Author |
Topic Search Topic Options
|
nenad
Senior Member
Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
|
Quote Reply
#501 Posted: 23-Feb-2010 at 18:17 |
ti blagodaram, cudo edno kako gi sobra site tie zgradi na edna peda mesto. Nikade znaci ne se ostavi mesto da nikne nekade nekoj park ili barem aleja. Ovde na Balkanot se vodi vojna protiv zeleniloto. Ova nema vrska so plostadot samo taka mi dojde nekoj revolt bidejki sum golem privrzanik na zelenilto vo gradovite. Postoi i disciplina urban forestry. no toa vo truliot zapad
P.S. a i muzejot na holokaustot slabo napreduva, mislev deka pobrzo ke go zavrsat
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#502 Posted: 28-Feb-2010 at 19:09 |
По малку време еве еден пообемен текст, со убави детални цени:
О, хо, хо рококо
Договори тешки 87 милиони евра се склучени од 2007 до сега само за карабини и за неколку објекти на плоштадот
Само за карабините на неколку објекти што ќе го красат скопскиот плоштад во 2014 година, Владата досега за три буџетски години склучила договори потешки од 80 милиони евра. Објавените склучени договори на интернет-страницата на Бирото за јавни набавки ги побиваат тврдењата на премиерот Никола Груевски дека целиот проект „Скопје 2014 година“ граѓаните ќе го платат со 80 милиони евра во осум буџетски години. Според Бирото, досега за само четири објекти и за уште неколку ситници се потрошени околу 87 милиони евра.
СКАПИ КАРАБИНИ
Според официјални податоци, договорот со „Гранит“ за изградба на објектот на Уставниот суд чини 25 милиони евра, без договорот тежок над 190.000 евра со истата фирма за дополнителни непредвидени градежни работи на истиот објект. Службата за општи и заеднички работи веќе склучи договор со „Бетон“ за изградба на објектот на Министерството за надворешни работи, вреден 16 милиони евра. Владата информира дека за спомениците на плоштадот Македонија досега се издвоени 17 милиони евра за две буџетски години. Затворената карабина на Македонската филхармонија ја гради „Алпине бау ГМБХ“ за околу 6 милиони евра. Од Министерството за култура информираат дека изградбата на Музејскиот комплекс, кој го гради „Бетон“ од Штип, чини 4,5 милиони евра. Изградбата на Стариот театар чини 2,5 милиони евра, а Министерството за култура склучило договор тежок 11,2 милиони евра со „Светлост театар“ од Белград и за набавка, испорака, монтажа и пуштање во работа на опремата и инсталациите, предвидени во проектот за сценско-технолошките системи.
Околу еден милион евра се за инсталатерски работи, електротехнички инсталации и изведби на хидроенергетски инсталации, како и 1,3 милион евра за изведба на градежни, градежно занаетчиски работи и фазите хидротехничи инсталации, електро и машински инсталации на Стариот театар.
Досега се знае и дека за мостот „Око“ и 29-те скулптури на него се планирани 2,1 милиона евра. Платени се 1,1 милион евра за восочните фигури во музејскиот комплекс и уште 600.000 евра за тематски слики, портрети на историски личности. Сите овие објекти и споменици досега тежат 87 милион евра.
Допрва треба да се избере изведувач за зградата на Агенција за електронски комуникации, објектите на Обвинителството и Финансиската полиција, триумфалната порта, куполите над Собранието. Според експертите, и тие нема да чинат помалку од по 10 милиони евра за објект. Треба да се градат Колонада, други мостови, фонтани, летниковци... По изградбата на сите објекти, дополнителен трошок ќе биде и ентериерното уредување на зградите.
РАЗЛИЧНИ МАТЕМАТИКИ
Васе Доневски, директор на Службата за општи и заеднички работи на Владата, објаснува како оди изградбата на објектите.
- Прво се изработува проектна програма, која ја работи инженер-архитект, потоа има огласи за идејно решение на објектите, се плаќаат околу 1.000 евра, потоа се бара изведувач, кој се плаќа по подготвена ситуација, има и фирма за надзор врз градбата. Тие обично чинат во просек по 100.000 денари месечно. Зависи што е предвидено со градбата. Ентериерот секој сам си го уредува, во зависност од потребите. Откако градбите ќе бидат затворени со врати и прозорци, се бараат дополнителен изведувач за ентериерот - објаснува Доневски.
Сите тие дополнителни набавки, заборавени работи кои треба да се изведат, дополнително влечат уште стотици илјади евра од буџетот по објект.
Премиерот Груевски на проектот гледа како на можност за отворање нови работни места во земјава.
- Ако се земе предвид дека за изградбата на еден објект просечно се ангажираат 800 работници и ако се знае дека ќе се градат десетина објекти, ќе бидат ангажирани 10.000 работници. И приватните инвеститори ќе отворат нови работни места, значи индиректно 15.000 лица ќе бидат ангажирани за градба и дополнителни 20.000 лица од кооперанти. Тие сите имаат семејства, па 150.000 жители ќе имаат корист од проектот - рече премиерот.
Тој беше дециден дека „Скопје 2014“ ќе чини 200 милиони евра.
Александра Филиповска
Ахмети: Плоштад со мултиетнички карактер
Во проектот „Скопје 2014“ ќе се вклучи и поставување споменици на важни личности од албанската историја, изјави лидерот на ДУИ, Али Ахмети.
- Со коалицискиот партнер ги разгледуваме сите можности. Пристапот е позитивен и имаме согласност дека плоштадот на Скопје ќе ја отсликува мултиетничноста на државата. Мислам дека за овие прашања треба да надвладее разумот и да не се предизвикуваат судири - рече Ахмети.
Неофицијално дознаваме дека меѓу понудените личности за споменици на плоштадот се споменуваат албанските преродбеници Јосиф Багери, Хасан Приштина и првиот министер во првата повоена македонска влада Неџат Аголи. ДУИ ќе бара на плоштадот да има и споменик на загинатите припадници на ОНА, но мали се шансите да го протуркаат тој предлог.
Прашан дали ја поддржува идејата да не се градат верски објекти на плоштадот, Ахмети рече дека најважно е прво да се најде заеднички јазик меѓу двете религии во Македонија и да не се создава незадоволство меѓу заедниците.
Во ВМРО-ДПМНЕ вчера брифираа дека не се против обележја на сите личности од историјата чии дела не се причина за создавање тензии.
СДСМ го обвини премиерот дека проектот е „криминален, ненароден и забеган“.
- Лажен е зашто Груевски вчера кажа дека ќе го направи во 2018, а не во 2014. Се обиде да ја излаже јавноста дека ќе чини 80, а не 200 милиони евра. Проектот е забеган зашто единственото објаснување е дека ќе биле ангажирани повеќе градежни фирми и работници - рече Игор Ивановски од СДСМ. (М.Т.) |
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=487B2AD8910DB140ABFF320577238211
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#503 Posted: 03-Mar-2010 at 23:06 |
Одлично интервју со Ана Ивановска кое излезе во Фокус пред 10на дена а еве го се нашло конечно и на интернет. Вреди да се прочита, критички издржан текст од збор до збор.
Неред и гротеска03.03.10 10:45 интервју со Ана Ивановска, архитект Младата архитектка и асистентка на Архитектонскиот факултет во Скопје Ана Ивановска пред две недели недели магистрираше на овој факултет, во „најжешкиот“ период во земјава, кога го фати пикот на дебати, расправи и анализи на проектот „Скопје 2014“. Ивановска магистрираше со трудот „Утврдување методи и постапки за заштита на објекти од периодот на Модерната во Република Македонија преку примерот на основното училиште Јохан Хајних Песталоци во Скопје“. Таа е асистент на Институтот за историја на архитектура и уметност на стар, среден и нов век, современа архитектура и уметност, како и на група предмети за заштита на градителското наследство. Добитник е на Инженерски прстен за најдобар дипломиран студент во 2002 година. Член е на неформална група на млади архитекти, кои досега само во цртежи имаат предлози за модерен изглед на Скопје, но не и во пракса. Вели дека тие можеби и никогаш нема да доживеат да бидат изградени (награден, но никогаш реализиран проект е надградбата на трет кат на Градскиот трговски центар во Скопје). Како млад архитект, Скопје го гледа низ призма на нејзиното време, односно преку објектите кои постоеле и постојат колку што таа постои и не сака да ја „меша“ нејзината меморија за Скопје со меморијата за градот на нејзината мајка, на нејзината баба, а уште помалку на период од пред век и половина. - Предизвикавте голем интерес со Вашата теза бидејќи ја браневте во време кога сите дебатираат за „Скопје 2014“. Магистриравте на заштита на објектите од модерната. Дали може да ни објасните што точно подразбира таа? Идејата за овој труд лежи во архитектонските случувања кај нас, во еден не така кус период, во нашиот однос кон изградената средина општо, а особено во односот (попрецизно, немањето однос) кон објектите од Модерната, кои опстојуваат во состојба на постојана агресија, на крајна нечувствителност кон изграденото и се вон каква било размисла за стручно и научно вреднување. Во период од 40 до безмалку 80 години од нивната изградба, речиси без исклучок овие објекти се наоѓаат во ранлива фаза и имаат потреба од сериозни интервенции кои кај нас се главно стихијни, без стратегија и без претходно детално истражување, во таа смисла - нестручни, деструктивни и штетни по објектот. Освен поради внатрешните причини за загрозеност (стареење на материјалот, потреба за обнова и слично) тие уште се и предмет на јавно недопаѓање. Феноменот на транзицијата кој ги зафати постсоцијалистичките земји, вклучително и Македонија, меѓу другото се манифестираше и со обид да се пребрише и негира се’ што историски и материјално може да реферира кон претходниот политички систем... (што не е исклучиво македонски феномен... истите симптоми може да се препознаат и во другите постсоцијалистички земји). Во оваа актуелна потрага по некаков квази идентитет, во време на нагласена тенденција кон историцизам и препокривање на градското ткиво кое генерално датира од 60-тите и 70-тите, со уфрлање на објекти со историски интерпретации се чини дека објектите од Модерната никогаш не биле позагрозени. - Посочувате и дека објектите од Модерната треба и мора да се одржуваат, но не и да бидат споменици на културата. Зошто? Интересот за Модерната и нејзиното превреднување е глобален тренд. Архитектурата на Модерната која ја обележува архитектонската мисла во поголемиот дел од 20 век е веќе прифатена како културна традицијаИнтересот за Модерната и нејзиното превреднување е глобален тренд. Архитектурата на Модерната која ја обележува архитектонската мисла во поголемиот дел од 20 век е веќе прифатена како културна традиција и вреднувана поради квалитативниот скок кој го воведува на општествено-економски план, на полето на технологија и стандардизација, на функционален и естетски план. Најдобрите примери на Модерната се антологиски објекти во кои овие полиња на значење се преклопуваат. Постоењето вакви исклучителни објекти во светски рамки го отвора процесот на препознавање и вреднување со цел да се сочува автентичноста и идејата вградена во нив. Архитектурата на Модерната и нејзиниот третман веќе дваесетина години е во фокусот на најрелевантните институции за заштита на историско наследство на глобално ниво (UNESCO, ICOMOS (International Council on Monuments and Sites), DOCOMOMO (International Comitee for Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhood of the Modern Movement). Кога веќе не сме во можност да ги креираме, добро е барем да сме информирани и да ги следиме и прифатиме ваквите светски движења. Поважно е она што Скопје го добило по земјотресот
- Ја застапувате тезата дека на архитектурата на Скопје треба посебно да се гледа во периодот по земјотресот, а не претходно, односно треба да се постави суштинското прашање што Скопје има добиено после земјотресот. Што подразбирате под ова?
За голем број жители на Скопје, периодот на 60-тите сеуште има директна автобиографска вредност и е дел од текстурата на нивните животи. Во таа смисла, настаните поврзани со самиот земјотрес и сите активности за обнова кои следат имаат посебна историска и мемориска вредност. Она што засекогаш останува во меморијата на жителите на Скопје е сликата на срушениот град. Оттогаш наваму, постојано и со носталгија се оживува меморијата и (делумно) се идеализира сликата за она што земјотресот неповратно го однел со себе, пред се’ имајќи ги на ум неколкуте најрепрезентативни објекти за кои општата јавност се чини нема дилема дека претставуваат вредно архитектонско наследство (Офицерскиот дом - Баумгартен (1929-1963), во моментот на рушење стар 34 год., Народниот театар - Букавац (1921/7-1963), стар 36 год, Народната банка - Несторовиќ (1927 - 1963), стара 36 год.) Немам за цел да ги обезвреднувам овие објекти, само сакам да нагласам дека денес, по период од речиси 50 години (период сосема доволен за објективност во вреднувањето), се чини праведно да се отвори прашањето за вредноста на она што како директна последица на земјотресот е создадено во Скопје. Ургентноста на состојбата по земјотресот и специфичниот феномен на брза изградба може да се спореди со состојбата по Втората светска војна во многу европски градови, по потребата од рационални решенија, употребата на индустриски произведени елементи и економични методи на градба. Овој момент ја активира светската јавност во дотогаш незапамтени размери. Квантитативната обнова на градот му носи и значителен број квалитетни објекти, сосема во чекор со современите архитектонски пракси на своето време. - Како млад архитект, какви решенија нудите за објектите кои се интерес на Вашата теза? Тезата не нуди готови решенија... таа има за цел да отвори прашање за една архитектура која е надвор од перцепцијата во моментов, а која на глобално ниво се разгледува веќе подолг период. Многу е опасно во архитектурата (подеднакво во проектирањето на нови како и во третманот на веќе изградени објекти) да се нудат однапред одредени и готови решенија. И проектирањето и заштитата имаат своја востановена методологија, со свои принципи, постапки и редослед, но секој објект е проблем за себе и како таков треба да се третира, да му се пристапи сериозно и истражувачки. Само на тој начин може да се дојде до квалитетно решение. - Во Вашата теза се осврнувате на објектите градени во периодот помеѓу 20-те и 70-те години на 20 век и велите дека обичните граѓани не ги забележуваат низ Скопје иако ги има. Може ли да посочите некои такви објекти, зошто луѓето не ги забележуваат и со какво значење се тие објекти за Скопје? Она што мене ме зачудува е недовербата на нашата јавност кон архитектонските историчари, теоретичари и критичари. Можеби грешам, но имам впечаток дека во другите уметности (ликовна уметност, филм, музика, литература...) постои поголема отвореност кон нови текови, додека свеста на јавноста за архитектурата се чини никако не може да се помести од прагот на 19 кон 20 векНеможноста општата јавност да ги препознае „од прва“ овие објекти како вредност воопшто не изненадува. Посебната, автономна естетика на Модерната, чистотата на нејзиниот израз, степенот на апстракција и материјалноста соодветна на тогаш новото, индустриско време ја прават оваа архитектура „недопадлива“. Прочистена од непотребна декоративност и сведена на совршена функционалност, човекомерна по својата природа, оваа архитектура е лишена од монументалноста и репрезентативноста која вообичаено очекуваме да ја препознаеме кај еден културно-историски споменик. Модерната архитектура е своевидна критика на контекстот во кој е настаната, а кој на почетокот на 20 век е заглавен во академизам и еклектицизам. Таа постојните формални и естетски вредности ги заменува со нови интелектуални и уметнички вредности. Дури и најзначајните примери на оваа архитектура, повеќеслојни во своето значење, е тешко или невозможно на прв поглед да се препознаат како вредност, особено од некој кој е архитектонски неедуциран. Меѓутоа, архитектурата во таа смисла не е осамен случај. И во литературата и во музиката и во филмот, во сите уметности всушност, неедуцираната јавност е склона да посегне прво кон допадливото. Затоа и постојат музички, филмски, архитектонски критичари - за да укажат на вредностите и да едуцираат. Она што мене ме зачудува е недовербата на нашата јавност кон архитектонските историчари, теоретичари и критичари. Можеби грешам, но имам впечаток дека во другите уметности (ликовна уметност, филм, музика, литература...) постои поголема отвореност кон нови текови, додека свеста на јавноста за архитектурата се чини никако не може да се помести од прагот на 19 кон 20 век. - Како пример за објект од Модерната, посебен акцент ставате на скопското основно училиште „Песталоци“. Зошто? Целта на мојот труд беше воспоставената методологија за заштита на културно наследство да ја проверам врз еден конкретен објект (студија на случај), да ја согледам нејзината применливост и спецификите кога се аплицира врз објект од Модерната, со тоа воедно да биде и првиот чекор во создавање на долгорочна стратегија за овие објекти. Основното училиште „Јохан Хајнрих Песталоци“ беше избрано како еден исклучителен пример на Модерната во Скопје - објект кој има веднаш препознатливо повеќеслојно значење: (1) како симбол на светската солидарност за Скопје по земјотресот, настан кој засекогаш ќе биде дел од меморијата на неговите жители; (2) објект проектиран од познат архитект - Алфред Рот - кој поголем дел од својот живот посветил на истражување на нови концепти за училишни објекти соодветни за современите принципи на едукација кои токму Песталоци (еден од најпознатите педагози) ги поставува пред повеќе од 150 години, а сеуште се релевантни и денес; (3) објект кој има извонредно архитектонско решение кое во Македонија не е повторено, а уште помалку надминато; и (4) објект кој во конструктивна смисла е пионерски на глобално ниво и е швајцарски придонес на полето на асеизмичка градба. - Тоа не е само пример од областа на архитектурата, туку е и едно од многуте училишта во земјава за кои нема пари за да се одржува така како што првично било замислено. Каде е пропустот? Пропустот лежи во нашата генерална негрижа кон изграденото и во погрешното верување дека новите објекти се бесконечно трајни и не им треба тековна грижа. Некако типично за нас е да се дозволи нештото да се руинира до степен на неупотребливост, па потоа да треба огромна инвестиција за да се врати назад во добра состојба. Притоа не мислам на мојот конкретен пример, туку на многу други објекти кои имаат слична и полоша судбина. Основното училиште „Јохан Хајнрих Песталоци“ во таа смисла е позитивен пример. Наспроти недостатокот на средства, неговата управа во текот на целото работење на објектот (во 2009 год. училиштето ја прославуваше својата 40-годишнина) е свесна за неговата вредност и вложува максимални напори да ја сочува автентичната состојба. - Велите дека не само Македонија сака да заборави на социјалистичкиот систем преточен во постоечката архитектура која сака да ја избрише таа естетика. Кои се другите земји кои сакаат да стават нова фасада на постоечките објекти и зошто се прави тоа? Постсоцијалистичката транзиција е феномен кој не ја зафати само Македонија. Различните земји од соседството на различен начин реагираат на ваквата состојба која главно се манифестира со неформална и често нелегална градежна активност, со импровизирана архитектура во која честопати и не учествува архитект, со потрага по нова естетика која по секоја цена треба да биде различна од онаа што се поистоветуваше со претходниот систем. Сведоци сме на еден општ пад на вредностите, на културата и на едукацијата. Ваквата состојба се одразува и во уредувањето на просторот. Европа веќе ја истражува оваа архитектура како своевиден феномен. Токму минатата година, прво во Базел, а потоа и во Архитектонскиот центар во Виена беше поставена изложба и одржана конференција под наслов „Балканологија“ на која се дискутираше овој феномен. Во една ваква средина ,извонредната архитектура на поранешните југословенски простори од 60-тите и 70-тите години е спротивставена на новите, тековни случувања. - Која е меморијата на/за Скопје? Мојата меморија е врзана за чевлички од Градски трговски центар и панцеротата од „Жито Лукс“ после тоа... за црвеното капутче од Стоковна и слончињата на паричка пред неа... за мене првата изведба на Лебедово езеро во „Опера и балет“ по што очајно сакав да станам балерина и возбудата од светлата на подот во тесниот коридор пред да се влезе во салата...Зависно за чија меморија станува збор. Мојата меморија за Скопје е различна од таа на мојата мајка и различна од таа на мојата баба. Баба ми одела на матине во офицерски дом... мајка ми низ магла се сеќава на овие објекти, во театарот дали неколку пати стигнала да влезе... Мојата меморија е врзана за чевлички од Градски трговски центар и панцеротата од „Жито Лукс“ после тоа... за црвеното капутче од Стоковна и слончињата на паричка пред неа... за мене првата изведба на Лебедово езеро во „Опера и балет“ по што очајно сакав да станам балерина и возбудата од светлата на подот во тесниот коридор пред да се влезе во салата... Моја меморија е гимназијата „Никола Карев“.Тоа е моето Скопје. Секаков обид да се изгради нешто ново, а воедно „постаро“ од она што веќе постои за мене е лага и не можам да сфатам како мојата генерација може да се помири со тоа. Тажно е да се живее во желбата да се биде некој друг.
|
Edited by pbanks - 03-Mar-2010 at 23:09
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#504 Posted: 03-Mar-2010 at 23:08 |
втор дел
Апсурдно враќање во минатото
- Вие сте дел од неформална група на млади архитекти. Што мислите за проектот „Скопје 2014“? Пак ќе речам... тажно е да се живее со желбата да се биде некој друг. Враќање 100-150 години назад, во времето на некритична еклектична употреба на разни стилови за мене денес е апсурдно. Скопје одеднаш се повикува на европските градови, но не на европските градови денес, туку пред век и половина. Иритира тезата за воведување историја преку градење нови објекти со стари ликови, уште повеќе преку „преоблекување“ на веќе постоечките. Тоа создава една гротескна слика. Не знам зошто се инсистира на воведување историја во Скопје, како Скопје досега да ја немаше. Мислам дека токму тоа е одлика на непознавање на сопствената историја, традиција и идентитет. Во таа смисла, би ја запрашала јавноста која го поддржува овој проект, кога последен пат го посетиле Скупи и дали воопшто знаат каде се наоѓа, дали знаат кога и зошто е изградено Калето, дали чуле воопшто во што е вредноста на фрескоживописот во Св. Пантелејмон во Нерези, дали некогаш ја загледале прекрасната декорација во Даут Пашин Амам, биле на концерт во Куршумли ан, или се спуштиле по скаличките на Св. Спас да го видат прекрасниот иконостас од 19 век. И тука ќе запрам со набројувањево кое може долго да трае. Тоа е историја од преку 2000 години која за жал пошироката македонска јавност речиси не ја познава. Токму главната одлика на овој град е напластеноста/наслоеноста на различни периоди со своите различни изрази. Тоа можеби создава фрагментирана слика за градот, но е сведоштво за континуитетот на неговото живеење и изграден доказ за тоа дека секое време ја остава својата трага, создава свој израз, своја архитектура. Не смееме да дозволиме денес да останеме безизразни и трагата која ќе ја оставиме да биде лузна врз градот. - Како дел од таа група, имате ли Ваши идеи и проекти како треба да изгледа модерно Скопје? Групата се вика SCArS (Skopje Contemporary Architecture Studio). Таа е неформална група, составена од млади луѓе. Нејзината борба е преку основниот архитектонски медиум за изразување - цртежот, да ги искаже ставовите во однос на архитектурата, во однос на тоа каква треба да биде архитектурата на Скопје денес... Не станува збор за некакви футуристички визии за иднината, туку пред се“ за конкурсни проекти работени за „овде и сега“, кои може да се изведат со нашите рудиментирани средства, емпатични кон веќе изградениот контекст. За жал, ова е сеуште архитектура на хартија. Овие конкурсни трудови, иако наградувани, веројатно никогаш нема да бидат изведени. Во таа смисла беше и организацијата на изложбата 100.000 м2 за Скопје на SCArS и бирото Архитектри, во ноември 2009 година, во Музејот на град Скопје - како соопштување на нашите лични ставови и моментни искуства формулирани како стручни предлози за една нова архитектонска, урбана, културна и социјална метрополизација на нашиот град!!! - Колку како млади архитекти имате шанса Вие да ги кажете Вашите размислувања за некаков нов изглед на Скопје како метропола? Секогаш постои начин да се искаже ставот, преку збор или уште подобро, преку цртеж. Вистинското прашање е колку таквиот став ќе наиде на одзив. Архитектонскиот конкурс, институција која до скоро беше во заборав, е вистинскиот начин младите архитекти да го искажат своето мислење во однос на архитектурата и да дадат свој придонес во реконструирањето на запуштената архитектонска култура. Она што може да се проблематизира е на каков начин се спроведуваат овие конкурси, од нивното распишување, неретко самата постапка на оценување, се’ до логичниот завршен чин - градењето на наградените трудови. - Што Вие би направиле поинаку? Би настојувала секогаш да се инсистира на прогресивна мисла и квалитет. Современите концепти во архитектурата се единствената алатка со која може и треба да се делува врз градското ткиво. 3Д визуелизација во термин на мечето Ушко!?
- Во целата дебата околу новите архитектонски решенија за новиот изглед на нашата метропола, се добива впечаток како архитектите да се во дефанзива веќе подолг период, било да се работи за неформални групи, за претставници на Архитектонскиот факултет, било да се здруженија на архитекти. Што мислите, на што се должи тоа?
Ова е многу комплексно прашање. Веројатно се должи на целата оваа, во суштина не-транзициска состојба, на пореметениот систем на вредности, на општата апатија која ги има зафатено интелектуалците, на недостигот од критична маса, но секако и на ниското културно ниво и на односот кон оваа професија. Реакции има, можеби не на ниво на институции, иако лично сметам дека и институциите треба да застанат и излезат со јасен став бидејќи се клучни во професијата. За жал, и постојните реакции знаат да бидат погрешно толкувани и припишани на различни видови на инструирање. - Јавноста е поделена околу проектот „Скопје 2014“. Што мислите, колку јавноста е свесна за тоа што се планира да се прави и што треба за да се добие конструктивна дебата? Сметам дека дискусијата околу целото ова прашање се води во погрешен правец, па се сведе на тоа јавноста, сосема површно, да лицитира дали „и’ се допаѓа“ ликот на „новиот“ град или не. Не се работи за чисто прашање на естетика и допадливост на новата архитектонска кулиса што се заговара. Велам кулиса бидејќи на никаков начин не е поврзана со она што е зад неа. Тука се прескокнаа многу чекори кои се востановени во пракса - план, модел/макета на делот од градот, јавна расправа, усвојување. 3Д визуелизацијата презентирана во термин за мечето Ушко не е начин на презентација на архитектонски проект. Архитектурата е позадина врз која се одвива нашиот живот, средина во која се случуваат секојдневните искуства и во таа смисла голема е одговорноста кога се носи одлука за зафат од олку сериозен обем. Ваквата улога на архитектурата бара одговорност и од граѓаните, бара општество кое е информирано за вредностите и квалитетот. Не сум убедена дека тоа е сфатено. Вистинската архитектура отсекогаш достигнувала убавина врз основа на рационална мисла. Архитектурата се заснова на ред. За жал, овде тоа не е случајСосема друго прашање е исправноста на воведување една ваква естетика во 21 век. Вистинската архитектура отсекогаш достигнувала убавина врз основа на рационална мисла. Архитектурата се заснова на ред. За жал, овде тоа не е случај. - Се планира да се сменат и фасадите на објекти околу плоштадот кои се заштитени и се објекти од културно значење. Дали и тие објекти се во интерес на Вашето истражување? Моето истражување се однесуваше на генералните насоки и методологијата за заштита врз само еден конкретен пример, а тоа е објектот на осмолетката „Јохан Хајнрих Песталоци“ во Скопје. Истражувањето беше со цел да биде апликативно и да може да послужи како модел и за други објекти. Што се однесува до менување на фасадите на постојните објекти околу плоштадот, сметам дека е крајно несериозно и недозволиво да се изведе еден таков зафат врз основа на нечија произволна проценка. Во светот постои професионална етика и авторство. Ако не грешам, и кај нас се залагаме за авторство - притоа тоа не треба да се однесува само на музички ЦД-а или пиратски софтвер... прашањето за авторство подеднакво треба да се однесува и на нечие архитектонско творештво. - Ако сега се прави обид да „се избрише“ архитектурата од претходниот систем, условно кажано, утре на некого може да му текне да „ја избрише“ планираната архитектура и така во недоглед. Кој треба да ја постави матрицата и визијата за тоа како Скопје треба да изгледа „вечно“? Единствено што е трајно и вечно е промената. Она кон што треба да се стремиме е да се ослободи мислата, а она што се создава да биде одговор на своето време, да биде соодветно на облеката што ја носиме, телефоните со кои зборуваме, автомобилите што ги возимеПогрешно е да веруваме дека може да се постави визија за тоа како ќе изгледа градот вечно. Светот се менува со таков чекор што тешко може да се донесе едно такво предвидување. Единствено што е трајно и вечно е промената. Она кон што треба да се стремиме е да се ослободи мислата, а она што се создава да биде одговор на своето време, да биде соодветно на облеката што ја носиме, телефоните со кои зборуваме, автомобилите што ги возиме. Не смее да се заборави дека она што денес љубоморно го чуваме како традиција и историја своевремено било врвното техничко и технолошко остварување. Во однос на пребришувањето... Архитектурата на Модерната и повоениот период во многу земји, а кај нас периодот по земјотресот во Скопје, многу често се обвинува за прекин со традицијата и обид за пребришување на нешто во име на нешто друго, ново и подобро. Денес сме сведоци на обид за едно ново пребришување - во случајот на Скопје, којзнае кое по ред. Ана Ивановска е асистент на Архитектонскиот факултет во Скопје Слики: Shay Kun Текстот е објавен во „Фокус“, 19.02.10. |
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#505 Posted: 05-Mar-2010 at 22:36 |
Ќе се крене градилиште и на „Карпошово востание“

Поради новите градби, за еден и пол месец ќе почне дислокација на постојната канализациона мрежа
Не само централниот плоштад, туку и мини-плоштадот „Карпошово
востание“, од другата страна на Вардар, наскоро ќе се претвори во
градилиште. И таму, заради новите градби ќе се дислоцира подземната
инфраструктура. Надлежните веќе бараат изведувач што ќе има обврска да
ја премести атмосферската, фекалната и водоводната мрежа. Се' уште не
може да се прецизира кога ќе почне и за колкав период ќе треба да
завршат изведбените активности. Неизвесно е и дали ќе се зголемува
капацитетот на инфраструктурата, што најверојатно ќе биде неопходно
заради новите објекти.
„Рокот за доставување понуди е до крај
на март, а имајќи го предвид жалбениот период, очекуваме најдоцна за
еден и пол месец да биде избран изведувачот, по што ќе почнат работите
на терен. Колку ќе трае изведбата се' уште не може да потврдиме“,
информираа вчера од Градот Скопје, од каде што немаа сознанија дали во
овој проект ќе се вклучи и Општина Центар, со која заеднички ги
изведуваат речиси идентичните работи и на плоштадот „Македонија“.
Засега
е сигурно дека ќе се врши дислокација на канализационата мрежа, но
неизвесно е дали ќе се зголемува нејзиниот капацитет. По се' изгледа и
ова градилиште ќе биде отворено најмалку два месеца, а голема е
веројатноста минувањето да биде отежнато и подолг период, ако се има
предвид дека на „Карпошово востание“ и околу него ќе се врши и партерно
уредување и ќе се градат фонтана и неколку спомен-обележја.
http://utrinski.com.mk/?ItemID=04CB5B6F9B9CD74D82CDE7A9CF8B3CFC |
|
 |
nenad
Senior Member
Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
|
Quote Reply
#506 Posted: 06-Mar-2010 at 11:37 |
Objaveno vo dnevnik
Проектот „Скопје 2014“ вчера повторно беше тема на јавна „дебата“ на истомисленици, овој пат во организација на Здружението на граѓани „Големата мајка божица“.
Актерката Валентина Божиновска, која е директор на Собраниската комисија за односи со верските заедници, смета дека со овој проект Македонија отворено и јавно укажува на својот идентитет и дека или „ќе го направиме сега и веднаш или Македонија односно Скопје ќе остане некаква касаба“.
- Јас како одговорно лице на Комисијата за односи со верските заедници, а, пред се', како уметник сметам дека од 1991 година Македонија практично никогаш не го искоментирала својот идентитет. Тоа го направи со создавањето на македонската држава како самостојна, но никогаш де факто не го реализира на културолошката основа. Сметам дека проектот „Скопје 2014“ е детерминација на се' она што ние го имавме од антиката, неолитот, до ден-денес - рече Божиновска и додаде дека со него прв пат се прави конкретен постулат на македонскиот идентитет.
- Ние прв пат ќе кажеме дека Македонија не била маргина на историските цивилизации, туку напротив, дека била отворена порта на христијанството и на сите цивилизации. Ќе кажеме дека практично цивилизацијата тргнала од тука. Значи, ова ќе биде првиот пат кога ние ќе го коментираме нашиот идентитет и тоа ќе биде една гласна објава пред сиот свет за Македонија, со сите овие споменици кои треба да се изградат - рече Божиновска.
Според Божиновска, уривањето на храмот „Свети Константин и Елена“ е хендикеп за сиот православен народ во Македонија, а спорот што се води за тоа дали треба да се гради џамија или црква треба да се отстрани, бидејќи Македонија секогаш била пример за религиските права и слободи.
- Она што ние како Комисија го знаеме е дека во 1961 година Исламската верска заедница ги побарала национализираните имоти, меѓу кои Бурмали џамија ја немало. Сметам дека ќе најдеме прифатливо решение како и каде би се изградила џамијата - објаснува Божиновска.
Архитектот Вангел Божиновски смета дека конечно се појавила власт што решила да го разврзе јазолот.
- Се работи за проект што веќе се реализира и ќе претставува конечно обликување на една величенственост, која, според мене, најмногу исполнува со чувство на достоинство и гордост што се има една ваква слика за градот. Конечно ова раководство реши да создаде главен град. Сите други влади го избегнуваа тоа - потенцира Божиновски.
Скулпторот и професор на Факултетот за ликовна уметност, Коце Неновски, се задржа на проблемот со спомениците. Тој смета дека прашањето на спомениците е прашање на еден концепт на еден народ и е против тврдењето дека поставувањето скулптури на плоштадот значи узурпација на јавен простор.
Анела Петрова
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=8A89E8BBD5979A45956AF8F265340319
Of lele, koj se se pretstavuva kako intelektualec i koj go oblikuva javnoto mislenje vo drzavava. Kakov idiotizam i latavshtina. Dozvoluvam na nekogo da mu se dopaga proektot a nekomu ne, sekoj si ima svoe estetsko nivo, no deka so plostadot ke bide nasa istoriska deteminanta i gradenje identitet toa e veke premnogu. Identitet ne se gradi so plostad, ma kakov i da e, toj e veke izgraden vo svesta na lugeto (ili ne e, veke pocnav da se somnevam po malku). Se nadevam deka vakvi izjavi nemaat odek vo sirokite narodni masi.
|
 |
Max
Senior Member
Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
|
Quote Reply
#507 Posted: 06-Mar-2010 at 12:11 |
за Македонците градењето на Црквата и Паметниците на Хероите (читај спомениците) и те како има заедничко со идентитетот! останатото естетски потсеќа но пред се' со намената и дефинитивно посочува, музеите, кои доколку беа поинаку пак растворени како арх.симболика или ќе беа чадни или ќе беа
убаво кажа последна шанса да се отргнеме од епитетот воен гарнизон скопје! според мене самото разбивање на модернистичката униформност која килаво е насадена во центаорт на скопје е добар повод истата иако со свои крупни и добри парчиња застапена во центарот, пополека ќе се истисне од него а како и што е ред ќе се однесе во маџар маало и ново маало! додека мал ринг добро е што се затвора горе доле стилски, нешто за што и јас се залагав уште од почеток иако стилски и баш не се согласувам целосно со ваквиот пристап кој повеќе е компромис со идеите, просторот, времето и средствата, него тоа што е наш изворен белег, кој ете бар со Црквата особено ќе се потенцира, а од кој аспект и говори Божиновска како претседател на комисијата за односи со верските заедници...
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#508 Posted: 06-Mar-2010 at 14:02 |
А зошто сите тие ваши херои да не добијат паметници каде што им е местото, туку мора сите на сретсело да ги начукате? Или толку е Скопје, само едно сретсело? Со самото тоа што некој се обидува сè да стави во едно место ви кажува дека Скопје е ништо повеќе од еден плоштад, со куќарки расфрлани насекаде околу.
Екстра прашање од мене, дали откако ќе ги имаме овие барокни згради ќе имаме повеќе diehard сељаци на youtube кои плукаат по Грците? Бидејќи ако сте во право, и ако се гради идентитетот со ова, тогаш треба нивниот број барем да се удвои.
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#509 Posted: 06-Mar-2010 at 15:09 |
Скопје 2014 изроди Македонија 2014Освен главниот град, и Прилеп,
Струмица и Кочани со визуализации
на Интернет го претставуваат идниот изглед на своите центри или на други делови, а некои сметаат дека ќе ја
претекнат метрополата, односно први
ќе ги направат предвидените проекти

Цела Македонија веќе еден месец, по визуализацијата што ја претставија
општината Центар и Министерството за култура, до најситни детали се
запознава со тоа како ќе изгледа главниот град во 2014 година. И
поддржувачите и критичарите на овој проект, без разлика дали живеат во
метрополата или не, се согласуваат со едно: промените се радикални и ќе
го изменат ликот на Скопје, градот веќе нема да личи на себе.
Но Скопје не е единствениот град во Македонија што треба да доживее
големи промени. Во помала или во поголема мера, тие се подготвуваат и
во други средини, а се рекламираат со илустрации или со визуализации на
интернет-страниците на општините.
Така, Прилеп треба да има стаклена пирамида, мултимедијално плато,
панорамник и многу други содржини, во Струмица се претставија
видеоснимки со нов плоштад, спа-центар и индустриска зона, а Кочани,
пак, сака да стане прв град со термален аквапарк. Со своите помали или
поголеми проекти овие општини не само што влегуваат во трка со Скопје,
туку некои сметаат дека ќе го претекнат главниот град и ќе бидат готови
пред 2014-та.
ФАРАОНИ ПОД МАРКОВИТЕ КУЛИ
Сосема нов Прилеп ќе може да се види од панорамникот посветен на
загинатите кај Карпалак, за кој се одвиваат подготовките за изградба.
Според некои идејни решенија, тој може да биде највисокиот градежен
објект во земјава со околу 90 метри (Милениумскиот крст, сегашниот
рекордер, заедно со подножјето е висок 76 метри), а ќе служи и како
деловен центар. Од платото на врвот, пак, погледот ќе паѓа врз повеќе
модерни градби, и тоа нова општинска зграда, катна гаража, автобуска
станица, капела, автоматизиран објект за „Водовод“, мултимедијално
плато кај карпата-слон, арт-плоштад, а како особено голема атракција се
најавува стаклената пирамида. Од нејзината внатрешност, пак, нема да се
гледа панорамникот, туку нешто многу подалечно - ѕвездите, затоа што ќе
служи како планетариум. Градот веќе почна да го менува својот изглед со
плоштадот „Александрија“, пешачката зона во чаршијата, фонтаната во
центарот и платото во Варош. И додека Скопје гледа кон европските
барокни или неокласични градски центри од 18-19 век, Прилеп сé повеќе
се врти кон арапските или источноазиските метрополи, кои веќе го
достигнале 22 век.
На општинската интернет-страница www.prilep.gov.mk,
во делот за капитални проекти е претставен идниот лик на повеќето
најавени градби, со кои градоначалникот Марјан Ристески смета дека
градот под Марковите кули ќе стане многу привлечно место.
- Околу 90 отсто од тоа што е на Интернет или се прави или е направено.
Месецов ќе ја отвориме најавтоматизираната зграда на „Водовод“ на
Балканот, а во април и првата катна гаража кај нас. Готов е и
арт-плоштадот, а во тек е и обновата на фасадите на зградите. Во тек е
и изградбата на мултимедијалното плато кај карпата „Слон“. За
панорамникот се собираат идејните решенија, но прво треба да се
усогласи деталниот урбанистички план за тој да се гради. Пирамидата,
пак, ќе ја почнеме во 2011 година - рече Ристески.
 Тој додаде дека немало да остави простор за критики дека се вложува
во проекти со естетска вредност, наместо во инфраструктура, бидејќи
паралелно се одвивале и двете работи. Иако општината годишно имала по
3-4 милиони евра за инвестирање, била најдобрата во привлекување
донации, за што доказ бил и проектот за пречистителна станица од 20
милиони ера од фондовите ИПА. ЛИОН ОКОЛУ „ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ“
Струмица веќе го претекна Скопје со средишните жардиниери на
булеварите, вметнувајќи палми и фонтани, за разлика од ниските
зимзелени растенија во главниот град. Исто така, визуализацијата
„Скопје 2014“ уште не беше ниту во план да се прави кога
градоначалникот Зоран Заев во изборната кампања за овој мандат
претстави видеоснимки за три проекти - обновата на плоштадот „Гоце
Делчев“, современ спа-центар во Банско и индустриска зона
Куклиш-Свидовица. Со плоштадот, кој е проценет на четири милиони евра,
македонскиот револуционер ќе добие француско опкружување, бидејќи
проектот е правен според примерот на Лион. Подземна улица ќе поминува
под поплочената површина со гранитни материјали и на тој начин, освен
што ќе се разубави градскиот центар, ќе се намалат и сообраќајниот
метеж и проблемот со паркирањето. Оваа визуализација е претставена на
општинската интернет-страница њњњ.струмица.гов.мк, а другите може да се
најдат на „Јутјуб“.
- Веќе ја разубавуваме Струмица, а новиот плоштад ќе биде капак на
нејзиниот изглед. Имаме решение што ќе биде и убаво и функционално за
сообраќајот. Тендерот завршува на 17 март, а со него се предвидува
изградбата да трае 240 дена, па ако успееме да почнеме до 1 април, на 1
декември ќе го имаме новиот плоштад - вели градоначалникот Заев.
И тој тврди дека нема да се работи само на разубавување, бидејќи
годинава се планирале 120 зафати на улици, водоводи, канализации,
тротоари, канали и други во вредност од 3,3 милиони евра.
Визуализациите за Банско и за Куклиш, пак, може да станат реалност само
со приватни инвеститори. За спа-центарот имало интерес од европски
хотелиери, а за индустриската зона засега од домашни инвеститори. АКВАПАРК СО ТОПЛА ВОДА
Голем успех е некој да измисли топла вода, а уште поголем е ако станува
збор за топол воден забавен парк. Својата видеоснимка за термалниот
аквапарк општината Кочани го изработила уште пред две и пол години и го
претставила на меѓународниот саем за недвижности „Експо реал“ во
Минхен, Германија, но сé уште го рекламира проектот на официјалната
интернет-страница њњњ.коцани.гов.мк. Надградбата на веќе постојниот
спортски комплекс на влезот во градот предвидува тој да добие терени за
фудбал, кошарка, тенис и за миниголф на површина од 14 хектари. Според
локалните власти, комплексот би претставувал одлична прва слика на
Кочани. - За жал, не зависи од нас кога ќе се изгради тоа, туку од
потенцијалните инвеститори. Има заинтересирани, но за да се избере
некој треба да се распише меѓународен тендер. Сега го урбанизираме
земјиштето и имаме да решиме уште многу мали имотноправни проблеми за
да се создадат условите да се објави огласот - објаснува Ратко
Димитровски, градоначалникот на Кочани.
Во земјава веќе подолго време се најавуваат аквапаркови, но не се гради
ниту еден. Според општината Кочани, предноста на овој е што може да
користи геотермални извори со просечна температура на водата од 75
Целзиусови степени. Охрид како Нијагара, Венеција и Дубаи
Некои градови го менуваат својот изглед во реалноста, а други на шега.
На Интернет на големо се вртат илустрации за тоа како би изгледал Охрид
во 2014 година. На една од нив езерото е претставено со водопад како
тој на Нијагара, на друга пристаништето е претворено во вештачки остров
во форма на палма како во Дубаи, а на трета може да се видат градските
улици како венециски канали.
 Во
главниот град имало 111 цркви и 112 џамии, па затоа требало да се
обнови само храмот „Свети Константин и Елена“, а не и
„Бурмали-џамијата“, рече Валентина Божиновска, директорка на Комисијата
за односи со верските заедници Црквата на плоштадот ќе направи нерешен резултат во Скопје
Уште една од низата трибини за поддршка на проектот „Скопје 2014“ се
одржа вчера во просториите на општината Гази Баба, во организација на
здружението на граѓани „Голема мајка - Божица“. Хроничарот Данило
Коцевски, директорката на Комисијата за односи со верските заедници,
Валентина Божиновска, и скулпторот Гоце Наневски беа меѓу тие што
застанаа во одбрана на новите градби во централното градско подрачје,
порачувајќи дека за целиот град и за државата би било корисно да се
реализира оваа идеја.
Директорката Валентина Божиновска изнесе и свои аргументи зошто со овој
план се опфаќа само обновата на православниот храм „Свети Константин и
Елена“, а не и на „Бурмали-џамијата“.
- Проектот „Скопје 2014“ е детерминација на сé што сме имале од
неолитот, преку антиката, до денес. Ако тој не се направи, Скопје ќе
остане паланка или касаба, која не може да биде пример за една голема и
моќна цивилизација. Рушењето на храмот „Свети Константин и Елена“ е
хендикеп за целото православно население во Македонија, особено во
Скопје, а спорот што се води за изградба на „Бурмали-џамијата“ треба да
се отстрани. Во Република Македонија има 585 џамии наспроти 950 цркви,
а во Скопје 112 џамии и 111 цркви. Верскиот соживот никогаш не бил
спорен и се надевам дека ќе се најде простор за мирен компромис меѓу
верниците - објасни Божиновска.
Хроничарот Коцевски, пак, смета дека иако проектот треба да се поддржи,
би било добро да се разгледаат и забелешките што можат да придонесат за
неговото подобрување. Скулпторот Гоце Наневски, пак, нагласи дека во
изминатиов период не слушнал ниту еден сериозен аргумент за да не се
поставуваат скулптури во центарот.
- Јас секогаш ќе гласам за скулптурата, во каква било форма,
споменична, музејска или современа. Во Македонија 50 години немаше
скулптура на Гоце Делчев. Зошто е тоа така, некој друг треба да
одговори - додаде Наневски.
http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=3510164484&id=9&prilog=0&setIzdanie=21927 |
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#510 Posted: 06-Mar-2010 at 15:10 |
Македонија не сака да личи на себеСкопје сака да
личи на европски град од пред
сто години, Прилеп сака да личи на футуристички град од по сто години, Струмица сака да личи
на француски град од сегашноста, Кочани сака да личи на спа-центар

П
росторната, структурната и функционалната преобразба на градовите во
Македонија доби замав. ММЕ кој прв почна? Ни Скопје, ни Струмица, кои
жестоко се борат за овој примат. Прво почна урбанистичкиот хаос, кој
повладувајќи и на желбата за профит на инвеститорите, ги заборави сите
основни постулати за одржлива градба во адекватен сооднос со просторот
и со потребите на луѓето што опстојуваат во него.
Потоа, кога
хаосот го достигна својот климакс, бегајќи им еднакво успешно и на
здраворазумската логика и на законските прописи, власта се сети
урбанистички да интервенира. Донесе закон за фасади, презеде обврска да
доврши некои почнати, па заборавени градби и објави уредување на
градскиот плоштад. Примерот на централната власт и централниот плоштад
во главниот град итно го презедоа и локалните власти во градовите со
кои управуваат. Така почна процесот на (пре)уредувањето на ударните
градски простори, кои долго време беа сосема заборавени - како обврска
на локалната власт, како битен инструмент за практикување на јавниот
интерес и, конечно иако не небитно, како начин за билдање на
политичкиот рејтинг на оние што ги спроведуваат урбанистичките промени.
Тогаш се отвори јагмата по плоштади. И по најневеројатните идеи
за нивното (пре)уредување. Така разбравме дека Скопје сака да личи на
европски град од пред сто години, Прилеп сака да личи на футуристички
град од по сто години, Струмица сака да личи на француски град од
сегашноста, Кочани сака да личи на спа-центар. Охрид не се изјаснил сé
уште, ама интернет-шегаџиите, во духот на сеопштата преобразба (и на
веќе почнатиот процес на бетонизација на градот на УНЕСКО), веќе го
претставија како Дубаи (со палмата) и Венеција (со каналите).
Генерално,
сите идеи, кои визуализирани во видеопрезентации им се понудија на
граѓаните тукуречи без претходна јавна расправа, се речиси целосен
дисконтинуитет на градителската традиција на Македонија. Што ќе рече -
Македонија не сака да личи на себе. Во време кога жестоко се бори да си
ги задржи името, идентитетот и јазикот - подготвена е да го жртвува
урбаниот пејзаж. Ако нешто веќе мора да се приложи на олтарот на
самоопределбата - најлесно е да се откажеме од градителската традиција.
Неа, всушност, никој не ни ја ни бара. И бидејќи никој не ни врши
притисок за неа - најлесно е да ја жртвуваме.
Да се разбереме.
Критиката на претставените идеи за новиот изглед на градовите на
Македонија не значи и осуда на новоразбудениот импулс за нивна
модернизација. Но тоа е процес во кој се вреднува тоа што градот
дотогаш го имал, му се унапредуваат интегритетот и функционалноста, му
се заштитува идентитетот и му се планираат одржливиот развој и чувањето
на животната средина. И урбаниот пејзаж, како што велат учебниците по
архитектура, претпочита развој и планска еволуција, повеќе отколку
наметната невообичаена револуција. Со сиот респект спрема
интервенцијата на архитектите и иноваторите, Скопје и Прилеп се
очигледно подготвени за радикална револуција. До некаде можам да го
разберам градот-херој, кој има таква традиција уште од 1941 година.
Потешко го сфаќам Скопје, градот на кој сите урбани традиции еднаш
насилно му ги уништи природна стихија и кој 46 години подоцна, според
сите архитектонски и социјални стандарди, страда од урбанистички хаос.
Вистина е, нему му треба револуција - ама, пред сé, инфраструктурна и
функционална. Потоа и естетска. Зборот ми е - и урбанистичкиот
пејзаж е дел од разноличноста на Европа, која Стариот континент така ја
љуби и претпочита. Затоа, херојски е да се остане различен од другите.
И да се стане модерен, функционален, чист, ефикасен, социјално коректен
град, кој и со сите новостекнати придобивки ќе личи на себе и нема да
се откаже од својот дотогашен интегритет. И идентитет. http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=3610950542&id=13&prilog=0&setIzdanie=21927 |
|
 |
SkyBoy
Senior Member
Suspended
Joined: 24-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 738
|
Quote Reply
#511 Posted: 06-Mar-2010 at 15:34 |
Како одговор на тоа што сакале да бидат градовите!
Скопје се претвори во фарма
Елена Мачевска
Десетици илјади кози, свињи, кокошки, коњи и говеда се чуваат во дворовите низ скопските населби. Иако одгледувањето домашни животни во градот е забрането со Законот за комунални дејности, сепак луѓето не се откажуваат од можноста да си обезбедат поевтина храна, а има случаи и кога од животните се остварува приход. Од непочитувањето на Законот, најмногу штета имаат граѓаните чии куќи се наоѓаат веднаш до нечија штала или кокошарник. Проблемот е најголем преку лето, кога поради високите температури смрдеата се шири низ населбите. Сепак, и покрај постојаните меѓусоседски негодувања, ретко кој од граѓаните ваквиот прекршок го пријавува на комуналните инспектори во Општината, на чија територија се одгледуваат животни. - Соседите до нас чуваат кози, крава и неколку свињи. Додека температурите се ниски, присуството на животните воопшто не се забележува, но во лето состојбата е страшна. Не можеме прозор да отвориме, а не, пак, да седнеме во двор - раскажува жителка од општина Аеродром. Општинските комунални инспектори иако контролираат, имаат врзани раце, затоа што во Законот за комунални дејности, со кој се забранува чување домашни животни на градско подрачје, законодавците не предвиделе парична казна, туку само опомена. - Според овој Закон, предвидена е само усна опомена за граѓаните, а не глоба. Законот дозволува домашни животни да се чуваат во руралните средини, но и тука доколку не се чуваат соодветно сопствениците можат да се казнат според Законот за јавна чистота - објаснуваат од одделението за односи со јавност на Општина Аеродром. Од Планот за управување со отпад на Град Скопје за 2010-2015 година, јасно се гледа дека речиси и да нема општина во главниот град каде што не се забележани живеалишта на добиток и на живина. Само на територијата на Аеродром има околу 42 коњи, 130 говеда, 364 овци, 674 свињи и над 5.220 кокошки. И централното градско подрачје не е имуно на чувањето домашни животни и на живина. Во Општината Центар, според податоците добиени од Град Скопје, има околу 200 овци, пет коњи и две говеда, 22 кози и 12 свињи како и 20 кокошки. На целата територија на Скопје има вкупно 8.000 говеда и над 12 630 овци. Од скопските општини тврдат дека досега кај нив немало ниту едно јавувања од граѓани за да се пожалат дека некој сосед чува животни и дека тоа им создава проблеми. - Нашите комунални инспектори се секојдневно на терен и досега не сме имале поплаки од граѓани, но доколку има такви ние ќе ги преземеме сите потребни мерки - вели Јовица Ацковски, портпарол на Центар. Градските власти не располагаат со податоци за количеството на отпад што се создава од одгледувањето на добиток и на живина.
Ве молам статијава да остане тука, затоа што е одговор на претходните статии и намерно не ја наменувам за нишката урбани животни.
За мене е ова пошокантно, од било која вест за градење на било што во било кој
град! Друга работа е што ќе се гради!
Ама дали треба да останат фармиве (импровизирани btw) за да Скопје не биде некој друг туку Скопје!? Дали треба на пример да остане Маџир маало какво што е !? Или треба да се урбанизира (по мое мислење на тој дел очекувам да видам дел од бизнис јадрото на Скопје т.е. модерни деловни згради и сл.) ?! Дали фармиве, Маџир маало итн. го сочинуваат духот на Скопје и без нив градот ќе се обезличи и ќе биде некој друг !?!? И со тоа ќе изгуби некаква драгоцена и суштинска вредност!!?!!!!!?
Edited by SkyBoy - 06-Mar-2010 at 15:43
|
 |
SkyBoy
Senior Member
Suspended
Joined: 24-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 738
|
Quote Reply
#512 Posted: 06-Mar-2010 at 16:18 |
Досега намерно не се вмешував во темава, ама пошто се споменува дека туризмот е еден од основните мотиви, чекав да ми легне импресијата од презентацијата, да ги разгледам коментарите и восприемањата на останатите и да изградам свое мислење. Истото патем е блиско со она на lsl. Имено ме иритира генералното отфрлање на идејата, и нејзиното поистоветување со вандализам и дивјаштво, а секое урбанизирање на ливади во центар на град го подржувам - друга ствар е што ќе се гради и за тоа може да се дебатира.
Прво една мала напомена за вовед. Кога се зборува за Турстичко поимање на нештата, треба да се знае дека една од побудите за учество во туристичките текови е бегање од секојдневието за полнење на животните батерии. Со други зборови, туристот оди на места кои се поразлични од неговите вообичаени, а не слични или веќе видени. Впрочем, поентата е да се вратите во домицилот, позитивно импресионирани и културно надградени.
Веројатно предчувствувате, Триумфална капија - најголемо НЕ, што може да постои (Париз има капија/капии - нека остане на тоа). Не само затоа што би било врв на кичерај (све ми боје лепо стоје, во случај некој да ме предизвика да му дефинирам кич) туку и фрла негативна сенка дури и на оние работи кои вредат во самиот проект ск 2014. Ја искривува перцепцијата максимално, како историски (ја намалува вредноста на другите објекти), така и архитектонски создавајќи фрустрација, изразена низ протести. Парите барем за капијава, дефинитивно би ги дал за други намени (од лечење на деца, до санирање на автопати, лрт итн.. се е покорисно).
Плоштад - ми се свиѓа изградбата на Официрски, Стариот тетатар, а кога веќе ги има нив логично е кругот да се затвори со Музејот, и останатите градби од Ристиќева до официрски. Единствено ми смета натрупаноста со споменици (иако ги подржувам максимално), па на пример Јустинијан и Ѓемиџии би ги ставил на кеј (ГТЦ) или слично. А и оние дрво-мрво човек малце би ги дистанцирал, сепак другиве (историскиве) се позначајни.
ОКО - големо НЕ како за капијана. Прво непотребен мост (доволно е еден од двата и тоа тој вториот, на средина, како што и било планирано претходно) па и стакло, па и фонтана, па и клупи за седење на сред мост!? па и скулптури!? Уште нешто !?!? Ете уште пар милиончиња за лрт на пример (заедно со оние од капијана).
А за античкиот кварт, хмм.. оставам на постручните. Факт е дека имаме многу историски артефакти особено од античко време и потребно е истите да бидат извадени на површина, особено сега, кога истото е негирано. Факт е дека од туристички аспект се многу значајни, но дали тие градби на тоа место - ? незнам.
Собрание - сакам да се надгради и дотера, особено што има практична димензија и не верувам дека ќе изгледа така лошо како на презентацијата. Да, малце делува ко НЛО-дром со тие куполите, особено средната ама мислам дека тоа е заради анимацијата (од технички причини). Спомениците пред собрание се главно ОК, со мало дистанцирање, растеретување или селење на друга локација на дел од нив.
И ајде веќе еднаш нека ги срамнат со земја оние куќаркине од Холидеј Ин до Железничка (и кај НБРМ и маџир маало и кај МТВ и кај Црквата Богородица, која ја насадија безврска, само се ограничи атрактивен плац) и нека го направат тој дел а ла Токио. Не, не, не. Не да ни пресликаат некоја традиционална куќарка  оти Јапонците потекнуваат од Александар Македонски.  Мислам на модерни деловни објекти по 25-40 ката  .
Edited by SkyBoy - 06-Mar-2010 at 16:29
|
 |
krale
Senior Member
БАНИРАН
Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
|
Quote Reply
#513 Posted: 06-Mar-2010 at 17:10 |
Мене мостот ОКО ми е баш меѓу подобрите проекти на целово збиднување (со исклучок на милионте скулптури на него). Исто не капирам и што е толку трагично во капијата, па ок, може ни мене не ми се допаѓа којзнае што, ама не ми ни пречи.
Најмногу од се ми пречи натрупаноста на 1000 споменици на квадратен метар. На ништо нема да личи толку неповрзани ликови да се најдат на 30 метри едни од други, како на пример дрвото, просјакот, Александар, Гоце, Самоил, Јустинијан, Ченто итн... Обично плоштадите тематски се осмислуваат, дури и кога имаат многу склуптури, како на пример мислам во Будимпешта беше оној плоштадот со скулптури од нивните цареви. А не овде и цареви и комити, и дрва и просјаци, и елини, римјани, комунисти и националисти сите на купче. Катастрофа.
|
 |
Anti-NGO
Groupie
Joined: 16-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#514 Posted: 06-Mar-2010 at 18:14 |
Наградно прашање
Што е заедничко на мостот ОКО, обелискот кај собрание и пирамидата во Прилеп? Секој знае веројатно, па еве можност да се докаже кој замешал прсти во плановите.
|
 |
alexgizh
Moderator Group
Joined: 07-Jan-2009
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1976
|
Quote Reply
#515 Posted: 06-Mar-2010 at 19:42 |
Originally posted by krale
Мене мостот ОКО ми е баш меѓу подобрите проекти на целово збиднување (со исклучок на милионте скулптури на него). Исто не капирам и што е толку трагично во капијата, па ок, може ни мене не ми се допаѓа којзнае што, ама не ми ни пречи.
Најмногу од се ми пречи натрупаноста на 1000 споменици на квадратен метар. На ништо нема да личи толку неповрзани ликови да се најдат на 30 метри едни од други, како на пример дрвото, просјакот, Александар, Гоце, Самоил, Јустинијан, Ченто итн... Обично плоштадите тематски се осмислуваат, дури и кога имаат многу склуптури, како на пример мислам во Будимпешта беше оној плоштадот со скулптури од нивните цареви. А не овде и цареви и комити, и дрва и просјаци, и елини, римјани, комунисти и националисти сите на купче. Катастрофа. |
Сите се родени во Македонија, сите биле водечки личности на воено-државни организации, и се во јадрото на модерната теорија на континуитет на македонската нација (тука не дебатирам за оправданоста и вистинитоста на истата, јас си имам свој став кој овде и сега не е битен). Поентата ми е во тоа дека се поврзани. За елините: кажи еден елин кој ќе има споменик на плоштадот.
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#516 Posted: 06-Mar-2010 at 19:47 |
Алекс да те надополнам. И за националисти важи истото прашање!
Edited by lslcrew - 06-Mar-2010 at 19:47
|
 |
zabegan
Senior Member
Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
|
Quote Reply
#517 Posted: 06-Mar-2010 at 20:15 |
Originally posted by alexgizh
Originally posted by krale
Мене мостот ОКО ми е баш меѓу подобрите проекти на целово збиднување (со исклучок на милионте скулптури на него). Исто не капирам и што е толку трагично во капијата, па ок, може ни мене не ми се допаѓа којзнае што, ама не ми ни пречи.
Најмногу од се ми пречи натрупаноста на 1000 споменици на квадратен метар. На ништо нема да личи толку неповрзани ликови да се најдат на 30 метри едни од други, како на пример дрвото, просјакот, Александар, Гоце, Самоил, Јустинијан, Ченто итн... Обично плоштадите тематски се осмислуваат, дури и кога имаат многу склуптури, како на пример мислам во Будимпешта беше оној плоштадот со скулптури од нивните цареви. А не овде и цареви и комити, и дрва и просјаци, и елини, римјани, комунисти и националисти сите на купче. Катастрофа. |
Сите се родени во Македонија, сите биле водечки личности на воено-државни организации, и се во јадрото на модерната теорија на континуитет на македонската нација (тука не дебатирам за оправданоста и вистинитоста на истата, јас си имам свој став кој овде и сега не е битен). Поентата ми е во тоа дека се поврзани.
За елините: кажи еден елин кој ќе има споменик на плоштадот.
|
и сега слободно можеме плоштадот да го наречеме „Историски музеј на Република Македонија“  а кога веќе идеме по таа логика, зарем треба Велика Британија на еден плоштад да стави споменици од историјата на сите нејзини колонии? убаво си кажа крале, сите простори си имаат тематска содржина, па и еден музеј е поделен на сектори според хронологија и настани а и не фги заборавајте скулптурите на Албанци и најверојатно други етникуми кои ќе сакаат делче од плоштадот, тие имаат некаква врска со македонската историја?
Edited by zabegan - 06-Mar-2010 at 20:19
|
 |
my Macedonia
Senior Member
Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
|
Quote Reply
#518 Posted: 06-Mar-2010 at 20:33 |
so makedonskata istorija nema vrska albanecot
toj ima vrska so istorijata na makedonija! 
e ako se stavat site spomenici od site etnicki zaednici togas ke bide najkatastrofa.
Mislam sto ni trebat 100 spomenici vo plostadot?
3-4 spomenici dosta se. 
Edited by my Macedonia - 06-Mar-2010 at 20:36
|
 |
alexgizh
Moderator Group
Joined: 07-Jan-2009
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1976
|
Quote Reply
#519 Posted: 06-Mar-2010 at 21:12 |
Originally posted by zabegan
Originally posted by alexgizh
Originally posted by krale
Мене мостот ОКО ми е баш меѓу подобрите проекти на целово збиднување (со исклучок на милионте скулптури на него). Исто не капирам и што е толку трагично во капијата, па ок, може ни мене не ми се допаѓа којзнае што, ама не ми ни пречи.
Најмногу од се ми пречи натрупаноста на 1000 споменици на квадратен метар. На ништо нема да личи толку неповрзани ликови да се најдат на 30 метри едни од други, како на пример дрвото, просјакот, Александар, Гоце, Самоил, Јустинијан, Ченто итн... Обично плоштадите тематски се осмислуваат, дури и кога имаат многу склуптури, како на пример мислам во Будимпешта беше оној плоштадот со скулптури од нивните цареви. А не овде и цареви и комити, и дрва и просјаци, и елини, римјани, комунисти и националисти сите на купче. Катастрофа. |
Сите се родени во Македонија, сите биле водечки личности на воено-државни организации, и се во јадрото на модерната теорија на континуитет на македонската нација (тука не дебатирам за оправданоста и вистинитоста на истата, јас си имам свој став кој овде и сега не е битен). Поентата ми е во тоа дека се поврзани.
За елините: кажи еден елин кој ќе има споменик на плоштадот.
| и сега слободно можеме плоштадот да го наречеме „Историски музеј на Република Македонија“  а кога веќе идеме по таа логика, зарем треба Велика Британија на еден плоштад да стави споменици од историјата на сите нејзини колонии?
убаво си кажа крале, сите простори си имаат тематска содржина, па и еден музеј е поделен на сектори според хронологија и настани а и не фги заборавајте скулптурите на Албанци и најверојатно други етникуми кои ќе сакаат делче од плоштадот, тие имаат некаква врска со македонската историја?
|
Јас не спорам дека крале е во право дека не одат сите споменици налупани таму. Секој што има барем малку талент за урбанизам и естетика (а притоа има ладна глава) може да го заклучи тоа. Само забележав дека не е во ред таквото ставање во фиоки, генерализирање, употребување на термини кои немаат основа во фактите и слично.
Edited by alexgizh - 06-Mar-2010 at 21:14
|
 |
leonid23
Senior Member
БАНИРАН
Joined: 30-Nov-2009
Location: Strumitza
Online Status: Offline
Posts: 579
|
Quote Reply
#520 Posted: 06-Mar-2010 at 22:57 |
Универзитетот во Осло-Норвешка во антички стил ( каква врска има Новрешка со антиката )  Норвешката Опера и Балет во Осло ( една од најпопуларните градби во Норвешка ) зар не ве потсеќа на нашата ? 
Edited by leonid23 - 06-Mar-2010 at 23:00
|
 |