build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2014

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 147148149150151 329>
Poll Question: Мислење за Скопје 2014
Poll Choice Votes Poll Statistics
103 [53.93%]
83 [43.46%]
5 [2.62%]
You can not vote in this poll

Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Z|evzek View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 423
  Quote Z|evzek Quote  Post ReplyReply #2961 Posted: 05-Jan-2013 at 15:17
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #2962 Posted: 05-Jan-2013 at 16:08
Originally posted by HugoGoulding

Браво бе Denko! Според тебе класичната музика умрела заедно со Бах и Моцарт, и сега само се присеќаваме на неа. Секоја чест. Добро не се разочарувај, не си единствен поддржувач на вакви квази-тези има многу кои го делат твоето "немислење".
"Hugo" ili ne citas kako sto treba ili ne kapiras za sto stanuva zbor. Klasicna muzika e edno, a klasika (klasicizam) vo klasicnata muzika sosema nesto drugo. Avtorot saka da kaze deka klasikata (klasicizmot) kako epoha, stil, cij predstavnici se Mozart i Beethoven (avtorot go ispusti Haydn) sekogas funkcionira, sto ne e tocno koga stanuva zbor za klasicnata muzika. Denes nikoj ne tvori kako Mozart i Beethoven (klasicizam), nitu kako Brahms, Dvorak i Mahler (romantizam) nitu kako Bach i Händel (barok). Izvedbata na starite kompozicii e sosema druga tema... tuka nie zboruvame za komponiranje (tvorenje)!    
Back to Top
zdravozivo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2012
Location: Kavadarci
Online Status: Offline
Posts: 211
  Quote zdravozivo Quote  Post ReplyReply #2963 Posted: 05-Jan-2013 at 16:55
Го подржувам авторот во неговите ставови.Иако малку повеќе ги дискриминира "левичарските" архитекти,кои всушност не се толку лоши но тогашната состојба во Скопје била малку деликатна па вака од далеку лесно е да се зборува и критикува.Инаку Кензо на пример има стварно прекрасни градби по светот кои дури и не потсетуваат на никаков анти западен стил,но и јас мислам дека кој и да проектирал тогаш случајно или не заборавил дека градот изгледал убаво и пред земјотресот,дека функционрал солидно и дека неморало наеднаш баш тие генерации да му ја кројат судбината (ретко во некој стар град,да се направени толку колосални промени за толку кратко време).Некако ми делува како да е градено Скопје без скопјани (без да се прашааат,знаат,замешаат).Толку семејни мали објекти се срушени на кои места и до ден денеска нема ништо изградено(да не зборувам пак за рушење на преубави куќи за изградба на прегрди згради),направени се потези кои се скоро невозможни за денешно време.

Не се сомневам дека ќе изгледа убаво мостот,но џабе го украсуваат кога не го проширија.Кога веќе размислуваат да ја урнат зградата кај Бристол на Ул Макдеонија која е тесно грло на овој правец,зошто наредното и последно тесно грло да не го решат сега додека не е направен мостот (стварно неможам да им се изначудам)
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #2964 Posted: 05-Jan-2013 at 16:59
Originally posted by gjoko

и на Грчев му се гадеше од модернизмот и бараше возобнување на старите градби како театарот и офицерскиот,па сега се прави мутав и јади бурек секоја ден
возобновување на стари објекти е едно, а СК2014 е сосема друго... Ск2014 нема никаква допирна точка со било какво возобновување
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #2965 Posted: 05-Jan-2013 at 17:09
Originally posted by Denko

Originally posted by HugoGoulding

Браво бе Denko! Според тебе класичната музика умрела заедно со Бах и Моцарт, и сега само се присеќаваме на неа. Секоја чест. Добро не се разочарувај, не си единствен поддржувач на вакви квази-тези има многу кои го делат твоето "немислење".
"Hugo" ili ne citas kako sto treba ili ne kapiras za sto stanuva zbor. Klasicna muzika e edno, a klasika (klasicizam) vo klasicnata muzika sosema nesto drugo. Avtorot saka da kaze deka klasikata (klasicizmot) kako epoha, stil, cij predstavnici se Mozart i Beethoven (avtorot go ispusti Haydn) sekogas funkcionira, sto ne e tocno koga stanuva zbor za klasicnata muzika. Denes nikoj ne tvori kako Mozart i Beethoven (klasicizam), nitu kako Brahms, Dvorak i Mahler (romantizam) nitu kako Bach i Händel (barok). Izvedbata na starite kompozicii e sosema druga tema... tuka nie zboruvame za komponiranje (tvorenje)!    
јас не знам што дискутирате воопшто, кога авторот тврди дека ова што се гради сега, не било барок, туку неокласицизам, а ниеден објект или украс од Ск2014, нема две благе везе со двата стила
па уште згора на тоа, одважно ја поправа јaвноста што згрешила LOL

и за некои луѓе тоа се големите и професионални творци на Ск2014? мислам дека срамота за било кој уметник е да не разликува стилови... не знаат ни идеите позади своите дела да си ги изјаснат, па филозофираат како да се поети, а не дизајнери
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2966 Posted: 05-Jan-2013 at 17:38
Зебаган-зборував дек истиот човек се противеше на изградба на модерни објекти,а сега истиот тој ги велича истите тие,а го бламира неокласицизмот(барок негледам никаде иако не се разбирам баш многу).

Затоа што ќе кажат политички(или финансиски) ориентирани архитекти,кас не зема за серизно.И тоа од било која страна
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #2967 Posted: 05-Jan-2013 at 18:38
Originally posted by gjoko

Зебаган-зборував дек истиот човек се противеше на изградба на модерни објекти,а сега истиот тој ги велича истите тие,а го бламира неокласицизмот(барок негледам никаде иако не се разбирам баш многу).

Затоа што ќе кажат политички(или финансиски) ориентирани архитекти,кас не зема за серизно.И тоа од било која страна
чисто се сомневам дека грчев некогаш го бламирал класицизмот или било кој стил од тој вид... повеќе би рекол дека се противи на Ск2014 како појава, одколку на самиот стил, кој и онака не е застапен никаде во СК2014
а противењето на модерни објекти (иако не сум го сретнал тоа) сигурно било искажано во сосема друг контекст... ако има нешто такво конкретно зборено за Ск2014, поарно да не го дискутираме вака чаршиски, туку да се постира
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2968 Posted: 05-Jan-2013 at 19:46
Мирослав Грчев, редовен професор на Архитектонски факултет
Скопје не обнови ниту еден елемент од својот уништен центар



Погледот кон градот во кој живеам од почетокот на животот е интроспективен и по својата природа: тоа е поглед длабоко во сопственото битие, во сеќавањата за своето постоење. Тој поглед никогаш не е просторно и временски реалистичен, ниту пак е структуриран во читлива и паметлива слика. Него го прават илјадници откршоци од некакво долго и незапаметливо патување, сувенири во различна и сосем случајна форма: слики, безвучни секвенции, чувства, мириси.

По овој разнороден крш може да се шета и пребира, да се јази и пропаѓа, како по урнатини од здание сомелено со несфатлива жестокост. И така, пребирајќи, откршоците почнуваат да будат сеќавања и асоцијации, нови делчиња од некогашното здание, но колку и да се напне човек да ја состави целата слика наидува на пречка која никој од мајка роден не ја решил. Сликата се разнебитува по некаква неправда, толку интензивно колку што ќе се вложи труд и време во нејзиното реконструирање.

Сепак, секој поглед кон градот е поглед наназад кој продуцира живи сцени и градски сценографии: живо ги паметам снежните скопски зими кога просечените патеки по средината на буњаковечките улици ме надвишуваа, создавајќи бел лавиринт над кој единствено потскокнуваше синото топче на мојата капа.Единствената слика која ги надживеа и ќе ги надживее скопјани е сликата на уништениот центар на градот со зградите на Театарот, Офицерскиот дом и Банката. Оваа скромна, по своите објективни уметнички и споменични вредности, паланечка тријада ја носеше колективната слика за Скопје, беше и сў уште е заедничкиот именител на сите лични сеќавања и претстави. Паметливиот поглед на Скопје, неговиот идентитет и посебност, душата на таа провинциска ларва од која требаше да изведе националната метропола, испадна дека влегуваше во форматот на една поштенска картичка. И, како по Марфиевите правила, тоа што на Скопје и скопјани им беше најскапоцено, тоа од што имавме најмалку, токму тоа најлесно го загубивме, та дури и со херостратски занес самите со динамит го развеавме во прашина.

Годинава ќе го одбележиме четириесетгодишниот јубилеј на необновувањето на центарот на градот. Каков гинисовски рекорд! Четириесет години Скопје не обнови ниту еден елемент од својот уништен центар, не возобнови ниту една динамитирана зграда од својата единствена поштенска картичка, четириесет години до отапеност ги навикнува своите граѓани на утрини, импрозивирани зеленила, распаднати бараки и разлетано ѓубре на локациите на паметливата тријада.

Погледот на Скопје е жртвуван за еден неотсонуван модернистички сон, а стварната слика за градот е заменета со празен поглед во иднината. Четириесет години погледот наназад е осудуван како конзервативен, носталгичен и деструктивен, а во негова замена со несмалена жестокост се форсира погледот нанапред кон посветлата иднина која допрва треба да ја создадеме. Но, погледот нанапред дофрла само до тилот на пророците што нў водат во непознатата иднина, а менталната пасивност предизвикана од ова слепило ги прави скопјаните несвесни за дупката во стварната слика на градот, за дисконтинуитетот на сопственото градско постоење и распарчената слика за себеси.

од едно постаро интервју во Утрински
Back to Top
oTeget View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 09-Nov-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote oTeget Quote  Post ReplyReply #2969 Posted: 05-Jan-2013 at 20:23
Јас нема да го коментирам интервјуто на Марјан Камиловски полно со незнаење и злоба затоа што не е достојно за коментар. Од него ме интересира само едно: колкав е неговиот хонорар за оградата од 2 милиони евра и дали хонорарот спаѓа или не спаѓа во таа цена.

Ама за ликовите овде од кои никогаш не може вистински да се збори за Скопје 2014 што ни се случува токму сега и токму овде, затоа што во такви моменти секогаш им доаѓа желба да муабетат за приносите од бербата на патлиџани во монголија во 1956г и други такви животно значајни теми во времево во кое живееме, изволте еве вака изгледа вашата класика и неокласика:











Back to Top
oTeget View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 09-Nov-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote oTeget Quote  Post ReplyReply #2970 Posted: 05-Jan-2013 at 20:28
Еве ви ги и Моцарт и Бетовен





Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2971 Posted: 05-Jan-2013 at 20:35
оградата од 2 м.е. е вистинско расипништво и е за секаква осуда(и морална и законска)
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #2972 Posted: 05-Jan-2013 at 21:04
Originally posted by zabegan


јас не знам што дискутирате воопшто, кога авторот тврди дека ова што се гради сега, не било барок, туку неокласицизам, а ниеден објект или украс од Ск2014, нема две благе везе со двата стилапа уште згора на тоа, одважно ја поправа јaвноста што згрешилаLOL


Па проектот СК2014 односно објектите кои се градат на другата страна на кејот се многу поблиски до Неокласиката од колку било каков Барок.

Aрхеолошкиот музеј, МНР, Јавно обвинителство, Летниковецот на плоштад, Агенција за електронски телекомуникации...

Edited by HugoGoulding - 05-Jan-2013 at 22:04
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2973 Posted: 06-Jan-2013 at 00:14
За агенцијата за ЕК ако веќе била владата во дил со Комерцијална,требало да ги замолат да ја пресечат терасата за 3-4 метри па формата да не била толку искривена(да не речам за никаде)
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #2974 Posted: 06-Jan-2013 at 00:20
@gjoko
епа ете, не го бранам Грчев, ама човекот зборува од сосема друг аспект кој нема никаква врска со „класицизмот“ од Ск2014, збори за тоа што според него е сквернавење на Скопје после земјотресот, нити збори за класицизам, нити за модернизам, нити пак во никој момент не ги споредува и поддржува или оспорува... човекот збори за она што според него е погрешниот пристап кон возобновување на градот
освен „возобнувањето“ на театарот, Ск2014 нема никаква допирна точка со предземјотресно скопје, нити пак со било кој стил и култура што постоела во градов во времето на Офицерскиот дом, Банката и Театарот (објекти кои и онака биле голем дел од лицето на градот)
инаку, Скопје, освен одредена доза на српски академизам (така се нарекува, нема врска со политика), арт-нуво и арт-деко (кои се преод кон модерната архитектура и само ја поддржуваат орнаментацијата на старата) друго нешто немало

инаку, и јас сум човек што не го поддржува пристапот на изградба на Скопје после земјотресот (зборам за крајниот резултат, не за оригиналните мастер планови), ама во никој случај не можам да се согласам и со Ск2014... всушност, ако размислиш убаво, поземјотресниот „урбанизам“ и Ск2014 се склопени на потполно идентичен начин, само разликата е во стиловите, политиката и идеологијата
тоа и најмноргу иритира тука, што наместо Скопје да научи од грешките во минатото, во денешно време тоа го доживеа потполно истото, особено погубно е што имаше простор да се поправи се



Edited by zabegan - 06-Jan-2013 at 00:21
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #2975 Posted: 06-Jan-2013 at 00:29
Originally posted by HugoGoulding

Originally posted by zabegan


јас не знам што дискутирате воопшто, кога авторот тврди дека ова што се гради сега, не било барок, туку неокласицизам, а ниеден објект или украс од Ск2014, нема две благе везе со двата стилапа уште згора на тоа, одважно ја поправа јaвноста што згрешилаLOL


Па проектот СК2014 односно објектите кои се градат на другата страна на кејот се многу поблиски до Неокласиката од колку било каков Барок.

Aрхеолошкиот музеј, МНР, Јавно обвинителство, Летниковецот на плоштад, Агенција за електронски телекомуникации...
сакаш да кажеш дека објекти со полна стаклена фасада обвиена со антички столбови, и објекти кои имаат најобична модернистичка форма и затскриена бункер-купола е неокласицизам?
инаку, неокласиката, како архитектонски стил, е карактеристична за одреден период, со цел да се врати стариот класицизам, кој почнал да се губи со новите форми на барокот и рококото, што значи дека кога ќе се спомне неокласика, треба да се мисли на вакво нешто:


ако успевате да најдете допирни точки, тогаш, секоја чест
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #2976 Posted: 06-Jan-2013 at 00:58
Полемизирајќи со господинот Камиловски, особено сум заинтересиран да знам ако злобните комунисти донеле „левичарски“ архитекти за да го уништат центарот на Скопје, тогаш зошто денеска преродбеничката власт не успеа да најде барем еден странски „десничарски“ архитект кој би го поканиле да учествува со свој труд за некое од неокласицистичките градби. Барем еден нека биде. Ако веќе нема таков, тогаш барем да видевме некој странски архитект којшто би го поддржал проектот. Ако е толку во право за тоа што го збори, тогаш нивната архитектура ќе биде високовреднувана од странските експерти.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #2977 Posted: 06-Jan-2013 at 01:19
"Zabegan", kolku sto kapiram ova sto se gradi vo Skopje e nesto kako mesavina (krpenica) od poveke stilovi, ili?
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2978 Posted: 06-Jan-2013 at 02:27
по мое мислење градбите после земјотресот комплетно си одговараат за тоа време.неможи од сегашна дистанца да се критикува стилот.доволно е што 30-40 години на народот му се допаѓал тој стил.

за тоа време јас имам критика на лошо позиционирање на некои објекти и булевари.

-расрсницата кај порта Влае не смее да е така,мора влезот во Скопје да е праволиниски,исто како и раскрсницата на другиот крај на партизанска.

стилот како стил си е ОК.Новото време треба да си донесе нови работи.Тоа е нормално во еволуцијата.

Иначе враќањето во старите стилови не е само во архитектурата кај нас со Ск2014,во автомобилската индустрија е многу позастапено.

Крајслер направи едно возило пред 10 години ,кое како да излегло од филмовите со Ал Капоне.Фалат уште митролези на прозори и све ќе биде оригинал.




Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #2979 Posted: 06-Jan-2013 at 02:54
zabegan, со едно нешто би се сложил со тебе бидејќи ја делам истата забелешка а тоа е преголемото застаклување на објектите, особено на Археолошкиот музеј и Јавнотот обвинителство. За останатото не си во право бидејќи има различни интерпретации на неокласика, употреба на разични материјали, бои, различна техника на длабење и претставување, различни период итн. и не мора да изгледа се' како на сликата што си ја постирал. Мислам дека Археолошкиот музеј и Јавно Обвинителство на местото на тие целосно застаклени површини да беа обработени со полн ѕид и на него прозорски отвори во неокласичен карактеристичен стил објектите ќе изгледа многу многу поубави и плус немаше да делуваат до тој степен еклектично. Доколку би можела оваа сугестија да стигне некако до овие автори и градители итн и истото да се корегира би било одлично.





Edited by HugoGoulding - 06-Jan-2013 at 03:06
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2980 Posted: 06-Jan-2013 at 03:01
јас сум искрен околу овој стил.додека не почна да се гради кај нас,и почнав да го разгледувам подетално ,све што не беше во модерен стил не ми го привлекуваше вниманието.го сметав за досаден и воопшто не фрлав поглед кога поминував покрај ваква зграда.ме дека сум сега поклоник на овој стил,ама поразлично гледам него порано.можеби е до премногу експлоатирана тема,можеби до годините,незнам
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 147148149150151 329>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.531 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.