![]() |
![]() |
![]() |
Нафтовод АМБО |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() Posted: 22-May-2009 at 15:04 |
|||||||||||||||||||
Идејата за нафтоводов потекнува уште од првата половина на 90-те. После долги нагодувања, Македонија, Албанија и Бугарија на 31.01.2007 потпишаа конвенција која ги регулира сите заеднички аспекти на проектот, по што АМБО корпорацијата (регистрирана во САД) најави почеток на изградбата кон крајот на 2008 и почеток на експлоатација во 2011. За жал работите се уште тапкаат во место и почеток на изградбата не се гледа на повидок.
Инаку се проценува проектот да чини околу 1,5 милјарда долари, должината на нафтоводот е 894km, а капацитетот 750000 барели дневно. ![]() ![]() Edited by Cloverstack - 24-Sep-2009 at 19:16 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=108686 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Dragan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2009 Location: Tetovo Online Status: Offline Posts: 1172 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Ne me e jasno kako moze da ga snabduva Amerika,dali naftata ke se nosi so tankeri poradi blizinata , da ne idat brotovite vo bugarija tuku vo albanija i od tamu da idat direkno za amerika???
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Да, поентата е да се заобиколат преоптоварените Босфор и Дарданели и што помалку танкери да поминуваат таму. Но уште поважна е борбата за обезбедување на касписката нафта. Доколку земјите извознички од тој басен немаат доволно алтернативи за пренесување на нафтата до западните пазари, Русија ќе го има главниот збор, а со тоа снабдувањето на Америка од овој басен (за што досега Вашингтон направи огромен геополитички влог) ќе биде дикирано во голема мерка од вољата на нивни противници.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Да ја забележиме оваа вест бидејќи нафтоводот Бургас-Александрополис е директен конкурент на нафтоводот АМБО. Некои извори одат и дотаму што тврдат дека има „место“ за само еден од овие нафтоводи.
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=006781D8BFCACA488EB59C3CAB449203 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Dragan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2009 Location: Tetovo Online Status: Offline Posts: 1172 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Кловер. може ти знаеш дали имам некакви првични информации дали нешто почнато да се гради или се чека пролонгирање поради економскава криза, зашто ја сум за едно големо ДА на овој проект, ми е криво што цел Балкан има гасоводи, нафтоводи а Македоија да нема
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Драган, ништо не е почнато да се гради и дај боже да е тоа така само поради економската криза, бидејќи проектов е далеку од сигурен.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Korsis ![]() Senior Member ![]() ![]() БАНИРАН Joined: 09-Feb-2010 Location: Бугарија Online Status: Offline Posts: 102 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Во бугарските медиуми и општо во бугарската jавност за АМБО не се зборува уште од периодот на поранешната влада на Сергеj Станишев. Мислам дека овоj проект не е приоритет и на новата влада на Боjко Борисов. Еден пример - во авторитетниот економски дневен весник "Дневник" последните публикации, директно поврзани со активности околу АМБО, се од 2007 година. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Економија | 10.05.2010АМБО не е мртовДве европски компании ќе се вклучат во проектот АМБО. Екс-македонскиот министер Глигор Ташковиќ тврди дека нафтоводот што треба да минува низ Албанија, Македонија и Бугарија е најизвесен од сите конкурентски проекти.
Проектот АМБО не е мртов, напротив - очекуваме 2010 да донесе нов импулс во реализацијата на овој крупен зафат, извонредно значаен не само за Македонија, туку за целиот регионот. Ова во разговор за Дојче веле го тврди поранешниот македонски министер Глигор Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. Тој открива дека две европски компании ќе се вклучат во проектот.
„Најново е што имаме две нови компании кои преговараат да се вклучат во проектот. Се вршат подготовки, преговорите се во завршна фаза, очекуваме исход за најмногу шест месеци. Станува збор за две европски компании, една од исток и една од западниот дел на континентот“, вели Глигор Ташковиќ.
Македонија настрана од играта
Руско-украинскиот спор за гасот ја покажа европската зависност и исцрта нова енергетска мапа. На неа нема место за Македонија. Земјата е само набљудувач на големите игри што ги водат моќните држави за контрола врз енергетските извори и коридори. Набуко, Северен, Јужен тек, Син тек. Ниту еден од овие гасоводи нема да минува низ македонска територија. Реализацијата на АМБО не може да почне со години, но Ташковиќ е уверен дека овој нафотвод е најизвесен проект во однос на конкуренцијата.
Многу е тешко во денешно време да се гради нафтовод или гасовод што минува во повеќе од три земји. Потребно е да се усогласи легислативата, да има добрососедски односи како предуслов и сето тоа да се менаџира. Затоа, крупните проекти треба да се планираат во најмногу три земји.
„Повеќе од три е кошмар. Логистички, бирократски кошмар. Мислам дека ова се силни аргументи кои ги потврдува состојбата на терен. Во овој регион има најмалку пет замислени траси кои се конкуренција на АБМО. Но, ниту милиметар од нив не е изграден.“
За место треба да се избориш
Македонија е далеку од почетните и завршните точки на најважните енергетски патишта, далеку од големите производители и потрошувачи на енергенси. Таквата позиција и малиот пазар ја прави земјата неважна при трасирањето на гасоводите и нафтоводите. Затоа властите треба да лобираат повеќе и да се борат поагресивно за место на Македонија на енергетските коридори, вели Ташковиќ со цел земјата да обезбеди статрегиско долгорочно решение за енергетска стабилност.
Македонија е
енергетски зависна од увоз. Иако има недостиг од енергенси во изминатите
години многу малку или воопшто не инвестираше во изградба на нови
капацитети. Дури лани, толку време од осамостојувањето, земјата изготви
енергетска стратегија што ги зацртува приритетите и проектите во
наредните 20 години. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Две европски компании сакаат да инвестираат во АМБО
Владата во Чешка сака да инвестира во АМБО, а уште една европска компанија преговара за вклучување во нафтоводот. Одговорните луѓе во конзорциумот што ќе го гради нафтоводот кој ќе минува низ Албанија, Македонија и Бугарија велат дека разговорите се во завршна фаза и најверојатно ќе бидат финализирани годинава. „Во моментов спроведуваат длабински анализи за проектот АМБО, тоа е група која ја претставува чешката влада која е заинтересирана да инвестира во енергетски проекти за да се заштити себеси од растот на цените на енергенсите“, изјави Тед Фергусон, конзорциум АМБО. Проектот АМБО не е мртов, напротив тој е во предност пред конкурентските нафтоводи, вели и поранешниот министер за странски инвестиции Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. Според него 2010. ќе биде година која ќе донесе нов импулс во реализацијата на мега проектот значаен за целиот регион. „Ниту еден најавените нафтоводи не е изграден, имаше некои објави по медиумите, церемонијални копања, поставување камен темелници но ништо не е отидено напред. АМБО е се уште на иста напредна позиција како што беше пред неколку години, ние се уште чекаме нафта да дојде од Казахстан и Русија“, вели Глигор Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. АМБО сигурно нема да почне да се гради уште неколку години, но добро е што за него има согласност од трите земји низ кој треба да се протега. „Добар напредок е тоа што меѓу Македонија, Бугарија и Албанија се склучени одредени спогодби кои им овозможуваат на потенцијалните инвеститори на АМБО, да работат како да го градат нафтоводот на една територија, а не на територија на три земји“, рече Борис Рикаловски, експерт.
Низ АМБО ќе се пренесува нафта за европскиот пазар, од Бургас - Бугарија, низ Македонија до Валона, Албанија. Од транзит земјава ќе заработува по околу 20 милиони долари годишно. „Тој проект е потребен, кога ќе се реализира и како, не можам да дадам такви проекции, но можам да кажам дека проектот е корисен и потребен за регионот, а и за Македонија“, изјави Фатмир Бесими, министер за економија. Руско-украинскиот спор за гасот исцрта нова енергетска мапа каде се води голема трка за контрола на енергетските извори и коридори. Македонија е само набљудувач на битката што ја водат моќните држави. Македонија е далеку од почетните и завршните точки на најважните енергетски патишта. Далеку од големите производители и потрошувачи на енергенси. Таквата позиција и малиот пазар ја прават земјата неважна при трасирањето на нафтоводите и гасоводите. Токму затоа, според експертите, властите треба поагресивно да се борат за место на Македонија на енергетските коридори. http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?vestID=123413 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
shaun.r ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 06-Jul-2009 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
![]() Vladimir , mislam dake ova se odnesuva na konkurentot na AMBO Burgas-Aleksandropulis , za toj naftovod Bugarite se pismanat |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Во право си shaun, но тој нафтовод е директна конкуренција на АМБО, а од друга страна наводните причини за повлекување на БГ од Бургас-Александрополис би се однесувале и на АМБО, иако не сум воопшто убеден дека на Борисов токму евентуалните еколошки ризици му се она што навистина му боде очи.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
До голема степен не може да се изгради Бургас-Александруполис,заштото трасето преминува преку национален парк + во програма на ЕУ за зачуване на природни зони "Натура 2000". Друго многу битно нешто е дека Бургас е само на неколко километри от едни от големите турскички курорти во БГ-Слончев Брег, Несебар,Созопол. Един разлив на нафта,ке направи штета за милиарди евра и според владата ризикот е голем. АМБО е почти обречен след като имаше и локален референдум за изградбата на каквито и да е нафтоводи во бургаско. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
odi vo prilog na ambo Русија го запира финансирањето на нафтоводот Бургас-Александрополис 09:41 |
16 февруари 2011
Форум
Руските учесници во проектот за нафтоводот Бургас-Александрополис ќе објават дека запираат со неговото финансирање, јавува РИА Новости ![]()
Претходно
шефот на „Транснефт" ,Николај Токарјов, тврдеше дека проектот за
трансбалканскиот нафтовод не е замрзнат, но практично на него не се
работи, откако Бугарија не ги исплатила во договорениот рок долговите на
проектот. Претходно „Транснефт" повеќепати се жалеше дека Бугарија не
го финансира својот дел од проектот „Бургас-Александрополис", како
резултат на што се напластени многу долгови. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Ташковиќ: АМБО подготвено чека касписката нафта да пристигне до Црното Море![]() ![]() ![]() Планираниот АМБО нафтовод, кој треба да пренесува нафта од бугарското пристаниште Бургас, преку Македонија до албанското пристаниште Валона на Јадранот е се уште одржлив, смета еден од основачите, поранешниот македонски министер за инвестиции и член на бордот на АМБО, Глигор Ташковиќ. Тој, во интервјуто за специјализираното издание за енергетика „Платс Енерџи“, кое го издава една од најголемите издавачки куќи на светот „МекГро енд Хил,“ вели дека проектот во последно време се држел настрана од јавноста, барајќи инвеститори и чекајќи поволен момент за негово материјализирање. АМБО е нафтовод кој е проектиран да пренесува нафта од 750 илјади барели дневно при што касписките резерви би биле пренесени преку Црното Мора без потреба да поминуваат преку преоптоварениот Босфорски залив, кој го сече Истанбул на два дела и каде што постои опасност од еколошка катастрофа со несогледливи последици со оглед на пренаселеноста на бреговите од двете страни на Босфорот. АМБО беше замислен во летото 1993 година и е конкурент на уште два потенцијални нафтоводи: Бургас-Александрополис на грчкиот егејски брег, и Самсун-Чејхан, кој ја сече Турција на два дела од север на Црното Море до југ на Медитеранот. Но, и овие два потенцијални нафтоводи се соочуваат со големи одложувања. Бургас-Александрополис наидува отпор кај бугарските власти, а Самсун-Чејхан, исто така, не предизвикува ентузијазам кај турските власти. Сето ова се случува на големо незадоволство на Русија, која сака својата нафта да ја пренесе до Медитеранот преку овие нафтоводи. Но, и овие два нафтоводи, како и АМБО, се соочуваат со одложувања и заради недостигот од сурова нафта која требаше да стигне до Црното Море во доволни количества за да се наполни еден или два од овие нафтоводи. Но, и покрај 10-годишно чекање, доволни количества нафта никако да стигнат. Следен проблем е финансирањето. Инвеститорите, пред се, големите нафтни компании, за кои се очекува дека ќе бидат спремни да вложат пари, се првиот предуслов за вакви проекти. - Банките не се подготвени да финансираат нафтоводи кои немаат договори за гарантирана испорака на нафта. Сепак, откако инвеститорите ќе го обезбедат неопходното финансирање и трансортните бродски компании ќе покажат спремност да достават нафта, финансирањето од банките ќе следи – смета Ташковиќ и додава дека ако некој од суверените фондови од Блискиот Исток покаже интерес за финансирање на АМБО, „ние сигурно ќе го поздравиме нивниот интерес.“ АМБО планира да биде во добра позиција да ги пренесе вишоците на нафта за кои се очекува дека ќе стигнат на брегот на Црното Мора од 2013 година - Во моментов, производството на нафта од Каспискиот регион е наменето за западните пазари и заради тоа има потреба од западна траса која ќе го прескокне Босфорскиот залив – вели Ташковиќ. Соопштението објавено во декември 2010 година за експанзија на Каспискиот нафтоводен конзорциум (СРС), раководен од нафтниот гигант „Шеврон“ е добра вест за АМБО и „ги цементира неговите долгорочни шанси за успех,“ смета Ташковиќ. „Шеврон“ официјално со стартуваше проектот вреден 5,4 милијарди долари да се удвои капацитетот на нафтната рута на СРС до нивото од 67 милиони метрички тони годишно (1,34 милиони барели дневно) до 2015 година. Новите количества нафта ќе пристигнат од проектите Тенгиз и Карачаганак во Казахстан, каде што производството на сурова нафта сигурно ќе расте, а веројатно и од нови преокти каков што е нафтоносното поле Корчагин во Русија, кое започна да работи годинава, како и полето Кашаган во Казахстан, чиј почеток е закажан за 2015 година Растот на достапноста на нафтата сигурно ќе доведе до дополнително отежнување на нејзиниот транспорт преку Босфорот и подолго чекање, како и поголеми мешаници и тоа особено во зимските сезони. Покрај ова, се стравува и од можна еколошка катастрофа, како што се зголемува нивото на транспрт на нафта. Ташковиќ смета дека економската оправданост на АМБО е посупериорна во однос на конкурентските нафтоводи. Тој, исто така, додава и дека Бугарија, Македонија и Албанија, земјите низ кои АМБО треба да поминува, имаат потпишано трипартитна конвенција, која е внесена и во нивните национални законодавства. - Таа сега има статус на законски договор. Ние имаме проект со клуч на рака и чекаме само нафтата да пристигне – вели Ташковиќ. (Легенда: предвидените рути на трите конкурентски нафтоводи: АМБО, Самсун-Чејхан и Бургас-Александрополис) |
||||||||||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |