build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3334353637 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #681 Posted: 27-Nov-2011 at 23:45

Ама ќе треба да го доработиме заедно, зашто некако не сум сигурен во него... 

плус ми прави проблем веќе ова што го почнаа со трамвајов од Град Скопје, некако не ми се вклопува во планот...

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #682 Posted: 28-Nov-2011 at 00:09

Добро, ајде  

Го имам ова и порано зборено.

Се работи за.... па за метро... или стандардна железница, со тоа што возовите би биле прилагодени за градски услови.

3 метро линии.

Едната црвената, би одела целосно под земја и/или делови над земја.

Оваа линија се надоврзува на пругата Скопје - Тетово на запад и преку скопскиот железнички јазол, излегува на пругата Скопје - Куманови, при што кај Бунарџик врти во правец на аеродромот и завршува по стариот терминал на СКП. Со можност за продолжување.

Портокаловата е кружна, но со можност да се подели на две посебни линии, кои би можеле една на друга да се надоврзуваат и да функционираат како еден систем.

Поголемиот дел од оваа линија е постоечка железничка мрежа, со исклучок на делот Тутунски - Јужен Булевар - Станица Ѓорче Петров.

Жолтата линија е целосно врз постоечката железничка мрежа. И ги поврзува населбите Гоце Делчев и Драчево, до центарот на градот.

Сите три заедно се сечат кај железничка со што портокаловата и жолтата имаат станици на самата железничка, при што недовршените перони би се изградиле и би се користеле од овие линии. Баш добро ќе дојдат... А црвената би била под железничка, дали на ниво на влезот или подземја... тоа сеуште не е дефинирано.

Ај вака на кратко сега за сега... За понатаму, полека...

Еве за што станува збор... Може и да има пропусти и грешки, и затоа би сакал заедно да ја обработиме и доработиме...

Еве, да не останам покус, нешто некоја импровизација/имитација на мапата на Младен 




Edited by FoSsiL - 28-Nov-2011 at 01:00
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #683 Posted: 28-Nov-2011 at 17:37
 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #684 Posted: 30-Nov-2011 at 01:03
Фосил еве од мене неколку забелешки за планот.

- Меѓустаничното растојание е преголемо... дури и во центарот на градот и другите густо населени делови, растојанијата се над еден километар. Концептот за шински градски превоз барем низ овие делови треба да биде поинаков. Овие меѓустанични растојанија, грубо земено, веројатно би било најдобро да бидат 500-700 метри во најголем дел од случаите.

- Црвената линија е преамбициозна, особено како метро линија која е предоминантно подземна, како што ја имаш опишано. Нема потреба за толку скап концепт, особено што во голем дел си ја вцртал низ рурални предели. Спомнуваш и можност за нејзино продолжување, но каде би се продолжувала со оглед на тоа дека се протега од западниот крај на Скопје, па се до аеродромот на исток?

- Жолтата линија не прави логика да биде таква полукружна бидејќи целиот потенцијал е сконцентриран во централниот дел на трасата и засебно на двата краци од/кон центарот. Потенцијалниот број на патници помеѓу двата попериферни делови на оваа линија повеќе од доволно може да се опслужи со трансфер помеѓу две засебни линии и со автобускиот превоз. Наместо кружна и полукружна линија, мислам дека е подобро да ги вкрстиш портокаловата и жолтата линија и да се добие еден Х со заедничка станица кај транспортниот центар. Делот на портокаловата линија помеѓу Нерези и Ѓорче Петров би отпаднал.

- Недостасува линија север-југ низ самиот град.


Инаку ми се допаѓа што се трудиш максимално да ги искористиш постоечките шински коридори.




Edited by Cloverstack - 30-Nov-2011 at 01:03
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #685 Posted: 30-Nov-2011 at 01:42

Фала ти Кловер.

Знам дека можеби е далеку од совршен концепт, или предлог, но мислам дека е добра основа за дискусија и заедничка доработка, преработка, разработка... како и да е...

Сакам да посочам дека повеќето работи се земени во предвид, и дека неслучајно ја замислувам вака.

Зошто? Најмногу поради една работа. А тоа е што јас ја замислувам Македонија како една целина, како конгломерат од сите нејзини градови.

Најпрвин би се задржал на црвената линија. Околу оваа линија, но и околу другите е тоа што линиите не се однесуваат, или припаѓаат само на Скопје, туку дека се дел од железничката мрежа на цела Македонија.

Поради тоа што се осврнав само на ситуацијата во Скопје, а не го претставив предлогот во целост, би рекол вака.

Јас размислувам на целосно преструктуирање на македонскиот железнички сектор. А и притоа можно преструктуирање и на јавниот градски превоз во Скопје.

Да не ја должам.

Со оглед дека пруга до Охрид нема, би земал од Кичево - попатни станици - Гостивар- попатни станици - Тетово - попатни станици - Ѓорче Петров - станици во Скопје - Главна Железничка станица - станици во Скопје - Аеродром Александар Велики.

Тоа би бил опфатот на црвената линија. Со што морам да нагласам дека се работи за два система или како и да ги наречам. Главниот кој би ги поврзувал сите овие станици и би имал интервал од најмногу 1 час. И скопски подсистем, кој би бил ги опфаќал единствено скопските станици (некаде од Ѓорче Петров па до Лисиче, евентуално Илинден), и би имал пократки интервали, зависно од периодот во денот (5-20) минути.

Е сега, моја грешка е што реков дека ќе биде целосно подземен. Мислев на целосно одвоен од останатиот сообраќај, но бидејќи во делот на Скопје не користи постоечка пруга, тоа значи дека ќе биде целосно ново-градба. Со тоа што, не би сакал да импровизирам за строгиот центар на градот, таму сигурно би одел под земја. Аеродром може и во средина да оди, но се прави проблем кај раскрсниците, така што пак некако или под или над ќе треба да биде, или пак преобликување на раскрсниците. Исто и за Карпош и натаму.... 

Зошто иде до Лисиче. Зашто во иднина тој дел не го гледам рурален, туку го гледам урбан продолжеток на Скопје, со станбени населби и други видови на квартови, површини, намени. И притоа го гледам со поголема густина.

Околу бројот на станици, да се согласувам, но мислам дека вака е најдобро, баш поради фактот дека густината во Скопје е мала, и дека станициве би биле збирни... односно дека ако си подалеку од неа, фаќаш бус и потоа се прекачуваш. Но има и друга финта... која би ја оставил за подоцна...

Практично предлагам нешто слично на С-Бан, ако не и идентично.

Во контекст на тоа и возовите би биле нешто такви... со можност за додавање или одземање на вагони, или цели гарнитури, зависно од потребата...

Сепак, германскиве возови се големи, за наши потреби, можеби помали за нас, или пак само една гарнитура од 4-5 вагона. Но во секој случај системот е тој... сличен...

За другите линии би зборувал накнадно. Но и тие го делат истиот принцип. Нешто како С-Бан

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #686 Posted: 30-Nov-2011 at 01:48

Јас дури и би го намалил бројот на станици.

Туку, еве и една интересна шема. И не е класичен С-Бан. Некоја комбинација од овие две. Нешто слично...



Edited by FoSsiL - 30-Nov-2011 at 01:49
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #687 Posted: 30-Nov-2011 at 01:59

Ај не можам да се воздржам.

За Х-от помеѓу жолтата и портокаловата линија, целосно се согласувам, може да биде такво нешто.... да го прифаќам тој предлог со потполност.

Но би додал и уште две-три линии најверојатно. Но тие ќе бидат нешто како, да гледаме пример... 5 и 15, автобусиве... нешто така... Односно на краци мислам...

И би ги поправил во најскоро можно време.

Како и да е, целта е да се поврзат северните скопски населби со центарот, а истото важи и за источните. Имајќи во предвид дека во иднина Касарната Илинден и Бардовци (од обиколницата па до Зајчев Рид) би биле урбани површини, оваа врска е многу важна. 

Сепак тука ми беше и најголемата дилема, несигурност и потреба од дополнителна обработка. Овие две линии, жолтата и портокаловата ми оставија голем прашалник во мојата глава. 

За црвената сум дефинитивен, и не би менувал нешто суштински.

Но за овие две, добро би ми дошла ваша помош.

А околу врската Север-Југ, тоа да, но тоа би потпаднало под секундарен транспортен систем.

Овие три линии (со можност до 6) ги предивувам како примарен транспортен систем на Скопје и пошироко.

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #688 Posted: 30-Nov-2011 at 02:11

Еве ја и исправката....

Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #689 Posted: 30-Nov-2011 at 02:19
Има доста добри предлози на темава но реалноста е поинаква, надлежните никогаш не ја одбираат подобрата туку поевтината варијанта. Инаку би сакал да се пушти крак од трамвајот на Џон Кенеди па преку Македонско Косовска Бригада да се поврзе со бул. Словенија.
ಠ_ಠ
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #690 Posted: 30-Nov-2011 at 12:04
За пореална анализа кои линии би биле поиплатливи и како би се движеле убаво би било да се има мапа од скопје каде што се се обележани локалните густини на населеност моментално и планирано за наредни 20-30 години посред ГУП
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #691 Posted: 01-Dec-2011 at 02:07


Од кога имам пристап до интернет, барам мапа со густина на население во Скопје... исходот се знае 

Edited by Cloverstack - 01-Dec-2011 at 02:07
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3609
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #692 Posted: 05-Dec-2011 at 00:12
густината може приближно да се предвиди од урбаното зонирање во гупот, а ваквите линии опслужуваат радиус до пола километар околу себе http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/GUP_Skopje_2002_mal.jpg

а доколку се бараат прецизни бројки мора да се дочека новиот попис, но и статистичка алатка во http://webgis.katastar.gov.mk/arec/ како што пример имаат предвидено во комшилук http://www.geosrbija.rs/rga/default.aspx?gui=1&lang=1 но посекако ни едното ни другото нема скоро и прецизно да се вклопат!

алтернативно !?! приближно а брзо решение можеби е мапирање по ip адреси кое може да се нарача од компанија како http://www.telegeography.com/research-services/global-internet-geography/index.html претпоставувам вакво нешто е изводливо да создадат и во http://www.aec.mk/index.php?option=com_content&view=category&id=54&Itemid=123&lang=mk
односно да им ги соберат скопските мапи на провајдерите и да ги сложат како слој/еви во google maps/earth
Back to Top
lupo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Nov-2009
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote lupo Quote  Post ReplyReply #693 Posted: 05-Dec-2011 at 00:46
Bi bilo dobro da se postavi i linija kon Sopiste i Soncev breg. Zimno vreme e navistina tesko da si odat doma zitelite od toj kraj so avtomobili ili avtobusi, bidejki patot e strmen a i e podmrznato, pa taka da so sinite, tramvajot ne bi imal poteskotii da se iskaci nagore.
...kaj si kapelo pak ke si kape...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #694 Posted: 07-Dec-2011 at 00:54


Со шински возила потешко се совладуваат нагиби.

А решение за Сончев град и олабавување на Сопиште е тунелот под Водно (помеѓу ИЗИИС и Сончев Град) кој е предвиден со генералниот урбанистички план на Скопје и кој меѓудругото треба да заштити добар дел од парк шумата.





Edited by Cloverstack - 07-Dec-2011 at 01:25
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #695 Posted: 19-Dec-2011 at 13:09

ЛАЗ нуди соработка во проекти за тролејбуси и трамвај во Македонија

ЛАЗ%20нуди%20соработка%20во%20проекти%20за%20тролејбуси%20и%20трамвај%20во%20Македонија
Украинскиот производител на автобуси, холдингот Лавовски автобусни заводи ЛАЗ, е заинтересиран  за учество во проекти во Македонија при евентуална побарувачка за тролејбуси и за трамвај, информира денеска техничкиот директор на ЛАЗ Игор Малец, на прес-конференција во Скопје.

Тој  и експерти од ЛАЗ  при посета на ЈСП Скопје во изминатите денови позитивно ги оценија условите за експлоатација и сервисно одржување на 80-те нископодни градски автобуси што украинската фабрика ги произведе и испорача на македонскиот пазар.

- ЛАЗ од своја страна ги исполни сите обврски кон Македонија предвидени со договорот. Извршена е целосна испорака на автобусите, доставени се комплет резервни делови кои се користат при нивна експлоатација, дадена е гаранција за секој испорачан автобус која изнесува две години и ги почитува обврските од гаранцијата, рече Малец.

Според него, исплатата на автобусите оди според утврдената динамика и нема никакви сомневања и недоразбирања околу тоа.

http://www.mtv.com.mk/mk/vesti/ekonomija/34335/laz_nudi_sorabotka_vo_proekti_za_trolejbusi_i_tramvaj_vo_makedonija.aspx

Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #696 Posted: 21-Jan-2012 at 11:57
Брза пруга покрај Вардар наместо трамвај?

За да се оформи трасата на трамвајот ќе треба да се затворат улични линии, што ќе го направи ваквиот превоз неефикасен, смета Константин Петрески, автор на студијата за подобрување на јавниот транспорт



Проектот за изградба на трамвај во градот претставува скапа и непотребна инвестиција, која ја гази времето и прашање е дали воопшто вреди да се реализира. На градот му треба транспорт за поврзување на двата краја со брза пруга, за да се намали сообраќајниот метеж и да се подобри економскиот развој. Ова се клучните поенти од истражувањето на Константин Петрески како дел од неговите магистерски студии на отсекот владини политики на универзитетот „Пекинг“ во НР Кина. Своите согледувања Петрески ги навел во посебна студија, која, како што вели, деновиве им ја испратил на централните и локалните власти во државата. Освен што е магистранд на најпрестижниот универзитет во Кина, Петрески е и претседател на младината на Светскиот македонски конгрес. Цел свет гради екстра-брзи и луксузни железници, над земја или подземни тунели, а ние се враќаме векови наназад и ќе градиме трамвај. Брзата пруга е многу поисплатлива и подобра за градот, вели тој специјално за нашиот весник.
Во проектот насловен “Вардарска брза пруга&рдљуо; што Петрески го предлага, трошоците за изградба се проценуваат од 12 до 16 милиони евра, од кои околу пет милиони евра се за поставување на шините, додека остатокот за набавка на возови и на станици. Оваа цена е 10 пати помала од најавените 160 милиони евра за изградба на трамвајот.
- Брзата пруга претставува железнички сообраќај во урбана средина напојуван од електрична енергија со голем капацитет на патници и голема транспортна брзина. Има три вида брзи пруги: подземна наречена метро, надземна и надземно поткачена. Трамвајот е исто така железнички сообраќај во урбана средина, но со помал капацитет на патници и со помала брзина на движење. Тој делумно или целосно учествува во сообраќајот, а брзата пруга се движи по посебна пруга. За да се оформи трасата на трамвајот ќе треба да се затворат улични линии или, пак, да се користи истата линија како и за другиот сообраќај, што ќе го направи трамвајот неефикасен поради веќе постојниот презаситен сообраќај, но и во двата случаја трамвајот мора да чека на семафори и раскрсници, како и другите учесници во сообраќајот. За разлика од тоа, вардарската брза пруга нема да затвора улични линии за тоа што пругата ќе поминува покрај кејот на Вардар - вели Петрески.
Според него, улогата за пренос на патниците на пократки дестинации веќе ја вршат автобусите, така што трамвајот претставува непотребна инвестиција. Во однос на почетните и крајните станици на пругата, Петрески нагласува дека во почетокот пругата би се протегала по должината на северниот кеј на Вардар, од железничкиот мост во Влае до Ново Лисиче. Таа би била долга 11 километри, со 13 станици, кои ќе бидат поставени во близината на мостовите преку Вардар поради достапност на дестинациите од двете страни на реката. Со брзата пруга од едниот до другиот крај на градот би се стигнувало за 17-20 минути, во зависност од приспособената брзина, која се движи од 70 до 100 километри на час, наспроти трамвајот, на кој за истата релација му се потребни од 35 до 45 минути во зависност од сообраќајот.
- Истата линија потоа може да се продолжи до Сарај и до Драчево. Градењето на вакви брзи пруги се одвива во фази, па не би било проблем во кое било време да се продолжи со трасата за да се опфати целиот град - вели Петрески.

Шински возила и на булеварите

Во однос на проектот за изградба на трамвај од градот велат дека со консултантите сé уште се работи на студијата за концесионирање. За идејата за изградба на брза пруга, наместо трамвај, тие сметаат дека на булеварските сообраќајници единствено е изводлив проект за трамвајски превоз.
- Сите заложби за воведување трамвај се во насока да се намали метежот во сообраќајот со воведување шински возила што ќе превезуваат многу патници брзо и безбедно. Со тоа би се намалил бројот на возила што учествуваат во сообраќајот, со што ефектот од трамвајскиот превоз ќе се согледа во намалениот сообраќаен метеж и намаленото загадување на воздухот од исчадувањето на фосилните горива - објаснија од градот.

Нов трамвај само во Мароко

Градовите во развој и современите метрополи градат брзи пруги како најефикасен вид транспорт. Трамвајот е претходник на брзата пруга. Една неодамнешна студија покажа дека Минхен, кој има околу два милиони жители, има најдобар јавен транспорт во Европа, токму поради брзата пруга. Минхен има и неколку кратки линии за трамвај, во стариот дел од градот, но тие постојат од 1876 година и сраснале заедно со градот како дел од неговата архитектура. Сепак тие партиципираат само околу 15 проценти од целокупниот јавен транспорт, објаснува Петрески. Генерално, секаде во светот се градат брзи пруги, а трамваите само се модернизираат доколку веќе постојат, но никаде не се градат нови. Исклучок е градот Казабланка во Мароко, каде што се изгради нов трамвај пред околу една година, но досегашните заклучоци на тамошните аналитичари се дека тој не го решил сообраќајниот метеж во градот и се оценува како целосно промашена инвестиција, додава тој.

Автор: Александра Денкоска

http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=12112106571&id=14&setIzdanie=22485
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #697 Posted: 21-Jan-2012 at 12:18
Сме дискутирале на оваа тема овде, јас кога ја видов Нова Македонија мислев дека Александра од овде ја презела идејата. Накратко, моето мислење и понатаму останува дека треба да се искористи сегашниот железнички прстен околу Скопје, а не да се гради нова инфраструктура покрај Вардар. Има многу градови што ја имаат искористено реката, но мислам дека во Скопје главниот проток на луѓе не е поврзан со реката. Употребата на терминот „брза пруга“ мислам дека е целосно утнат и не може да биде поврзан со градски железнички сообраќај.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #698 Posted: 21-Jan-2012 at 12:31
Секако дека е одлична идејата, а веќе има тема за тоа на форумов која ја опфаќа таквата идеја - Градско-приградска железница во Скопје.
 
Но ако воопшто сакаме да ја промовираме оваа идеја и/или други идеи, мораме да ги натераме властите сериозно да не сфатат, а не само да дискутираме за идеите на форумов.
 
Мораме да им ја доставиме оваа идеја и/или други идеи на властите така што истите ќе го привлечат вниманието и на медиумите и на јавноста.
 
А особено кога ќе им ги спомнеме подземните тунели, знаеме дека ќе им се крене коса бидејќи и самите се свесни дека не можат да реализираат таква инвестиција од две причини:
 
1. Немањето доволно финансиски средства, иако не им е проблем да се задолжуваат за градење на катни гаражи и за споменици;
 
2. Немањето подземен катастар во првата половина од втората деценија на 21-от век, што е реткост за една европска држава.


Edited by Dexter26 - 21-Jan-2012 at 12:34
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #699 Posted: 21-Jan-2012 at 12:52
Не можам да ја сфатам студијата на Константин Петрески сериозно поради претпоставката дека целиот систем би чинел помеѓу 12 и 16 милиони евра. Според проектот на „Виалто“ само прутите за трамвај (24км во два правци) би чиниле околу 50 милиони, а 22 возила околу 40 милиони евра. Инфраструктурата за класичен железнички сообраќај е поскапа од онаа за трамвај како што се поскапи и возовите (со тоа што за спроведување на системот брза железница би требале помалку возила). Предлагачот ги споменува само овие два елемента од системот без да се осврне на цената за електричната мрежа и депо кои според „Виалто“ заедно ќе чинат 27 милиони евра.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #700 Posted: 21-Jan-2012 at 13:39
кај нас обично цената во проектот на крај се множи со некој број поголем од 3,а не ретко и двоцифрен
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3334353637 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.313 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.