![]() |
![]() |
![]() |
Железници (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1314151617 69> |
Author | |||
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
||
Еве тука една долга статиjа от некоj професор за Либерализацијата на товарниот железнички пазар во ЕУ и во Бугарија. На бугарски е, но мислам има некоj полезни податоци и данни по темава.
|
|||
![]() |
|||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||
Еве уште две новости:
Од први Јануари 2010 година комплетно е ливерализиран интернационалниот пазар на железнички услуги во ЕУ (не знам дали важи за новите членки). http://www.raileurope.com/about-us/for-journalists/press-release/2009/deregulations-european-rail-north-american-travelers.html http://www.euractiv.com/en/transport/eu-agrees-liberalise-rail-2010/article-164880 Приватизацијата на ДојчеБан е одложена заради слабите понуди и пазарни околности... ех не можам сега да го најдам линкот... во секој случај продолжуваат обидите да се приватизира дел, но со поспоро темпо. |
|||
![]() |
|||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||
Па ти, бидејќи ме нападна дека моделот на државни железници бил отфрлен пред децении а јас не сум бил информиран.
Зарем не го напишав и јас ова? Јас се побунив против нудењето на "инстант решенија", особено што веќе сме ги виделе на дело во други сегменти на нашето живеење. Либерализација, ДА, но после создавање на предуслови за истата. |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Се мисли на концепт исклучиво државни железници е отфрлен.
|
|||
![]() |
|||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||
Знае некој нешто повеќе за фирмава? Пред се со каков возен парк стартуваат и чив е капиталот?
http://kanal5.com.mk/default.aspx?mId=44&egId=14&eventId=58362 |
|||
![]() |
|||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
||
Многу чудна сума за локомотива и некој вагон !!!??? |
|||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|||
![]() |
|||
Dragan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2009 Location: Tetovo Online Status: Offline Posts: 1172 |
![]() ![]() |
||
Која е таа инвестиција за железница од 500 илјади евра. Тоа е капка во море, знаете што значи железница тоа е инфраструктура на државата. Незнам дали железницата ќе се приватизируе затоа што таа се уште е државна. Ова ми личи пушти рибче фати крапче. Некој да приватизира железница за 500 илјади евра незнам коа е логиката дали после ќе се продава на парчиња или делови а секое парче да кошта по неколку милиони евра а купци да бидат странски инвеститори оваа фирма што горе е напишана засега ми личи на некаков посредник како што беше Моше Баун во СВЕД МИЛК. Незнам но стварно не ми е многу јасно.
|
|||
![]() |
|||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
||
|
|||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Ти ова озбилно? Не се работи за никаква приватизација на МЖ-транспорт за 500000 евра. Толку ли е проблем да се свати дека нема веќе МЖ-Т да биде единствениот репрезент на она што се вика железнички транспорт во Македонија. Ова е втор оператор, а споменатата сума е почетен капитал со кој стартува компанијата. Ни мене не ми е јасна до крај сумата, ама мсилам дека за почеток би биле насочени кон рентање локомотиви и вагони дали од МЖ-Т или од странство одколку директно да влезат со сопствен возен парк. А сигурен сум дека во моделот на либерализација е вклучена можноста да има влечни оператори и оператори со приклучни елементи како вагони за патници, за стока, цистерни и слично. Ако стварно се работи за либерализација во вистинска смисла на поимот логично би било да има и вакви можности што само дополнително придонесуваат и помали компании да можат рамноправно да учествуваат макар и со еден изнајмен вагон, да речеме некое средно претпријатие што има некој извоз и проценил дека железнички највеќе му се исплати да врши превоз. Пре некој ден споменав дека сакам да се обидам да презентирам поопширно како ја замислувам целосно либерализацијава, но ете на ваква можност тогаш не ни се сетив дека тоа што е локомотива и тоа што е вагон може да бидат различни фирми. Ете го надградив спектарот на идеи што ги поддржувам и застапувам. Така да незнам како би презентирал нешто дополнително што досега го немам кажано, освен ако не ми налета вака некоја финта плус преку некој текст. |
|||
![]() |
|||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
||
а смеат или можат ли да рентаат композиции од надвор приватниците, кои би ги превземала наша локомотива на граница, претпоставувам либерализација значи целосно слободен пазар или!?! ме интересира исто како ова сега би се одразило на меѓународниот сообраќај и обврската да се пријават една година однапред турите! дали приватниците можат да тераат и по меѓународни линии со свои композиции!?! исто колку е минимум почетен капитал потребен како гаранција за да се отвори ваква фирма! дали и колку е некој обрваз на почитување на транспортниот ред и какви пенали би плаќал доколку го наруши истиот!? уште побитно кој и како ќе ја контролира амортизацијата на композициите!?! |
|||
![]() |
|||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
||
Да, можат да се изнајмуват вагони од други превозници (домашни или страни) но по стандарди како UIC - International Union of Railways, домашните правила, ревизии, ....
Обврската за пријавување е за патничкиот сообраќај за негово уведување во тајмингот. Додека за товарниот не е потребно годишно пријавување, него негово најавување и се додека се држат до приавениот распоред нема проблем во домашен и меѓународен сообраќај.
Во правилникот на Агенцијата за развој на железницата не најдов некој оваков член за почетен капитал ! Секое каснење се плаќаат пенали. А што се однесува за задолжителната ревизијата на вагоните може да се врши било каде во овластени за тоа предпријатија. П.С. Страни локомотиви неможат да се изнајмат за транспорт на домашни пруги доколку не се регистрираат како домицилни. Освен како мегудржавен договор (случај со Германија и Франција и нивните ICE i TGV патнички возови) Edited by Vladimir P - 09-Mar-2010 at 12:14 |
|||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
А зашто воопшто би требало почетен капитал. Па не се отвара менувачница или кладилница каде што парите се ресурс и продукт, овдека се работи за фирма се работи за превоз. Не гледам причина да има зацртано почетен капитал.
А во законот има ли можност за вонреден превоз чартери. Да речеме на пример некој студентски сојуз се реши да склопи апсолвентска екскурзија со воз. Има ли шанси за по некој "натрапник" во возниот ред? За регистрација и технички преглед ваљда нешто слично ќе иде како патнички возила, нешто технички прегледи машински факултет и слични комбинации. А за регистрацијата на локомотиви очигледно ниту ЕУ го нема докрај решено ова прашање па сега се импровизира со меќусебни договори. А треба што побрзо да се реши што особено ќе биде битно за нас како мали држави да не мора да ги балканизираме и овие бизнис протоци туку да имаме некој готов производ по којшто ќе може да се усогласува меѓу себе, а воедно и со останата Европа. Edited by lslcrew - 09-Mar-2010 at 12:36 |
|||
![]() |
|||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
||
Почетен капитал во смисла за набавка - изнајмување на вагони, или евентуално локомотиви (иначе негде по постовите може да видите колку кошта обнова на стар вагон - локомотива). Верификација на овија средства секако е потребна ако се работи за домашен возен парк. Друга ставка ако предходните се задоволени секако е изнајмување - излагање на инфрастуктурата, за која треба да се плати.
Има можност ако се усогласи-влезе со постојниот возен ред и секако за тоа плати. (Србија тоа веќе одавна го практикува со нејзините два воза Романтика и Плави воз, кој можат да се изнајмат, за жал ние такви езотерични возови немаме кој носат пари)
Сепак не е ова автомобил за Машински факултет го одобри, Тој преглед и нарочно ревизија може да го направи МЗ-Транспорт со својот одел и фабриката за шински возила „Велес“ (Колска - Велес) кај нас или во такви претпријатија надвор. |
|||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Главна дејност на фирмата не е обрт на средства од кои ќе зема провизија и да ствара профит на овој начин. Не е кредитно биро, не е штедилница, кладилница, лото, менувачница, заложувачница, банка, казино и слично. Незнам за каква верификација мислиш, ама во однос на некаква банкарска гаранција се сложувам комплетно дека е потребна чисто превентивно да не се нарушува ликвидноста на кооперантите во случај на стечај, доцнење со исплата или слично. Јас повеќе би применил модел на долна и горна граница каде што долна граница на средства е онаа гаранција во банка што не смее да се премине и е фиксна, а горна граница да не смее да се премина повеќе од три месеци или сличен период. Односно тој бафер да служи како динамично салдо за принудно раздолжување кон кооперанти (додека фирмата се наоѓа во овој режим значи дека е со нарушена ливидност и се става под ревизија на државен орган во овој случај агенцијата додека не се врати над горна граница), а не како стечајна маса или сличен тип на мртов капитал. Можеби зборуваме за иста работа само што ја некои ја викаат почетен капитал, а всушност мислат на банкарски гаранции па не се разбираме поради погрешната терминологија. Но сепак преминуваме во финансиски прашања кои немаат некоја суштинска битност во дискусијава.
За втората ставка секако дека треба да се плати инраструктурата, не го заборавам тоа, многу нормално. За овие чартер турите, мислев на тура за организиран превоз на патници, школски факултетски екскурзии и слично, не за вакви спектакуларни завозувања. НЕмора да биде тоа некој репрезентативен церемонијален воз, него нека биде и обичен, ако има некој потреба да си го изнајми. А за регистрација и технички преглед на локомотиви мислам дека суштински не се разбираме во целава дискусија околу моделот на либерализација. Неможе еден превозен субјект на пазарот да држи монополска позиција и да треба да се контролира себе и притоа другите кои му се конкуренција. Таков модел уште на хартија е осуден на пропаст. Слична грешка што се прави со МТВ и приватните тв-а. Неможе регулативата да си остане дел од една компанија на слободниот пазар. Владимир фала што го начнавме прашањево, еве денеска уште за една гранка на либерализацијата на железницата ги проширив идеите. Затоа регистрација, хомологација и технички прегледи нема да ја врши ни еден од превозниците туку ќе иде на посебни фирми или институции кои имаат стандарди да обават вакви контроли, а притоа ќе си бидат одвоени од превозниците. Уште еден домен каде фирми можат да најдат интерес. Во однос на сервисирањето, ова е па уште една гранка од либерализацијата. Колска ќе си биде сега посебен субјект на пазарот кој ќе нуди сервис на сите превозници што имаат потреба од таква услуга. Нормално ако сака некој може да направи и втор ваков сервис, пазарот треба да го нуди како можност. Еве да речеме друг столб би можеле да бидат ланци на ресторани, кои би изразиле желба да си купат по еден вагон ресторан и да си го прикачуваат на линиите каде што сметаат дека ќе направат профит. Има милијарда домени каде милијарда фирми може да си го најдат интересот. Ако сака некој нека стави и џакузи вагон, ако мисли дека ќе има профит, пазарот мора тоа да го нуди. Секој што сака нека прикачи, притоа за тоа соодветно си плаќа на фирмата локомотива, она пак на фирмата инфраструктура и така со ред се врти парата. Она што агенцијата треба да го прави е да пази да нема окрупнување на фирми и случаеви каде што една фирма навлегува во два домени од железница, особено кај спроводниците на регулативата односно техничките прегледи. Меѓусебни договори да пожелни се нормално, но конкантенации не. Пак примерот со медиумите, каде што концентрација на медиуми на запад се третира, а кај и да е и кај нас, како недозволена состојба. Мислам дека суштествено е да се разбере што по дефиниција значи поимот либерализација и како тоа треба да изгледа, после тоа идеите сами се редат, па може да се увиди и некој добар простор за бизнис како ова со рестораните или кафуле. Edited by lslcrew - 09-Mar-2010 at 14:46 |
|||
![]() |
|||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
||
Се сложувам скоро во целост, со мали назнаки;
Чартер тура можеш и ќе можеш да изнајмиш, но тоа не се случило и нема да се случи зашто е прескапо за нас, па затоа се иде на езо-тури каде има голем број страни поклоници - возолубители (Владе Дивац плати 60.000 ЕУР за еднодневна тура по Србија со возот Романтика) За некој нов да отвори фабрика за шински возила со сите атесте за овие простори е потполна финансиска лудост кога и постојните „пропагаат“. Во контекст на делот на нешто ново имав одавна дадено до Министерставата еден проект (јас за ова пари немам) ![]()
Edited by Vladimir P - 09-Mar-2010 at 14:52 |
|||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Лани имаше една успешна приказна со вагонот за Кочо Рацин. Сега колку можеме да се расфрламе со вакви епитети е малку претерано, ама се одлепивме со еден вагон барем. Сега можоста за вакви идеи како твоите е инсталирана во системот, треба да се најде некој релизатор, а поготово за вакви езо-патувања треба да има нешто повисока субвенција од владата (освен од транспорт што е редовна субвенција за патнички сообраќај, дополнително од култура за промоција на културата за ваквата содржина на композицијата, нормално со предходно приложена и одобрена програмска содржина од министерство).
А во однос на првата работа посебно овој дел.
Edited by lslcrew - 09-Mar-2010 at 15:06 |
|||
![]() |
|||
Korsis ![]() Senior Member ![]() ![]() БАНИРАН Joined: 09-Feb-2010 Location: Бугарија Online Status: Offline Posts: 102 |
![]() ![]() |
||
Податоци за трговската размена на Република Македония. Врската кон Бугариjа е исто така и врска кон Русиjа, Турциjа, Романиjа. Земји со најголем обем на размена со Република Македонија, јануари-декември 2009 Земја / Обем во 000 САД $ ВКУПНО 7 734 643 Германија 967 879 Србија 734 646 Грција 729 181 Италија 579 685 Русија 517 553 Бугарија 459 588 Косово 324 200 Кина 292 653 Турција 291 510 Хрватска 271 061 Словенија 225 147 Свајцарија 140 533 Босна и Херцеговина 133 174 Холандија 131 957 Романија 127 813 САД 120 220 Австрија 119 382 Албанија 108 048 Велика Британија 105 402 Франција 104 007 Извор: Република Македониjа, Државен завод за статистика, 08.02.2010, година XLVIII, No: 7.1.10.02, стр. 4. |
|||
![]() |
|||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
||
Во никој случај на јасли на државата, но дека нова да се отвори како што реков е лудост.
Врочем ќе останат оние како Кончар кој го сватиле новото време и на време исцицале од државата и се приватизирале, но да се разбереме МК е премала за да и овие опстануват а за од надвор да се добие работа без современа технологија и техника - читај инвестиција НЕМОЖНО |
|||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Па затоа постојат кредити. Ако се сериозна компанија ќе земат кредит за нова опрема, обуки. Ќе си ја реформираат и работната сила, вишак вработени, млади инженери и слично. Ако сакаат како инјекција може да биде и влез на странски капитал во одреден процент. Тоа што Кончар заловиле нешто во матно е сосема друга работа. Барем тоа е најнепосакуваниот начин да се дојде до капитал во нормални држави, за разлика од нас кај што е еден од поценетите начини за доаѓање до капитал како последица на лошо искуство. Затоа што ова е еден од позастапените начини кај нас, затоа и многу луѓе сметаат дека тој е единствениот начин, па одтаму тезата дека времето е пројдено и сега неможе ништо да се направи. Тоа што еден будала ќе расипе, сто паметни сто години неможат да го опраат, затоа и такво мислење владее. На народов му е нанесено сраотно лошо искуство и сега има проблем да го свати новото време, а воедно од што се плаши потсвесно го почитува ваквиот начин на доаќање до капитал. Модуси во денешно време има милион. А тоа што Македонија е мала не е воопшто битно ако фирмата е сериозна и има намера да цели кон регионален пазар. Всушност и тоа е ЕУ, регионализација наспроти држави, односно државни пазари. Е сега ако менаџерите на компанијава ги лаже паметот да мислат заглавени во стариот систем и сакаат да си се учипат на државата како доенче, тогаш ништо не прават, а ако се сериозни и имаат намера да водат сериозна компанија ќе размислат добро. Затоа никогаш не е доцна за нова компанија. А конкретно Колска нема да остане така баталена, пазарот ќе го направи своето. Ако не се реформираат ќе пропаднат и на крај објектот и опремата ќе ги купи некој друг што има намера да води ваква сервисна компанија, така да празен нема да остане, прашање е само колку време ќе паузира со работа.
Edited by lslcrew - 09-Mar-2010 at 16:15 |
|||
![]() |
|||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
||
малку и ја ќе се вмешам со оглед дека и ја почнав, па ред е и да посочам од каде моите недоумици! значи со основачкиот влог го подразбирам како бонитет на компанијата која влегува на пзарот, а со цел осигурување од разноразни шпекуланти, осигурување од банкрот врз основа на кој влог потоа државата би си ги наплатила своите побарувања итн. истото е и со авио компаниите, неможе кому се му се сонило со никаков капитал да влета на пазар под изговор дека ќе изнајми авион итн. друга работа која се наметнува дали и колку ќе има агенција која ќе издава атестирани лиценци, како што е случај со сите видови на транспорт каде има овластено државно тело кое врши ревизија на сите процедури вклучително и сервисите, пример кај нас во авио сообраќајот што е АЦВ (Агенцијата за цивилно воздухопловство) која заради неадекватен сервис на матовиот боинг во белград им го приземји авионот и лани а потоа заради немамирени обврски кон државата мат е со скршени крила та се очекува стечај месецов друго споредбата за некаков монопол на пазарот не е соодветна што ја направи лсл, споредбата во случајов ти е демек ако концесионер на пат(пруга) има своја транспортна компанија(композиција) дека тој не смее да излезе и да вози по својот пат(својата пруга), мислам доволно е воочливо дека споредби со медиумскиот простор не се потребни а особено што мтв ги перцепираш како совет за радиодифузија, не СРД е исто што и АЦВ во воздухопловството, или утре друго државно регулаторно тело т.е. агенција задолжена за спроведување на одредбите во железничкиот сообраќај... претпоставувам за ова кај железницата ќе биде одговорна http://www.arpz.mk/ но допрва ќе треба да се види што, кој, каде и како ќе може како приватник по нашите пруги! а за приватниците велите кој им е ќарот, па само во товарниот транспорт колку ќе имаат можност да бркаат евтини понуди, сетне и патничкиот ветува, но мора прво да се среди инфраструктурата, во тој случај верувам дека ќе се распали квалитетно по пругите т.е. современи композиции, а со што и ќе омасови употребата на железницата, само К8 да ја среди поскоро власта па ќе рипне нагло патничкиот транспорт во железницата! |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1314151617 69> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |