![]() |
![]() |
![]() |
Квалитет на воздухот во Скопје |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 42> |
Author | |
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Заборавив малку повеќе да објаснам околу моторните возила и сообраќајот. Морам да кажам дека одлуката со која се овозможи увоз на половни возила од Европа со ниски еколошки стандарди на моторот беше катастрофална грешка, огромна грешка. Просто, им го собравме ѓубрето на Европејците. Со исклучок на возилата за јавен превоз и оние со повисоки еколошки стандарди. За мене се‘ под Еуро 4 е низок еколошки стандард... Друга работа.... техничкиот и регистрација... дај нека донесат некој закон да не се регистрираат возила со пониски еколошки стандарди, еве граница нека е и Еуро 3, нека не е Еуро 4, ама со тек на време нека се качува... Европа почна со Еуро 6ка, а ние уште неможеме да обезбедиме целосна Еуро 4ка, ма каква 4ка, тројка дали имаме... Потоа околу сообраќајот... аман веќе, до кога ќе се полни центарот со возила, па и не само центарот... Скопје треба да се подели на зони.... Пешачки центар, Ограничен со наплата за влез поширок центар, и за пошироката околина, регулирано со данок на загадување вклучен во регистрацијата... или немора да е вака.... како било нека е ама нека се регулира... Пример во Италија имаат некој вид на градарина, кога влегуваш во град си плаќаш одредена сума за одреден период. Рим е одличен пример... иако така е и по другите градови... Во секој случај, центарот треба да ни биде пешачки.... нека се шири пешачката површина, немора веднаш, ама нека се шири... Потоа околу самиот сообраќај... подобро регулирани раскрсници, аман веќе, нека го пуштат тој долго зборуван центар за регулирање на сообраќајот... испоставија камери, и така си стојат... потоа воведување на нови видови раскрсници, подземни, надземни, какви сакаат... клучки, на две нивоа, на три нивоа... само нека се реши застојот во сообраќајот во градот... подземни сообраќајници.... ама ја згрешија со онаа КЈ Питу - Илинденска, ама ај ќе видиме, може ќе ја биде.... во секој случај што повеќе подземни сообраќајници, толку подобро, секако добро испланирани, не кај ќе ни стигне да градиме, ако воопшто и можеме И јавниот превоз, грешат со трамвајот, ама ај.... поголем процент од јавниот превоз на струја... толку подобро... нека земат и тролејбуси ако е потребно... некои нови изуми... што сакаат нека прават.... нека биде на струја.... дали ЛРТ, дали Метро, тролејбус, обичен трамвај.... нека биде... ама да функционира... а не да прави само полошо во сообраќајот а со тоа и во екологијата, односно на клавитетот на воздухот во градот... Или пак нека одат со гасифицирање на автобусите и/или повисоки стандарди (Еуро 5), добро ај со новиве... па некако подобро е... ама кога тогаш пак ќе треба да се инвестира... И многу многу инвестиции во велосипедската инфраструктура... ама озбилно... мора... И дајте луѓе користете велосипеди.... Не е Скопје којзнае колку голем град, Аеродром Карпош се стига за 30-40 минути, со подобрa инфраструктура може и побрзо.... исто, дури и побрзо можеби од 15ката И набака на повеќе градски велосипеди... а и во индивидулна сопственост... И така, за друго понатаму.... Edited by FoSsiL - 24-Nov-2011 at 18:27 |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Добро е... денес... падна под 500, ама пак е над 300 и е прилично висок.... Сегашен квалитет на воздух 24 Ноември 2011 17:20 часот Сегашно ниво: 372 PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 521,67 SO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
25,89 NO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
29,63 CO [mg/m³] 8 час. просек ---> 3,47 Вредности од изминатите 12 часа |
|
![]() |
|
Supervisor ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Jan-2008 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 1220 |
![]() ![]() |
Фосил многу филозофираш
![]() |
|
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
|
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
европски метрополи(Милано на пример) овојо проблем го решаваат со забрана на движење на моторни возила во централно градско подрачје.Не е проблем Фосил тоа што се увезоа возила со еуро1 и 2,туку што има премногу возила на улиците.кога студирав во Скопје во средината на 90-тите немаше волку коли на улица,а како пример наведувам дека беше чест случај да се види трка на југовци на партизанска среде бел ден,што денес е незамисливо со оглед на тоа колку коли има.сега за релација Тафталиџе-Чаир треба најмалку 1 час а тогаш 15-20 минути.е тука се ствараат вишокот на издувни гасови.
посебна приказна се таканаречените ЕУРО норми кои се утврдуваат кога колата е на ваљаци во тест полигоните и кога симулираат градска вожња-не е тоа вистиски показател,се `вози` со мала туража рамномерно.при секое додавање на туража сликата е друга. Друг пример-спортските коли со помоќни мотори кои во Скопје ги има не баш малку(нови),при нормална вожња генерираат над 500 грама ЦО2 на километар што е многу и за Југо,значи паѓа во вода увозот на половни возила,а и тогаш југо9берз еуро норма) се заменило со Голф3кој е со еуро2 норма-разликата е 2 класи |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Да тоа е точно. Дека во градска вожња се испуштаат повеќе издувни гасови отколку на мерење на технички, но кога мерат, мерат тоа што го покажува таму, и во секој случај потоа соодветно количината на издувни гасови се зголемува. Што сакам да кажам. Да, ќе покаже помалку. Но кога мерат пример Еуро 3 и Еуро 4, Еуро 3 повеќе ќе покаже на технички од Еуро 4, но истото ќе биде и кога овие две возила ќе се најдат во градска вожња. Така да сакам да кажам дека дали на технички, дали во градска вожња многу е неверојатно Еуро 4 да покаже повеќе од Еуро 3. Но кога веќе би се поставиле граници на Еуро 3, во тој случај ниту Голф 3, ниту Југо-то не би се нашле на македонските патишта. Увозот на автомобили, не само поради ниските Еуро стандарди (што и немора да е дефинитивно, најверојатно се увезле и автобмобили и со над Еуро 3), туку многу повеќе поради увезената количина, бројот на возила, е голема грешка. Можноста да се купи автомобил по ниска цена, го зголеми бројот на луѓе кои поседуваат автомобил, а со тоа и воопшто бројот на автомобили на македонските, или во случајов, скопските патишта. Со тоа секако се зголеми и загадувањето на воздухот, и тоа од два извора, директно од самото генерирање повеќе издувни гасови поради поголемиот број на возила во сообраќајот, и индиректно поради поголемиот застој, кој дополнително ја зголемува потрошувачката на гориво, а со тоа и создавањето на издувни гасови. Од економски и социјален аспект увозот е најверојатно потполно оправдан, но се паѓа на сметка на екологијата на градот. А околу стандардите. Ги спомна спортските автомобили, и тоа е точно. Но исто како во случајот со Еуро 3 и Еуро 4. Не важен изгледот на возилото, може и Југо и Фичо да е, но ако има мотор кој задоволува параметри на Еуро 3, тогаш би можело да се најде во сообраќај. Истото и за спортски, иако не верувам дека тоа така би било. Во тој случај истото важи и како и тоа сега, поголема кубикажа, поскапа регистрација. Но и дополнителна такса, како данок на загадување. Кој има пари за спортски автомобили би имал и за ова. Не се разбирам многу во ова... но во секој случај треба да се направи нешто... околу автомобилите и сообраќајот... Пс. Мислам дека околу ова стандардите, најмногу се работи околу катализаторот... па еден катализатор да неможат да сменат.. |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
дека не е све до ЕУРО стандардите покажува и испитувањето дека една крава???????произведува стакленички гасови колку 17 коли со еуро5 стандард,а авион колку 100 коли.за нив се премолчува затоа што се има колективна потреба од нив,а колите се луксуз па затоа на нив е најлесно да се удри.
а за регистрирање на коли во цел свет важи правилото дека таа кола треба да ги исполнува техничките параметри како во моментот на производство-т.е.Москвич ако се направи ремонт на моторот нема можност да не се регистрира,може само да му се воведат еколошки такси рангирани према еуро стандардите(најскапи без еуро,најевтини за електрични коли) како во Италија |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Па, да најверојатно си во право. Немој да ми замеруваш, јас немам големо познавање како се поставени прописите за регистрација и стандардите, но нудам начини како би можело да се реши проблемот со големиот број на автомобили и загадувањето на воздухот. И се согласувам околу еколошките такси, многу паметна работа е тоа. А околу кравата Edited by FoSsiL - 24-Nov-2011 at 21:25 |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
![]() друга ваква нелогичност е форсирање на коли на струја кои се полнат од штекер на куќна инсталација,а која струја воглавном доаѓа од термоелектрани кои се најголеми загадувачи на воздухот каде коеф. на полезно дејство не е поголем од 40% или од биогорива каде за 1 kwh енергија добиена од биогоривото се трошат 0.8 kwh енергија во погонот за производтство на горивото,а поскапувањето на храната е гратис Edited by gjoko - 24-Nov-2011 at 22:03 |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Но ѓоко, јас не спомнав ни електромобили ни био-горива, и не сум екологист. Јас само кажувам дека загадениот воздух ми пречи. И давам примери како може да се реши, ако има подбри решенија, јас немам ништо против, само нека биде почисто. Сум читал дека за изработка на батериите се ископувал Неодиум кој пред обработка или што и да е, е радиоактивен и дека неговото ископување е еколошки неоправдано. А воедно суми некако против био-горивата. Баш од тие причини ти што ги спомна. Но сум за едно нешто сигурно, велосипедот. |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Во Аеродром се диши. Центарот најверојатно исто, но еве податоци Сегашен квалитет на воздух 25 Ноември 2011 00:26 Сегашно ниво: PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 369,87 SO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
13,04 NO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
15,92 CO [mg/m³] 8 час. просек
--->
2,54 Вредности од изминатите 12 часа |
|
![]() |
|
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
Северен ветер ќе не' спаси од аерозагадувањето
Во Скопје, конечно, ќе се дише полесно по неколкудневните алармантно високи вредности на прашина Сања Наумовска Расчистување на маглата со продор на северен ветер во текот на викендов ќе го намали загадувањето на воздухот во Скопје. Во градот, конечно, ќе се дише полесно, по периодов кога вредностите на прав се алармантно високи, особено во централното градско подрачје. Како што информираат од Управата за хидрометеоролошки работи, облачноста и маглата ќе почнат да се намалуваат уште попладнево, а од утре изутрина многу повеќе ќе се почувствува расчистувањето на небото. Свежиот воздух, очекуваат метеоролозите, ќе продре и во приземните слоеви и ќе ја расчисти маглата, за која деновиве се залепија сиот смог и градската прав. До крајот на идната недела не се очекуваат магливи денови, велат во УХМР. Според податоците од мерната локација во Центар, вредностите на најопасните загадувачи, јаглеродниот моноксид, сулфурниот диоксид и азотните оксиди и вчера беа во дозволените граници, а загадувањето со прав и натаму е близу максималните вредности, но, сепак, за 200 единици помало од пред два дена. Иако ветерот е тој што овојпат ќе не' спаси од аерозагадувањето, скопјани, сепак, ќе мора да менуваат некои свои навики, предупредуваат експертите. Факт е дека живееме во град со местоположба погодна за магливи зими, поради што мора самите да внимаваме на квалитетот на воздухот. Аерозагадувањето не е новина во Скопје, но граѓаните и понатаму, по поставувањето на мерната станица со која постојано има увид во вредностите на загадувањето на воздухот, не се откажуваат од навиката сами да се возат во автомобил. Иако е познато дека индустријата и густиот сообраќај се најголемите причинители на аерозагадувањето, во секој втор автомобил на скопските улици се вози само возачот. „Скопје до некаде веќе се ослободи од еден голем загадувач, старите автобуси на ЈСП, со купувањето на новите возила што се поеколошки. Но, сепак, евидентно е дека и граѓаните мораат да внимаваат, за секоја ситница да не палат автомобил, бидејќи истиот воздух самите го дишат“, препорачуваат експертите. Препорака да се избегнува излегување, особено за најмладите, за чувствителните и за хронично болните вчера даде и градоначалникот Коце Трајановски. Тој ги посоветува што помалку да излегуваат од дома и физички да работат на отворено, се' додека не се намали загадувањето. „Во постојан контакт сме со Министерството за животна средина и со УХМР. Ги следиме податоците и препораките што најавуваат скоро расчистување на времето и подобрување на состојбата со загадувањето на воздухот во Скопје“, изјави Трајановски. http://www.time.mk/read/57e152518a/00d3515ca9/index.html |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Сегашен квалитет на воздух 25 Ноември 11:23 Нездрав за осетливи групи граѓани Сегашно ниво: Сегашни вредности на полутанти PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 166,73 SO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
24,78 NO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
13,38 CO [mg/m³] 8 час. просек ---> 2,07 Edited by FoSsiL - 25-Nov-2011 at 11:31 |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Сегашен квалитет на воздух 25 Ноември 2011 15:20 часот Квалитет на воздух Умерен Сегашно ниво: PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек
--->
133,24 SO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
39,55 NO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
23,14 CO [mg/m³] 8 час. просек
--->
2,18 Вредности од изминатите 12 часа |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Сегашен квалитет на воздух 25 Ноември 2011 21:10
Квалитет на воздух Умерен Опис за нивото на квалитет на воздух Сегашно ниво: PM10 (прашина) [µg/m³] 24 час. просек ---> 122,91 SO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
16,05 NO2 [µg/m³] 1 час. просек
--->
16,97 CO [mg/m³] 8 час. просек
--->
1,95 Вредности од изминатите 12 часа |
|
![]() |
|
Macedonicus ![]() Senior Member ![]() ![]() Google Maps: Regional Expert Joined: 29-May-2011 Location: Czech Republic Online Status: Offline Posts: 398 |
![]() ![]() |
Има едно и единствено решение кое ги опфаќа овие точки:
1. Фабриките во Скопје да се дислоцираат подалеку од градот 2. Да се постават пунктови за напојување со електрична енергија за електричните автомобили како што неодамна поставија во Загреб (а тоа е веќе одамна практика во Европските земји). 3. Да се форсира велосипедизмот и да се направат повеќе патеки за велосипеди. (идејата ми е велосипедите да ги заменат автомобилите) Знам дека ниедно од горенаведениве кај нас не се изводливи но сепак тоа е решението. Edited by Macedonicus - 30-Nov-2011 at 23:54 |
|
ಠ_ಠ
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
ШОКАНТНО: Скопје е најзагаден град на светот!![]() Скопје и дефинитивно е најзагадениот град во светот. Според податоците на Светската здравствена организација од пред извесно време, во светот најзагаден е градот Ахваз во Иран со 372 микрограми ПМ10 прашина на метар кубен, но во моментов според веб страницата на Град Скопје – „Скопје дише„ во главниот град на Македонија оваа прашина е застапена со 433 микрограми на метар кубен. Инаку границата на СЗО за ПМ10 е 50 микрограми на метар кубен воздух. Статистиката на светот вели дека градови во Иран, Индија, Пакистан и Монголија имаат најлош квалитет на воздухот. Најзагаден воздух во светот има иранскиот град Ахваз, а според СЗО, најздрав воздух има во делови од Соединетите американски држави и Канада. Микроскопските честички, наречени ПМ10, можат да се вгнездат длабоко во белите дробови и се многу канцерогени, соопштуваат од СЗО.
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
Тоа што е мерено во Иран е кумулативна средна вредност на годишно ниво, а не моментална. Ова се неколкуте критични денови во Скопје што сега се на пик и неможе вака да се манупилира со информацијава, смешно е. Не ми се јасни, дали мислат дека имаат ексклузивна вест или од незнаење направиле ваква смешна споредба. Ако сакаат да го бараат Скопје, нека го побараат во истиот тој список што го нашле и тој градот во Иран, ако е Скопје град кој со своето загадување вреди да се стави во тој список, сигурно ќе го има. Пред неколку месеци јас памтам вест, дека Тирана беше најзагаден балкански град.
Edited by lslcrew - 04-Dec-2011 at 09:25 |
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
http://www.who.int/entity/phe/health_topics/outdoorair/databases/OAP_database_8_11.xls Чисто заради објективност, еве го списокот, за Скопје има податок од 2008 за ниво 80 на годишно ниво.
А еве и некои матерјали за Европа. http://www.eea.europa.eu/themes/air/airbase http://www.eea.europa.eu/themes/air/airbase/map-statistics Е ова е веќе непријатна слика. ![]() ![]() Edited by lslcrew - 04-Dec-2011 at 10:53 |
|
![]() |
|
HugoGoulding ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 05-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1304 |
![]() ![]() |
Слабо не сме единствени во Европа, и тоа кај најмали по квадратура, со 5 триаголничиња.
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 42> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |