build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2425262728 42>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
one1 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 13-Mar-2013
Online Status: Offline
Posts: 416
  Quote one1 Quote  Post ReplyReply #501 Posted: 17-Dec-2013 at 22:59
Погледнете ги бројките за Лисиче. Бројките се буквално смртоносни, или со 720 микро честици на м3 се за околу 14 пати над дозволеното.
http://www.time.mk/info/airquality
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #502 Posted: 17-Dec-2013 at 21:08
a sabajle vo kurir citam uvoznite vozila ne bile zagaduvacite duri i pridonele za pocist vozduh,starite avtomobili bile zameneti so POLOVNI  EVTINI EEEVROPSKI od koi 1 % od uvezenite imaat izvozeno pod 300do 350 000 km drugite nad toa a uste poslednive dva dena bombardiraat so testovite kolku bil zagaden pariz berlin cela evropa samo nie sme glupi ne gledame sto se desava u evropa se zalime na nasevo.i bratuced mi go zameni avtomobilot imashe askona osumdese i nekoja i pezo 106 od koi askonata od osumdeset i nekoja trosi 5-6 l benzin a pezoto okolu 2000 trosese uste pomalku nekade okolu pet litri dizel na 100 km gi prodade i dvete si zema mercedes E 220 uvozen i uste prvite nekolku nedeli odkako go kupi mercedesot ja vide razlikata kolata trosi ko luda nad 10 na 100 km na otvoreno za gradska nema sto da pravime muabet.znaci zaklucivme kolite sigurno ne se vinovnici za zagaduvanjeto gradeznava ekspanzija sto ni se slucuva ne e industrijata ne e nikoj ne e a nesto smrdi e sigurno e od pusacite toj bel dim e kriv ili eventualno dzankerite so dzo se vinovnicite drugo nema

Ако македонските возила се регистрираат во Швајцарија, само 5 отсто ќе останат во сообраќај

Како и во сите европски држави, така и кај нас во Македонија треба да се воведе правило за задолжително тестирање еднаш годишно за издувните гасови на секое возило и тоа со потврда (налепница на задното стакло), предлага нашиот читател од Швајцарија Јосиф Апостолов Мигдон, поттикнат од денешниот напис на МКД.МК.

Тој смета дека во однос на почитувањето на еколошките стандарди, во Швајцарија стандардите се најстроги.

„Ако нашите возила се регистрираат во швајцарските станици за технички преглед јас гарантирам дека 95 отсто од возилата ќе мора да се исфрлат од употреба. А таквите возила, овде во Швајцарија веднаш одат на дробење за што секој сопственик треба и да го плати уништувањето. Освен тоа, швајцарската сообраќајна полиција има право на контрола и на издувните гасови, па ако се покаже дека издувните гасови не се според стандардот, веднаш се плаќа казна и се оди на дополнителна контрола. И уште еден пример. На влезовите во секое поголемо населено место има полициска контрола за надгледување на секое возило што влегува во градот“, пишува Апостолов.


http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/ako-makedonskite-vozila-se-registriraat-vo-shvaajcarija-samo-5-otsto-kje-ostanat


Edited by axel - 17-Dec-2013 at 21:10
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #503 Posted: 17-Dec-2013 at 20:38
Originally posted by alexsend

Она што јас успеав да го прочитам е следното. 50% од загадувањето се должи на автомобилите. После Законот кој овозможи увоз на постари возила се увезени преку 100.000 возила кои пред тоа не можеле да влезат во земјава.
Сега гледам некој вели дека тоа било добро затоа што тие стари возила биле по нови од одредени до тогаш користени. Јас ќе прашам: дали мислите дека тие постарите кои веќе биле во градот се уништени? Не, добар дел уште се на улиците заедно со стоте илјади за нијанса понови.
Решение има, да се воведе Еуро4 стандард и да се мери секое возило на технички дали задоволува критериуми. За оние кои нема да го исполнат условот за регистрација да добија соодветна надокнада од државата како би купиле возило во рамки на прописите.

Додека ситуацијата со големите индустриски објекти е друга приказна која се надевам од април ќе тргне на подобро.

Дали некој спомна нешто за оние луѓе кои се уште горат пластика? Палат контејнери! Еве пред 30 мин гореше еден кај рамстор.

Јас тврдам дека се заменети и се во отпад поголемиот дел од возилата.
Мојот сосед замени 2 возила од почетокот на 80 сетите со 2 возила од крајот на 90тите , чичко ми замени Астра од 92 година (ако не се лажам) со Мерцедес Ц220 од 2005 година, татко ми во фирмата заменија 2 стоедена и 1 југо со 1 скроз ново возило од продавница и една Опел Синтра од средина или крај на 90тите години итн, јас познавам барем 10тина луѓе кој се ослободиле од своите стари возила и донеле (купиле) понови возила покрај законот (повеќето со Еуро 3 стандард), а на поголемиот дел од нив возилата (југовците и стоединците) завршија во отпад за старо железо.
Јас решението го гледам нешто слично како во поголемите Европски земји ,за понови возила (Еуро 4-5) поефтина регистрација барем за 50 посто од сегашната ,а за останатите постари возила кој не ги исполнуваат стандардите сегашната цена на рег или пак малку повисока, а воедно воведување на некакво субвенционирање за купување на нови возила.

За поголемите загадувачи немам коментар...

Едит:
Заборавив да го кажам тоа што сакав. Пред еден час одев накај центар ,во Ново Лисиче/ Јане Сандански/ Аеродром имаше толкава магла што на повеќе од 100-200 метри не се гледа и мириса мн лошо , додека во центарот на градот (се симнав на Југодрво и пешачев до Плоштад и повторно назад на Југодрво) ова не беше случај.


Edited by daci92 - 17-Dec-2013 at 20:41
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #504 Posted: 17-Dec-2013 at 18:13
zagadenosta vo Skopje bila odsekogas. Od kade sega ova deka avtomobilite se glaven vinovnik!?
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #505 Posted: 17-Dec-2013 at 18:11
Малку е офтопик,ама самото спомнување на 300 км во текстот го засега и Скопје и сите во РМ


http://republika.mk/?p=172353
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #506 Posted: 17-Dec-2013 at 18:02
тристаќите,стоедените во поголем дел,фиќовци,стари шкоди,кадети,старите буби...се заминати во отпад.Од југовците еден дел се возт,ама поголемиот дел се исти така во отпад.

Сепак повторно мислам дека посебно во Скопје е енормно зголемен бројот на автомобили.Сетете се само колку коли имаше во средината на 90-тите а колку сега на пример на Партизанска.Ако споредиме слики од тогашно време и денес,мислам дека сликата ќе биди фрапантна
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #507 Posted: 17-Dec-2013 at 17:05
Она што јас успеав да го прочитам е следното. 50% од загадувањето се должи на автомобилите. После Законот кој овозможи увоз на постари возила се увезени преку 100.000 возила кои пред тоа не можеле да влезат во земјава.
Сега гледам некој вели дека тоа било добро затоа што тие стари возила биле по нови од одредени до тогаш користени. Јас ќе прашам: дали мислите дека тие постарите кои веќе биле во градот се уништени? Не, добар дел уште се на улиците заедно со стоте илјади за нијанса понови.
Решение има, да се воведе Еуро4 стандард и да се мери секое возило на технички дали задоволува критериуми. За оние кои нема да го исполнат условот за регистрација да добија соодветна надокнада од државата како би купиле возило во рамки на прописите.

Додека ситуацијата со големите индустриски објекти е друга приказна која се надевам од април ќе тргне на подобро.

Дали некој спомна нешто за оние луѓе кои се уште горат пластика? Палат контејнери! Еве пред 30 мин гореше еден кај рамстор.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #508 Posted: 16-Dec-2013 at 20:58
пола Македонија од внатрешноста се пресели во Скопје за кратко време заедно со се постарите коли во споредба со скопјани,и тоа е сосема доволно за ваква состојба.

Се другото е гратис(железара,цементарница....)
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #509 Posted: 16-Dec-2013 at 19:46
Previous
 
Делумно си во право.
 
Да, греењето на гуми, пластики и сличен отпад, е штетно за околината.
 
Маслото за домаќинство оправдано се нарекува масло за домаќинство бидејќи е за домашна употреба, од таа гледна точка единствена интервенција од властите би било субвенционирање на нови грејни тела кои трошат помалку масло за домаќинство, слично како субвенциите за сончеви колектори.
 
Но треба да бидеме будали за да гледаме главни виновници во домаќинствата и во малите и средните претпријатија, како што тврдат властите.
 
Општо е познат фактот дека главните загадувачи во Скопје и околината се викаат Макстил, ОКТА и Охис, кој иако не работи со полн капацитет, сепак и без да работи доволно придонесува за загадувањето, слично како што и велешката топилница не работи веќе една деценија, но нејзината депонија располага со доволно отпад за да го загадува градот со децении, без топилницата воопшто да работи.
 
Властите треба да удрат со казни по овие главни загадувачи, а не по домаќинствата, кои не се главните виновници за високата стапка на загадување на воздухот во Скопје.
Back to Top
Djole88 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-May-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 611
  Quote Djole88 Quote  Post ReplyReply #510 Posted: 16-Dec-2013 at 19:01
Ајде и ова чудо да го видиме, иако сум скептик дека ќе се превземе нешто конкретно. само ограничување на сообраќајот и малку расшетување на инспекциите по населбите со куќи/бараки. 10тина семејства да се почастат со честитка поради греење на масло/гуми/пластики и слични срања, може да има добар ефект врз останатите. ама така посолени честитки да бидат, со 3-4 цифрени суми. кај мене во населба(Козле) барем 10тина куќи навечер исфрлаат такви срања во воздух

Владата утре ќе излезе со конкретни мерки како да се постапува со загадениот воздух


Попладнево од Владата информираа дека се изготвуваат конкретни интервентни мерки - како ќе се постапува со загадениот воздух во Скопје. За утре е закажана седница на која ќе присуствуваат експерти од министерството за животна средина и заеднички ќе бараат решение како да се прочисти воздухот во главниот град

Владата, заедно со експерти и надлежните од министерството за животна средина, ќе донесат мерките кои ќе помогнат за намалување на загаденоста и да се врати амбиенталниот воздух во главниот град.

Портпаролот на Владата, Александар Георгиев на денешниот брифинг посочи дека има волја да се справат со овој предизвик. Тој ги посочи грешките кои се превземале во минатото, но и конкретните проекти и мерки кои оваа влада ги превзема. Според него, еден од најголемите предизвикувачи за зголемувањето на загаденоста на воздухот е урбанизацијата. Истражувањата покажале дека изградбата на Капиштец, Порта Влае, Ново Лициче како и Аеродром се едни од бариерите кои не дозволуваат доток на воздух од повисоките места.

Една од мерките кои досега оваа Влада ги превзела во оваа насока е пренасочувањето на начинот на греење од мазут на гас во повеќе поликлиники, училиштата, Топланата Исток и Запад и други. Нови дваесет илјади садници на територијата на Скопје, увоз на возила по ЕУРО 2 стандарди, проект за енергетска ефикасност на 42 училишта во 12 општини. А во наредниот период од Владата најавија дека ќе набават и нови 300 автобуси, кои испуштаат значително помалку издувни гасови.

Инаку статистиката покажува дека дури 115 градови во Европа во одреден дел од годината се соочуваат со висок степен на загаденост.

http://www.alfa.mk/News.aspx?ID=68035#.Uq83FdJDuE4
Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #511 Posted: 15-Dec-2013 at 14:45
доста од загадувањето во Скопје доаѓа од Тетово. Јавна тајна е дека тамо се пали све живо и диво на отворено. Макстил и греење на старо уље кое се се фрла од возилата да не отиде зијан се чува за гратис греење.

Edited by Oxygen - 15-Dec-2013 at 14:46
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #512 Posted: 15-Dec-2013 at 14:13
Еве една разгледница од Скопје што треба да ја испечатат и да почнат масовно да ја продаваат во овие новиве продавнички за сувенири низ Центар.

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #513 Posted: 15-Dec-2013 at 02:07
Како да не знаевме што придонесува за зголемувањето на загадувањето.
 
Еве статија наменета за тие кои и понатаму се прашуваат што придонесува за зголемувањето на загадувањето.
 
На Интернет страницата кон која води наредниот линк е објавен и видео клип поврзан со конкретната статија.
 
http://www.telma.com.mk/index.php?task=content&cat=1&rub=6&item=33163
 

ЗАГАДУВАЊЕТО ГО ЗГОЛЕМУВА ГРАДЕЖНАТА ЕКСПАНЗИЈА

 
13.12.2013
 

 
Големите загадувачи не се единствениот проблем, сметаат еколошките здруженија. Ја повикаа државата да ги реши проблемите со загадувањето кое го предизвикуваат автомобилите, домаќинствата, преку субвенционирање и кредитирање на еколошки програми. Особено се загрижени од загадувањето од експанзијата на градежната оператива.
 
[ ] 

Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #514 Posted: 15-Dec-2013 at 00:32
Skopje so decenii e zagadeno. Od kade sega se fativte za polovnite avtomobili. Primerot na gjoko kazuva se. Lugeto starite krntii gi zamenija so 10 godisni avtomobili so euro2 i 3...
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #515 Posted: 14-Dec-2013 at 17:58
Јас лично позитивно допринесов со купувањњто на половна кола(во2004).Фиат 1300 кој троши како тенк,го заменив со Цитроен со еуро2 кој троши 5 литри.Во секој случај е напредување од еколошки аспект.

Е сега би били добро овој ауто да го заменав со нов,ама тоа е веќе друга приказна.
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 755
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #516 Posted: 14-Dec-2013 at 17:49
Овие увезените се крнити со еуро 2 или еуро 3, а претходниот 30 годишен возен парк не беше. Едноставно просечниот Македонец (Балканец) нема толкав стандарт за нов автомобил, немал а и нема да има во блиска иднина. Не случајно во Русија (и други големи помалку развиени држави) си произведува самата автомобили кои се поевтини но се со полош квалитет од половни западно-европски возила. Причината за загаденоста главно е во големите загадувачи во Скопје (Железара, Цементара, Рафинерија...) истите се толерираат поради големиот удел во економијата. Последните години како дополнителен удел на загаденоста е пренаселеноста, прашината која се создава при градење. За намалувањето на зелени површини не би зборувал бидејќи немаме реални податоци колку дрва се исекле, а колку се засадиле, според мене Скопје сеуште важи за зелен град.
Што реално може да се направи за работите да се подобрат. Построги регулативи за големите загадувачи (ако треба и субвенционирање од државата на скапи филтри и опрема), подобар и целосно чист јавен превоз (трамвај, ЛРТ, метро, тролејбус...), задолжително греење исклучиво на гас (никако дрва, мазут, нафта, масло), квалитетно метење на главните булевари со посебни машини а не прскање на вода на вечер колку да се "крени прашина" и се разбира "поразумни" урбанистички планови.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #517 Posted: 14-Dec-2013 at 16:23
Еве го увозот на половни автомобили за претходните години:































E сега тој што увезол крнтија ќе користи јавен превоз. Како да не!


Edited by phenomenon - 14-Dec-2013 at 16:25
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #518 Posted: 14-Dec-2013 at 12:37
Зошто е Скопје загадено?
*Кој дозволи увоз на крш возила од Западна Европа? Зарем немаа визија за иднината и за последиците на долг рок? Ако сакаа да им излезат во пресред на граѓаните кои стојат послабо финансиски можеа и на друг начин, зошто не субвенционираа купување на ново возило? Такви примери во Западна Европа има.
*Кој е одговорен за урбанистичкиот хаос во Скопје? Кој дозволи да се гради во населби кои беа веќе оформени? Зарем и тие немаа визија на долг рок? Се останува кај нас неказнето затоа секој прави што сака. Наместо градот да се шири и растерети кај нас се е на куп.
*Зошто упорно се уништува Водно и никој не реагира на тоа?
*Секојдневно се сечат огромни дрва, а се засадуваат мали на кои ќе им треба 10 години за да ја заменат функцијата на веќе исечените. Цела населба ми ја скастрија, цел град. Секој парк се претвори во градежна парцела.
*Сите се бунеа за топилницата во Велес, никој за железара, цементара, деконтаминација на охис. Уште се трудат охис да го продадат и реактивираат. Наместо да ги обесштетат достоинствено вработените со пари кои би се собрале од продажба на земјиштето за други намени.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #519 Posted: 13-Dec-2013 at 14:33
Мапа на смртни случаи од загаден воздух во урбаните средини на еден милион жители во текот на една година.
Најдобро стојат Западна Сахара и Таџикистан кајшто нема ниту еден ваков случај, а најлошо Бугарија, Романија, Украина, Ерменија и Ирак со преку 400 случаи годишно.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Deaths_from_air_pollution.png


Edited by phenomenon - 13-Dec-2013 at 14:35
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #520 Posted: 13-Dec-2013 at 13:57
Efektot so brani i tuneli ke se vidi za brzo vreme koga ke se probivaat tunelite pod Preseka. Od koga znam od dvete strani na prevojot imalo razlčna klima. Ok kičevska strana sekogaš bilo kako Sibir, a od drugata strana prava prolet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2425262728 42>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.254 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.