![]() |
![]() |
![]() |
Квалитет на воздухот во Скопје |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1516171819 42> |
Author | |
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Ако не се лежам, на фотографијата е фабриката Титан Цементарница Усје...
![]() |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
beTon ![]() Senior Member ![]() Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3893 |
![]() ![]() |
со малку прикладна музика и не е до толку лошо ко што изгледа [1] но и без тоа ова Скопјево е отровно убаво |
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
![]() |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
alexsend ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 11-May-2011 Location: Скопје, Центар Online Status: Offline Posts: 2086 |
![]() ![]() |
Хорор.
![]() (од fb) |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
![]() sitel |
|
![]() |
|
stratus ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Aug-2010 Location: Bitola/Skopje Online Status: Offline Posts: 755 |
![]() ![]() |
Зошто секоја година за загадување на воздухот се зборува во во овој период од годината. Во овој период има повеќе магливи денови, маглата поради конфигурацијата на теренот се задржува ниско. Како и бидејќи започнува грејната сезона.
Лично сметам дека греењето е тоа што најмногу влијае врз загадувањето на воздухот. Покрај дрвата има луѓе што се греат и на масло, мазут, нафта, гума... се што можи да се изгори. |
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
![]() И БЕЗ „МАКСТИЛ“ ВОЗДУХОТ ЗАГАДЕН Според последните мерења, скопјани и понатаму се принудени да се „трујат“ со воздухот што го дишат, а најпогодени од загадувањето се жителите на Лисиче Ниту убавото и сончево време, ниту, пак, неработењето на „Макстил“ не придонесоа за почист воздух во Скопје. Концентрацијата на честички ситна прашина ПМ10 во воздухот и денеска беше многу висока и покрај тоа што челичарницата ги изгасна печките во саботата. Според последните мерења, скопјани и понатаму се принудени да се „трујат“ со воздухот што го дишат, а најпогодени од загадувањето се жителите на Лисиче каде што концентрацијата на честичките ПМ10 изнесуваше над 400 микрограми на кубен метар. Загадувањето денеска беше огромно и во Центар со приближно 180 микрограми на кубен метар, а концентрацијата на овие отрови во воздухот кои се причинители на голем број белодробни заболувања беа високи и во Гази Баба и кај мерната станица кај Ректоратот. Со оглед на ваквите податоци добиени на првиот работен ден откако не работи „Макстил“, може да се заклучи дека покрај челичарницата, за загадениот воздух во Скопје влијаат и голем број други фактори. Пред се', сообраќајот, како и греењето со дрва, кое е се' поактуелно во последниот период како најевтина варијанта за затоплување, но и разни масла кои исто така се употребуваат за загревање, а се канцерогени и ја зголемуваат концентрацијата на отровните честички во воздухот. http://www.utrinski.mk/?ItemID=59A1E99325B3CE4A8783659B31107C21 ____________________________________________________________ Зошто никој не ја спомнува Цементарница УСЈЕ? Нејзината местоположба е блиску до Ново Лисиче, а сигурно го загадува воздухот. Домаќинствата кои се греат на дрва или на масло за греење исто така не треба да се исклучат од равенката. Сообраќајот во голема мера придонесува за загадувањето. Можеби со исклучувањето на Макстил малку ќе здивнат жителите на населбите Железара и Автокоманда, каде што мирисот на сулфур и останатите отровни гасови најсилно се чувствуваа (лично сум го доживеал тоа минатата зима), но од друга страна тоа исклучување покажа дека постојат и други фактори за загадувањето во Скопје кои треба да се земат предвид и кои треба да се решаваат во идниот период ако сакаме здрави граѓани. |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
Многу некако голем ми изгледа процентот на луѓе што се греат на дрва? Според линков долу во тие 60% влегуваат и тие што се греат приватно на струја, а мислам дека се доста, најголем дел од нив во згради и зградички. http://mkd-news.com/na-shto-ke-se-greete-ovaa-zima-na-drva-najevtino-najskapo-na-struja-i/ |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
Дали се затворени сите производствени погони на Макстил, или само тие на кои е планирано поставување на филтри ?
Не заборавајте дека Макстил работи ноќе, треба некој да помине таму навечер за да види дали навистина нема чад од Макстил. А кога сме кај загадувањето во градот, секако дека старите возила си го прават своето и придонесуваат за загадувањето, а владата со нејзините мерки за увезување на стари возила и не помага баш многу. Кога владата е толку расположена за овозможување бесплатен превоз за пензионерите, субвенционирање на авионски летови и бројни други инвестиции, од кои најголем дел се непотребни, не би било лошо да ги субвенционира граѓаните кои планираат да купат нови возила, а не стари возила, како на пример, првите 2 години регистрацијата, техничкиот преглед и зелениот картон да бидат бесплатни, пониски даноци за новите возила со најнови еколошки стандарди и слични субвенционирања, или па укинување на данокот за плински уреди за стари возила и слични субвенционирања, па можеби ќе се појави интерес кај скопјани да купуваат нови возила, или старите возила да ги опремат со плински уреди. Но се разбира, шансите да го гледаме тој филм во блиска иднина се речиси еднакви на 0 (НУЛА). |
|
![]() |
|
one1 ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 13-Mar-2013 Online Status: Offline Posts: 416 |
![]() ![]() |
Тешо да е до Железара.
Град Скопје значи сите 10 општини имаат повеќе од 150.000 домаќинства куќи. Од нив повеќе од 60% согоруваат дрво. Додатно Скопје со 550.000 жители има повеќе од 150.000 регистрирани возила, од нив 40% со еуро стандард од пред 15 години. Стари автобуси и немање на брзи сообраќајници. Плус лежи во котлината. |
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
„МАКСТИЛ“ ЗАТВОРА, „ЈУГОХРОМ“БАРА УШТЕ ДВЕ ГОДИНИ
Челичарницата „Макстил“ го прекинува процесот на работа се' до средината на јануари наредната година до кога се очекува да биде ставена во функција новата филтерска постројка. „Југохром“ од Јегуновце, пак, побара од Владата уште две години да се приспособи на еколошко производство. Вчера истече и продолжениот рок до кога овие два комбината требаше да ги имплементираат еколошките стандарди за да можат да добијат А-интегрирана дозвола и да продолжат да работат по европски критериуми. Од скопскиот комбинат вчера и официјално информираа дека сите обврски кои беа предвидени со зацртаниот план се реализирани во рокот, кој Владата го имаше определено до крајот на октомври. „Од 31 октомври 2014 година ’Макстил‘ го прекинува производството во погонот Челичарница, се' до ставањето во целосна функција на новата филтерска постројка. Во претстојниот период ноември 2014 - јануари 2015 следува завршната фаза од реализацијата на проектот. Таа опфаќа монтажа и поврзување на новата постројка со постојните инсталации. Од средината на декември до средината на јануари следуваат ладни и топли проби, по што погонот Челичарница повторно ќе биде активиран, а ќе работи по најстрогите европски норми за емисии на издувни гасови во амбиенталниот воздух“, се вели во официјалното соопштение од „Макстил“ во кое се додава дека погонот Валавница, односно испораката на лимови кон купувачите ќе продолжи непречено со полуфабрикат (челични слабови) набавени од увоз. За разлика од „Макстил“, тетовски „Југохром“ побара од Владата дополнителен рок од уште две години. Неофицијално дознаваме дека менаџментот на комбинатот завчера вечерта имал средба со владини претставници и притоа било договорено точно во 24 часот на 31 октомври да биде затворена седмата печка, меѓу вработените позната како „48-ца“. Оваа е најголема од осумте печки и ангажира една третина од вработените во „Југохром“, односно околу 400 работници. Во текот на вчерашниот ден немаше никакви списоци во комбинатот и не се знаеше кои точно и колку работници ќе останат без работа, дали 400, помалку или можеби повеќе. Иако на сите им беше јасно дека овој комбинат многу доцни со задолженијата за внесување еколошки стандарди во работењето и воопшто не почнал да го гради системот за отпрашување, за што имаше повеќе од 10 години, менаџментот повторно и без никаква ниту морална, а уште помалку човечка одговорност сега побара ново пролонгирање на рокот. Со оглед на активностите на терен, а особено имајќи ја предвид комплексноста на зафатите, повеќе од сигурно е дека и дополнителни две години ќе бидат премалку за да се изгради потребната филтерска постројка, сметаат екологисти. Дотолку повеќе што пред само еден месец претставници од Министерството за животна средина го посетија „Југохром“ и притоа констатираа дека од вкупно 29 активности од Оперативниот план, шест активности, меѓу кои е токму и изградбата на системот за отпрашување воопшто не се почнати со реализација. Инаку, според Законот за животна средина, големите загадувачи требаше да обезбедат еколошки дозволи до крајот на декември 2013 година, за што е неопходно да имаат изградено соодветен систем за отпрашување. Но, бидејќи тие не успеаја да ги исполнат овие критериуми до тој датум, Владата им го пролонгираше рокот прво до 1 април, а потоа и до крајот на октомври 2014 година. Иако пред истекот на првиот продолжен рок „Југохром“ бараше пролонгирање за цели пет години, поточно до 2019 година, сепак, Владата дозволи само дополнителни шест месеци. Тоа требаше да биде „црвената линија“ на толеранција. Затоа и му наложи на Државниот инспекторат за животна средина да изрече казни во висина од неколку илјади евра. Но, очигледно, за „Југохром“ не беше доволно ни тоа. http://www.utrinski.mk/?ItemID=4432E6EF49181A42A1181267F5AA4B66 |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Заборааш дека ако го направат тоа, значително ќе секне приливот на пари во буџетот од казните за сообраќајни прекршоци. И после од каде ќе најдат пари за споменици? |
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
ова веќе навлегува во проблем на менталитет, а за тоа може да се изнајдат разни стимулации заборавив на carpooling опцијата ![]() |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
Скопје, со царскиот буџет што го има, најпрво не може да склопи ни два капитални проекти кои му се потребни, а како второ, и тие пари што ги има, се трошат недомаќински, на глупости ...а Скопје си останува заглавено во проблеми кои ги има уште од кога имало и 448 000 жители, па и кога имало и дупло помалку жители од тоа сфаќам дека се одлеваат пари од државниот буџет како бонус на буџетот што Скопје веќе го има, ама за што се трошат? за споменици? фала за спомениците... вeрувам дека како човек со образование знаеш дека споменици ако направат во Крива Паланка на пример, тоа нема ништо да смени во економскиот и демографскиот состав на градот, нели? не е проблемот распределбата на парите, туку тоа што се прави со нив и за колку пари се работи... Скопје е на исто ниво со другите градови, само што бројките во секоја смисла се поголеми и сфати дека и на граѓаните на Скопје им е исто така тешко со плати кои паѓаат и цени кои се креваат, а културата во градот е сведена на турбофолкерски шунд, така да исто е како да живееш во некоја затупена вукојебина, а не во главен град на една земја се работи за депресивен развој, ако не и уназадување, на целата земја, вклучувајќи го и Скопје... во ист кош сме сите... а проблемот е на две места: 1. Власта која недомаќински се однесува со средствата со кои располага и нема ни еден сериозен проект или национална стратегија за развој, а исто така и нема политика и цели, туку се движи кон некои политички пресметски за добивање на избори 2. Менталитетот на народот... о боже колку голем фактор е ова, не ме ни терај да објаснувам, да не навредам некој |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
Е што ако има возила, а не се возат.. тие со стоење не загадуваат.
Туку ја гледам повеќето сабајле кога одат на работа се возат сами. Америка има систем, тие што се сами - дремат во средна лента, само тие со 2 или повеќе патници имаат право да ја користат левата лента. И тоа е стимуланс на некој начин.. нека се договорат кошиите.. денес јас ќе возам, утре ти. Ем ќе заштедат на гориво, ем почист градов и помалку коли по улиците, помалку нервози, гужви итн. |
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
значи не е проблем бројот на жителите, туку бројот на возилата... познавам домаќинства кои имаат четири возила и покрај тоа што немаат потреба од тоа, и за објект во кои има само 20-30 станови, не е доволен паркинг за 100 возила... боројот на возила во градов во изминативе две-три години се дуплира, ама бројот на жители е каде-таму приближно ист
треба да се повлече либерализацијата на увозот на половни возила или да се изрегулира преку стандардите за моторите и издувните гасови... за се има начин треба да се форсира јавниот превоз преку негова квалитетна организација, да се иницираат нови видови на јавен превоз како што е ЛРТ-то треба под итно да се направи мастерплан на зеленило, паркови и шуми, каде треба да ги има и да се додадат и каде треба да бидат најзаштитени и презервирани и секако потребна е дислокација на индустриски зони во близина на урбаните подрачја |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
martind ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 332 |
![]() ![]() |
Гасификацијата е решение за загадување како и едновремено забранување на возила со ЕУРО 1/ЕУРО 2.
|
|
![]() |
|
one1 ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 13-Mar-2013 Online Status: Offline Posts: 416 |
![]() ![]() |
Секој од провинција ќе си го продаде газот само за да седи во Скопје. Тоа дека државата била крива на друг да му кажат. Фактите се дека во Скопје граѓаните мора и се поделени по тоа кој од каде потекнува и тука прави голема разлика. И тоа што државата не презема ништо е проблем на провинцијалците.
|
|
![]() |
|
Oxygen ![]() Newbiе ![]() Joined: 24-Jun-2012 Online Status: Offline Posts: 14 |
![]() ![]() |
Макстил и Југохром може да побараат ново одложување!
http://www.vest.mk/default.asp?ItemID=FB0BD703A88AA04192FD26C10EDE68A9 Ни е... се по список , од која планина се симнаа само тоа незнам,ваков варваризам не се памети. Edited by Oxygen - 30-Oct-2014 at 19:38 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1516171819 42> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |