build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2014

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122 328>
Poll Question: Мислење за Скопје 2014
Poll Choice Votes Poll Statistics
103 [53.93%]
83 [43.46%]
5 [2.62%]
You can not vote in this poll

Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #381 Posted: 11-Feb-2010 at 06:39

Менувањето на фасадите на старите згради е кривично дело

Владата мора да го почитува Законот за авторски права и да ги консултира авторите на објектите

Деспина Трајковска

Владата ќе изврши кривично дело доколку во планираната стилска обнова на фасадите на објектите што гравитираат околу плоштадот не ги консултира авторите. Дотолку повеќе што некои од нив се' уште се живи. Досега, како што дознава „Утрински весник“, никој од нив не бил лично информиран, а уште помалку консултиран за делот од проектот „Скопје 2014“, кој се однесува на комплетна промена на фасадите на нивните објекти. Таков е случајот со проектантот на зградата на ГП „Пелагонија“, Орде Богатинов, со кого никој од надлежните воопшто не контактирал за евентуално да го информира дека имаат намера да ја менуваат фасадата на објектот изграден веднаш по земјотресот во 1963 година.

Неизвесно е дали воопшто тоа и се планира, имајќи предвид дека во писменото образложение на владиниот проект, но и според најавите на градоначалникот Коце Трајановски, Градот Скопје ќе распише конкурс за избор на идејни решенија по кои би се извршила обновата.

Архитектите посочуваат дека апсолутно е недозволиво да се стори тоа без консултација со авторите, особено ако се тие живи. Фасадите се авторски трудови, признати и загарантирани со закон.

Петар Муличковски, автор на објектот на Националната универзитетска библиотека „Климент Охридски“, стравува оти и во овој случај со фасадите дел од „Скопје 2014“, Владата, како што вели, може да изигра по свое за да се исполнат нечии каприци.

„При доградбата на објектот на библиотеката никој не ме консултираше за изгледот на новиот дел со кој практично е нарушен мојот авторски труд и покрај авторските права. Сосема друго е да се врши обнова на фасадите, во смисла на нивно освежување. Но, конкретно во мојот случај стануваше збор за нов дел од објектот, додека со она што е предвидено со објектите во центарот целосно ќе се смени стилот на фасадите. И во тој случај е неопходна консултација со авторот, а не да се бараат нови идејни решенија“, вели Муличковски, кој смета дека приодот на Владата во случајов не е за оправдување, оти постојните фасади се вклопуваат во замислената целина, а истовремено е и непотребно трошење на народните пари.

Слично мислење има и архитектот Георги Константиновски, кој укажува дека со идејата за фасадите во проектот „Скопје 2014“ Владата би извршила поништување на признати авторски дела.

„Сметам дека никој од вклучените субјекти во проектот воопшто ја нема дефинирано идејата. Но, и да не е така, тогаш дефинитивно ќе преземат недозволив чекор. Ни случајно фасадите не смеат да се обноват по терк на идејно решение избрано на јавен конкурс. Бидејќи, некои од авторите на објектите се живи, надлежните треба да се консултираат со нив. Така, впрочем, налага и Законот за авторски права“, објаснува Константиновски.

Според анимацијата „Скопје 2014“, нови стилски фасади ќе добијат зградите на ГП „Пелагонија“, на „Пелистер“ и објектот спроти некогашниот хотел „Македонија“. Архитектот Вангел Божиновски смета дека во ниту еден случај нема да бидат запоставени авторите на објектите. Владата, смета тој, работи исклучиво почитувајќи ги законските норми. Инаку, Божиновски нема сознанија дека Градот ќе распишува идејни решенија за обнова на фасадите, што отвора можност, сепак, за сомнежи за планираните чекори на вклучените институции во проектот.

„Според мене, идејата за фасадите е в ред, бидејќи, сепак, центарот треба да добие целина. Сигурен сум дека Владата нема да ги обновува без да ги консултира авторите, згора на се' што дел од нив се живи, а постои и Закон за авторски права, кој треба да се почитува“, смета Божиновски.

На прашањето како тој би реагирал доколку некој одлучи да ги менува фасадите во реонот каде што се наоѓа неговото дело, објектот на „Мајка Тереза“, со што автоматски би се сменила и неговата фасада, тој вели: „И да дојде до такво нешто, фасадата на мојот објект не би имало потреба да се менува. За неа се користени трајни материјали, одговара на сите стилови, а истовремено објектот има неколку меѓународни награди и признанија“.

Инаку, завчера градоначалникот Коце Трајановски објасни дека градот во „Скопје 2014“ е вклучен токму со обнова на фасадите, процес кој Градот би го започнал најдоцна до 2012 година откако претходно на јавен конкурс ќе ги избере идејните решение по кои фасадите би добиле стилски изглед. Реализацијата е предвидено да се врши етапно, а првично за таа намена Градот би издвоил 15-20 милиони денари.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=E24F01D13EFBB34B86B3DD7B7505E7CA

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #382 Posted: 11-Feb-2010 at 06:41
Уствари зашто консултирале само архитекти. Па нормално е да слушнеме вакви тврдења. Реалноста е сосема инаква. Архитектот создава дело кое го продава, односно проект. Исто како што ѕидарот создава малтер и го продава на сопственикот на овјектот. Па така и проектите на архитектите се сопственост на сопствениците на објектот. Ова вака прв пат толку безобразно слушам дека одкога ќе продадеш дело, уште си останува да си биде твое и никој неможе да ти го чепка.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3612
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #383 Posted: 11-Feb-2010 at 07:13

малку грубо го изанализира ова но блиску е до вистината! се зависи како ќе си се договори мајсторот со стопанот! а бидејќи нема некоја обврзувачка регулатива http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=552&PID=31951#31951 јасно е дека проектот е авторско дело, но како што кажа чим си го продал, правата преминуваат кај новиот стопан! 

а за капиајта кај есм, можеби најдобро ќе биде истата да ја стокмат во стакло, јасно ламинирано она колку за да не може лесно да се спука и скрши! ова би било компромис доколку патинирањево не може без неа! значи нешто потенко, прозирно и орнаментирано, изведба која ќе се надоврзи како така и на есм и на куполите на собрание, а ете ќе го отвора муабетот и за патината потака кон плоштад! може делува смешно но доколку се оди на ова капијата по секоја цена (што се надевам дека на крај ќе падне како жртва, но до последно ќе се чува како адут за пазарење) најдобро ќе биде стаклена опција! па може и шарена, па може и со уникатни рељефи, прсто екперимент кој би легнал како претоп помеѓу старото и новото а за тоа никој да не го боли глава! нешто налик овие комбинации само масивно и оригинално... http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=447&PID=30846#30846

Back to Top
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 431
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #384 Posted: 11-Feb-2010 at 07:33
Originally posted by lslcrew

[quote]

Менувањето на фасадите на старите згради е кривично дело




Еве ви еден пример по темава од Софиjа.

Преди 3 години, еден частен инвеститор представи проект за надградба и менување на фасадата на една сграда от 30-те во Софиjа.

Преди:




Сега:




Проект:





Кога инвеститорите обjавиха своите намери, общината и владата беха готови да помагат за реализациjата. Тогава се дигна голем отпор от сите гилдии на архитекти и от грагански организации за защита на стара Софиja и  т.н. Може и фасадата на ова постоечка сграда да е семпла, типично за модернизмот од 30-те на минатиот век, но jавноста даде jaсно да се разбере, дека мора да се зачува ... и така прокетов отиде
на отпад...

Edited by pavche - 12-Feb-2010 at 08:35
Back to Top
igorius View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
  Quote igorius Quote  Post ReplyReply #385 Posted: 11-Feb-2010 at 07:38
Не ги дефинарате работите убаво бре ... никакви права не поминуваат кај стопанот, освен правото на користење на одреден објект. И многу е важно кога архитектот го предава проектот како го предава проектот, со каков договор и слично. Објектите што се заштитени со договор или со одредени конвенции, без разлика на соптсвеникот и неговите потреби едноставно не смее да се менуваат. Или доколку се менуваат мораат да бидат одобрени од авторот или од лица задолжени за менување на тој проект.

Некаде погоре некој напиша или праша за МНТ кој го градел , пиша дека било од некој архитект ..... него го изгради тим на архитекти од слоовенија кои имаа проектантско биро што се викаше „Biro 77“ и заедно со него имаа концепт и за филхармонијата која не ја изргадија ... ете толку сега за сега мора да се спремам за на работа
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #386 Posted: 11-Feb-2010 at 07:51
... никакви права не поминуваат кај стопанот, освен правото на користење на одреден објект.

Море мореее мореееее, архитетот и сопственик на зградата да не е, па инвеститор да остане само со право на користење? Се шалам, преформулирај малце да те разбереме.

Кај нас дозвола за рекнструкции, доградби, надградби и корекции за објекти кои се заштитени како културно наследство издава управата за културно наследство, чиј директор е Паско Кузман (ова сликовите да знаете за која институција се работи). Е сега процедурата и не е нешто сложена, освен цела потребна градежна документацџиј а потребен е документ плус од оваа управа каде што проектот доаѓа на увид.

Воопшто со фасадиве нема да има проблем со авторски дела. Поголем проблем би се јавил со сопствениците на станбените згради. За оние деловните пола со поздравување ќе го примат, пола обратно да се спротивстaват остро. За вториве има "софистицирани" начини на убедување. Кај стамбените ќе биде најтегава ситуацијата. еден сакал, еден нејќелм, трет го нема во странство отишол празен стан и слични пречки.


Edited by lslcrew - 11-Feb-2010 at 07:52
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3612
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #387 Posted: 11-Feb-2010 at 10:16

  зошто проблем со сопствениците на станои!?! па со ова законов за градба и обврската за одржување на фасадите http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=551&PID=48273#48273 и те како ќе бидат среќни станарите доколку друг им ја заврши обврската! па и правните лица, па и тие што би покренале судки спор, сите со два три маневра ќе се скротат, прво предупредување, сетне казна, а посетне и извршител, незнам кој би сакал да си мери мускули со државата, но ако нешто е ругло и јас се согласувам да му врзат машна доколку глуми лудило! па до кога ќе глумиме дека сакаме европа, или ќе почнеме да спроведуваме закони и станданрди по европски терк, и најнапред од центарот на престолнината, па натака и се до селата во иднина, или ќе си останеме и понатака распашана команда...  

~

а за зашитените објекти, прво треба некој објект да е заштитен како културно наследство, потоа има и степен на заштита, а на крај и се тера со проект за конзервација и реставрација, доколку таквиот објект тоа и го бара, слично е со калето, многу нормално дека секој што ќе му текне не може без процедура да истера нешто вакво насила, не е тоа градење нова зграда или преоблекување некоја стара руинирана а незаштитена... несоодведен пример павче, и јас би скокнал доколку сега некој сака да ја искарикира со нова фасада пример Света Софија, но онаму кај што треба треба, случајот со Ѕранија каде цела од корен се реставрира!



Edited by Max - 11-Feb-2010 at 10:26
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #388 Posted: 11-Feb-2010 at 11:04
Originally posted by lslcrew

Уствари зашто консултирале само архитекти. Па нормално е да слушнеме вакви тврдења. Реалноста е сосема инаква. Архитектот создава дело кое го продава, односно проект. Исто како што ѕидарот создава малтер и го продава на сопственикот на овјектот. Па така и проектите на архитектите се сопственост на сопствениците на објектот. Ова вака прв пат толку безобразно слушам дека одкога ќе продадеш дело, уште си останува да си биде твое и никој неможе да ти го чепка.


ЛСЛ пак со анархистичкиве теории. По оваа логика и балконите-доградби кои ги сликаме во Урбано дивјаштво можеби треба да ги прекрстиме во Урбано правдољубие?

Па и тие некој архитект ги испроектирал не паднале од марс. Не иде тоа така бре луѓе, си има процедури за ова...
Back to Top
ArchiTechTone View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
  Quote ArchiTechTone Quote  Post ReplyReply #389 Posted: 11-Feb-2010 at 11:05
Малце скратен текст, она што е битно е срочено во овој пасус:

Еве за што се работи: постапката за изработување и донесување на урбанистичкиот план за Малиот ринг почна со носењето на Програмата за приоритетна изработка на урбанистички планови на Владата на РМ во ноември 2009 година. Според оваа програма, Општина Центар - по специјална скратена постапка - експресно го изработи Малиот ринг во предлог-план (прескокнувајќи ја фазата на нацрт-план, која е задолжителна за сите планови), го изложи на јавна анкета за време на новогодишните и божикните празници (!) и го донесе на 29 јануари 2010 година. Но, целата оваа постапка Владата и Општината ја изведоа според одредби од закон кои се надвор од сила! Ако не ви се верува на очите, ќе ви повторам со големи букви: ПРИОРИТЕТНАТА ПРОГРАМА НА ВЛАДАТА И СКРАТЕНАТА ПОСТАПКА ЗА ДОНЕСУВАЊЕ УРБАНИСТИЧКИ ПЛАНОВИ СЕ ИЗБРИШАНИ ОД ЗАКОНОТ ЗА ПРОСТОРНО И УРБАНИСТИЧКО ПЛАНИРАЊЕ ВО ЈУЛИ 2009 ГОДИНА!!! „Билмезите“ ја изведоа целата постапка за својот најважен проект без правна основа, според неважечки одредби, кои самите претходно ги избришаа со измени на законот! Постои ли поголем резил за еден „чесен“ националсоцијалистички режим кој сака „се' да биде според закон“?


http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=E5E4131A135BFE419D3C808AA0D9C237
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #390 Posted: 11-Feb-2010 at 12:54
Ми се допадна анализата во текстов и начинот на кој го обработува проблемот на постоење барок во Македонија.

[quote]


 
 
 
%20  

Кога архитектот Вангел Божиновски го објави барокот во Македонија се отвори широк мегдан за толкување на овој уметнички стил, кој преовладувал од доцниот 16 до раниот 18 век, главно во Западна Европа, и за кој долго време мислевме дека е прескокнат период на домашната сцена, која во тоа време стенкала под Отоманската Империја и ги пеела песните за калеш, бре, Анѓа.

- Барок во Македонија има во везот и во етнологијата. Можеби, но само во назнаки, и во архитектурата, и тоа главно во интериерот - вели Конча Пирковска, историчарка на уметноста.

Македонизмот, кој всушност го викаат елинизам, е првиот етаблиран барок, воопшто, се спротивставува Божиновски, цитирајќи го архитектот Баромини и истакнувајќи дека во традицијата на македонската архитектура барокот е длабоко вкоренет.

- Плоштадот во барокен израз пред најголемата католичка катедрала „Свети Петар“ во Рим е копија на плоштадот во Џараш, изграден од македонски архитекти при походот на Александар Македонски - дециден е Божиновски.

Освен како уште една провокација за Грција, која како да го демне секој јавно искажан збор кај нас што би можел да го загрози нејзиниот самонаметнат монопол врз антиката, ова храбро тврдење може да се разгледува уште од неколку гледни точки.

Мене лично (иако е тоа најмалку важно, ама не можам да одолеам) ме импресионира сознанието дека Македонија, која поради пластичноста на фреските на Михајло и Ефтихиј станала своевиден предвесник на италијанската ренесанса, сега добива легитимна можност да стане и праисходиште на барокот. Доколку успееме да ги потврдиме тезите на Божиновски, се разбира.


Антика и барок


Прашањето и натаму е - има ли Македонија барок? Важи за периодот до 2014 година, кога очигледно ќе го има (заедно со неокласицизмот) во големи количества, концентриран на плоштадот „Македонија“.

- Македонските везови, кои се особено китнести и украсени, се тукуречи барокни изрази. Во смисла на западниот барок, како што вообичаено се третира овој уметнички стил, кај нас го немаме. Во назнаки го има во архитектурата, во Битола на Широк сокак, во Сарајот на Нијази-беј во Ресен и во објекти во Струмица, кои сега веќе не постојат. Но го имало, можеби многу повеќе во внатрешното уредување и декорирање на куќите - вели Пирковска, која како историчарка на уметноста се воздржува да ја коментира историјата на архитектурата.

Во книгата „Архитектонските стилови во македонската архитектура од крајот на 19 век и периодот меѓу двете светски војни“ на Кокан Грчев, авторот вели дека историјата на архитектурата треба да се посматра како „сложена и дисциплинирана порака вткаена во турбулентните развојни патишта на европската и светската архитектура, откривана преку повеќеслојното и постојано рефлектирање на денешнината“.

Па, како тоа изгледа во примерот на Македонија?

Периодот од поновата историја, кој го третира Грчев, е времето на распаѓањето на Отоманското Царство, чиј дел била и Македонија, и првите пројави на модернизмот, кои се појавиле проголтувајќи ги сите стилски меѓуфази низ кои поминала европската културна практика.

„Новата републиканска Турција на Ататурк ќе промени пет века претходна цивилизација; Македонија на патот кон Европа ќе ја пресретне стегата на ново историско условување“, пишува Грчев.

Главно, во периодот меѓу двете светски војни, кој го третира оваа книга, влијанијата на европските движења на специфичен начин го одредувале односот на архитектонските стилови и во тој контекст односот кон националните компоненти на стилот. „Модерната архитектура ќе се појави како специфично сврзувачко ткиво во рамките на една историска стварност што упатува на поврзаноста со средноевропскиот културен круг“, пишува Грчев.

Барокот, таа китнеста изразна форма што загосподарила со Европа од крајот на 16 век до почетокот на 18 век, не се спомнува.

Но погледот на Божиновски оди многу подалеку и ја следи историската вертикала до антиката и до освојувачките походи на Александар Македонски (му се извинуваме на Друцас), тврдејќи дека китнестите градби во Јордан, изградени во тој период од македонските архитекти што го придружувале големиот војсководец, се сметаат за далечни предвесници на западноевропскиот барок, етаблиран 18 века подоцна.

Оваа теза треба да се разгледува и од аспект на тврдењето на историчарите дека периодот на Александар треба да се нарекува, ако не македонизам, тогаш барем александризам, за да се издели посебноста на епохата, различна од дотогашниот елинизам.


Сарајот во Ресен


Официјално немаме барок, или барем го немаме во оној западноевропски облик, вели и Зоран Павлов од Управата за заштита на културното наследство. Неговата специјалност се османлиските споменици.

- Барокот кај нас е влијание. Во Турција, како империјална сила, го имало, а кај нас се развила некоја локална варијанта, преземена и модифицирана преку османлиското влијание - вели Павлов.

%20


Можеби најпознатиот и најрепрезентативниот пример на барок (или барем на неговата домашна модификација) е Сарајот на Ахмет Нијази-беј во Ресен, во кој денес е сместен Домот на културата на овој град. За изградбата на овој објект е поврзана една интересна приказна. Ахмет Нијази-беј, студент на Воената академија во Истанбул, со прогресивни сфаќања и веројатно припадник на младотурското движење, бил испратен во Ресен, каде што добил разгледница од неговиот пријател од Париз со репродукција на Версајскиот дворец. Богатиот бег решил да изгради ист таков објект во Ресен. Изградбата почнала во 1904 година, а завршила во 1912 година. Нијази-беј не стигнал да живее во ресенскиот Версај - 1912 бил убиен во пристаништето во Драч. Зад него останало зданието високо 25 метри, со 4.800 метри внатрешен простор и видлива намера да вгради луксуз. И можеби доказот за некакво постоење на барок во Македонија.


Уште малку историја


Барокот е уметнички стил, кој преовладувал од доцниот 16 до раниот 18 век. Популарноста и успехот на овој стил биле поддржани од Римокатоличката црква, која во време на советот од Тренто (1545-63) дозволила уметноста да комуницира со религиозни теми во директна емоционална вовлеченост. Аристократијата веднаш го согледала драматичниот стил на барокната архитектура и уметност како средство за импресионирање на посетителите и израз на триумфалната моќ и контрола. Барокните палати биле градени околу пространите дворови со големи скалила и приемни соби за манифестација на видливо зголеменото богатство.

Чекајте малку! Ако тоа била вистинската побуда што ја придвижила појавата на овој стил пред пет века, тогаш на што се должи неговото воскреснување во 21 век? На желбите на новата политички актуелна аристократија на Македонија за исти такви манифестации. Или на еклектичкото мешање на стиловите што го објави постмодерната уметност, во која ниту еден уметнички правец не е исчистен од влијанието на другите? Хм...

Туристите што ќе дојдат да го видат плоштадот се второстепен ефект, кој можеби (дај Боже) ќе ја придвижи и домашната економија.

Потрагата по барок во Македонија ја завршувам со изјавата на уште еден историчар на уметност, професорот Владимир Величковски, кој сé досега не се воздржуваше од коментари и критика на визуелните аспекти на нашево живеење.

- Од годинава се решив на целосен молк - вели Величковски. - Не терајте ме да го прекинам.

И тоа е став. Не е барокен, повеќе е минималистички, но доволно зборува.

 

 

 
   
Автор: Јасна Франговска


[/quоte]

Edited by La Linea - 11-Feb-2010 at 13:27
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #391 Posted: 11-Feb-2010 at 16:22
Originally posted by pbanks

ЛСЛ пак со анархистичкиве теории. По оваа логика и балконите-доградби кои ги сликаме во Урбано дивјаштво можеби треба да ги прекрстиме во Урбано правдољубие?

Па и тие некој архитект ги испроектирал не паднале од марс. Не иде тоа така бре луѓе, си има процедури за ова...

Незнам како ме свати и како успеа да ја преточиш теоријава во терасите. Тамо се работи за повреда на проектот кој е де факто сменет од страна на сопственикот и тоа без урбанистичка согласност и таа промена е извршена всушност од лаик, ане најмил архитект да му ја изврши промената. Исто како што чловек може да поседува возила и без да има возачка, ама затоа неможе да го вози. Така и ја можам да си имам авторски права за проект, но не можам да правам промени ако не сум архитект.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #392 Posted: 11-Feb-2010 at 16:38
Па не е така, и тие тераси најчесто на овој или оној начин помнуваат некој регулаторно-правен-професионален филтер. Пробав да ти доловам дека е погрешна теоријата дека "кој што сака може да прави ко ќе го купи".

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #393 Posted: 11-Feb-2010 at 16:44
А некој проект не се доврши, тогаш ќе биде крив, инвеститорот?! Еве обратна ситуација, што треба архитектот на стадионот на пример, да покренува судска процедура затоа што никој не го дворшил на време. А ко гледаме така и тоа е по твоја логика криминал. Кога рхитектот својот финаелен производ прокетот ќе го продаде завршуваат неговите права кон тој проект.

Никогаш измена и дополна на проект не била проблематизирана во јавност. Законската регулатива си е добра и све може фино да си помине процедура од почеток до крај. Толку измени дополни и тераси се направија по Скопјево и сега кога дојде овој политичко сензитивен проект тогаш се најде некој паметен медиум да оспорува.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #394 Posted: 11-Feb-2010 at 16:47

Триумфалната порта била симбол на независноста

За два месеци ќе почне изградбата на фонтаната и на Триумфалната порта, која била симбол на независноста, најавуваат од општината 


Штом ќе се преместат водоводните цевки од плоштадот, ќе почне изградбата на фонтаната на централниот простор на плоштадот „Македонија“ и на Триумфалната порта над плоштадот „Пела“. Автор на двата проекта е скулпторката Валентина Стевановска.

Многумина се прашуваа со која цел ќе се гради портата и какви триумфи ќе означува. Портата ќе биде поставена со цел да ја означи 20-годишнината од независноста на Македонија.

- Триумфалната порта го означува чинот на стекнување независност. Нашата држава со години се бореше и чекаше независност. Во таа чест и по повод 20-годишнината од независноста, портата ќе биде завршена до 8 Септември 2011 година. На портата во релјеф ќе бидат обработени и ликови и настани од историјата на македонската борба за независност - објаснија од општината Центар.

Плоштадот почна да се подготвува за интервенција истиот ден кога беше презентирана визуализацијата на проектот „Скопје 2014“ минатата недела. Веднаш почнаа подготовките за отстранување на подземната инсталација за фонтаната. Истиот ден започна и изградбата на постаментите за спомениците на Гоце Делчев и Даме Груев, кои ќе се постават на Камени мост. Наскоро треба да почне и изработката на постаментите за лавовите за мостот „Гоце Делчев“.


ФАЗИ: ТЕКОВНИ И ИДНИ


Првата фаза на заедничкиот проект „Скопје 2014“ на Владата, на градот Скопје и на општината Центар е речиси при крај. За најголем дел објекти веќе се избрани и идејни решенија, а дел од нив, како што се мостот „Око“, објектот на Стариот театар, Музејот на македонската борба, зградата на Уставниот суд, Државниот архив и Археолошкиот музеј и објектот на Македонската филхармонија се веќе во изградба. Се очекува да бидат завршени до крајот на 2011 и 2012 година.

Преостанува распишување конкурси за ротондата меѓу Офицерскиот дом и хотелот, која треба да биде украс за плоштадот. Конкурсот за избор на идејно решение за објектот на Агенцијата за електронски комуникации е веќе во тек, а хотелот зад објектот на новото министерство за надворешни работи треба да го добие својот вистински лик кон средината на месецов. Наскоро се очекува и распишување конкурс за Мостот на уметноста и фонтаната што треба да се постави на плоштадот „Карпошово востание“.


ПРОЕКТОТ МОРА ДА ПРЕТРПИ ИЗМЕНИ


„Генералната идеја на проектот ќе си остане, но тој сепак ќе мора да претрпи некои измени. Можно е објектите, за кои сé уште нема распишано конкурс, а се прикажани во визуализацијата, да бидат различни од прикажаното“.

Ова го потврди и Владимир Тодоровиќ, градоначалникот на општината Центар. И фасадите на зградите во центарот може да добија поинакво решение од она што беше видено во визуализацијата. Од општината велат дека деловите за кои сé уште нема избрано идејни решенија се прикажани само како замисла и можна опција. Оттаму додадоа и дека изгледот на фасадите бесплатно го изработиле архитектите Никола Станков и Лазар Димов.

Зошто фасадата на зградата на парламентот не е предвидена е прашање на кое засега нема одговор. На видеото се прикажани само куполите, кои треба да се постават на покривот на парламентот, а новиот кат на објектот и убавата фасада никаде ги нема.

На дел од фасадите на зградите, кои треба да се менуваат, има поставено и неколку уметнички скулптури од коњаници, но сé уште не се знае дали тие ќе останат или се само дел од замислата што се менува. Ќе треба да се почека да завршат конкурсите за идејните решенија за да се знае дали коњаниците ќе останат или пак фасадите на зградите ќе бидат разубавени на друг начин.

http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=211101014307&id=14&prilog=0&setIzdanie=21907


Све све, ама ова триумфалнава стварно не им требала. Еве јас ќе дадам еден предлог. Пошто Македонија веќе има искуство со триумфални камења, нека го земат за урнек каменот на револуцијата од Крушево и нека изработат нешто ќе во себе ќе го содржи овој камен. пошто нели континуитетот со Крушевска е неспорен, Никола Карев е пред собрание ова може да биде добра комбинација.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #395 Posted: 11-Feb-2010 at 16:49
Originally posted by lslcrew

А некој проект не се доврши, тогаш ќе биде крив, инвеститорот?! Еве обратна ситуација, што треба архитектот на стадионот на пример, да покренува судска процедура затоа што никој не го дворшил на време. А ко гледаме така и тоа е по твоја логика криминал. Кога рхитектот својот финаелен производ прокетот ќе го продаде завршуваат неговите права кон тој проект.

Никогаш измена и дополна на проект не била проблематизирана во јавност. Законската регулатива си е добра и све може фино да си помине процедура од почеток до крај. Толку измени дополни и тераси се направија по Скопјево и сега кога дојде овој политичко сензитивен проект тогаш се најде некој паметен медиум да оспорува.


па мислам дека секој треба да си има одговорност. Не еднаш сме збореле, а и теоретски има казни за инвеститори кои не си ги исполнуваат обврските. Веќе комплетно офтопик во темава но...


Edited by pbanks - 11-Feb-2010 at 16:49
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #396 Posted: 11-Feb-2010 at 22:19
што се однесува до фасадиве, ќе дадам еден малку незгоден пример, замислете, музичар прави песни и албуми, вие ги купувате и се во ваша сопственост, но сепак тој не ви дозволува да ги менувате песните или да ги препродавате бидејќи се негово лично дело, или замислете некој од Лувр да сака да и нацрта бркови на Мона Лиза бидејќи сликата била во сопственост на Лувр Nuts
а пбанкс даде многу поубав пример со доградбите на зградите Thumbs%20Up

а триумфалната капија ми е смешна бидејќи нема никакво значење и смешно е како очајно се обидуваат да уи најдат значење, исто како и остатокот од планот
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3612
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #397 Posted: 12-Feb-2010 at 03:25

лоша аналогија! едно е да продаваш копии од твојата трака, а сосем друго е да продадеш мастер трака, односно лиценца наспроти патент, што е до законот за индустриска сопстевонст авторски и сродни права нема друга рамка! е сега доколку има нешто посебно уредено пример во законот за градежништво, а нема тоа е друго, па трака останува единствено евентуално дооклку авторот не побарал во купо-продажниот договор, посебни права со кои утре пример ќе има грб доколку стопанот сака ненајавена промена...

абе дури и препишале од негдне фасаден проект, односно во случајов надлежните стокмиле копија, лично и тоа би го оправдал, се само тоа руинираните фасади во центар да ги снема! сепак верувам дека ќе станува збор за авторски реконструкции кои пак ќе тераат на тендер!

не е лошо и чаршијата успат фасадно да ја средат, јасно онаму каде е најнеопходно, сепак треба да има и нешто бербат сцени во тој амбиент, пример како кујунџиската улица!

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #398 Posted: 12-Feb-2010 at 12:02
Колку што гледам никој не го искоментира тврдењето на Коце Трајановски и Владимир Тодоровиќ дека проектов ќе чинел околу 80 милиони евра. Со официјалните цифри за само неколку објекти, јасно е дека таа сума е смешна:
Уставен Суд - 25 милиони евра
Споменици и скулптури за само две години - 17 милиони евра
МНР - 16 милиони евра
Надградба на Собрание - 11 милиони евра



Edited by Cloverstack - 12-Feb-2010 at 12:03
Back to Top
dimme.von.macedonia View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 30-Jun-2008
Location: Hrvatska
Online Status: Offline
Posts: 78
  Quote dimme.von.macedonia Quote  Post ReplyReply #399 Posted: 12-Feb-2010 at 20:40
Prasanje, zosto vam predstavuva problem ako stavame barok vo denesno vreme, koga denesnoto vreme nema nekoja definirana nasoka? se e iberalno, ovoa e smetam samo nadoknaduvanje na edno vreme koe sme propustile i koe nam e bilo voskrateno. Mozebi orientalna arhitektura e bila tuka prvicno, u redu, ama i posle zemjotresot ne go izgradivme Skopje po taa arhitektura, tuku izgradivme u socrealizam i modernizam. mislam deka sega e vreme da se popravi taa steta. Ovoa e vtor obid na rekonstuiranje na Skopje na Skopskata renesansa! Jas sakam barok!! nie sme Evropa, ne Azija!!
The beauty comes from within.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #400 Posted: 12-Feb-2010 at 22:06
Ајде и јас малце да прокоментирам за проектов. Ќе почнам од забелешките:

1. Донесен е со неточна процедура
2. Се гради во стил кој не е наш, ниту современ
3. Многу пари ќе се потрошат

За првата критика - не знам, не сум стручен да зборувам за процедура, но зар треба за секој семафор што ќе се стави да правиме референдум?

Втората точка е ок, и мене не ми се допаѓа стилот. Но мене не ми се допаѓа ни современата уметност, па има луѓе што даваат милиони за тоа. Значи ова е прашање на вкус, апсолутно ирелеватен како појдовна точка за критика. На некој ќе му се допаѓа, на некој не. Ниеден архитект не го прави своето дело за да се гласа на референдум за него.

Третото е глупо. А за што ни се парите? Да ги гледаме на сметка и да им се радуваме? Или пак да завршат во џебовите на партиските комесари, како што беше пракса до сега ? 80 милиони за 8 години не се воопшшто многу, туку се смешна сума. Па и 200 милиони да се, тоа се некои 30 милиона годишно - тоа е една дваестина од буџетот на Белград. ГОДИШЕН!!!


Така да што се однесува до парите, јас мислам дека се малку. Треба најмалку 500 милиони да се инвестираат во градов во следните 4 години, за да се среди колку-толку тоталниот хаос во многу сфери на градот.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122 328>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.870 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.