build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3839404142>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #781 Posted: 04-Dec-2011 at 17:47

  Јас имам проблеми со дишењето секогаш кога има зголема концентрација на честички во воздухот, што/какви и да е/се, не ми прави разлика. И без разлика дали се штетни или не. Многу е густ. И затоа неможам да дишам нормално. А многу ретко е свеж и разреден. Тие денови кога е свеж, за мене се празници. Тогаш можам да се изнадишам и да уживам во воздухот, онака кога ќе земеш здив и кога ќе се исполниш. 

Е сега проблемот е тоа што стануваат се поретки. И без да ја поставија мернава станица, можам да го почуствувам. И летото беше исто, многу пред да беше ставена во функција станицава.

Единствен период кога во Скопје има доволно или повеќе денови со чист и свеж воздух се во пролет. Лето, есен и зима многу се ретки.... и плус на сето тоа се временските услови, кои се и фактор за состојбата на воздухот....

Еве една споредба, во пролет има најмногу ветер и дожд во Скопје, и затоа воздухот е чист. Лето е многу сушно и топло, а есен и зима имаат премногу магла, влага, или пак се премногу суви.... а не дува многу ветер, есен ај така така (со исклучок на оваа), ама зима многу малку.... и плус ниските температури... навистина е измачувачки....

Е сега ќе речеме, па до времето е... да до времето е, но во комбинација со самото загадување.... Ама бидејќи неможеме да го контролираме времето... тогаш треба да почнеме да го контролираме загадувањето....

на нас магла не ни пречи природно... ни пречи смесата на магла со загадувачи, ни пречи смогот....  

И уште пореволтирачко покрај тоа што не презимаме ништо за да ја подобриме состојбата, ние се повеќе свесно или несвесно ја влошуваме...

А ова со мернава станица.... тоа беше само една шлаканица за освестување.... нешто што ни посочи за состојбата, и нешто што ни даде неоспорливи факти и податоци за воздухот кој го дишиме...

Секој скопјанин знае дека е нечист воздухот во Скопје, но бидејќи тоа е најчесто константно, а спротивно трае многу кратко.... ние се навикнавме да го дишиме овој воздух... во смисла да не го приметуваме, но тоа не значи дека тоа не влијае на нашиот организам, нашето тело, метаболизам....

И треба да почнеме стратегија... што и како ќе правиме со проблемов... а не само да си наоѓаме изговори.... А најмногу што го мразам е изговор дека сме биле голем и важен и носечки град во сите сфери во државата, и затоа треба ова да го сфатиме како жртва... е не е така.... не смее да биде така... нема смисла.... 



Edited by FoSsiL - 04-Dec-2011 at 17:50
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #782 Posted: 04-Dec-2011 at 17:38
Previous
 
Тоа и мене ме интересира, ако добро помнам, овие мерачи не се стари ни година дена, јас лично одвреме навреме чувствувам како да ми тежи воздухот кој го дишам, тоа сум го чувствувал од секогаш, но многу ретко излегувам надвор, поради што и ретко се жалам.
 
Факт е тоа дека воздухот е загаден, но скопјани не ги интересира тоа, се додека не ги почувствуваат последиците на сопствена кожа, или се додека медиумите не почнат да обрнуваат внимание на тоа што го велат овие мерачиве на квалитетот на воздухот.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #783 Posted: 04-Dec-2011 at 17:05
Ме чуди како тоа од кога се ставија Мерачите на загаденост сите почаа да го осеќат загадениот воздух, медиумите почнаа да тресат зелени и манипулират статистики, и наеднаш сите се загриживме за нашето здравје.
Back to Top
Forumest View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 13-Nov-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Forumest Quote  Post ReplyReply #784 Posted: 04-Dec-2011 at 15:38
Вчера вечер посериозно осетив колку е загаден воздухов. Се движевме од Саем кон жележничка и ко да дишевме директно од алспух.
Вчера заборавив да ги проверам графиците ама еве ги од сега. Сегашното ниво изнесува 339.






EXPRESS YOURSELF
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #785 Posted: 04-Dec-2011 at 13:29
Слабо не сме единствени во Европа, и тоа кај најмали по квадратура, со 5 триаголничиња.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #786 Posted: 04-Dec-2011 at 09:45
http://www.who.int/entity/phe/health_topics/outdoorair/databases/OAP_database_8_11.xls Чисто заради објективност, еве го списокот, за Скопје има податок од 2008 за ниво 80 на годишно ниво.

А еве и некои матерјали за Европа.
http://www.eea.europa.eu/themes/air/airbase
http://www.eea.europa.eu/themes/air/airbase/map-statistics

Е ова е веќе непријатна слика.





Edited by lslcrew - 04-Dec-2011 at 10:53
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #787 Posted: 04-Dec-2011 at 09:21
Тоа што е мерено во Иран е кумулативна средна вредност на годишно ниво, а не моментална. Ова се неколкуте критични денови во Скопје што сега се на пик и неможе вака да се манупилира со информацијава, смешно е. Не ми се јасни, дали мислат дека имаат ексклузивна вест или од незнаење направиле ваква смешна споредба. Ако сакаат да го бараат Скопје, нека го побараат во истиот тој список што го нашле и тој градот во Иран, ако е Скопје град кој со своето загадување вреди да се стави во тој список, сигурно ќе го има. Пред неколку месеци јас памтам вест, дека Тирана беше најзагаден балкански град.

Edited by lslcrew - 04-Dec-2011 at 09:25
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #788 Posted: 03-Dec-2011 at 21:41

ШОКАНТНО: Скопје е најзагаден град на светот!

http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/12/03/skopje%20magla.jpg

Скопје и дефинитивно е најзагадениот град во светот. Според податоците на Светската здравствена организација од пред извесно време, во светот најзагаден е градот Ахваз во Иран со 372 микрограми ПМ10 прашина на метар кубен, но во моментов според веб страницата на Град Скопје – „Скопје дише„ во главниот град на Македонија оваа прашина е застапена со 433 микрограми на метар кубен.


Инаку  границата на СЗО за ПМ10 е 50 микрограми на метар кубен воздух.


Статистиката на светот вели дека градови во Иран, Индија, Пакистан и Монголија имаат најлош квалитет на воздухот. Најзагаден воздух во светот има иранскиот град Ахваз, а според СЗО, најздрав воздух има во делови од Соединетите американски држави и Канада.


Микроскопските честички, наречени ПМ10, можат да се вгнездат длабоко во белите дробови и се многу канцерогени, соопштуваат од СЗО. 


 

http://img.plusinfo.mk/medium_gal/2011/12/03/skopje%20magla.jpg
  • http://img.plusinfo.mk/small_gal/2011/12/03/skopje%20magla.jpg
  • http://img.plusinfo.mk/small_gal/2011/12/03/ahvaz.jpg
http://www.plusinfo.mk/vest/25105/ShOKANTNO-Skopje-e-najzagaden-grad-na-svetot
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #789 Posted: 01-Dec-2011 at 19:53

Заради голема загаденост на воздухот во Рим ќе се вози пар- непар

01.12.2011 - 14:30:19
Заради%20голема%20загаденост%20на%20воздухот%20во%20Рим%20ќе%20се%20вози%20пар-%20непар
Во главниот град на Италија се воведува посебен режим на возење заради недостигот на нафта и зголемената загаденост во воздухот, јавуваат тамошните медиуми. 

Сопствениците на автомобилите, во посебни појаси од градот, треба да го почитуваат правилото пар- непар. 

Оние автомобили кои имаат непарен број на своите регистерски таблички во четврток не смеат да се движат по улиците на Рим. 

Додека во петок возењето во зелениот појас на Рим ќе биде забранет за сите возила со парни броеви на регистрациите. 

Во тие посебно утврдени делови од градот нема да смее да се вози од девет до 13 и од 16 до 21 часот.

http://www.netpress.com.mk/mk/vest.asp?id=95469&kategorija=6
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #790 Posted: 30-Nov-2011 at 23:53
Има едно и единствено решение кое ги опфаќа овие точки:
1. Фабриките во Скопје да се дислоцираат подалеку од градот
2. Да се постават пунктови за напојување со електрична енергија за електричните автомобили како што неодамна поставија во Загреб (а тоа е веќе одамна практика во Европските земји).
3. Да се форсира велосипедизмот и да се направат повеќе патеки за велосипеди. (идејата ми е велосипедите да ги заменат автомобилите)

Знам дека ниедно од горенаведениве кај нас не се изводливи но сепак тоа е решението.

Edited by Macedonicus - 30-Nov-2011 at 23:54
ಠ_ಠ
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #791 Posted: 25-Nov-2011 at 21:14
Сегашен квалитет на воздух  25 Ноември 2011 21:10

Квалитет на воздух 

Умерен

Опис за нивото на квалитет на воздух

Сегашно ниво: 
87
Вредност на Индексот
 » 51 - 100 
Ниво за здравје
 » Умерен 
Мерки за претпазливост
 » Премногу осетливите лица треба да го намалат изложувањето и престојот надвор

PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 122,91 

SO2 [µg/m³] 1 час. просек ---> 16,05 

NO2 [µg/m³] 1 час. просек ---> 16,97 

CO [mg/m³] 8 час. просек ---> 1,95

Вредности од изминатите 12 часа

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #792 Posted: 25-Nov-2011 at 15:23

Сегашен квалитет на воздух 25 Ноември 2011 15:20 часот

Квалитет на воздух

Умерен

Сегашно ниво:
92
Вредност на Индексот
 » 51 - 100 
Ниво за здравје
 » Умерен 
Мерки за претпазливост
 » Премногу осетливите лица треба да го намалат изложувањето и престојот надвор

PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 133,24 

SO2 [µg/m³] 1 час. просек ---> 39,55 

NO2 [µg/m³] 1 час. просек ---> 23,14 

CO [mg/m³] 8 час. просек ---> 2,18

Вредности од изминатите 12 часа

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #793 Posted: 25-Nov-2011 at 11:31

Сегашен квалитет на воздух  25 Ноември 11:23

Квалитет на воздух

Нездрав за осетливи групи граѓани

Сегашно ниво:
109
Вредност на Индексот
 » 101 - 150 
Ниво за здравје
 » Нездрав за осетливи групи граѓани 
Мерки за претпазливост
 » Деца и возрасни, како и лица со белодробни заболувања и астматичари, треба да го намалат изложувањето и престојот надвор

Сегашни вредности на полутанти

PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 166,73 

SO2 [µg/m³] 1 час. просек --->  24,78 

NO2 [µg/m³] 1 час. просек --->  13,38 

CO [mg/m³] 8 час. просек ---> 2,07



Edited by FoSsiL - 25-Nov-2011 at 11:31
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #794 Posted: 25-Nov-2011 at 00:42
Северен ветер ќе не' спаси од аерозагадувањето



Во Скопје, конечно, ќе се дише полесно по неколкудневните алармантно високи вредности на прашина

Сања Наумовска


Расчистување на маглата со продор на северен ветер во текот на викендов ќе го намали загадувањето на воздухот во Скопје. Во градот, конечно, ќе се дише полесно, по периодов кога вредностите на прав се алармантно високи, особено во централното градско подрачје.

Како што информираат од Управата за хидрометеоролошки работи, облачноста и маглата ќе почнат да се намалуваат уште попладнево, а од утре изутрина многу повеќе ќе се почувствува расчистувањето на небото. Свежиот воздух, очекуваат метеоролозите, ќе продре и во приземните слоеви и ќе ја расчисти маглата, за која деновиве се залепија сиот смог и градската прав. До крајот на идната недела не се очекуваат магливи денови, велат во УХМР.

Според податоците од мерната локација во Центар, вредностите на најопасните загадувачи, јаглеродниот моноксид, сулфурниот диоксид и азотните оксиди и вчера беа во дозволените граници, а загадувањето со прав и натаму е близу максималните вредности, но, сепак, за 200 единици помало од пред два дена.

Иако ветерот е тој што овојпат ќе не' спаси од аерозагадувањето, скопјани, сепак, ќе мора да менуваат некои свои навики, предупредуваат експертите. Факт е дека живееме во град со местоположба погодна за магливи зими, поради што мора самите да внимаваме на квалитетот на воздухот. Аерозагадувањето не е новина во Скопје, но граѓаните и понатаму, по поставувањето на мерната станица со која постојано има увид во вредностите на загадувањето на воздухот, не се откажуваат од навиката сами да се возат во автомобил. Иако е познато дека индустријата и густиот сообраќај се најголемите причинители на аерозагадувањето, во секој втор автомобил на скопските улици се вози само возачот.

„Скопје до некаде веќе се ослободи од еден голем загадувач, старите автобуси на ЈСП, со купувањето на новите возила што се поеколошки. Но, сепак, евидентно е дека и граѓаните мораат да внимаваат, за секоја ситница да не палат автомобил, бидејќи истиот воздух самите го дишат“, препорачуваат експертите.

Препорака да се избегнува излегување, особено за најмладите, за чувствителните и за хронично болните вчера даде и градоначалникот Коце Трајановски. Тој ги посоветува што помалку да излегуваат од дома и физички да работат на отворено, се' додека не се намали загадувањето.

„Во постојан контакт сме со Министерството за животна средина и со УХМР. Ги следиме податоците и препораките што најавуваат скоро расчистување на времето и подобрување на состојбата со загадувањето на воздухот во Скопје“, изјави Трајановски.
http://www.time.mk/read/57e152518a/00d3515ca9/index.html
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #795 Posted: 25-Nov-2011 at 00:33

Во Аеродром се диши. 

Центарот најверојатно исто, но еве податоци

Сегашен квалитет на воздух  25 Ноември 2011 00:26
Квалитет на воздух
Многу нездрав

Сегашно ниво:
220
Вредност на Индексот
 » 201 - 300 
Ниво за здравје
 » Многу нездрав 
Мерки за претпазливост
 » Деца и возрасни, како и лица со белодробни заболувања и астматичари, да не излегуваат надвор. Сите останати, особено деца, треба да го избегнуваат изложувањето и престојот надвор.

PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 369,87 

SO2 [µg/m³] 1 час. просек ---> 13,04 

NO2 [µg/m³] 1 час. просек ---> 15,92 

CO [mg/m³] 8 час. просек ---> 2,54

Вредности од изминатите 12 часа


Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #796 Posted: 24-Nov-2011 at 22:25

Но ѓоко, јас не спомнав ни електромобили ни био-горива, и не сум екологист.

Јас само кажувам дека загадениот воздух ми пречи. И давам примери како може да се реши, ако има подбри решенија, јас немам ништо против, само нека биде почисто.

Сум читал дека за изработка на батериите се ископувал Неодиум кој пред обработка или што и да е, е радиоактивен и дека неговото ископување е еколошки неоправдано.

А воедно суми некако против био-горивата. Баш од тие причини ти што ги спомна.

Но сум за едно нешто сигурно, велосипедот.

Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #797 Posted: 24-Nov-2011 at 22:01
информацијава ја читав во АУТОКЛУБ од Хрватска каде беше детално објаснета хипокризијата на екологистите.

друга ваква нелогичност е форсирање на коли на струја кои се полнат од штекер на куќна инсталација,а која струја воглавном доаѓа од термоелектрани кои се најголеми загадувачи на воздухот каде коеф. на полезно дејство не е поголем од 40% или од биогорива каде за 1 kwh енергија добиена од биогоривото се трошат 0.8 kwh енергија во погонот за производтство на горивото,а поскапувањето на храната е гратис

Edited by gjoko - 24-Nov-2011 at 22:03
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #798 Posted: 24-Nov-2011 at 21:23

Па, да најверојатно си во право. Немој да ми замеруваш, јас немам големо познавање како се поставени прописите за регистрација и стандардите, но нудам начини како би можело да се реши проблемот со големиот број на автомобили и загадувањето на воздухот.

И се согласувам околу еколошките такси, многу паметна работа е тоа.

А околу кравата Па добро, за глобално ниво, да (иако не го знам соодносот на крави и автомобили во Светот), како и да е... во центар на Скопје најголем проблем се автомобилите.... и тие имаат голема улога во загадувањето на воздухот... крави... па немаме крави во центар, или имаме? ... иначе кога сме кај кравите, сум видел крави на Средно Водно



Edited by FoSsiL - 24-Nov-2011 at 21:25
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #799 Posted: 24-Nov-2011 at 21:09
дека не е све до ЕУРО стандардите покажува и испитувањето дека една крава???????произведува стакленички гасови колку 17 коли со еуро5 стандард,а авион колку 100 коли.за нив се премолчува затоа што се има колективна потреба од нив,а колите се луксуз па затоа на нив е најлесно да се удри.

а за регистрирање на коли во цел свет важи правилото дека таа кола треба да ги исполнува техничките параметри како во моментот на производство-т.е.Москвич ако се направи ремонт на моторот нема можност да не се регистрира,може само да му се воведат еколошки такси рангирани према еуро стандардите(најскапи без еуро,најевтини за електрични коли) како во Италија
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #800 Posted: 24-Nov-2011 at 20:55

Да тоа е точно. Дека во градска вожња се испуштаат повеќе издувни гасови отколку на мерење на технички, но кога мерат, мерат тоа што го покажува таму, и во секој случај потоа соодветно количината на издувни гасови се зголемува. Што сакам да кажам. Да, ќе покаже помалку. Но кога мерат пример Еуро 3 и Еуро 4, Еуро 3 повеќе ќе покаже на технички од Еуро 4, но истото ќе биде и кога овие две возила ќе се најдат во градска вожња. Така да сакам да кажам дека дали на технички, дали во градска вожња многу е неверојатно Еуро 4 да покаже повеќе од Еуро 3.

Но кога веќе би се поставиле граници на Еуро 3, во тој случај ниту Голф 3, ниту Југо-то не би се нашле на македонските патишта. 

Увозот на автомобили, не само поради ниските Еуро стандарди (што и немора да е дефинитивно, најверојатно се увезле и автобмобили и со над Еуро 3), туку многу повеќе поради увезената количина, бројот на возила, е голема грешка. Можноста да се купи автомобил по ниска цена, го зголеми бројот на луѓе кои поседуваат автомобил, а со тоа и воопшто бројот на автомобили на македонските, или во случајов, скопските патишта. Со тоа секако се зголеми и загадувањето на воздухот, и тоа од два извора, директно од самото генерирање повеќе издувни гасови поради поголемиот број на возила во сообраќајот, и индиректно поради поголемиот застој, кој дополнително ја зголемува потрошувачката на гориво, а со тоа и создавањето на издувни гасови.

Од економски и социјален аспект увозот е најверојатно потполно оправдан, но се паѓа на сметка на екологијата на градот.

А околу стандардите. Ги спомна спортските автомобили, и тоа е точно. Но исто како во случајот со Еуро 3 и Еуро 4. Не важен изгледот на возилото, може и Југо и Фичо да е, но ако има мотор кој задоволува параметри на Еуро 3, тогаш би можело да се најде во сообраќај. Истото и за спортски, иако не верувам дека тоа така би било. Во тој случај истото важи и како и тоа сега, поголема кубикажа, поскапа регистрација. Но и дополнителна такса, како данок на загадување. Кој има пари за спортски автомобили би имал и за ова.

Не се разбирам многу во ова... но во секој случај треба да се направи нешто... околу автомобилите и сообраќајот...

Пс. Мислам дека околу ова стандардите, најмногу се работи околу катализаторот... па еден катализатор да неможат да сменат.. 


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3839404142>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.285 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.