![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1920212223 24> |
Author | ||||||||||||||||||||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Одлична работа со метрото. Секоја чест, па како што кажа Андреј да се надеваме дека и кај нас ќе тргнат од мртва точка работите, па барем некаков посовремен јавен транспорт ќе добиеме во Скопје. Прашање до модераторите, дали можеби не треба да се отвори посебен подфорум за регионот, па да ги охрабриме и соседите да постираат повеќе слики и податоци од нивните проекти. Веќе имаме солидни неколку нишки за Софиското и Солунсото метро, сообраќајот во Софија и Љубљана, а сигурно нбрзо ќе можеме да ги надополниме и со останатите градови од регионов. На тој начин може форумов да добие и регионален карактер? |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Браво Andrej_LJ!
Ако и да живеам во Софиjа много работи ги научих от тебе. Много хубаво си представил метрото и проектите за развоjа му!
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Исто така продолжува изградбата на продолжението на линија 1 во насока Аеродром Софија кое има 2 станици (Младост 3 и Цариградско Шосе). Обележани се со црвена боја на мапата:
![]() Новост е припремањето за изградба на уште 4 станици на северниот крак на линија 2 на Метрото во Софија, кое треба да почне кон крајот на годинава и да заврши во 2012 кога ќе се пушти целата нова линија 2 со 11 станици. Овој дел ќе се гради по методата на отворено копање и по тн. Ново-австриски метод. Одсекот ќе почнува од станицата Банишора (5та Градска болница), до крајната станица на Линија 1, Обелја. Линијата ќе поминува под булеварот Ломско Шосе и на неа че бидат следниве по редослед станици: 1) Хан Кубрат, 2) Надежда, 3) Бели Дунав 4) Ломско Шосе, 5) Обелја. ![]() Веќе започна преместувањето на трамвајните шини од бул. Ломско Шосе, каде што ќе се гради по отворен метод, на бул. Жеков: ![]() ![]() ![]() Овој дел треба да започне со градба околу крајот на оваа година а рокот на завршување е 24 месеци. Тука се планирани и тн. Парк енд Рајд паркинзи, како и последни станици на приградските и областни линии за северна и западна Софија-Област. По завршувањето на градбата во 2012, на овие 11 станици и 2те нови станици по линија 1, метрото во Софија ќе има 2 линии со околу 35 километри и 27 станици. Тогаш се очекува да превезува околу 500 000 илјади патници на ден или околу 40% удел во вкупниот превоз на патници во градот и сообраќајно олеснување од околу 30%. Веднаш потоа ќе се почне со изградба на линија 3 (Књажево-Васил Левски) и продолжување на линијата 1 на север кон Аеродром Софија (4 станици) и кон југ кон Младост4/Бизнис Парк Софија (4 станици). До 2020 година кога треба да заврши целосната изградба на примарната мрежа од 3 линии, Софија ќе има 65 км метро со 63 метро станици. Бројот на превезените патници дневно ќе биде околу 1 150 000. Сегашното темпо на градба е околу 3 мк и 2 станици годишно, со тенденција на нагло забрзување.Некои основни информации за целосната мрежа:
![]() ![]() Edited by Andrej_LJ - 09-Sep-2009 at 00:53 |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
И мал апдејт на одсеците што се градат во моментот. Одиме со Линија 2, одсекот ст. Џејмс Баучер (хотел Кемпински-Зографски) до ст. Књагина Марија Луиза, преду Сердика и центарот на градот. Овој дел кој содржи 7 нови станици треба да се заврши во 2012 година. Еве каде се наоѓа овој дел (на мапата обележан со темно сино):
![]() Изградбата на јужниот крак, кај хотел Хемус: ![]() ![]() ![]() Изградба на северниот крак, кај Централна Железничка Станица: ![]() ![]() ![]() Изградба на северниот крак кај 5та градска болица (Надлез Надежда): ![]() И како ќе изгледа трансферната станица Сердика, кај Ларгото во строгиот центар на градот, како и подземниот плоштад (кој содржи ископини од античка Софија, градот Сердика/Средец од каде што и станицата го добила името) во склоп на истата по завршувањето на изградбата во 2012. ![]() Edited by Andrej_LJ - 09-Sep-2009 at 00:19 |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
И самиот влез на станицата (кој се наоѓа во подлезот кај Ректоратот):
![]() ![]() ![]() ![]() И кон пероните: ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Сметам дека веќе има доволно слики од самите перони на станицата, такља што би ви го претставил надземното уредување на станицата:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Шахта за евакуација при нужда: ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Подлез на пл Орлов Мост и топлата врска меѓу двата плоштада:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Инаку самата станица е со перон тип остров, односно платформата е во средина, а на двата краја се шините кон секоја насока соодветно. Има неколку излези (2 кај ректоратот и 2 кај Орлов Мост). Тие два плоштада се сврзани подземно со пешачки тунел, ка ној се наоѓа првиот во Бугарија тн. траволатор, односно ескалатор кој е рамен (верувам познат на сите по големите аеродроми и метро станици во светот). Исто така во преминот кај Универзитетот има шопинг центар во кој покрај комерцијални објекти и маркет на БИЛЛА ќе има Инфо-културен центар на Софија, каде што на едно место ќе се продаваат карти за сите културни случувања во градот и универзитетска книжарница. Еве слики од подземните премини и приодите кон самата станица. Подлез кај Ректоратот:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Реалната изградба на оваа станица (како и на одсекот Сердика-Младост 1) почна во 2003 година, по изменувањето на планот. Метрото имено по плановите од 1979 требало да поминува под бул. Цариградско Шосе, но е преместен под бул. Драган ЦАнков со цел да опфаќа што повеќе квартови. Изградбата на точно овјо одсек (сердика-Универзитетска-Национален Стадион) е кредитирана од Јапонската банка за развој во износ од околу 100 милиони евра. Изградбата на тунелите се вршеше по тн. Штитов метод, односно со голема кртица.
Слики од самата изградба: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Конечно дојде денот кога во Софија се отвори новата станица СУ св. Климент Охридски (Универзитетска) која ги спојува двата дела од линија 1. Денеска, со едно дневно закаснување поради трагедијата на Охридското Езеро, беше и официјално пуштена во сообраќај 14тата станица на 1 линија, која сега е долга 18 километри, кои се минуваат за околу 20-25 минути. Таа ги спојува најголемите населби на Софија, Лјулин и Младост 1/2 со центарот на градот. Инаку заедно со станицата беа пуштени и тунелите во центарот на градот во должина од 2,3 км.
Со здебелено црвено е прикажан одсекот на метрото кое веќе работи. Тоа ќе превезува околу 200 000 патници на ден и ќе има удел од околу 15% во целокупниот транспорт на луѓе во градот: ![]() Самата станица е според мене бисерот на линијата 1. Станува збор за целосен подземен комплекс кој се состои од многу премини, околу 6 излези од станицата, трговски центар... Не треба да се заборави дека во иднина ова ќе биде трансферна станица, низ која покрај линија 1, ќе поминува и линија 3, а може би и 4! Исто така се наоѓа под/близу до некои од главните булевари, како и паметникот на Црвената Армија, езерото Ариана и Борисовата градина! ![]() Дел од околните објекти кои ги опфаќа оваа централна станица: Универзитетот: ![]() Орлов Мост: ![]() Паметникот на Советската Армија: ![]() Борисовата градина: ![]() Градското езерце Ариана: ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Можам слободно да кажам дека грците се ПО*РАА со ова метро. Првично, требаше да биде пуштено во 2004 година, за време на Олимпијадата. Потоа изникна некој огромен скандал околу корупциски шеми и ЕУ ги замрзна парите. Потоа се настави со градба но се далеку од роковите, кои очигледно сега стојат на 2012 само за 1ва фаза. Се на се, на Солун очајно му треба ова метро и треба што побрзо да го изградат!
Пбанкс, немам некакви очекувања дека до 2012 возовите кај нас ќе се движат со разумна брзина, така што парк и метро рајд е сеуште опцијата за македонските шопохолици ![]() Инаку за Софија ќе одам за месец-два и немам трпение да се возам со новото метро од Сердика до Младост 1! Инаку станиците на одсекот Сердика-Обелја се многу стари во смисол на проект, затоа изгледаат ретро, но ќе се согласите дека се чисти, спретнати и пространи (т.е. со голем капацитет). Веќе се започнати подготовките за изградба на додатни 4 станици по линијата 4 (меѓу Надлез Надежда и Обелја) така што изградбата стартува кон крајот на годиниава. Сега се преместуваат трамвајните траси од бул. Ломско Шосе и се прошируваат алтернативните булевари. Денеска стана јасно и дека со средставата на ЕУ (дадени се 5 мил. евра) почнува проектирањето на Линија 3 (Кнјажево-Васил Левски), која ќе почне со изградба кон 2012-13год. Сума сумарум, моментално во Софија има: Линија 1- 14 станици, уште 2 во изградба. Линија 2- 7 станици во изградба, додатни 4 ќе се градат кон крајов на годинава. Линија 3- почнува проектирањето. Урбан, станица Сердика (која е трансферна меѓу линија 1 и 2) се наоѓа баш под платото кај ЦУМ и строгиот центар на градот. Линија еден оди во насока исток -запад (Лјулин-Универзитет) од станица Сердика, а линија 2 во насока север-југ (Лавов Мост- НДК Национален Дворец на Културата). Edited by Andrej_LJ - 04-Sep-2009 at 14:14 |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Не ми текнува дали Андреј веќе пишуваше за Солунското метро, но како и да е ќе напишам нешто кратко околу овој проект
Моментално се гради фаза бр. 1 која ќе се протега на траса од 9.6км и ќе има 13 станици. Се очекува да се пушти во употреба во 2012 година. До тогаш треба да се почне со изградбата и на двата дополнителни крака кои ќе имаат по 5 станици. Пуштање во употреба е предвидено за 2014-2015 година. По целата должина метрото ќе биде со две цевки и ќе има непречено движење на комплетно автоматизирани возови, без возачи туку контролирани од диспечерски центар. Станиците ќе бидат заштитени и со стаклени ѕидови. Фаза 1 чини 1.1 милијарда евра Фаза 2 400 милиони евра Фаза 3 е сеуште во фаза на планирање Дополнително како дел од овој систем ќе се градат и Park&Ride гаражи. Иницијално предвидени се подземни гаражи на 3 и 4 нивоа на двете страни на главната линија со вкупен капацитет од 3700 возила. Може да приметите дека главната линија почнува од железничката станица во Солун. Тоа значи дека доколку би се вовел воз со културна брзина на релација Скопје-Солун навистиниа би било непотребно човек да бали кола бидејќи со ваков јавен транспорт кој тргнува веднаш од железничката човек би можел да стигне секаде за час со многу помалку нервози. ![]() Edited by pbanks - 04-Sep-2009 at 13:18 |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
That was excately my point ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
vardar ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Mar-2008 Online Status: Offline Posts: 1106 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Interior design is obviously a weak point for the older stations but sv. kliment looks pretty good, judging by these pictures it stands out quite a bit from the other stations. But most importantly Sofia gets a solid piece of infrastructure, tiles,lights and panels can be replaced easily in the future. Good job
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
You are not stipeful at all - Opulchenska, Konstantin Velichkov and Serdika are already more than 10 years old , and the interior design and the materials used in them are even older so they are really retro and lack modern aesthetics. Kliment Ohridski is a new one and it really came out nicely, which can't be said about all the other stations from the diameter's extension. The renovation of the already existing underpasses that connect Kliment Ohridski station entrances from the Sofia University and Orlov most was done pretty well(to my surprise) too and this part of Sofia looks pretty nice and different now.
I took those photos from the new web site of the Sofia Metropolitan company and you can watch then more closely at those links if you want: http://metropolitan.bg/panoramas/6.htm http://metropolitan.bg/panoramas/5.htm http://metropolitan.bg/panoramas/4.htm http://metropolitan.bg/panoramas/3.htm http://metropolitan.bg/panoramas/2.htm http://metropolitan.bg/panoramas/1.htm @UrbanFreak - here's a google map of the stations in operation in Sofia http://metropolitan.bg/bg/map/ You can browse it and get an idea where they are located. Edited by pavche - 04-Sep-2009 at 11:27 |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
I don't want to sound spiteful or anything, but I think some of the stations might really look a bit retro (maybe even tacky in some details). Or perhaps it's just the same sense of aesthetics that thrives in Macedonia as well and that I can't understand. Of course in an infrastructural sense the Sofia metro is just an awesome project, 14 stations is not something one can joke about.
However, at least from the given pictures it seems that St. Kliment Ohridski station is a rather good one. I might object about some minor details but overall it's very nice. |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Part2.
Vasil Levski Stadium MD1-10 ![]() ![]() Musagenitsa MD1-13 ![]() ![]() Mladost 1 MD1-14 ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
And several good photos of the already existing stations in Sofia.
Part1. Konstantin Velichkov MD1-6 ![]() ![]() Opulchenska MD1-7 ![]() ![]() Serdika MD1-8 ![]() ![]() Edited by pavche - 04-Sep-2009 at 09:29 |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
In a few days, on 7th of September, the last station of the 1st phase of Sofia's MD1 extension will be opened officially. Thus connecting the Western and the Eastern ends of the the city. Here go several photos of the 14th completed station of MD1 "St. Kliment Ohridski University"
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1920212223 24> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |