build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од светот

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Од светот
    Posted: 18-Apr-2010 at 15:33
Не е баш од најтесниот наш регион...
Новите тролејбуси на Пјонгјанг (НР Северна Кореа). Домашно производство, со неколку делови увезени од Кина. До 2012 година, во градот ќе се заменат сите постојани тролејбуси. Слика од Фликер:




Инаку јас сум повеќе од импресиониран околу дизајнот на возилово од нивна страна.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 4665
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 18-Apr-2010 at 15:45
Една од најомилените активности на големиот татко на нацијата е да сурфа по интернетот посетувајќи јапонски и кинески сајтови. Нека не те чуди дизајнот
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
SkyBoy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Suspended

Joined: 24-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 738
  Quote SkyBoy Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 13-May-2010 at 20:52
 
 
 
 
Лас Вегас
 
 
 
This bus is called a BRT (bus rapid transit) because it looks like a bullet train on wheels. The bus looked and felt very modern. But the best thing about it is that it isn't on the drawing board. It was right here on the lot, 1 of 50 that ISE is making for the City of Las Vegas this year.
 
 
И од Кина
 
Photos:%20Super%20bus%20complements%20green%20traffic%20campaign
 
Locals check out a new 230-seat super-long bus in Zhengzhou, on Sunday, September 16, 2007 Застарени се веќе Big%20smile
 
A 25-meter-long bus / 230-seat bus
 
Photos:%20Super%20bus%20complements%20green%20traffic%20campaign
 
Него зашто овие не идат у висина па не направат двокатни, туку идат у должина Question


Edited by SkyBoy - 13-May-2010 at 21:15
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9096
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 13-May-2010 at 20:58


Кој гледа реклами на iList Macedonia


Back to Top
SkyBoy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Suspended

Joined: 24-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 738
  Quote SkyBoy Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 13-May-2010 at 21:05
Big%20smile додека чекав да почне, приметив реклама, па викам да прочепкам..
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3300
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 19-Oct-2010 at 14:33
Top deset najboljih javnih prevoza u svetu
gradjevinarstvo.rs | 13. 10. 2010

Javni prevoz je ključ za uspešno rešenje saobraćaja u velikim gradovima. Individualni prevoz automobilima podrazumeva prateću infrastrukturu (autoputeve, obilaznice, parking mesta itd), saobraćajne gužve, zagađenje vazduha i zagađenje bukom, probleme sa postojećom putnom i uličnom infrastrukturom da primi veće opterećenje sa porastom broja stanovnika itd.

Tema javnog prevoza čini okosnicu funkcionalnog grada i zato vam predstavljamo ukupno jedanaest najboljih primera sistema javnog prevoza u svetu po izboru sajta AskMen.

No. 10 - Metro u Kopenhagenu, Danska
Metro u Kopenhagenu, glavnom gradu Danske, završen je 2002. godine i povezan je sa železničkim sistemom S-train koji povezuje glavni grad sa predgrađima i ostatkom države. Pored metroa Kopenhagen ima i javne bicikle koji se iznajmljuju tako što ostavite novac i dobijete ga nazad kada vratite bicikl.
U 2006. godini ovaj metro imao je procenat pouzdanosti od 98 do 99 odsto sa putničkim vagonima koji su poznati po svojoj higijeni što je direktno povezano sa izuzetno visokim stepenom kulture Danaca. Metro se oslanja na automatski sistem zaustavljanja - ATS (Automated Train System) koji putem računara upravlja celim sistemom na bezbedniji i efikasniji način.

No. 9 - U-Bahn, Berlin, Nemačka
Podzemnu železnicu u Berlinu čini 132 km tunela. Metro je povezan sa S-Bahn-om, nadzemnom železnicom koja povezuje Berlin sa drugim delovima Nemačke. Kompletna mreža tunela ima dostupnost mrežama operatera mobilne telefonije. Voz u stanicu stiže na svakih dva do pet minuta u špicu, ali i van njega.

No. 8 - Hongkong MTR, Hongkong, Kina
Oko 90 odsto transporta ljudi u Hongkongu odvija se javnim prevozom, a najveći deo upravo u metrou - MTR (Mass Transit Railway). Metroom dugim 172 km dnevno se vozi oko sedam miliona ljudi, a vozovi su poznati po svojoj tačnosti. Vrata vagona imaju platforme koje povećavaju bezbednost za putnike koji ulaze u voz. Poznata je opcija kupovine “Octopus Card”, kartice kojom putnik limitira iznos koji će potrošiti za prevoz, parking, brzu hranu na metro stanicama, itd. Takođe, obezbeđena je i puna pokrivenost 3G mrežom za mobilne telefone i računare.

No. 7 – Metro u Njujorku, SAD
Njujorški metro je jedna od ikona grada, poput Kipa slobode. Star je preko sto godina i danas ima ukupno 375 km pruge. U sistemu paralelno postoje i ekspresne linije, a metro radi svakog sata svakog dana u godini. Nakon 11. septembra bezbednost u metrou je znatno povećana, a zajedno s njom i higijena (bio je poznat i po grafitima). Sistem dnevno koristi 4,5 miliona ljudi.

No. 6 - Metropoliten metro u Parizu, Francuska
Pored 110 godina tradicije i 214 km šina sa najkraćim stanicama na svetu, pariski metro odlikuje i najveća metro stanica na svetu - Chatelet les Halles. Dnevno se njime vozi 4,5 miliona ljudi, a pokriva veću oblast od one koju putnici mogu koristiti uz pomoć “Navigo card” (kartice za naplatu). Sistem javnog prevoza u Parizu obuhvata i autobuse, brzu železnicu (RER) ka predgrađima, ali i Velib – sistem javnog prevoza biciklima. Saobraćaj je uređen tako da autobusi imaju prednost u odnosu na individualni prevoz automobilima, dok neki smatraju da metro nije pouzdan kao u nekim drugim gradovima, naročito kada se dese već tradicionalni štrajkovi francuskih radnika.

No. 5 - Metropoliten metro u Seulu, Južna Koreja
Metro u Seulu dnevno preveze osam miliona putnika linijama dugim 287 km koje su povezane sa autobuskim javnim prevozom. Ovaj metro je posebno poznat po odnosu prema putnicima: redovna obaveštenja na LED ekranima (i na engleskom jeziku), Wi-Fi mreža, roboti koji daju informacije, itd. Nije ni čudo jer Južna Koreja planira da od 2015. do 2020. godine ima robota u svakom domaćinstvu i njihovo postavljanje u metrou je samo veliki test za ovu ideju.

No. 4 – Tjub – metro u Londonu, Velika Britanija
Tjub, čuveni londonski metro, najstariji je na svetu, ali i najduži - ukupna dužina linija je 400 km. U 2007. godini zabeleženo je da je ovaj metro prevezao preko milijardu putnika. Metro je povezan sa drugim železničkim sistemima van grada, uključujući i Docklands Light Railway (laka železnica) koja putnike vozi pored Temze. Tjub karakterišu tapacirana sedišta, LED ekrani za informacije, ali i povremena kašnjenja. Naravno, metro je pokriven poznatim Londonskim sistemom CCTV kamera koje pokrivaju ceo grad. U nekim anketama ovaj metro je proglašavan i najboljim na svetu.

No. 3 - Tajpej MRT, Tajpej, Tajvan
Metro u Tajpeju jedan je od najskupljih na svetu. Ipak, ovo se isplatilo jer već tri godine on biva ocenjen kao najbolji metri na svetu po bezbednosti, pouzdanosti i kvalitetu. MRT pruža putnicima na četiri jezika (mandarinski, tajvanski, haka jezik i engleski). U metrou (na stanicama i u vozovima) zabranjeno je pušenje, jelo, pa čak i žvakanje žvakaćih guma. Putnici su ovom metrou dali ocenu 95,5 odsto za urednost. Pored metroa, sistem javnog prevoza Tajpeja uključuje i sistem žičara ukupne dužine preko 4 km koja prevoze putnike na relaciji zoološki vrt – predgrađe Maokong. Samo žičara dnevno preveze 1,1 milion putnika.

No. 2 - Moskovski metro, Rusija
Ovo je jedan od najstarijih sistema podzemne gradske železnice i jedan od najopterećenijih na svetu - preveze preko 7,5 miliona putnika svakog dana. Metro u Moskvi ima ukupnu dužinu linija od 293 km, a poznat je po reprezentativnim stanicama koje odlikuje visok stepen higijene, ali i arhitektura koju vredi videti. Ipak, možda najbolja odlika moskovskog metroa jeste efikasnost. Mnogi ga smatraju najboljim na svetu jer nekada stiže i po 40 vozova za jedan sat. Pored svega, ovaj metro je poznat i pomalo nesreća te za mnoge predstavlja najbolji metro na svetu.

No. 1 - Metropoliten metro u Tokiju, Japan
Podzemna železnica u Tokiju preveze osam miliona putnika dnevno, a deo je železničke mreže ukupne dužine 27.270 km koju čine i vozovi za predgrađa, ali i pruge sa jednim kolosekom. S obzirom na japansku kulturu mnogi koji imaju prilike da se voze ovim metroom tvrde da je bukvalno nemoguće ugledati otpatke. Sedišta u vozovima imaju grejače, a obaveštenja su na japanskom i engleskom. Metro je poznat po preciznosti, retkim incidentima (skoro bez vandalizma i zločina), a na peronima su obeležena mesta, gde će se naći vrata voza kada se zaustavi u stanici. Ipak, za ovoliki grad sve ovo i dalje nije dovoljno te će vam se u špicu desiti čuvene scene koje ste verovatno videli na sajtu “Jutjub”: u špicu radnici sa belim rukavicama bukvalno će vas gurati u prepune vagone.

Počasno mesto - Portland, Oregon
Ovo je jedan od najinovativnijih sistema javnog prevoza u SAD. Čine ga autobusi, laka železnica, tramvaji i žičara. Već autobuski prevoz poznat je po tačnosti, a u centralnoj gradskoj zoni prevoz autobusima je besplatan. Grad je poznat i po razvijenom biciklizmu i dobroj pokrivenosti biciklističkim stazama koje u velikoj meri smanjuju opterećenje javnog prevoza. Pored sopstvenih bicikala stanovnici i posetioci mogu da se voze i biciklima u sastavu sistema javnog prevoza.

Šangajski metro
Metro u Šangaju, najvećem gradu u Kini, sastoji se od klasične podzemne železnice i lake železnice. Otvoren je 1995. godine i danas je jedan od najsavremenijih sistema koji sa najbržim razvitkom na svetu. Ima 268 stanica i preko 420 km pruga što je ujedno i najduži sistem gradskih pruga na svetu. Tokom 2009. godine dnevno je prosečno prevozio 3,56 miliona putnika, a 6. jula ove godine, zahvaljujući “Ekspo izložbi” koja se održava u tom gradu, šangajski metro prevezao je 6,46 miliona ljudi.



http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Nekretnine/211677/Top-deset-najboljih-javnih-prevoza-u-svetu
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12126
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 22-Oct-2010 at 11:54


За токиското метро некако им промакнало да спомнат за чиканите:
http://www.japanfortheuninvited.com/articles/train-groping.html

LOL

А за ненормалните гужви, не се опишува, тоа веројатно човек може вистински да го сфати само доколку го доживее:

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3645
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 07-Apr-2011 at 13:16

Автобус за 250 души

Сподели 14
Најголемиот градски автобус на светот во кој има место за 250 патници вчера ја извозе својата прва смена во градот Куртиба во бразилската држава Парана.

Автобусот кој е произведен во фабриката на "Volvo" во Бразил е долг 28 метри а широк 2,6 метри. Има погон на мотор кој работи на биодизел кој се произведува од соја.

Колку за споредба, стандардните автобуси се долги од 11 до 14 метри, додека зглобните имаат максимална должина од 18 метри.


http://www.time.mk/read/130836c969/92fb01a791/index.html
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1133
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 10-Apr-2011 at 02:49
Ова Корејсково никако не можам да го прифатам на изглед,бетер ми е од кинескиве тенеќа за ЈСП

Некоја слика од малку поблиску :Удине - Италија (175.000 жители ,градот со околината,десетина градски и приградски линии со нов возен парк и нешто шо многу ми се бендиса ,негде над 90 проценти од возилата се домашни марки Iveco,BredaMenariniBus,Cacciamali,De Simon(а во конкуренција на еден MB,MAN итн.)...во сите возила рушеа просек еден MAN Lion's City и една постара Scania





Табли со возен ред (си помислив дали некогаш кај нас ќе видиме вакво нешто 2 дена барем да е нечепнато)



Горициа / Gorizia ,~ 50.000 население и уште 15-20 во соседната/споената Нова Горица во Словенија (отприлика големината на доста наши градови)6 градски-приградски линии,имаат и една линија заедничка меѓу двете држави,граничната линија е низ градот/двата (споени) града http://en.wikipedia.org/wiki/Gorizia#Border_crossings


Cacciamali TCC685 mini

BredaMenariniBus

De Simon

Edited by Тркало - 10-Apr-2011 at 03:01
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 31-Jul-2011 at 15:29
Da trolejbuski sistemi nisu prošlost, pokazuje i primer novotvorenog trolejbuskog sistema u Španiji. Danas to predstavlja jedini aktivni trolejbuski sistem u toj zemlji, iako ga nazivaju tramvajskim 




Ostatak:
http://transphoto.ru/city/1254/
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 02-Aug-2011 at 00:01
Ево нечег занимљивог. Поред тога што је Икарус (Икарбус) производио аутобусе за домаће тржиште, део возила су била намењена за извос. Доста аутобуса су извозили у Пољску где и данас возе. Ти аутобуси су тамо познати као веома квалитетни аутобуси, ма шта мислили о њима. На интернету сам пронашао фотографије прославе 25 година сервиса из неког града из Пољске 2009. године.



Аутобус је у перфектном стању



Више фотографија на:
http://phototrans.eu/15,9174,219.html

Да то није јединствен случај, ево још Big%20smile

Испраћај легенде 2009. године


Хоће ли и ви овако испратити ваше аутобусе или можда само отерати у старо гвожђе, као ми у Београду ?

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3645
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 04-Oct-2011 at 09:26

Јавен превоз во Куба со двојна намена

popara на 4 октомври, 2011 во интересно - ">Нема коментари
0

Креативни автобуси нема што!!! Превозникот кога ќе најде тезга може слободно само да ги замени приколките и да си брка работа. Откако ќе заврши ставај приколката и шибај по улиците на Куба. Пуста сиромаштија мора да се снаоѓаш.


http://daily.mk/cluster3/e683cfab2499f61b4fb0ffb6d621effd/928873
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 18-Oct-2011 at 00:09

Јавен превоз во градовите кои ги посетив (опфатени се само поголемите градови).

Будимпешта

За жал метрото не го сликав таму, два дена бев, ама некако таму работите многу брзо се одвиваат за наши услови и додека да извадам апаратот, да купам билет, неколку контроли да те проверат, додека дојде метрото и отишло времето.

Инаку некаде низ нишките паметам дека имаше критики како јавниот превоз во Будимпешта е стар. Да точно, стар е, но е затоа е одлично одржуван и е одлично вклопен за потребите на градот.

Трамвај.


Автобус



Виена

Одлично синхронизиран јавен превоз, редовен, но кога станува збор само  за метрото, затоа што во тие два дена кога бев добив претстава дека луѓето користат само метро, автобусите беа полупразни, а трамвај користат само за една-две станици. А сето тоа поради одличната покриеност со метро на целиот град.

Станица (во позадина стар модел на воз; ваква е сликата и во Милано, наизменично се користат постари и нови возови)



Нов модел + внатрешност



Околу удобноста, не се баш нешто најудобни, но затоа брзината и времето со кое се стига до одредено место ја надокнадува таа мала забелешка

Трамвај



Милано

Ваљда дека првите впечатоци од Милано ми беа поврзани со јавниот превоз, па затоа некако најнепријатно се чувствував во тој град. Веројатно до менталитетот е, па затоа скопскиот и миланскиот превоз се на исто скалило (да, имаат метро и трамвај, но залудно кога условите се исти). Седат 5 кондуктери на станица, си праат муабет со шоферот, на тајмерот пишува едно време, он трга коа сака, внатре е урнебес (говорам за трамвајот) а удобноста не е на некое завидно ниво. Метрото е приказна за себе. Наутро и попладне најфреквентните линии изгледаат како дупла 57 на плус 40 степени у август, многу мал дел од нив имаат клима а и многу е лошо ако од Виена идете веднаш у Милано. Од град каде тишината е неприкосновена, влагате у град каде секој покушава да се надвика.

Трамвај + внатрешност + стар модел на трамвај кој ем служи за превоз ем за сликање на туристите







Метро



Венеција

Сликано на главната станица до каде што возат сите автобуси. Не се нешто нови, на линијата до Мештре секој автобус со капацитет над 100 луѓе имаше барем 15 одвишок, но единствена позитивна ствар е тоа што имаат внатре смарт тикет.

Автобус



Мала споредба. Виена е убедливо на прво место, земајќи ги критериумите: човечки фактор, годиште, хигиена, удобност и редовност. Второ место Будимпешта, само поради стариот возен парк, но и тоа што не се толку чести линиите, трето место не давам на никој, четврто Загреб, петто место Милано заедно со Белград, а натака редоследно Љубљана, Венеција и Фиренца.


П.С. Слики за Љубљана, Загреб и Белград не се потребни, а во Фиренца превозот е ист како и во Венеција.




Edited by N23 - 18-Oct-2011 at 00:13
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 26-Oct-2011 at 10:52
Prva 100% niskoponda ruska mašina







Proizvođač "UralTransMaš"


Tasteri u tramvaju


Izvor:
http://transphoto.ru/articles/1415/
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 26-Oct-2011 at 11:22
Руски дизајн Ohno
Толку ли неможат да најдат солидна дизајнерска екипа, барем малку да се приближат кон западните дизајни и квалитет. Но, не!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12126
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 26-Oct-2011 at 14:21
Навистина, дизајнот доцни ~15 години зад нормалните текови.

Доколку генералниот квалитет е на задоволително ниво, навистина штета што си прават ваква антиреклама во сфера каде реално е полесно да се постигнат повисоки стандарди, макар и со копирање.
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 26-Oct-2011 at 16:22
Дизанјот е таков бидејќи компонентите како на пример светла, браници, предни стакла... се веќе постоечки (се штеди на развој на нови), а не дека русите не можат подобро да дизајнираат.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 26-Oct-2011 at 16:56
Чекај ова новите, јас па мислев дека на старо се некои купени!

Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 26-Oct-2011 at 18:15
одно прашање,управувањето е со транзистори или ламби
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 26-Oct-2011 at 21:03
Tranzistorsko (IGBT) verovatno, ali može biti i tiristorsko, otporničko svakako nije!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.141 seconds.

Copyright ©2007 - 2020  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.