build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2014

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 328>
Poll Question: Мислење за Скопје 2014
Poll Choice Votes Poll Statistics
103 [53.93%]
83 [43.46%]
5 [2.62%]
You can not vote in this poll

Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cartman View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 30-Mar-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Cartman Quote  Post ReplyReply #181 Posted: 06-Feb-2010 at 06:58

Тоталитарниот кич и новите естетски проекти на државата

Честопати ја слушаме забелешката дека архитектонската визија за Скопје што ја подготвува актуелната власт претставува кич. Овој поим е во извесна мера маглив, а во себе ја содржи претенциозноста на прогресивниот елитист наспроти непросветениот непознавач на убавото - ароганцијата на оној што го поседува знаењето. Сепак, постои и една широко распространета примена на концептот во својство на обична општа именка, а не некој комплексен поим од областа на естетиката. Планираните уметничко-историски интервенции во изгледот на центарот на главниот град претставуваат кич во оваа широка, колоквијална смисла на зборот - едноставно затоа што се копии, реплики на постојни оригинални дела. Нивната естетска вредност е еднаква на онаа на секоја копија на оригинално дело. Според тоа, лавовите на мостот „Гоце Делчев“, естетски, не се ништо повредни од оние мали гипсени лавчиња што луѓето си ги поставуваат пред портите на својата куќа. Кога идеологиите на старите големи режими ја диктираа естетиката, оваа ја произведуваа уметници кои беа задолжени естетски да ја изразат владејачката идеолошка визија („политичкиот кич“, според Кундера). 

Планираниот архитектонско-споменичен кич, како долгорочен културен проект спроведуван од страна на Државата, погледнат како естетичка категорија, разгледувана независно од политичките аспекти, ќе претставува производ на лош вкус. Ваквиот резултат е неизбежен, затоа што авторот на замислата за новата уметност, но и на конкретните дела (нивните теми и стил) што таа треба да ги произведе, е некој што воопшто не е уметник. Ако не е уметник, тогаш е - дилетант. Авторите (уметниците) чии потписи ќе може да ги видиме, во еден ваков проект, се само занаетчии кои ја изведуваат естетската визија на Авторот на културната преродба на земјата. Институциите на власта не нарачуваат дела од најголемите уметници за да ја спроведат својата градителска мисија, како што тоа го правеле големите државници на големите култури од минатото. Сосем спротивно, тие самите стилско-тематски ја определуваат уметничката визија. Јавноста воопшто не ни расправа за замислите на знаменити уметници, туку за оние на Владата. 

Сепак, ситуацијата се чини позагрижувачка доколку ја анализираме со помош на кундеровскиот поим на кич. Во шестото поглавје од „Неподнослива леснотија на постоењето“, наречено „Големиот марш“, Милан Кундера ги објаснува причините за политички мотивираното емигрирање на еден од неговите централни ликови во романот, Сабина. Нејзиниот внатрешен револт против комунизмот, објаснува Кундера, имал естетски а не етички карактер - она што и' било одбивно во комунизмот не била толку неговата грдотија колку маската на убавина што овој настојувал да ја носи. 

Нешто подолу во истото поглавје, Кундера објаснува дека кичот е политичка категорија, и го отвора прашањето на кичот на тоталитаризмот. Фантазмот на еден санитаризиран свет (што е дефиницијата на кичот според Кундера) на саморазбирливост, еднозначност и големи вистини во кои нема место за несовршеноста е метафизички фантазам. Потврда на оваа теза може да се најде во фактот дека едни од најстарите теолошки расправи се однесуваат на прашањето дали Исус јадел и пиел, поаѓајќи од премисата дека сигурно не дефецирал. Секоја политичка идеологија, по пат на практикување власт и поредок, се обидува да го санитаризира, прочисти светот од се' што ја поматува еднозначната вистина на политичката вистина што ја застапува. Кога, пак, едно единствено политичко движење ја презема севкупната моќ, тогаш, според Кундера, настанува тоталитарниот (и/или тоталитаристички) кич. 

Парафразирајќи го Кундера, тоталитарниот кич ќе го опишеме на следниов начин: се' што е спротивно на неговата естетска визија, според која секоја вистина е еднодимензионална, мора да биде изгонето - секаков индивидуализам, иронија, сомнеж. 

Поаѓајќи од оваа кундеровска дефиниција на кичот како политичка категорија, ќе се обидам да предупредам на политичките опасности од естетиката што актуелната власт сака да ја инсталира во државава. Предуслов за тоталитарната естетика на актуелнава власт претставува 60-годишното владеење на тоталитарниот кич во земјава, во кое ги вклучувам и периодот на комунизмот (или, ако сакате, социјализмот), но и оној на транзицијата што ја спроведуваа реформираните посткомунисти. Демократскиот период на Македонија беше инаугуриран со транзициониот тоталитарен кич според кој само една политичка каста може да владее, оти само таа е „чиста“ (и тоа буквално). Овој кич не се материјализираше во градби, но се вгради во културата на секојдневието, во животните стилови втемелени врз едно вакво културолошко исклучување. Транзицијата немаше намерен естетички проект на државно ниво, но сепак создаде естетика видлива во деловните и приватните градби на транзиционите новопечени богаташи. Транзициониот политички кич првенствено се реализира низ дискурс што воспоставуваше културолошки (санитаризирачки) јаз. Транзиционите посткомунисти, кои себеси систематски се идентификуваа како „домаќини“, исто така систематски, „вмровците“ ги етикетираа како „небањати, брадосани сељаци“. Малограѓанската посткомунистичка естетика на животниот стил, транзиционата култура на секојдневието од својата слика на совршен свет ја изгони валканоста на „отпадничката вмровштина“. 

Оваа ситуација доби своја дијалектичка преобразба во тоталитарниот кич на чистото и античко потекло што сега го произведува културната визија на власт. Имено, комплексот што сдмсмовскиот посткомунистички кич му го предизвика на вмровецот создаде основа на негово постојано 

самосанитаризирање, несвесен дека со тоа ја наследил и логиката на тоталитарниот кич на неговите претходници. 

Комплексот на грандиозност, пренагласувањето на сопственото европејство претставува изнудување сеопшто признание не само за сопствената цивилизираност туку за корифејство на европската цивилизираност во Македонија. Оваа естетичко-идентитетска станица претставува израз на темелна фрустрација и лоша стратегија на надминување на сопствениот комплекс. Според хегелијанската логика (на Робот и Господарот), вмровецот го презема тоталитарниот естетски резон - оној на кичот (според кундеровскиот концепт на тоталитарен кич). Актуелната влада денес успева да произведе ултимативен политичко-историски кич којшто го надминува и оној на претходниците. Во китнестата визија за сопствената култура нема место ни за никаков вид „нечистотија“: нечисто потекло (мешовитоста на словенското и античкото потекло) или идентитетска комплексност придружена од иронија, со тоа ни за жени кои не се сведени на улогата на мајка („лоши мајки“ или „немајки“), ни за педери. Тоталитарната или фундаменталистичка матрица станува очигледна кога хуморот во однос на големите национални вредности станува цензуриран или автоцензуриран; нема шега со големото херојско потекло, ами е потребна сериозност на побожна почит. Иронијата и хуморот, кои подразбираат способност за релативизација на поимите, па дури и на „најзначајните“, ја загрозуваат еднозначната совршена слика за чистото потекло и монолитниот идентитет.

Светоста на вредностите што ги застапува новиот вмровски тоталитарен кич е произведена според резон сличен на инфантилната визија на гореспоменатите гностици за Исус кој не дефецирал - се произведува една божемна историја која е чистоевропска, и тоа до тој степен што дури и неколкуте века отпосле изградени обелисци и триумфални капии се чини дека имаат смисла, им се дава значење на „споменици“. И покрај тоа што претставуваат неточност - дека сме биле дел од таа и таквата естетска историја - тие имаат функција, имаат смисла: го чистат „ѓубрето“ на вистината за ориенталната култура како дел од нашето културно наследство. Измешаноста на нашето европејство со културната блискост со Истокот е недопуштена. Потеклото мора да биде чисто. Чистотата на нашето европејство мора да биде до тој степен апсолутна, до тој степен гарантирана, што тоа мора да биде сигурен дел од европската антика. Според оваа визија на „робот“ кој се идентификувал со „господарот“, антиката не смее да биде ни грчка ни римска (иако за остатокот од Европа, која се идентификува како нејзин наследник, таа отсекогаш била тоа), туку наша, „античко-македонска“. 

Тоталитетот на чистото „ненапукнато“ потекло е изворот на политичката категорија на тоталитарен кич. 


Катерина Колозова
(Авторката е универзитетски професор по филозофија и род)

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=02075A8A37F08A458B5DFAABE362D764
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3664
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #182 Posted: 06-Feb-2010 at 08:30

Originally posted by kitkiritki

Рушење на Метропол? Тоа ќе биде уште еден катастрофален потег! Тие објекти се дефинитивно споменици на модерната во Скопје и имаат вредност, донекаде ве разбирам за таквите ставови, но се во крајност неисправни! Градењето на џамија е тотално спорно од секаков аспект на архитектурата во тој простор, и  претставува некоректна игра на муслиманската верска заедница. Околу познавањето на македонската историја, сметам дека доволно ја познавам. Печатот го познавам одамна и запознаен сум и со праисторијата. Инаку не знам колку знаете Вангел е еден од одличните познавачи на тој периот. Жално е што е лош архитект кој не умее споменот и трагата од минатото како иснпирација да ги претвори во современа македонска архитектура! Секое делување во еден простор започнува со анализа на околината и пред се почит на постојното. Рушењето на Метропол е злостор, тој еднсотавно треба да биде реставриран.< = < =

метропол и без тоа сам ќе се сруши, а и така на негово место и на типо јасно предвидени се колку што се сеќавам две нови градежни маркички, занчи говорам од аспект да се ревидира повторно мал ринг и ваквите измени да се вметнат за доброто на сите! ова е најсмелиот но воедно и најправилниот пристап! истот требаше да се случи и со старата зграда на стопанска и хотел стоун цриџ и на нивно место да дојде музејот, а за сметка на тоа тој да биде огромен а во него со простор да ги обештетат посотјните објекти кои би ги сотреле! а сега ова вака на што личи, смешка, карикатура, се само музеј не! ем залепен до кеј ем заради влезот и мост му пуштија кој е катастрофа само по себе а не и пак какоп е замислен... знаеш како велат сиромавио пет пати поскапо плаќа! а за скржавио и да не говорам, нему кровот му паѓа врз глата по некое време!

и патем метропол не е никаква оставштина туку само лепенка до типо!

Back to Top
ArchiTechTone View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
  Quote ArchiTechTone Quote  Post ReplyReply #183 Posted: 06-Feb-2010 at 11:46
Originally posted by Max

метропол и без тоа сам ќе се сруши...

и патем метропол не е никаква оставштина туку само лепенка до типо!



Типо е лепенка до Метропол ако гледаме хронолошки.

Ако гледаме Урбанистички, во целината типо-метропол може да разглабаме за ренесансни принципи на обликување на град. Можда нема “антички“ столбови, меѓутоа наследувањето на материјалот и превземањето на растерот на прозорски отвори од Метропол, е “принцип на вториот“ со кој се обликувани градовите во ренесансата. Не мора ни да разглабаме ренесанса, може да разглабаме како одговорно се обликува град, со модерни градби. Типо без метропол не може, тие се една целина, и повикување на рушење на тој објект само го поцртува незнаењето и слективниот пристап кон културното наследство. Колку што знам метропол не е предвиден за рушење. Има нов објект до него што се гради моментално... и објект во атриумот на блокот на Метропол што е планерска грешка која смрди на корупција.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 736
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #184 Posted: 06-Feb-2010 at 12:09

diskusijava se rasplina, otidovme vo istorija i politika. Ne e temata dali treba spomenik z aAleksandar i drugite istoriski licnosti, tuku kako tie najubavo estetski da se vklopat vo celina. OK, Anti NGO? Da prestaneme da lepime etiketi.

Me interesira dali strucnata javnost ima zaednicki stav za ova, Arhitektonski fakultet, razni zduzenija na arhitekti i sl.? Dali e pojavena inicijativa ya otpor kon ova resenie od strana na protivnicite na ovoj plan, peticija, tribini...? PO mene najispravno bi bilo da se organiyira referendum pa graganite na Skopje da odlucat. Pod uslov da ne se mesaat tipovite od SDSM, za da ne ja kontaminiraat celata inicijativa. Ako veke mora da go kazam svojot politicki stav, tie se polosi od VMRO, sto ne znaci deka vlasta e dobra.

Eve primer od sosedstvoto za graganskoto oganiiranje. Ovde vo Belgrad sakaat da posecat cel drvored od platani stari 150 godini zaradi rekonstrukcija na eden od ovdesnite bulevari. No vednas se fornira zdruzenie na gragani protivnici na ova i se organizira potpisuvanje na peticija, i jas ja potpisav iako ne ziveam tamu. Ne veruvam deka ke uspeeme nesto da promenime, i ovde vlasta ima drveni glavi, no barem ima obid...

2014 ke dojde mnogu brzo, ako sakaat da go izgradat plostadot do togas mora vednas da pocnat rabotite, dali e veke donesen operativen plan, koj ke gradi, od kade ke pristapuva gradeznata mehanizacija, finansii i sl...? I sto stana so kejot, dalli se uste e zagraden? Do kade e stignata zgradata do Komercijalna Banka?


Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #185 Posted: 06-Feb-2010 at 12:14


Еве како заврши еден од тие обиди за граѓанско организирање

http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=599

Сепак... неможам да кажам дека организирање постои, всушност реакциите се патетични како и секогаш. Скопје 2014 не почна да се случува од вчера, се случува веќе неколку години, вчера само доби некаква рамка.

Реакциите во овие неколку години беа повеќе од анемични...
Back to Top
metodius View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 07-Jan-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote metodius Quote  Post ReplyReply #186 Posted: 06-Feb-2010 at 13:09
А што е со протестот закажан во 14 часот денес? Знае некој нешто околу тоа? 
Ни земја, ни небо,
Ни пекол, ни рај.

Само ние и сега.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #187 Posted: 06-Feb-2010 at 13:27
Со оглед на тоа што е веќе 13:26 а прв пат слушаме за тоа, можам само да претпоставам колкав ќе биде ефектот. 
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Online
Posts: 4085
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #188 Posted: 06-Feb-2010 at 13:50
se sobiraat policajci tamu kaj lumiks
a ima uste edna mala grupa ili sakat da prodestirat ili se nekoja normalna grupa sto srta!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #189 Posted: 06-Feb-2010 at 14:08
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Online
Posts: 4085
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #190 Posted: 06-Feb-2010 at 14:14
eve komu mu interesira:
samo za poseta deka mozeme protestot da go gledame i od webcamera
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #191 Posted: 06-Feb-2010 at 14:15


Она со змејовите (вториот линк) е најдобро LOL



ЗМЕЈОВИТЕ да се воведат како полноправни учесници во македонската историја!! по можност и во зоолошка да донесат еден пар змејови...
Back to Top
zokidac View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Aug-2009
Location: MKD
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote zokidac Quote  Post ReplyReply #192 Posted: 06-Feb-2010 at 14:47
choveci jas ne sum ekspert no mojeto razmisluvanje e deka proektive, zgradive ova ili ona dobro izgledaat i imaat svoja vrednost. e sega moeto razmisluvanje e deka okolu sekoja gradba e mnogu dobro da se ima zelenilo, po nekoe drvce, nekoja klupicka za sedenje....onaka go zamisluvan ustavniot sud(arhivot) povlecen ponazad od vardar, okolu nego ubava treva, po nekoe drvce....navistina taka mi izgleda podobro iako i ova shto proektirale i mislat da go gradat e vo red. da ne se misli samo na beton i beton

Edited by zokidac - 06-Feb-2010 at 15:19
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #193 Posted: 06-Feb-2010 at 15:06
Скопје ионака е руина. Низ град нема каде да прошеташ го нема оној дух кога ќе отидеш во некоја европска метропола посебно со стари градби. Доволен е Белград не мора повеќе.

NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #194 Posted: 06-Feb-2010 at 16:13
После две интервјуа на ТВ еве го и во весник авотор на двата хотела на плоштад.

Градскиот план решава - каде сме и каде сакаме да бидеме

Кога сте социјално општество - ви треба центар. Ви треба идентитет на државата, но и функционалност. Ќе треба време проектот „Скопје 2014“ да се активира и да стане ареа во која ќе се живее и која ќе се сака

Оливер Масабни од виенската компанија „А2хотелконсепт“ е автор на проектите на двата хотела, кои до 2014 година ќе го исполнат тревникот пред сегашниот објект на Телекомуникацискиот центар. Присуствуваше на промоцијата на помпезниот проект „Скопје 2014“ и се согласи, на заминување во Охрид, да го каже своето мислење за новиот редефиниран изглед на градот, чија преобразба - трае.



Како би ги најавиле хотелите што ги проектиравте? И дали новиот концепт на плоштадот ќе погодува во нивното идно функционирање?

- Тоа ќе бидат висококвалитетни хотели, со 5 ѕвезди, кои ќе имаат шанса да бидат на главниот плоштад и да се интегрираат во целиот проект за нов изглед на плоштадот. Според моето мислење, на Скопје му требаат повеќе хотели. Ги има надвор од градот, го има „Холидеј ин“ како најблизок, но на Скопје му требаат повеќе и поатрактивни хотели. Новиот градски центар и новото лице на Скопје е многу предизвикувачки залак, па интересно е да се биде дел од него. Со „Скопје 2014“ се добива функционален и атрактивен граѓански простор, за разлика од сегашниот плоштадот, кој не е баш интегриран и работен.



Го знаевте ли проектот „2014“ кога ги правевте проектите за хотелите?

- Да. Имаше дискусија како да се интегрираат хотелите во целиот проект, зашто тие се мал дел од него. Најголемиот дел, што мене особено ми се допаѓа, е културниот дел, кој дава нов идентитет, но новиот плоштад има и владин аспект, а тоа се државните институции. Хотелите се мал аспект - посветен на гостите и одраз на гостопримството во градот.



Идентитетот е многу чувствителна тема во моментов. Секој идентитет, па и архитектонскиот. Новиот изглед на плоштадот е непознат на нашата градителска традиција, која не го познава неокласицизмот.

- Тоа е важна дискусија. И многу значајна. Не зборувам за ваш идентитет, туку за идентитет на градот. Скопје е многу стар град. Не е империјален град, но има долга историја со многу историски објекти. Многу од нив биле уништени, но историскиот момент не е нов за Скопје. Историскиот аспект е многу важен дел од идентитетот на Скопје. Тоа е важен дел и за модерниот аспект на градот. Тоа е главен град на независна држава, што е исто така дел од идентитетот. Архитектурата ги покажува емоциите и аспектите изградени врз основа на тоа што сака да се каже за градот.



Што сé треба да каже градот?

- Треба да сте горди на него и да се чувствувате дома во него. Треба да е микс на историското Скопје и да покаже каде било Скопје и што сака Скопје да биде. Тоа е добар микс меѓу историските згради, реконструираните згради и модерните аспекти.



Во Охрид, каде што одите попладнево, ќе видите нешто што вообичаено се смета за македонска архитектонска традиција. Имавте ли и претходно информации за неа?

- Кога планираме згради, гледаме како да ги интегрираме во просторот, зашто проектите не се градат во вакуум. Треба да се интересирате за историјата, но таа не треба да се копира. Градското планирање ги решава нашите идеи каде сме и каде сакаме да бидеме. Зборувајќи за македонската архитектура, напоменувам дека таа има многу аспекти - една архитектура во 19 век, друга во 18 век.... Секое време има своја специфика, но секоја од нив е македонска архитектура, дел од културата и уметноста на земјата. Но, треба да бидете Македонија и Скопје, никој не сака да бидете нешто друго.



Граѓаните се затечени од новиот изглед на градот. Скопје 2014 е град што не сме го знаеле досега. Со сите предвидени објекти на плоштадот - ќе остане ли слободен јавен простор на него? И дали е тој страв оправдан од експертска гледна точка?

- Изненаден сум од тоа прашање. Има многу јавен простор на бреговите на реката што се интегрирани во проектот. Во тој простор ќе има јавни простори, скулптури, шеталишта, места за да се престојува во нив. Главниот плоштад и зградите наоколу создаваат една убава социјално интегрирана ареа. Брегот на реката и шеталиштата се убави места за седнување и среќавање. Секој ќе може тука да го најде своето место. И верувајте, секогаш има дискусии - зошто хисторицизам, зошто не модерен израз? Важно е да се има хисторицизам зашто Скопје е историски град. Да не беше историски град ќе добиеше некој нов изглед. Како Дубаи, на пример - кој е град во пустината и никогаш не бил историски град. Да се градат историски градби во Дубаи нема никаква смисла.



Но, со градбите во Дубаи започна новата историја на архитектурата.

- Да, но, тоа е град во пустината. Таму немало град порано. Никогаш немал историја. Кај него историјата би била баласт, а не плус. Скопје е град со повеќе илјадници години историско време зад себе.



Знаете ли за други вакви амбициозни проекти низ светот? И колку време им треба на луѓето да го прифатат новиот изглед на градот?

- Сум бил вклучен во две големи градски планирања - во Берлин, кој беше многу тешко да се реши, но каде што луѓето веднаш ги прифатија дотогаш неинтегрираните места. И во Бејрут, која беше уништен и повторно граден како крстосница на многу култури, каде што беше прашање кој идентитет да се одбере, зашто и архитектонскиот израз е идентитет исто така. Барате идентитет што ќе ги одрази и ќе ги почитува историските извори, а ќе создаде место за иднината што луѓето ќе го сакаат. Со јавни зони кајшто луѓето ќе се најдат себеси како граѓани и што ќе го покажуваат на гостите гордеејќи се со него. Берлин е добро решение и Бејрут е добро решение, иако на населението му требаа години за да го прифати.

http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=2610957242&id=9&prilog=0&setIzdanie=21903
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #195 Posted: 06-Feb-2010 at 16:52
http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=802&PID=57857#57857

Тука престанува всушност целата дебата што се финансира и како се распределуваат парите во една држава. Не џабе има толку ресори, а не само еден инфрструктура. По ниеден основ нема причина да оваа држава дава пари само за инфраструктура и ништо друго, како што сакаат некои да форсираат. И покрај тоа што ова се користи како аргумент за случувањата на градскиот плоштад во Скопје. Е сега кога и другата гарнитура е фатена со "смкнати гаќи" дека не се работи само за инфраструктура туку и култура одозгоре веќе нема фактор што може воопшто да дискутира на ова прашање. А исто така втора работа стилот не ги оправдува или неоправдува средствата. Неможе да се мати јавност со аргументи дека нешто "пацифистичко, нешто светско, европско а не во делот на антиквизација или словенизација" ги оправдувало средствата, а демек ако е во друг стил барок антика * е тогаш можеле да се напраат улици, фабрики (и тоа ни срам ни перде во капитализам), болници, школи итн. Такви двојни стандарди не.

Што сакам да заклучам од ова. Пестанете да го користите веќе тој аргумент со финансирањето, (и сега и за црквата беше користен), воопшто не треба ова да биде дел од аргументацијата дали нешто треба да се направи или не. Нема држава без министерство за култура, таман да била најсиромашната у свет. Исто како што нема ни држава во со комплетирана иунфраструктура. Така да во инфраструктурата секогаш може подобро и секогаш може да се пренаменат парите за тука, ама ако е така тогаш ќе треба ние никогаш да не инвестираме во културата.

Не признавам вакви форми на лицемерно користење на аргумент со парите за случаеви кога ни се свиѓа тогаш може и тогаш е убаво и оправдано, ама кога не ни се свиќа е тогаш можело болници. Така непоштено, не! Патем ова е една од причините зашто често ни расплинуваат дискусиите.

п.с. Текстов првенствено се однесува на сите членови тука кои го користат непоштено вака овој аргумент, а дури потоа ако сакате прочитајте го како упатено кон некоја партија.

*Колку што е ова на плоштад у Скопје не е барок и антика, толку не постои стил европска, светска, пацифистичка, како што патем не постои комуњарски и слични асоцијативно-општествени архетипи кои некои ги перцепираат како архитектонски стилови.


Edited by lslcrew - 07-Feb-2010 at 02:24
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1319
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #196 Posted: 06-Feb-2010 at 17:23
i jas sakav da ukazam na istoto.

Glavniot akcent vo diskusiite treba da e arhitekturata.
Ne deka ne treba da se spomni toa deka podobro e da se napravi juzen bulevar otkolku arhivot.No da bideme korektni,bez politicki predispozicii. 

Edited by lslcrew - 07-Feb-2010 at 02:25
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #197 Posted: 06-Feb-2010 at 17:28
многу ми е тешко да дадам некој коментар а да не ми биде избришан, бидејќи мозокот ми е како турлитава после сите вести, дискусии и мислења што излегоа на оваа тема, едноставно сите се збунети и никој не сака да размислува разумно и реално, без разлика дали ја поддржува идејата некој или не
можеби ќе ме разберете што мислам ако го цитирам гитардемон

И една најважна работа што ја кажаа Supervisor и Андреј:

Кај се подземните тунели, кај е функционалноста на објектите? Освен што се дизајнирани да му изгледаат убаво на око на просечниот специјалист по фертилизација и орање, не се дизајнирани да бидат некако корисни, практични или нешто слично. Едната среќна вест е дека владата има мандат до 2012, па Скопје 2014 е некако 2 години понапред од планираното, ама тажната вест е дека изгледа знаат нешто што не знаеме штом очекуваат од 2010-2014 да владеат. Јебига.

Кој мисли дека повеќе му треба триумфална капија со мотиви од историјата на 35 околни држави наместо подземен тунел и трамвај, сериозно треба да си направи магнетна резонанса на мозокот - има проблем.


но ќе се сложам и со кловер дека е нелогично сега да се крева врева кога за сето ова се знаеше уште многу одамна, единствено шокантно во видеово е што добиваме целосна слика за сите објекти одеднаш, односно како сето тоа ќе изгледа во целина


значи да не забегувам од поентата, моето прашање е ЗОШТО? ЗОШТО!?
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #198 Posted: 06-Feb-2010 at 17:37
Имам впечаток дека не ме стави. Финтата ми беше дека воопшто не изгледа убаво дискусиите да ги претвораме во кантар јужен булевар наспроти архив.

И јас го поддржувам проектот во Струмица и сакам да го видам реализиран. Но во случајот со Скопје, на крај памет не ми паѓа тука сам да изигравам ребаланс само затоа што може би не сум се слагал со поголем или помал дел од проекот Скопје 2014. Да беше нешто модернистичко пола овие што сега зборат болници и фабрики немаше воопшто да го имаат овој аргумент и ќе збореа дека добро било вложување во културата и слично. Тоа сакам да укажав. Бидете доблесни и чесни и прво донесете сопствен став дали сметате дека вложувањето е порвенствено и добро, па после се на ред стилови и архитектонски решенија. Вака "педерски" ако ми се свиѓа е добро, а ако не ми се свиѓа тогаш фабрики остава впечаток на несериозни соговорници па макар биле и доктори и академици.

Овој стариов, целта ми беше да ги изоствиме таквите напоменувања воопшто од дискусијата. Не да ни ги сервираат како демоклов меч.
Back to Top
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #199 Posted: 06-Feb-2010 at 17:40
Денеска бев јас на плоштад и ми се згади малку од целата атмосфера - се беше исполитизирано. Едностаавно - не може сите да го неќат комплетно истиов проекти и во целост да го отфрлаат.

да не бидам погрешно сфатен - јас сакам во Скопје да се гради - и градот да напредува, ама во буквална смисла на зборот. Во врска со моето мислење за проектов , видете на страна бр. 9 - да не го дуплирам.

Едноставно, нели, беа дојдени луѓе, кои строго, категорични викааа КОНТРА се за тој проект - а мое мислење и став е дека повеќе од половина од нив немаат поим, што е модерна архитектура, што е барок, што е урбано планирање и ред други поими, кои се инволвирани во замислата за СКОПЈЕ 2014.

Еве неколку примери од странство - микс на тој стил - со денешнава архитектура и мене ми се допаѓа - едноставно не разбирам зашто толку се крева галама, кога никој не видел конкретен проект, ниту пак рендер.

Во прилог:
СТОКОВНА КУЌА ВО ЛИОН

http://www.panoramio.com/photo/31389028

ТЕАТАР ВО ЛИОН

http://www.panoramio.com/photo/31389013

МИЛАНО ГАЛЕРИЈАТА

http://www.panoramio.com/photo/31388115

ХОТЕЛ ВО ЛУЦЕРН

http://www.panoramio.com/photo/30782382


Edited by gorco - 06-Feb-2010 at 17:44
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #200 Posted: 06-Feb-2010 at 18:21
Originally posted by Мартин

Само отворете на Српските и на Бугарските подфоруми на ССЦ, почнаа да паѓаат заебанции на наша сметка. Прашање на време е кога ќе се рашири и по другите. Срамота.
Ама гајле ми е мене што зборувале на форумите од нашето соседство. Како прво, тие коментари се во најмала мерка необјективни, а во голем дел сигурно и злобни. Како второ, нашето соседство по нивото на општествен развој и граѓанска свест е рамо до рамо со нас.

Значително поважно ми е како не перцепираат во нормален свет и во напредни општества - не толку дека горам од желба да им се допаднам, туку како еден објективен суд за тоа што го правиме.

А убедливо најважно ми што правиме за нас самите. Немам зборови да ја опшишам оваа урбанистичко-архитектонска оргија. Скопје доживеало многу големи катастрофи низ вековите, а сега во 21 век ја бележиме и најновата - „Скопје 2014“.




Originally posted by Max

метропол и без тоа сам ќе се сруши, а и така на негово место и на типо јасно предвидени се колку што се сеќавам две нови градежни маркички
Како ќе се сруши сам од себе? Во кој план се предвидени две нови градежни маркички? Јас многу внимателно ги следам ДУП-овите и ништо вакво не сум забележал... Ајде те молам најди го тој план каде што на местото на Метропол и Типо се предвидени нови маркички и посочи ни го.


Edited by Cloverstack - 07-Feb-2010 at 04:03
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 328>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.883 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.