build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2728293031 42>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #561 Posted: 28-Feb-2013 at 17:44
Од дотичната телевизија на насловот "Големата загаденост на воздухот предизвикана од стариот возен парк " требало како новинари и да постават прашање - "А кој тоа е одговорен за носење на кршот од ЕУ во МКД"
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #562 Posted: 28-Feb-2013 at 10:21
МАКЕДОНИЈА | 28. FEBRUARY 2013 - 9:45

Големата загаденост на воздухот предизвикана од стариот возен парк



Загадувањето на воздухот во голема мера е резултат на согорувањето на горивата од возилата од возниот парк во Р.Македонија. Согласно податоците од државниот завод за статистика и податоците со кои располага Групацијата на импортери на моторни возила, при Сојузот на Стопански Комори на Македонија, во Р.Македонија секојдневно се експлоатираат околу 400.000 возила, кои го сочинуваат активниот возен парк стар до 20 години.

Најголем дел од возилата од возниот парк во Македонија односно околу 80% од возилата немаат заштитни филтри и емитуваат огромна количина на штетни честички ПМ10 и ПМ 2,5, во атмосверата. Овие возила имаат катализатори од првите генерации кои со оглед на староста на возилата не функционираат и со тоа не ги исполнуваат ниту декларираните норми

Токму затоа групацијата на импортери на моторни возила при ССК, апелира за воведување на нормата Еуро 4 за половни возила во првиот квартал од 2013 година.

Во Скопје мерењата на штетните честички на воздухот покажаа дека загадувањето е 20 пати поголемо од дозволените граници. Според европските стандарди максимално дозволената граница е 50 милиграми на кубен метар.

Најголемо е загадувањето во главниот град, кое пред се е предизвикано од стариот возен парк односно старите возила, кои се најопасни за здравјето на граѓаните, посебно старите дизел системи со нивните издувни честички.

Според анализата на Светска Банка објавена неодамна во Македонија годишно умираат по 1.350 луѓе како резултат на загадувањето на воздухот со ситни лебдечки честички ПМ10

Во извештајот на Светска банка е наведено дека доколку Македонија се насочи кон намалување на честичките ПМ10 и ПМ2,5 до вредностите на европскиот лимит, во тој случај со тоа ќе се избегнат 800 смртни случаи, илјадници денови во изгубена продуктивнос, а тоа ќе резултира со 151 милион евра во здравствени заштеди годишно.

Значаен е фактот дека новите возила се карактеризираат со ниска емисија на ЦО2 и штетни честички во воздухот, и истите располагаат со посебни филтри кои ги задржуваат штетните канцерогени честички и не ги пуштаат во атмосферата.

Во 2012 година е остварена најниската продажба до сега. Во 2012 година се продадени 4.816 нови возила односно 73% помалку во однос на 2008 година кога беше остварена највисока продажба.

Поради драстичниот пад на продажбата на нови возила, практично не само што не се обновува возниот парк, туку се зголемува староста на возниот парк во Македонија

Сметаме дека сега е моментот да се реализира нашето барање за воведување на нормативот Еуро 4 за половни возила, бидејќи согледувањата се дека со увозот на преку 114.000 користени автомобили во последните три години е задоволен социјалниот момент кај граѓаните кои не беа во можност да купат нов автомобил. Тие успеаа да го заменат својот престар автомобил со стар автомобил кој и понатаму не одговара на еколошките стандарди.

http://sitel.com.mk/golemata-zagadenost-na-vozduhot-predizvikana-od-stariot-vozen-park

Edited by HugoGoulding - 28-Feb-2013 at 10:21
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #563 Posted: 17-Jan-2013 at 21:56
Previous
 
Најлесно и најевтино е да се дислоцираат жртвите на труењето 3 метри под земја, многу поевтино и многу поисплатливо отколку дислоцирање на загадувачите.
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #564 Posted: 17-Jan-2013 at 20:26

изгледа зот толку јарболи низ градов та вентилатор ваму вентилатор онаму и ќе се пролуфтира утре воздухот впрочем поефтина опција од дислоцирање фабрики,рушење брани,рестрикции за возила итн.

ајде држи муабетот и за итно осовременување на филтрите по оџаците,но повторно тоа нема да го реши утре никаквиот провев,и без тоа скопската магла од секогаш била проблем за дишни патишча


HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #565 Posted: 17-Jan-2013 at 19:35
Фотографирано денес, четврток, 17 јануари 2013, 11:15 часот.
 
Подоцна почна да паѓа снег кај Милениумскиот Крст, а едно 30 минути подоцна ми се јавија за да ми кажат дека доле во Скопјето врнел дожд.
 
На симнување од кај крстот, некаде околу 13:00 часот, од истата локација на Водно, го немаше облакот издувни гасови над Скопјето, очигледно поради дождот.
 

 

 

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #566 Posted: 17-Jan-2013 at 17:07

sk by Darko Hristov, on Flickr
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #567 Posted: 17-Jan-2013 at 17:04

Усје... 


skopje by Darko Hristov, on Flickr

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #568 Posted: 14-Jan-2013 at 16:58
Таквите комплекси на малокуритис ќе почнат да се губат кога средната и високата класа ќе брои многу повеќе членови, а со тоа секој трет ќе може да си дозволи X6, Q7 и Cayenne, па ќе мора да се бара друг начин за да се разликуваат од мноштвото. Во САД тоа го прават со возење на еколошки возила, и со други слични „хипи“ методи.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #569 Posted: 14-Jan-2013 at 16:47
да ама кај нас во Скопје е шема да се излегува на кафе со Q7 i X6 џипови,ќе ти се смеат со точак
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #570 Posted: 14-Jan-2013 at 14:41
Иако не е поврзано со темава, сепак мислам дека тука му е местото, доколку администраторите/модераторите мислат поинаку, нека го преместат овој пост, но сепак јас мислам дека местото на овој пост е на оваа тема.
 
Дури и да го прочитаат нашинците, сепак не верувам дека сериозно би разгледале нешто вакво и дека воопшто би го зеле во предвид со цел решавање на проблемот со секојдневното се поголемо загадување во Скопје.
 
http://off.net.mk/zhivot-i-zabava/urban/mozhelo-znachi
 

Можело значи

 
Беа потребни повеќе од две децении но успеаа: во Мексико сити, мегалополисот кој порано важеше за најзагадениот урбан простор на светот, денеска се дише нормално.
 

 
Со над 20 милиони жители, неповолна географија, лошо урбано планирање и дива индустријализација, Мексико сити во 90-тите години беше завикан Mexsicko City заради екстремно лошиот воздух и постојаниот смог во градот.
 
Во цела 1992 година, регистрирани се само 8 дена во кои воздухот ги задоволувал критериумите за квалитет. Лани, добри денови за дишење имало дури 248. Од мај 2003-та не се достигнала критична загаденост кога Владата има право да ги затвори училиштата.
 
Преземените чекори биле бавни но упорни.
 

 
Се започнува со мерење на квалитетот на воздухот. Централната и локалните власти сфаќаат дека мора да соработуваат за да го решат проблемот. Затворени се или дислоцирани големи индустриски загадувачи.  Воведен е  програм "ден без автомобил", еднаш неделно, кој трае и денес. Промовирани се еко прифатливи автобуси за јавен превоз. Воведен е систем за изнајмување велосипеди кој е толку популарен што на точак се чека и по 6 недели. Централизиран е системот за контрола на издувните гасови во станиците за технички преглед на возила кои порано лесно се корумпирале. Дење во градот не смеат да се возат возила постари од 2005-та година....
 
Другата страна на медалот? Поради тоа што во остатокот на Мексико регулативата е далеку полабава отколку во самиот град, добар дел од автомобилското и друго ѓубре е префрлено во предградијата или околните градови кои во меѓувреме бележат влошување на состојбата.
 
"Ако е ова маратон, тогаш ние сме некаде на половина пат," велат одговорните во градот.

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #571 Posted: 11-Jan-2013 at 15:01

плус...  



Edited by FoSsiL - 11-Jan-2013 at 15:02
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #572 Posted: 11-Jan-2013 at 15:00

OMG... Што е ова... црниов чад од топлана запад... па нормални ли се...

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Portal View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 452
  Quote Portal Quote  Post ReplyReply #573 Posted: 11-Jan-2013 at 09:27
Saraevo isto kako Skopje se naoga vo dupka opkoleno so planini, i se gusi vo smogot...Tamu ke se gradele/busele tuneli vo planina za provetruvanje na gradot, kolku e toa izdrzano neznam...
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #574 Posted: 04-Jan-2013 at 17:58
Originally posted by redsonja

Kои се причините за аерозагадувањето?
Според инвентарот на загадувачи, во главниот град рамноправно e учеството на сообраќајот, индустријата и правта што се крева од јавните површини. Ако овие три елементи учествуваат со по 25 отсто, останатата четвртина е неповолната географска положба на Скопје, кое лежи во котлина, како во дупка.

Немам многу знаења во оваа област, но ваквиот одговор на д-р Ѓорѓев ми звучи претерано паушално. Впрочем главниот прoблем лежи во непостоење на опсежна научна студија во оваа област. Информациите се спорадични, а резултатите преточени во месечни и годишни извештаи на Министерството за животна средина не се конклузивни од проста причина што се базираат на непотполни мерења како производ на честите дефекти на мерните станици и непостоење на научен пристап.

На 28.12.2012 беше објавен Националниот план за заштита на амбиентниот воздух во Република Македонија за пеpиод од 2013 до 2018 година (превземи) во кој се наоѓа следниов статистички податок:

Процентуален удел на вкупни сусpenдирани честички по сектори 2010 година


Најголем процент на емисија на суспендираните честички произлегува од производствените процеси (Макстил, Скопски Легури, Фени Индустри, Фероалоис) и иснесува 60%. Исто така значаен процент во емисијата на вкупните суспендирани честички имаат и производството на електрична и топлинкска енергија со 23% и согорувачки постројки во производствена индустрија со 15%.“

Доколку ова е точно, решението е едноставно но скапо - модернизирана индустриска инфраструктура и еколошки филтри. Иако дел од ова решение беше предвидено со закон кој предвидуваше имплементирање на нови еколошки стандарди најдоцна до 2014, поради економската криза, овој рок е пролонигран до 2019. Во обид да го зачува социјалниот мир преку спречување на отпуштања од работа во металната индустрија, Владата отворено ни порача дека ќе дишеме отровен воздух уште 6 години. Ова и покрај тоа што се свесни дека годишно 1.350 луѓе умираат поради аерозагадување, а финансиски средства се губат и преку државниот здравствен сектор надлежен за бесплатно лекување на болни поради аерозагадувањето. Ваквата состојба не само што резултира во загуба на човечки животи, болести и финансиски средства, туку сериозно ќе го забави процесот на пристапување кон ЕУ кое подразбира имплементирање на строги еколошки стандарди како предуслов за зачленување во Унијата.


Edited by OCB - 04-Jan-2013 at 18:02
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #575 Posted: 31-Dec-2012 at 12:28
Значи не поминаа ни два цели дена од како квалитет на воздухот во Скопје беше во границите на нормалата и еве сеа пак се качува на Многу висока загаденост. Буквално дишеме 5 до 6 дена во неделата отров и еден до два дена нормален воздух и тоа единствено ако имаме среќа да падне дожд па поради тоа. Катастрофа.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #576 Posted: 29-Dec-2012 at 13:39
вицовите што се кажуваа за велешани сега стануваат реалност за Скопје:како зема вештачко дишење скопјанец?ја става устата на ауспух од автомобил

мора нешто да се превземи,можеби најпрво во најзагадено денови да се воведе пар-непар возење на колите
Back to Top
redsonja View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 24-Nov-2009
Location: tuka nekade
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote redsonja Quote  Post ReplyReply #577 Posted: 29-Dec-2012 at 13:03

ПРОФ. Д-Р ДРАГАН ЃОРЃЕВ, ИНСТИТУТ ЗА ЈАВНО ЗДРАВЈЕ

Умираме чекајќи чист воздух

Соња Христовска

Ситуацијата со загадувањето на воздухот со ситни честички во Скопје и во некои градови е сериозна, вели проф. д-р Драган Ѓорѓев од Институтот за јавно здравје, член на владината интерсекторска група што го следи аерозагадувањето.

- Воздухот е многу загаден, а со денови нема ветер, па состојбата само се влошува. На удар се ризичните групи на населението, но и сите други. Популацијата во Скопје е веќе истрошена. Не живеат тука нови луѓе кои до вчера биле на чист воздух, туку граѓани, на кои кризата им се повторува секоја зима. Белодробниот и циркулаторниот систем се на тест секоја сезона. Сите сме со ослабени организми. Ова е многу сериозна ситуација.

Kои се причините за аерозагадувањето?

- Според инвентарот на загадувачи, во главниот град рамноправно e учеството на сообраќајот, индустријата и правта што се крева од јавните површини. Ако овие три елементи учествуваат со по 25 отсто, останатата четвртина е неповолната географска положба на Скопје, кое лежи во котлина, како во дупка.

Што ќе се преземе?

- Ако загадувањето трае над 5 дена, ќе биде засилен системот за информирање на граѓаните со препораки за ограничени движења надвор. Ако трае повеќе од 10 дена, состојбата е на ниво на аларм, кога треба да се вклучат повеќе делови од системот. Градот Скопје има свој акциски план за ограничувања во сообраќајот и во индустријата и треба да го спроведе. Но важно е активностите за заштита на воздухот да се спроведуваат помеѓу две грејни сезони. Kога ќе почне греењето, нема многу простор за флексибилност. Загадувањето е тоа, не може да се избега од него оти претходно не сме направиле ништо, а временските услови не можеме да ги промениме.

Дали првите ограничувања ќе бидат во сообраќајот?

- Деновиве се зголемува и концентрацијата на јаглероден моноксид и на азотни оксиди, што укажува на големиот удел на сообраќајот во загадувањето, но и на лошото согорување во грејните тела во домаќинствата. И топланите за централно греење работат на фосилни горива. Препораката е да не горат валкани горива, но тоа нè става во прилично апсурдна состојба ако во исто време препорачуваме рестрикција на активности кои се витално важни за граѓаните. Kако среде зима да не се греат? Сообраќајот може уште веднаш да се намали и јас не би ни чекал десет дена пречекорувања. Може да се забрани возење во центарот, освен за дотур и за јавниот превоз, да се намали брзината, старите возила целосно да се исклучат. Градот Скопје не мора да чека. Јас би го прогласил целиот период на грејната сезона во Скопје како алармантен. Вчера беше шестиот ден со прекумерно загадување, на седмиот ден очекуваме ветер и дожд, што ќе предизвика краткотрајно расчистување, па потоа пак ќе се качува. Така цела зима ќе бидеме во некаква тензија, чекајќи нешто.

Светската банка излезе со процена дека 1.350 луѓе умираат поради аерозагадување, а економијата губи 253 милиони евра. Има ли логика индустријата да не вложува свои пари во еколошките мерки, а од друга страна, сите да страдаме и да плаќаме?

- Студијата на Светска банка покажа колкава материјална штета носи аерозагадувањето и дека инвестициите во еколошки мерки ќе и донесат добивка и на економијата. Ако губиме 253 милиони евра годишно поради намаленото здравје на луѓето, ете ги заштедите што ќе се добијат ако се спроведе сè што треба. На фабриките не треба да им се одложува рокот, туку да им се дадат даночни олеснувања на оние што ќе воведат чисти технологии. Вака не се мотивирани. Инаку, процената за бројот на умрени е реална.

Kако убива воздухот? Дали организмот се преморува од постојаното прекумерно загадување?

- Оптовареноста на кардиоваскуларниот систем во вакви услови е зголемена повеќе пати и доаѓа до откажување на срцето. При белодробни опструктивни болести, бронхитиси, доаѓа до максимално затнување на дишните патишта, белите дробови функционираат со намален капацитет, срцето ослабува и доаѓа до кардио-пулмонална смрт.

Вреди ли да носиме маски преку лицето?

- За кратки дестинации може да се носат маски, но зависи колкава е нивната филтрација. Опасни се честичките што се помали од 10 микрометри, па најдобро е да не се излегува. Оние што работат на отворено треба да се под посебна опсервација, затоа што работејќи, тие дишат позабрзано и така внесуваат повеќе загадувачки материи во себе.


http://dnevnik.com.mk/?ItemID=C0F6705A958D0F478772F5BF7132E935


Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #578 Posted: 28-Dec-2012 at 17:17
Да бе да не се излегува доколку не е неопходно! Исто и да не се дише по можност! Згадено ми е од некомпетентноста на кретениве, како може да си дозволат да побараат да не се излегува во главниот град и тоа баш пред големи празници!? Како воопшто им паѓаат на памет вакви глупости наместо да се земат во раце и превземат мерки под итно?
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #579 Posted: 28-Dec-2012 at 14:19
http://www.24vesti.com.mk/vonredni-preporaki-na-gradot-skopje-poradi-zagadenosta-na-vozduhot
 

Вонредни препораки на Градот Скопје поради загаденоста на воздухот

 
28.12.2012 | 13:54
 

 
Градот Скопје излезе со вонредни препораки до населението поради загаденост на воздухот. Се препорачува граѓаните да излегуваат надвор само во неопходни ситуации.
 
Бремените жени, малите деца, хронично болните и постарите лица ќе мора да ги почитуваат вонредните препораки на Град Скопје со цел да се заштитат од загадениот воздух.
 
Покрај ова се препорачува граѓаните да не ги проветруваат просториите во кои престојуваат, одложување на активностите кои вклучуваат користење на лепаци и пестициди со кои се загадува воздухот, помалку да се користат автомобилите, а повеќе јавниот градски превоз.

Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #580 Posted: 27-Dec-2012 at 20:58
Originally posted by redsonja

НОВА ТУРА ПРЕKУМЕРНО АЕРОЗАГАДУВАЊЕ

Градовите дишат на жабри

Соња Христовска


честито маршот и написот Соња,како поминавте имаше ли одѕив или слабо сте се организирале?

инаку добра поента по тексот има во коментаро на токму така
tokmu taka, 27.12.2012 11:40:15
Tokmu taka Bombata ..... vozduhot vo skopje bil vakov i ke bide, da ne se lazeme. Duri ova e dobro , porano koga imase maglista i prst pred oko ne se gledase nikomu nisto i nikoj nisto ne znaese za PM10 cesticki, no sega e aktuelno. No da se razbereme .. nikade vo svet pa i kaj nas ne segledaat pikovite na nadminuvanjata.. se gledaat srednodnevnite vrednosti i da ne se lazeme deka e 200 pati nadminato.. no fakt e deka e nadminato. No treba i da se razmisli deka vozduhot e vakov samo vo zima ( ako ne veruvate procitajte ). Sto znaci deka e greenjeto i to aindividualnoto . Tokmu taka Lisice - smrdi na jaglen , na drva , plastika .. e pa toa e koga se stedi na sto da se greeme pa pikaat se i sesto . Tokmu taka Delco treba merki da se prezemat kako gasifikacija i alternativni izvori na energija .


можеби ќе куртулат скопјани доколку јурне струење од кањонот Матка доколку матка1 ја спуштат но и ова е под знак прашање со оглед дека појако би било струњето доколку ја нема и матка2 во секој случај вреди да се проба и така станува збор за слаба и стара градба!
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2728293031 42>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.256 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.