build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Квалитет на воздухот во Скопје
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 38>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Квалитет на воздухот во Скопје
    Posted: Today at 06:48
Шест мерни станици за загадувањето нема да проработат пред декември



https://alsat.mk/mk/шест-мерни-станици-за-загадувањето-не/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 19-Sep-2020 at 10:56
Кога под контрола ќе се стави прашината од градилиштата?

Последниве недели имав прилика да поминам покрај повеќе градилишта во градот. Најголемо е она зад трговскиот центар „Рамстор“ на кое се прават повеќе висококатници и подземната сообраќајница. А големи се и градилиштата на станбени десеткатници во Аеродром каде што најмногу се гради и во Центар, Кисела Вода… Сите тие имаа една заедничка карактеристика: кубици и кубици прашина секојдневно се креваат од нив. Топло и суво време ја исушува земјата, а багерите и камионите што работат со неа создаваат вистински облаци од прашина која што се шири наоколу а ја вдишуваат граѓаните кои поминуваат тука.

Проблем е, значи, во тоа што од градилиштата граѓаните ги труе прашината. Односно, проблем е зошто надлежните на градилиштата не преземаат ништо да се намали создавањето на прашината. Зошто никој таму не дава задолженија со вода да се прскаат земјените површини на кои се работи, зошто не се прскаат влезовите на градилиштата и излезите каде тие се спојуваат со градските улици, зошто не се мијат гумите на камионите… Сето тоа не се прави, а не гледам дека нешто се менува што значи дека овие градилишта инспекциите одамна не ги посетиле и казниле за тоа што креваат толкава прашина над градот.

Во градот како да не навикнале ваквите контроли да се прават само во зимскиот период кога настапува поголемо загадување. Тогаш ќе се воведат некакви итни мерки меѓу кои и некои за градилишта. Но, такви мерки треба да важат цела година а не само тогаш. Оти граѓаните треба да имаат чист воздух секој ден.

Петар Т.

https://skopskoeho.mk/koga-pod-kontrola-ke-se-stavi-prashinata-od-gradilishtata
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 19-Sep-2020 at 10:24
Десетина мерни станици за аерзоагаденоста не работат



https://alsat-m.tv/mk/десетина-мерни-станици-за-аерзоагаде/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 13-Sep-2020 at 10:51
И зимава нема анализи за аерозагадувањетоAlsat



https://alsat-m.tv/mk/и-зимава-нема-анализи-за-аерозагадува/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 09-Sep-2020 at 11:56
Македонија и земјите од регионот со најштетни последици по здравјето од загадувањето



Последниот извештај на Европската агенција за животна средина, ЕЕА, покажува дека аерозагадувањето и натаму претставува најголема еколошка опасност по здравјето, а Северна Македонија и другите земји од регионот конзистентно покажуваат лоши резултати во анализите за последиците од загадувањето врз здравјето на граѓаните, јави дописничката на МИА од Брисел.

Албанија и Босна и Херцеговина бележат најлоши резултати во делот на смртни случаи поради животната средина и се на дното на скалата од вкупно 37 рангирани земји. Албанија е на последно место, со 172 смртни случаи на 100 илјади лица. Северна Македонија е осма од дното на скалата со 120 смртни случаи на 100 илјади. Полошо од нашата земја се рангираат БиХ, Романија, Бугарија, Унгарија, Црна Гора и Летонија. Со рангирањето се опфатени 37 земји, 28 од Европската Унија, пет земји од Западен Балкан без Косово за кое агенцијата нема податоци и четири земји од Европската економска област (EEA).

Бројките на Агенцијата покажуваат дека квалитетот на животната средина помеѓу Источна и Западна Европа е драстично различна, па така во Исланд, кој е на врвот на скалата, прерани смртни случаи поради состојбата со животна средина изнесуваат 35 на 100 илјади. Шведска, Норвешка и Швајцарија исто така се рангираат меѓу најдобрите.

Во извештајот се пресметани сите еколошки фактори: загаденост на воздухот, почвата и водата со хемиски и биолошки агенси, но и звучното загадување и електромагнетските полиња, влошување на екосистемите, ултравиолетови и јонски радијации, ризиците поврзани со работното место, земјоделските методи, како и личниот однос кон животната средина и хигиената, како што е миењето раце и прехранбени производи.

Според анализата на Агенцијата, во Европа 90 отсто од смртните случаи поврзани за животната средина се незаразни болести како ракот, кардиоваскуларни болести, ментални и невролошки пореметувања, или пак астма.

Штетната животна средина во Европа, од воздушно и звучно загадување, со климатските промени и употребата на опасни хемикалии придонесуваат за секоја осма смрт, односно тринаесет отсто, според Агенцијата.

Во контекст на пандемијата со Ковид-19 станува итно за Европската Унија да преземе конкретни чекори, со оглед на тоа дека огромен дел од опасноста врз животната средина доаѓа од човечката активност.

-Ковид-19 е уште еден потсетник кој силно нѐ освестува за односот помеѓу нашите екосистеми и нашето здравје и потребата да се соочиме со фактите, начинот на кој живееме, консумираме и произведуваме е штетен за климата и негативно се одразува врз нашето здравје, изјави еврокомесарката за здравство, Стела Кириакидес, по објавувањето на извештајот.

Еврокомесарот за животна средина, Врихиниус Синкевичиус, се осврна и на штетните последици врз најранливите групи во населението.

-Секој мора да разбере дека со грижа за нашата планета не само што ги спасуваме нашите екосистеми, туку и живот, посебно оние на најранливите, рече комесарот, со оглед дека овие лица се и најпогодени.

Аерозагадувањето е најголемата закана за здравјето на Европејците, со 400 илјади предвремени смрти, на второ место е звучното загадување. Јасно е дека источна Европа е посебно погодена од загадувањето, а Босна и Херцеговина има највисока стапка на смрт поради загадување – 27 отсто, наспроти девет отсто во Исланд и Норвешка.

Најсиромашните слоеви на населението се најпогодени и носат троен товар – сиромаштија, лоша животна околина и слабо здравје.

Извештајот препорачува поинтегриран пристап помеѓу политиките за животна средина и здравствените политики, со посебна заштита на најранливите групи и размножување на зелени решенија посебно во урбаните средини: повеќе паркови, места за релаксација, за физичка активност и социјална интеграција.

https://nezavisen.mk/makedonija-i-zemjite-od-regionot-so-najshtetni-posledici-po-zdravjeto-od-zagaduvanjeto/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 06-Sep-2020 at 09:14
ГРАНТОВИ ДО 10.000 ДОЛАРИ ЗА ЖИТЕЛИТЕ ОД СКОПСКО ЛИСИЧЕ ДА ГО НАМАЛАТ ЗАГАДУВАЊЕТО НА ВОЗДУХОТ



Над 100 семејства од скопската населба Лисиче ќе добијат грантови до 10.000 долари за го сменат начинот на греење во домовите заради намалување на загадувањето во Скопје.

Програмата за развој на Обединетите нации (УНДП) заедно со Град Скопје и Министерството за животна средина и просторно планирање објави повик за избор на домаќинства од населбата Лисиче кои ќе бидат поддржани со грант во висина до 10.000 американски долари, за да воведат мерки за зголемување на енергетска ефикасност на своите домови и на таков начин да се придонесе кон намалување на загадувањето на воздухот. Под енергетско-ефикасни мерки се подразбира замена на грејното тело со ново енергетски поефикасно, замена на прозорци, поставување на надворешна или внатрешна изолација, поставување на сончеви колектори и останати интервенции кои би биле предложени од страна на енегетските контролори. Финансиската поддршка за воведување на овие мерки е обезбедена од страна на Владата на Шведска преку проектот „Справување со загадувањето на воздухот во градот Скопје“.

Населбата Лисиче е предложена како тест зона, бидејќи мерењата на загаденоста на воздухот во Скопје покажале дека овој дел е меѓу најкритичните во Скопската котлина.

„Можност да се јават на повикот имаат сите физички лица со постојано место на живеење во населбата Лисиче или во нејзина непосредна близина, кои поседуваат индивидуален објект за домување – куќа или дел од куќа, за кој постои доказ дека е во сопственост на апликантот. Проектот поддржува спроведување на енергетско-ефикасни мерки во најмалку 100 домаќинства. Изборот на домаќинствата ќе се направи според веќе дефинирани критериуми. Во домаќинствата избрани на повикот ќе се спроведе енергетска контрола со цел да се направи проценка на енергетската ефикасност на објектот и да се предложат конкретни мерки за заштеда на енергија како и пресметка за трошоците за нивно спроведување“, се вели во повикот објавен од УНДП, Град Скопје и Министерството за животна средина.

Поддршката обезбедена од проектот изнесува максимум 10.000 американски долари по домаќинство, во денарска противвредност. Главен предуслов за обезбедување на поддршката е домаќинствата да бидат подготвени да кофинансираат дел од предвидените интервенции. Исклучок од ова правило се домаќинства кои користат социјална помош и семејствата со низок доход, односно кои во 2019 оствариле приод до 180.000 денари. Финансискиот удел на домаќинствата за кофинансирање на предвидените мерки за енергетска ефикасност ќе зависи од висината на месечниот и годишниот доход на сите членови на домаќинството во 2019.

Домаќинствата кои за 2019 година имале месечен доход во нето износ од 15.001 до 30.000 денари (односно од 180.001 до 360.000 денари годишно) ќе треба да кофинансираат 30% од средствата неопходни за спроведување на интервенциите. Домаќинствата кои за 2019 имале месечен доход во нето износ од 30.001 до 54.000 денари (односно од 360.001 до 648.000 денари годишно) ќе треба да кофинансираат 50% од средствата неопходни за спроведување на интервенциите. Домаќинствата кои за 2019 имале месечен доход во нето износ од 54.001 до 70.000 денари (односно од 648.001 до 840.000 денари годишно) ќе треба да кофинансираат 70% од средствата неопходни за спроведување на интервенциите.

Поддршката обезбедена преку проектот ќе биде во вид на материјали и опрема, а не како директни финансиски трансфери на избраните домаќинства.

Пријавите испратени по пошта треба да пристигнат во канцелариите на УНДП најдоцна до 15 септември 2020.

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/grantovi-do-10-000-dolari-za-zhitelite-od-skopsko-lisiche-da-go-namalat-zagaduvaneto-na-vozduhot/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 22-Aug-2020 at 17:16
Застарениот возен парк го труе воздухот

Застарениот возен парк во голем дел влијае на загадувањето на воздухот, поради што оваа есен и зима постои сериозна опасност од оптоварување на здравствениот систем со луѓе со респираторни проблеми, што во комбинација со евентуален нов бран на ковид-19 може да доведе до целосен колапс на болниците.
Државата со години прави малку или речиси ништо за да го намали загадувањето на воздухот, а главните предизвикувачи лоцирани во областите индустрија, греење на домаќинствата и транспорт се сведоа на козметичко субвенционирање, кое, можеби, на краток рок ќе даде некакви минимални придвижувања во насока на подобрување на квалитетот на воздухот, но долгорочно тоа не е никакво решение.
Токму транспортот е еден од сегментите каде што државата целосно потфрла, а дека ситуацијата ќе оди на полошо најдобра потврда е последниот извештај на Европската асоцијација на производители на автомобили во кој Македонија се наоѓа на дното со просечната старост на автомобилите од 19,3 години.

Ако се земе предвид дека возилата постари од 15 години во повеќето западни земји завршуваат или во отпад или кај колекционерите на стари автомобили, се поставува прашањето дали државата има план како да се справи со загадувањето предизвикано од старите автомобили.
Токму старите возила во најголем дел испуштаат штетни честички во воздухот во текот на целата година, но во зимскиот период тоа е најзабележливо и во комбинација со атмосферските услови може да доведе до сериозни респираторни проблеми кај луѓето.
Според податоците на Меѓународниот совет за чист транспорт, во глобалното загадување на воздухот патниот сообраќај учествува со речиси 20 отсто, што и не е толку малку. Исто така, треба да се има предвид дека најголем дел од ова загадување е концентрирано во градските средини каде што и живеат најголем број луѓе, така што и штетноста на издувните гасови на моторните возила е значително поголема од едноставната пресметка на хартија.

Еколозите сметаат дека државата треба конечно да почне да издвојува сериозни парични средства ако сака вистински да се справува со загадувањето на воздухот.
– Развиениот свет го препозна проблемот со загадувањето на воздухот предизвикано од автомобилите и со комбинирани методи работи на негово намалување и како крајна цел, негово целосно неутрализирање. Притоа не мислам само на западните земји, туку овој проблем го сфатија сериозно и во Кина, каде што исто се преземаат мерки за негово решавање – велат еколозите со кои се консултиравме.
Според нив, фактот што за тоа се потребни огромни средства не ја ослободува Македонија како сиромашна држава од одговорноста за непреземањето на никакви чекори.
– Кусокот пари секако е отежнувачки фактор, но се чини дека уште поголеми пречки се недостигот од свест кај населението, недостигот од волја да се почне со решавање, но пред сè недостигот од системско решение и негова целосна примена – појаснуваат дел од еколозите.
Повеќето земји од Западна Европа овој проблем го решаваат со воведување построги закони и мерки за забрана за движење на нееколошките возила во потесното централно градско подрачје, со што се ослободуваат од автомобилите со мотори од постарите генерации, истовремено субвенционирајќи го купувањето еколошки прифатливи возила (со плаг ин хибриден и електричен погон).

– Во Македонија проблемот со загадувањето на воздухот предизвикано од старите автомобили тешко дека ќе се реши во скоро време. Нискиот животен стандард и континуираниот увоз на половни автомобили, особено на дизел-погон, кои во Германија речиси и да ги исфрлија од употреба, го земаат својот данок врз здравјето и тоа го чувствуваме секоја зима на своја кожа. Дополнителен проблем е што и кај овие понови дизел-возила што е дозволено да се увезат во земјава на голем дел им е отстранет ДПФ-филтерот, така што и тие се големи загадувачи без оглед на поновата година на производство. Потребна е поголема контрола на издувите при техничкиот преглед и исклучување на проблематичните возила – вели Бојан Спировски, екоактивист.
Според него, голем проблем претставува тоа што голем дел од половните возила се пред крајот на својот работен век, а во Македонија нема соодветна мрежа за рециклирање на старите возила, поради што огромен број од ваквите возила ќе завршат во отпад или на диви депонии, дополнително загадувајќи ја природната средина.

Во државата во моментот Владата е во формирање, така што периодот што следува ќе помине во екипирање на луѓето во ресорните министерства поради што ќе се изгуби дополнително време за подготовка на сериозни проекти за справување со загадувањето на воздухот, меѓу другото, предизвикано и од старите автомобили.
Она што досега се преземаше беше воведување повисок данок за возилата што повеќе загадуваат, како и субвенционирање при вградување плински или мотор на метан.
Според податоците од Царинската управа, во изминативе пет години се увезени околу 150.000 половни возила. Во најголем дел, овие автомобили се со еуро 4 еколошкиот стандард, кој ЕУ полека го исфрла од пазарот за сметка на повисокиот еуро 6 стандард за емисија на штетни гасови.
Новите европски правила уште повеќе ќе ги заострат критериумите за дизел-возилата, така што не е исклучено огромен дел од нив повторно да завршат на Балканот и дополнително да ја влошат состојбата со загадувањето.

Најнови автомобили во Луксембург, најстари на југот на Балканот
Според извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили, најмлад возен парк имаат жителите на Луксембург, каде што просечната старост на возилата е само 6,4 години.
Велика Британија, која во 2018 година сè уште беше членка на ЕУ, е на второ место со просечна старост на возилата од осум години. Трета е Австрија со 8,2 години, Ирска со 8,4 години и Данска со 8,8 години.
Просечната старост на автомобилите на Французите и на Белгијците е девет години, додека во Германија е 9,5 години.
Меѓу оние земји каде што се возат најстари автомобили по патиштата на земјите од Источна Европа се Литванија со 16,9 години, Естонија со 16,7 години и Романија со 16,3 години. Финансиската криза остави сериозна трага во Грција, каде што просечната старост на автомобилите е дури 15,7 години.
На просторите на поранешна Југославија најнови автомобили возат Словенците, со просечна старост од 10,1 години, па Хрватите со автомобили стари во просек од 12,6 години, додека Србите возат автомобили што во просек се стари 17 години.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/politika/застарениот-возен-парк-го-труе-воздух/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 15-Jul-2020 at 10:57
Три локации кои упорно го трујат градот особено овој потег Центар,Аеродром и Керамидица...со децении е вака и од ден на ден се полошо.

1.Напуштенава зграда спроти Вип Хотел е огромна депонија,има многу дивовселени фамилии,собирачи на отпад,гуми пред неколку дена направија и пожар но никој не реагира,изговорот е дека е приватен имот



2.Дивата населба спроти ПИОМ цел кеј е преполн со отпад од таа страна



3.Отсечениот дел од Маџир Маало вклучително и делот под мостот кон саемот

Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 13-Jul-2020 at 11:14
Се моли господ да прати дожд и да го изгасне Вардариште!



Се моли господ да прати дожд и да го изгасне Вардариште, се дел од саркастичните коментари на социјалните мрежи откако поранешната депонија, која сега е претоварна станица на патот на скопското ѓубре до „Дрисла“, гори повеќе од два дена.

На Фејсбук се споделуваат фотографии од кои се гледа дека се издига црн чад.
Жители на Гази Баба и на Лисиче, Ново Лисиче и Аеродром се жалат дека не можат да излезат надвор и мораат да ги затвораат прозорците на топлото време.

– Има ли некаков кризен штаб општина Гази Баба. Мора нешто да се преземе. Повеќе од 30 часа гори Вардариште. Нешто советници, градоначалник, инспектори или сите се на викенд – коментираат тие.

Други пак, посочуваат дека цело Маџари смрди на запалена гума.
– Пратете инспектори со полициска асистенција позади А1 кај насипот да си ја вршат работата и да нè спасат од гушење. Институциите мора да си ја вршат работа за која се платени или, сепак, ќе си признаете дека “една шака бараби се појаки од државата“ – велат тие.

https://www.vecer.press/се-моли-господ-да-прати-дожд-и-да-го-изг/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 13-Jul-2020 at 11:08
Денес во Карпош,спалување на ѓубре...







https://www.facebook.com/groups/883203825068334/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 29-Jun-2020 at 15:50
ГИНЕКОЛОГИЈА ЧАИР ОД ЗИМАВА НЕМА ДА ЗАГАДУВА, ПОЧНА ГАСИФИКАЦИЈАТА НА БОЛНИЦАТА



Почна гасификацијата на Специјалната болница за гинекологија и акушерство „Мајка Тереза“ во Чаир. Деновиве во болницата се поставува нов котел за греење и потребните приклучоци и цевки за загревање на објекот на гас.

Директорот Башким Исмаили вели дека од оваа зимска сезона повеќе болницата нема да се грее мазут.

„После долги години Министерството за здравство спроведе тендер за гасификација на болницата. Не само што ќе се придонесе во борбата против аерозагадувањето во Скопје туку сега ќе имаме подобри услови за родилките и бебињата во болницата“, вели Исмаили.

Гинекологија Чаир секоја зима се споменува како еден од загадувачи на Скопје и постојано на социјалните мрежи се споделуваа фотографии од црн чад кој излегува од оџакот. Лани во феврури скопскиот градоначалник Петре Шилегов му се закани на министерот за здравство Венко Филипче дека ќе ја затвори болницата ако не го смени начинот на греење. По ваквите закани од Шилегов, Филипче тогаш рече дека ја почнуваат тендерската постапка за гасификација на Гинекологија Чаир.

А. АНТЕВСКА

https://sdk.mk/index.php/makedonija/ginekologija-chair-od-zimava-nema-da-zagaduva-pochna-gasifikatsijata-na-bolnitsata/
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 23-Jun-2020 at 23:50
Што ти е ветар лете. Усје пак труе.
EAQI


PM2.5

mojvozduh.eu
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 21-Jun-2020 at 09:26
Македонските граѓани бараат повеќе еко-инспектори и казни, а пријавувањето загадувачи да се поедностави

Граѓаните бараат бројот на инспектори за животна средина да се зголеми. Инспекторите да бидат поактивни и достапни 24 часа, начинот на пријавување загадувачи да се поедностави, а лицето што пријавува да остане анонимно и заштитено од притисоци. Исто така, голем процент граѓани не се информирани за исходот на постапките и сметаат дека е премал бројот на изречени казни од инспекторите. Истовремено, инспектори имаат проблем со законски решенија и со субјекти што се подготвени да платат за да продолжат да наштетуваат на средината. Отворената платформа на Град Скопје треба да одржи континуитет и да се прошири низ инспекциите низ Македонија.

Ова се дел од заклучоците на вчерашната јавна дебата „Инспекторите под лупа на граѓаните“, организирана од Зелениот институт. Онлајн настанот беше дел од проектот „Алатки за подобрен инспекциски надзор на локално ниво“, преку кој се спроведуваше и анкета во четири македонски градови – Скопје, Битола, Куманово и Велес.

Христина Оџаклиеска, планер со посебни овластувања за заштита на животната средина во Агенцијата за просторно планирање, нагласи дека повеќе од 75% од граѓаните потврдиле дека забележуваат загадување во својата општина.

Потенциран е проблемот со аерозагадувањето, дивото депонирање на отпад, а меѓу причините е и горењето на нестандардни горива во домаќинствата.

„Во населените места, во чија близина има индустриски капацитети, граѓаните ја посочуваат и индустријата како извор на загадување. Во општина Велес имаат и проблем со животински фарми и каменолом. Битола има изразено мислење дека големо влијание има и рудникот, кој е во непосредна близина“, потенцираше Оџаклиеска.

Граѓаните велат дека пројавуваат интерес да пријавуваат загадување, но, од друга страна, се’ уште голем процент не пријавиле загадување. Исто така, скоро 50% сметаат дека немало реакција од надлежните служби, или пак инспектори биле на увид, но не знаат како завршил случајот (22% Велес, 34% Скопје, 35% Битола до 42% во Куманово).
Граѓаните од четирите градови, со проценти од 82 до 96%, бараат можност за повеќе начини за пријавување загадувачи. Најмногу ја фаворизираат опцијата преку специфична онлајн платформа, каде би закачиле фотографија и локација. Исто така, би пријавувале и по телефон, по е-мејл на службите или Фејсбук. Мал процент граѓани знаат колку има инспектори за животна средина, но мнозинството сака да дознае колку се вработени.
„Исто така, интересно е тоа што, независно дали знаат колку инспектори работат во општината, најголем дел, или повеќе од 50%, со исклучок на Куманово (45%), сметаат дека бројот на инспектори треба да се зголеми“, нагласи таа.

Меѓу 73 до 88% од испитаниците по општини не виделе дека се објавуваат записниси и наоди од инспекциски надзори. Голем е процентот и што не ја виделе Платформата на Инспекторатот на Град Скопје.

Нови алатки на Инспекторатот на Град Скопје

Мирослав Богдановски, раководител на Градскиот инспекторат во Скопје, вели дека целта е да се олесни комуникацијата меѓу граѓаните и инспекциските служби. За него е поразително што според анкетата има висок процент на граѓани што не пријавуваат. Истовремено, нагласи дека треба да се зголемува бројот на инспектори за животна средина, бидејќи сега шестте се задолжени за бројни правни субјекти и 40-ина инсталации со Б-интегрирани еколошки дозволи.

„Отворени сме за соработка. Инспекторатот на Град Скопје воведе новини. Пример, своја Фејсбук-страница, ги информираме граѓаните за работата, преземени дејствија за одредени предмети. Во соработка со тимот на Скопје Лаб, дојдовме до заклучок дека оваа пракса треба да се унапреди. Воведена е апликацијата е Flashdesk“, рече тој.

Алатката е пуштена ланскиот октомври и има 60 корисници од Секторот Инспекторат. Freshdesk е поврзана со Фејсбук, па секоја пријава стигнува и до раководителите.

„Доколку граѓанин пријави одредена нерегуларност, откако ќе се заврши доделувањето на предметот, тогаш инспекторот пишува како постапил, што постапил, што е преземено… Граѓанинот го има тоа на увид. Известен е за дејствијата од инспекторот“, објаснува Богдановски.

Преку Платформата за отворени податоци, пак, ги преземаат предметите од инспекторите, податоците од записниците. Богдановски вели дека е запазен и Законот за заштита на лични податоци. „Меѓутоа, секој граѓанин ќе може да види во својата општина колку записници се направени, колку казни се изречени, по кој основ и закон“, вели тој.

Воведена е и апликација „Е-инспектор“. Сите инспектори добиле мобилни и можат да го оптимизираат работењето. Раководителите, пак, да проверат дали е постапено според планот за работа.

„Доколку инспектор треба да оди денес во Ѓорче Петров, раководителот може да провери дали навистина отишол таму, колку и каде се задржал. Во однос на безбедносен аспект, бидејќи имавме напади на инспектори и редари, има инсталирано копче ‘panic’, преку кое веднаш се лоцира инспекторот и се праќа полиција или други инспектори. Целиот процес на имплементирање не одеше така лесно. Имавме отпор и од оваа наша страна, од инспекторите. Требаше да им се објасни што се планира, како се планира, дека им се олеснува, а не оптоварува работата“, вели Богдановски.

Се надева дека и другите инспектори од државата ќе го следат примерот, па ќе дојдат и до поширока, законски оформена и имплементирана апликација.

„Контактираме и со општински инспекторати, објаснето им е како функционира платформата, но никој не изрази желба да рече ‘дајте да направиме и кај нас да имплементираме’, затоа што се’ ова го правиме е дополнителна работа. Но, ние постоиме како алатка на граѓаните, тоа ни е работа“, забележа Богдановски.

На дискусијата немаше претставник од Државниот инспекторат за животна средина. За овој Инспекторат, Државниот ревизор во извештај од 2018 потенцираше дека „отсуствуваат доволни и достапни информации за инсталациите над кои бил извршен надзор, бројот и видот на извршени надзори, утврдени наоди, изречени мерки и резултати од истите“. Ревизорите утврдија и дека, од своето самостојно функционирање, Инспекторатот со недоволен број инспектори, несоодветна организациона поставеност и функционалност на одделенијата, недоволно обуки и стручно усовршување на инспекторите, недостаток на финансиски средства.

Во заедничкиот извештај за квалитет на воздухот на EUROSAI – Европската организација на врховни ревизорски институции, стои и дека „инспекциите за животна средина се вршат на централно и локално ниво без координација“.

„Законот за инспекциски надзор е направен во корист на извршителите на дела“

Дејан Димитровски, советник од скопска Гази Баба, потенцираше дека цело време се води „војна“ меѓу граѓаните, инспекторите и загадувачите. Законот за инспекциски надзор, вели тој, повеќе е во корист на извршителите на дела, отколку на граѓаните.

„Апелирам многу пати во општината, преку ЗЕЛС, градоначалникот веднаш да побара промена на тој Закон. Пример, фаќам извршител со полн камион шут како го исфрла во Гази Баба. Тој ми се смее, вика ‘слободно пријави ме, казна ми е 50 евра, а јас од секој камион имам 300 евра’. Буквално 80% од законот треба да се смени. Тоа е моето мислење“, вели тој.

Во однос на ефикасноста на инспекторите, дополнува Димитровски, многу пати кога одат на терен – не ги завршуваат работите, затоа што обично доцна стигнуваат на „местото на злосторот“ за да фатат загадувач. Независно дали некој палел бакар, фрлал шут друг начин загадува околина.

„Апликацијата на Град Скопје многу би ја подобрила работата за директно фаќање на извршителите. Понатаму, проблем е за редарите и инспекторите, кога ќе биде фатен извршител, немаат право да го легитимираат, право да го приведат. Ако не сака да даде лична карта – не можат со сила да му земат. И, тука завршува целата работа. Џабе имаме инспектори на терен кога не можат да си ја завршат работата!“, нагласи тој.

https://www.radiomof.mk/makedonskite-gragjani-baraat-povekje-eko-inspektori-i-kazni-a-prijavuvanjeto-zagaduvachi-da-se-poednostavi/?fbclid=IwAR0AzEnmHFDSfzlj4t1pwRDCimUqk-psTHEEwUUCbt7qFnrRvI9nzXUoUJc
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 29-May-2020 at 14:07
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 4731
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 29-May-2020 at 13:46


Ова „повеќенаменски терени на отворено без трибини“, особено „голф“ и „угостителски единици, хотели и сл.“ ми личи на нешто веќе договорено. Ќе видиме ли country club на сред Скопје?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 29-May-2020 at 13:10
Дали на еколошкиот чир „Вардариште“ ќе никнат спортски терени и паркови?

Утре на седница во советот на општина Гази Баба, конечно после толку години, ќе биде ставен на гласање деталниот урбанистички план за Вардариште. Со планот „ДУП за градска четврт СИ 09, блок 1, не се предвидени објекти за домување туку парковско зеленило со водоснабдителна инфраструктура за полевање на зеленилото, а во седумте градежни парцели да се подигнат повеќенаменски спортски терени на отворено без трибини за фудбал, кошарка, ракомет, тенис, атлетика, одбојка, голф и слично со пропратни објекти за компатабилни намени (угостителски единици, хотели, градби за собири итн).

Меѓу советниците има расположение ДУП-от за Вардариште да добие зелено светло, но кај некои од нив постои скептицизам дека ќе има конечно решение за еден од најголемите проблеми со отпадот на територијата на општина Гази Баба. Ова поради фактот што со ДУП-от од 2014 година за овој простор од 22,7 хектари, кој е до поранешната фабрика „Годел“ беше предвидено да се уреди со голф терени, игралиште за пеинт бол, голем парк и расадник за рози за потребите на Град Скопје.

Тој план стои во фиока и таму во изминативе 6-7 години нема направено ништо од планираното, а Вардариште и понатаму служи како депонија за одлагање на секаков отпад од каде се шири реа. Таму живеат околу сто жители – фантоми кои околу живеалиштата имаат направено депонии од пластика, картони, отпадно железо и разноразни кабли кои ги горат. Жителите на општините Аеродром и Гази Баба и репризно секоја година ги чувствуваат последиците од неконтролираните пожари од Вардариште.

Советници од општина Гази Баба велат дека Министерството за труд и социјална политика треба, а не го решава, проблемот со фантомите и во изминативе години само го става под тепих. Тие лица им прават проблеми на жителите од населбата „Кирил Петрушевски“ бидејќи ги крадат и им провалуваат во нивните куќи.

Тие се скептици и дека во догледно време тешко таму нешто ќе се гради со оглед на проблемот со метанот и другите гасови кои излегуваат од Вардариште, која официјално е затворена пред речиси 25 години со изградбата на депонијата „Дрисла“. Таму се натрупани милиони килограми отпадоци од скопските домаќинства, а тоа продолжи да се провлекува до ден-денес.

(С.Бл.)

https://www.vecer.press/дали-на-еколошкиот-чир-вардариште/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 6482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 29-May-2020 at 13:09
Вардариште“ вчера, а пред денешното изгласување на ДУП-от

Вака вчера изгледаше на екс депонијата „Вардариште“.





https://www.vecer.press/вардариште-вчера-пред-денешното-и/





https://www.facebook.com/groups/145337166272043/
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 27-May-2020 at 21:21
Со долгорочни и поскапи, но поисплатливи и поеколошки решенија, Даме Груев ќе може да остане 1+1, а дрвјата да не се исечат.

Изградба на Јужен Булевар и тунелот под Плоштад би дозволиле Рекорд да се затвори за автомобили, а Даме Груев да остане споредна улица:

Сегашно решение:
Црвена рута - 3.44km
Жолта рута - 4km
Зелена рута 1 - 7.46km
Зелена рута 2 - 7.09km


Идно решение:
Црвена рута - 3.1km
Жолта рута - 3.43km
Зелена рута - 5.90km
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
FT View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 22-Jun-2010
Location: Kocani
Online Status: Offline
Posts: 371
  Quote FT Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 27-May-2020 at 20:40
Moже да се направи истово на Рекорд, да се видат ефектите ако стане пешачка зона, можеби нема да биде потребно проширување на Даме Груев.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2180
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 27-May-2020 at 19:45
АЛБАНИЈА ВО ОКТОМВРИ ЌЕ ВОВЕДЕ ЗАБРАНА ЗА ВОЗЕЊЕ АВТОМОБИЛИ ЗА ВИКЕНДИ

Албанскиот премиер Еди Рама најави дека ќе забрани да се возат автомобили во викенди, во интерес на поголема заштита на животната средина. Оваа мерка би стапила на сила во октомври и би била на сила до март.

„Правилото за невозење автомобили би се применувало за викенди или барем во неделите, од октомври до март. Ова би било во интерес на животната средина, децата и старите лица“, изјави Рама.

(...)

sdk.mk

No cars in the centre of Athens for three months

A three-month ban of traffic in the centre of Athens and other restrictions will be introduced for the summer, taking advantage of two different opportunities, that of a cautious post-pandemic opening to tourism and municipal plans to promote a pedestrian-friendly program, the ‘Grand Walk of Athens’.

The ministries of Citizen Protection, Health and Interior have jointly approved Athens municipality’s set of traffic proposals through an inter-ministerial decision (KYA) announced Thursday and published in the Government Gazette on Friday.

These changes in central Athens’ traffic flow are part of the new Athens urban development plan to offer citizens and tourists alternative ways of transportation in the capital, Athens mayor Costas Bakoyannis told ANA-MPA.

(...)

Exempt from these traffic restrictions are: members of the government, members of parliament, mayors, governors, army personnel, as well as Ministry of Health, Civil Protection and medical staff, and the immediate area’s permanent residents. Violating the traffic measures carries a €150 fine.

The overall urban development plan for Athens provides for a 6.8 km pedestrian walk (including the capital’s historical center of Plaka) and will free some 5 hectares of public space for citizens and visitors, including a bicycle lane on Panepistimiou Street.

greekcitytimes.com

Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 38>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.250 seconds.

Copyright ©2007 - 2020  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.