build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје на Кензо Танге

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 9>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 07-Jan-2011 at 22:59
и тогаш и во транзицијава се градело апла сегде на диво во цела држава, па и самата држава има еден куп дивоградби, чаир не е некој особен исклучок, освен почетокот т.е. нас. гази баба и од спротива нас. јаја паша (незнам како се водат официјално но вака ги знаеме сите),а од чаирчанка натака се си ет на свое место! 
Back to Top
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 06-Jan-2011 at 13:38
Originally posted by my Macedonia

Jas sepak mislam deka cair moze da se smeni, no nema volja od nikakva strana za da go resat problemot!Bev, se gubev tamu, cair bese poln so kucarki 1 katce i  recisi ruinirani!
Tamu mozaat da se gradat moderni stanbeni zgradi, sto kje se vselat graganite od kucarkite vo stanbenite zgradi!
Tie lugje sigurno nemaat da bidaat protiv rusenjeto na kucarkite, posto kje imaat podobri uslovi za ziveenje vo novata zgrada!Da mu dajs malku povekje(so m2)pogolem stan i toa!
Mozebi kje ima inaet zosto tie od cair si dobivaat stanovi i toa nekolku m2 povekje od sto imale(vo kucarkite) ama ovaj problem mora da se resi!
Nikoj ne bara od denes do utre da niknaat grandiozni stanbeni zgradi!Sekoja godina po 2-3 stanbeni zgradi da se gradat dovolno e!
Vidov i  grandiozni ubavi kuci, tie neka ostanat, i taka nema da najdez resenie so sopstevnikot na kucata(posto sigurno mnogu pari cinelo)!
Za mene cair e poslednica na minatoto i poslednica od denesnata negriznost od drzavnata strana(opstina itn.)Moze da se smeni, ne nema dovolno volja!


Се може да се смени/направи, ако се сака, нели ?
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 06-Jan-2011 at 12:16
Jas sepak mislam deka cair moze da se smeni, no nema volja od nikakva strana za da go resat problemot!Bev, se gubev tamu, cair bese poln so kucarki 1 katce i  recisi ruinirani!
Tamu mozaat da se gradat moderni stanbeni zgradi, sto kje se vselat graganite od kucarkite vo stanbenite zgradi!
Tie lugje sigurno nemaat da bidaat protiv rusenjeto na kucarkite, posto kje imaat podobri uslovi za ziveenje vo novata zgrada!Da mu dajs malku povekje(so m2)pogolem stan i toa!
Mozebi kje ima inaet zosto tie od cair si dobivaat stanovi i toa nekolku m2 povekje od sto imale(vo kucarkite) ama ovaj problem mora da se resi!
Nikoj ne bara od denes do utre da niknaat grandiozni stanbeni zgradi!Sekoja godina po 2-3 stanbeni zgradi da se gradat dovolno e!
Vidov i  grandiozni ubavi kuci, tie neka ostanat, i taka nema da najdez resenie so sopstevnikot na kucata(posto sigurno mnogu pari cinelo)!
Za mene cair e poslednica na minatoto i poslednica od denesnata negriznost od drzavnata strana(opstina itn.)Moze da se smeni, ne nema dovolno volja!
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 05-Jan-2011 at 21:20
Не е точно тоа дека кој каде посакал градел, тоа не е грешка на граганите кои од 1970 година има планови,и никој не смеел ништо да гради,тоа што сега е градено е последица на минатото.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 05-Jan-2011 at 10:08
Originally posted by my Macedonia

hahaha centarot barem nalikuva 20% pa duri povekje na kenzo tange no sto stana so cair?kolku nalikuva na kenzo tange?Big%20smileLOLLOL
 

Cair e druze diva liga, koj kade posakal, izgradil ...
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 04-Jan-2011 at 23:32
Мислам дека сеуште е изложен мастерпланот на Кензо Танге во Музејот на Град Скопје, се надевам дека некое од новите раководства не го фрлило, па така кој сака да види што предвидел овој јапонски ум може слободно да го посети овој музеј.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 04-Jan-2011 at 21:09


изџвкано инфо за НБМ има и на следниов линк http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=114&PID=30434#30434

 





Edited by Max - 26-Jul-2017 at 08:40
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 17-Jun-2010 at 20:29
hahaha centarot barem nalikuva 20% pa duri povekje na kenzo tange no sto stana so cair?kolku nalikuva na kenzo tange?Big%20smileLOLLOL
 
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 17-Jun-2010 at 20:01
Најдов една слика на нет од мастерпланот на скопје после земјотресот сакав да ја споделам со вас =)

"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
Vahr View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Vahr Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 04-Apr-2010 at 19:31
Фала ти многу Cloverstack !
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 04-Apr-2010 at 15:18
Originally posted by Vahr

Драги мои ... пред некое време некаде по форумов беа постирани неколку фотографии од пост земјотресно скопје. Поточно 3 фотографии од претпоставувам иста книга ... Едната фотографија беше од некој конгес на која се гледаше Кензо Танге и моделот на скопје во преден план. Горе десно имаше некој цитата од У Тант... Другата фотографија беше од поштата, исто црно бела фотографија каде од поштата се гледаше манје више само силуетата. Имаше и уште една од плоштадот - таа случајно ја пронајдов http://img100.imageshack.us/img100/3931/plostad1.jpg . Дали знаете во која нишка беа постирани овие фотки? т.е. знаете ли од која книга се ? Ви благодарам од се срце.      


http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=114&PID=12556#12556

Originally posted by beTon

ова е извадок од книгата СКОПЈЕ ’63-’83 издание на партизанска книга љубљана, од која потекнуваат сликите на урбанфрик...



Edited by Cloverstack - 04-Apr-2010 at 15:19
Back to Top
Vahr View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Vahr Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 04-Apr-2010 at 11:04
Драги мои ... пред некое време некаде по форумов беа постирани неколку фотографии од пост земјотресно скопје. Поточно 3 фотографии од претпоставувам иста книга ... Едната фотографија беше од некој конгес на која се гледаше Кензо Танге и моделот на скопје во преден план. Горе десно имаше некој цитата од У Тант... Другата фотографија беше од поштата, исто црно бела фотографија каде од поштата се гледаше манје више само силуетата. Имаше и уште една од плоштадот - таа случајно ја пронајдов http://img100.imageshack.us/img100/3931/plostad1.jpg . Дали знаете во која нишка беа постирани овие фотки? т.е. знаете ли од која книга се ? Ви благодарам од се срце.      
Back to Top
cukiigor View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 09-May-2009
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote cukiigor Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 24-Jan-2010 at 22:11
Како мој придонес кон темава прикачив CorelDraw фаил земен од деканот на Архитектонски Факултет со слики од планот на Танге за "Центарот на Скопје". Сликите се од една изложба на Архитектонскиот Факултет која беше поставена поради смртта на Танге во 2005 год. Инаку фајлот е 70мб и кој сака нека го симне на овој линк http://rapidshare.com/files/340518834/MaloTange.rar
 
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 21-Sep-2009 at 05:46
 

АР­ХИ­ТЕК­ТОТ ИВАН МИР­КОВ­СКИ ЗА НЕ­РЕ­А­ЛИ­ЗИ­РА­НИ­ОТ ЈА­ПОН­СКИ МАС­ТЕР ПЛАН

На Скоп­је му тре­ба нов Кен­зо Тан­ге

Се­га да се до­ре­а­ли­зи­ра пла­нот на Кен­зо Тан­ге е ис­то ка­ко да гра­диш град во кој не­ма да се жи­вее во ку­ќи­те ту­ку ќе се нап­ла­ќа влез­ни­ца за да ги ви­дат лу­ѓе­то, сме­та ар­хи­тек­тот Мир­ков­ски

Спо­ред пла­нот на Кен­зо Тан­ге, од Тран­спор­тни­от цен­тар, пре­ку пе­шач­ки мост, тре­ба­ло да се стиг­ну­ва до мос­тот кај Ком­плек­сот бан­ки ка­де што, пак, тре­ба­ло да се из­гра­ди плош­та­дот Ре­пуб­ли­ка, кој тре­ба­ло да би­де по­го­лем и по­ос­мис­лен од де­неш­ни­от плош­тад Ма­ке­до­ни­ја
Град­ска пор­та би­ло пред­ви­де­но да се гра­ди од кај Ком­плек­сот бан­ки кон де­неш­ни­от нов об­јект на "Ве­ро", и во неа тре­ба­ло да се смес­ти це­ли­от биз­нис сек­тор
За Град­ски ѕид нап­ра­ве­ни се че­ти­ри раз­лич­ни под­мо­де­ли на мо­де­лот на Тан­ге. Про­ек­тот бил тес­ти­ран во ту­нел за вет­ро­ви, за да се ви­ди ка­ко ќе се сме­ни мик­рок­ли­ма­та на гра­дот. Де­нес не знам за кој про­ект та­ка се оди во де­та­ли


Зош­то пос­тзем­јот­рес­но Скоп­је не би­ло из­гра­де­но спо­ред мас­тер пла­нот на ја­пон­ски­от ар­хи­тект Кен­зо Тан­ге? Кол­ку гра­дот из­гу­бил по­ра­ди тоа што не­го­ви­от план бил де­лум­но ре­а­ли­зи­ран, и мо­же ли не­кои од тие про­ек­ти да се ре­а­ли­зи­ра­ат во де­неш­но Скоп­је? Од­го­во­ри на овие пра­ша­ња се оби­ду­ва да да­де мла­ди­от ар­хи­тект Иван Мир­ков­ски, кој ток­му на те­ма­та за Скоп­је дип­ло­ми­ра­ше на Фа­кул­те­тот по ар­хи­тек­ту­ра на Тех­нич­ки­от уни­вер­зи­тет во Ви­е­на.
"На Скоп­је му тре­ба нов Кен­зо Тан­ге, кој ќе да­де нов мас­тер план, спо­ред кој гра­дот ќе се раз­ви­ва во на­ред­ни­те пе­де­се­ти­на го­ди­ни. Ко­га се ос­вр­ну­ва­ме на ми­на­то­то и на она што би­ло нап­ра­ве­но, тре­ба да се учи­ме на греш­ки­те за да не ги пов­то­ру­ва­ме. Би би­ло пог­реш­но, од де­неш­на дис­тан­ца, да се нав­ра­ќа­ме на про­ек­ти­те на Тан­ге, во обид се­га да ги ре­а­ли­зи­ра­ме ток­му та­ка ка­ко што тој ги ис­пла­ни­рал, би­деј­ќи без ви­зи­ја ка­ко гра­дот ќе фун­кци­о­ни­ра, тоа пов­тор­но ќе би­де про­ма­шу­ва­ње. Тоа е ис­то ка­ко да гра­диш град во кој не­ма да се жи­вее во ку­ќи­те ту­ку ќе се нап­ла­ќа влез­ни­ца за да ги ви­дат лу­ѓе­то", ве­ли Мир­ков­ски.
Мас­тер пла­нот за Скоп­је, кој Кен­зо Тан­ге и не­го­ви­от тим од Ја­по­ни­ја го пра­ве­ле во 1965 го­ди­на, от­ка­ко по­бе­ди­ле на ме­ѓу­на­род­ни­от кон­курс кој бил рас­пи­шан за об­но­ва на пос­тзем­јот­рес­но Скоп­је, бил ед­на ви­зи­ја за раз­вој на гра­дот во по­ве­ќе фа­зи. Овој про­ект на Тан­ге му бил прв од тој обем и за прв­пат тој про­ек­ти­рал над­вор од Ја­по­ни­ја.
"Ко­га поч­нал да го ре­ша­ва проб­ле­мот, имал ви­зи­ја да го ре­ши во фа­зи, би­деј­ќи гра­дот мо­ра да жи­вее и да му се да­де мож­ност на тој град да се раз­ви­ва во ид­ни­на, заш­то не мо­жеш да зна­еш што ќе се слу­чи по 40 го­ди­ни ту­ку са­мо да прет­пос­та­виш. Од тие прет­пос­тав­ки, ко­га ни­кој не мис­лел де­ка Ју­гос­ла­ви­ја ќе се рас­пад­не ту­ку де­ка ќе би­де чет­вр­та си­ла во све­тот и оти ќе се раз­ви­ва и ќе има су­пер­во­зо­ви, и де­ка Скоп­је ќе се раз­ви­ва, ка­ко што е де­нес Бер­лин, нап­ра­вен е мас­тер пла­нот. Но не из­лег­ло та­ка, и ре­а­ли­за­ци­ја­та на пла­нот на Тан­ге поч­ну­ва да стаг­ни­ра, за­ед­но со си­те дру­ги про­це­си во др­жа­ва­та", ве­ли Мир­ков­ски.
Ме­та­бо­лис­тич­ка­та ар­хи­тек­ту­ра ко­ја до­ми­ни­ра­ла во тоа вре­ме во Ја­по­ни­ја и чиј прет­став­ник бил Тан­ге, проб­ле­ми­те ги ре­ша­ва­ла пре­ку сим­бо­ли, од­нос­но ар­хи­тек­ти­те гра­дот го по­де­ли­ле на не­кол­ку сим­бо­ли кои, ме­ѓу­себ­но по­вр­за­ни, да­ва­ле це­ли­на и со­ци­о­лош­ка фун­кци­о­нал­ност.
"Кен­зо Тан­ге гра­дот го де­ли на прс­те­нес­ти и ли­не­ар­ни фор­ми, кои ну­дат ши­ро­ки за­о­би­кол­ни­ци и го вгра­ду­ва­ат во се­бе раз­во­јот на со­об­ра­ќа­јот во го­ди­ни­те кои до­а­ѓа­ат. Тој да­ва ком­плек­сна ана­ли­за на мик­ро и мак­ро струк­ту­ра­та на цен­трал­но­то град­ско под­рач­је. Тан­ге то­гаш ги да­ва тер­ми­ни­те Град­ски ѕид, Град­ска пор­та и плош­тад Ре­пуб­ли­ка. Тој сме­тал де­ка гла­вен за раз­во­јот на гра­дот ќе би­де Тран­спор­тни­от цен­тар, би­деј­ќи се прет­пос­та­ву­ва­ло де­ка же­лез­нич­ки­от со­об­ра­ќај ќе би­де до­ми­нан­тен. Град­ска­та пор­та тре­ба­ло да се гра­ди на мес­то­то ка­де што се­га се на­о­ѓа На­род­на бан­ка и прос­то­рот спро­ти неа ка­де што се­га се гра­ди но­ви­от об­јект на 'Ве­ро'. Во Град­ска­та пор­та тре­ба­ло да би­де смес­тен биз­нис сек­то­рот, а таа би­ла пла­ни­ра­на на две ни­воа, од­нос­но нул­та ни­во по кое ќе се дви­жат во­зи­ла­та, а пре­ку пе­шач­ки мост, си­те што ќе дој­дат во Скоп­је, пре­ку Же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца пеш да дој­дат до плош­та­дот Ре­пуб­ли­ка и до Град­ски­от тр­гов­ски цен­тар и, пре­ку Плош­та­дот, до Град­ски ѕид. Плош­та­дот Ре­пуб­ли­ка тре­ба­ло да се из­гра­ди на по­те­гот од мос­тот кај 'Хо­ли­деј ин' кон Же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца на два­та бре­га на Вар­дар, а во не­го тре­ба­ло да се смес­тат си­те ад­ми­нис­тра­тив­ни об­јек­ти на Гра­дот. Плош­та­дот тре­ба­ло да се по­вр­зе со пе­шач­ки мост, а во дол­ни­от дел да би­де ска­лест во круж­на фор­ма и да мо­же да се ко­рис­ти ка­ко би­на или от­во­рен те­а­тар. Иде­ја­та би­ла си­те што, пре­ку Же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца ќе дој­дат во Скоп­је, пеш да мо­жат да стиг­нат до си­те поз­на­чај­ни ад­ми­нис­тра­тив­но-де­лов­ни об­јек­ти, да за­вр­шат ра­бо­та", об­јас­ну­ва Мир­ков­ски.
Од овие про­ек­ти на Тан­ге ре­чи­си це­лос­но бил ре­а­ли­зи­ран са­мо про­ек­тот за Град­ски ѕид, и де­лум­но е ре­а­ли­зи­ран про­ек­тот за Тран­спор­тни­от цен­тар, би­деј­ќи би­ла из­гра­де­на са­мо Же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца, а Ав­то­бус­ка­та ста­ни­ца и ос­та­на­ти­те прид­руж­ни об­јек­ти ос­та­на­ле не­за­вр­ше­ни. Плош­та­дот Ре­пуб­ли­ка во­оп­што не бил поч­нат, а од Град­ска­та пор­та де­нес фун­кци­о­ни­ра са­мо згра­да­та на На­род­на бан­ка.
"Во 1972-74 го­ди­на Кен­зо Тан­ге е за пос­ле­ден пат ту­ка, ко­га се гра­де­ла Же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца. Со тој про­ект ра­бо­ти­те поч­на­ле да за­пи­ра­ат, Град­ски ѕид е во конс­трук­ци­ја, а од Тран­спор­тни­от цен­тар се гра­ди са­мо Же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца. Дру­ги­те со­др­жи­ни по­ле­ка от­па­ѓа­ат од иг­ра.
Град­ска пор­та не се из­гра­ди­ла на тоа ни­во ка­ко што пла­ни­рал Кен­зо Тан­ге, би­деј­ќи мо­же­би не­ма­ло так­ва пот­ре­ба. Но не знам зош­то во­оп­што не бол поч­нат плош­та­дот Ре­пуб­ли­ка, кој ка­ко прос­тор бил од­лич­но ре­шен и се­га се по­ка­жу­ва де­ка ток­му тој плош­тад ни фа­ли, би­деј­ќи де­неш­ни­от плош­тад не мо­же да ги за­до­во­ли пот­ре­би­те на гра­дот, оти ни­ту е го­лем, ни­ту прос­тран, ни­ту ги има пот­реб­ни­те об­јек­ти. Се­га има­ме еден плош­тад дух, кој пос­тои са­мо на хар­ти­ја, а на плош­та­дот Ма­ке­до­ни­ја се тру­па­ат си­те фун­кции на гра­дот, и на­ед­наш ќе се слу­чи да не­ма­ме плош­тад ту­ку са­мо те­рен за сер­вис", ве­ли Мир­ков­ски.
Тој сме­та де­ка единс­тве­но про­ек­тот за Град­ски ѕид, кој ско­ро це­лос­но бил ре­а­ли­зи­ран, де­нес ком­плет­но фун­кци­о­ни­ра. Спо­ред овој наш млад ар­хи­тект, си­те ко­мен­та­ри де­ка Град­ски ѕид е про­ма­ше­на ин­вес­ти­ци­ја и оти не е из­гра­ден по пла­нот на Тан­ге, се смеш­ни, чар­ши­ски му­а­бе­ти.
"За Град­ски ѕид се нап­ра­ве­ни че­ти­ри раз­лич­ни под­мо­де­ли на мо­де­лот на Тан­ге. Про­ек­тот бил тес­ти­ран во ту­нел за вет­ро­ви, за да се ви­ди ка­ко ќе се сме­ни мик­рок­ли­ма­та на гра­дот. Де­нес не знам за кој про­ект та­ка се оди во де­та­ли. Ни­кој не мо­же да ка­же зош­то Град­ски ѕид не фун­кци­о­ни­ра. Град­ски ѕид, спо­ред ме­не, е еден од нај­фун­кци­о­нал­ни­те про­ек­ти во Скоп­је. Град­ски ѕид е на­ре­ден во два сте­пе­на, на ви­со­ки ку­ли од 45 мет­ри и ни­ски ку­ли од 20 мет­ри, кои ме­ѓу се­бе има­ат зе­лен прос­тор. Зна­чи Град­ски ѕид пра­ви еден ѕид ме­ѓу цен­трал­но­то град­ско под­рач­је и ос­та­то­кот од гра­дот, но внат­ре ос­та­ва до­во­лен прос­тор ка­де што лу­ѓе­то кои жи­ве­ат во цен­тар мо­же пеш да одат и да цир­ку­ли­ра­ат, прос­тор ка­де што не­ма прис­тап за во­зи­ла и прос­тор на кој мо­же да си иг­ра­ат де­ца, ка­ко што не е слу­чај со дру­ги­те на­сел­би ка­де што од пар­ки­ра­ни ко­ли не сме­еш да пуш­тиш де­ца над­вор. Проб­ле­мот е што тие прос­то­ри се це­лос­но за­бо­ра­ве­ни. Мо­же­би тоа е не­кој по­рив на ам­не­зи­ја што вла­дее во це­ла Ев­ро­па, па и кај нас", ве­ли Мир­ков­ски.
Со­об­ра­ќај­ни­те ре­ше­ни­ја за Скоп­је од про­ек­ти­те на Кен­зо Тан­ге и де­нес сe уш­те се ак­ту­ел­ни. Не­о­дам­на за­вр­ше­на­та се­вер­на оби­кол­ни­ца око­лу Скоп­је е дел од мас­тер пла­нот на овој ја­пон­ски ар­хи­тект, а јуж­на­та оби­кол­ни­ца, од­нос­но де­неш­ни­от Ју­жен бу­ле­вар кој, про­дол­жу­вај­ќи на ис­ток и за­пад, ќе се спои со се­вер­на­та оби­кол­ни­ца, ос­та­ну­ва­ат глав­но со­об­ра­ќај­но ре­ше­ние за гра­дот.
"Со­об­ра­ќај­ни­ци­те Тан­ге мно­гу доб­ро ги ре­шил. Се­вер­на­та оби­кол­ни­ца, спо­ред про­ек­тот, го се­че Ка­ле и ми­ну­ва под не­го, а по­тоа си те­че ка­ко што и се­га е из­гра­де­на. Тоа е вле­зот во цен­тар. Јуж­на­та оби­кол­ни­ца е де­не­шен Ју­жен бу­ле­вар, кој де­нес, ка­ко што поч­ну­ва, и за­вр­шу­ва сле­по, са­мо се про­дол­жу­ва­ат кон ис­ток и за­пад и се по­вр­зу­ва­ат со се­вер­на­та оби­кол­ни­ца. Тоа е еден над­во­ре­шен кру­жен прс­тен око­лу де­неш­ни­от Мал ринг. Пар­ти­зан­ска тре­ба­ло да про­дол­жу­ва пра­во и под Плош­та­дот да се по­вр­зе на се­вер­на­та оби­кол­ни­ца, а се­га за­вр­шу­ва сле­по и уди­ра во згра­да­та ко­ја бе­ше из­гра­де­на. Под­зем­ни­от дел на Пар­ти­зан­ска де­нес не­ма ни­как­ва мож­ност да се нап­ра­ви, би­деј­ќи Гра­дот не­ма ни­ту план за под­зем­ни­те ин­ста­ла­ции", ве­ли Мир­ков­ски.
Тој сме­та де­ка Скоп­је и из­гу­би­ло, но и до­би­ло што пла­нот на Тан­ге не се ре­а­ли­зи­рал во це­лост. Тој об­јас­ну­ва де­ка во тоа вре­ме ко­га Тан­ге го ра­бо­ти пла­нот за Скоп­је, уш­те двај­ца дру­ги врв­ни ар­хи­тек­ти пра­ват пла­но­ви за из­град­ба на уш­те два гра­да, ед­ни­от во Ин­ди­ја, дру­ги­от во Бра­зил.
"Бра­зи­ли­ја во тоа вре­ме се гра­ди по пла­нот на Ос­кар Ни­ма­ер, а Шан­да­гар во Ин­ди­ја се гра­ди по пла­нот на Ле Кор­биз­је. На хар­ти­ја овие два гра­да из­гле­да­ат мно­гу уба­во, но иде­а­лот на ар­хи­тек­тот се по­чи­ту­ва док­рај и при из­град­ба се слу­ша се­кој збор на ар­хи­тек­ти­те, и тие два гра­да се нап­ра­ве­ни уто­пис­тич­ки, без да се во­ди смет­ка за нив­на­та фун­кци­о­нал­ност, без да се во­ди смет­ка де­ка пла­нот е пра­вен за пот­ре­би­те на лу­ѓе­то. Во Скоп­је уба­во­то е во тоа што и де­нес се одр­жу­ва во жи­вот и це­ла­та таа ме­та­бо­лис­тич­ка ар­хи­тек­ту­ра на ар­хи­тек­ти­те од Ја­по­ни­ја, ко­ја се вкло­пу­ва во жи­ве­е­ње­то. Ние и де­нес жи­ве­е­ме во Град­ски ѕид, го ко­рис­ти­ме Тран­спор­тен цен­тар, кој сe уш­те се дог­ра­ду­ва. Тој мас­тер план на Кен­зо Тан­ге фун­кци­о­ни­ра, оти таа ва­ри­јан­та за из­град­ба на гра­дот ко­ја тој ја нап­ра­вил не поч­на­ле вед­наш да ја гра­дат ту­ку на таа ва­ри­јан­та се нап­ра­ви­ле ис­пи­ту­ва­ња и тес­ти­ра­ња", об­јас­ну­ва Мир­ков­ски.
Тој сме­та де­ка ток­му таа ме­то­дич­ност во пла­ни­ра­ње­то на еден град, ка­ко што во ше­е­сет­ти­те го­ди­ни ра­бо­те­ле ја­пон­ски­те ар­хи­тек­ти, е она што де­нес му фа­ли на Скоп­је.
"Мо­ра да се ис­пла­ни­ра­ат фа­зи­те, а по­тоа да се по­ми­не на пла­ни­ра­ње. На Скоп­је му фа­ли пла­ни­ра­ње на фа­зи­те за пла­ни­ра­ње. Тре­ба да поч­не да се пла­ни­ра­ат фа­зи­те ка­ко да се ре­шат ур­ба­нис­тич­ки­те проб­ле­ми на гра­дот, кои не ги има са­мо Скоп­је ту­ку си­те гра­до­ви во све­тот. Кај нас сe не­ка­ко се пра­ви при­у­че­но. Има два-трој­ца про­фе­со­ри што се раз­би­ра­ат од тоа, но нив ни­кој не ги слу­ша. На крај, и да ре­ши не­кој да ги пос­лу­ша, нај­чес­то е дај неш­то на­бр­зи­на да нап­ра­ви­ме, и за­тоа е це­ло­сен ха­ос. Це­ла­та таа иг­ра ко­ја ја на­ре­ку­ва­ме ур­ба­ни­зам, во све­тот фун­кци­о­ни­ра мал­ку по­и­на­ку от­кол­ку кај нас", ве­ли Мир­ков­ски.
Ели­ца Ан­ге­лов­ска

 
 
 
Vest
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 09-Sep-2009 at 02:18
Петар Муличкоски е архитектот зад универзитетската библиотека и зградите на Владата на РМ

ПЕТАР МУЛИЧКОСКИ, АРХИТЕКТ КОЈ ИМАШЕ СВОЈ КОНЦЕПТ ЗА ЕДНА МЕТРОПОЛА

Скопје- неостварена визија

Градот требаше да има рестриктивна политика за енормно зголемување на бројот на неговите жители, бидејќи веќе постоеше проект според кој беше усогласена и целата инфраструктура, објаснува Муличкоски.

  Можеше ли нашата метропола да се развива во некој друг правец, според некоја друга визија и секако врз некои сосема други принципи на раст и развој на една урбана средина? На ова прашање одговор се обиде да даде авторот на Градската универзитетска библиотека и зградата во која денес е сместена Владата на Република Македонија. Петар Муличкоски, еминентен архитект и долгогодишен професор на архитектонскиот факултет во Скопје, имаше своја идеја за тоа како требаше или можеше да изгледа Скопје. Тој учествуваше со свои проекти во изградбата на градот, но неговата визија не беше реализирана.      
По катастрофалниот земјотрес 1963 година тогашните извршни власти преземаа низа активности за подготвување на нов урбанистички план за изградба на Скопје. Од Љубљана, каде што ги заврши своите студии, дојде и Муличкоски и се вработи како асистент на архитектонскиот факултет. Иако тогашните власти заземаа став да го обноват градот и да го направат милионски, неговите размислувања се движеа во друг правец.  
-Тогаш Љубљана имаше актуелен план за тоа како треба да изгледа нивната метропола, па искуството што таму го стекнав го искористив волонтерски да се зафатам со некаков концепт, визија за Скопје 1964 година. 
ВИЗИЈА 
"Во Љубљана која во тоа време  имаше 220 илјади жители, планерите сметаа дека не е добро градот просторно да се шири, или тоа да се случува единствено како резултат на природен прираст. По теркот на  љубљанските размислувања  предложив Скопје, кое тогаш имаше нешто повеќе од 90 илјади жители, да се проширува до 350 илјади, а постоечката состојба да се менува само по пат на реконструкција и доградба. Притоа сообраќајниот систем да остане како пред војната- радијално концентричен  и блоковски, со задржување на маалата. Од друга страна, сметав и дека градот треба да има рестриктивна политика за енормно зголемување на бројот на неговите жители, бидејќи веќе постоеше проект според кој беше усогласена и целата инфраструктура", објаснува Муличкоски, кој во својот концепт предвидел и изградба на три приградски новопроектирани сателитски населби, Драчево, Ѓорче Петров и Маџари со по околу 30 илјади жители. Но, како што напоменува, преовладале некои други политики и концепции. Скопје стана отворен град во кој неконтролирано се вршеше населување. Во акцијата за изграба на Скопје, тогаш било актуелно и решението за централното градско подрачје за што бил распишан меѓународен конкурс, во кој учествуваа експерти од цел свет. Тогашната жири комисија, сепак прифати да се искористи концептот на Кензо Танге, врвен јапонски архитект.  
КОНЦЕПТ НА КЕНЗО ТАНГЕ
"Неговата визија е извонредна како концепција, но за голем град, и се што тој проектираше беше димензионирано во однос на големината која се предвидуваше. Како резултат на тоа сега имаме огромна железничка станица, а негова е и концепцијата со Градскиот ѕид и Градската порта. Сепак, оваа визија се реализираше според проектите, што ги правеа домашните автори, кои не ја разбраа сосема идејата на Кензо Танге. Тука немавме архитектонски домашен капацитет, што можеше тоа да го разбере и реализира онака како што тој го замислуваше. Во однос на центарот на градот домашните  архитекти отидоа со натамошните детални планови и си  направија локални повикани конкурси, што потоа се реализираа. Мојата концепција беше поинаква од таа што тогаш се прифати. Јас предвидував да се направи еден осовински план кој во основа ќе има една барокна концепција според која претходно и беше направен плоштадот. Така, замислив две полни точки претставени со фонтани од левата и десната страна на Вардар, поврзани со Камениот мост како осовина.  Од двете фонтани улиците би се ширеле во вид на зраци. На плоштадот би останале постоечките улици, додека од другата страна тие би се движеле кон скопската чаршија. Урбанистичката структура на блоковите што ги следеа улиците требаа да се задржат и да се додадат нови содржини кои би се ставиле под заштита како дел од предвоено Скопје", ја објаснува својата визија Муличковски.  
ХАОС 
Ова не беше прифатено. Како што вели тој, изградени се високи згради со  тунелски систем на сообраќајници. И додава, големата густина на содржини стана евидентно неприкладна не само заради намалувањето на визурите што порано се отвараа, туку и поради тесните улици и недостаток од паркиралишта. Со еден збор, густината на градбата беше толку голема што денеска градот се задушува во сообраќај.  
"Има места во градот што веќе не може да се поправат и кои ги зафатил "карцином". Една од негативностите е и лонгитудиналното проширување на градот кој веќе има 25 километри по надолжна линија. Во мојот план предвидував да се задржи трасата на железничката пруга под Водно и старата станица и на таа траса, што би се користела и како експресно градско метро, да се додаде една магистрална сообраќајница која ќе се протега од Ѓорче Петров до Драчево и натаму до Маџари", ја дообјасни Муличкоски идејата за некое друго Скопје, сметајќи дека со ваква визија би се избегнала сегашнава состојба- Скопје со сообраќаен и пред се урбанистички хаос.  

 Даниела ТРАЈКОВСКА


http://209.85.129.132/search?q=cache:U-XE9f8gfr4J:star.vecer.com.mk/tekst.asp%3Ftid%3D19835+%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%B0%D1%80+%D0%9C%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B8&cd=4&hl=mk&ct=clnk



Edited by La Linea - 09-Sep-2009 at 02:20
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
anDarko View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 12-Oct-2008
Online Status: Offline
Posts: 204
  Quote anDarko Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 22-Mar-2009 at 14:52
еве една одлична статија за тоа како во Стокхолм планираат да ги ревитализираат урбаните дизајни од времето на модернизмот, слични на оние на Кензо, а кои и во Стокхолм не биле реализирани до крај а и добар дел од нив сега се анахрони на современите поимања на уредување на просторот:

5 ways to breathe new life into failed urban plans
By Nicolai Ouroussoff
Tuesday, March 17, 2009


STOCKHOLM: City officials here have yet to announce the winning design for the Slussen project, which aims to replace a tangle of traffic circles, bridges, underpasses and boat locks in the heart of this city. But they have already done us a major public service.

The five proposals in the competition, on view at Stockholm.se/slussen, offer a snapshot of contemporary urban planning ideas. They include a breathtaking design by Jean Nouvel, a head-scratching proposal by Norman Foster and some intriguing work by younger talents who are still mostly unknown internationally.

But the competition's greatest value is as a measure of just how far many European governments have come in addressing failed urban policies of the past. The designs all seek to breathe new life into the dead zones created unwittingly by Modernist and postwar planners.

Built in the mid-1930s, Slussen is a prime candidate for a re-examination of large-scale Modernist planning. Designed to link two sides of the historic city, its concrete entry ramps curl around a cylindrical office building before stretching over an underground bus terminal and the massive locks that regulate boat traffic between Lake Malaren and the Baltic Sea.

In some ways the weaving of a mind-numbing range of transportation systems into a single integrated network made the project a tour de force. But the structure began to deteriorate decades ago, partly because of the poor quality of its concrete construction. Most planners regard it as a lesson in everything that was wrong with orthodox Modernism: endless swaths of barren concrete plazas and dank underpasses that seemed to invite midday muggings.

The competition encourages us to ponder those values with a fresh, unbiased eye. The most intriguing of the five designs can be separated more or less into two categories: those that try to bring clarity and order to the jumbled traffic systems, and those that seek to draw the bustling energy of the old city across the site.

Mr. Nouvel's entry tries to harness that energy. He begins by rerouting the bulk of car traffic to the west, forging a more direct connection between southern Stockholm and the central business district. An immense public park laid over this freeway would offer stunning views of Lake Malaren.

The existing bridge is transformed into a contemporary Ponte Vecchio, a pedestrian alleyway of shops and restaurants that links the two sides of the city. A series of layered roof structures replicate the density and complexity of the urban tissue on either side; terraces present spectacular watery vistas. The design reflects a conviction that the collision of ideas, even more than architectural forms, gives cities their civilizing power.

The most impetuous challenger to Mr. Nouvel's proposal, from BIG, a young, still relatively unknown firm in Copenhagen, treats emptiness as a virtue rather than a vice. Like Mr. Nouvel, these architects reroute the majority of car traffic to the west. A new pedestrian plaza is then draped over the network of locks and walkways like a soft crumpled blanket. A series of incisions are cut into this surface, and the concrete fabric peels back to make room for retail space underneath. The surfaces of these giant flaps become public bleachers where pedestrians can sit and look out at the sea.

The contrast in philosophies is striking. Mr. Nouvel is part of a generation of European architects whose ideas were shaped by the student uprisings of 1968 and the collapse of old Modernist dogma. Through his architecture, he has sought to recapture the messiness of ordinary life that tabula-rasa planning typically erased. Rather than smoothing over the competing forces that shape the contemporary city, his fragmented forms celebrate tension.

The architects of BIG, weaned in the age of the Internet, seem more interested in fashioning a fluid, integrated relationship among architecture, landscape and public infrastructure. To them the barren windswept plazas of early Modernism are not horrifying; they are a source of inspiration. In an age when we are constantly bombarded with visual noise, these architects seem to be saying that desolation can be a refuge. If their design has a weakness, it may be that it lacks the mix of monumental and intimate spaces that humanize Mr. Nouvel's scheme.

The rest of the proposals fall somewhere between these two extremes. A design by the Swedish architect Gert Wingardh evokes Baron Haussmann's grand arterial plan for Paris, substituting straight lines for the old curves of the 1930s project. The traffic bridge is straightened to create a more direct link to the old medieval quarter. The city grid is extended to the water's edge. The most poetic detail is a small pedestrian bridge whose low form seems to skim over the surface of the water.

But the project is tainted by commercial excess. The matrix of retail and residential buildings that spill toward the water's edge is split in two by a giant staircase that evokes a more vulgar version of the Spanish Steps in Rome. A towering wall of glass shops on the banks of the lake is no more than a glorified mall.

Mr. Foster's entry also disappoints. It is dominated by a pedestrian bridge that corkscrews up over the lake before connecting to a big public plaza. The bridge would take forever to cross while presenting nothing special in terms of visual experience. The plaza, roughly the proportions of Trafalgar Square in London, is framed by pretentious pseudo-traditional buildings that are meant to blend into the surrounding context but only diminish it.

The cool hyperrational spaces of the final design, by Nyrens Architects, may bring to mind Eastern-bloc architecture of the 1960s and '70s. It is dominated by a series of sweeping terraces that step down to the lake. A massive exhibition building sits on top of the bus terminal, its monumental form isolated within a plaza.

But whatever you may think of the individual designs, the range of ideas presented here will be instructive for American urban planners entering an era of potential policy change. Government cash is nice. But we also need government to support fresh and innovative thinking about cities.

Галерија на предлог-решенијата за урбано редизајнирање на јавните простори во Стокхолм

http://www.nytimes.com/slideshow/2009/03/16/arts/design/20090316_LOCK_SLIDESHOW_index.html


Линк до статијата: http://www.iht.com/articles/2009/03/17/arts/stockholm.php




Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 21-Mar-2009 at 16:51

остатоците на Кензо 

ул. Даме Груев Скопје - Волан - 21.03.2009



Edited by beTon - 21-Mar-2009 at 17:10
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 29-Jan-2009 at 00:06
Архитектоне да сум на твое место би ги качил сите слики(освен ако не се премногу, тогаш најдобрите) во нишкава и секој што го интересираат да си ги симне. Или па зип фолдер и на rapidshare качи ги или нешто слично.

Секоја чест за трудот иначе. Дали макетата е достапна за јавност или? Знам дека пред некое време ја оправаа и само толку ми текнува. Има поназад во нишкава околу тоа.
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 28-Jan-2009 at 22:50
ми се допаѓаат инфраструктурните решениа на Танге, но не ми се допаѓа како е направен мал ринг, вака недоправен е грд, но ако веќе толку бил модерен бруталистички бетон, замислете си колку забетониран ќе беше центарот, не ми се допаѓаат и други објекти, но сега немам посебен аргумент за целиот план
но ако нешто ми се допадна од Танге, тоа е решението за Крушевска република и зградите околу неа
Back to Top
ArchiTechTone View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
  Quote ArchiTechTone Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 28-Jan-2009 at 22:28
Originally posted by La Linea

Одлични материјали Аrchitectone ApplauseМногу пати сум барал материјали од макетата, и имам постирано некои што ретко се наоѓаат, но никогаш не наидов на овие.


Фотографиите се мои, црно-бели се заради тоа што се сликани без блиц, и grain-от ми изгледа многу поприфатлив на тој начин.  Ако сакаш ќе ти ги пратам во боја, имаа уште слики од макетава, ако му требаат на некој....
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.266 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.