Author |
Topic Search Topic Options
|
Max
Senior Member
Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
|
Quote Reply
#101 Posted: 07-Jan-2011 at 22:59 |
и тогаш и во транзицијава се градело апла сегде на диво во цела држава, па и самата држава има еден куп дивоградби, чаир не е некој особен исклучок, освен почетокот т.е. нас. гази баба и од спротива нас. јаја паша (незнам како се водат официјално но вака ги знаеме сите),а од чаирчанка натака се си ет на свое место!
|
 |
gorco
Senior Member
Google Maps: Regional Expert
Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
|
Quote Reply
#102 Posted: 06-Jan-2011 at 13:38 |
Originally posted by my Macedonia
Jas sepak mislam deka cair moze da se smeni, no nema volja od nikakva strana za da go resat problemot!Bev, se gubev tamu, cair bese poln so kucarki 1 katce i recisi ruinirani! Tamu mozaat da se gradat moderni stanbeni zgradi, sto kje se vselat graganite od kucarkite vo stanbenite zgradi! Tie lugje sigurno nemaat da bidaat protiv rusenjeto na kucarkite, posto kje imaat podobri uslovi za ziveenje vo novata zgrada!Da mu dajs malku povekje(so m2)pogolem stan i toa! Mozebi kje ima inaet zosto tie od cair si dobivaat stanovi i toa nekolku m2 povekje od sto imale(vo kucarkite) ama ovaj problem mora da se resi! Nikoj ne bara od denes do utre da niknaat grandiozni stanbeni zgradi!Sekoja godina po 2-3 stanbeni zgradi da se gradat dovolno e! Vidov i grandiozni ubavi kuci, tie neka ostanat, i taka nema da najdez resenie so sopstevnikot na kucata(posto sigurno mnogu pari cinelo)! Za mene cair e poslednica na minatoto i poslednica od denesnata negriznost od drzavnata strana(opstina itn.)Moze da se smeni, ne nema dovolno volja!
|
Се може да се смени/направи, ако се сака, нели ?
|
 |
my Macedonia
Senior Member
Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
|
Quote Reply
#103 Posted: 06-Jan-2011 at 12:16 |
Jas sepak mislam deka cair moze da se smeni, no nema volja od nikakva strana za da go resat problemot!Bev, se gubev tamu, cair bese poln so kucarki 1 katce i recisi ruinirani! Tamu mozaat da se gradat moderni stanbeni zgradi, sto kje se vselat graganite od kucarkite vo stanbenite zgradi! Tie lugje sigurno nemaat da bidaat protiv rusenjeto na kucarkite, posto kje imaat podobri uslovi za ziveenje vo novata zgrada!Da mu dajs malku povekje(so m2)pogolem stan i toa! Mozebi kje ima inaet zosto tie od cair si dobivaat stanovi i toa nekolku m2 povekje od sto imale(vo kucarkite) ama ovaj problem mora da se resi! Nikoj ne bara od denes do utre da niknaat grandiozni stanbeni zgradi!Sekoja godina po 2-3 stanbeni zgradi da se gradat dovolno e! Vidov i grandiozni ubavi kuci, tie neka ostanat, i taka nema da najdez resenie so sopstevnikot na kucata(posto sigurno mnogu pari cinelo)! Za mene cair e poslednica na minatoto i poslednica od denesnata negriznost od drzavnata strana(opstina itn.)Moze da se smeni, ne nema dovolno volja!
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#104 Posted: 05-Jan-2011 at 21:20 |
Не е точно тоа дека кој каде посакал градел, тоа не е грешка на граганите кои од 1970 година има планови,и никој не смеел ништо да гради,тоа што сега е градено е последица на минатото.
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |
gorco
Senior Member
Google Maps: Regional Expert
Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
|
Quote Reply
#105 Posted: 05-Jan-2011 at 10:08 |
Cair e druze diva liga, koj kade posakal, izgradil ...
|
 |
BOJAN
Senior Member
Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
|
Quote Reply
#106 Posted: 04-Jan-2011 at 23:32 |
Мислам дека сеуште е изложен мастерпланот на Кензо Танге во Музејот на Град Скопје, се надевам дека некое од новите раководства не го фрлило, па така кој сака да види што предвидел овој јапонски ум може слободно да го посети овој музеј.
|
 |
Max
Senior Member
Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
|
Quote Reply
#107 Posted: 04-Jan-2011 at 21:09 |
изџвкано инфо за НБМ има и на следниов линк http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=114&PID=30434#30434


Edited by Max - 26-Jul-2017 at 08:40
|
 |
my Macedonia
Senior Member
Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
|
Quote Reply
#108 Posted: 17-Jun-2010 at 20:29 |
hahaha centarot barem nalikuva 20% pa duri povekje na kenzo tange no sto stana so cair?kolku nalikuva na kenzo tange?  
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#109 Posted: 17-Jun-2010 at 20:01 |
Најдов една слика на нет од мастерпланот на скопје после земјотресот сакав да ја споделам со вас =)
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |
Vahr
Newbiе
Joined: 02-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#110 Posted: 04-Apr-2010 at 19:31 |
Фала ти многу Cloverstack !
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#111 Posted: 04-Apr-2010 at 15:18 |
Originally posted by Vahr
Драги мои ... пред некое време некаде по форумов беа
постирани неколку фотографии од пост земјотресно скопје. Поточно 3
фотографии од претпоставувам иста книга ... Едната фотографија беше од
некој конгес на која се гледаше Кензо Танге и моделот на скопје во
преден план. Горе десно имаше некој цитата од У Тант... Другата
фотографија беше од поштата, исто црно бела фотографија каде од поштата
се гледаше манје више само силуетата. Имаше и уште една од плоштадот -
таа случајно ја пронајдов
http://img100.imageshack.us/img100/3931/plostad1.jpg . Дали знаете во
која нишка беа постирани овие фотки? т.е. знаете ли од која книга се ?
Ви благодарам од се срце. | http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=114&PID=12556#12556
Originally posted by beTon
ова е извадок од книгата СКОПЈЕ ’63-’83 издание на
партизанска книга љубљана, од која потекнуваат сликите на
урбанфрик... |
Edited by Cloverstack - 04-Apr-2010 at 15:19
|
 |
Vahr
Newbiе
Joined: 02-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#112 Posted: 04-Apr-2010 at 11:04 |
Драги мои ... пред некое време некаде по форумов беа постирани неколку фотографии од пост земјотресно скопје. Поточно 3 фотографии од претпоставувам иста книга ... Едната фотографија беше од некој конгес на која се гледаше Кензо Танге и моделот на скопје во преден план. Горе десно имаше некој цитата од У Тант... Другата фотографија беше од поштата, исто црно бела фотографија каде од поштата се гледаше манје више само силуетата. Имаше и уште една од плоштадот - таа случајно ја пронајдов http://img100.imageshack.us/img100/3931/plostad1.jpg . Дали знаете во која нишка беа постирани овие фотки? т.е. знаете ли од која книга се ? Ви благодарам од се срце.
|
 |
cukiigor
Newbiе
Joined: 09-May-2009
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#113 Posted: 24-Jan-2010 at 22:11 |
Како мој придонес кон темава прикачив CorelDraw фаил земен од деканот на Архитектонски Факултет со слики од планот на Танге за "Центарот на Скопје". Сликите се од една изложба на Архитектонскиот Факултет која беше поставена поради смртта на Танге во 2005 год. Инаку фајлот е 70мб и кој сака нека го симне на овој линк http://rapidshare.com/files/340518834/MaloTange.rar
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#114 Posted: 21-Sep-2009 at 05:46 |
АРХИТЕКТОТ ИВАН МИРКОВСКИ ЗА НЕРЕАЛИЗИРАНИОТ ЈАПОНСКИ МАСТЕР ПЛАН
На Скопје му треба нов Кензо Танге
Сега да се дореализира планот на Кензо Танге е исто како да градиш град во кој нема да се живее во куќите туку ќе се наплаќа влезница за да ги видат луѓето, смета архитектот Мирковски
Според планот на Кензо Танге, од Транспортниот центар, преку пешачки мост, требало да се стигнува до мостот кај Комплексот банки каде што, пак, требало да се изгради плоштадот Република, кој требало да биде поголем и поосмислен од денешниот плоштад Македонија Градска порта било предвидено да се гради од кај Комплексот банки кон денешниот нов објект на "Веро", и во неа требало да се смести целиот бизнис сектор За Градски ѕид направени се четири различни подмодели на моделот на Танге. Проектот бил тестиран во тунел за ветрови, за да се види како ќе се смени микроклимата на градот. Денес не знам за кој проект така се оди во детали
Зошто постземјотресно Скопје не било изградено според мастер планот на јапонскиот архитект Кензо Танге? Колку градот изгубил поради тоа што неговиот план бил делумно реализиран, и може ли некои од тие проекти да се реализираат во денешно Скопје? Одговори на овие прашања се обидува да даде младиот архитект Иван Мирковски, кој токму на темата за Скопје дипломираше на Факултетот по архитектура на Техничкиот универзитет во Виена. "На Скопје му треба нов Кензо Танге, кој ќе даде нов мастер план, според кој градот ќе се развива во наредните педесетина години. Кога се осврнуваме на минатото и на она што било направено, треба да се учиме на грешките за да не ги повторуваме. Би било погрешно, од денешна дистанца, да се навраќаме на проектите на Танге, во обид сега да ги реализираме токму така како што тој ги испланирал, бидејќи без визија како градот ќе функционира, тоа повторно ќе биде промашување. Тоа е исто како да градиш град во кој нема да се живее во куќите туку ќе се наплаќа влезница за да ги видат луѓето", вели Мирковски. Мастер планот за Скопје, кој Кензо Танге и неговиот тим од Јапонија го правеле во 1965 година, откако победиле на меѓународниот конкурс кој бил распишан за обнова на постземјотресно Скопје, бил една визија за развој на градот во повеќе фази. Овој проект на Танге му бил прв од тој обем и за првпат тој проектирал надвор од Јапонија. "Кога почнал да го решава проблемот, имал визија да го реши во фази, бидејќи градот мора да живее и да му се даде можност на тој град да се развива во иднина, зашто не можеш да знаеш што ќе се случи по 40 години туку само да претпоставиш. Од тие претпоставки, кога никој не мислел дека Југославија ќе се распадне туку дека ќе биде четврта сила во светот и оти ќе се развива и ќе има супервозови, и дека Скопје ќе се развива, како што е денес Берлин, направен е мастер планот. Но не излегло така, и реализацијата на планот на Танге почнува да стагнира, заедно со сите други процеси во државата", вели Мирковски. Метаболистичката архитектура која доминирала во тоа време во Јапонија и чиј претставник бил Танге, проблемите ги решавала преку симболи, односно архитектите градот го поделиле на неколку симболи кои, меѓусебно поврзани, давале целина и социолошка функционалност.
"Кензо Танге градот го дели на прстенести и линеарни форми, кои нудат широки заобиколници и го вградуваат во себе развојот на сообраќајот во годините кои доаѓаат. Тој дава комплексна анализа на микро и макро структурата на централното градско подрачје. Танге тогаш ги дава термините Градски ѕид, Градска порта и плоштад Република. Тој сметал дека главен за развојот на градот ќе биде Транспортниот центар, бидејќи се претпоставувало дека железничкиот сообраќај ќе биде доминантен. Градската порта требало да се гради на местото каде што сега се наоѓа Народна банка и просторот спроти неа каде што сега се гради новиот објект на 'Веро'. Во Градската порта требало да биде сместен бизнис секторот, а таа била планирана на две нивоа, односно нулта ниво по кое ќе се движат возилата, а преку пешачки мост, сите што ќе дојдат во Скопје, преку Железничката станица пеш да дојдат до плоштадот Република и до Градскиот трговски центар и, преку Плоштадот, до Градски ѕид. Плоштадот Република требало да се изгради на потегот од мостот кај 'Холидеј ин' кон Железничката станица на двата брега на Вардар, а во него требало да се сместат сите административни објекти на Градот. Плоштадот требало да се поврзе со пешачки мост, а во долниот дел да биде скалест во кружна форма и да може да се користи како бина или отворен театар. Идејата била сите што, преку Железничката станица ќе дојдат во Скопје, пеш да можат да стигнат до сите позначајни административно-деловни објекти, да завршат работа", објаснува Мирковски. Од овие проекти на Танге речиси целосно бил реализиран само проектот за Градски ѕид, и делумно е реализиран проектот за Транспортниот центар, бидејќи била изградена само Железничката станица, а Автобуската станица и останатите придружни објекти останале незавршени. Плоштадот Република воопшто не бил почнат, а од Градската порта денес функционира само зградата на Народна банка. "Во 1972-74 година Кензо Танге е за последен пат тука, кога се градела Железничката станица. Со тој проект работите почнале да запираат, Градски ѕид е во конструкција, а од Транспортниот центар се гради само Железничката станица. Другите содржини полека отпаѓаат од игра. Градска порта не се изградила на тоа ниво како што планирал Кензо Танге, бидејќи можеби немало таква потреба. Но не знам зошто воопшто не бол почнат плоштадот Република, кој како простор бил одлично решен и сега се покажува дека токму тој плоштад ни фали, бидејќи денешниот плоштад не може да ги задоволи потребите на градот, оти ниту е голем, ниту простран, ниту ги има потребните објекти. Сега имаме еден плоштад дух, кој постои само на хартија, а на плоштадот Македонија се трупаат сите функции на градот, и наеднаш ќе се случи да немаме плоштад туку само терен за сервис", вели Мирковски. Тој смета дека единствено проектот за Градски ѕид, кој скоро целосно бил реализиран, денес комплетно функционира. Според овој наш млад архитект, сите коментари дека Градски ѕид е промашена инвестиција и оти не е изграден по планот на Танге, се смешни, чаршиски муабети. "За Градски ѕид се направени четири различни подмодели на моделот на Танге. Проектот бил тестиран во тунел за ветрови, за да се види како ќе се смени микроклимата на градот. Денес не знам за кој проект така се оди во детали. Никој не може да каже зошто Градски ѕид не функционира. Градски ѕид, според мене, е еден од најфункционалните проекти во Скопје. Градски ѕид е нареден во два степена, на високи кули од 45 метри и ниски кули од 20 метри, кои меѓу себе имаат зелен простор. Значи Градски ѕид прави еден ѕид меѓу централното градско подрачје и остатокот од градот, но внатре остава доволен простор каде што луѓето кои живеат во центар може пеш да одат и да циркулираат, простор каде што нема пристап за возила и простор на кој може да си играат деца, како што не е случај со другите населби каде што од паркирани коли не смееш да пуштиш деца надвор. Проблемот е што тие простори се целосно заборавени. Можеби тоа е некој порив на амнезија што владее во цела Европа, па и кај нас", вели Мирковски. Сообраќајните решенија за Скопје од проектите на Кензо Танге и денес сe уште се актуелни. Неодамна завршената северна обиколница околу Скопје е дел од мастер планот на овој јапонски архитект, а јужната обиколница, односно денешниот Јужен булевар кој, продолжувајќи на исток и запад, ќе се спои со северната обиколница, остануваат главно сообраќајно решение за градот. "Сообраќајниците Танге многу добро ги решил. Северната обиколница, според проектот, го сече Кале и минува под него, а потоа си тече како што и сега е изградена. Тоа е влезот во центар. Јужната обиколница е денешен Јужен булевар, кој денес, како што почнува, и завршува слепо, само се продолжуваат кон исток и запад и се поврзуваат со северната обиколница. Тоа е еден надворешен кружен прстен околу денешниот Мал ринг. Партизанска требало да продолжува право и под Плоштадот да се поврзе на северната обиколница, а сега завршува слепо и удира во зградата која беше изградена. Подземниот дел на Партизанска денес нема никаква можност да се направи, бидејќи Градот нема ниту план за подземните инсталации", вели Мирковски. Тој смета дека Скопје и изгубило, но и добило што планот на Танге не се реализирал во целост. Тој објаснува дека во тоа време кога Танге го работи планот за Скопје, уште двајца други врвни архитекти прават планови за изградба на уште два града, едниот во Индија, другиот во Бразил. "Бразилија во тоа време се гради по планот на Оскар Нимаер, а Шандагар во Индија се гради по планот на Ле Корбизје. На хартија овие два града изгледаат многу убаво, но идеалот на архитектот се почитува докрај и при изградба се слуша секој збор на архитектите, и тие два града се направени утопистички, без да се води сметка за нивната функционалност, без да се води сметка дека планот е правен за потребите на луѓето. Во Скопје убавото е во тоа што и денес се одржува во живот и целата таа метаболистичка архитектура на архитектите од Јапонија, која се вклопува во живеењето. Ние и денес живееме во Градски ѕид, го користиме Транспортен центар, кој сe уште се доградува. Тој мастер план на Кензо Танге функционира, оти таа варијанта за изградба на градот која тој ја направил не почнале веднаш да ја градат туку на таа варијанта се направиле испитувања и тестирања", објаснува Мирковски. Тој смета дека токму таа методичност во планирањето на еден град, како што во шеесеттите години работеле јапонските архитекти, е она што денес му фали на Скопје. "Мора да се испланираат фазите, а потоа да се помине на планирање. На Скопје му фали планирање на фазите за планирање. Треба да почне да се планираат фазите како да се решат урбанистичките проблеми на градот, кои не ги има само Скопје туку сите градови во светот. Кај нас сe некако се прави приучено. Има два-тројца професори што се разбираат од тоа, но нив никој не ги слуша. На крај, и да реши некој да ги послуша, најчесто е дај нешто набрзина да направиме, и затоа е целосен хаос. Целата таа игра која ја нарекуваме урбанизам, во светот функционира малку поинаку отколку кај нас", вели Мирковски. Елица Ангеловска
|
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#115 Posted: 09-Sep-2009 at 02:18 |
Петар Муличкоски е архитектот зад универзитетската библиотека и зградите на Владата на РМ
ПЕТАР МУЛИЧКОСКИ, АРХИТЕКТ КОЈ ИМАШЕ СВОЈ КОНЦЕПТ ЗА ЕДНА МЕТРОПОЛА
Скопје- неостварена визија
Градот
требаше да има рестриктивна политика за енормно зголемување на бројот
на неговите жители, бидејќи веќе постоеше проект според кој беше
усогласена и целата инфраструктура, објаснува Муличкоски.
Можеше ли нашата метропола да се развива во некој друг правец, според
некоја друга визија и секако врз некои сосема други принципи на раст и
развој на една урбана средина? На ова прашање одговор се обиде да даде
авторот на Градската универзитетска библиотека и зградата во која денес
е сместена Владата на Република Македонија. Петар Муличкоски,
еминентен архитект и долгогодишен професор на архитектонскиот факултет
во Скопје, имаше своја идеја за тоа како требаше или можеше да изгледа
Скопје. Тој учествуваше со свои проекти во изградбата на градот, но
неговата визија не беше реализирана. По катастрофалниот
земјотрес 1963 година тогашните извршни власти преземаа низа активности
за подготвување на нов урбанистички план за изградба на Скопје. Од
Љубљана, каде што ги заврши своите студии, дојде и Муличкоски
и се вработи како асистент на архитектонскиот факултет. Иако тогашните
власти заземаа став да го обноват градот и да го направат милионски,
неговите размислувања се движеа во друг правец. -Тогаш Љубљана
имаше актуелен план за тоа како треба да изгледа нивната метропола, па
искуството што таму го стекнав го искористив волонтерски да се зафатам
со некаков концепт, визија за Скопје 1964 година. ВИЗИЈА "Во Љубљана која во тоа време имаше 220 илјади жители, планерите сметаа дека
не е добро градот просторно да се шири, или тоа да се случува
единствено како резултат на природен прираст. По теркот на љубљанските
размислувања предложив Скопје, кое тогаш имаше нешто повеќе од 90
илјади жители, да се проширува до 350 илјади, а постоечката состојба да
се менува само по пат на реконструкција и доградба. Притоа
сообраќајниот систем да остане како пред војната- радијално
концентричен и блоковски, со задржување на маалата. Од друга страна,
сметав и дека градот треба да има рестриктивна политика за енормно
зголемување на бројот на неговите жители, бидејќи веќе постоеше проект
според кој беше усогласена и целата инфраструктура", објаснува Муличкоски,
кој во својот концепт предвидел и изградба на три приградски
новопроектирани сателитски населби, Драчево, Ѓорче Петров и Маџари со
по околу 30 илјади жители. Но, како што напоменува, преовладале некои
други политики и концепции. Скопје стана отворен град во кој
неконтролирано се вршеше населување. Во акцијата за изграба на Скопје,
тогаш било актуелно и решението за централното градско подрачје за што
бил распишан меѓународен конкурс, во кој учествуваа експерти од цел
свет. Тогашната жири комисија, сепак прифати да се искористи концептот
на Кензо Танге, врвен јапонски архитект. КОНЦЕПТ НА КЕНЗО ТАНГЕ "Неговата
визија е извонредна како концепција, но за голем град, и се што тој
проектираше беше димензионирано во однос на големината која се
предвидуваше. Како резултат на тоа сега имаме огромна железничка
станица, а негова е и концепцијата со Градскиот ѕид и Градската порта.
Сепак, оваа визија се реализираше според проектите, што ги правеа
домашните автори, кои не ја разбраа сосема идејата на Кензо Танге. Тука
немавме архитектонски домашен капацитет, што можеше тоа да го разбере и
реализира онака како што тој го замислуваше. Во однос на центарот на
градот домашните архитекти отидоа со натамошните детални планови и си
направија локални повикани конкурси, што потоа се реализираа. Мојата
концепција беше поинаква од таа што тогаш се прифати. Јас предвидував
да се направи еден осовински план кој во основа ќе има една барокна
концепција според која претходно и беше направен плоштадот. Така,
замислив две полни точки претставени со фонтани од левата и десната
страна на Вардар, поврзани со Камениот мост како осовина. Од двете
фонтани улиците би се ширеле во вид на зраци. На плоштадот би останале
постоечките улици, додека од другата страна тие би се движеле кон
скопската чаршија. Урбанистичката структура на блоковите што ги следеа
улиците требаа да се задржат и да се додадат нови содржини кои би се
ставиле под заштита како дел од предвоено Скопје", ја објаснува својата
визија Муличковски. ХАОС Ова не беше
прифатено. Како што вели тој, изградени се високи згради со тунелски
систем на сообраќајници. И додава, големата густина на содржини стана
евидентно неприкладна не само заради намалувањето на визурите што
порано се отвараа, туку и поради тесните улици и недостаток од
паркиралишта. Со еден збор, густината на градбата беше толку голема што
денеска градот се задушува во сообраќај. "Има места во градот
што веќе не може да се поправат и кои ги зафатил "карцином". Една од
негативностите е и лонгитудиналното проширување на градот кој веќе има
25 километри по надолжна линија. Во мојот план предвидував да се задржи
трасата на железничката пруга под Водно и старата станица и на таа
траса, што би се користела и како експресно градско метро, да се додаде
една магистрална сообраќајница која ќе се протега од Ѓорче Петров до
Драчево и натаму до Маџари", ја дообјасни Муличкоски
идејата за некое друго Скопје, сметајќи дека со ваква визија би се
избегнала сегашнава состојба- Скопје со сообраќаен и пред се
урбанистички хаос.
Даниела ТРАЈКОВСКА |
http://209.85.129.132/search?q=cache:U-XE9f8gfr4J:star.vecer.com.mk/tekst.asp%3Ftid%3D19835+%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%B0%D1%80+%D0%9C%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B8&cd=4&hl=mk&ct=clnk
Edited by La Linea - 09-Sep-2009 at 02:20
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
anDarko
Senior Member
Joined: 12-Oct-2008
Online Status: Offline
Posts: 204
|
Quote Reply
#116 Posted: 22-Mar-2009 at 14:52 |
еве една одлична статија за тоа како во Стокхолм планираат да ги ревитализираат урбаните дизајни од времето на модернизмот, слични на оние на Кензо, а кои и во Стокхолм не биле реализирани до крај а и добар дел од нив сега се анахрони на современите поимања на уредување на просторот:
5 ways to breathe new life into failed urban plans
By Nicolai Ouroussoff
Tuesday, March 17, 2009

STOCKHOLM:
City officials here have yet to announce the winning design for the
Slussen project, which aims to replace a tangle of traffic circles,
bridges, underpasses and boat locks in the heart of this city. But they
have already done us a major public service.
The five proposals in the competition, on view at
Stockholm.se/slussen, offer a snapshot of contemporary urban planning
ideas. They include a breathtaking design by Jean Nouvel, a
head-scratching proposal by Norman Foster and some intriguing work by
younger talents who are still mostly unknown internationally.
But the competition's greatest value is as a measure of just how far
many European governments have come in addressing failed urban policies
of the past. The designs all seek to breathe new life into the dead
zones created unwittingly by Modernist and postwar planners.
Built in the mid-1930s, Slussen is a prime candidate for a
re-examination of large-scale Modernist planning. Designed to link two
sides of the historic city, its concrete entry ramps curl around a
cylindrical office building before stretching over an underground bus
terminal and the massive locks that regulate boat traffic between Lake
Malaren and the Baltic Sea.
In some ways the weaving of a mind-numbing range of transportation
systems into a single integrated network made the project a tour de
force. But the structure began to deteriorate decades ago, partly
because of the poor quality of its concrete construction. Most planners
regard it as a lesson in everything that was wrong with orthodox
Modernism: endless swaths of barren concrete plazas and dank
underpasses that seemed to invite midday muggings.
The competition encourages us to ponder those values with a fresh,
unbiased eye. The most intriguing of the five designs can be separated
more or less into two categories: those that try to bring clarity and
order to the jumbled traffic systems, and those that seek to draw the
bustling energy of the old city across the site.
Mr. Nouvel's entry tries to harness that energy. He begins by
rerouting the bulk of car traffic to the west, forging a more direct
connection between southern Stockholm and the central business
district. An immense public park laid over this freeway would offer
stunning views of Lake Malaren.
The existing bridge is transformed into a contemporary Ponte
Vecchio, a pedestrian alleyway of shops and restaurants that links the
two sides of the city. A series of layered roof structures replicate
the density and complexity of the urban tissue on either side; terraces
present spectacular watery vistas. The design reflects a conviction
that the collision of ideas, even more than architectural forms, gives
cities their civilizing power.
The most impetuous challenger to Mr. Nouvel's proposal, from BIG, a
young, still relatively unknown firm in Copenhagen, treats emptiness as
a virtue rather than a vice. Like Mr. Nouvel, these architects reroute
the majority of car traffic to the west. A new pedestrian plaza is then
draped over the network of locks and walkways like a soft crumpled
blanket. A series of incisions are cut into this surface, and the
concrete fabric peels back to make room for retail space underneath.
The surfaces of these giant flaps become public bleachers where
pedestrians can sit and look out at the sea.
The contrast in philosophies is striking. Mr. Nouvel is part of a
generation of European architects whose ideas were shaped by the
student uprisings of 1968 and the collapse of old Modernist dogma.
Through his architecture, he has sought to recapture the messiness of
ordinary life that tabula-rasa planning typically erased. Rather than
smoothing over the competing forces that shape the contemporary city,
his fragmented forms celebrate tension.
The architects of BIG, weaned in the age of the Internet, seem more
interested in fashioning a fluid, integrated relationship among
architecture, landscape and public infrastructure. To them the barren
windswept plazas of early Modernism are not horrifying; they are a
source of inspiration. In an age when we are constantly bombarded with
visual noise, these architects seem to be saying that desolation can be
a refuge. If their design has a weakness, it may be that it lacks the
mix of monumental and intimate spaces that humanize Mr. Nouvel's scheme.
The rest of the proposals fall somewhere between these two extremes.
A design by the Swedish architect Gert Wingardh evokes Baron
Haussmann's grand arterial plan for Paris, substituting straight lines
for the old curves of the 1930s project. The traffic bridge is
straightened to create a more direct link to the old medieval quarter.
The city grid is extended to the water's edge. The most poetic detail
is a small pedestrian bridge whose low form seems to skim over the
surface of the water.
But the project is tainted by commercial excess. The matrix of
retail and residential buildings that spill toward the water's edge is
split in two by a giant staircase that evokes a more vulgar version of
the Spanish Steps in Rome. A towering wall of glass shops on the banks
of the lake is no more than a glorified mall.
Mr. Foster's entry also disappoints. It is dominated by a pedestrian
bridge that corkscrews up over the lake before connecting to a big
public plaza. The bridge would take forever to cross while presenting
nothing special in terms of visual experience. The plaza, roughly the
proportions of Trafalgar Square in London, is framed by pretentious
pseudo-traditional buildings that are meant to blend into the
surrounding context but only diminish it.
The cool hyperrational spaces of the final design, by Nyrens
Architects, may bring to mind Eastern-bloc architecture of the 1960s
and '70s. It is dominated by a series of sweeping terraces that step
down to the lake. A massive exhibition building sits on top of the bus
terminal, its monumental form isolated within a plaza.
But whatever you may think of the individual designs, the range of
ideas presented here will be instructive for American urban planners
entering an era of potential policy change. Government cash is nice.
But we also need government to support fresh and innovative thinking
about cities. Галерија на предлог-решенијата за урбано редизајнирање на јавните простори во Стокхолм
http://www.nytimes.com/slideshow/2009/03/16/arts/design/20090316_LOCK_SLIDESHOW_index.html
Линк до статијата: http://www.iht.com/articles/2009/03/17/arts/stockholm.php
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#117 Posted: 21-Mar-2009 at 16:51 |
остатоците на Кензо 




ул. Даме Груев Скопје - Волан - 21.03.2009
Edited by beTon - 21-Mar-2009 at 17:10
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#118 Posted: 29-Jan-2009 at 00:06 |
Архитектоне да сум на твое место би ги качил сите слики(освен ако не се премногу, тогаш најдобрите) во нишкава и секој што го интересираат да си ги симне. Или па зип фолдер и на rapidshare качи ги или нешто слично.
Секоја чест за трудот иначе. Дали макетата е достапна за јавност или? Знам дека пред некое време ја оправаа и само толку ми текнува. Има поназад во нишкава околу тоа.
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
zabegan
Senior Member
Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
|
Quote Reply
#119 Posted: 28-Jan-2009 at 22:50 |
ми се допаѓаат инфраструктурните решениа на Танге, но не ми се допаѓа како е направен мал ринг, вака недоправен е грд, но ако веќе толку бил модерен бруталистички бетон, замислете си колку забетониран ќе беше центарот, не ми се допаѓаат и други објекти, но сега немам посебен аргумент за целиот план но ако нешто ми се допадна од Танге, тоа е решението за Крушевска република и зградите околу неа
|
 |
ArchiTechTone
Senior Member
Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
|
Quote Reply
#120 Posted: 28-Jan-2009 at 22:28 |
Originally posted by La Linea
Одлични материјали Аrchitectone Многу пати сум барал материјали од макетата, и имам постирано некои што ретко се наоѓаат, но никогаш не наидов на овие. |
Фотографиите се мои, црно-бели се заради тоа што се сликани без блиц, и grain-от ми изгледа многу поприфатлив на тој начин. Ако сакаш ќе ти ги пратам во боја, имаа уште слики од макетава, ако му требаат на некој....
|
 |