build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Автопати и експресни патишта (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12345 52>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 874
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #41 Posted: 15-Jan-2022 at 02:04
Hahah, I <3 ЈПДП
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #42 Posted: 14-Jan-2022 at 17:28

ваљда мислат на осветлувањето на клучките, онаму каде што го има... секако трагикомина ситуација каде државата нема никаков проблем да ја загрозува безбедноста на граѓаните
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Влатко View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Aug-2016
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 512
  Quote Влатко Quote  Post ReplyReply #43 Posted: 14-Jan-2022 at 09:03
Originally posted by stef4o

ЈПДП воведува рестрикции на осветлувањето на патиштата

Јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) почна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, со запазување на безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта.

Од Јавното претпријатие ги повикуваат корисниците на патиштата во земјава да ја прилагодат брзината на движење спрема условите на патот и да бидат внимателни заради нивна безбедност и безбедоста на останатите учесници во сообраќајот.

Оттаму појаснуваат дека рестрикциите се во насока на растоварување на енергетскиот систем од недостиг на електрична енергија во земјата, согласно со Уредбата на Владата од 30 октомври 2021 година со која се предвидува минимален сигурносен обем на осветлување на улици, плоштади и други објекти во земјава, која ги опфаќа и патиштата.

– Јавното претпријатие за државни патишта започна со рестрикција на осветлувањето на државните патишта. Имено, спроведувајќи ја одлуката на Владата, ЈПДП започна со намалување на осветлувањето во ноември 2021 година, се вели во денешното соопштение од ЈПДП. Во време кога државата се соочува со предизвикот на решавање на енергетската криза сакаме да ја известиме јавноста дека Јавното претпријатие за државни патишта започна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, притоа запазувајќи ја безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта во Република Северна Македонија, појаснуваат од ЈПДП.

https://mk.tv21.tv/jpdp-voveduva-restriktsii-na-osvetluvaneto-na-patishtata



Овде би додал, кое црно осветлување по нашите патишта бре леба им???
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #44 Posted: 13-Jan-2022 at 15:41
A patarira redovno ke se naplaka, ili...?
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #45 Posted: 13-Jan-2022 at 14:06
ЈПДП воведува рестрикции на осветлувањето на патиштата

Јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) почна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, со запазување на безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта.

Од Јавното претпријатие ги повикуваат корисниците на патиштата во земјава да ја прилагодат брзината на движење спрема условите на патот и да бидат внимателни заради нивна безбедност и безбедоста на останатите учесници во сообраќајот.

Оттаму појаснуваат дека рестрикциите се во насока на растоварување на енергетскиот систем од недостиг на електрична енергија во земјата, согласно со Уредбата на Владата од 30 октомври 2021 година со која се предвидува минимален сигурносен обем на осветлување на улици, плоштади и други објекти во земјава, која ги опфаќа и патиштата.

– Јавното претпријатие за државни патишта започна со рестрикција на осветлувањето на државните патишта. Имено, спроведувајќи ја одлуката на Владата, ЈПДП започна со намалување на осветлувањето во ноември 2021 година, се вели во денешното соопштение од ЈПДП. Во време кога државата се соочува со предизвикот на решавање на енергетската криза сакаме да ја известиме јавноста дека Јавното претпријатие за државни патишта започна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, притоа запазувајќи ја безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта во Република Северна Македонија, појаснуваат од ЈПДП.

https://mk.tv21.tv/jpdp-voveduva-restriktsii-na-osvetluvaneto-na-patishtata
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #46 Posted: 11-Jan-2022 at 18:12
Ова изгледа како Македонија да гради два паралелни Коридори-8, а у суштина не гради ни еден!
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #47 Posted: 11-Jan-2022 at 09:58
Штип - Крупиште експресниот се вози веќе година ипол, Крупиште - Кочани би требало во Март да се пушти...
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #48 Posted: 11-Jan-2022 at 00:16
Голем поздрав до корисникот dini09 од SkyScraperCity форумот за направените мапи во врска со планираните и изградените делници во Македонија.






ApplauseCheers

* Прикажаните делници на мапава не се 100% точни, т.е. можат да трпат промени / да се сменат рутите или да се тргнат / додадат други делници.




Edited by The Wild Boy - 11-Jan-2022 at 00:18
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #49 Posted: 21-Aug-2021 at 11:47
Дефицит на јавни тоалети и чешми

Патниците по македонските патишта
со сериозни забелешки
Лето е и фреквенцијата на патници по патиштата низ државава е повеќекратно зголемена. Токму по жешкото време, потребите на патниците и нивните сопатници да застанат, да одморат, да се освежат со вода или да одат во тоалет се поголеми. Но токму тука патниците што возат по патиштата низ Македонија се судираат со еден проблем: нема јавни тоалети, освен по бензинските пумпи или угостителските објекти на патиштата. Многумина што летово транзитирале по некој од македонските патишта се прашуваат зошто нема и кој треба да испланира изградба на јавни тоалети, чешми и одморалишта за возачите. Министерството за транспорт и врски или општините низ кои поминуваат тие патишта? Или, пак, можеби ЈП за државни патишта? Без разлика кој е одговорот на нивното прашање, штом веќе се поставува, очигледно е дека е почувствувана потреба од дополнување на патната инфраструктура со ваков тип содржини, како потреба за возачите и нивните сопатници.
Последен пат кога влегов во јавен тоалет (на бензинска пумпа) видов (не)секојдневна слика. Немаше тоалетна хартија, за сапун да не зборувам, вратата не се заклучуваше. Ред за чекање – немаше, ама откако влегов, забележав и зошто. Компарација со јавните тоалети во странство не може ни да се направи. Светло на сензор, заклучување на сензор, пријатен мирис, пуштање чешма, сапун и хартија – на сензор, чисто, хигиенски одржувано подобро и од мојот тоалет дома! Избегнувам да користам јавни тоалети, ама кога морам – морам – вели еден од анкетираните возачи, кој беше на пропатување низ земјава.
Но не се пожали само тој на едно вакво искуство, анкетата беше направена на повеќе од сто возачи и нивни сопатници на една бензинска пумпа на автопат на излезот од нашата држава кон соседна Грција.
Од Министерството за транспорт и врски велат тие не се надлежни за изградба на вакви објекти.

Министерството за транспорт и врски по барање на општините и приватни инвеститори, може единствено да даде согласност за урбанистички проект за таков тип придружни објекти – кратко ни одговорија од Министерство за транспорт и врски.
Прашавме и во една од поголемите македонски општини, од каде што добивме не многу јасен одговор.
Патиштата имаат своја категоризација. Во однос на регионалните и магистралните патни правци, надлежно е јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) – ни рекоа од Општина Битола.
Од ЈП „Државни патишта“ велат дека немаат практика на изградба на јавни тоалети.
– Нема законска регулатива поврзана со прашањето за изградба на јавни тоалети. Оттука произлегува дека нема обврска за изградба. Доколку се донесе законска регулатива за оваа област, ЈПДП ќе ја применува. Освен тоа, на државните патишта е поставена информативна вертикална сигнализација, со која се најавуваат одморалиштата со прислужно-услужни објекти во кои има јавен тоалет – објаснија од ЈП за „Државни патишта“.
И додека кај нас не е законски пропишано да се градат јавни тоалети, по патиштата во Антички Рим постојат записи, но и остатоци дека уште во античкиот период имале развиен концепт за јавни тоалети.

Исто така, јавните тоалети почнале да се јавуваат во Париз, Берлин и во Лондон до 20 век. Според тоа, имале и одредени стандарди по кои се граделе. Како на пример, изградбата зависела од фреквенцијата на луѓето, па според тоа се граделе на помала или на поголема раздалеченост. Тие и сега не се користат само за физиолошки потреби, туку претставуваат и естетски зданија и места каде што има бесплатен интернет, полначи за телефон и други работи што би им го олесниле животот на луѓето. Креаторите на светските јавни тоалети, сакајќи да го изразат своето стилско чувство, оставаат впечатлива архитектурата, која дава еден аспект за културата и односот на една нација. На таков начин се добива еден убав состав од грижа за јавното здравје и хигиената, а се прикажува вниманието кон естетиката на сите оние што ги посетуваат нивните јавни тоалети.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/politika/дефицит-на-јавни-тоалети-и-чешми/
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 694
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #50 Posted: 15-Jul-2021 at 22:15
Neznam samo dali naslovot za moderni patista e realen
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #51 Posted: 15-Jul-2021 at 14:17

Vegetacijata e stara boljka. Jas samo ednas sum videl na lice mesto deka se raboti nesto na taa tema i tolku. Postojat delnici kade so godini nisto ne e cepnato a ima i takvi so asfalt od jugoslovesko vreme. Eden asalen parking nema a da ne zboruvam kolku znaci falat.

Edited by Denko - 16-Jul-2021 at 00:06
Back to Top
MKDSTRUGA View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Jun-2018
Online Status: Offline
Posts: 456
  Quote MKDSTRUGA Quote  Post ReplyReply #52 Posted: 15-Jul-2021 at 14:03
Originally posted by Denko

Бочварски: Патарини се плаќаат за да имаме модерни патишта.

Патарини на автопатите се плаќаат за да имаме модерни патишта, да можеме да ги одржуваме, при зимски услови да ги исчистиме од снежни наноси и почесто да ги реконструираме, за да бидат во добра кондиција, порача денеска министерот за транспорт и врски Благој Бочварски.

Ovoj ne pravi budali pri zdrav razum. Videl li toj moderen avtopat i kako toj se odrzuva!?


Celi drva rastat u paten pojas (Vnatre od ogradata za zivotni) pokraj avtopatite, kosilica ne znaat kako izgleda (Tender za kosenje 2 milioni bitno lapna nekoj) i zbori za patarini... Ili prosto receno patarini lupnaa, delot na Koridor 10 od Negotino do TEC negotino ni so traktor ne se proaga, takov bese takov si ostana...

Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #53 Posted: 15-Jul-2021 at 12:54
Бочварски: Патарини се плаќаат за да имаме модерни патишта.

Патарини на автопатите се плаќаат за да имаме модерни патишта, да можеме да ги одржуваме, при зимски услови да ги исчистиме од снежни наноси и почесто да ги реконструираме, за да бидат во добра кондиција, порача денеска министерот за транспорт и врски Благој Бочварски.

Ovoj ne pravi budali pri zdrav razum. Videl li toj moderen avtopat i kako toj se odrzuva!?
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #54 Posted: 11-Jul-2021 at 11:32
„Плаќај за да те казнат“ – Селмани: На автопатот Тетово – Гостивар државата ги изнудува граѓаните



Само во првата половина на 2021 година, во Полошкиот регион се изречени 3.320 казни за брзо возење. Најголемиот дел од нив се изречени на автопатот Тетово – Гостивар.

Според професорот за безбедност, Башким Селмани, овој автопат не ги исполнува условите. Како што вели, не е во ред граѓаните да плаќаат казни за пребрзо возење иако возат 120 километри на час, поради тоа што брзината е ограничена на 80км на час.

-Лошото е што е изградена на наша земја и брзината е ограничена на 80 километри на час, а плаќањето се врши за 120км на час. Значи, во овој случај се коси со легислацијата која дозволи автопат со 120 км на час со меѓународно стандарди, а е ограничен на 80км. Значи се коси и со етичкиот кодекс на национални и меѓународни патишта. Се врши наплата и изнуда на граѓаните како меѓународен пат, а не поседува никаков стандард за да биде регионален пат.“, рече Селмани.

Според Селмани, во Полошкиот регион државата преку санкции не се труди да ги едуцира учесниците во сообраќаат, туку да ја полни државната каса.

-Во Полошкиот регион казната треба да има едукативен и социјализиран карактер за сторителите на одреден прекршок, но тука повеќе се гледа од политички аспект. Самата држава, во Западна Македонија се обидува да го наполни својот буџет и е во спротивност со факторите кои влијаат врз сообраќајките. Овој автопат нема критериуми, тој не е прифатен на меѓународно ниво кога станува збор за услови на автопат. Само погледнете ја неговата безбедност, неговото одржување, нема никакви критериуми. Ова е најпрофитабилниот автопат во Македонија каде сообраќајот е многу густ-рече Селмани.

Но, што вели Законот за безбедност на сообраќајот во Северна Македонија? Според законот, „автопат“ подразбира јавен пат специјално проектиран и наменет исклучиво за сообраќај на моторни возила. Автопатот е означен со пропишан сообраќаен знак, со физички раздвоени коловози по насоки, кој има најмалку две сообраќајни ленти и по една лента за принудно застанување во секоја насока. Но, сите овие елементи недостигаат на автопатот Тетово-Гостивар.

https://mk.tv21.tv/plakaj-za-da-te-kaznat-selmani-na-avtopatot-tetovo-gostivar-drzhavata-gi-iznuduva-graganite/
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #55 Posted: 26-May-2021 at 23:17
Originally posted by Vasilij


Друже во овој пост апсолутно не се согласувам со делот финансирани. Што ти значи финансирани. Еве, првата делница на Штип - Кочани се плаќаше кон Гранит во 2019 и 2020. Имав увид (по службена должност преку компанијата) каде според документацијата се гледа, почнато е со исплати во 2019 а завршено во 2020 кога и беше пуштен. Кое финансирање од претходната влада. Финансиска конструкција е едно а плаќање на фактурите е друго. Ако е така што не ги спомнеш 2та или 3та пакети од ЕБОР што токму оваа влада ги договори. Меѓутоа да застанеме да не го претвориме ова во политичка дебата, за 11 години владеење премалку е реконструирано и направено. Најјако е што и постојните регионални патишта треба да се реконструираат. Во 11 години не најдоа време да ги чепнат Делчево - Пехчево, Кочани - Делчево, Берово - Клепало, Берово - Струмица, овие во овие 3-4 години сите ги реконструираа, така да вистината е што би рекли хрватите вода дубока. Овие делници што ги спомав се лесно проверливи. И што да кажеме за Крупиште - Пробиштип, од 2010 беше во катастрофална состојба, што не го реконструираа. Кога во 2019 тргна реконструкцијата испадна дека патот е толку лош што на делови одново тампонираа и се симнаа 1 метро. 23-4 км целосно реконструиран пат имаме денес.

Хаха, Зоране абе ти ли си? Јас па навистина помислив дека дебатирам со обичен граѓанин, а не партиски функционер. Џабе ти објаснувам, продолжи да си мислиш дека претходните почнале нешто на лепе очи, па овие сега способните ги изнашле парите за реализација. Дури и Крупиште - Пробиштип е почнат од претходните, Берово - Струмица е реконструиран една третина до сега, не трчај толку, Свети Николе - Куманово, Ранковце - К.Паланка, Куманово - Харачин, и многу регионални во Западна Македонија се почнати од Грујос.
Под финансирање го подразбирам аплицирањето и одобрувањето на заемот, ние сите патишта ги градиме со кредити, не со наши средства, а тоа што ЕБОР и Светска Банка пуштиле одделни транши лани или полани е обична рутина, нормално дека нема да му ги дадат на Грујос или Заеф одеднаш да ги лапнат.
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #56 Posted: 26-May-2021 at 10:52
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #57 Posted: 26-May-2021 at 05:38
Originally posted by Marxentric

Реалноста е дека сите овие што ги наброја се проектирани и финансирани од претходната гарнитура, што не е јасно?
Далеку од тоа да го подржувам Грујо, точно е дека тешки пари искрадоа и салам го усраа Охрид - Кичево, но сите тие проекти се нивни, сите 4 автопатски делници се почнати од нив, сите експресни, па и Велес - Кадрифаково, што нема ништо заедничко со експресен е нивен! Многу реконструкции се нивни.
Овие сега само ги продолжуваат проектите, а и немаат друг избор, тоа е од државен интерес, замисли да кажат дека ќе прекинат некој од тие проекти, никогаш нема да добијат кредит повеќе.
Упорно сакаш да ја свртиш приказната дека Зајко завршил некој пат, не бе друже, ни Грујо ни Зајко лопата не пипаат, ама затоа лапаат провизии.
Еве ти друг пример, дури и автопатот до Блаце е проектиран и планиран како стратешка инвестиција на претходната власт, но ете според твојот начин на размислување, сдс 4 години не можат да завршат мочани 2 километра! Но, сепак тоа е твој начин на размислување, јас знам дека е многу покомплицирано завршувањето на тие 2 километри, отколку што изгледа, знам дека има многу пречки, како на пример со проблематична експропријација, долги тендери, одобрување од финансиерот, неочекувани проблеми при ископ, подземни води, археолошки пронајдоци, недостаток на работници и опрема, проблеми со подизведувачи итн.
Еве им шанса да се покажат со Кичево - Гостивар, Струга - Требеништа и Битола - Прилеп, сакаш да се обложиме дека пред 2023 ниту еден од овие нема да почне градба?

Друже во овој пост апсолутно не се согласувам со делот финансирани. Што ти значи финансирани. Еве, првата делница на Штип - Кочани се плаќаше кон Гранит во 2019 и 2020. Имав увид (по службена должност преку компанијата) каде според документацијата се гледа, почнато е со исплати во 2019 а завршено во 2020 кога и беше пуштен. Кое финансирање од претходната влада. Финансиска конструкција е едно а плаќање на фактурите е друго. Ако е така што не ги спомнеш 2та или 3та пакети од ЕБОР што токму оваа влада ги договори. Меѓутоа да застанеме да не го претвориме ова во политичка дебата, за 11 години владеење премалку е реконструирано и направено. Најјако е што и постојните регионални патишта треба да се реконструираат. Во 11 години не најдоа време да ги чепнат Делчево - Пехчево, Кочани - Делчево, Берово - Клепало, Берово - Струмица, овие во овие 3-4 години сите ги реконструираа, така да вистината е што би рекли хрватите вода дубока. Овие делници што ги спомав се лесно проверливи. И што да кажеме за Крупиште - Пробиштип, од 2010 беше во катастрофална состојба, што не го реконструираа. Кога во 2019 тргна реконструкцијата испадна дека патот е толку лош што на делови одново тампонираа и се симнаа 1 метро. 23-4 км целосно реконструиран пат имаме денес.
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #58 Posted: 25-May-2021 at 23:42
Originally posted by stef4o

Според фреквенцијата на возила, Коридорите 8 и 10д не треба да бидат во целост автопати [инфографик]



Додека јавноста ги очекува надлежните институции да излезат со предлог-решението за моделот по којшто ќе се градат новите автопати долж Коридорите 8 и 10д, податоците од изминативе години покажуваат големи разлики во фреквенцијата на возила на поединечни делници на кои е предвидено да се гради автопат. На крајот од март, владата со конзорциумот „Бехтел-Енка“ го потпиша Меморандумот за разбирање и соработка за изработка на проектна документација и изградба на автопатските делници Тетово-Гостивар, Гостивар-Букојчани, Требеништа-Струга-Ќафасан и Прилеп-Битола.

„Мета.мк“ ги анализираше податоците за 2020 и 2019 година за просечниот годишен дневен сообраќај (ПГДС), што се добиваат од автоматските бројачи на возила поставени од Јавното претпријатие за државни патишта. Меѓународната пракса вели дека за да се изгради автопат во полн профил, неопходна е фреквенција на возила од најмалку 12.000 возила просечно дневно (ПГДС).

Податоците на ЈП за државни патишта покажуваат дека лани и во 2019 година најфрекветен патен правец бил автопатот Тетово-Гостивар. Лани, во просек дневно сообраќале по 13.647 возила дневно на овој патен правец, додека во 2019 година ПГДС изнесувал 16.300 возила дневно. Земајќи го во предвид фактот дека овој патен правец не е реконструиран веќе подолго време, инвестирањето во него се покажува за најоправдано.

Поголема фреквенција на возила е измерена и на постојниот пат од Гостивар до раскрсницата со патот за Маврово, каде ПГДС во 2019 година бил 10.499 возила, додека лани во периодот на ковид пандемијата бил намален во просек на 7.657 возила дневно. Постојниот магистрален пат од Гостивар до Кичево во иднина ќе треба да биде заменет со целосно нов автопат од Гостивар преку селата Горна Ѓоновица и Букојчани до Кичево.

Сепак, актуелните бројки за патниот Коридор 8 покажуваат дека овие делници се единствени каде што има доволно или приближно доволно сообраќај за да се гради автопат во полн профил. Останатите податоци покажуваат дека делницата од селото Требеништа до Струга во 2019 имала просечна фреквенција на 7.532 возила дневно, додека лани ПГДС изнесувал 6.237 возила. Најмалку сообраќал имало на делницата од Струга до граничниот премин Ќафасан, каде лани имало 1.991 возило дневно, додека овој пат во 2019 година во просек го минувале по 4.154 возила дневно.

Постојниот пат Прилеп-Битола, кој е дел од кракот Д на Коридорот 10, во 2019 година имал ПГДС од 5.057 возила дневно, додека во 2020 година просечната фреквенција на возила била 4.012 возила дневно.

Бројките за фреквенцијата на возила се главниот критериум по кој во развиените земји се одлучува во каков профил се гради патната инфраструктура. Доколку нема доволно сообраќај за изведба на автопат, одговорните власти во такви случаи се одлучуваат за изградба на експресни патишта или за проширување и реконструкција на постојниот пат. Впрочем, сите кредити подигнати од земјава изминативе години од меѓународните финансиски институции Светска банка и ЕБОР се земени со веќе направена прогноза за идната фреквенција на сообраќај.

Во земјава со ваквите кредити се градат четири експресни патишта – Ранковце-Крива Паланка, Штип-Радовиш, Штип-Кочани и Градско-Прилеп. За разлика од високите суми кои ги плаќа земјава за изградбата на автопатските делници, моменталните експресни патишта што се изведуваат чинат неколкукратно поевтино. Најскап меѓу нив е експресниот пат Ранковце-Крива Паланка, каде за изградба на 23 километри ќе се потрошат 58,5 милиони евра, или околу 2,5 милиони евра по километар. Првата фаза од изградбата на експресниот пат Штип-Радовиш чини 27,2 милиони евра за 23,56 километри должина, односно 1,15 милиони евра по километар.

Наспроти ова, првите два километри од автопатот Скопје-Блаце чинат 14,26 милиони евра, односно од буџетот ќе се издвојат по над 7,1 милиони евра за километар. Автопатот Кичево-Охрид со проектираните 57 километри должина и со досега потрошените 598 милиони евра чини речиси 10,5 милиони евра за еден изграден километар.

Главната причина за големите разлики во чинење на автопатите наспроти експресните патишта е во двојната работа при изведба на најсложените инфраструктурни објекти долж трасата. На пример, при изведба на експресен пат, поради помалата ширина на патот, за движење во двата правци се изведува еден мост, додека при градење на автопат е неопходно да се градат по два моста, по еден за движење во секој правец. И покрај ова, експресните патишта можат да обезбедат по две ленти за движење во секој правец и брзина на возилата од максимални 110 километри на час.

Покрај тоа што автопатите чинат многу повеќе средства и е неопходно подолго време за изведба, С.Македонија во екот на ковид пандемијата си има посебен проблем и со јавниот долг, кој на крајот на 2020 година се искачи на 59,9 отсто, додека државниот долг изнесуваше 51 отсто. Доколку не се направи правилно димензионирање на инвестициите во патната инфраструктура во согласност со побарувачката во сообраќајот, тогаш земјава ризикува да влезе во нови неисплатливи вложувања во автопати кои ќе го зголемат долгот на државата.

Инаку, Платформата на граѓански организации за борба против корупцијата на крајот од април годинава реагираше на ниското ниво на транспарентност на процесот со кој Владата на РСМ ја договора изградбата на автопатските делници долж Коридорите 8 и 10д. Тие побараа транспарентност на целата постапка од објавувањето на огласот до склучувањето договор со изведувачот.

Премиерот Зоран Заев на крајот од април изјави дека е можно до крајот на мај или почетокот на јуни надлежните институции во земјава да го изготват предлог-решението за моделот по кој ќе се реализира најавената изградба на автопатските делници Тетово-Гостивар-Букојчани, Требеништа-Струга-Ќафасан и Прилеп-Битола од страна на американско-турскиот конзорциум „Бехтел-Енка“. Тој додаде дека владините стручни служби предводени од вицепремиерот Артан Груби, министерот за транспорт Благој Бочварски и останатите економски ресорни министри, заедно со Јавното претпријатие за државни патишта, периодов работат на комплетниот модел.

https://meta.mk/spored-frekvencijata-na-vozila-koridorite-8-i-10d-ne-treba-da-bidat-vo-celost-avtopati-infografik/





Зошто во текстот пишува дека делницата треба да се изгради до Букојчани а не до Кичево ? Некоја грешка е во текстов или стварно сме толкави идиоти од Скопје до Охрид само тој дел од Букојчани до Кичево да не го направиме автопат ???
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #59 Posted: 25-May-2021 at 21:32
Реалноста е дека сите овие што ги наброја се проектирани и финансирани од претходната гарнитура, што не е јасно?
Далеку од тоа да го подржувам Грујо, точно е дека тешки пари искрадоа и салам го усраа Охрид - Кичево, но сите тие проекти се нивни, сите 4 автопатски делници се почнати од нив, сите експресни, па и Велес - Кадрифаково, што нема ништо заедничко со експресен е нивен! Многу реконструкции се нивни.
Овие сега само ги продолжуваат проектите, а и немаат друг избор, тоа е од државен интерес, замисли да кажат дека ќе прекинат некој од тие проекти, никогаш нема да добијат кредит повеќе.
Упорно сакаш да ја свртиш приказната дека Зајко завршил некој пат, не бе друже, ни Грујо ни Зајко лопата не пипаат, ама затоа лапаат провизии.
Еве ти друг пример, дури и автопатот до Блаце е проектиран и планиран како стратешка инвестиција на претходната власт, но ете според твојот начин на размислување, сдс 4 години не можат да завршат мочани 2 километра! Но, сепак тоа е твој начин на размислување, јас знам дека е многу покомплицирано завршувањето на тие 2 километри, отколку што изгледа, знам дека има многу пречки, како на пример со проблематична експропријација, долги тендери, одобрување од финансиерот, неочекувани проблеми при ископ, подземни води, археолошки пронајдоци, недостаток на работници и опрема, проблеми со подизведувачи итн.
Еве им шанса да се покажат со Кичево - Гостивар, Струга - Требеништа и Битола - Прилеп, сакаш да се обложиме дека пред 2023 ниту еден од овие нема да почне градба?
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #60 Posted: 25-May-2021 at 19:42
Ако веќе анализираме барем да биде објективно. Која пола деценија кога нема ни 4 години. Владата им беше избрана на во јуни 2017. Тоа прво.
Второ - ете сега дојде до промен на власта, нема ли да остават исто такви проекти или само дпмне ги бива за проекти. Видовме за каков проект ги бива, без клучки, се качуваш во Кичево, се симнуваш во Охрид. Почна да се гради 2013, рокот беше 4 години, они ушт беа на власт , рокот се проби а прогресот да ти бил бедни 32%.
Стратегија 0 од изјава дека на граѓаните не им требаа локални патишта, до промена за 180 степени и провизии. (Миле, Да не е многу бе а, да не се претеравме)
Што направија во Пелагонискиот регион, накај Блаце автопатот, кој автопат го почнаа и завршија - ниеден
Ќе се памтат по реконструкцијата Велес - Кадрифаково - ,,експресен,, пат што влегува во села и со клучки на едно ниво и приклучоци.
Е сега, оваа гарнитура е далеку од посакуваното ниво за да се надокнади загубеното време. Многу доцнења и откажување на договори, промена на изведувачи посебно за неколку патни правци. Меѓутоа има и светли примери Кочани - Штип и Кочани - Радовиш каде што стварно се гради. Од друга страна има и да не кажам срамни 2 км што ќе се градат скоро 2 години накај Блаце и 10 што се проектираат небаре 100 се.
Таа е реалноста, кој може објективно да согледа во ред, кој не може нека си верува во митовите.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 52>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.258 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.