build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 39>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Квалитет на воздухот во Скопје
    Posted: 29-Nov-2020 at 16:34
Северна Македонија е на врвот на листата на најзагадени земји во светот, со 3000 жртви годишно, како последица на загадениот воздух.

https://www.facebook.com/dw.macedonian/videos/3570774296351451
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 28-Nov-2020 at 16:44
Тротоари и улици во локви моторно масло

НЕИСПРАВНИ АВТОМОБИЛИ ЈА ЗАГАДУВААТ ОКОЛИНАТА, НО СОЗДАВААТ И СООБРАЌАЈНИ РИЗИЦИ ЗА ГРАЃАНИТЕ
Ризикот по животот на луѓето, безбедното движење на пешаците, велосипедистите, но и по безбедноста во сообраќајот на возилата сѐ почесто е присутен поради несовесното постапување на возачите кон нивните автомобили, особено за истекувањето на моторното масло. Оваа појава станува сѐ позачестена, како што расте бројот на паркиралишта, улици и тротоари, пропорционално расте и појавата на истечено моторно масло од превозните средства. Негрижата за возилата негативно влијае на безбедноста на сите учесници во сообраќајот, бидејќи прегореното масло кога поради некоја причина ќе истече од возилото е лизгаво и особено опасно за постарите лица, децата, велосипедистите и за автомобилите. Наедно, тоа силно девастирачки влијае на животната средина, особено на водите каде што неконтролирано истекува. Додека загревањето на простории (работилници) со прегорено моторно масло е посебен проблем.

ТЕШКО СЕ ЧИСТАТ ДАМКИТЕ ОД МОТОРНО МАСЛО НА УЛИЦИТЕ

Еден драстичен пример е околината во близината на објектот на Општина Чаир, односно целиот тој потег што се користи како паркиралиште не само за возила туку и за таксистите. За жителите на оваа населба, ваквата состојба претставува сѐ поголем проблем: непријатна миризба, теренот е лизгав, опасно е да се минува на тој потег, па велат дека иако реагираат до сопствениците на возилата, досега решение за овој нивни проблем нема.
– Имам мали деца со кои морам да поминам токму на тој тротоар за да заминам дома или да одам до продавница. Огромните дамки од маслото се лизгави, а деца знаете и сами дека не се многу внимателни кога се движат. Синот со велосипед неколкупати досега падна како последица на маслото на тротоарот. Некои од сопствениците на возилата дури и тука си ги поправаат возилата, па кога ќе им укажам веднаш со висок тон и со закани ми велат да не се мешам и дека тоа не е моја работа – вели Ирена Јовановска, жителка на оваа населба.
Од Јавното комунално претпријатие велат дека во вакви случаи не можат многу да направат, освен да се обидат да го исчистат истеченото масло од возилата.
– При појава на истечено масло на јавни и сообраќајни површини што се во надлежност на ЈП Комунална хигиена – Скопје, екипите на претпријатието најпрво го посипуваат местото со песок (земја) за да се впие маслото, а потоа со помош на електрична метларка се врши суво метење на локацијата. Тоа е единствениот начин да се санираат евентуалните штетни последици за возилата и минувачите – информираат од претпријатието.
Од Градот информираат дека ќе ја испитаат оваа појава.
– Ќе пријавиме за да се испита оваа појава од страна на нашите комунални инспектори и редари за нејзино санкционирање – одговорија градските власти.

ОГРОМНА ШТЕТА ЗА ЖИВОТНАТА СРЕДИНА

За жал, штетата од истеченото моторно масло е уште поголема за животната средина.
Испарувањето на моторните масла од земјата, нивното мешање со вода, доаѓањето во контакт со животните, се само мал дел од ризиците што се појавуваат како последица не неисправните возила.
Истекувањето на маслото од возилата претставува показател за неисправност на возилото, но уште поголеми се последиците по животната средина.
Според научните истражувања, моторните масла се создадени за да го подмачкаат и ладат моторот на автомобилот. И таа нивна намена завршува тука. Тие се штетни за животната средина, убиствени се за животните и растенијата, а смртоносно се опасни и за животот на луѓето.
Нивното истекување завршува во водата што ја пиеме, бидејќи при само еден дожд, се мешаат со водата што потоа завршува во земјата, во растенијата, а при испарување, истите тие повторно ни се враќаат како бумеранг во форма на дожд што ни ги наводнува растенијата и садниците. Така загадената вода доаѓа во контакт со овошјето и зеленчукот со кои секојдневно се храниме, доаѓа во контакт со реките и езерата каде што во летниот период се разладуваме…
Кога истеченото моторно масло доаѓа во контакт со сончевите зраци, како последица на топлината, се случува испарување при кое се испуштаат штетни хемикалии во воздухот, со што директно се зголемува загадувањето на воздухот. Кај луѓето што ги вдишуваат овие штетни хемикалии се забележуваат негативни здравствени последици како болести на белите дробови, отежнато дишење и слично.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/skopje/тротоари-и-улици-во-локви-моторно-масл/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 14-Nov-2020 at 15:29
Топењето бакарни кабли за откуп го зголемува загадувањето на воздухот



https://telma.com.mk/2020/11/13/топењето-бакарни-кабли-за-откуп-го-зго/
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 2444
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 02-Nov-2020 at 21:07
Не чека поблага зима со зачестени магли што оди во прилог на вирусот


Научници од Германија и Кипар во својата неодамна објавена студија упатија на фактот дека околу 15 проценти од смртните случаи од Ковид-19 може да се препишат на долгорочната изложеност на аерозагадувањето и лошиот квалитет на амбиенталниот воздух.

Според исказите на професорот Томас Минзел од Универзитетскиот медицински центар во Јоханес Гутенберг, кога луѓето вдишуваат загаден воздух, многу малите загадувачки честички поточно PM2.5, одат од белите дробови кон крвта и крвните садови, предизвикувајќи воспаление и сериозен оксидативен стрес, што е нерамнотежа помеѓу слободните радикали и оксидантите во организмот кои нормално го поправаат оштетувањето на клетките.

(...)

libertas.mk


Студија: Загадувањето на воздухот може да ја зголеми смртноста од Ковид-19 за 15 отсто


Долготрајната изложеност на загадување на воздухот може да доведе до зголемување на ризикот од смрт од Ковид-19 во светот во просек за околу 15 проценти, покажува денеска објавено меѓународно истражување.

Студија објавена во списанието „Кардиоваскјулар рисерч“ (Cardiovascular Research) се обидува да процени до кој степен загадувањето на воздухот, кое веќе предизвикува предвремена смрт, може да влијае на смртноста од Ковид-19.

(...)

Се чини дека загадувачките честички ја зголемуваат активноста на еден рецептор наречен ACE-2, кој се наоѓа на површината на клетката и учествува во начинот на кој Ковид-19 ги ​​инфицира пациентите, велат истражувачите.

– Така, имаме двоен удар – загадувањето на воздухот ги оштетува белите дробови и ја зголемува активноста на ACE-2, што доведува до подобра апсорпција на вирусот, рече д-р Томас Минцел од Универзитетот Јоханес Гутенберг во Мајнц, коавтор на студијата.

(...)

libertas.mk

Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1090
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 02-Nov-2020 at 18:57
Ама во Скопје само домаќинствата загадувале според надлежните, другото не допринесува и се е регулирано и според најстроги критериуми.
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1989
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 02-Nov-2020 at 18:38
Изминатите 5-6 дена од Охис, поточно карши: Андро Мебел, Канапе Мебел, Металмонтинг, вртењето накај Корни, се создава голема црвена прашина, облаци...
Иако повеќе луѓе, повеќе пати вртевме на инспекторат за заштитна на животна средина на град скопје и кисела вода на телефоните кои им се оставени на веб никој не одговара!
Срамота!

Истото се случуваше и кога истече онаа материја од Охис кога едвај се дишеше, а објавија после 3 дена! И тогаш никој не се јавуваше...

Срамота е во отровен град да не функционираат овие телефони!


И каде треба граѓаните да се пожалат? На Фејсбук и по форуми очигледно...

Edited by alexsend - 02-Nov-2020 at 18:39
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 02-Nov-2020 at 13:16
Originally posted by ehrlich

А со налепниците на возилата до кај сме? Значи освен еден дрон што купија, ништо немаат направено 3 години.


Сезоната на аерозагадување пристигна, еколошките налепници на возилата не профункционираа

И по две години поминати од првичните најави, еколошките налепници на возилата во земјава не профункционираа. Од Министерството за економија за „Мета.мк“ потврдија дека црвените, жолти и зелени налепници кои требаше да ги класифицираат возилата според степенот на испуштање на издувни гасови во моментов не се функционални. Од ова министерство побаравме информација што се случува со донесувањето на подзаконските акти и дали еколошките налепници ќе се користат претстојнава зимска сезона, но на овие прашања не добивме конкретен одговор.

Инаку, за воведување на еколошките налепници на возилата, најпрво требаше да се изработи правилник, по што Бирото за метрологија при Министерството за економија требаше да ги изработи овие налепници, кои ќе се истакнат на возилата, по што општинските совети низ земјава беше планирано да носат одлуки кои возила во какви услови на аерозагадување ќе можат да сообраќаат по улиците.

Програмата на Обединетите Нации за животна средина (УНЕП) минатата недела го објави првиот Глобален извештај на тема „Половни возила и животната средина“, во која предупредуваат дека развиените земји во светот мора да престанат да извезуваат возила кои не ги задоволуваат стандардите за животна средина и безбедност, додека земјите во развој и неразвиените земји да воведат посилни стандарди за квалитет при увозот на половните возила.

Северна Македонија во овој извештај на УНЕП е вметната во рангот на земји со „слаби“ политики за регулирање на увозот на половни возила, во која е дозволен увоз на возила со ЕУРО 3 стандарди на емисија. Во оваа група со „слаби“ политики од земјите во Источна Европа и поранешен СССР сме заедно со Босна и Херцеговина, Србија и Узбекистан.

Законот и правилниците предвидуваат во Македонија да можат да се увезуваат само возила со најмалку ЕУРО 4 стандарди за испуштање на гасови, информираат од Министерството за економија за „Мета.мк“. Сепак, и покрај тоа што ваква одлука започна да важи на 1 јули 2016 година, на пазарот за автомобили до денес може да се препродаваат возила во земјава со пониски стандарди. Токму од оваа причина, еколошките налепници требаше да бидат важна мерка за да се ограничи користењето на возилата со пониски ЕУРО стандарди.

Инаку, со последните измени на Законот за оданочување на возила при увоз кој го спроведува Царинската управа, се намали данокот согласно Еуро стандардот на возилото, односно колку е повисок стандардот на возилото, толку се плаќа помал данок.

Во однос на спроведување на измени во подзаконските акти со кој би се ограничил увозот на возила под ЕУРО 5 стандард, од Министерството за економија велат дека ќе ги спроведат доколку Владата заземе став да се засилат критериумите за увоз на половни возила.

Од Царинската управа на РСМ минатата недела информираа дека во првите девет месеци од годинава е забележано намалување на увозот на половни возила од странство за 42 отсто, што во најголем дел е резултат на воведувањето на механизмите во новиот Данок на моторни возила чија цел беше спречување и демотивирање на граѓаните за купување на половни возила со високи емисии на СО2.

https://meta.mk/sezonata-na-aerozagaduvanje-pristigna-ekoloshkite-nalepniczi-na-vozilata-ne-profunkczioniraa/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 01-Nov-2020 at 12:50
Деновиве екипите на JP Ulici i patista - Skopje работат на рушење на диво пробиените рампи на кејот на Вардар кај депонијата Вардариште. Овие пристапи ги користат дивите одлагачи на отпад, но и намерните палачи на депонијата и се причина за честите пожари на оваа локација, кои што пак се еден од најголемите фактори во загадувањето на воздухот на околните населби Маџари, Аеродром и Ново Лисиче.
Во наредниот период ќе се затвораат и северните пристапи кон депонијата со што дополнително ќе се засили контролата на инспекторатот, пожарникарите и полицијата во сузбивањето на огновите на отворено.
Во претстојната сезона на загаден воздух, ги потсетуваме граѓаните да ги пријавуваат огновите на отворено на 193 за тие што побрзо да бидат угаснати и превенирани од мешаните тимови на Пожарна Скопје, Полицијата, Инспекторат на град Скопје и Црвен Крст.









https://www.facebook.com/CityofSkopje/
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 2444
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 31-Oct-2020 at 21:51
Originally posted by David

Што бе да не е забрането да се протестира ? Ако протестираа на нозе ќе цвикавте дека се групирале ширеле болест...
Дај кажи ја фразата,колите се криви,протестите се криви за загадувањето...а да и "Скопје е котлина" затоа е загадено. Сите се криви само овие што ги браниш тука не се.


Како можеш да протестираш против загадениот воздух со автомобили кои го загадуваат воздухот? Ќе имаше смисла само ако беа електрични наполнети на струја од сонце, ветар или ураниум. Алтернативата би била обичен протест среде пандемија, без маски или со маски под нос, ширејќи корона.

А може и физички дистанциран протест со велосипеди, каков што имаше во Љубљана, ама тоа е изгледа премногу за жмро.



Edited by Staro Skopje - 31-Oct-2020 at 21:53
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Online
Posts: 4906
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 31-Oct-2020 at 17:39
Не спорам дека се ефикасни за прочистување, но јонизаторите не се баш тоа што ги рекламираат. Едно многу интересно видео од еден многу паметен дечко:



Честитки за новиот стан!
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Semir View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 16-Mar-2020
Online Status: Offline
Posts: 6
  Quote Semir Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 31-Oct-2020 at 16:08
Здраво дечки, не знам дали е соодветно ова тука да го постирам, ако не е слободно избришете го

Продавам Тефал прочистувач за воздух, купен во Нептун користен една сезона. Го продавам бидејќи купив нов поради тоа што се преселив во поголем стан и ми требаше прочистувач со поголема квадратура.
Прочистувачот на тефал всушност има повеќе филтри од новиот бидејќи има четврт филтер кој што го собира формалдехидот од воздухот. Исто така има и опција за јонизација на воздухот (го прави како воздухот на планина со негативни јони просто кажано). Ако некој е заинтересиран можеда ми пише во дм или да ме побара на 076282238
Купен е за 13.000 го продавам за 8.000
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Online
Posts: 4906
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 30-Oct-2020 at 13:35
Значи и ти си глуп. Да протестираш за чист воздух со дизел коли е како да протестираш со јадење месо против убивањето на животни.

Скопје е котлина, ама протестот се случи во Битола. Битола има термоцентрала и многу заболени од рак.

Овие дебилите имаа власт 11 години, воздухот ниту тие ниту сегашните ќе го исчистат. За што точно протестираат никој не може да разбере.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
David View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 05-Feb-2020
Online Status: Offline
Posts: 185
  Quote David Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 30-Oct-2020 at 10:12
Што бе да не е забрането да се протестира ? Ако протестираа на нозе ќе цвикавте дека се групирале ширеле болест...
Дај кажи ја фразата,колите се криви,протестите се криви за загадувањето...а да и "Скопје е котлина" затоа е загадено. Сите се криви само овие што ги браниш тука не се.

Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Online
Posts: 4906
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 30-Oct-2020 at 09:40
Добро, дали се нормални? Ја гледа некој друг иронијата во протест за чист воздух со возење на коли?


Протест на опозицијата за воздухот во Битола

29/10/2020



Опозициската ВМРО ДПМНЕ вечерва по втор пат излезе на протест во Битола. Овај пат протестираа за како што рекоа загадениот воздух. Протестот со автомобили го започнаа во 19 часот од пред паркингот на Педагошкиот факултет, продолжија по ул. Васко Карангелевски, Партизанска, 4-ти Ноември, Прилепска, Филип 2 Македонски, Булеварот 1 ви Мај, пред општинската зграда.

Вечерва опозицијата протестираше и во Скопје, Струмица, Тетово и Куманово.   Во соопштението од партијата наведоа дека протестите се порадаи неодговорната политика на Владата на СДСМ во однос со најгорливото прашање – загадениот воздух.

„Загадениот воздух и во ек на пандемија убива, а власта вели дека тоа е само магла. Поради неспособноста на владата предводена од Заев животот на граѓаните е изложени на опасност.

ВМРО-ДПМНЕ апелира поради високата загаденост на воздухот, паралелно со пандемијата на КОВИД-19, бремените жени и хронично болните да се ослободат од работа, и во приватен и во државен сектор. Наместо политиканство од страна на оваа неспособна Влада, потребни се одлуки, велат од партијата.

Протестот заврши пред зградата на општина Битола каде рекоа дека вечерашниот протест е со цел да ги потсетат граѓаните за како што велат лагите и измамите со кои се замајувала јавноста на темата здрава животна средина во изминатите четири години владеење.









Тера Телевизија
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 29-Oct-2020 at 21:55
Originally posted by ehrlich

А со налепниците на возилата до кај сме? Значи освен еден дрон што купија, ништо немаат направено 3 години.


Само остана на ветување,сите мерки кои се построги и кои треба да удрат по џебот на народот максимално се избегнуваат и затоа нема подобрувања.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 714
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 29-Oct-2020 at 20:45
Originally posted by гитардемон


За жал, како што спомна Шилегов во тоа интервјуто што беше постирано овде, иако градот сакал да започне со терцијарна гасификација (до домаќинствата), владата ги посоветувала да не започнуваат, бидејќи Скопје ќе биде дел од пакет-понудата за национален дистрибутер на гас.

Логиката е дека ако треба да се формира „Пехчево гас“ или „Демир Хисар гас“, никој нема да се јави на тендер, бидејќи тоа е крајно непрофитабилен бизнис за таков мал пазар. Но ако оди цела Македонија (особено делот од Скопје кој не е покриен од топловодната мрежа) во пакет, тогаш ќе има повеќе заинтересирани наддавачи.

Држи вода тоа, но непотребно ја комплицира постапката, а прашање е дали и под таков услов некој би се нафатил да ја земе терцијарната. Особено, во следниве 2-3 години каде сите компании ќе спуштат инвестиции на минимум.

Подобро парцијално да се оди, а таму кадешто нема интерес, државата да си гради мрежа ако смета дека има потреба и потенцијал за во иднина да даде под концесија веќе изградена мрежа (или јпп). Вака Скопје се кочи, иако и во првата и втората варијанта, Скопје ќе го субвенционира Пехчево.

Има некоја разлабавеност изгледа во тие владини сектори, каде ништо не може во разумен период да се истера како проект, освен екпресниве патишта кои тераат без проблем. Координираност меѓу Град и Влада, исто минимална.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1090
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 29-Oct-2020 at 18:51
А со налепниците на возилата до кај сме? Значи освен еден дрон што купија, ништо немаат направено 3 години.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Online
Posts: 4906
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 29-Oct-2020 at 07:04
Дури не се гасифицира земјава, секоја друга мерка е скоро залудна. Огромен дел од населението надвор од Скопје се грее на дрва. Новиот закон за задолжително приклучување на парно е фантастичен почеток (за Скопје), но остатокот од државата ќе мора да го чека гасот.

За жал, како што спомна Шилегов во тоа интервјуто што беше постирано овде, иако градот сакал да започне со терцијарна гасификација (до домаќинствата), владата ги посоветувала да не започнуваат, бидејќи Скопје ќе биде дел од пакет-понудата за национален дистрибутер на гас.

Логиката е дека ако треба да се формира „Пехчево гас“ или „Демир Хисар гас“, никој нема да се јави на тендер, бидејќи тоа е крајно непрофитабилен бизнис за таков мал пазар. Но ако оди цела Македонија (особено делот од Скопје кој не е покриен од топловодната мрежа) во пакет, тогаш ќе има повеќе заинтересирани наддавачи.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7447
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 28-Oct-2020 at 21:35

крајно политички упорно се избегнува главната мерка што треба да се воведе за да имаме ефекти, а тоа е удирање по џебот на граѓаните, без разлика дали е тоа за возила или за греење
еве може да настапат системски , прво да ги разрешат индустриските загадувачи и депониите, нелегалните палења и слично, па кога ќе се увиди дека загадувањето сеуште е на високо ниво, да се удри по домаќинствата... све супер стимулации со субвенции и замени, ама сеуште нема ни 10% од заинтересираноста на граѓаните за проблемот, а упорно се посочува на фабриките како изговор
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8312
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 28-Oct-2020 at 16:19
Колите имаат учество во загадувањето но не во таа мера колку што учество зема греењето,бројките се зголемуваат во вечерните часови што укажува дека со палењето на ќумбињата и што се не се гори во нив е главната улога во загадувањето + сите депонии кои повремено горат а се во околина или во рамки на градот.

----------------------------------------
Концентрацијата на отрови во воздухот се зголемува по 17 часот

Аерозагадувањето е највисоко навечер. Ова го покажуваат графиконите на Министерството за животна средина. Во нив се гледа дека по 17 часот се зголемуваат концентрациите во воздухот. Во тој период граѓаните се враќаат од работа, има гужва низ улиците, а во домовите се вклучуваат грејните тела. Според графиконите, воздухот не е толку загаден во раните утрински часови и попладне, период кога сообраќајот не е густ. Пред два дена најмногу загадување е измерено во Кавадарци со присуство на 361 микрограм ПМ 10 честички во воздухот. 291 микрограм ПМ 10 вчера беа измерени во Куманово, а во скопскатата населба Лисиче 280 микрограми ПМ 10 честички во воздухот. Овие мерења се од пет до седум пати поголеми од дозволената граница на загаденост. Според владата, се преземаат мерки.

„Незалудно се оние проекти замена на стари печки и подобрување во тој дел за да се заменат со горива коишто нема да ја загадуваат животната средина, така што само би додал дека ова е дел од проблемот и сигурно дека натаму треба заеднички да работиме и граѓаните и институциите во таа насока“, рече Душко Арсковски, портпарол на Влада.

Со речиси 9 милион евра, пари од Светска банка догодина општините ќе можат да искористат проекти за енергетска ефикасност. Ќе се реконструираат општинските објекти. Општините ќе може да аплицираат за замена на загревањето во училиштата со еколошко, рекоа од министерството за економија во емисијата Економски магазин на Алсат.

„Зградите мораат да ги исполнуваат критериумите коишто се утврдени претходно, а тоа се, да се сеизмички отпорни, да се стари најмалку 10 години…, рече Валентина Старделова, министерство за економија.

Догодина економија повторно ќе дава субвенции за граѓаните. Новина е што ќе се доделуваат субвенции за фотонапонски соларни панели за крововите на домаќинствата кои ќе заменат електрчна енергија. Од денеска се поставени два уреди за 24 часовен надзор на воздухот во Скопје – во Карпош и Лисиче, кои ќе собираат податоци за квалитетот на воздухот 24 часа на ден во текот на наредните 12 месеци. Со анализа на добиените податоци попрецизно ќе се откријат поединечните извори на загадување на воздухот во градот, велат од УНДП.

https://alsat.mk/mk/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 39>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.219 seconds.

Copyright ©2007 - 2021  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.