build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Енергетика
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Нафтовод АМБО

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Нафтовод АМБО
    Posted: 22-May-2009 at 15:04
Идејата за нафтоводов потекнува уште од првата половина на 90-те. После долги нагодувања, Македонија, Албанија и Бугарија на 31.01.2007 потпишаа конвенција која ги регулира сите заеднички аспекти на проектот, по што АМБО корпорацијата (регистрирана во САД) најави почеток на изградбата кон крајот на 2008 и почеток на експлоатација во 2011. За жал работите се уште тапкаат во место и почеток на изградбата не се гледа на повидок.

Инаку се проценува проектот да чини околу 1,5 милјарда долари, должината на нафтоводот е 894km, а капацитетот 750000 барели дневно.






Edited by Cloverstack - 24-Sep-2009 at 19:16
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 22-May-2009 at 15:05

Проектот АМБО потклекна под ударот на кризата


Коментари (0)   
17.05.2009 19:05
Фергусон: Проблемот сега го отежна финансиската криза

 

Инвеститорите не даваат пари, кризата дополнително ја блокира изградбата на нафтоводот АМБО.

Во изјава за А1, Тед Фергусон, првиот човек на Американскиот конзорциум надлежен за изградбата, зборува за иднината на мегапроектот што треба преку Бугарија, Македонија и Албанија со нафта да ја снабдува Америка и дел од Европа.

А1 го праша дали и кога АМБО ќе види бел ден?

„Би сакал да имам информација, но немам во моментов, се уште се обидуваме да ги убедиме инвеститорите да излезат со пари, но со оглед на сегашната политичка клима никој не е заинтересиран да го стори тоа многу брзо, проблемот сега го отежна финансиската криза“, рече Тед Фергусон, претседател на конзорциумот АМБО.

На домашен терен се е подготвено за да се гради АМБО.

Мегапроектот АМБО е идеја стара 15 години. Досега трите држави низ кои ќе се протега нафтоводот го одобрија планот за изградба, недостасуваат уште нафта и пари.

Надлежните веруваат дека конзорциумот ќе обезбеди пари.

Владо Бучковски, поранешен премиер на РМ

 

„Дополнително имаме потпишување на билатералните протоколи за влезно-излезни точки, со Албанија е завршено 2006 година, со Бугарија 2007 година на крајот. Значи тука правната рамка е комплетирана“, изјави Методиј Хаџи Васков, заменик министер за економија.

Песимисти се луѓето кои од поранешната владина гарнитура го туркаа проектот АМБО.

„За да фантазијата стане реалност, пред четири години тројцата тогашни премиери на Албанија, Бугарија и Македонија потпишаа дополнителен Меморандум како гаранција дека сите три влади стојат зад проектот за да може Тед Фергусон полесно да ги добие бараните средства. За жал сведоци сме дека во меѓувреме проектот е само во најава“, вели Владо Бучковски, поранешен премиер на РМ.

Низ нафтоводот АМБО треба да се пренесува нафта од Бургас до Валона. Само од транзитна такса Македонија годишно ќе добива по околу 20 милиони долари.

Изградбата на АМБО чини околу милијарда и двесте милиони долари, но како што стојат работите, се помали се шансите во скоро време да почне изградбата.


http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=108686
Back to Top
Dragan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
  Quote Dragan Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 22-May-2009 at 18:51
Ne me e jasno kako moze da ga snabduva Amerika,dali naftata ke se nosi so tankeri poradi blizinata , da ne idat brotovite vo bugarija tuku vo albanija i od tamu da idat direkno za amerika???
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 22-May-2009 at 19:27
Да, поентата е да се заобиколат преоптоварените Босфор и Дарданели и што помалку танкери да поминуваат таму. Но уште поважна е борбата за обезбедување на касписката нафта. Доколку земјите извознички од тој басен немаат доволно алтернативи за пренесување на нафтата до западните пазари, Русија ќе го има главниот збор, а со тоа снабдувањето на Америка од овој басен (за што досега Вашингтон направи огромен геополитички влог) ќе биде дикирано во голема мерка од вољата на нивни противници.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 25-Sep-2009 at 13:39
Да ја забележиме оваа вест бидејќи нафтоводот Бургас-Александрополис е директен конкурент на нафтоводот АМБО. Некои извори одат и дотаму што тврдат дека има „место“ за само еден од овие нафтоводи.

Папандреу е против нафтоводот Бургас - Александрополис

На предизборен митинг во Александрополис, лидерот на конзервативната Нова демократија, Костас Караманлис, го критикуваше претседателот на социјалистичкото движење ПАСОК, Јоргос Папандреу и ја оквалификува како „неразбирлива“ позицијата дека нафтоводот Бургас-Александрополис им одговара само на интересите на Русија.

Папандреу ги даде тие квалификации во текот на предизборен митинг во тој град, во кои додаде дека Грција ќе бара да се запазат барањата за еколошка безбедност и оти може да има повторни преговори за тоа прашање.

Според анкети, ПАСОК има предност од шест проценти и е со најголеми шанси за победа на предвремените парламентарни избори закажани за 4 октомври.

Караманлис ги наведе како добри проектите за Грција додека бил премиер - гасоводот преку Турција, Грција и Италија и нафтоводот Бургас-Александрополис.

- Тие проекти ќе бидат реализирани со учество на локалните власти и ќе работат со целосно почитување на еколошките норми, а годишните приходи од околу 35 милиони евра ќе останат во Грција - изјави тој.



http://dnevnik.com.mk/?ItemID=006781D8BFCACA488EB59C3CAB449203
Back to Top
Dragan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
  Quote Dragan Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 25-Sep-2009 at 17:29
Кловер. може ти знаеш дали имам некакви првични информации дали нешто почнато да се гради или се чека пролонгирање поради економскава криза, зашто ја сум за едно големо ДА на овој проект, ми е криво што цел Балкан  има гасоводи, нафтоводи а Македоија да нема Mad?
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 25-Sep-2009 at 22:18
Драган, ништо не е почнато да се гради и дај боже да е тоа така само поради економската криза, бидејќи проектов е далеку од сигурен.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 18-Dec-2009 at 21:01

АМБО во предност пред конкуренцијата





 

За реализација на овој нафтовод веќе десетина години се бараат инвеститори што ќе ја заокружат финансиската конструкција на целиот проект

 
 
%20  
Нафтоводот АМБО неочекувано доби стратегиска предност пред инвеститорите по најавите дека конкурентскиот Бургас-Александропулос може да биде стопиран или замрзнат на неопределено време. Во вакви околности изградбата на македонскиот нафтовод, кој тргнува од Бугарија и завршува во Албанија, по повеќегодишен застој, добива реална шанса конечно да се реализира, сметаат експертите. Рускиот министер за енергетика Сергеј Шматко изјави дека се појавиле проблеми од бугарската влада во однос на нафтоводот Бургас-Александропулос поради дополнителните барања за заштитата на животната средина и тврдењата дека проектот е непрофитабилен.

- Мојот впечаток е дека овој проект ќе има проблеми - изјави Шматко. Бугарија негира дека ќе го стопира проектот, нагласувајќи дека сака да биде убедена во еколошката безбедност на нафтоводот. Во меѓувреме продолжува трката на трите конкурентни нафтоводи: АМБО, грчкиот Бургас-Александропулос и паневропскиот нафтовод од Романија до Италија, за привлекување на инвеститорите. Сепак, како што велат нашите соговорници, во услови на голема финансиска криза и светска рецесија тешко се доаѓа до пари.

Проектот АМБО е стратегиски и за САД, а македонскиот амбасадор Зоран Јолевски обезбедил политичка поддршка во Стејт департментот, дознаваме од владини извори. Како еден од најголемите лобисти за проектот се споменува и името на поранешниот министер Глигор Ташковиќ. Според процените, АМБО треба да превезува нафта во танкери од 500 илјади бруто-регистарски тони. За нафтоводот е подготвена целокупната документација, направена е студија, испланиран е коридорот, кој треба да стане детална траса.

- Сега чекаме да се најдат инвеститори што ќе ја затворат финансиската конструкција и да се одбере доставувачот од каде што ќе се купува сурова нафта. Во однос на физичката изградба, обезбедени се средства за две години - ни изјави Станиша Николовски од Министерството за економија. Тој нагласува дека коридорот на АМБО е утврден од трите земји. Постои заедничка комисија, која кога ќе почне физичката изградба ќе ги решава тековните проблеми што евентуално ќе се појават - вели Николовски. Заедничката меѓудржавна комисија сé уште не почнала со работа.

Битката за нафтените коридори, освен на стратегиско, се води и на политичко ниво. За државите нафтените коридори значат голема геостратегиска политичка и економска моќ и сигурен извор на пари. За АМБО во минатото имаше препукувања и на домашната политичка сцена во однос на тоа дали трасата на нафтоводот да минува низ централниот или низ западниот дел на државата. Процените се дека проектот вреди повеќе од една милијарда долари, а годишната заработка на државата би била повеќе десетици милиони евра.
 
   
Автор: Александар С. Димковски
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=121891031285&id=10&setIzdanie=21865
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 31-Dec-2009 at 03:26
Чешка ја разгледува можноста за учество во изградбата на нафтоводот АМБО

Прага, 30 декември (МИА) - Чешката Република доби понуда да учествува во изградбата на балканскиот нафтовод, кој треба да биде клучна алка во синџирот за снабдување на Европа со касписка нафта, пишува интернет изданието на чешкиот неделник „Еуро“, повикувајќи се на изјава на портпаролот на чешкото Министерство за индустрија и трговија, Томаш Бартовски.

- На почетокот на септември годинава до нашето Министерство се обрати Армен Агасарјан, директор на компанијата „Клин Енерџи Алајанс“ со понуда да учествуваме во реализацијата на нафтоводот АМБО и ние покажавме интерес да добиеме повеќе информации за Проектот за да ја оцениме потенцијалната соработка, изјави Бартовски.

Како што јави дописникот на МИА од Прага, според Бартовски „Клин Енерџи Алајанс“ е една од фирмите-ќерки на американската компанија „АМБО“, која треба да го изгради и да стопанисува со нафтоводот со должина од 894 километри, кој треба да минува низ Бугарија, Македонија и Албанија и преку него дневно од бугарскиот град Бургас до албанското пристаниште Валона да се  транспортираат 750.000 барели касписка нафта.

Договорот за изградба на овој нафтовод е потпишан од страна на Албанија, Македонија и Бугарија во 2007 година и  документот кој ја регулира изградбата, работењето и одржувањето на нафтоводот го  ратификуваа  парламентите на трите земји. сќ/сп/9:54

http://www.mia.mk/default.aspx?vId=70381934&lId=1&pmId=504
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3606
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 09-Mar-2010 at 04:27
Back to Top
Korsis View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
БАНИРАН

Joined: 09-Feb-2010
Location: Бугарија
Online Status: Offline
Posts: 102
  Quote Korsis Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 09-Mar-2010 at 12:03
Originally posted by Max

Balkan Energy Future - http://www.bankwatch.org/balkan_energy/

AMBO - Overall Pipeline Route - http://bankwatch.org/documents/ambo_pipeline_new_maps.pdf

Can the AMBO PIPELINE make everyone happy? Overwiev of the project and its potential impacts on the environment - http://bankwatch.org/documents/AMBO_IP_05_2007.pdf

Inland risks from the planned construction and operation of the AMBO pipeline - http://bankwatch.org/documents/AMBO_case_study_inland_2009.pdf

Tripartite Convention - Trans Balkan Oil System - http://bankwatch.org/documents/ambo_convention_26_09_2006.pdf

~

http://maps.grida.no/library/files/storage/transportation-final.png

http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/Kazakhstan/images/IEA_oilmap.gif





Во бугарските медиуми и општо во бугарската jавност за АМБО не се зборува уште од периодот на поранешната влада на Сергеj Станишев. Мислам дека овоj проект не е приоритет и на новата влада на Боjко Борисов. Еден пример - во авторитетниот економски дневен весник "Дневник" последните публикации, директно поврзани со активности околу АМБО, се од 2007 година.
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 10-May-2010 at 10:10

Економија | 10.05.2010

АМБО не е мртов

 

Две европски компании ќе се вклучат во проектот АМБО. Екс-македонскиот министер Глигор Ташковиќ тврди дека нафтоводот што треба да минува низ Албанија, Македонија и Бугарија е најизвесен од сите конкурентски проекти.

 

Проектот АМБО не е мртов, напротив - очекуваме 2010 да донесе нов импулс во реализацијата на овој крупен зафат, извонредно значаен не само за Македонија, туку за целиот регионот. Ова во разговор за Дојче веле го тврди поранешниот македонски министер Глигор Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. Тој открива дека две европски компании ќе се вклучат во проектот.

 

„Најново е што имаме две нови компании кои преговараат да се вклучат во проектот. Се вршат подготовки, преговорите се во завршна фаза, очекуваме исход за најмногу шест месеци. Станува збор за две европски компании, една од исток и една од западниот дел на континентот“, вели Глигор Ташковиќ.

 

Македонија настрана од играта

 

Руско-украинскиот спор за гасот ја покажа европската зависност и исцрта нова енергетска мапа. На неа нема место за Македонија. Земјата е само набљудувач на големите игри што ги водат моќните држави за контрола врз енергетските извори и коридори. Набуко, Северен, Јужен тек, Син тек. Ниту еден од овие гасоводи нема да минува низ македонска територија. Реализацијата на АМБО не може да почне со години, но Ташковиќ е уверен дека овој нафотвод е најизвесен проект во однос на конкуренцијата.

 

Енергетската%20%20%20мапа%20на%20ЕвропаBildunterschrift: Енергетската мапа на Европа

 

Многу е тешко во денешно време да се гради нафтовод или гасовод што минува во повеќе од три земји. Потребно е да се усогласи легислативата, да има добрососедски односи како предуслов и сето тоа да се менаџира. Затоа, крупните проекти треба да се планираат во најмногу три земји.

 

„Повеќе од три е кошмар. Логистички, бирократски кошмар. Мислам дека ова се силни аргументи кои ги потврдува состојбата на терен. Во овој регион има најмалку пет замислени траси кои се конкуренција на АБМО. Но, ниту милиметар од нив не е изграден.“ 

 

За место треба да се избориш

 

Македонија е далеку од почетните и завршните точки на најважните енергетски патишта, далеку од големите  производители и потрошувачи на енергенси. Таквата позиција и малиот пазар ја прави земјата неважна при трасирањето на гасоводите и нафтоводите. Затоа властите треба да лобираат повеќе и да се борат поагресивно за место на Македонија на енергетските коридори, вели Ташковиќ со цел земјата да обезбеди статрегиско долгорочно решение за енергетска стабилност.

 

Македонија е енергетски зависна од увоз. Иако има недостиг од енергенси во изминатите години многу малку или воопшто не инвестираше во изградба на нови капацитети. Дури лани, толку време од осамостојувањето, земјата изготви енергетска стратегија што ги зацртува приритетите и проектите во наредните 20 години.


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5522297,00.html
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 21-May-2010 at 18:27

Две европски компании сакаат да инвестираат во АМБО

Александар Момировски Коментари (0)   
21.05.2010 17:50
Тед Фергусон

 

Владата во Чешка сака да инвестира во АМБО, а уште една европска компанија преговара за вклучување во нафтоводот. Одговорните луѓе во конзорциумот што ќе го гради нафтоводот кој ќе минува низ Албанија, Македонија и Бугарија велат дека разговорите се во завршна фаза и најверојатно ќе бидат финализирани годинава.

„Во моментов спроведуваат длабински анализи за проектот АМБО, тоа е група која ја претставува чешката влада која е заинтересирана да инвестира во енергетски проекти за да се заштити себеси од растот на цените на енергенсите“, изјави Тед Фергусон, конзорциум АМБО.

Проектот АМБО не е мртов, напротив тој е во предност пред конкурентските нафтоводи, вели и поранешниот министер за странски инвестиции Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. Според него 2010. ќе биде година која ќе донесе нов импулс во реализацијата на мега проектот значаен за целиот регион.

„Ниту еден најавените нафтоводи не е изграден, имаше некои објави по медиумите, церемонијални копања, поставување камен темелници но ништо не е отидено напред. АМБО е се уште на иста напредна позиција како што беше пред неколку години, ние се уште чекаме нафта да дојде од Казахстан и Русија“, вели Глигор Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО.

АМБО сигурно нема да почне да се гради уште неколку години, но добро е што за него има согласност од трите земји низ кој треба да се протега.

„Добар напредок е тоа што меѓу Македонија, Бугарија и Албанија се склучени одредени спогодби кои им овозможуваат на потенцијалните инвеститори на АМБО, да работат како да го градат нафтоводот на една територија, а не на територија на три земји“, рече Борис Рикаловски, експерт.

Фатмир Бесими, министер за економија

 

Низ АМБО ќе се пренесува нафта за европскиот пазар, од Бургас - Бугарија, низ Македонија до Валона, Албанија. Од транзит земјава ќе заработува по околу 20 милиони долари годишно.

„Тој проект е потребен, кога ќе се реализира и како, не можам да дадам такви проекции, но можам да кажам дека проектот е корисен и потребен за регионот, а и за Македонија“, изјави Фатмир Бесими, министер за економија.

Руско-украинскиот спор за гасот исцрта нова енергетска мапа каде се води голема трка за контрола на енергетските извори и коридори. Македонија е само набљудувач на битката што ја водат моќните држави.

Македонија е далеку од почетните и завршните точки на најважните енергетски патишта. Далеку од големите производители и потрошувачи на енергенси.

Таквата позиција и малиот пазар ја прават земјата неважна при трасирањето на нафтоводите и гасоводите. Токму затоа, според експертите, властите треба поагресивно да се борат за место на Македонија на енергетските коридори.

http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?vestID=123413
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 07-Jul-2010 at 14:17
Борисов исплашен за туризмот

Бугарија го отфрла транс-балканскиот нафтовод, вели насловот во ФАЈНЕНШЛ ТАЈМС.



Според бугарскиот премиер Бојко Борисов, „земјата не е веќе заинтересирана" за проектот за изгрдба на нафтовод од Црното море до Егејското, по големото нафтено истекување на БиПи во Мексиканскиот залив.

Борисов, во интервју за ФАЈНЕНШЛ ТАЈМС додава дека Бугарија има намера да се повлече од тројното партнерство со Русија и Грција - откако ќе беше направена студија за еколошките последици, на почетокот од следната година.

„По нафтеното истекување во Мексиканскиот залив, не мислам дека е безбедно танкери да истоваруваат нафта во крајбрежните терминали, во област каде што се одвива поголем дел од нашиот туризам" - изјавува Борисов за ФАЈНЕНШЛ ТАЈМС

http://www.bbc.co.uk/macedonian/news/story/2010/07/100707_ukpress.shtml
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
shaun.r View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 06-Jul-2009
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote shaun.r Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 09-Jul-2010 at 08:36
Previous
Vladimir , mislam dake ova se odnesuva na konkurentot na AMBO Burgas-Aleksandropulis , za toj naftovod Bugarite se pismanat
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 09-Jul-2010 at 09:35
Во право си shaun, но тој нафтовод е директна конкуренција на АМБО, а од друга страна наводните причини за повлекување на БГ од Бургас-Александрополис би се однесувале и на АМБО, иако не сум воопшто убеден дека на Борисов токму евентуалните еколошки ризици му се она што навистина му боде очи.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 29-Jul-2010 at 15:01

Нема договор за нафтоводот Бургас-Александрополис

Бугарија и Грција не успеаја да ги решат недоразбирањата околу проектот за изградба на руско-бугарско-грчкиот нафтовод во вредност од 1 милијарда евра, со кој руската нафта би се транспортирала кон југот на Европа. Прашањето за нафтоводот Бургас-Александрополис беше тема на првата заедничка седница на бугарската и на грчката влада во Софија, објави „Дојче веле на македонски јазик“.

Според планот, руската нафта требаше со танкери да се пренесува до пристаништето Бургас во Бугарија, од каде што преку нафтоводот долг 282 километра би била пренесувана до Александрополис на преработка.

Суштината на проектот беше да се избегне транспортот со танкери, поради кои се заглавува сообраќајот во Босфорот, како и еколошките ризици, кои поради високото осигурување ја поскапуваат цената на нафтата.

Бугарскиот премиер Бојко Борисов го отфрли планот за нафтоводот со образложение дека стравува од загадување, додека неговиот колега Јоргос Папандреу изјави дека за Атина изградбата на нафтоводот останува приоритет.
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=8C4AE120F2ABA042B13EA03E3560FAC4
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 30-Dec-2010 at 01:40
Originally posted by Cloverstack

Во право си shaun, но тој нафтовод е директна конкуренција на АМБО, а од друга страна наводните причини за повлекување на БГ од Бургас-Александрополис би се однесувале и на АМБО, иако не сум воопшто убеден дека на Борисов токму евентуалните еколошки ризици му се она што навистина му боде очи.

До голема степен не може да се изгради Бургас-Александруполис,заштото трасето преминува преку национален парк + во програма на ЕУ за зачуване на природни зони "Натура 2000". Друго многу битно нешто е дека Бургас е само на неколко километри от едни от големите турскички курорти во БГ-Слончев Брег, Несебар,Созопол. Един разлив на нафта,ке направи штета за милиарди евра и според владата ризикот е голем.
АМБО е почти обречен след като имаше и локален референдум за изградбата на каквито и да е нафтоводи во бургаско.
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 16-Feb-2011 at 14:46
odi vo prilog na ambo

Русија го запира финансирањето на нафтоводот Бургас-Александрополис
09:41 |  16 февруари 2011
Форум

Руските учесници во проектот за нафтоводот Бургас-Александрополис ќе објават дека запираат со неговото финансирање, јавува РИА Новости

Intro

 

Претходно шефот на „Транснефт" ,Николај Токарјов, тврдеше дека проектот за трансбалканскиот нафтовод не е замрзнат, но практично на него не се работи, откако Бугарија не ги исплатила во договорениот рок долговите на проектот. Претходно „Транснефт" повеќепати се жалеше дека Бугарија не го финансира својот дел од проектот „Бургас-Александрополис", како резултат на што се напластени многу долгови.
„Бугарските власти и досега не се усогласени околу проектот - и не се знае кога ќе го сторат тоа“, пишува рускиот печат.
Трансбалканскиот нафтовод Бургас-Александрополис со моќност од 35 милиони тони, годишно, мораше да помине од Бургас до Александрополис на брегот на Егејското Море.
Бугарскиот премиер, Бојко Борисов, неколкупати изјави дека земјата се откажува од проектот. Во моментов низ турскиот теснеци се транспортираат околу 85 милиони тони нафта годишно, што е максимално дозволено оптоварување.

http://daily.mk/cluster3/82cf4f6a94a2f50ccebc767f696ee811/599625
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 14-Nov-2011 at 15:02

Ташковиќ: АМБО подготвено чека касписката нафта да пристигне до Црното Море


http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/11/14/capture46fdmn5.jpg http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/11/14/800px-samsun-ceyhan-pipeline_520x223_2a62f00d014d9f763623dc4a661349e7.jpg http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/11/14/bapline.jpg

Планираниот АМБО нафтовод, кој треба да пренесува нафта од бугарското пристаниште Бургас, преку Македонија до албанското пристаниште Валона на Јадранот е се уште одржлив, смета еден од основачите, поранешниот македонски министер за инвестиции и член на бордот на АМБО, Глигор Ташковиќ.


Тој, во интервјуто за специјализираното издание за енергетика „Платс Енерџи“, кое го издава една од најголемите издавачки куќи на светот „МекГро енд Хил,“ вели дека проектот во последно време се држел настрана од јавноста, барајќи инвеститори и чекајќи поволен момент за негово материјализирање.


АМБО е нафтовод кој е проектиран да пренесува нафта од 750 илјади барели дневно при што касписките резерви би биле пренесени преку Црното Мора без потреба да поминуваат преку преоптоварениот Босфорски залив, кој го сече Истанбул на два дела и каде што постои опасност од еколошка катастрофа со несогледливи последици со оглед на пренаселеноста на бреговите од двете страни на Босфорот.


АМБО беше замислен во летото 1993 година и е конкурент на уште два потенцијални нафтоводи: Бургас-Александрополис на грчкиот егејски брег, и Самсун-Чејхан, кој ја сече Турција на два дела од север на Црното Море до југ на Медитеранот. Но, и овие два потенцијални нафтоводи се соочуваат со големи одложувања. Бургас-Александрополис наидува отпор кај бугарските власти, а Самсун-Чејхан, исто така, не предизвикува ентузијазам кај турските власти.


Сето ова се случува на големо незадоволство на Русија, која сака својата нафта да ја пренесе до Медитеранот преку овие нафтоводи. Но, и овие два нафтоводи, како и АМБО, се соочуваат со одложувања и заради недостигот од сурова нафта која требаше да стигне до Црното Море во доволни количества за да се наполни еден или два од овие нафтоводи. Но, и покрај 10-годишно чекање, доволни количества нафта никако да стигнат.


Следен проблем е финансирањето. Инвеститорите, пред се, големите нафтни компании, за кои се очекува дека ќе бидат спремни да вложат пари, се првиот предуслов за вакви проекти.


- Банките не се подготвени да финансираат нафтоводи кои немаат договори за гарантирана испорака на нафта. Сепак, откако инвеститорите ќе го обезбедат неопходното финансирање и трансортните бродски компании ќе покажат спремност да достават нафта, финансирањето од банките ќе следи – смета Ташковиќ и додава дека ако некој од суверените фондови од Блискиот Исток покаже интерес за финансирање на АМБО, „ние сигурно ќе го поздравиме нивниот интерес.“


АМБО планира да биде во добра позиција да ги пренесе вишоците на нафта за кои се очекува дека ќе стигнат на брегот на Црното Мора од 2013 година


- Во моментов, производството на нафта од Каспискиот регион е наменето за западните пазари и заради тоа има потреба од западна траса која ќе го прескокне Босфорскиот залив – вели Ташковиќ.


Соопштението објавено во декември 2010 година за експанзија на Каспискиот нафтоводен конзорциум (СРС), раководен од нафтниот гигант „Шеврон“ е добра вест за АМБО и „ги цементира неговите долгорочни шанси за успех,“ смета Ташковиќ.


„Шеврон“ официјално со стартуваше проектот вреден 5,4 милијарди долари да се удвои капацитетот на нафтната рута на СРС до нивото од 67 милиони метрички тони годишно (1,34 милиони барели дневно) до 2015 година.


Новите количества нафта ќе пристигнат од проектите Тенгиз и Карачаганак во Казахстан, каде што производството на сурова нафта сигурно ќе расте, а веројатно и од нови преокти каков што е нафтоносното поле Корчагин во Русија, кое започна да работи годинава, како и полето Кашаган во Казахстан, чиј почеток е закажан за 2015 година


Растот на достапноста на нафтата сигурно ќе доведе до дополнително отежнување на нејзиниот транспорт преку Босфорот и подолго чекање, како и поголеми мешаници и тоа особено во зимските сезони. Покрај ова, се стравува и од можна еколошка катастрофа, како што се зголемува нивото на транспрт на нафта.


Ташковиќ смета дека економската оправданост на АМБО е посупериорна во однос на конкурентските нафтоводи. Тој, исто така, додава и дека Бугарија, Македонија и Албанија, земјите низ кои АМБО треба да поминува, имаат потпишано трипартитна конвенција, која е внесена и во нивните национални законодавства.


- Таа сега има статус на законски договор. Ние имаме проект со клуч на рака и чекаме само нафтата да пристигне – вели Ташковиќ.


(Легенда: предвидените рути на трите конкурентски нафтоводи: АМБО, Самсун-Чејхан и Бургас-Александрополис)

http://www.plusinfo.mk/vest/22642/Tashkovikj-AMBO-podgotveno-cheka-kaspiskata-nafta-da-pristigne-do-Crnoto-More

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.141 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.