![]() |
![]() |
![]() |
Скопје 2014 |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 216217218219220 329> |
Author | |
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
а да почнеме одново и да погледнеме што се гради кај нас, а што во Холандија?
дали некој во земјава знае какво дно дна е Ск2014 во поглед на архитектура на глобално ниво, или нема такви? |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
xnx ![]() Senior Member ![]() Joined: 05-Apr-2009 Online Status: Offline Posts: 1943 |
![]() ![]() |
ah, ke pocekas malku podolgo... ![]() |
|
![]() |
|
Bojan10 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 21-Jun-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 504 |
![]() ![]() |
Баш тие што се на власт 8 ипол години се неолиберални гомна, а тие што чекаат да дојдат место нив се спремни на уште посилен феудализам... Нејсе, кога Артан Груби излезе од судница и кажа дека мене не може да ми суди овој суд, ние битката ја добивме, и нам може да ни суди само историјата, твојата амбасада не само што не му даде отказ на Артан Груби, туку не излезе во заштита на човековите права и да го критикува барем. Тоа ли е таа борба за слобода и слободно Скопје која што ја кажуваш. Таа твоја амбасада да финансира кретени кои ни ја нарушуваат слободата на движење и спокојот. А јас имам пост на претходната страна да не се цитирам, Скопје 2014 е плод на необразувана, сељачка влада, влада во која нема стручни лица туку се „наши деца“ мора да работат, без разлика на квалитет...не се они криви, нивните луѓе да беа малце поквалитетни и СК2014 ќе беше поквалитетно. Кога би се почитувале правила, конкурси, знаење не би било вакво Ск2014, ама веројатно не би била ни ваква владата... Ама застапувам и еден став од претходно, и не отстапувам од него, многу веројатно е доколку учествуваа поквалитетни архитекти со поквалитетни решенија на конкурсите немаше да биде вака, ама, решија да го бојкотираат од разно разни причини. Дел не ни сакале да учествуваат затоа што не им се допаѓа стилот кој го форсираат од владата (што самото по себе звучи кретенски дека некој треба да ти каже што да правиш) ама лично мене ми се допаѓа што е избран неокласицизам/барок, зборувам лично мој став. Друг дел не се пријавија на конкурсите во страв од влијанието на проектот врз политичките резултати на нивната опција. И разни други причини... Во секој случај, многу потрошени пари на нешто што нема некоја голема уметничка вредност, да не кажам дека воопшто нема. Урбанистички гледано, читајќи го форумот ми објаснивте и разбрав дека е срање невидено. Некаква практична вредност, веројатно има, и има, а можеби кретенскиот распоред на намените на објектите ќе биде едниствено атрактивно. Замислете кога по мостот на уметноста ќе се спроведуваат политички лидери одговорни за криминал во самиот проект до финансова, а од МНР гледа министер на некоја држава, и туристите, па камера, па атракција... ![]() ЕДИТ: Патот до пеколот мн често е поплочен со најдобри намери. Edited by Bojan10 - 14-Jun-2014 at 21:12 |
|
Од чаламот си патиме!
|
|
![]() |
|
anonimen ![]() Groupie ![]() Joined: 10-Mar-2012 Online Status: Offline Posts: 58 |
![]() ![]() |
Ќе го напишам постот со ризик да фрлаат со дрва и камења по мене како коментари но ќе ви пренесам едно мое лично доживување . Вчера движејќи се од стара чаршија кон плоштад, на плоштадот Карпошево востание, од еден дечко, уличен музикант на виолина ја слушнав најубавата изведба на една од најубавите композиции https://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck . Изведбата беше маестрална ,генијална, вистински да те наежи и да ти ја погали душата и одеднаш забележав педесетина туристи (можеби Бугари, Турци а и не е важно) како се вкочанија и застанаа десетина минути за а ја слушаат музиката на овој виртуоз. Во тој миг таа музика се вклопи со околината (игнорирајте дека сеуште е градилиште
![]() П.С. Јас сум политички далтонист и сум комплетно неутрален, а и не сум вработен во државна администрација ![]() |
|
![]() |
|
anonimen ![]() Groupie ![]() Joined: 10-Mar-2012 Online Status: Offline Posts: 58 |
![]() ![]() |
Уште нешто , ако сакате и бирате да живеете во метропола време е да се навикнете да слушате македонски , англиски, холански, корејски, ромски, албански, некој јужно амерички јазик и некој наш македонски дијалект
![]() |
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Друже добро дојде на форумот. Да не се извадиш од памет но ќе ја употребам твојата реченица да посочам на нешто што дефинитивно стана правило во нашето општество. Цитираната реченица доволно говори до каде се дојдени притисоците врз сите оние кои недај боже им се допаѓа нешто од Скопје 2014. Навистина е неверојатно кога луѓето им е страв да кажат дека нешто им се допаѓа а притоа да не бидат етикетирани и вреѓани. И што е најважно притисоците доаѓат токму од оние кои се жалат дека биле цензурирани и немало слобода на говор но нејсе да не навлегуваме во тој дел, сакав само реченицата да ја посочам како пример зошто ова се случува и со мои пријатели кои стават слика на Фејсбук од централниот дел на Скопје и одма им се леои лешинарија која ги етикетира. Страшно навистина. Што се однесува до форумот мислам дека со времето постигнат е еден степен на комуникација и форумска култура така да можеш слободно да кажеш што ти се допаѓа а што не. |
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Aко на оние што го правеа проектот Скопје 2014 им беше битна некаква естетика и ако им беше грижа да им се допадне на народот, немаше да стават предимензионирани чергарски пловила во плиткиот Вардар коишто воедно го засолнуваат погледот кон голем дел од објектите од левата страна на реката. Koja ќе биде нивната улога? Дали со нивната изгрдба ќе се имитираат сплавовите во Белград-собиралиштата на најголемиот општествен шлајм и архетипските љубовни парови - контроверзни бизнисмени и старлети, односно криминалци и спонзоруши? Тоа ти е како во извонредно направена и вкусна манџа на крајот да ѝ ставиш една лажица шеќер и да ги убедуваш оние што ќе ја пробат дека таквата манџа е врв на кулинарството и да не ја гледаат целината, туку да ги гледаат деловите од кои е направена. Edited by phenomenon - 23-Jun-2014 at 23:12 |
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
вака, мора еднаш засекогаш да се разбереме околу некои работи
Ако се обидувате да развиете и искажете став околу архитектурата или урбанизмот, обидете се барем најпрво да ги разберете сериозно со доза на научен и логичен пристап кон работите, затоа што сепак се науки или интересирајте се за нешто, осознајте го, разберете го и учете го, или ќутете си и не ширете чаршиски муабети кои везе немаат со реалноста Скопје 2014 може да го критикуваме колку сакаме отворено, затоа што е направен со погрешен пристап и процедура, од погрешни луѓе, со тотална отсутност на било каква наука, како што се урбанизмот и архитектурата и без никаков план или поврзаност на работата, а е премногу зачинет со општествено-економски прашања и недоследности, за да може на урбанизмот да му биде прогледано низ прсти... и за сето ова е дискутирано, конкретно објаснето и потврдено, за да биде доволно јасно и некој да размисли околу тоа и да увиди во што е проблемот (како што сум размислил и јас за многу работи) и ете тука почнува првата фрустрација, кога покрај конкретноста на наука како урбанизмот на пример, некој на форумов исфрлува коментар во стил дека некој што свирел на виолина на плоштадот бил едно со просторот? како треба јас овој коментар да го разберам сериозно? или пак аргументот за туризмот, нешто што е тотално неповрзано со тоа како треба да се обликува еден град? или пак аргументот порано не се градело а сега се гради? или пак што е убаво а што не? или пак последнава дисксија со членот на кој другарчето му било од германија?.... како очекувате некој што ја разбира поентата, целта и начинот на урбанизмот и архитектурата, да ги разбере сериозно овие коментари и да ги прифати како легитимни и потребни на форумов? смачено ми е од тоа да бидам вечен хејтер само затоа што на некој денес така му прднало да коментира за нешто кон кое воопшто не е упатен и што е најважно нема почит кон него, а не намеравам ни да му го објаснувам истото, затоа што објаснето на крај ќе биде залудно и изигнорирано, за повторно да се навратиме на истото не ви е форумов некој демократски систем кај што ќе лупетате се што ќе ви падне на памет, мора барем некаква поента и смисла да има тоа што ќе се каже |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
има некаде отворено место или? |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
Roops ![]() Groupie ![]() Joined: 29-May-2014 Online Status: Offline Posts: 62 |
![]() ![]() |
Абе забеган,а такви ко тебе што не им даваат на другите да си кажат мислење ? Мислиш ти нешто паметен си,тоест попаметен од другите ? Мислиш обичните смртници не гледаат што е убаво а што не ? Такви ко тебе,ко телеграф,денко менко не им даваат на новите членови слобода на говор,ги малтретираат,навредуваат и омаловажуваат такви интернет сезнајковци и херои ги има да ги ринеш со лопата а во живо да ги видиш ќе ќутат ко мисири.
Си се фатил за моето другарче,КОЈ БИЛО што доаѓа од туристите прашај што има да ти каже за градски ѕид,за кулите,за мраковите низ центарот на градов,прашај дали на некој нормален му се допаѓа тоа и тој стил ќе видиш што ќе ти кажат. Edited by BOJAN - 24-Jun-2014 at 15:04 |
|
![]() |
|
anonimen ![]() Groupie ![]() Joined: 10-Mar-2012 Online Status: Offline Posts: 58 |
![]() ![]() |
Не знаев дека темата е апсолвирана, но нејсе. Кога се критикува нешто , пожелно е критичарот да даде негово видување како би го решил истото. Не е доволно само да се каже не ми се допаѓа ова , тоа и она, туку пожелно е кога се критикува да се каже тоа не ми се допаѓа поради овие причини, а јас би го направил поинаку на овој начин и да го каже неговото решение бидејќи сепак вие сте од фелата и тоа е вашата професија и фах. Еве за сите "професори и доктори" по архитектура и урбанизам кои пишуваат на форумот замислете една ситуација да располагате со 200-250 милиони евра и имате согласност од мнозинството да го осмислите и изведете просторот во мал ринг, вистински ме интересираат вашите идеи на кој начин би го урбанизирале, како би го направиле распоредот на објекти и пешачки зони и сл. Замислете го просторот празен, каков што беше во 2005-2006 со ливада и паркинг пред МЕПСО, ливада на местото каде што се гради хотел Мериот, запуштена ливада и автобуска станица на местото Музеј на Холокаустот и ново-"стариот "театар, со ударна панорама на објектот на комерцијална банка од левата страна на Вардар како содржина на секоја разгледница од Скопје, празниот простор пред МОБ итн и вие ја имате слободата да ги исцртате новите објекти во форма , големина, содржина и функција како што сметате дека е најдобро. Спомениците не се предмет на мојата дискусија, туку само објектите.
Мислам дека се ретки членовите на форумот кои даваат идеи на кој начин тие би го решиле просторот , а ако не се лажам еден член напиша дека наместо плоштад и колонада пред МОБ би сакал да се изведе амфитеатар (секоја чест за идејата и предлогот). Инаку во однос на архитектурата претпоставувам дека покрај функцијата таа потребно е и да испровоцира некоја емоција , која секој човек различно ја доживува, сепак за вкусовите и не се дискутира. Во контекст на ова би кажал дека капучиното на Пјаца Навона во Рим е повкусно за мене од капучиното кое би го испил во некој деловен објект со стакло и бетон еве на пример Шард во Лондон или аеродромот Шарл Де Гол во Париз чија внатрешност е бетонска (модерна), а ова не е резултат на рецептот и содржината на тоа капучино или на кафекуварот туку на амбиентот и околината каде што се конзумира.
Јас не претендирам да се правам експерт по овие прашања бидејки и не сум, но ја напишав мојата перцепција, и мислам дека објекти од стакло, бетон, алуминиум би го направиле просторот да делува стерилно, односно да поминеш во трчање без некој објект да предизвика да застанеш и да го разгледаш.
|
|
![]() |
|
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
Anonimen i Roops!
Na brzina preletav preku vasite postovi, bidejki nemam nervi da citam golemi tekstovi, ama poentata ne vi e dobra. koj e protiv SK 2014 e protiv drzavata i on je za SDSM ili slicno!!! Kakva diskusija e toa? Mozebi e nekoj protiv zatoa sto ne im se dopaga. Dali e mozno i toa? |
|
![]() |
|
vedran1982 ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 03-Jan-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 71 |
![]() ![]() |
"Објекти од стакло, бетон, алуминиум би го направиле просторот да делува стерилно, односно да поминеш во трчање без некој објект да предизвика да застанеш и да го разгледаш". Мене овие објекти од гипс картон набутани у гс место, ме тераат да застанам поред нив и да повраќам. Толку имам да ти кажам. Да беше барокот правец на 21 век и другите градови у Европа ќе го градеа.
|
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Во право си anonimen. Од тие 200 милиони евра што ги имам на располагање, за Панорамското тркало ќе дадам 18 милиони, а за реконструкција на главната железничка станица во Скопје и Македонија ќе одвојам нецели 3 милиони евра. ![]() ![]() ![]() Edited by phenomenon - 24-Jun-2014 at 12:49 |
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
mackomk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 04-Nov-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 130 |
![]() ![]() |
Види истото прашање можеш да го завртиш и обратно. Дали секој што му се допаѓа нешто од СК2014 е платен од власта да пишува на форум?
Зошто некој што нема стручно познавање од архитектура и урбанизам, да не може слободно да каже му се допаѓа, а без притоа да е нападнат дека не знае што збори и дека нема појма од архитектура. Не дека нешто сум воодушевен од ова што се изгради, ама не може така да се дочекува секој нов член на форумов. Не знам како се викаше членот што баш поради тоа што му се свиѓаше ск2014 (sasha мислам), го праевте дека е будала и се откажа од форумов. Ај ако не никој што има било каква позитивна критика да не пишува, па терајте 2-3ца сами на форумов. |
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
па немаше да биде ништо од ова ако некој се обидеше да биде барем малку сериозен... Edited by zabegan - 24-Jun-2014 at 18:26 |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
друга работа, постојано се повикувате на работи кои веќе на форумов се дискутирани
буквално за секој проблем што го има градов, се дискутирало и се давале предлози и решенија, да не треба на секој член посебно да му се објаснуваат? ...или следете го форумов, или не го следете |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
Ја друго би ги прашал туристиве. На пример, дали има кај да се олеснат, а тоа да не биде под мост или во кафич. А ако туристите ме прашаат зошто некои згради од едната страна имаат неокласична, а од другата модерна фасада?* ![]() *) го ажурирав тро постот за да појаснам на каква страна мислев. Edited by fichot - 25-Jun-2014 at 01:07 |
|
![]() |
|
Ilirski-Albanec ![]() Newbiе ![]() Joined: 24-Jun-2014 Online Status: Offline Posts: 12 |
![]() ![]() |
Neoklasicnata strana e za nas koji ziveeme vo Cair a za vas e modernata strana. E toa ti e isto na politicki aspekt, samo koj moze da ja svati poentava na Makedonskata vlada na celo so gospodinot Grujevski.
![]() |
|
Politika je najveca kurva
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Estetske škole kopiranja: Astana i Skoplje
Vesna Knežević, dopisnica RTS-a iz Beča | Die Presse Kameni nacionalni identiteti u Astani i Skoplju: Monumentalnost i politika, ljubavna priča bez kraja i konca. Šta imaju zajedničko trijumfalne kapije u Skoplju (Makedonija) i Astani (Kazahstan)? Kakve političke poruke povezuju ta dva mlađana arhitektonska blizanca iz dvadeset i prvog veka sa velikim pariskim uzorom podignutim u slavu Napoleona pre dvesta godina? U kakvoj opet razuđenoj političkoj vezi stoji pariska Trijumfalna kapija sa rođacima iz kasne Antike? ![]() Istorijsko-estetske škole kopiranja i precrtavanja podrazumevaju čitav katalog takvih i sličnih otvorenih pitanja. Na ovom mestu biće reči samo o njihovoj ulozi u kupljenim, nabavljenim, odbranjenim, odrađenim ili, uopšte, na bilo koji drugi način stečenim nacionalnim identitetima. Astana: U stepi gde je pre sto godina stajalo samo prošireno odbrambeno utvrđenje, podiže se grandiozna arhitektonska mešavina lokalnih sa apsolutno svim mogućim evropskim tradicijama. Skoplje: Tamo gde je nekada živeo helenistički narod Makedonaca, moderni slovenski narod Makedonaca priziva njihov antički duh kako bi ga udahnuo u nove novcate kamene toteme. Čemu bi istorija uopšte služila, kad bi bila samo tragična? Od nje se ipak očekuje i nešto malo zabave na nivou televizijske sapunice, toliko nam duguje. Da istorija nije povremeno duhovita, čovečanstvo bi se već davno sklupčalo pored njene pedagoške učenosti i skapalo od suvoparnosti. Osim toga, veliki plus za prošlost - ona je još u velikoj meri neotkrivena, rekao bi Niče. "Istorijska osa" u stepi I tako su Kazasi dobili svoju "axe historique" usred stepe. Sa svoje strane, Mekedonci su po Skoplju posejali 20-30 metara visoke spomenike, statue, uz to još službene zgrade i stambene fasade u stilu popularne happy-hour arhitekture. U prvom slučaju jedna tradicionalna azijska kultura je obogaćena simbolima političke moći i vladavine, pozajmljenim s vrha evropskog klasicizma. U drugom se seli u vremeplov i putuje ravno u helenističku antiku, kako bi se ispomogao distinktivno slovenski identitet modernih upravljača tog prostora. Kazasi bi da zaborave da su bili siromašni, Makedonci bi da zaborave da su siromašni. A danas biti siromašan - to košta. Ovaj tekst ne bi trebalo shvatiti kao odsustvo poštovanja. I drugi narodi i nacije su u različitim periodima svoje istorije obolevali od takozvane "spomeničke zaraze". Vilhelminovska Nemačka, na primer, ili ona koja je došla odmah posle nje, Vajmarska. Prva žrtva: Dobar ukus I druge zapadne nacije su tu i tamo znale da posegnu za transkulturnim arhitektonskim simbolima moći. I više od toga, sredili bi da im se oni u paketima dostavljaju direktno na kuću. Čitave gradske kapije, oltari i pročelja hramova mesopotamskih ili helenističkih kultura još se mogu videti u pokojem evropskom muzeju. Prva žrtva u procesu sticanja nacionalnog identiteta ionako je uvek dobar ukus. Zašto bi sad bilo drugačije? Pa, zato što danas taj tip nacionalno-arhitektonskih pekara više ne funkcioniše skriveno od pažnje globalne javnosti. Kod firentinskih kamenorezaca danas naručivati društvene identitete kao metarsku robu upada odmah u oči, a ne tek kad se o tome čita u istorijskim udžbenicima. U tom pogledu su duh vremena i državna kasa danas principijelno istog mišljenja. To je teorija. U praksi, međutim, kulturna geografija i dalje služi kao pomoćna legitimacija opšte prakse za sve lomove i prekide u istorijskoj samosvesti jedne nacije. Na pitanje, kako i u kojoj meri moderne političke vlasti danas gledaju na istoriju arhitekture i arhitektonskih spomenika kao na samoposlugu imperijalnih simbola, ne može se odgovoriti u jednom tekstu. Ono što je izvesno je - tamo gde vlada monumentalni stil, lako se prikači i politički program. Da li i u Beogradu planirani spomenik Gavrilu Principu spada u tu grupu političke arhitekture? Daleki citati jedne estetski štrapacirane kulturne geografije su tu, ali tom primeru definitivno nedostaje talenat za monumentalnost, kako bi bio shvaćen u smislu delotvorne nacionalno-identitetske robe na metar. On će ostati, treba se nadati, na nivou simbolički uzdignute privatne šetnje po istorijskom jezgru srpske metropole. http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/711/Merila+vremena/1629547/Estetske+%C5%A1kole+kopiranja%3A+Astana+i+Skoplje.html |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 216217218219220 329> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |