build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2829303132 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #581 Posted: 31-Aug-2011 at 19:39
@Max
 
Сигурно има барем една фирма во светот која ќе биде заинтересирана да изгради трамвајска мрежа во Скопје и да концесионира со истата.
 
А што се однесува до непотребата и неисплатливост на LRT за Скопје, за тоа можеме да дискутираме кога бројот на жители на Скопје ќе престане да се зголемува по неприроден пат.
 
Град дизајниран за максимум 350.000 жители, а ги има речиси 1 милион, од кои над 800.000 живеат во градот, а над 200.000 од надвор секојдневно поминуваат низ градот, неприроден раст на бројот на жители, нема никакви ограничувања, да бевме како една златна Љубљана, каде што бројот на жители е фиксиран, ќе правевме муабет за BRT наместо за LRT.


Edited by Dexter26 - 31-Aug-2011 at 19:39
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #582 Posted: 31-Aug-2011 at 23:00

според западни анализи потребна е густина на население од минимум 60 жители по хектар за да lrt-то е исплатливо и тоа по нивни економски стандарди, додека во скопје има густина на жители од 3603,94 жители/km2[1] односно 36 по хектар (незнам колку бројкава е точна бидејќи на нет има и други 1,169.8/km2[2][3] т.е. 11 по хектар) дополнително колку и да се зголемува бројот на жители истиот посекако нема да заглави на постојнава маршута за lrt, бидејќи градот се повеќе ќе се шири, но и државата верувам ќе работи на дисперзирање на популацијата доколку сакаме да останеме Македонци наместо да се претопиме во скопјани

LRT requires a minimum population density of 70 people per hectare to be cost effective and is effective for densities of up to 140 people per hectare http://dcnonl.com/article/id42362

со постојниве статистики и стандард сега не верувам дека ќе се најде фирма по светов која во ваков систем би гледала профит, освен како што напоменав претходно ако истата не е на некој скопски иселеник со филантропски побуди, но на такво нешто ни Трифун не се нафати не па друг, а исто не ми се верува ни државата покрај толку приоритети да инвестира во вакво нешто, пологично е градот преку еу фондови да извлече средства за средишно булеварско BRT, а државата но и маркетинг агенции да го субвенционираат ваквиот систем индиректно колку да се покријат тековни трошоци како би добиле бесплатен јавен превоз http://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport  



Edited by Max - 01-Sep-2011 at 12:21
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #583 Posted: 31-Aug-2011 at 23:33
Previous
 
Западните анализи се наменети исклучиво за западните градови, од кои најголем дел се или на планина или на отворено, додека Скопје е доста посебен случај, град во котлина, опкружен со планини.
 
Демографските разлики помеѓу источните и западните градови се огромни, особено кога се врши споредба на градовите од јужен Балкан со западните градови, така да, западните анализи и не се баш веродостојни што се однесува околу тоа дали на Скопје му треба LRT или не.
 
Но сепак останува фактот дека градење на трамвајска мрежа од нула и отстапување на истата под концесија на градителот на неколку години, а можеби и децении, не е баш исплатливо за било кој инвеститор.
 
Можеби градот ќе има храброст за да побара помош од ЕУ фондовите, или да се задолжи, а владата да му биде гарант, на крајот на краиштата, градот се задолжи кај домашните комерцијални банки за да гради катни гаражи, можеби ќе има храброст да го направи истото и за изградба на трамвајска мрежа.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #584 Posted: 01-Sep-2011 at 12:10

не се сложувам за ова што го велиш во однос на проценките, бидејќи ако кај нив за нивни економски услови не е исплатлив lrt за таква густина на население, која е логиката да биде кај нас!? 

ајде доколку се најдат средства, можеби треба да се земе предвид само густината по предвидената траса, но повторно останува проблематичен просторот за трасирање, заради што и дополнително би се зголемиле трошоците! друга битна работа мислам ќе биде и атрактивноста, заради која цените на урбаниот простор околу трасата поприлично ќе порастат[1] што може да се искористи во прилог трасирањето, но затоа густината на население дополнително ќе се зголемува по оваа оска наместо да се дисперзира низ градот, евентуално трасирањето доколку оди по двата насипа на вардар можеби би довело до растеретување, но бидејќи lrt-то најчесто го користат жители кои гравитираат на 400 метри од него прашање е колку и ваквата траса е исплатлива...

се на се, јасно е дека како и до сега ќе одиме на поефтина варијанта(ако воопшто и одиме на трам), а тоа на постојнава траса нема да донесе брз шински сообраќај во градов каков што е lrt, него попрво ќе добиеме класичен трамвај кој и како таков ќе биде од корист, а особено доколку и него го направат двоспратен http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=17240#17240



Edited by Max - 03-Sep-2011 at 22:05
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #585 Posted: 01-Sep-2011 at 13:26
Previous
 
Имај милостија Max, не им давај идеи. Eeek
 
Сакавме нови автобуси, добивме двокатни автобуси кои допрва ќе видиме колку се исплатливи.
 
Сега едни сакаме трамвај, други нејќеме, но не им давај идеи па уште и двокатен да биде трамвајот.


Edited by Dexter26 - 01-Sep-2011 at 13:26
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #586 Posted: 01-Sep-2011 at 17:12

не дека ќе запнат за такво нешто, освен можеби за семинарски на тфб [1][2], но ако горивото во блиска иднина нагло поскапи вклучувајќи го тука и гасот, може да дочекаме пренамена на двокатните автобуси во двокатни тролејбуси Yes  

но доколку се проектира трамот да оди по постојниот коловоз, негледам зошто не би се одело на двоспратни трамови како би се растеретил дополнително сообраќајот, а и за средишна траса добра опција се двоспратните трамови, како истата би била порастеретена со што би се отворил простор да ја користат и автобусите, односно покрај останатите три ленти автобусите би можеле да ја користат и неа...

едноспратни, двоспратни, заеми, концесии итн. сето тоа чини многу, затоа и е нарачана физибилити студијата, да се изнајдат исплатливи и одржливи решенија за градски шински сообраќај, но зошто од надвор зар како држава немаме стручни лица, иако е прашање колку е спретна избраната консултантска куќа за издражана евалуација, и дали нивните препораки лесно би ги имплементирале проектантите и изведувачите http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=21236#21236  

 

Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #587 Posted: 01-Sep-2011 at 17:57
Тоа што на Скпоје итно му треба е една експресна линија која почнува во Ѓорче, по партизанска преку центар да продолжува по Јане Сандански во Аеродром. Ако по оваа трансверзала се направи ЛРТ независен од булеварсиот сообраќај, однсно нема семафори да чека, со што патниците од едниот до другиот крај на скопје ќе можат да стигнат за максимум 20 минути тогаш ќе се реши голем дел од транспортот на патниците во Скопје од едноставно причина што голем број на луѓе дневно транзитираат на оваа релација и порадо би користеле ЛРТ наместо да заглавуваат со нивните автомобили во гужви со други возила.
Оваа трансверзала е најбитна, бидејќи во врската со кисела вода и тие од населените места спрема водно во карпош и ѓорче ќе го имаат јужен булевар како брза транспортна врска, нешто што тие што се посеверно кон вардар неможат да го имаат.


Edited by mirakuliks - 01-Sep-2011 at 18:02
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #588 Posted: 01-Sep-2011 at 22:17
Originally posted by Max

не дека ќе запнат за такво нешто, освен можеби за семинарски на тфб [1][2], но ако горивото во блиска иднина нагло поскапи вклучувајќи го тука и гасот, може да дочекаме пренамена на двокатните автобуси во двокатни тролејбуси Yes  

но доколку се проектира трамот да оди по постојниот коловоз, негледам зошто не би се одело на двоспратни трамови како би се растеретил дополнително сообраќајот, а и за средишна траса добра опција се двоспратните трамови, како истата би била порастеретена со што би се отворил простор да ја користат и автобусите, односно покрај останатите три ленти автобусите би можеле да ја користат и неа...

едноспратни, двоспратни, заеми, концесии итн. сето тоа чини многу, затоа и е нарачана физибилити студијата, да се изнајдат исплатливи и одржливи решенија за градски шински сообраќај, но зошто од надвор зар како држава немаме стручни лица, иако е прашање колку е спретна избраната консултантска куќа за издражана евалуација, и дали нивните препораки лесно би ги имплементирале проектантите и изведувачите http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=21236#21236  

 


 
Max, вака на слика изгледа прекрасно, но каде има простор и како би се изградила инфраструктура во Скопје за нешто вакво ?
 
И најважно, дали ние скопјани сме подготвени за нешто вакво и дали ќе го цениме ?
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #589 Posted: 02-Sep-2011 at 12:51

тоа е повеќе дигресија отколку предлог, за таков концепт ќе ни треба и филантроп и футурист на власт! инаку интересна транспортна опција долниот спрат освен како патнички за стоење воедно е предвиден и за карго простор пред се наменет за патнички багаж и точаци, а горниот спрат наменет за подолги релации... па остај двоспратен па и зглобен трам... 

денес вакви нешта се реалност само по класична железница, за во град за сега се преголем залак па и во 2025, но има и почудни концепти како кинескиов brt кој реално е поадекватен за lrt концепт http://www.youtube.com/watch?v=Hv8_W2PA0rQ

не дека и кај нас нема концепти, пример булеварската жичница[1][2][3] но за ваква идеа има место само доколку е невозможно на одредена траса да се постави лрт или трам  



Edited by Max - 02-Sep-2011 at 19:31
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #590 Posted: 02-Sep-2011 at 21:10
Previous
 
Max, предалеку гледаш и тоа е добро, но гледаш години во иднината, кој знае дали воопшто ќе бидеме меѓу живите кога ова ќе стане реалност, поконкретно мислам на оваа кинескава иновација, која сеуште не е готова, кинезите допрва треба да ја дочекаат, а да не правиме муабет па за тоа кога ние во Македонија ќе ја дочекаме истата таа иновација.
 
А булеварската жичница е исто како и хеликоптерите, кога почнало сериското производство на хеликоптерите луѓето почнале да веруваат дека прашање на време е додека да автомобилите бидат заменети со хеликоптери, па еве, ништо од тоа, па така и со жичницата, Скопје доби жичница од средно Водно до Милениумскиот Крст и назад, и еве, сега идеја за изградба на булеварска жичница во Скопје.
 
Поисплатливо е монораил ако веќе се фрлаат пари за надземен превоз во воздух, отколку за булеварска жичница, побрз превоз, поголем капацитет, и пред се, поскапо се разбира. Big%20smile
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #591 Posted: 02-Sep-2011 at 21:44

не велам дека тоа се решенија за нас, нафрлам примери во кој контекст да се гледа на двоспратни трамови, а што е до монореил[1][2] тоа може да се размислува кога ептен ќе ја заглавиме урбано, но и во тој случај ќе се најде поатрактивна опција[3][4]

Originally posted by Max

а и за средишна траса добра опција се двоспратните трамови, како истата би била порастеретена со што би се отворил простор да ја користат и автобусите, односно покрај останатите три ленти автобусите би можеле да ја користат и неа...

имам превид во предлогов иако наизглед корисно, сепак бидејќи трамваите имаат послабо(подолго) кочење во однос на автобусите, секаква заедничка делба на траса може да е проблематична, иако и такви опции постојат сепак тие се од затворен и наведуван тип http://en.wikipedia.org/wiki/Guided_bus  


Originally posted by Max

но зошто од надвор зар како држава немаме стручни лица, иако е прашање колку е спретна избраната консултантска куќа за издражана евалуација, и дали нивните препораки лесно би ги имплементирале проектантите и изведувачите http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=21236#21236
 тука сакајќи да посочам на претходните консултанти, може неоправдано се сомневам и во постојните, мислејќи дека и поквалитетно и поевтино ќе поминеме доколку наши експерти од мфс и тфб ја прават студијата...   

Проектот за концесионирање лесен шински превоз во Скопје треба биде готов една година по потпишувањето на договорот. Консултантите во првата фаза треба да изработат студија за концесинирање на трамвајскиот превоз и целосна студија за трамвајски превоз во Скопје, а во втората тендерска документација за концесионирање. Покрај тоа, тие ќе се ангажираат и за деловната афирмација на проектот во меѓународни рамки, а во завршната фаза и за изборот на концесионер, како и за изработката на договор за концесионирање и негово склучување, информираат од Градот Скопје.

ЕЦ Харис лтд" е една од водечките англиски консалтинг-групации во областа на шинскиот превоз и досега имаат проектирано и реализирано многу меѓународни проекти. Вијалто консалтинг" е компанија којашто е доминантна на унгарскиот пазар за проектирање и изведба на шински линии, појаснуваат од Градот http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=30E540C49FB964478A2FD25151529CA7



Edited by Max - 03-Sep-2011 at 19:40
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #592 Posted: 03-Sep-2011 at 09:20

...Студијата и проектот кои ќе ги изработат Англичаните и Украинците ќе биде втор кој Градот го нарачува. Претходниот градоначалникот Трифун Костовски, исто така, нарача изработка на физибилити студија од француска и италијанска фирма за која, според Костовски, биле потрошени 1,5 милиони евра од градската каса.

Од Градот, пак, тврдат дека во времето на Костовски била направена само студија за три трамвајски линии, што чинело само 80.000 евра. Проектот на Костовски не бил целосен и не одговарал на инфраструктурата во Скопје, па затоа сега Градот мора да бара нов консултант http://www.vest.com.mk/?ItemID=9EADB1B2A70A4044A571C850FC6464DF

постара вест, но информацииве интересни, значи Трифун дал 80 а Коце 200 за физибилити студија, како и да е кога го читам она "само за три трам линии" влечам заклучок дека со последнава студија најверојатно ќе се предвидат повеќе, така да ни Трифун ни Коце немале намера за LRT, а и кај унгарците наведено е дека прават студија за light rail system(tram)

но пример и новиот хрватски трам на кончар во одвоен колосек ќе ги има сите карактеристики на лрт само што ќе биде нешто поспор, иако реално заради карактерот на трасата и густината на станиците можеме да ги разликуваме овие два система http://urbanist.typepad.com/.a/6a00d83454714d69e201310fe627d9970c-800wi но и цената на истиот сигурно ќе биде попристапна за наши услови него тоа што би било со лрт системот

се на се она ЛРТ од насловот на нишкава можете да го извадите, а кога ќе се адаптира градскиот железнички прстен врзан за скопско поле(тирз и аеродромот) и на него го пуштат шпанецот или некој негов современ роднина таа нишка може да се етикетира како ЛРТ  



Edited by Max - 03-Sep-2011 at 09:40
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #593 Posted: 03-Sep-2011 at 22:00

што е трам а што лрт е јасно http://rajvdb.home.xs4all.nl/lra/index.html но денешните нископодни трамваи, кои заради подобар сообраќај се трасираат вон улиците, ги имаат сите карактеристики на лрт-то, освен што имаат поголемата густина на попатни станици... можеби најдобра дефиниција за лрт е оваа to get 80% of the performance attributes of metro for 20% of its costs http://www.uitp.org/Public-Transport/light-rail/index.cfm  а ако истата е репер бидејќи немаме потреба од метро, логично е дека немаме ни од лрт!?

но ако добиеме класичен трамвај подобро е  истиот да биде со  особеностите на лрт-то како одвоена траса, што  и се истакнува низ нишкава како најдобро решение, а воедно е случај и низ други европски градови сличи  по бројност на скопје како бремен или хаг[1][2]

единствено прашање е дали концесијата е практично решение или подобро е сами да финансираме ваков проект од државни и европски фондови, а потоа средствата да се вратат преку приватизирање на системот  http://www.vtpi.org/tdm/tdm121.htm 

Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #594 Posted: 04-Sep-2011 at 14:15

Originally posted by mr bombastic

Се е ова убаво друже едвај чекам да видам нешто вакво и кај нас ама изгледа дур да биде ќе се изначекаме Ohno

чекање, прашање е колку сме спремни да изменаџираме лрт како во феникс, но и ним не им е лесно[1] за тие пари во сите региони ќе имаме лрт, но и футуристички композиции ако колска се нафати на некоја јапонска лиценца[2]... се се' може ако се сака[3] па и екстра футуризам[4]

останува да сочекаме на студијата и да видиме колку истата ќе ни биде од корист, со оглед дека за различен економски стандард логично е да важат различни претпоставки, но и економски проекции, па така нашите стручни лица нагласуваат едни бројки за исплатливост[1] по свет други[2] а ете пример во англија велат дека Light rail will not meet every transport need. It is best suited to heavily used urban corridors, where flows are over 2,000 people per hour[3]

Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #595 Posted: 04-Sep-2011 at 17:14
Reducing Noise - Modern LRV's are much quieter than the streetcars of 50 years ago. The main cause of noise with streetcars was wheel squeal around corners; modern LRV's have reduced this problem considerably through such improvements as flexible axle bogies, resilient wheels, and automatic lubrication. http://bc.transport2000.ca/debate/opinions/ad_justification.html





_____________________________


Originally posted by mirakuliks

Тоа што на Скпоје итно му треба е една експресна линија која почнува во Ѓорче, по партизанска преку центар да продолжува по Јане Сандански во Аеродром. Ако по оваа трансверзала се направи ЛРТ независен од булеварсиот сообраќај, однсно нема семафори да чека, со што патниците од едниот до другиот крај на скопје ќе можат да стигнат за максимум 20 минути тогаш ќе се реши голем дел од транспортот на патниците во Скопје

колку и да му треба, ако не се најде инвеститор или не се обезбедат средства тешко дека ова и ќе биде случај, а за премостување на раскрсниците без застој треба надземен или подземен сегмент на секоја раскрсница што е прашање како би излегло, значи тоа итно ќе потрае во најдобар случај пола, а реално цела деценија, односно за да дочекаме на еу средства ќе треба 3-4год. како би влегле во некоја програма па и нам да ни се преполови инвестицијата[1], но претпристапно мислам не даваат неповратни инфраструктурни заеми, исто така како што велат по линковите поназад ќе треба минимум 3-4год. за реализација на ваков проект, па на тоа итно можеш да гледаш како што поскоро...

градот има премногу приоритети, а приватник тешко се наоѓа за инвестиција во производство не па во транспорт, најдобро е ако државата успее да најде поволен заем, но и да ја фати еу на соживот, па така да се забрзаат работите! а може и да се изведе лрт-то едносмерно по булеварите со што би се покрила поголема територија од градот па така да е поисплатливо и за трасирање и за обем на транспорт, пример сандански-питу-партизанска еден правец а назад илинденска-делчев-асном, или по ваквата едносмерна траса би можело да се оди двосмерно со синхронизација на композициите додека едната е на џеб(вовлечена)станица другата да ја одминува во спротивен правец, може да се комбинира и како 8 односно од сандански и партизанска да се кон центар, односно сандански-илинденска и партизанска-асном, под претпоставка дека новиот мост на гоце делчев со асном ќе го завршат претходно... ако едносмерно чини минимум 10мил. евра километар, а двосмерно 20, подобро е едносмерно да се покрие најнапред поголема територија, но за двосмерно би требало да трасираме дополнително и по една коловозна лента како би се одзела третата за двосмерно лрт...

можеби лрт-то најдобро е да го оставиме како опција за поврзување на аеродромот и тирз со градот, така ќе се дисперзира и постојното урбано јадро, концетрирајки ја и економијата и населението околу попатните станици на ваквата приградска лесна железница, иако како модел е адекватен и за сред град
http://www.webgradnja.hr/clanci/laki-metro-jedino-rjesenje-za-javni-promet-grada-zagreba/317/ но подобро е ширење него збивање на градот, логично тежиштето на урбанизацијата ќе се префрли околу таквата мрежа, во таков случај може да се оди на tram-train по постојната градска железница за што би платиле само за композициите... 


The federal government is paying for about 41% of the cost of the 20-mile starter line, rest is funded with local sales taxes in Phoenix, Tempe and Mesa[1][2]

LRV cost is six times more than the bus cost with the same unit capacity[1][2]

брзиот трам во феникс чини 2.4 милиони евра по композиција[1], бременскиот трам 2м. евра по композиција[1][2][3],
додека загребскиот 1.85м. евра по композиција[1][2]
 

цената за бремен е за новите трамови http://hampage.hu/trams/TdTlite/e_bremen.html





_____________________________


за скастрување на трошоци и узурпирани визури како последица на надземна инфраструктура за напојување има две опции

1. или приземно напојување http://onlinepubs.trb.org/onlinepubs/circulars/ec058/15_02_Swanson.pdf

2. јасно или батерии (комбинирано) http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_motor#History



streetcar powered by e-Brid(TM), a propulsion technology that enables operation powered by overhead catenary or on-board lithium-ion batteries.
e-Brid(TM) charges the batteries while running on catenary power and when braking. In battery mode, e-Brid(TM) uses the stored electricity to operate at full performance without overhead wires.

The e-Brid(TM) propulsion system offers compelling advantages. Less electrification equipment and maintenance means that e-Brid(TM) saves municipalities millions of dollars in capital investment and operational costs, including $5-$6 million for every mile of catenary avoided. Eliminating overhead catenary wires allows ameriTRAM(TM) to serve sensitive historic preservation areas, or where installing overhead wires is just not practical, such as under low bridges.

Also, because e-Brid(TM) enables battery-powered operation for up to five miles, ameriTRAM(TM) delivers immediate savings through lower power consumption and also eliminates harmful greenhouse gas emissions.

What's more, ameriTRAM(TM) has a modular design allowing the length of the cars to be increased thereby increasing passenger capacity without increasing the total fleet size.
...
http://www.masstransitmag.com/news/10287832/tx-kinkisharo-unveils-electro-hybrid-streetcar-in-dallas


јал нејал триипол, што и да врви мора градот да е спремен на постојан трошок кој и баш не е мал по композија та бил трам или лрт [1] особено знаејќи ја каубојската култура на "автомобилистите" во скопје, мора да се има капацитет да се најде посиплатливо решение, можеби домашен трам од колска [2]



http://en.wikipedia.org/wiki/METRORail#Crashes [1]






Edited by Max - 08-Feb-2012 at 13:30
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #596 Posted: 04-Sep-2011 at 21:47
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #597 Posted: 08-Sep-2011 at 11:14
Трајановски не се откажал од транвај во Скопје



Град Скопје прави напори за воведување нови концепти во сообраќајот користејќи го искуството од другите евроспки градови, како што се трамвај, подземни сообраќајници и еколошки чисти превозни средства. Интензивно се работи на изградба на велосипедската инфраструктура, унапредување на системот за изнајмување велосипеди и осовременување на системот за пракирање.

Ова денеска го соопшти скопскиот градоначалник Коце Трајановски на конференцијата на тема „Решенија за одржлив транспорт во пристапните и претпристапните земји и Западен Балкан“.

Конференцијата е дел од проектот RENAISSANCE („Ренесанса“) кој, како што рече Трајановски, овозможи осовременување на јавниот транспорт преку воведување автобуси на гас, имплементирање на системот за автоматска локација на возила и поставување на првите информативни дисплеи во Скопје кои го покажуваат реалното време на пристигнување на автобусите на автобуските станици, изготвување на планскиот документ за одржлив транспорт на Град Скопје, како прв документ во Македонија и воведување на првиот Центар за управување со сообраќајот - ЦУКС.

- По согледувањето на позитивните ефекти кои ќе ги има Скопје и граѓаните со имплеменатцијата на Центарот за управување со сообраќајот, Град Скопје во моментов бара можности системот кој е планиран да функционира на 30 крстосници, со проектот да биде проширен на сто крстосници, рече Трајановски.

Тој потсети дека заради модернизација и задоволувањето на потребите на скопјани за современ градски транспорт, во соработка со Владата се обезбедени модерни нископодни и двокатни автобуси.

Според него, овие автобуси во голема мера ќе го осовременат застарениот парк на ЈСП „Скопје“

http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=996EE94B60A2AD4C9F6BA981F32C78C6
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #598 Posted: 13-Oct-2011 at 13:09

Коце го вклучи алармот - доаѓа трамвај!


http://plusinfo.cfd.mk/large_pics/2011/10/13/TRAMVAJ.jpg

Долгогодишната идеја и заложба на повеќе скопски градоначалници за воведување трамвајски транспорт по градските улици, се чини дека ќе почне да се реализира. 
Физибилити студијата е завршена, избраната консултантска англиско-унгарска фирма, до крајот на годинава или почетокот на следната, треба да подготви тендерска документација за избор на концесионер што ќе ја изгради трамвајската мрежа, ќе ја опреми со шински возила и ќе го организира и ќе управува овој вид јавен превоз. 
Градоначалникот Коце Трајановески вели деке веќе има заинтересирани компании кои ќе аплицираат на тендерот за концесионер, кои по изборот понатаму треба да изработат проект за трамвајскиот транспорт.


Сè уште не е дефинирана трасата по која ќе се движи трамвајот, но според веќе изготвената студија има неколку варијанти. Пресуден ќе биде проектот што ќе го изработи концесионерот.
Воведувањето на трамвајскиот транспорт како јавен превоз може да се реализира и по пат на јавно приватно партнерство. А, целиот проект според студијата ќе чини околу 140 милиони евра, без камата. 



http://www.plusinfo.mk/vest/18839/Koce-go-vkluchi-alarmot---doagja-tramvaj
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #599 Posted: 13-Oct-2011 at 13:12
Пред да почнеме со критики од типот дека не се сериозни кога сеуште не знаат ни по кои траси би одела мрежата итн итн.

Мислам дека е добро по секоја цена да се почне со овој проект. Мислам дека е редно да се помрднеме од нулта точка, бидејќи ќе биде многу полесно да ја шириме/ревидираме мрежата кога веќе би имале некаква основа, диспечерски центар, јазли за вртење, депоа, искуство, обучени возачи итн итн итн.....

Последен човек сум што се залага за девизата „подобро да се гради нешто, отколку ништо“, но сметам дека е навистина доста од теоретизирање на оваа тема, од кога знам за себе слушам за трамвај во Скопје и затоа мора конечно да се почне од некаде.
Back to Top
Stibera View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 117
  Quote Stibera Quote  Post ReplyReply #600 Posted: 13-Oct-2011 at 21:04
Originally posted by pbanks

Пред да почнеме со критики од типот дека не се сериозни кога сеуште не знаат ни по кои траси би одела мрежата итн итн.

Мислам дека е добро по секоја цена да се почне со овој проект. Мислам дека е редно да се помрднеме од нулта точка, бидејќи ќе биде многу полесно да ја шириме/ревидираме мрежата кога веќе би имале некаква основа, диспечерски центар, јазли за вртење, депоа, искуство, обучени возачи итн итн итн.....

Последен човек сум што се залага за девизата „подобро да се гради нешто, отколку ништо“, но сметам дека е навистина доста од теоретизирање на оваа тема, од кога знам за себе слушам за трамвај во Скопје и затоа мора конечно да се почне од некаде.


Чекај нели се направи план пред крајот на трифун кога беше градоначелник? Не може тие планови да се искористат? нел итребаше од еден крај на скопје до ѓорче петров да иде една линија? не може тоа пак да се реализира за почеток?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2829303132 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.309 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.