build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 74757677>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 6495
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1501 Posted: 30-Mar-2020 at 15:35
Поради короната ќе доцни пристигнувањето на новите автобуси за ЈСП – Скопје

Пандемијата на корона вирусот ќе влијае и на испораката на новите еколошки автобуси за ЈСП – Скопје. Првата пратка од новиот возен парк требаше да пристигне до крајот на март, но поради околностите со вирусот Ковид-19 во речиси цела Европа таа ќе се одложи на неодредено време. Од Јавното сообраќајно претпријатие за „Мета.мк“ велат дека се во постојана комуникација со добавувачот, којшто треба да ги испорача автобусите од германскиот производител „МАН“.

– Во актуелната ситуација, неблагодарно е да најавуваме нови термини кога би се реализирала испораката на првата пратка возила – посочуваат од ЈСП – Скопје.

Засега е сигурно дека очекуваната динамика на испорака на набавените 33 еколошки автобуси нема да се исполни. Скопските градски власти пред еден месец објавија дека обновата на возниот парк на ЈСП ќе почне кон крајот на март, посочувајќи дека дел од автобусите веќе се произведени и е потребно само да бидат испорачани. Сепак, корона кризата ја промени планираната динамика на испорака.

Градот Скопје и ЈСП во септември минатата година го потпишаа договорот за набавка на 21 единечен и 12 зглобни автобуси за потребите на јавниот превоз на главниот град. Новите автобуси треба да ја намалат годишната потрошувачка на гориво за 25.000 евра по автобус, додека за 700 отсто ќе се намали испуштањето на ПМ честички во воздухот од нивното работење.

https://meta.mk/poradi-koronata-ќe-doczni-pristignuvaњeto-na-novite-avtobusi-za-јsp-skopјe/
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #1502 Posted: 30-Mar-2020 at 15:57
Доста футиристички напредок, ни во Норвешка нема автобус што го поништува загадувањето од седум други.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 4731
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1503 Posted: 30-Mar-2020 at 17:43
Originally posted by Staro Skopje

Доста футиристички напредок, ни во Норвешка нема автобус што го поништува загадувањето од седум други.


Тоа е бидејќи нема ниту едно друго место каде дури седум се Саноси од 1966
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 6495
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1504 Posted: 09-Apr-2020 at 07:26
ОД УТРЕ АВТОБУСИ ВО СКОПЈЕ ЌЕ ИМА САМО ОД 5 ДО 9 И ОД 13 ДО 16 ЧАСОТ

Од утре автобуси во Скопје ќе има само од 5 до 9 часот наутро и од 13 до 16 часот попладне. Од 9 до 13 часот автобуси на ЈСП „Скопје“ и приватните превозници во работните денови нема да возат. Исто така поради полицискиот час автобуси нема да има ниту за викендите.

Како што објаснуваат од ЈСП „Скопје“ автобуси ќе има во периодот кога граѓаните одат и се враќаат од работа.

Автобусите во овие термини ќе возат по саботен возен ред, со исклучок на линиите 9, 19, 20 и 23, кои ќе сообраќаат по редуциран делничен возен ред“, велат од ЈСП „Скопје“.

Согласно одлуката на Влада за забрана за движење од петок од 16 часот до 5 часот во понеделник, автобуси за време на викенд нема да има.

Од понеделник до петок, дел од билетарниците и центрите за персонализација ќе имаат скратено работно време, а дел ќе бидат затворени. За викенд нема воопшто да работат.

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/od-utre-avtobusi-vo-skopje-ke-ima-samo-od-5-do-9-i-od-13-do-16-chasot/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7347
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1505 Posted: 10-Apr-2020 at 17:32

комплетно е рабирливо автобуси да не сообраќаат во полициски час

тоа што не е разбирливо е што ЈСП на секоја криза ги проретчува линиите место да ги зачисто... со оглед на полициските часови, сега имаме краток период во денот каде што се купчат повеќе луѓе на едно место, а ЈСП не прави ништо да го регулира тоа, и свесно ја влошува ситуацијата
стојам на тоа дека од сите што постојат во земјава, поидиотско претпријатие од ЈСП не постои
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 966
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #1506 Posted: 10-Apr-2020 at 19:18
И после се чудат зашто никој не се вози со нив.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2395
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1507 Posted: 11-Apr-2020 at 10:26
Originally posted by zabegan


комплетно е рабирливо автобуси да не сообраќаат во полициски час

тоа што не е разбирливо е што ЈСП на секоја криза ги проретчува линиите место да ги зачисто... со оглед на полициските часови, сега имаме краток период во денот каде што се купчат повеќе луѓе на едно место, а ЈСП не прави ништо да го регулира тоа, и свесно ја влошува ситуацијата
стојам на тоа дека од сите што постојат во земјава, поидиотско претпријатие од ЈСП не постои


Не е разбирливо, зашто за време на полициски час работат: лекари, медицински сестри и браќа, болничари, аптекари, Црван Крст, полиција, обезбедување, пожарникари, чувари, комуналци, пекари, пумпаџии, цариници, шпедитери, возачи на шлепери...

Инаку, од ЈСП како општествено неодговорно претпријатие, не може да се очекува ништо друго. Не само што ги проретчиле автобусите, туку имаше поплаки на Фејсбук дека по две линии спојувале во еден автобус.

Толку се неспособни, што не се во состојба ниту да препишат. Препишале од Белград, кој го укина јавниот превоз, но не препишале дека градот воведе коридорски линии за оние што мора да одат на работа како горенаведените.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7347
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1508 Posted: 13-Apr-2020 at 21:34
Originally posted by ehrlich

И после се чудат зашто никој не се вози со нив.
сеуште го злоупотребуваат тоа што мнозинството од граѓаните се приморани да ги користат
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 6495
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1509 Posted: 07-May-2020 at 14:13
Двосменскиот режим на ЈСП донесе двојни проблеми

И покрај тоа што полицискиот час трае од 5 од 19 часот, Јавното сообраќајно претпријатие вози без измена во начинот на превозот, во две смени. Граѓаните можат да користат јавен превоз од 5 часот наутро до 9 часот и потоа од 13 часот до 19 часот. Тоа значи дека иако движењето на граѓаните не е ограничено во периодот од 9 до 13 часот, скопјани во тој интервал немаат јавен градски превоз. Некои коментираат дека животот не е престанат поради пандемијата на коронавирусот и навистина имаат потреба од јавен градски превоз. Им треба за да стигнат на работа, да ги завршат обврските во банките, продавниците, па дури и да одат на пазар и да се вратат со автобус.

Реакциите и поплаките од граѓаните стигнале и до ЈСП, но од претпријатието изјавуваат дека во случајов тие не одлучуваат самостојно за режимот на јавниот превоз.
– Ова со јавниов превоз навистина е несредено. Ако нешто многу ме нервира кога одам на работа тоа е јавниот градски превоз. Наутро морам да го фатам последниот автобус со бројот 57, кој тргнува од Радишани во 7.56 часот и бидејќи на работа стигнувам 40 минути порано одошто ми почнува работата морам бесцелно да шетам низ град.

За враќање кога сум втора смена до 18 часот морам да го фатам последниот автобус со бројот 57 што тргнува од Козле во 17.44 часот, па поради тоа морам од работа да излезам 15 минути порано. Бидејќи работам во продажба, ги бркам купувачите за да затворам порано. Во поголеми продажни центри, како на пример во ГТЦ, има вработени што треба да дојдат во меѓусмена, но не доаѓаат на работа затоа што немаат автобуси во тој период, па тие од прва смена остануваат сами цела смена и тоа е проблем. Некои користат такси, па си ги даваат меѓу себе дневниците за превоз или се караат, не може да се разберат.

Со двосменското работење на ЈСП се јавуваат и други проблеми, кои не ја намалуваат опасноста од пренесување зараза. Вчера на пример полн беше автобусот со бројот 57 луѓето стоеја и горе и долу, на скалите, немаше никакво растојание, а имаше лица и без маски – раскажува Маја Серафимовска.
Друга скопјанка, која поради корана-кризава не оди на работа, се жали исто така дека поради двосменското работење на ЈСП не може да оди на пазарите.

– За на пазар треба да одам рано, во осум кога пазарџиите сѐ уште ги немаат наредено тезгите, а потоа на трчање да фатам автобус до населбата каде што живеам, пред 9 часот. Ми преостанува да одам попладне по 13 часот, па потоа да се туркаме во полни автобуси, затоа што тогаш многумина и се враќаат од работа. И не е само пазарот, има и други обврски што треба да се завршат, плаќање сметки, кои на пример не може или не знаеме електронски да ги плаќаме и слично. Еве, сестра ми на пример работи втора смена од 12 часот и мора да оди пеш или со такси, бидејќи во тој период нема автобус. Јавен превоз би требало да има непрекинато до полицискиот час – вели жителка на Кисела Вода.

Од ЈСП, пак, објаснуваат дека начинот на функционирање на јавниот превоз и воопшто целото функционирање на претпријатието се во согласност со одлуките и насоките на институциите директно надлежни за справување со коронавирусот.
– Истовремено, од првиот ден откако беше регистриран првиот позитивен случај со ковид-19 во државава, па до денеска, бројот на патниците е намален за речиси 70 отсто, особено во периодот околу пладне, па и тој факт е земен предвид при проектирањето на рестриктивните мерки за режимот на јавниот превоз. Имајќи ја предвид актуелната, вонредна ситуација во државава, граѓаните, поточно корисниците на јавниот превоз, како и сите субјекти и слично, треба да имаат разбирање за околностите и да се приспособат на новонастанатата ситуација и на условите за функционирање во сите сфери од секојдневието. За евентуални промени ЈСП „Скопје“ навремено ќе информира како и досега – објаснуваат од претпријатието.

Оттаму додаваат дека уште од 17 април ги презеле сите мерки да се испочитуваат донесените уредби за превоз за време на вонредната состојба. Во речиси сите возила има лице задолжено да ги регулира влезот/излезот на патници, односно да го одржува оптималниот број патници во согласност со уредбата. Имено, се дозволува возилата да бидат исполнети со 50 отсто од вкупниот капацитет на автобусот. Сепак и оттаму потврдуваат дека уште од првиот ден, откако почна да се применува овој начин на организација, внатрешната контрола на ЈСП регистрирала поголем број патници од дозволеното на неколку линии. Такви појави имало во автобусите со броевите 57, 58, 63 и 65, но, според ЈСП на посочените линии биле пуштани дополнителен број автобуси за да се испочитуваат насоките од уредбите за превоз на градските и на приградските линии.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/skopje/двосменскиот-режим-на-јсп-донесе-двој/
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 966
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #1510 Posted: 07-May-2020 at 19:50

ЈСП

Секој коментар понатаму е излишен. Само би кажал, ова е огледало и на работата на Град Скопје
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 6495
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1511 Posted: 18-May-2020 at 09:19
ЈСП: Допрва ќе се утврди начинот на кој ќе се одвива превозот по намалувањето на мерките

Намалувањето на вонредните мерки, ќе им овозможи на луѓето да продолжат со активности коишто ги извршуваа и претходно, а со тоа ќе почне и почесто да се користи и јавниот превоз.

Досега, меѓуградскиот сообраќај сè уште е во прекин, додека пак, меѓуопштинскиот сообраќај е регулиран според уредба на Владата со која е предвидено возилата да бидат исполнети со 50% од вкупниот капацитет на возилото за превоз на патници. Воедно, уредбата наложува во секое возило да има задолжено лице кое го регулира влезот и излезот на патници, со цел да го одржува оптималниот број.

Од Јавното сообраќајно претпријатие (ЈСП – Скопје) пак, велат дека се разработува план на кој начин ќе се реализира одвивањето на јавниот превоз во однос на одржување социјална дистанца, пред сѐ, начин на регулација на патници во возилата. Оттаму посочуваат дека веќе се разгледуваат идеи и искуства кои се применуваат во земјите во регионот и пошироко, а би биле приближно соодветни и применливи кај нас.

„Допрва ќе се утврди дали тие ќе бидат во форма на обележување со боја, поставување/лепење соодветни ленти, некој тип физички препреки. Но, извесно е дека тие ќе треба да бидат применливи кога ќе настапи значително олабавување на рестриктивните мерки за движење на граѓаните, кои веројатно ќе условат и враќање на вообичаениот режим на функционирање на јавниот превоз“ – изјави за „Мета.мк“ Деспина Трајковска – Димова од ЈСП.

Од воведувањето на полицискиот час, автобусите на ЈСП и приватните превозници сообраќаа по саботен возен ред и во две смени во текот на денот, од 5 до 9 часот и од 13 до 19 часот. Од денеска (18 мај) автобускиот јавен превоз во Скопје функционира непрекинато во периодот од 5 до 19 часот. Но, иако е укинат двозменскиот режим, сепак автобусите на ЈСП и на приватните превозници ќе сообраќаат по саботен возен ред. Исклучок ќе бидат градските линии 9, 19, 20 и 23, кои ќе возат по редуциран делничен возен ред.

Бесплатните средношколски и студентски билети, како и бесплатниот превоз за возрасни лица во вторник, петок, сабота и недела и понатаму не важат. Сè уште се укинати и трите автобуски линии (25, 25А и 25Б) што сообраќаат до Средно Водно, туристичката линија „Сити тур“, а не работи и Жичарницата на Водно.

ЈСП-Скопје апелира на рационално користење на јавниот превоз и задолжително носење на заштитна опрема при користење на превозот согласно уредбите за заштита од Ковид-19.

https://meta.mk/jsp-doprva-kje-se-utvrdi-nachinot-na-koj-kje-se-odviva-prevozot-po-namaluvanjeto-na-merkite/
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2395
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1512 Posted: 19-May-2020 at 21:01
Originally posted by stef4o


Од Јавното сообраќајно претпријатие (ЈСП – Скопје) пак, велат дека се разработува план на кој начин ќе се реализира одвивањето на јавниот превоз во однос на одржување социјална дистанца, пред сѐ, начин на регулација на патници во возилата. Оттаму посочуваат дека веќе се разгледуваат идеи и искуства кои се применуваат во земјите во регионот и пошироко, а би биле приближно соодветни и применливи кај нас.

„Допрва ќе се утврди дали тие ќе бидат во форма на обележување со боја, поставување/лепење соодветни ленти, некој тип физички препреки. Но, извесно е дека тие ќе треба да бидат применливи кога ќе настапи значително олабавување на рестриктивните мерки за движење на граѓаните, кои веројатно ќе условат и враќање на вообичаениот режим на функционирање на јавниот превоз“ – изјави за „Мета.мк“ Деспина Трајковска – Димова од ЈСП.



Нешто се побркала. Да не го помешала ЈСП со Тримет, Портланд?

Passenger limits:

Buses are limited to 19–24 riders at one time — 19 individuals, or up to 24 if people are riding together (such as couples or parents with children).

If a bus has 19–24 riders, it will not pick up new passengers until someone exits. We’ll try to adjust service if buses are consistently full, but you may still want to leave extra time for your trip.

Elevated cleaning:

We’re frequently wiping down all places people may touch on buses and trains with disinfectant This includes things like railings, straps, doors, exit buttons, seats, the operator cabin, and more. Initially this was done every night but it will soon be done about every 4 hours during the day as well.

https://trimet.org/health/
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 485
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1513 Posted: 20-May-2020 at 19:55
1. Денес во светот се прават студии и и анализи на база да движење на мобилните уреди (based on податоци од Google, мобилни оператори) врз основа на кои се формираат нови линии според движењето на масите народ низ градот во текот на денот. Не постои анкета која може да открие постоење на некоја скриена маса од 200 луѓе од Ѓорче што работат у бунарџик и дека постојат други 100 од Хром што работат у Илинден па да може да се формира нова линија. Тие податоци не се откриваат според искористеноста на постоечките линии, нема како. Затоа, треба градот да најми ИТ компанија од Македонија, да се проба да се направи анализа на современ начин и да се утврдат нови линии.

Ова треба да биде проект во јавен превоз, а не 57ца дали проаѓала низ ГТЦ. Не сме ни свесни колку би се оптимизирале трошоците на ЈСП наспроти задоволените потреби на граѓаните за превоз.

2. Дозволување на приватни превозници на било која линија ако покажат интерес. Мора едноставно да се згусти временскиот распоред. Неможе од КиселаВода која е на 2 км од центар на град да има линија за према западно Скопје само на 20мин во работни денови, на 40мин викенди/празници/попладне и недела попладне воопшто да ја нема. Тоа едноставно не смее, затоа јавниот превоз не е атрактивен, не заради состојбата на возилата.

3. Двокатните да се лицитираат на продажба меѓународно доколку има интерес да се продадат. Да се понуди buy-back аранжман на Yutong доколку е можно у замена за нешто поефикасно. Опција за нивно гасифицирање. Било што да се направи, све ми паѓа на памет, ама тие двокатни локомотиви не треба да се трклаат веќе по Скопје. Тие автобуси се 4 пати понеефикасни од најефикасните на пазарот мерено во "литри нафта/број на превезени патници/саат", тоа се загубари на тркала.

4. Компании регистрирани на територија на Град Скопје кои ќе набават автобуски билети месечни за своите вработени да може да им се пресмета тој трошок во реинсвестирана добивка, односно во делот на даночно ослободување. Денес се чудат што да прават компаниите со тие пари, па купуваат возила за обнова на возен парк (одлив на девизи), па нивни деца/роднини ги возат со поломошно иако не се вработени во фирмите, купуваат телевизори и бела техника (повторно одлив на девизи). Разни законски вратоломии се прават за да се ушпара на данок, а тоа може да се слее во јавен превоз. Значи не исплата по 1000 денари на вработените за да си купат сами билети, него фиксно директно давање билет. Тогаш многу луѓе ќе се замислат да се качат во автобус кога веќе го имаат билетот, него ли сега. Може да важи истата мерка и за меѓуградски и межуопштински превоз за низ Македонија за оние кои патуваат пример Скопје-Куманово/Тетово/Велес секој ден.

5. Намалување на цената со една единствена цел, зголемување на наплата.


Edited by user8642 - 20-May-2020 at 19:58
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 966
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #1514 Posted: 20-May-2020 at 21:18

Секоја чест Истото го мислам, буквално во секоја точка
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 4731
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1515 Posted: 20-May-2020 at 21:57
Originally posted by user8642

1. Денес во светот се прават студии и и анализи на база да движење на мобилните уреди (based on податоци од Google, мобилни оператори) врз основа на кои се формираат нови линии според движењето на масите народ низ градот во текот на денот. Не постои анкета која може да открие постоење на некоја скриена маса од 200 луѓе од Ѓорче што работат у бунарџик и дека постојат други 100 од Хром што работат у Илинден па да може да се формира нова линија. Тие податоци не се откриваат според искористеноста на постоечките линии, нема како. Затоа, треба градот да најми ИТ компанија од Македонија, да се проба да се направи анализа на современ начин и да се утврдат нови линии.

Ова треба да биде проект во јавен превоз, а не 57ца дали проаѓала низ ГТЦ. Не сме ни свесни колку би се оптимизирале трошоците на ЈСП наспроти задоволените потреби на граѓаните за превоз.

2. Дозволување на приватни превозници на било која линија ако покажат интерес. Мора едноставно да се згусти временскиот распоред. Неможе од КиселаВода која е на 2 км од центар на град да има линија за према западно Скопје само на 20мин во работни денови, на 40мин викенди/празници/попладне и недела попладне воопшто да ја нема. Тоа едноставно не смее, затоа јавниот превоз не е атрактивен, не заради состојбата на возилата.

3. Двокатните да се лицитираат на продажба меѓународно доколку има интерес да се продадат. Да се понуди buy-back аранжман на Yutong доколку е можно у замена за нешто поефикасно. Опција за нивно гасифицирање. Било што да се направи, све ми паѓа на памет, ама тие двокатни локомотиви не треба да се трклаат веќе по Скопје. Тие автобуси се 4 пати понеефикасни од најефикасните на пазарот мерено во "литри нафта/број на превезени патници/саат", тоа се загубари на тркала.

4. Компании регистрирани на територија на Град Скопје кои ќе набават автобуски билети месечни за своите вработени да може да им се пресмета тој трошок во реинсвестирана добивка, односно во делот на даночно ослободување. Денес се чудат што да прават компаниите со тие пари, па купуваат возила за обнова на возен парк (одлив на девизи), па нивни деца/роднини ги возат со поломошно иако не се вработени во фирмите, купуваат телевизори и бела техника (повторно одлив на девизи). Разни законски вратоломии се прават за да се ушпара на данок, а тоа може да се слее во јавен превоз. Значи не исплата по 1000 денари на вработените за да си купат сами билети, него фиксно директно давање билет. Тогаш многу луѓе ќе се замислат да се качат во автобус кога веќе го имаат билетот, него ли сега. Може да важи истата мерка и за меѓуградски и межуопштински превоз за низ Македонија за оние кои патуваат пример Скопје-Куманово/Тетово/Велес секој ден.

5. Намалување на цената со една единствена цел, зголемување на наплата.


COPY PASTE на Шилегов во инбокс треба сите колективно. Не дека не му требаат идеи за двокатните, сигурен сум дека ќе имаат слух за да се ослободат од вмровските оставштини.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #1516 Posted: 20-May-2020 at 22:18

Уште оперираме по стратегија од 1984

ЈСП, како бирократско-заостанато претпријатие, може да се боцне со либерализација на приватниот превоз и негово поголемо интегрирање во мрежата, сегашна и идна.

Под претпоставка дека ќе се изгради БРТ-то, може да се развијат неколку видови на автобуски линии, секоја од нив со свои специфики и различен возен ред, возила, рути:

1. Собирни линии - линии кои од сите страни на градот ќе возат патници до најблиската БРТ постојка, а потоа ќе се вратат назад. Би биле многу чести и опслужувани воглавно од возила со низок и среден капацитет.
2. Долги линии - линии кои ќе сообраќаат од една до друга страна на градот, понекогаш паралелно на БРТ. Би служеле за уште подобро поврзување на градот и растеретување на системот на бас рапид транзит, а ќе се користат возила со висок капацитет.
3. Кружни линии - кои ќе кружат околу градот.
4. Централни линии - би го опслужувале централното градско подрачје, неретко одејќи од постојка на едната до постојка на другата БРТ линија.
5. Приградски линии - поврзувајќи ги приградските населби кои сега се ужасно покриени меѓусебе со јавниот превоз, а БРТ не би ја подобрил ситуацијата.
5. Аграрни линии - би возеле од земјоделските села во околината на Скопје до зелените пазари и назад. Опслужени од модифицирани минибуси.
6. Конектирачки линии - би оделе од важните транспортни точки (аеродром, park 'n' ride, жел. станици) до БРТ постојки и објекти и области од поголемо значење, како на пример центарот на градот.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 485
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1517 Posted: 20-May-2020 at 23:45
Најнапред, драбо ми е што се сложувате. Да се надополнам за точка 4. од погоре. Зашто државата исплаќа пари за превоз на вработени во јавна администрација низ Скопје, а има државно претпријатие кое ја обезбедува истата таа услуга. А не се малку такви, пола и повеќе од државната администрација е лоцирана во Скопје. Тоа што некогаш се плаќаше издвоено хранариа+превоз кроз тек на време се има слеано у плата и се има заборавено. Еве сега криза е, скупе су паре, а видовме дека државата многу лесно може со една одлука на влада да крати плати на администрација, па да им дадам еден предлог. На сите јавни слежбеници да им се скрати по 1000 денари од плата трајно на територија на сите градови каде што има јавен превоз и да им се даде слободни билети, па кој сака нека го користи. Оваа голгота мора да се прекрати. Ако се собере ова на куп, стимулација за приватни компании, јавна администрација сите да имаат билети, студенти, ученици, па ете ги 70% од оние што се движат низ градот. А со толку прилив на пари во ЈСП ќе има буџет за многу повеќе работи него сега.

Edited by user8642 - 20-May-2020 at 23:46
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #1518 Posted: 21-May-2020 at 00:44
Може да се воведе и такса за јавен превоз, која годишно би чинела 1000 денари во Скопје, 400-600 во останатите општини каде има јавен превоз и 50 денари онаму каде што нема (90% од последниве рамномерно би се рапсределиле низ ЈСП-ата во нивните региони, а 10% во останатите региони од државата). За почеток не би се намалила цената на билет, барем не поради оваа мерка - реобмислување на цените и билетите секако треба. Од плаќање такса би биле ослободени помладите од 14 години, бремените жени и примателите на социјална помош. Според ДЗС, во 2018 во скопскиот регион живееле 630,873 луѓе, од кои 115,954 биле до 14 години, родени биле 8,020 деца (минус близнаци, тризнаци = бремени жени), а бројот на социјални случаи веднаш не го најдов, но да претпоставиме дека 450,000 луѓе би платиле такса - тоа се 7.3 милиони евра.

Потоа, таксата значително би се зголемила (и тоа скалесто, во однос на примањата на граѓанинот и опслуженоста со јавен превоз во неговото место на живеење; оној кој има БРТ постојка пред куќа би плаќал повеќе од некој кој живее во планинско село во скопскиот регион каде што не оди автобус), а билетите би поевтиниле. Помладите од 18 (и средношколците кои веќе станале полнолетни) и студентите на додипломски и мастер студии на факултет во Македонија би се возеле бесплатно од 1 септември до 30 јуни (15 август до 15 јули, без викенд за студентите), а бремените жени и оние кои на било кој начин се наградени од државата (орден и сл.) би имале бесплатен превоз постојано. Повластувања би имало и за пензионерите, примателите на социјална помош и невработените.

Да се воведе и алтернативен начин на плаќање, како на пример со пластични шишиња кои ќе се остават за рециклирање на постојка или читање книга.

На сите избрани и именувани функционери и вработени во државните органи, органите на локалната самоуправа и сите јавни претпријатија под нивна надлежност во Скопје да им се скратат 1000 денари од платата (но не повеќе од 6% доколку износот го надминува тоа), а на оние од другите градови помалку, и да им се издаде слободен билет кој ќе важи од понеделник до петок (и во сабота и недела доколку истите се работно ангажирани). Да се поттикнат и приватните субјекти на слична мерка, онаму каде тоа е возможно.

Покрај таксата за јавен превоз, да се воведе и кредит за јавен превоз, во износ од 500 денари годишно, кој би овозможувал попуст при купување билет - па така 50 возења директно би можеле да чинат 25 наместо 35 денари, или пак 14 возења не би се плаќале на лице место, а 15-тото би било 10 денари поевтино.

Покрај стимулирање на јавниот превоз, треба да се дестимулира и автомобилскиот - со зголемени акцизи за нафта (применливо ли е ова?) и давачки за возила кои не се користат за директно извршување на работните потреби, затворање на центарот за сообраќај и нов концепт на плаќање паркинг. Треба и намалување на употребата на службени возила.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 485
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1519 Posted: 22-May-2020 at 00:49
Една причина сериозна зашто на Скопје му се потребни гасифицирани автобуси. Пред некое време во ТВ дебата меѓу Коце и Шилегов беше изнесена една информација што мене вака како граѓанин ме изненади многу негативно. Пред неколку години додека беше Коце градоначалник морало да се пресели некоја гаража на комуналец од околината на пластичарска/топанско само заради тоа што навечер додека мирувале камионите не останувал полн резервоар на камион од кражби и морало да се однесе во друг дел од градот да не биде на достап на лопови.

Е сега верувам дека ова е случај и со ЈСП, ама заради политичка коректност према заедниците кои се склони на ваков тип ситен криминал, а вероватно и поради политички пазар унутар коалиции одредени "граѓани" да бидат оставени на мира да си тераат работа, па можда и некое ситно перење пари преку извлекување под изговор за кражби. Апелирам до град Скопје под итно да се гасифицира се што може зашто плин потешко се краде, или барем она што е на дизел од возен парк да биде чуван во гаража каде има помалку ваков криминал.

Во секој случај, ние не ни можеме вака оддалеку да замислиме на кој се начин крвари градскиот буџет и со какви се глупи ситно-политизирани проблемчиња се соочува градската управа. Не сум можел да замислам дека има некој што редовно ги празнел резервоарите на камионите преку вечер и тоа била редовна појава што се толерирала. Пострашно ми е да замислам дека тоа денес сеуште се случува негде! Путуј Европо, не не чекај нас!

Edited by user8642 - 22-May-2020 at 00:51
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #1520 Posted: 24-May-2020 at 18:38
Текст од февруари, но нафрла неколку битни поенти. Последниот параграф е... чуден.

Ќе стане ли конечно јавниот автобуски превоз во Скопје одржлив?

Иако Јавното сообраќајно претпријатие во Скопје датира уште од годините веднаш по Втората светска војна, за жал се чини дека и неговата флота, како и фреквенцијата и квалитетот на услугата не покажале некој огромен напредок во децениите што следувале. Ќе се сложиме дека масовното подновување на возниот парк од пред неколку години кога се купија дизел автобуси од Кина и Украина, беше добра промена, но не може да се каже дека е избрано одржливо решение. Последново никако не се вклопува во концептите за модерен јавен автобуски превоз кој е општо прифатен стандард во светот кон кој се стремиме да се приближиме. Освен дизел моторите кои сериозно го загдуваат воздухот со ПМ честички, може да се дебатира и за недостатокот на простор во внатрешноста на автобусите, сериозните проблеми со нивното одржување, па дури и нивната оперативност во услови на остри скопски зими.

За поздравување е последната одлука за набавка на нови 30 автобуси кои ќе користат природен гас, како и најавата за имплементација на сосема нов концепт кај нас на т.н Bus Rapid Transit (BRT), но се чини дека сето ова стигнува помалку задоцнето, некоординирано и што е уште поважно првенствено во функција на политиката. Експертите од поодамна предупредуваат дека инвестициските циклуси мора да бидат одвоени од политичките односно изборните циклуси. Четири години се прекраток период кога станува збор за решавање на стратешки инфраструктурни прашања. Токму затоа, водени од мотиви кои не се многу блиски со одржливоста, економскиот бенефит и квалитет, се нудат решенија кои се парцијални, нецелосно анализирани и кои за жал често или неславно завршуваат или пак без очекуваниот успех. Параелно со ова, стои постојано отворено и прашањето на непопуларноста на јавниот автобуски превоз кај нас. Имено, факт е дека и покрај недостигот од паркинг-простор, сообраќајниот метеж и загадениот воздух, граѓаните сепак избираат да не го користат јавниот автобуски превоз доколку имаат друга опција. Ова е факт кој навистина треба да ги загрижи надлежните, но и да ги поттикне на акција, односно спроведување на конкретни анализи и истражувања со цел лоцирање на проблемите и одговорностите.

Во врска со актуелните состојби со јавниот превоз во Скопје, како и алтернативите за неговиот одржлив равој, во овој број на Порта 3 разговараме со м-р Горан Танчевски, дипл. машински инженер и дипл. инженер технолог, кој работи како консултант на УНИДО и ЕБРД, кој меѓу другото ја проучува одржливоста во областа на сообраќајот, особено јавниот превоз во Скопје.

(...)

Порта 3 се обиде да добие одговор за вклученоста на граѓанските организации во креирањето на политиките од оваа област. Побаравме мислење од МАЦЕФ, но од таму не добивме никаков одговор. До Центарот за климатски промени испративме прашања за тоа дали граѓанските организации се доволно вклучени во креирањето политики кога станува збор за урбанизацијата и сообраќајот и за какви се конкретно нивните искуства кога станува збор за решенијата кои се нудат во областа на јавниот превоз. Исто така, ги прашавме колку сегментот на сообраќајот воопшто, а посебно јавниот превоз во Скопје е препознаен како фактор на влијание од аспект на борбата со климатските промени. Град Скопје има направено студија Resilient Skopje, но дали предложените решенија подоцна се спроведуваат во пракса. Центарот за климатски промени учествуваше во подготовката на вториот национален извештај за климатските промени. Кои се сознанијата до кои се дојде a propos јавниот превоз во Скопје. Колку проекти биле реализирани, колку средства и какви се ефектите. Но, од Центарот за климатски промени ни рекоа дека нема да ни дадат одговор на прашањата.

porta3.mk
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 74757677>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.422 seconds.

Copyright ©2007 - 2020  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.