесува 1,5 милијарда евра. Од тој колач, Владата ќе добие само 183 милиони евра, а како помош на концесионерот во првите години ќе му исплати 72 милиона евра.

Според владината одлука објавена во „Службен весник“, државата може да му плаќа надоместок на концесионерот и заради постигнување социјално прифатлива цена на патарините. Концесионерот ќе остварува и други приходи како од наплата на патарина, од надоместок за прекумерно користење на пат, од вонреден превоз и за штетата сторена на патот и објекти на патот.

Директните придобивки за граѓаните, покрај другите, Владата ги гледа во намалување на времето на патување, зголемување на безбедноста во сообраќајот и намалување на трошоците за одржување на возилата.

Александра Филиповска


http://dnevnik.com.mk/?ItemID=799B01E2D4B26B4BA6955492BD8C3C5D
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #129 Posted: 07-Dec-2009 at 01:29

Ќе остане ли обиколницата без возила?

Ниеден град во Европа нема кружен прстен на кој се наплатува патарина

Билјана Ангеловска


Шест месеци по пуштањето во употреба на северната обиколница на Скопје државата реши да ја даде под концесија. Од оваа најнова сообраќајница идниот концесионер ќе има чиста добивка, бидејќи за нејзино одржување ќе нема никакви трошоци во догледно време, а ќе ги собира парите од патарината.

Автопатот со вкупна должина од 26,5 километри, што се градеше цели седум години, чинеше 125 милиони евра. Изградбата на обиколницата имаше цел да го растовари метежот од улиците во Скопје, особено да ги тргне тешките товарни возила од градските сообраќајници, како и оние што транзитираат. Според податоците од Студијата за оправданост на изградбата, со пуштањето на автопатот во употреба, прогнозираниот сообраќај низ Скопје до 2010 година требаше да биде намален за околу 30 проценти. Но, со поставувањето наплатна рампа тоа не само што нема да се постигне, туку ќе има и обратен ефект. Фактичката состојба покажува дека обиколницата е далеку од очекуваната експлоатираност, со оглед на тоа што по неа минуваат релативно мал број возила. Се очекува тој број уште повеќе да се намали откако ќе почне да се наплатува патарина. И оние што сега го користат обиколниот пат, повторно ќе почнат да влегуваат во градот за да ја избегнат патарината. Тоа нема да биде изненадување, бидејќи Скопје, најверојатно, ќе биде единствен град во Европа каде што ќе се наплатува возење по обиколен пат.

Во Агенцијата за државни патишта го преброиле дневниот сообраќај по обиколницата и бројката од близу 9.000 возила, според нив, е повеќе од задоволителна. Агенцијата очекува таа постепено да се зголемува, просечно за околу пет отсто на годишно ниво.

„Со воведувањето наплатна рампа веројатно за одреден процент ќе се намали бројот на возилата, особено на патничките. Сепак, се претпоставува дека оние возачи што транзитираат и немаат потреба да влегуваат во градот, ќе ја користат обиколницата за да го избегнат метежот и побрзо да дојдат до крајната дестинација“, вели директорката на Агенцијата, Наташа Валкановска.

Не постои начин како да се спречи тешките товарни возила да влегуваат во градот и да се насочат кон обиколницата. Од МВР велат дека полицијата санкционира само таму каде што има прекршување на поставената сигнализација. Според Агенцијата за државни патишта, пак, поставувањето сообраќајни знаци за диференцијација на товарниот сообраќај е исклучително надлежност на Градот Скопје. Но, од Градот појаснуваат дека тие имаат ингеренции само во опфатот на Генералниот план на Скопје. „Ние сме надлежни за градските сообраќајници, на кои има знаци за ограничена тонажа на товарните возила. Ние не можеме да поставуваме сообраќајни знаци на автопат“, велат од Градот Скопје.

Државата одлучи скопската обиколница да ја стави во еден од пакетите на патни правци што ќе се даваат под концесија. Таа е во таканаречената Источна концесија и би требало да претставува мамка за идниот концесионер да се зафати да стопанисува со другите понеатрактивни патни правци Крива Паланка - Романовце, Кочани - Штип и Миладиновци - Штип, во вкупна должина од 177,5 километри. Дека останатите правци се неинтересни, вклучувајќи ги и оние од Западната концесија каде што, исто така, има еден правец на кој би требало да се привлече концесионерот, покажува решеноста на државата да направи се' за да привлече интерес, па дури и да го субвенционира концесионирањето. Според пресметките од експертите, Владата ќе треба да плати околу 200 милиона евра субвенции.

„Изборот токму на обиколницата, како дел од Коридорот 8, да се даде под концесија произлезе од анализите направени од консултантот, на техничката, економската и на финансиска исплатливост на патиштата, со цел да се најде најдобар начин за групирање на патните правци што се даваат под концесија. Меѓу другото, со давањето на обиколницата под концесија државата ќе обезбеди рутинско, односно годишно и периодично одржување, што подразбира обновување и рехабилитација на постојниот автопат на секои десет години“, појаснува Валкановска.

Дискутабилно е дали македонските патишта се рехабилитираат на секои десет години, особено оние од понизок ранг каде што е евидентно дека не е интервенирано со децении. На автопатиштата, пак, само се крпат дупките, а за некои поголеми интервенции не може да стане збор. За тековното и за инвестиционо одржување на патиштата се грижи ЈП „Македонија пат“, кое за таа обврска во 2009 година имаше на располагање 970 милиони денари, или нешто повеќе од 15 милиони евра. Со овие пари треба да се држат во топ-форма околу 4.500 километри државни патишта.

„Од овие пари, 170 милиони денари се наменети за инвестиционо одржување, значи, за надградби, за санации на свлечишта, решавање на црни точки, обновување на сообраќајната сигнализација и патната опрема, санација на штетите од елементарни непогоди. За зимско одржување на патиштата се наменети 240 милиони денари. Тековното одржување, пак, носи 327 милиони денари што треба да се употребат за прегледувачките служби и патарите што постојано крстарат по патиштата, за отстранување згазени животни, одрони, расчистување на сообраќајки, поправка на коловозите, крпење на дупките и друго“, вели Васил Коцев, координатор на подружници во „Македонија пат“.

Сосема е јасно дека со 15 милиони евра не може многу да се стори за драстично да се подобри квалитетот на нашите патишта. Владата ветуваше големи инвестиции во патната инфраструктура, но се покажа дека тоа се само празни зборови. Очигледно се преценила во пресметките, па одлучи голем дел од патните правци да ги даде под концесија. Концесионерот ќе има обврска да ги одржува сообраќајниците и да плаќа концесиски надоместок. Сепак, неговата добивка ќе биде неспоредливо поголема од трошокот. Според пресметките на француската консултантска куќа „Луј Берже“, од Источната концесија концесионерот би имал приход од над 800 милиони евра, а од Западната дури 1,5 милијарда евра. Иако засега никој не сака да каже колкав процент од концесиите ќе добие државата за 35 години издавање на патиштата, неофицијално се зборува за бројка од околу 260 милиони евра, што во споредба со над две милијарди евра заработувачка на концесионерот, е занемарлива сума.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=25824D32CB9EFF498F69C3D48A2D27CA
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #130 Posted: 08-Dec-2009 at 01:17
Прво требаше да се прошара цела Македонија со автопатишта... Беа подготвени крајно нереални пакети за концесии и ни се трубеше дека владеел огромен интерес. Преку ноќ делниците се преполовија, а и тие што останаа, сега одеднаш испаднаа „неатрактивни“. До толку неатрактивни, што за да се привлече внимание патиштата се даваат на концесија од 35 години, со предвидени мрсни профити, со дополнителни сочни субвенции, а згора на се, спротивно на целата сообраќајна логика и здрав разум, како подарок на 35 години се дава и скопската обиколница, за на нејзе концесионерот да наплаќа патарина.

После се, со кој кредибилитет мислат дека настапуваат овие од министерство за транспорт и од агенцијата за патишта?!? Не дека доколку имаа повеќе кредибилитет, некој ќе им поверуваше за оправданоста од патарина на обиколницата и ред други дубиози... Ама навистина ме интересира како може после колосалното промашување со првата проценка, сега да ни сервираат нови прикаски, како ништо да не се случило... прикаски кои повторно немаат допир со реалноста. А не станува збор за нешто маргинално, туку во прашање се главните патишта во земјава и суми кои се изразуваат во милјарди евра. И ние сето тоа треба едноставно да го проголтаме ко ретардирани?

Ако остане вака како што е, не ми останува ништо друго освен да се надевам дека проектов ќе пропадне. Подобро да се изгуби година-две, отколку да се заглавиме во каша за наредните 35 години.
На крајот на краиштата пругите долж коридор 8 се со многу поголемо стратешко значење, па не гледам баш дека од министерството се претргнаа со брзање.


Edited by Cloverstack - 08-Dec-2009 at 01:19
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #131 Posted: 08-Dec-2009 at 01:48

реално имаме две опции: 

1. или да се презадолжиме, како што стори пример хрватска (но таа бар имаше зошто)

2. или да распродадеме она што може да се распродаде и со тоа да извлечеме некоја подобра позиција

првото е надвор од памет, бар засега кога сеуште економијата ни е на колена, не со кризава, туку воопшто како економски раст, но и да се задолжуваме попрво и пологично е железничките коридори да ги испегламе и трасираме, него на патните да фрламе милијарди, во секој случај за некои приоритети како заокружување на К10 може и вреди да се размисли за заем!?

додека второто од повеќе аспекти може да биде плодоносно, особено геополитички (теоретски влетувањето на странски инвеститори е политичко-безбедносен момент), но и како појава ние ќе се решиме од презадолжувања и обврски, а сепак ќе извлечеме индиректен бенефит, единствено што е спорно е зошто расцепкано се рентаат и расфрлаат правците, ова треба да е по можност средено во еден или два пакета, но не и ѓутуре, кој што сака каде сака, во вакв случај ова е неисплатливо за самите нас...


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #132 Posted: 09-Dec-2009 at 01:50
Ќе градат ли Турците патишта во Македонија?


Турскиот премиер Таип Ердоган јавно ги повикал нивните компании да изградат автопат од 300 километри во Македонија и да стопанисуваат со нив следните 35 години. Тој очекува неговата земја да инвестира милијарда евра во земјава.

Од Министерството за транспорт и врски пак се уште нема информација, дали и колку фирми се јавиле на тендерот за добивање на патиштата под концесија. Идниот концесионер треба да вложи милијарда евра во изградбата на патишта. Модерните патишта долж Коридорот 8 идниот концесионер ќе треба да ги изгради во рок од 8 години, а со нив ќе стопансува 35 години. Од Владата најавија субвенции за оваа намена од околу 200 милиони евра.
Јавниот повик за избор на концесионер завршува на 15-ти јануари, кога ќе има јавно отворање на пристигнатите понуди.

http://vecer.com.mk/?ItemID=36FD4E25C2299840998940036B928293
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #133 Posted: 09-Dec-2009 at 10:46

Мислам дека се лицитира со секакви цифри носновано и од нашите политичари и од нашите новинари. Па ајде по нивна логика да разгледаме малку. 200М евра субвенции кои владата би ги дала на иднипт концесионер ѕ да иѕгради 300км автопат, се отприлика 25% од целокупниот износ на финалната сума. Одам по логиката дека еден км автопат чини во просек 3 милиони евра. Значи целата вредностр би била 900 М а трошокот на концесионерот би бил 700 М. Тие пари концесионерот би требало да ги врати за некои си 15 години за останатите 20 години да прави профит, и малку да троши на одржување. Ако поделиме 700М со 15 се добива дека концесионерот треба годишно да заработува околу 50М евра ѕа поврат на инвестицијата или ако тоа го подлеиме на 365 дена околу 137.000 евра на ден. Ако апроксимираме уште малку и земеме во предвид некој просек кој можеби и не е толку реален дека на тие 300 км би имал 5000 возила дневно а дека 300км вкупно би требале да наплатат некои 15 евра по возило (просек бидејќи ке има и камиони и шлпери) се добива бројка од 75.000 Евра на ден, што значи ни одблизу не би се покриле трошоците од 137.000. Ова се груби математики, секако дека инвеститорот би се надевал на зголемен сообраќај, изнајмување на локации за бензинск пумпи, мотели, ресотрани покрај патот, но од друга страна треба да се стават и трошоците за одржување. Сума сумарум, со груби бројки но многу поточни отколку на нашиве политичари и новинари се гледа дека дури ни со вакви обилни поклони од државата нема да имаме квалитетен инвеститор, бидејќи нма исплатливост со ова ниво на сообраќај да се изградат 300км нов автопат. Затоа мислам дека е многу попаметно тие 200М евра кои вадата ги планира како субвенции да ги искористи за доправање на најурегнтните автоппатишта (завршување на Демиркапија-Смоквица), солидно оджување и крпење на тековните автопатишта, реформа во системот на наплата на патарина и воведување на вињети како и реконструкција на магистралните патни правци.

Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #134 Posted: 09-Dec-2009 at 11:08

Урбан не мала пара ќе се влева кај стопанот и од изнајмување простор за реклами ако може така да се каже, тука би требало да падне исто одреден дел од таа бројка, колку незнам но и тоа не е исклучок! друга ставка од која можат да молзаат тоа е она годишна или полугодишна вињета јал нејал триипол! и дополнително сигурно можат да есапат од како што и самиот кажа овозможување дополнително сервисирање на патниците по патиштата преку мотели, бензински пумпи, сервисни служби, и сл.  

математика има само истата не е кујнај колку исплатлива, освен ако оној што инвестира не ти е пријател, сигурно тука ќе има и клаузулу која со одредени субвенции од државата би субвенционирала одреден минус во одржувањето на квотите пример како би се одржала поефтина патарината владата да интервенира со субвенции итн.

во секој случај доколку се средат патиштата и се ослободат некои ставки како либерализиран автопазар и за нови и за стари возила, тоа би ја преплавило државава потенцијално, исто битен фактор е и економскиот раст, односно доколку се крене економијата и капак турците го разработат аеродромот по патиштава ќе биде врвулица... но сети овие фактори се релативни и не можат да се земат здраво за готово, па пред се се' тргнува од моментот пријател вложува кај помалиот брат заради некој трет интерес... во случајов во моментов како стратешки партнер ги маме австријците и се надеваме дека нив ќе ги заменат турците, всушност секоја влада досега влече своја врвка, љубчо ги бркаше грците кои иако се полакомија се повлекоа, бранко ги бркаше австријците и не ги добрка, а никола сега ги брка турците и засега е на полпат во таа мисија... сепак никој не фрла пари бадијала и мора да му се обезбеди квалитетна понуда, дали колку тоа ќе го направиме, особено за работа која не е златна кокошка туку доправа и треба да се разработува тоа ќе видиме!



Edited by Max - 09-Dec-2009 at 11:08
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #135 Posted: 09-Dec-2009 at 11:15
Абе и шибицарење да воведат на трета лента пак рачуницата не испаѓа и фали промет да биде оддржил концептот. Ова со давање под концесија ми еден од така како да лкажам...еден драстично кусоглед потег за разлика од многу потези кои ги планираа да бидат долгорочни и децениски како на пример во врска со демографијата, освен доколку не се планира да се узурпираат патиштава пред државава да има пари да ги прави лесно, односно ако земеме дека за максимум пет години ќе се отворат и фондови и кредити и донации како што тоа е да речеме сега случај со Бугарија или па со Хрватска.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #136 Posted: 09-Dec-2009 at 11:18
@Max
ЈАс во мојата анализа, колку и да е апроксимативна дадов доста бројки кои реално покажуваат дека ќе треба многу многу повеќе за да привлечеме инвеститор. Според моите оптимистички сценарија (дека 1км ќе чини 3М евра, дека ќе има 5000 возила на ден и 15 евра просечна наплата на сите 300км) испаѓа дека наместо 15 на инвеститорот ќе му бдат потребни 27 години да го врати вложеното, и тоа со минимални трошоци за одржување. Па извини ама во било која банка да ги стави тие пари со најмала можна камата од 3% годишно повеќе ќе заработи за 35 години без речиси никаков ризик. Рекламирањето покрај пат кое ти го споменуваш е ситна боранија во целата приказна, а вињетите годишни/полугодишни се научна фантастика ако се работи за приватни автопатишта, нема таква опција воопшто државата да не задолжува морално да ја плаќаме а парите да одат кај приватен инвеститор.
 
Проблемот е што и државата а и ти не даваш конкретни бројки. Сите големи странски инвеститори се одлучуваат за големи инвестиции откако ќе нарават доволно анализи и проекции и ризикот ќе го сведат на минимум, затоа и ги нема кај нас. Изјави од типот, ќе се поттикне развој, ќе имало реклами без конкретнен инпут во бројки не значат ништо и се политчки и популистички не економски.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #137 Posted: 09-Dec-2009 at 11:28
Лсл, токму тоа е и поентата. Патиштата и инфраструктурата треба да бидата ставени во функција на потребите на индустријата и дневната миграција на населението не обратно. Кај нас сакаме да направиме на некои луди правци автопат, за да ја поттикнеме индустријата. Тоа е тотално погрешно. Еве за пример да го земеме автопатот Куманово - Деве Баир кој е и дел од европски коридор. Тој нема никогаш да биде исплатлив од повеќе причини. Прво тој дел на Македонија е доста ретко населен, со скромни услови за развој на земјоделието без позначајни идустриски или туристички капацитети. Второ и тој дел на Бугарија кој гравитира кон нас (Ќустендил-Радомир-ПЕрник) е еден од посиромашните во Бугарија. Трето и сегашниот пат е сосем доволен и добар за моменталната количина на сообраќај. Што ќе добиеме на подолг рок со тој авотпат? Побрзо ќе се стига до Крива Паланка или до Софија. Колкав процент од сообраќајот и индустријата ќе го осетат тоа на државно ниво? Можеби 1-5%. Значи ќе се направи само предимензионирање во комунистички стил а исплатливоста нема никогаш да дојде.
Значи поентата ми е, дај прво да ги искористиме тековните магистрални патишта, кои се повеќето празни, па кога ќе почнеме да се приближуваме кон некои загушувачки бројки да почнеме да размислуваме да ги апгрејдуваме во автопатишта. Сега за сега тоа нема логика. Подобро да се пренасочат тие средства во модернизација на железницата, па наместо со автомобил или камион, транспортот да се одвива преку железница. Нас не треба пример да ни биде Хрватска. Тие секоја година треба 10тина милиони туристи од централна и западна Европа треба да ги преесат на јадранскиот брег и секако дека им е од витален итерес брза и ефикасна патна мрежа.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #138 Posted: 09-Dec-2009 at 11:30

не е спорно дека ова не е златна кокошка веќе тоа го потенцирав, но не е и до толку отепан муабетот, инвеститорот ќе си најде есап како тоа допрва ќе видиме, но битно е ние од тоа да се офајдиме и евентуалните заемите што потенцијално би ги правеле за патниот сообраќај да ги пренасочиме во железничкиот, но тоа исто толку е фантастично како опција колку што е и ова дека некој заради геостратешки интерес ќе влета и ќе истури милијарди (денари) од ќеиф, се си мислам дека на крај од немукает власта може да се случи и да се презаборџи како србите или хрватите што ја тераат и самата да распали, но тоа за оваа економија ќе значи преоптеретување, може најдобро е за сега да се причека па и така чекавме досега што ќе не доотепа доколку почекаме уште една декада, белки до тогаш работите ќе се оправат!?

но како што реков турците ќе влезат според сите овие муабети и посети не е далеку од паметот да се влее голем турски капитал, но колку тоа ќе биде од љубов а колку од интерес тоа допрва че треба да видиме! 

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #139 Posted: 09-Dec-2009 at 11:33
Ама можеби пограничниот регион МК-БГ е сиромашен од двете страни, ама немора тоа да биде така со години. Имало примери на држави низ свет што биле батал до немај-каде па сега се страва. Автопатско поврзување Софија-Скопје треба да го има и срамота е да го нема, нормално како и железница. А и со БГ мислам дека треба да имаме три оски на развој, преку Делчево-Горна Џумаја и Струмица-Перник што и се три логични и природни примарен и два секундарни коридори. Долгорочно тука гледам автопат, и два брзи патишта со по четири ленти. Взнемни инвестиции, средна инсустрија и претставништва можат за многу вбрзо да го поплнат просторот.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #140 Posted: 09-Dec-2009 at 11:43
Originally posted by lslcrew

Ама можеби пограничниот регион МК-БГ е сиромашен од двете страни, ама немора тоа да биде така со години. Имало примери на држави низ свет што биле батал до немај-каде па сега се страва. Автопатско поврзување Софија-Скопје треба да го има и срамота е да го нема, нормално како и железница. А и со БГ мислам дека треба да имаме три оски на развој, преку Делчево-Горна Џумаја и Струмица-Перник што и се три логични и природни примарен и два секундарни коридори. Долгорочно тука гледам автопат, и два брзи патишта со по четири ленти. Взнемни инвестиции, средна инсустрија и претставништва можат за многу вбрзо да го поплнат просторот.
lsl, Кога ќе дојде време да пркнат тие региони тогаш ќе правиме тамо автоапат. До тогаш имаат патишта кои само треба да се одржуваат, освежуваат со нов асфалт, поставуваат нови и добри знаци. Па ние сме една од најсиромашните држави во Европа, па уште ќе се расфрламе со нерационални трошоци во проекти кои што можеби некогаш во иднина би биле профитабилни. И те молам, зошто по секоја цена МОРА да има автопат Скопје-Софија? Тој пат често го возам во изминатиот период поради работа. Па ќе ти кажам дека воопшто не мора. Соораќајот е минимален поготово делот Куманово-Крива Паланка. Што ќе смени автопатот? Ќе донесе инвестиции во тој регион? Се лажеш. Па во Полска која има највеќе странски инвестиции од новите членки на ЕУ до пред некоја година речиси да немаше нити еден автопат. Значи ако некоја странска или домашна компанија реши да гради индустриски капацитет во Крива Паланка, тековниот пат и е повеќе од доволен. Многу поважно е дали ќе има земјиште соодветно со регулирани имотно правни односи, дали ќе има квалификувани работници, дали ќе има квалитетно снабдување со струја, квалитетни телекомуникациски линкови, железница. Инаку за тие 50-60 км до автопатот кои преостануваат дали ги возел шлеперот 45 минути или 1 час, веувај нема воопшто да му смени математика.


Edited by UrbanFreak - 09-Dec-2009 at 11:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.184 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.