![]() |
![]() |
![]() |
Квалитет на воздухот во Скопје |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3132333435 42> |
Author | ||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||
Овде се измешани лончињата. Коментарот на дечкото што бил на состанокот за квалитетот на воздухот е отрезнувачки и кажува многу работи, ама нема апсолутно никаква врска со гасоводот. Исто така и сечењето на одредена количина шума долж трасата на гасоводот воопшто не го минимизира огромниот позитивен еколошки ефект што гасоводот може да го има. „Касапење на Водно“ не воопшто соодветен збор со оглед дека станува збор за помалку од два хектари шума, а од друга страна имаме неспоредливо поголеми позитивни ефекти. Во секој случај шумата може и треба да се надокнади и тоа повеќекратно! Она на што треба да се внимава е дали на терен изведувачите доследно ќе се придржуваат до новата максимална ширина на коридорот од 10 метри (значи да се осигураме дека сечата ќе биде ограничена во рамки на тоа што е соопштено) и да се бара веднаш да објават обврзувачки документ и план за пошумувањето што го ветија (да видиме за колку хектари се работи и кои се локациите) и да се врши притисок тоа пошумување да почне веднаш при првата прилика кога климатските и другите природни услови се поволни за негово спроведување. Во однос на тврдењето дека гасот ионака досега не се користел во Скопје, иако постоел гасовод, тоа не е точно. Таму кадешто имаше можност за воведување на гасот веќе значително се користи (топланите кои инаку порано користеа мазут, како и повеќе поголеми индустриски субјекти, веројатно и помали индустриски капацитети но за нив не знам конкретни информации). Понатамошна гасификација долго време не беше можна во поголем обем затоа што претходната власт освен неколку глупости, не направи ништо друго во правец на изградба на дистрибутивна гасоводна мрежа во Скопје. Без дистрибутивна мрежа не може да има гасификација. Тврдењето дека изградбата на гасовод кон Тетово, Гостивар и Кичево немало да го намали загадувањето во Скопје (не дека два хектари шума што може да се надокнади треба бидат пречка за гасификација на региони со над 300 илјади жители) исто така не е точно. Географијата е таква што загадениот воздух од овие градови сигурно во голема мерка го наоѓа патот и до скопската котлина. Ако таму се намалат изворите на загадување, тоа ќе има позитивен ефект не само таму, туку и во Скопје и во други градови. Цело време се зборува за негативните страни од изградбата на гасоводот (мада тоа во реалност се сведува на сечење на релативно мала површина шума), но алтернатива не се кажува. Значи која е алтернативата? Гасоводот воопшто да не се гради? Или гасоводот да се гради по друга траса, за што ќе треба многу повеќе време и многу повеќе пари, а сигурно и по друга траса ќе треба да се сече шума и да има некакви други негативни еколошки ефекти. Значи има ли подобро решение од сегашното? Тоа е прашањето. Edited by Cloverstack - 26-Aug-2018 at 19:33 |
||||||||
![]() |
||||||||
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
|||||||
...што гасоводот може да го има.
Од целиов твој текст погоре, ова е клучното, нешто што не се случува во реалноста. Не знам колку чест посетител си на Водно, но токму реонот каде што е планирана сечата е една од најдивите страни на Водно, со целосно густа шума, единствено со една козја патека која тргнува од селото Нерези и се поврзува на поголемата патека Водно-срт Водно-Матка. Овој гасовод ќе остави траен белег на оваа наша локална планина, поголем од патот кон Сончев Град. Не е вкусно да релативизираш дека се работи за „безмалку два хектари“ шума, кога еве една проста математика: ако се работи за 10 метри должина на трасата (по која би се придржувале по ново), а треба да помине најмалку 4 километри во ваква шума, тогаш се работи за точно 4 хектари. Да, гасот се користи од некои топлани и некои индустриски капацитети, но каде е мрежата до домаќинствата, која сигурно ќе се гради со години, како што и истото ќе се случува во Тетово и Гостивар, со што не дава гаранции дека сечата на Водно ќе го намали загадувањето во овие градови и во Скопје (по твојава логика) во следните 3-4 години, туку напротив ние ќе си останеме со искасапена шума и можност за ерозии. И секогаш ме нервира моментот кога се зборува дека нешто ќе се надокнади, никој не прашува каде тоа ќе се надокнадува, во градското подрачје или на Ајватовски Рид, или пак Соње, или пак, дали новозасадено дрво е исто како децениско. Не сум јас најпаметен, но еколошките групи понудија алтернативи во нивните последни изјави за печат и можеше да се најде заедничко можно решение ако се сака. Едните го почнаа копањето, другите ќе го доуништат, па така следен пат Водно не само кај Рамстор, ќе ни дојде во двор на сите. |
||||||||
![]() |
||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||
41°57'37.96"N 21°19'51.25"E . Во секој случај не знам зошто субјективното доживување на некоја козја патека ја прави
оваа шума повредна од шумата на 50 метри од неа која ќе остане, или повредна од
реализација на толку значаен проект како гасоводот.
А зошто доцни дистрибутивната мрежа и зошто би било вон памет да се блокира изградбата на магистралните гасоводи поради тоа, пишав погоре.
Она на што навистина треба да се сконцентрираме е ветеното пошумување за компензација да се оствари најобемно што може, најбрзо што може, и сето тоа да биде квалитетно направено. Ова е една од клучните точки каде сега треба да им се виси над глава и да се врши притисок.
Има ли некаква дефинирана алтернативна траса? Има ли сериозна проценка на трошоци? Има ли сериозна проценка на дополнително време што ќе се потроши во планирање, подготовка на техничка документација, експропријација и изградба по некоја таква траса? Има ли, на крајот на краиштата, алтернативна траса со сериозна проценка на негативните ефекти по животната средина?
Ајде да видиме некоја конкретна алтернатива, па да дискутираме која опција е подобра. Значи не само приказни, туку сериозна алтернатива, поткрепена со аргументи и бројки. Edited by Cloverstack - 27-Aug-2018 at 01:31 |
||||||||
![]() |
||||||||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Па за почеток веќе постои гасовод кој поминува низ Скопје, а домаќинствата и онака не го користат бидејќи никој не се позанимавал сериозно со гасификацијата на градот. Не би било проблем да се изврши надградба на тој постоечки гасовод, која би одела кон Тетово, а од таму и кон Гостивар. И онака низ градов врие од багери и градежни активности кои си траат со години, па раскопаните улици и пешачки патеки нема да бидат некоја новост. А дали воопшто размислуваш на долгорочните последици од сечењето на шуми на Водно, без разлика дали се 2 хектари, 4 хектари или било колку хектари ? Навистина мислиш дека плавите жолтици се нешто поарни од пвеводбениците, само бидејќи не лупаат споменици и административни згради каде ќе им текне ? Друго што се смени ? Сите ветуваат брда и долини кога се во опозиција, а кога ќе се закачат за власт, ветувањата си летаат низ прозор.
|
||||||||
![]() |
||||||||
alexsend ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 11-May-2011 Location: Скопје, Центар Online Status: Offline Posts: 2086 |
![]() ![]() |
|||||||
Цивилиѕациски е проблемот. Не е социјален! Што е следно ќе се исклучиш и од евн утре! Претходно е ѕборено на форумов многу ѕа ОХИС и останатите работи кои ги набројуваш, сите сме сложни ѕа тоа, нема да се повторуваме во секој нареден коментар. Не ги превртувај ѕборовите, тоа во партија може ќе упали кај 8мо оделенци. Или да ја ѕаклучиме темата ако е се кажано! Нема ѕа што да дискутираме повеќе, така... А гасоводот кој го има во Скопје е примарна мрежа и се додека не се иѕгради секундарна е неупотреблив. Нормална власт ќе работи на тоа со години, а не да стагнира. Гледам колку км гасовод се иѕгради годиниве нанаѕад. Edited by alexsend - 27-Aug-2018 at 08:04 |
||||||||
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
|
||||||||
![]() |
||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||
@Alexsend потпис од мене. Се согласувам 100% дека проблемот е цивилизациски. Секако, државата мора да ги следи и контролира овие индустрии како производство на топлина. Ако ни е државен приоритет да имаме чист воздух тогаш, можеби тука треба да има субвенции за корисниците или за самото производство. Она што се случуваше со Топлификација во периодот кога сите се гасеа беше катастрофа. @Clover аргументите ти се некаде во ред. но. Зошто токму преку Водно? Како воопшто дошло до планирање на гасовод преку најзначајниот еколошки и рекреативен капацитет на Скопје? Ако чини време и пари, нека чини. Впрочем тоа ни е стилот. Но местото на гасоводот не му е таму. |
||||||||
![]() |
||||||||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Сакаш да кажеш дека државата мора да го следи и контролира и мојот котел на пелети за домашно парно греење, на кој се грејам од зимата 2012/2013, откако претходно се исклучив од Топлификација бидејќи сметката за месец април 2012 изнесуваше 7.000 (СЕДУМ ИЛЈАДИ) денари за 4 собен стан од 90 метри квадратни ? Патем, ова не беше сметка заедно со неплатени долгови, туку сметка за само еден месец. За тие пари требаше цевките да пукаат од горештина, а не да се покривам со ќебе среде зима. Сакаш да кажеш дека мојот котел на пелети за домашно парно греење ја загадува околината повеќе од Макстил и останатите загадувачи од тешката индустрија, па затоа треба законски да бидам обврзан да користам централно парно греење од Топлификација/БЕГ/ЕЛЕМ/ГЕС ?
Единствен кој ги испревртува фактите како осмоодделенец на темава си ти, со тоа што продаваш приказни и бајки за деца од типот "живеењето во централни градски подрачја е привилегија" и "проблемот е цивилизациски, а не социјален". Кој е твојот пример за урбано подрачје во кое задолжителна е` употребата на парно греење за жителите во централното градско подрачје ? Колку изнесува просечната нето плата на жителите на тоа централно градско подрачје ? Изминативе два дена ја продаваше приказната дека живеењето во централни градски подрачја е привилегија, денес ја продаваш приказната дека проблемот е цивилизациски. Ај да видиме утре која приказна ќе ја продаваш.
Edited by Dexter26 - 27-Aug-2018 at 13:41 |
||||||||
![]() |
||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Кај нас ништо не се мора, затоа и немаме ништо. Не мора да се користи јавен превоз, не мора да се почитува лентата за јавен превоз, не мораат да се почитуваат урбанистички планови итн. Исклучувањето од топлификација беше грешка, пред се индуцирана од приватизацијата на Топлификација и од однесувањето на менаџментот. Не велам дека проблемот потекнува исклучиво од граѓаните. Но отпор кон такви колективни системи нема да не одведе никаде. Одлика на сите високоразвиени европски земји (скандинавија, бенелукс, германија) се токму таквите колективни системи и нивното прифаќање и искористување од страна на граѓаните. Ако колективниот систем е искористен само од дел од потенцијалните корисници, тогаш тој станува уште понеодржлив. Некаде прочитав дека БЕГ има некоја кампања каде тие го покриваат повторното приклучување во мрежата. И тоа е добар пристап, т.е. добар почеток. Незнам како ова ќе функционира во однос на новото ЈП на Град Скопје кое треба да се занимава со истата дејност. Редно е да се средат тие работи еднаш за секогаш и да има квалитетна социјално одговорна контрола од Скопје или државата за да не се случи повторно катаклизмата кога сите се гасеа. Работата не е или/или (ние или големите загадувачи), сите допринесуваат во оваа катастрофа и борбата треба да е на сите фронтови. ОД домашно греење, средување на возниот парк (по град сеуште прдат ТАМчиња 40 години стари со дизел мотори кои генерираат загадување како фабрички оџак), јавен превоз, големи загадувачи, зазеленување итн.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Од факторите кои ги наброја, а кои придонесуваат за загадувањето, единствено домаќинствата се - до некаде - посебен, односно индивидуален фактор, додека сите останати фактори кои ги наброја се` институционални фактори. Лентата за јавен превоз треба да биде денивелирана и изолирана од останатиот сообраќај. Урбанистичките планови се` во надлежност на општинските власти, кои се избрани од страна на граѓаните, но сепак одговорноста на крајот паѓа на општинските власти. Нели плавите жолтици ветуваа живот за сите ? И сега тие кои гласаа за нив се криви бидејќи продолжуваат по истиот пат на нивните претходници ? Истото важи и за јавниот превоз, старите ТАМ камиони и сите останати загадувачи - сето тоа е во надлежност на градските и општинските власти, а не на тие кои ги изгласале и им дале власт. Јас не се исклучив од Топлификација за да демонстрирам отпор, туку се исклучив бидејќи добивав услуга со катастрофално лош квалитет за екстремно високи цени. Денес со 20.000 денари годишно, или ако зимата биде премногу студена со 30.000 денари годишно, се грејам кога сакам и на која температура сакам, и секоја зима ми остануваат вишок вреќи пелети кои ги користам наредната зима. Еве минатава зима 2017/2018 беше топла, котелот го вклучив прв пат дури во декември 2017, а последен пат го вклучив во април 2018. Се на се`, потрошивме помалку од 100 вреќи пелети од по 15 килограми минатава зима 2017/2018, тоа се некаде околу 21.000 денари ако биле 100 вреќи со сила, а знам дека беа помалку. И сеуште ги имам околу 20 вреќи непотрошени кои ми останаа за нареднава зима 2018/2019. Всушност, ако најдам добра компанија која продава квалитетни висококалорични пелети, можам да ги нарачам 100 вреќи со попуст, така што би ме чинеле помеѓу 18.000 денари и 19.000 денари. Во споредба со идиотизмите на Топлификација, никако не би го баталил котелот на пелети, за тие пари вреди да му ги чистам вентилациските цевки еднаш годишно и да ги влечкам вреќите од по 15 килограми со лифтот, по скалите и низ ходниците. Не е прашање на отпор, туку на практичност. Ако граѓаните не смеат да се грејат на дрва и на нафта, тогаш и државата и градските власти требале да размислат сериозно пред да дозволат уништување на зеленилото и проширување на урбаните подрачја. Факт е тоа дека животниот стандард на мнозинството жители на Скопје - од кои огромен дел се` од другите градови низ Македонија - не им дозволува финансиски да си дозволат централно парно греење. Во повеќе наврати имам спомнато на форумов дека треба да се воведат ограничувања на бројот на жители надвор од Скопје на кои би им било дозволено да се преселат во Скопје и да стекнат скопско жителство. Е па не можеш да имаш урбан раст и раст/стагнација на зеленило на иста површина, мора да се направат отстапки. Видовме какви отстапки направија пвеводбениците - намалување на зеленилото, а сега истите отстапки ги прават и плавите жолтици. Истовремено имам спомнато во повеќе наврати на форумов дека на Скопје му е` потребна подземна железница, односно метро, во централното градско подрачје, и лесна градска железница, особено во источните и северните делови на градот, бидејќи само таму има доволно слободен простор за понатамошно ширење на урбаните подрачја, наместо уништување на зеленилото во централното градско подрачје. И како тоа градот нема пари за метро, а ние обичните жители треба да имаме пари за задолжително да плаќаме парно греење на Топлификација/БЕГ/ЕЛЕМ/ГЕС ? Кога работата ме носи низ Автокоманда, некои денови смрдеата на изгорени гуми штипи по очите, а фала му на Бога, Автокоманда е` една од ретките населби во кои зеленилото сеуште не е целосно покосено од страна на урбаната мафија, но и тоа можеби ќе се смени во блиска иднина, кај студентскиот дом Стив Наумов веќе ги испосекоа дрвјата долж булевар Александар Македонски. За волја на вистината, тука имаше и израсната трева која од поодамна молеше за косење, но не знам што згрешија дрвјата за да бидат исечени. Се на се`, тешката индустрија, јавниот превоз и старите товарни возила ја загадуваат околината многу повеќе во споредба со домаќинствата кои се грејат на струја, дрва или нафта - а чисто за потсетување, домаќинствата се грејат само во зима, додека тешката индустрија, јавниот превоз и старите товарни возила работат 365 дена во годината.
Edited by Dexter26 - 27-Aug-2018 at 14:52 |
||||||||
![]() |
||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||
Пак се фаќаш за два момента. 1. Зборуваш низ призма како е сега а не како треба да биде (што е многу поинтересна дискусија макар била и daydreaming) 2. Зборуваш како малите и големите загадувачи да се исклучуваат едни со друго, небаре неможе да се зафатиме со двата проблеми. Да почнеме со политичарите. Нивната неспособност немора да ја коментира, независно дали зборуваме за некомпетенцијата и агресијата на претходните или за аутизмот на сегашниве. Но, сите забораваме дека многу често тие ни го даваат она што го бараме. Баравме полесен увоз на коли, бараме работа во јавна администрација за секог, гласаме против на референдуми за самопридонес за квалитетни проекти..... И покрај сиот криминал во политиката во МК, сепак тие се нашето огледало, сакале или не да го признаеме тоа. Во тој контекст, попрво ќе смислат некој глупав проект „пелети за секое домаќниство“ бидејќи им волкот ќе биде сит им овците на број отколку да се фатат за озбилно решавање на проблемот. Субвенциите за соларни системи, инвертори и печки на пелети се само случајно со добри резултати, мотивите за тие акции секако не се еколошки туку популистичко/коруптивни. Друго. НЕ постои никаде на планетава забрана за доселување во град. Веројатно ниту во Кина не постои. Не се регулираат така работите. Треба да се престане да се гледа на големината на Скопје како на проблем туку како на придобивка. Скопје има простор и за раст и за развивање и му недостасува квалитетна развојна стратегија и нејзина имплементација а не нереални закони за некакво гораничување. Последно. ЗА метрото се согласувам 100%. Но кај нас воопшто не се говори за тоа. Зошто? Меѓу другото погледни го повторно параграфот за политичарите, односно за гласачите.
|
||||||||
![]() |
||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Уште нешто. Во контекст на „цивилизациски проблем“. Да, денивелирана лента за јавен превоз е идеална, но во многу градови, доволно е да има специјална ознака на лента и никој жив не стапнува на нејзе освен јавен превоз и такси. Ова функционира дури во еден хаотичен и скоро подеднакво како Скопје некултурен Солун, да не збориме за понатаму. Е тоа е исклучиво цивилизациски проблем.
|
||||||||
![]() |
||||||||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Не може само да се гледаат како огледало. Треба да креираат политики, да ги промовираат и реализираат. Не е моја работа тоа, па дури ни на граѓанскиот сектор. Цел народ работи нешто секој ден, они 7 месеци не може состанок да направат. Нека направат една 10 годишна стратегија во консултации со опозиција, нво-а и останати експерти и нека се тера според тоа без разлика кој е на власт на локално или државно ниво. Мерки радикални и скапи. А ние 5 години по ред уште збориме дали колите загадувале, дали струел воздухот од градски ѕид, дали пелети е бољи од парно итн. |
||||||||
![]() |
||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||
не ме сфаќај грешно. Апсолутно е нивна работа, апсолутно треба да биде нивна одговорност и на крајот треба да одговараат за постапките. Не ги амнестирам. Само велам дека нивната понуда е во голема мерка во согласност со побарувачката. Претходната гарнитура на мнозинството граѓани им го даваше токму она што го бараа, независно што голем дел од тие политики беа погубни за сите нас. Edited by pbanks - 27-Aug-2018 at 16:29 |
||||||||
![]() |
||||||||
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
|||||||
@Cloverstack
Како владино соопштение ми се сите овие твои коментари. Ја имаш студијата за животна средина изработена во време на претходната власт на страницата на Општина Кисела Вода, каде можеш да ги најдеш сите алтернативи (насочени кон северниот дел на Скопје), но се отфрлени бидејќи биле скапи за изведби. Во 21 век, да не се обрнува внимание на екологија и некој проект да го отфрлиш како скап само поради екологија, во време на претходната власт ќе речевме дека режимот бутка на сила, сега изгледа со овие со „животов“ не е така. Екологистите понудија додека се градат диструбитивните мрежи низ градовите да се изведува алтернативната рута на гасоводот. Извини, но јас не сум проектант па да пресметам колку ќе чини и каде да поминува, но ако се сака, се може да се направи. Извини, но муабетот дека ако претходната власт правела така, овие нема да прават, не може да помине со сите можни скандали кои им се случија за само една година власт и потфрлање во сите можни сфери на живеењето. ________________________ Тоа со лентата за јавниот превоз, барем низ тесните улици во Будимпешта е решено на генијален начин, така што каде што не можеле да извадат велосипедски патеки, сосем е дозволено да возиш велосипед на лентата за јавниот превоз и возачите на јавниот превоз толку внимаваат на велосипедистите, што е суштинска разлика од кај нас што мислам дека најголем страв имам од возачите на ЈСП да не ме соберат некој ден. |
||||||||
![]() |
||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||
Какво фасцинантно ниво на дебата. Јас сега да речам дека твоите коментари ми се како соопштение на дпмне и решен проблем? Види ehrlich, јас погоре напишв бајаги многу работи, најголем дел од нив не се мои субјективни погледи или чувства, туку се објективни согледувања и неоспорни факти. Ако сакаш да дебатираме, те молам реплицирај ми конкретно на нешто што сум го пишал, а ти сметаш дека не сум во право, или повели изнеси нови информации кои фалат во дискусијава. Но немој да „дебатираш“ со вакви финти.
Тогаш би требало да се бара зголемување на оние 43 милиони денари за компензационо пошумување, но не стопирање на изградбата на гасоводот!
А за она „ако се сака, се може да се направи“, некако многу лесно се расфрламе... Во секој случај, најпрвин е потребен добар одговор зошто воопшто би требало да се напрви тоа нешто.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||
Според тоа што деновиве највеќе го трубат како аргументација: - Затоа што е најефтино - За да се избегнат проблеми со долготрајна експропријација и компликации што би го одолговлекле проектот. - За да се избегне вкрстување со главната цевка што носи вода за Скопје од Рашче Во студијата за ОВЖС има вакво резиме: ![]()
Дали има штетни аспекти од тоа што гасоводот ќе се гради низ Водно? Апсолутно да! Мене ми е навистина многу криво што багери роварат по планината. Но дали кога ќе ја погледнеме големата слика тие штетни аспекти превагнуваат на вагата? Апсолутно не! Нешто друго многу важно е што оваа траса преку Водно е одбрана и усвоена многу одамна, има барем 7 години. И патем, трасата на магистралниот гасовод не фигурира само по документи, туку може јасно да се види на неколку верзии на мапи што циркулираа низ медиумите во статии за гасификацијата на земјава (ги има и тука на build, и на порталот и на форумов). Нормално се поставува прашањето што правеа сите активисти, екологисти, НВО-а и слично за овие 7 години??? Сега кога гасоводот почна да се гради, нив им текна дека треба да се менува трасата? Трагично!
Дали е крај на свет ако се исечат 2 хектари шума на Водно која би се надокнадила? Нели би било порационално да се сконцентрираме на обемот и квалитетот на компензационото пошумување што го ветија?
Потребен е сериозен предлог за алтернатива, дебело поткрепен со аргументи, уште повеќе затоа што во моментов не се врши избор на алтернативи, туку треба отпочнат проект да се стопира и да се почнува од нула на некоја друга траса (планирање, подготовка на техничка документација, дозволи, бирократија, експропријација...). Каде е алтернативата? Edited by Cloverstack - 31-Aug-2018 at 03:23 |
||||||||
![]() |
||||||||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|||||||
И јас би го надополнил Clover на оваа тема со уште еден податок што може да спаси значаен дел од Парк-шумата „Водно“, а тоа е позанимавањето на јавноста за сето она што се гради над населбата Козле и Жданец во правец кон Нерези, а навлегува на територијата на Водно. Сето она што таму се изгради како дивоградби, а стихијно се легализира, или е на пат да се легализира, и не престанува да се гради, е многу полошо за парк-шумата „Водно“ од било каква изградба на гасоводот.
Еднаш барем да им текнеше на Општина Карпош да реагираат по однос на ова прашање. Загрижувачки е тоа што се случува на овој дел, а одзема многу поголема површина од самата траса на која се гради гасоводот, а чија дрвна маса ќе биде повторно засадена. |
||||||||
![]() |
||||||||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|||||||
Целава ситуација укажува на тоа дека не треба да се пали народот со вакви еколошки теми додека си во опозиција, за после да го правиш буквално истото. Има зашто некои дрва се сечат, има зашто (дискутабилно, ама ајде) гасоводов поминува по оваа траса итн. Крупните проблеми не се решаваат, а дефокус константен.
GoSakamVodno |
||||||||
![]() |
||||||||
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
|||||||
A.S. Што стана со машината за преместување дрвја и колкав е нејзиниот дневен капацитет?
Најдобро би било да се дискутира доколку ги имаме на увид сите постоечки информации за секоја делница, но мислам дека бенефитите од овој проект значително ги надминуваат негативните елементи. Ќе се исечат 2 (или 4) хектари шума, но доколку истите се надокнадат десеткратно (доколку се 4 хектари, да се засадат 40, од кои минимум 8 би биле во близина на трасата), заедно со сите бенефити кои ќе ги донесе гасификацијата, еколошкиот ефект ќе биде позитивен. Единствена маана би била визурата, но доколку се среди со трева, цвеќиња, на почетокот и расвета и клупи (под услов да е дозволено да се поставуваат мали садници и елементи над и веднаш до рутата), и тоа би се средило. Се разбира, под услов целосно да ја комплетираат примарната и секундарната мрежа со што гасификацијата целосно би функционирала. Шилегов закажал средба со останатите владини претставници и невладините здруженија за понеделник (притоа прекинати се сите градежни активности додека не заврши процесот на дебата); се надевам дека ќе објават детални информации во јавноста. Сепак за ваков голем и, во недостиг на информации, контроверзен проект треба јавноста добро да се информира и да ѝ се предочат сите аргументи за и против. Edited by Staro Skopje - 31-Aug-2018 at 13:20 |
||||||||
Градот убав никна, но го откорнаа
|
||||||||
![]() |
||||||||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
|||||||
![]() Машината за пресадување сигурно дреме во некоја гаража.Пред неколку месеци кога почна изградбата на новата зграда кај Тобако 2 во Аеродром и кога се искасапија неколку дрва се поттикна прашањето за машината и излегоа информации дека била доста голема,неможела да влегува во тесни улици и дека инсталациите што минувале под земја биле доста плитко поставени и би можело да се оштетат.Инаку би било добро Скопје да се гасифицира меѓутоа сепак тој процес би траел неколку години но во меѓувреме би требало да се изнајде решение за сите импровизирани населби поред Вардар каде се палат гуми,пластики и што уште не,да се реши проблемот со дивите депонии кои ги има на секој чекор.Патем незнам каков е планот со Ново Маало и Крњево кои среде Центар сеуште стојат нечепнати а најголем дел од домаќинствата се греат на дрва. |
||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3132333435 42> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |