build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819 42>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #321 Posted: 15-Jan-2015 at 09:40
Ако не се лежам, на фотографијата е фабриката Титан Цементарница Усје...

Skopje morning by velevskib, on Flickr
За сè има вторпат
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #322 Posted: 21-Dec-2014 at 06:08

со малку прикладна музика и не е до толку лошо ко што изгледа [1] но и без тоа ова Скопјево е отровно убаво
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #323 Posted: 17-Nov-2014 at 23:16
Цементарница Титан-Усје, или нешто друго?
За сè има вторпат
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #324 Posted: 17-Nov-2014 at 22:43
Хорор.


(од fb)
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #325 Posted: 07-Nov-2014 at 23:30


sitel
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 755
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #326 Posted: 04-Nov-2014 at 11:29
Зошто секоја година за загадување на воздухот се зборува во во овој период од годината. Во овој период има повеќе магливи денови, маглата поради конфигурацијата на теренот се задржува ниско. Како и бидејќи започнува грејната сезона.
Лично сметам дека греењето е тоа што најмногу влијае врз загадувањето на воздухот. Покрај дрвата има луѓе што се греат и на масло, мазут, нафта, гума... се што можи да се изгори.
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #327 Posted: 04-Nov-2014 at 08:52


И БЕЗ „МАКСТИЛ“ ВОЗДУХОТ ЗАГАДЕН

Според последните мерења, скопјани и понатаму се принудени да се „трујат“ со воздухот што го дишат, а најпогодени од загадувањето се жителите на Лисиче

Ниту убавото и сончево време, ниту, пак, неработењето на „Макстил“ не придонесоа за почист воздух во Скопје. Концентрацијата на честички ситна прашина ПМ10 во воздухот и денеска беше многу висока и покрај тоа што челичарницата ги изгасна печките во саботата. Според последните мерења, скопјани и понатаму се принудени да се „трујат“ со воздухот што го дишат, а најпогодени од загадувањето се жителите на Лисиче каде што концентрацијата на честичките ПМ10 изнесуваше над 400 микрограми на кубен метар. Загадувањето денеска беше огромно и во Центар со приближно 180 микрограми на кубен метар, а концентрацијата на овие отрови во воздухот кои се причинители на голем број белодробни заболувања беа високи и во Гази Баба и кај мерната станица кај Ректоратот.

Со оглед на ваквите податоци добиени на првиот работен ден откако не работи „Макстил“, може да се заклучи дека покрај челичарницата, за загадениот воздух во Скопје влијаат и голем број други фактори. Пред се', сообраќајот, како и греењето со дрва, кое е се' поактуелно во последниот период како најевтина варијанта за затоплување, но и разни масла кои исто така се употребуваат за загревање, а се канцерогени и ја зголемуваат концентрацијата на отровните честички во воздухот.

http://www.utrinski.mk/?ItemID=59A1E99325B3CE4A8783659B31107C21

____________________________________________________________

Зошто никој не ја спомнува Цементарница УСЈЕ? Нејзината местоположба е блиску до Ново Лисиче, а сигурно го загадува воздухот. Домаќинствата кои се греат на дрва или на масло за греење исто така не треба да се исклучат од равенката. Сообраќајот во голема мера придонесува за загадувањето. Можеби со исклучувањето на Макстил малку ќе здивнат жителите на населбите Железара и Автокоманда, каде што мирисот на сулфур и останатите отровни гасови најсилно се чувствуваа (лично сум го доживеал тоа минатата зима), но од друга страна тоа исклучување покажа дека постојат и други фактори за загадувањето во Скопје кои треба да се земат предвид и кои треба да се решаваат во идниот период ако сакаме здрави граѓани.
За сè има вторпат
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #328 Posted: 04-Nov-2014 at 06:57
Originally posted by one1

Тешо да е до Железара.
Град Скопје значи сите 10 општини имаат повеќе од 150.000 домаќинства куќи. Од нив повеќе од 60% согоруваат дрво. Додатно Скопје со 550.000 жители има повеќе од 150.000 регистрирани возила, од нив 40% со еуро стандард од пред 15 години. Стари автобуси и немање на брзи сообраќајници. Плус лежи во котлината.


Многу некако голем ми изгледа процентот на луѓе што се греат на дрва?
Според линков долу во тие 60% влегуваат и тие што се греат приватно на струја, а мислам дека се доста, најголем дел од нив во згради и зградички.

http://mkd-news.com/na-shto-ke-se-greete-ovaa-zima-na-drva-najevtino-najskapo-na-struja-i/
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #329 Posted: 04-Nov-2014 at 05:05
Дали се затворени сите производствени погони на Макстил, или само тие на кои е планирано поставување на филтри ?
 
Не заборавајте дека Макстил работи ноќе, треба некој да помине таму навечер за да види дали навистина нема чад од Макстил.
 
А кога сме кај загадувањето во градот, секако дека старите возила си го прават своето и придонесуваат за загадувањето, а владата со нејзините мерки за увезување на стари возила и не помага баш многу.
 
Кога владата е толку расположена за овозможување бесплатен превоз за пензионерите, субвенционирање на авионски летови и бројни други инвестиции, од кои најголем дел се непотребни, не би било лошо да ги субвенционира граѓаните кои планираат да купат нови возила, а не стари возила, како на пример, првите 2 години регистрацијата, техничкиот преглед и зелениот картон да бидат бесплатни, пониски даноци за новите возила со најнови еколошки стандарди и слични субвенционирања, или па укинување на данокот за плински уреди за стари возила и слични субвенционирања, па можеби ќе се појави интерес кај скопјани да купуваат нови возила, или старите возила да ги опремат со плински уреди.
 
Но се разбира, шансите да го гледаме тој филм во блиска иднина се речиси еднакви на 0 (НУЛА).
Back to Top
one1 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 13-Mar-2013
Online Status: Offline
Posts: 416
  Quote one1 Quote  Post ReplyReply #330 Posted: 03-Nov-2014 at 23:17
Тешо да е до Железара.
Град Скопје значи сите 10 општини имаат повеќе од 150.000 домаќинства куќи. Од нив повеќе од 60% согоруваат дрво. Додатно Скопје со 550.000 жители има повеќе од 150.000 регистрирани возила, од нив 40% со еуро стандард од пред 15 години. Стари автобуси и немање на брзи сообраќајници. Плус лежи во котлината.
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #331 Posted: 03-Nov-2014 at 23:11
Затвори ли Железара? Некако како да нема ефект...



Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #332 Posted: 01-Nov-2014 at 11:21
„МАКСТИЛ“ ЗАТВОРА, „ЈУГОХРОМ“БАРА УШТЕ ДВЕ ГОДИНИ

Челичарницата „Макстил“ го прекинува процесот на работа се' до средината на јануари наредната година до кога се очекува да биде ставена во функција новата филтерска постројка. „Југохром“ од Јегуновце, пак, побара од Владата уште две години да се приспособи на еколошко производство. Вчера истече и продолжениот рок до кога овие два комбината требаше да ги имплементираат еколошките стандарди за да можат да добијат А-интегрирана дозвола и да продолжат да работат по европски критериуми.

Од скопскиот комбинат вчера и официјално информираа дека сите обврски кои беа предвидени со зацртаниот план се реализирани во рокот, кој Владата го имаше определено до крајот на октомври.

„Од 31 октомври 2014 година ’Макстил‘ го прекинува производството во погонот Челичарница, се' до ставањето во целосна функција на новата филтерска постројка. Во претстојниот период ноември 2014 - јануари 2015 следува завршната фаза од реализацијата на проектот. Таа опфаќа монтажа и поврзување на новата постројка со постојните инсталации. Од средината на декември до средината на јануари следуваат ладни и топли проби, по што погонот Челичарница повторно ќе биде активиран, а ќе работи по најстрогите европски норми за емисии на издувни гасови во амбиенталниот воздух“, се вели во официјалното соопштение од „Макстил“ во кое се додава дека погонот Валавница, односно испораката на лимови кон купувачите ќе продолжи непречено со полуфабрикат (челични слабови) набавени од увоз.

За разлика од „Макстил“, тетовски „Југохром“ побара од Владата дополнителен рок од уште две години. Неофицијално дознаваме дека менаџментот на комбинатот завчера вечерта имал средба со владини претставници и притоа било договорено точно во 24 часот на 31 октомври да биде затворена седмата печка, меѓу вработените позната како „48-ца“. Оваа е најголема од осумте печки и ангажира една третина од вработените во „Југохром“, односно околу 400 работници. Во текот на вчерашниот ден немаше никакви списоци во комбинатот и не се знаеше кои точно и колку работници ќе останат без работа, дали 400, помалку или можеби повеќе.

Иако на сите им беше јасно дека овој комбинат многу доцни со задолженијата за внесување еколошки стандарди во работењето и воопшто не почнал да го гради системот за отпрашување, за што имаше повеќе од 10 години, менаџментот повторно и без никаква ниту морална, а уште помалку човечка одговорност сега побара ново пролонгирање на рокот. Со оглед на активностите на терен, а особено имајќи ја предвид комплексноста на зафатите, повеќе од сигурно е дека и дополнителни две години ќе бидат премалку за да се изгради потребната филтерска постројка, сметаат екологисти. Дотолку повеќе што пред само еден месец претставници од Министерството за животна средина го посетија „Југохром“ и притоа констатираа дека од вкупно 29 активности од Оперативниот план, шест активности, меѓу кои е токму и изградбата на системот за отпрашување воопшто не се почнати со реализација.

Инаку, според Законот за животна средина, големите загадувачи требаше да обезбедат еколошки дозволи до крајот на декември 2013 година, за што е неопходно да имаат изградено соодветен систем за отпрашување. Но, бидејќи тие не успеаја да ги исполнат овие критериуми до тој датум, Владата им го пролонгираше рокот прво до 1 април, а потоа и до крајот на октомври 2014 година. Иако пред истекот на првиот продолжен рок „Југохром“ бараше пролонгирање за цели пет години, поточно до 2019 година, сепак, Владата дозволи само дополнителни шест месеци. Тоа требаше да биде „црвената линија“ на толеранција. Затоа и му наложи на Државниот инспекторат за животна средина да изрече казни во висина од неколку илјади евра. Но, очигледно, за „Југохром“ не беше доволно ни тоа.

http://www.utrinski.mk/?ItemID=4432E6EF49181A42A1181267F5AA4B66
За сè има вторпат
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #333 Posted: 31-Oct-2014 at 14:22
Originally posted by zabegan

треба да се повлече либерализацијата на увозот на половни возила или да се изрегулира преку стандардите за моторите и издувните гасови... за се има начин треба да се форсира јавниот превоз преку негова квалитетна организација,


Заборааш дека ако го направат тоа, значително ќе секне приливот на пари во буџетот од казните за сообраќајни прекршоци. И после од каде ќе најдат пари за споменици?
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #334 Posted: 31-Oct-2014 at 01:49
Originally posted by fichot

Е што ако има возила, а не се возат.. тие со стоење не загадуваат.

Туку ја гледам повеќето сабајле кога одат на работа се возат сами. Америка има систем, тие што се сами - дремат во средна лента, само тие со 2 или повеќе патници имаат право да ја користат левата лента. И тоа е стимуланс на некој начин.. нека се договорат кошиите.. денес јас ќе возам, утре ти. Ем ќе заштедат на гориво, ем почист градов и помалку коли по улиците, помалку нервози, гужви итн.

се возат, се возат, не се секирај, возила се возат и за пат кој за буквално 5 минути се изодува и не ти треба ни јавен превоз
ова веќе навлегува во проблем на менталитет, а за тоа може да се изнајдат разни стимулации

заборавив на carpooling опцијата Thumbs%20Up
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #335 Posted: 31-Oct-2014 at 01:45
Originally posted by Bojan10



Престанете да се правдате дека во Скопје не се вложува повеќе. Многу, многу повеќе отколку во останатиот дел на Македонија се вложува. Вложената енергија, пари, дубари, префрлања бизниси, газења, уцени...
Ау ау, слушни го, “се лажете дека тоа што го гледате е вистина?“. Па јасно ми е мене дека се исперени пари преку се што е направено, ама Е направено.
Кратко и јасно, енергијата на водечките луге во државава, и државните пари, не се распределуваат рамномерно.
Немој да ми каже некој дека е нормално половина држава да живее во еден град. А другата половина не може ни да преживее.

 
не ми се дискутираше ич на темава, а не па во оваа нишка за ова, ама провоцираш
Скопје, со царскиот буџет што го има, најпрво не може да склопи ни два капитални проекти кои му се потребни, а како второ, и тие пари што ги има, се трошат недомаќински, на глупости
...а Скопје си останува заглавено во проблеми кои ги има уште од кога имало и 448 000 жители, па и кога имало и дупло помалку жители од тоа
сфаќам дека се одлеваат пари од државниот буџет како бонус на буџетот што Скопје веќе го има, ама за што се трошат? за споменици? фала за спомениците... вeрувам дека како човек со образование знаеш дека споменици ако направат во Крива Паланка на пример, тоа нема ништо да смени во економскиот и демографскиот состав на градот, нели?
не е проблемот распределбата на парите, туку тоа што се прави со нив и за колку пари се работи... Скопје е на исто ниво со другите градови, само што бројките во секоја смисла се поголеми
и сфати дека и на граѓаните на Скопје им е исто така тешко со плати кои паѓаат и цени кои се креваат, а културата во градот е сведена на турбофолкерски шунд, така да исто е како да живееш во некоја затупена вукојебина, а не во главен град на една земја

се работи за депресивен развој, ако не и уназадување, на целата земја, вклучувајќи го и Скопје... во ист кош сме сите...
а проблемот е на две места:
1. Власта која недомаќински се однесува со средствата со кои располага и нема ни еден сериозен проект или национална стратегија за развој, а исто така и нема политика и цели, туку се движи кон некои политички пресметски за добивање на избори
2. Менталитетот на народот... о боже колку голем фактор е ова, не ме ни терај да објаснувам, да не навредам некој
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #336 Posted: 31-Oct-2014 at 01:42
Е што ако има возила, а не се возат.. тие со стоење не загадуваат.

Туку ја гледам повеќето сабајле кога одат на работа се возат сами. Америка има систем, тие што се сами - дремат во средна лента, само тие со 2 или повеќе патници имаат право да ја користат левата лента. И тоа е стимуланс на некој начин.. нека се договорат кошиите.. денес јас ќе возам, утре ти. Ем ќе заштедат на гориво, ем почист градов и помалку коли по улиците, помалку нервози, гужви итн.

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #337 Posted: 31-Oct-2014 at 01:20
значи не е проблем бројот на жителите, туку бројот на возилата... познавам домаќинства кои имаат четири возила и покрај тоа што немаат потреба од тоа, и за објект во кои има само 20-30 станови, не е доволен паркинг за 100 возила... боројот на возила во градов во изминативе две-три години се дуплира, ама бројот на жители е каде-таму приближно ист
треба да се повлече либерализацијата на увозот на половни возила или да се изрегулира преку стандардите за моторите и издувните гасови... за се има начин
треба да се форсира јавниот превоз преку негова квалитетна организација, да се иницираат нови видови на јавен превоз како што е ЛРТ-то
треба под итно да се направи мастерплан на зеленило, паркови и шуми, каде треба да ги има и да се додадат и каде треба да бидат најзаштитени и презервирани
и секако потребна е дислокација на индустриски зони во близина на урбаните подрачја
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
martind View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 29-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote martind Quote  Post ReplyReply #338 Posted: 30-Oct-2014 at 23:11
Гасификацијата е решение за загадување како и едновремено забранување на возила со ЕУРО 1/ЕУРО 2.
Back to Top
one1 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 13-Mar-2013
Online Status: Offline
Posts: 416
  Quote one1 Quote  Post ReplyReply #339 Posted: 30-Oct-2014 at 22:06
Секој од провинција ќе си го продаде газот само за да седи во Скопје. Тоа дека државата била крива на друг да му кажат. Фактите се дека во Скопје граѓаните мора и се поделени по тоа кој од каде потекнува и тука прави голема разлика. И тоа што државата не презема ништо е проблем на провинцијалците.
Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #340 Posted: 30-Oct-2014 at 19:38
Макстил и Југохром може да побараат ново одложување!


http://www.vest.mk/default.asp?ItemID=FB0BD703A88AA04192FD26C10EDE68A9


Ни е... се по список , од која планина се симнаа само тоа незнам,ваков варваризам не се памети.


Edited by Oxygen - 30-Oct-2014 at 19:38
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819 42>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.261 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.